Trasy mezinárodní cykloturistické sítě EuroVelo vedou přes Českou republiku již několik let, ale dosud nebyly na našem území oficiálně značeny. To už od 18. května letošního roku neplatí – v tento den byl totiž v Jihomoravském kraji slavnostně otevřen první značený úsek EuroVelo v ČR – část trasy EuroVelo 9 – Jantarové stezky.
Při cestĕ Nĕmeckem a Francií jsem si všimnul zajímavé vĕci. Čím horší povrch, kratší úsek, tím více značení.
Po přejezdu z Nĕmecka do Francie to přímo praští do očí. 400 metrů údajné cyklostezky svislé značení jak na Michelské.
Spousta krásných cest kolem kanálů pak žádné cykloznačení nemá. V Meaux dokonce na tyhle komunikace kolem kanálů je zákaz vjezdu kolům, všeobecnĕ ovšem ignorovaný.
Dal bych přednost paralelním komunikacím pro zemĕdĕlská vozidla dobře použitelná pro kolo, jako je to třeba v Navorsku kolem E14 před cyklovopičárnama, které jsou spíše formalistickou záležitostí, než realným pomocníkem Na cestu se asi nikdo bez mapy (ať už papírové nebo digitální) nikdo nevydá a tak to značení jsou zase jen vyhozený prachy (protože žádné nemáme, tak vlastnĕ zase jen půjčkou od našich dĕtí)
No je to fajn, jen nevím, zda to není trochu přeznačené, soudě podle fotek.
Na první fotce je to cyklotrasa 5, eurovelo 9, konec cyklotrasy 5A.
Poslední fotka zase eurovelo 9 a nějaká 403.
Značený je to celkem v pohodě. Většinou je to na jedné cedulce - trasa 5, i EV 9 dole na jihu i s vinařskýma..nebo jinýma stezkama. Pouze na odbočkách je těch značek víc. V pátek jsem si to dal od nás z Adamova dolů až na hranice a zpět. Cesta bez pár stovek metrů asfalt nebo zpevněná, ono to v noci nebylo moc poznat. Můj postřeh je ,že jsou cedulky moc vysoko - při sklopení světel s omezeným kuželem nahoru to nebylo moc výrazně vidět, na pár místech jsem vlastní nepozorností zapomněl odbočit. Celkem mám však ze značení dobrý pocit.
Nevím, pouze soudím z fotek. A pokud dobře počítám, tak na poslední fotce je na sloupu celkem 11 cedulek. A to je na mne docela dost, ač nejsem blondýna:-))
To je i můj postřeh, že z té změti cedulek a šipek na odbočkách se nedá bez zastavení vymotat. Chce to velké soustředění a pohledem kontrolovat jen tu trasu kterou jedu. I já jako blonďák s tím mám potíže..:-) a na té poslední fotce je vidět, že nově značené cyklostezky / trasy jsou umístěné asi ve 3 metrech ( ne vždy ) - tam značky ani směrovky běžně nehledám, jezdím ale i s GPS a tam případné vyjetí z trasy poznám po pár stech metrech.
až pod kopcem :-)
Zabetonovat sloupky s cedulemi, na to jsme světový, ale kudy to vede, to už je horší. :-(
Dost nechápavě jsem kroutil hlavou, když jsem si všiml kudy nově vede Euro-velo ve Valticích. Opravdu je nejlepší posílat cyklisty do 15% stoupání na šotolinové cestě, když se to dá objet po asfaltu po místních komunikacích bez provozu (jo, je to o 100m delší), případně po hlavní cestě, kde ten provoz také není silný a vzdálenost je stejná.