Ahoj, nemáte někdo zkušenost s motorem Ecotech 500W s převodovkou? Měla by to být silnější verze rozšířeného 250W při zachování přibližně stejné velikosti.
http://www.ecotech.cz/elektrokola-motory/
Hledám nějaký lehký set, který by trochu jel.
Měl jsem Crystalyte, ale bylo to moc těžké na moje ježdění.
Díky za názory.
Je to novinka jak tam píši a vahový rozdíl asi 2kg. V čem ti nevyhovoval crystalyte? Zajímalo by mně to jelikož mám dva HS i HT.
Crystalyte je asi špička. Jezdilo to rychle. potřebných 60km jsem jezdil cca za 1h40min a spotřeboval jsem cca 16 Ah. Vadilo mi, že kompletní osazení připomínalo svým projevem spíš motorku než kolo. Bylo to těžké a nezvykl jsem si na absenci volnoběhu.
Můj ideál by byl lehčí kolo s volnoběhem a stejnou rychlostí. Což je asi neřešitelné.
Tak naštěstí vzhled neřeším, rychlost taky né, pro mně je důležitá účelnost a spolehlivost než brát ohled na krásu. To víš že občas jsem terčem připomínek obvzvláště u mladých ale když jim pak dám na prdel v mírném kopečku je po smíchu.
Obávám se že ten motor co jsi si vyhlédl asi neuspokojí tvou potřebu rychlosti.
Jedná výhoda je že má volnoběžku ale je to vykoupeno převody které zas až tak spolehlivé nejsou. Jejich životnost je příliž nízká.
Jinak jsi si toho crystalyte moc neužil, nemáš ho tak dlouho, nebo se pletu?
Vzhled taky neřeším. Měl jsem na mysli tu těžkopádnost. Je pravda, že jsem ho moc neužil a vlastně toho možná i lituji. Ale přestala mi stačit baterka na dojezd do práce. Dvakrát jsem musel šlapat nasucho.
Bobe , čistě statisticky: Prodalo se více než 1500 kol a sad s motory s planetovkou a neobjevila se ani jedna závada na převodovce. Jsou to ale převážně nominál 250W.
K tomu dotazu, doporučil bych spíš sehnat větší průměr motoru, jsem toho názoru že pro tento průměr je nominál 250W rozumné maximum. Pokud jde o rychlost jízdy,převodové motory většinou fungují do cca 30-35 km/h.
Díky za reakci. Jak rychle jezdí ten váš cross "rocket"? Vypadá moc hezky a měl bych to z UO kousek do servisu :-)
Ja si koupil sadu a za 3 měsíce byla převodovka v hajzlu. vyměnil jsem ji a po 4000km byly další zuby ohlodané. Několik mých známých má s tímto neustále problémy. Je spousta lidí co si to dovedou vyměnit sami a je dost lidí co to vyhodí a koupi nový motor, reklamaci neřeší.
Tito lidé se v tvých statistikách nikdy neobjeví. Píši o 250W motorech jen aby nedošlo k omylu. Mám známého prodejce který tyto kola prodává a tem mně potvrdil že nějaké reklamace na převody jsou.
No, nechce se mi věřit, že když někdo má možnost nám věc reklamovat 2 roky a zaplatil 16 litrů za sadu s baterkou nebo 25 za kolo, bude řešit nákup novýho dílu za svý...
Ale je fakt , že používáme jen jednoho výrobce motorů, u kterého máme jistotu, takže nemám servisní zkušenosti s jinými.
Nový motor pořídíš za 3500kč. Já taky nereklamoval a opravil si to sám. Vyšlo mně to na 350kč včetně poštovného. Bylo to rychlé a levné. Jeden z těch známých to reklamoval ale reklamaci neuznali (prý špatně použiváno), nakonec jsme to optavili sami.
Nemluvím o tobě od tebe nemá zatím nikdo žádné kolo. Tedy z okruhu mých známých.
Popisované potíže jsou ovšem již skoro tři roky staré možná je dnes kvalita lepší. Přesto jsem raději volil přímý motor.
Já vím, myslel jsem to tak, že pro zákazníka který má náš komplet je jiný motor problém, nepasuje konektor a podobně, takže si myslím že by se spíš ozval a chtěl opravu, než by řešil nákup jiného a předělávku.
Navíc naši zákazníci podle mě většinou spadají do kategorie těch, co moc neví o individuální stavbě elektropohonu, proto si kupují komplet, který tyto znalosti nevyžaduje. Jsou to převážně cykloservisy, které sady montují na kola svých zákazníků, nebo jim prodají komplet elektrokolo.
Když je školíme, ti zkušenější se občas o potížích s převody v minulosti u jiných značek zmíní, to je pravda,ale zdá se že v současné době už tyto potíže prakticky nejsou.
Přímý motor má velkou výhodu v jednoduchosti, a také je lehčí, ale pro naše EPAC kompatibilní aplikace nevyhovuje nevýhodné chování 250W přímých motorů při malých rychlostech.
Ještě bych doplnil, že trend zmenšování průměru motorů je jasný, důvody jsou logické, design, váha atp., ale vybírá si daň v podobě zhoršení parametrů. Něco se dá dohnat pokročilými řídícími jednotkami, ale fyzika je neúprosná.
Jako u motoru auta platí, že objem ničím nenahradíš, tak u elektromotoru totéž o velikosti (průměru)
jen technicka: mensi prumer dozenes vetsim prevodem, ovsem pokud je motor s prevodem, ne primy...
Pravdu máš, ale do malých motorů se vejde menší planetovka, takže jsou tu oba negativní vlivy najednou, jak menší rotor, tak míň místa na převody ( na vnější ozubení se vejde méně zubů, ale pastorek uvnitř je nezmenšitelný, kvůli průměru osy)
Ještě jsem si na ěnco vzpomněl... Co raději osvědčené Ezee? Pro nízké rychlosti to (dle simulátoru) má mít o krapet větší krouťák než Crystalyte HT na stejné napětí a proud.
http://www.ebikes.ca/store/store_ezee.php
No, taky jsem si vzpoměl, že máme už sady se zadním 350W motorem. Je to převodový s kazetou na 8/9 sp. V sadě je válcová baterka na dolní rámovou trubku 36V/8.8Ah (Samsung) + 2A nabíječka , řídící jednotka 20A s plast. pouzdrem na sedlovou rámovou trubku, motor zapletený v 26" ráfku Alex pro kotouče + volně ráfek s ploškou pro V brzdy, LCD displej s 5 stupni podpory, rychlost , AVG, ODO, TRIP, teploměr, senzor podsvícení, čas jízdy, PAS senzor 36 pozic.
Lze dokoupit senzorickou osu Thun, příprava pro světla, brzdy, akcelerátor dle EPAC .
Akorát koukám že ještě není na stránkách, dorazily minulý týden, zítra zjistím proč to.
Zrovna o ecotechu 500W uvažuju.Potřeboval bych na přestavbu kola něco lehkého kolem 500W.Ale pokud nemá motor ocelové převody což asi mít nebude z důvodu hluku a ceny tak to nebude žádná sláva.Motůrek 250W je umí strhnout tak co potom tento?
Motor buď 250W s volnoběžkou ,s tím,že chci jen pomoc,nebo jezdit po městě,po rovině.Nebo přímý 500-1500W a užívat si.