reklama

Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

Tenhle černý elegantní švihák má ve světě lidí jen jednu možnou osobnost, která dokonale ztělesňuje jeho vlastnosti, a tou je Zorro Mstitel. Podobně jako on je svižný, rychlý a neudolatelný. A také náladový…

Datum: 17.05.2013
Autor: Redakce
  • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

         

    Vážení, tohle elektrokolo zcela jistě testoval zdravý jedinec v plné síle.
    Naměřené dojezdové hodnoty tomu zcela nasvědčují. Tento tester motor vůbec
    nepotřeboval a to z jednoho prostého důvodu. Pokud najezdil do kopce 70km
    tak je zřejmě jezdil více díky svému výkonu než výkonu motoru.
    Najetých 70km odpovídá spotřebě 4,6Wh/km, dosáhnout této hodnoty v kopcích
    bez značné síly jezdce je nemožné. Tato hodnota odpovídá oděru z baterie 50W a tak zbytek
    musel dodat jezdec. Tohle vše je ovšem za předpokladu rychlosti jízdy 20km/h.
    Ještě směšněji působí dojezd 140km což odpovídá spotřebě 2,3Wh/km a odběru z
    baterie 25W taky při rychlosti 20km/h. Tyto hodnoty naznačují že tester motor
    pro svou pomoc vůbec nevyužil. Vždy to vyrovnalo jen nadbytečnou váhu motoru a baterie.
    Jsem si jist že kdyby tester vzal totéž kolo bez jmenované zátěže rozdíl přiliž nepozná.
    Většina zájemců o elektrokolo je se zdravotním hendikepem nebo neschopno z jakéhokoliv jiného důvodu vynaložit nějakou sílu ke šlapání.
    Pochybuji že zdravý cyklista v plné síle vyhodí 50tis. za elektrokolo aby pak vozil zbytečnou zátěž.
    Tak že až příště budete testovat nějaké elektrokolo najděte si testera ve výše jmenované skupině lidí,
    pak ten test bude přesnější a věrohodnější. V případě že by totéž kolo testoval závodník budou hodnoty dvojnásobně lepší.
    Považu ji to za silně klamavou reklamu

    Postrádám zmínku otěch 3 testerech a trati kde to testovali.

    V odstavci "popis ovládací jednotky" je uvedeno "Volit můžete od nulové asistence přes ECO, STANDARD, SPORT, až po velmi silný BOOST pro maximální zrychlení."
    Dale se pak tvrdí hodnocení toto "Na vhodném terénu potom stroj ukázal svoji sílu a v režimu TOUR ze sebe vydal 70 kilometrů v kopcovitém terénu" což si odporuje s popisem režimu ovládání kde žádný TOUR není.
    Pro ty kdo by si tento "drahý stroj" chtěli přídit doporučuji uvedené dojezdové hodnoty dělit dvěma, je to realnější než udaje testeru a prodejce.

    [ Zpět ]
    Datum: 17.05.2013
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

           

      Já to nechápu, tohle už jsi psal před týdnem u stejného článku. byl snad článek stažen a znovu vydán, protože se tvoje reakce pod reklamu nehodila?

      [ Zpět ]
      Datum: 17.05.2013
      Autor: Billicek
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

             

        Ano článek byl stažen ale né z důvodů mé kritiky ale proto že byl omylem zveřejněn dříve než měl.
        Můj příspěvek byl zkopírován a zaslan mně v obálce stím že jej mohu použít při oficiálním vydání článku čimž jsem tak učinil i s dovětkem.

        [ Zpět ]
        Datum: 17.05.2013
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

               

          Ahaa, takže žádné dejavu. :-))

          [ Zpět ]
          Datum: 17.05.2013
          Autor: Billicek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

           

      S tĕma dojezdama je to všeobecnĕ rozšířená bublina.
      Vysvĕtluji to zájemcům o elektrokola obden.

      Když řeknu že 50 je dobré a 70 už vynikající, nevĕří, každý má představu 100 a více a prodejci je v té iluzi nechávají a ještĕ ji přiživují.

      Málo se mluví o akumulátorech, které jsou z té elektrosady vždycky nejdražší a s nejmenší životností.

      [ Zpět ]
      Datum: 17.05.2013
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

             

        U každého elektrokola by mĕ vždy zajímalo, jestli lze připojit náhradní baterii a zda-li lze použít jinou, než originální.

        Při cestách nad 70 km, bych pak náhradní baterii vláčel vždy s sebou. Nejen terén, zátĕž či přomoc šlapáním ovlivní dojezd, jzdec se může dostat do silného protivĕtra ze 70ti je 50ka a cíl cesty při 4 hodinovém dobíjení rázem tone ve tmĕ.

        [ Zpět ]
        Datum: 17.05.2013
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

           

      V tomto případě má místo TOUR být STANDARD. V článku už je to opraveno.

      [ Zpět ]
      Datum: 17.05.2013
      Autor: Václav
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

           

      Tahle srovnání mě zajímají, ale uvědomuji si, že to záleží na spoustě věcí a to pak stěžuje nějaké srovnávání. Záleží, kdo to jel a jak rychle a jak velké kopce tam byly. Já třeba mám svoje trasy a tam srovnání mých třech elektrokol alespoň pocitově mám. V plánu mám hodit někam na web srovnání alespoň toho, co mám. Aby alespoň někde bylo pořádné srovnání mezi středovým pohonem a hub motorem a bylo zřejmé v jakém terénu jaká koncepce je lepší. Co se týká spotřeby, tak smysl má mluvit jen o kopcovité krajině. Tam si myslím, že většinou je elektrokolo potřeba. Na rovině ujede leckdo 140km i bez pohonu. Ale kopce člověka vždy vyždímou.

      [ Zpět ]
      Datum: 17.05.2013
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

             

        Tak pokud se v rámci "velkého testu" budou testovat kola stejnou metodikou - tzn. alespoň stejným jezdcem na stejné trati - pak by to trochu vypovídající hodnotu mít mohlo.

        Alespoň porovnání v rámci těch testovaných exemplářů ...

        [ Zpět ]
        Datum: 17.05.2013
        Autor: macikm
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

               

          No jistě, ale v momentě udání dojezdu 140km je to o ničem.

          [ Zpět ]
          Datum: 17.05.2013
          Autor: Arnošt905
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

               

          Foukne vítr a je všechno jinak.
          To by musel jezdit v hale.

          [ Zpět ]
          Datum: 17.05.2013
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

               

          No, jestli můžu, tak bych to vyhodnotil jako velmi zavádějící .
          Ano, najde se člověk který zajede 140 km na takovém kole na jedno nabití, ale z pohledu normálního zdravého cyklisty je reál někde mezi 60-80 km. Po zvyknutí na kolo a osahání pohonu zvládne zkušený cykloturista ve skupině neelektrokolařů pošetřit baterii až na 110 km.
          Ale tvrdit že dojezd (co je dojezd??) je 140 , to je šílenost, stejně jako pojem Nesmrtelná baterie :D

          Můj názor vychází z toho že podle fotografie poznávám většinu elektrodílů, jejich vlastnosti znám, stejně tak i systém torzního řízení.

          Jinak kolo vypadá solidně, až na pár řešitelných detailů, jako držák na pití, šrouby pro nosič, dlouhá středová osa , problematický snímač momentu atd.

          [ Zpět ]
          Datum: 17.05.2013
          Autor: e-totem
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                 

            A co tam mají prosímtě za motor, že píší o rekuperaci?

            [ Zpět ]
            Datum: 17.05.2013
            Autor: Robikl
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                   

              Je přímej, takže jo

              [ Zpět ]
              Datum: 18.05.2013
              Autor: e-totem
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                     

                Aha.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.05.2013
                Autor: Robikl
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

               

          Jenže jezdec bude mít pokaždé trošku jinou formu . Ale i tak díky alespoň za tohle.

          [ Zpět ]
          Datum: 17.05.2013
          Autor: Robikl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

             

        Taky jsem si to myslel, ale praxe mě ukazuje něco jiného, možná to je subjektivní dojem, ale mě mírně kopcovitá krajina, tedy něco co máme tady, vyhovuje víc než nekonečná rovina.

        Pro motorek je asi rovina lepší, držíš spotřebu i otáčky optimální a jedeš, ale na šlapohybu je to trochu na palici.
        Neodpočineš si.

        Kdežto v našich kopečkách vyjedeš nahoru, s lehkým převodem, a pak se zase vezeš dolů gravitací, tak nějak ty kilometry rychleji ubíhají.

        [ Zpět ]
        Datum: 17.05.2013
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

               

          Ale jo, možná, že je to dobré, že vyjedeš a pak zase odpočineš při sjezdu. Já to myslel tak, že na rovinku ti na nějakou slušnou rychlost stačí vlastní výkon, ale pokud jedeš do kopce a chceš jet alespoň trošku rychleji než rychlostí chůze mého psa, tak prostě musíš podat větší výkon a tedy právě v kopci uvítáš pomoc elektromotoru. A určitě uvítáš i pitomých 250W, ikdyž jsem to tady kritizovaly. Samozřejmě pak další věc je, aby to elektrokolo nebylo i s nákladem tak těžké, že jen nabrání potenciální energie sežere plno energie.

          [ Zpět ]
          Datum: 17.05.2013
          Autor: Robikl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                 

            Problém je v tom, že jsem jezdil hodnĕ přetížený, a pak strmĕjší kopec mĕ sundal s kola, uvařil bych to.

            Jsem fakt natĕšenej na ty střeďáky, to by v kopcích mĕlo pomáhat fest a mohlo by to snad bÿt použitelné i na delší cesty.

            [ Zpět ]
            Datum: 17.05.2013
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

         

    . . . Každé testované elektrokolo prošlo rukama i nohama několika testerů, z nichž každý bydlí v jiné části naší metropole, má jinou tělesnou konstituci, hmotnost, způsob jízdy. Elektrokola tak při testech prošla opravdu pestrými podmínkami.

    Nejvíce mě zaujala obsáhlá tabulka s hodnocením jednotlivých jezdců a jejich výsledky, zprůměrování . . .
    Z kola za "pade" se to snadno zaplatí . .
    Je třeba aby PR článek zněl věrohodně, tak trochu omáčky pro nepozorné apa už jen chválit a blamovat. 140 - bez problému když to zapnu jen jako náhradu cyklokompjůtru !!!

    [ Zpět ]
    Datum: 17.05.2013
    Autor: Jirkacb
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

           

      Hele,
      tohohle projektu jsem se mĕl zúčastnit, ale posunulo se to a já byl pryč.Test byl připraven pomĕrnĕ dobře, data sledovaná zodpovĕdnĕ.

      Samotné testování bych nepovažoval za zavádĕjící PR.
      Zprůmĕrování výsledků šťastné řešení není, stejnĕ jako přebírání údajů od prodejců o dojezdech.

      Přimlouvalnbych se za úplné zpřístupnĕní podkladů a výsledků všech testerů, lidi co mají zájem i dostatečnou erudici by to mohlo k nĕčemu navigovat.

      Jinak kolo za 50 vlastnĕ není tak drahé, přestavba vyjde taky od 12ti do 20ti, podle toho, jakou baterii použuješ. A pak ještĕ to kolo, ono to naskáče.

      [ Zpět ]
      Datum: 18.05.2013
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

             

        když by 140 měla být zprůměrovaná hodnota dojezdu, tak kolik myslíš že bylo min a max ? Jávycházím ztoho článku atam nic konkrétního není.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.05.2013
        Autor: Jirkacb
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

             

        jeto předražený, jak píšeš, s dobrou baterkou (lepší než mají oni- až 4000cyklů, bezpřevod.motor)seš na na 16cti, a rovněž lepší croskolo (vzduch.vydlice, dvojité tvar.AL trubky, Deore)za 12 a výsledek je 28. Oboje mám na 2 kolech. Nabíjíš jak v kole, tak mimo.(denně jí vyndávat -to ne)

        [ Zpět ]
        Datum: 21.05.2013
        Autor: Jirkacb
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

               

          Ty dojezdy jsou nesmysl.

          Já mám moror kilowatu a baterii LiPeFo 48V/10Ah a vešel jsem se sotva do 17ti (Magic Pie set). Když k tomu připočtu cyclo analysta (a toho vážně doporučuji už kvůli té spotřebě) jsme na 20ti jen za přestavbový kit.

          A teď to kolo na který to navěšíš, kolem desítky asi bude - 30 litrů, ať nežeru. Přikoupím baterii a prd už mám 42, vozejk, třetí baterii a letím do závratných výšek s cenou a to nemluvím o tom, že jsme dva motory odepsal a rozdal, protože byly přední.

          Ti lidé se něčím musí živit, takže když to skládají, přebírají za to záruku a tak, je cena kolem 50ky podle mě reálná.

          Spíš mě překvapují ty "elektrokola" co prodávají za 23 litrů, nebo tak. Tak to fakt postavit neumím ani z nejlevnějších čínskejch dílů, leda že by to bylo všechno absolutní šunt.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.05.2013
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                 

            No, on ten BH je postavenej v eu a celkem dobře, vidím tam švýcarsko, aspoň pokud jde o pohon, kolařina je taky ok, takže cena odpovídá.

            Kolo za 23 se dá postavit i v rozumný kvalitě, ale max městský, jako máme třeba tohle: http://eshop.e-totem.cz/elektrokolo-e-totem...

            [ Zpět ]
            Datum: 21.05.2013
            Autor: e-totem
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                 

            toje blbost jak to počítáš, +2+3 bat, vozíček . .sečti jen výbavu do stejné úrovně. Když vyhodíš analista, jsme na stejné ceně ana kole dobré kvality. To jak tu nabízí totem za 23, za kolo nepovažuju. Toje jak říct, že v Kaufu za rohlíkama mají kvalitní kola za 3 nebo za 4 s kyvnou vydlicí . . .To z totemu je tak pro strejdu na poprdání při 10-15km do hospody, na houby. Je ale hodně lidí, cosi řeknou, za 23 mám vše a"přímo od výrobce", tak naco bych dával 17jen za sadu, 12 za kolo a jestě to montoval. Atak strejda koupí, před pár dny jeden chlubil, že za 16, po roce akus mu klekla Pb 36/12, tak mu prodali novou za Pb 6,5. Potkal jsem ho, 2den po koupi, když "olovo??" na dopučení prodejce formátoval 5x vyjetím do vypnutí. Ale jak píšeš, "Ti lidé se něčím musí živit"

            [ Zpět ]
            Datum: 22.05.2013
            Autor: Jirkacb
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                   

              doplnění: . . Pb 36V/12Ah, tak mu prodali novou,zas Pb 36V/12Ah 6500,kč . .

              [ Zpět ]
              Datum: 22.05.2013
              Autor: Jirkacb
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                   

              No však to taky je pro strejdu co nevyleze na jiný kolo, na pocuky, ale aspoň tam nejsou plastový brzdy, jednoduchý ráfky a podobně. Cenu dělá hlavně baterka, je tam Lionka 36/10, to je desítka.
              Tyhle modely jsou taky potřeba, sice nejsou krásný , ale spousta starších lidí je chce, protože nepřehodí nohu a potřebujou courat po vsi a tak.
              Pro babičku k doktorovi je trek celkem nanic, i ten 3rychl nexus je pro ně složitej, jezdí stejně na jeden převod.

              [ Zpět ]
              Datum: 22.05.2013
              Autor: e-totem
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                   

              Pochopitelnĕ, když přihodíš baterii za 12, okamžitĕ cena roste.

              Prostĕ neumím postavit kilovatový kolo za ménĕ než 17 (základní elektrosada) plus to kolo.

              Analysta každému zásadnĕ doporučuji, jinak za jízdy vůbec netušíš jak na tom jsi z baterií. Rozumné nakládání s přípomocí (pochopitelnĕ na páčku) pak radikálnĕ zvyšuje dojezd.

              Další vĕcí je řídící jednotka. Za 1500 nebo za 4000? Baterie už se diskutovali. Motor samotný je ta levnĕjší část, alespoň u silné sady.

              A sílu potřebuješ v kopcích, jinde ne. Ti co vidĕli elektrokolo na obrázku se domnívají, že síla je kvůlibrychlosti.

              Ne, ta je tam abys to v kopci neuvařil.
              Rozdíl ovšem je, když testuje 60 kilová holka kolem Labe a v reálu jede metrákovej dĕdek s vozejkem přes Jizerky.

              [ Zpět ]
              Datum: 27.05.2013
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

               

          Kdo ti prosím garantuje 4000 cyklů ? To je údaj pro 0,5C , ale v elektrokole chodí tak na 2C , nehleď na reklamu a najeď si na technický listy výrobce článků. Při vybíjení 2C tam bude tak 500, odhaduju , možná taky 300. A je jedno, jestli je to ten nebo ten, čerpám z dat renomovaných výrobců. Jestli někdo napíše, že baterie v elektrokole je výrobcem počítaná na 4000 cyklů, tak lže, nebo se spoléhá na to, že to stejně nikdo nenacykluje. Protože 4000 x 50km je 200 tisíc km, a to asi nikdo neověří, žejo. Stejně tak pokud bys udělal 2 cykly denně,365 dní v roce, je to na 5 let,(cyklus je plné vybití a nabití) tomu snad ani úplnej laik nevěří, nebo jo?
          Když se mi dostane na stůl baterka co jezdí rok, je na ní v průměru tak max. 70 cyklů

          [ Zpět ]
          Datum: 21.05.2013
          Autor: e-totem
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                 

            A ještě, o tom crossu na deore, vzduchové vidli a s hydraulikama ,to bych taky rád odkaz

            [ Zpět ]
            Datum: 21.05.2013
            Autor: e-totem
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                   

              napsal podrobnější článek, při odesílání to"zamrzlo", znova to spát nebudu. http://www.leaderfox.cz/data/content/leader_fox... jeto na str 21-POIN PRO, při trošce šikovnost je za 12. Na str.30 je neúplně blbej střeďák WACO 36V MTB E-BIKE 28, ten by šel pod 35. Kola se zčásti vyrábí v Budějcích-ne jen montují z krabic.
              Občas píšeš o střeďáku, někde u něj udávaj 25km(45km). Jak se chová při těch 45ti? Co krouťák,spotřeba, životnost-i převodů, ztráty na řetězu?

              [ Zpět ]
              Datum: 22.05.2013
              Autor: Jirkacb
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                     

                Point pro 2012 na véčkách jo, model 2013 na diskách je za cca 17.
                Waco s Trans-x se nerealizovalo, neřadí. Ale vypadá dobře.

                Středovej pohon jede podle převodů, klidně i těch 45, pokud budeš mít převod takový, aby ti to vyšlo na frekvenci šlapání, na kterou je motor spočítán, tedy cca 60 až 90 za minutu. A samozřejmě, omezovač pryč. Opotřebení řetězu a dalších dílů převodu bude odpovídat tomu, že ze to tahá chlap s vydatným pomocníkem, záleží na kvalitě, řetězy se dělají speciální, ale v praxi se používají normální, rozdíl nebývá až tak dramatický, alespoň co tvrdí lidi kteří jezdí pár let na Boschi. Může mít vliv i to , že se na e-biku méně často řadí.

                [ Zpět ]
                Datum: 22.05.2013
                Autor: e-totem
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                       

                  2012 už dávno od výrobce neseženeš

                  Středovej pohon jede podle převodů - tím myslíš jaké, v motoru? Na kole musí být samozřejmě nejtěžší převod proti pouze jednotalíři. Z popisu vyznívá, že stačí odstranit omezovák/odpor/propojku/ . .či co.
                  Když je motor+převody optimalizován do/na 25km, musel byse na 45 přetáčet téměř na dvojnásobek . .Proto-se ptám,jakse chová při těch 45ti oproti 25? Co krouťák,spotřeba, životnost-i převodů? Jestli jsi to oměřil v praxi osobně.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.05.2013
                  Autor: Jirkacb
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                         

                    Převody myslím ty na kole, pokud bys chtěl rychle, musel bys mít namontovaný velký převodník a co nejmenší vzadu. Já teď jezdil s Nexus 7 , 15Z pastorek a 44 vepředu, do 35 km/h se dalo, pak už mi nebyly vidět nohy :)
                    Jakmile překročíš optimální kadenci střeďáku, pocitově se snižuje výkon, tedy dojdeš na limitní proud a motor se roztáčí na vyšší otáčky už jen vlivem odlehčení, pokud mu pomůžeš. Máš- li v tu chvíli další převod, můžeš řadit, ale pokud jsi na konci, motor už ti dál výkon nezvyšuje. U motorů co tu mám se s omezením popasuju softwarově, nebo znefunkčním sondu v kole, ale třeba Bosch je ošetřenej tak, že bez signálu rychlostní sondy nejede, takže tam mám peška.
                    Spotřeba s rostoucím rychlostním průměrem pochopitelně stoupá, to je jasný.
                    Představ si to jako u auta, to je stejný, nábový motor je jako bys měl jen jednu rychlost , středovej je jako bys měl tolik rychlostí co umí přehazovačka

                    [ Zpět ]
                    Datum: 24.05.2013
                    Autor: e-totem
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                 

            Máš naprostou pravdu mám jednu vychvalovanou sanyo 11Ah od germánu a po 73 nabíjecích cyklech z ní dostanu už jen 8Ah pak chcípne.
            Koupena byla 10měs. roku 2011 což je 19měsíců.
            Naštěstí po rovině na ni najedu ještě 50km.
            počítám že vydrží ještě tak 50cyklů a pak klesne kapacita na 50%, bratru za 10tácu nic moc. Druhá mladší sanyo 18,9Ah má za sebou 82 cyklů a dostanu z ní ještě 15Ah.
            Baterie jsou opravdu velmi drahá záležitost s velmi krátkou životností.
            Přiští stroj pokud to vyjde bude spalovák. Za 4 kusy baterií jsem již vysolil 45tis.kč a již mně to vyhazování peněz moc nebaví.
            Nebo se vrátím ke klasice a budu jezdit jen okolo komína tak do 20km s průměrnou rychlostí 10-12km/h.

            [ Zpět ]
            Datum: 21.05.2013
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                   

              Spalovák dĕlá kravál. To je zásadní nevýhoda.

              [ Zpět ]
              Datum: 21.05.2013
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                     

                Ten jurasuv moc ne (Honda čtyřtakt) a bez něho se do kopečku nedostanu. Pořešil bych to střeďákem od totema a benzín bych nahazoval jen do kopce. Otázka je zda do toho dokážu sednout a taky z toho vstát, klouby to nechtějí dovolit.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.05.2013
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                       

                  jestli myslíš ten od Brna, cose přitlačuje na plášť, váleček má životnost cca1000km a plášt 500. Spočítej si náklady !! Jopravda, do baťohu si dáš PETkus benzínem, akdyž nebouchne, jedeš nepřetržitě i celej den.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.05.2013
                  Autor: Jirkacb
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                         

                    http://jurastrike.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.05.2013
                    Autor: macikm
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                           

                      Jo dík,to ale není použitelné na kolo. Leda ta volnoběžka, ta by bodla u střeďáku na talíř aby se šlo i svézt se.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 22.05.2013
                      Autor: Jirkacb
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                             

                        Tady to asi nezaznělo, ale pokud si správně pamatuju, tak Bobbob zvažuje právě tříkolku
                        A proto to, jestli si do toho dokáže sednou a z toho se zvednout ...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 22.05.2013
                        Autor: macikm
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                             

                        Ale je poláci to běžně prodávají
                        http://www.bimoto.pl/
                        Ja to ale chci tak jak to má juras na třech kolech a v leže.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 22.05.2013
                        Autor: Bobbob
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                         

                    Nemyslím, viz odkaz od kolegy.
                    Nechápu proč by petka s benzínem měla jen tak vybuchovat?
                    Fakt nevíš čemu se posmíváš.
                    Mám tříletou intenzivní zkušenost s elektrokoly včetně montáží oprav a zapojování.
                    Ta zkušenost byla draze zaplacena a není příliž pozitivní. Přesto elektrokolo nezavrhuji.
                    Po rovinách s mírným převýšením není problém. Pokud se ovšem chceš dostat i do výšin (lysá, dlouhá stráně nebo třeba i jen radhošť) s elektrem nemám šanci.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.05.2013
                    Autor: Bobbob
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                           

                      viděl jíuž bouchnout v lodi na vodě. Ten odkaz na Poláky je bezva. Škoda,že ty fotky nejsou moc deailní. Na nákresu je 4tác malý, na foto velký a není jasně vidět, jak je klika připevněna na tácy/osu. Ale jeto řešení na které čekám,abych šeldo hotového střeďáku,či podobného řešení,co půjde přidělat na normál.kolo.To elektrotam ale nemají ještě podrobnějc. Viděli jste někde prodávat 3trojtác se 4na volnoběžce samostatně?
                      U toho benzínu nemáš strach o těžiště, když jetak vysoko a ještě mimo podél.osu?

                      [ Zpět ]
                      Datum: 22.05.2013
                      Autor: Jirkacb
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                             

                        Já o tom kole neuvažuji, mám v merku tu tříkolku.
                        Na té stránce jsou i nějaké konstrukční výkresy toho tacu a kliky.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 22.05.2013
                        Autor: Bobbob
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                   

              nechce semi hledat jestli jsi tu vypočítával spotřebu v KWh ve vztahu na dojezd,či jiný kolega ale i tohle je realita:
              V kategorii prototypů francouzský tým SCS Pasquet výsledkem 1 224,1 km/kWh vymazal předchozí rekord pro elektrická vozidla poháněná bateriemi. Favorizovaný tým Microjoule-La Joliverie znovu stanul na vrcholu hodnocení kategorie prototypů poháněných spalovacím motorem, když dosáhl dojezdu 2 980,3 km/l, což odpovídá ujetí vzdálenosti mezi Rotterdamem a Aténami na jeden jediný litr paliva.

              [ Zpět ]
              Datum: 22.05.2013
              Autor: Jirkacb
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                   

              Jsem moc rád, že se dělíš i o ty negativní zkušenosti. Díky. BAterie jsou fakt drahá sranda. Doufám, že ty moje LiFePo4 se budou držet lepší. Zatím musím zaklepat, že se drží. Ale dlouho jsem neměřil kapacitu úplným vyjetím.

              [ Zpět ]
              Datum: 22.05.2013
              Autor: Robikl
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                     

                Možná je právě problém v tom že nemají BMS, zkušený borec by to možná rozdělal a dodal potřebný balancer nebo třeba jen znova vybalancoval všechny články. Jenže je jich 50ks a ani nevím jak jsou spojeny a řazeny.
                Až klekne tak ji rozkuchám ať mám přehled.
                Je vidět i podle delšího času pro nabíjení že je něco v nepořádku.

                [ Zpět ]
                Datum: 22.05.2013
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                       

                  Těžko říct. Nebo jim třeba dávají zabrat vysoké proudy.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.05.2013
                  Autor: Robikl
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                         

                    Jezdím tak kolem 6A až 20A odběru a ty baterie jsou stavěny pro odběr 30A trvale.
                    To není zase až tak vysoký odběr.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.05.2013
                    Autor: Bobbob
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                 

            Životnost-cykly senesnižujou jen a přesně tak jak píšeš. Baterce nevadí 2C, naopak. Nejdůležitější je režim vjakém baterku provozuješ. Takésito vyčetl a hlavně vyzkoušel na 3sadách kulatých článků LiFePO4. Někteří"renomovaní výrobci" mají v návodu takou blbost, že Li .. .aku je třeba naformátovat min.5ti úplnými cykly. I jeden cykl "nadoraz"se podepíše na životnosti. Stejně je blbost, jak píšou, že aku Li. ./LiFePO4 neztrácí kap.až do -15cti

            [ Zpět ]
            Datum: 22.05.2013
            Autor: Jirkacb
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                   

              Co máš na mysli cyklem "na doraz"?
              Když mně ochrany baterku vypnou při 33V tak to určitě není na doraz jelikož li-mn může jít až na 29V (u 36V baterie) Maximum je 42V nabíječka více nedá. K bateriím se chovám velmi ohleduplně, ovšem jejich kapacita nenávratně klesá s narustajícím počtem nab. cyklů.
              Taky je nevybíjím až na tzv. dno.

              [ Zpět ]
              Datum: 22.05.2013
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                     

                "na doraz"=na tzv. dno=když vypne ochrana v baterce-té věřím víc,než následné vjednotce, většinou od jiného výrobce. Mám vyzkoušeno na stejném místě,za stejných podmínek, že stačí i1 vybít aku "do ochrany" a ztratí napěťovou tvrdost. Hned po vyjetí s nabitím na 100% a plynu na 100% poklesá napětí na aku. Při vybíjení mezi 30-50% nepoklesá ani po 30cyklech, pak jsem při 31cyklu vybil aku "do ochrany" apo nabití a plynu na 100% pokleslo v 32 cyklu napětí na aku. Přesné Uvyp ochrany neměřil, proto-že jeho výši při použitých SMD v ochraně neovlivním.

                [ Zpět ]
                Datum: 22.05.2013
                Autor: Jirkacb
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                       

                  Tak já např. u své jedne bat. sanyo 36V/18,9Ah nemám žádné BMS ani jinou ochranu. Ta je i po 82 cyklech na tom lépe jak druhá 11Ah která ochranu má jak proti vybití tak přebití.
                  Vzhledem k tomu že mám analysta tak nepotřebuji aby mi napětí hlídalo ještě nějaké další zařízení. Pro jistotu ale je na řj. nastaveno 31,5V. Většinou jsem ovšem baterie vybíjel na 30% jejich kapacity, nikdy ne do dna. I přes nějaký pokles kapacity mám zatím dojezdy stále stejné. Nyní je to ovšem vykoupeno tím že tu 11Ah cucám již na jeí dno což je současných 8Ah které ještě dá.
                  Jak je na tom ta druhá musím příležitostně vyzkoušet jelikož vetšinou z ní čerpám tak 10Ah což je asi 60% její kapacity.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.05.2013
                  Autor: Bobbob
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                         

                    odpojovač budiž, ale nabíjet bez BMS,tosemi aninechce věřit,toje hodně velkej risk, nebo musíš nabíjet mini proudem, já bych totedy neriskoval

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.05.2013
                    Autor: Jirkacb
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                           

                      Je to tak origo koupené a nabíjím 2A i 5A.
                      V jedné te 11A je asi 50článku a žádné BMS.
                      Údajně je to složené z naprosto shodných článků a tím není potřeba balancovat.
                      Vypadá to jako tohle
                      http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
                      jmenuje se to sanyo a nemá to balancery

                      [ Zpět ]
                      Datum: 22.05.2013
                      Autor: Bobbob
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                             

                        No, ono je třeba vzít v úvahu hlavně typ článků, v elektrokolech se používá všechno možné a chování je různé.
                        To co má Bobbob jsou cylindrické články LiMno2, které mají velmi malý vnitřní odpor a nabíjení bez balanceru jim až tak nevadí, i když to není ideální stav. Jestli jsou Panasonik, Samsung, nebo jiná lepší značka je skoro jedno, ale při skládání do bloku se musí sortovat, protože z výroby nikdy nejsou všechny absolutně stejné. Pak to funguje.
                        Ale spousta baterií je na bázi pryzmatických článků. To pak vypadá tak, že uvnitř je třeba 10 článků 3,6V 10AH zapojených v serii, takže výsledkem je 36V 10Ah. Tyto články mají větší vnitřní odpor a nabíjení bloku bez balanceru je vyloučené.
                        Pak záleží na kvalitě balanceru, některé jen hlídají horní a spodní limit napětí, což není ideální, a pak jsou ty lepší, tzv. reálné balancery, které pro každý článek optimalizují nabíjecí křivku, aby výsledkem byly co nejlépe srovnané články v bloku.
                        Pokud jde o vybíjení, je to podobné, pryzmy potřebují BMS která hlídá jednotlivé články, aby u nich nedošlo k podbití a pokud jeden z nich je na limitu, vypne baterii. U sortovaných cylindrů je díky malému a hlavně stejnému vnitřnímu odporu napětí rovnoměrné a většinou stačí hlídat celkové napětí bloku. Takže, pokud Bobbob používá jeden blok , napěťová ochrana jednotky mu stačí, když odpojí někde kolem 31V a mělo by to být ok. Pokud by se použilo více bloků paraelně, je nutná BMS která hlídá rozdíl mezi bloky a odpojí ten co klesl na limit

                        [ Zpět ]
                        Datum: 22.05.2013
                        Autor: e-totem
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                             

                        Tak na to mrknem.
                        Ten pack co je v odkazu je složen z článků Panasonic NCR18650.
                        -Jeden článek má nominální napětí 3,6V
                        -Kapacita jednoho článku je 2,9Ah při dodržení podmínky nabíjení max 1,925A do 4,2 a vybíjení 0,55A do 2,5V
                        -Baterka v odkazu je 36V , takže je poskládaná z bloků po 10 ks seriově zapojených článků. 1 blok má 36V / 2,9 Ah
                        - Bloky jsou 4 zapojené paraelně (4 x 2,9Ah = 11,6Ah) , celkem tedy 40 článků.

                        Ze stručné tabulky , která visí na stránkách výrobce se dá určit, že:
                        Při nabíjení na 42V proudem do 7,65A a vybíjení na 25V konstantním proudem do 11A, nastane po 300 cyklech pokles kapacity na 9,2 Ah.

                        To jsou samozřejmě údaje , které nevystihují situaci při provozu elektrokola, ale lepší se bez podrobných údajů nepodaří spočítat.
                        Ale odhadl bych , že pokud taková baterka bude jezdit v kole do 250W ,což je max 14A a nabíjet se 2A nabíječkou, dá se zaručit kapacita (min 75%) 500 cyklů.
                        Tak jak je na fotce by měla vážit cca 2 kila.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 22.05.2013
                        Autor: e-totem
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                               

                          Ještě se tam z té tabulky vpravo nahoře dá odvodit pokles kapacity s vysokým zatížením.
                          Podle křivky je vidět, že zelená křivka odpovídající 11A vybíjení ukazuje při spodním limitu baterie 30V skutečnou využitelnost cca 10,4 Ah a při vybíjení 22A (modrá)je to už jen 9,2 Ah.
                          Pokud by se vybíjela jen 2,2A, využije se skoro plná 11,6 Ah kapacita.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 22.05.2013
                          Autor: e-totem
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                               

                          Tak u té mé sanyo ať počítám jak počítám tak tam mám 10x5 číli 50kusů u té druhé 80kusů.
                          Předpokládám že tam budou i články sanyo když je to zárověň výrobce.
                          Mají deklarovaný 1000 násobný cyklus nabíjení tak že i kdyby to bylo jen 500 tak je to dobré. Bohužel to na to nevypadá.
                          Jak jsem již psal možná by pomohlo to rozebrat a doplnit příslušný balancér a snad by to bylo OK. Jen ještě poznámka, v loni tam shořela 30A ochrana a reklamaci neuznali jelikož prý byla tato hodnota překročena.
                          Na cycle analystu který zaznamanává nejvyšší odběr jsem však měl maximum 27A. Taky se mně jednou podařilo ji dostat do mikro zkratu (jen brnkly dráty o sebe), možná to taky přispělo k jejímu rychlejšímu konci.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 23.05.2013
                          Autor: Bobbob
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                 

                            Ono to někde bude napsaný, co tam máš, ale pokud je jich 50, tak jsou menší kapacity a při vysokých proudech na těch 1000 cyklů moc nevěřím.
                            11Ah děleno 5 je 2,2.
                            Ale když hledám sanyo, hází mě to k panasoniku,

                            [ Zpět ]
                            Datum: 23.05.2013
                            Autor: e-totem
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                   

                              panasonik je kopil a značku sanyo nechá jen u něčeho

                              [ Zpět ]
                              Datum: 23.05.2013
                              Autor: Arnošt905
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                 

                            No, našel jsem jen tyhle : UR18650 zhruba odpovídají, podle dostupné tabulky je tam 500 cyklů při 1C nabíjení a 1C vybíjení.
                            Pokud jsou to zhruba tyhle články, při popsaném způsobu provozu je můj odhad do 100 cyklů na 75% kapacity. Nejde mi rozkódovat ten soubor, tak dávám tabulku na dvakrát

                            [ Zpět ]
                            Datum: 23.05.2013
                            Autor: e-totem
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                               

                          a nezapoměl jsi na vestavěné BMX v článku? Natom odkazu ho zmiňují 2x. 18650 používám do svítilen dost let, teď 3,4 Ah a vždy měli ochranu.

                          Špičkové nabíjecí baterie 18650 3400mAh s ochranou (protected) patří mezi nejlepší chráněné li-ion 18650 akumulátory na trhu. Jsou založené na článcích NCR18650B od společnosti Panasonic s vylepšenou technologií LiNiCoO2, která přináší vyšší bezpočnost i delší životnost. Li-Ion nabíjecí baterie se vyznačují velmi vysokou kapacitou, netrpí paměťovým efektem a ani samovybíjením. Li-ion ve velikosti 18650 jsou nejlepší volbou z hlediska uchované energie vzhledem k rozměrům a váze akumulátoru.
                          Ochranu akumulátorů lze rozdělit do dvou oblastí. V první jsou přidané elektronické obvody jež zabraňují přebití článku (situaci kde u klasických li-ion baterii existuje riziko exploze) nebo naopak jeho přílišnému vybití (akumulátor by pak nešel znovu nabít). Navíc tyto obvody chrání baterii proti zkratu či vysokému proudovému odběru, který by mohl akumulátor poškodit.
                          V druhé je pak nejmodernější typ ochrany proti přehřátí (HRL - Heat Resistance Layer) a speciální protivýbuchový ventil. Narozdíl od jiných ventilů používaných v li-ion bateriích, tento v případě, kdy tlak plynu v článku překročí určitou mez, oddělí elektrody uvnitř baterie a tím de-facto přeruší exotermickou reakci a vypustí přetlak plynu mimo akumulátor. Díky kombinaci elektronické a mechanické (teplotní a tlakové) ochrany jsou baterie nejbezpečnější li-ion aku.
                          Nominální napětí : 3,6 V
                          Provedení "flat top", kladný pól nevyčnívá nad okraj akumulátoru (díky speciální konstrukci záporného pólu, ale lze použít více akumulátorů v sérii).
                          Kapacita : 3400 mAh, testováno vybíjecím proudem 0.2C s ukončením při napětí 2,5V a teplotě 25°C
                          Maximální proudový odběr : 2C (6,8 A)
                          Maximální nabíjecí proud: 1C (3,4A)
                          Rozměry: 18,52 x 68,16mm
                          Váha 48 gramů
                          Ochrana proti přebití-vypnutí při : 4,30V (+/- 0,05V)
                          Ochrana proti úpln.vybití-vypnutí při : 2,4V
                          Životnost 600až800 cyklů

                          [ Zpět ]
                          Datum: 24.05.2013
                          Autor: Jirkacb
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                               

                          Dodatek k Panasoniku z výše:
                          Životnost 600 až 800 cyklů nabíjení
                          Doporučené provozní teploty: 0-45°C (nabíjení), -20 až +60°C (vybíjení)
                          Článek i ochranné obvody vyrobeny v Japonsku, zkompletováno v Číně.

                          Panasonic bez BMX jsem nenašel, ale jsouto třeba tyhle:
                          Nabíjecí lithium-iontové baterie R 18650 2000mAh jsou založené na LiMn2O4 technologii. Hlavní předností této technologie je schopnost dodat velmi vysoké proudy (až 10A kontinuálně ve velikosti 18650), jsou zároveň bezpečnější a odolnější vůči vysokým teplotám než běžné li-ion. Svými vlastnostmi jsou tyto baterie vhodné do zařízení s vysokým nárazovým proudovým odběrem.
                          Parametry akumulátoru:

                          Nominální napětí : 3,7 V (4,2V po nabití)
                          Kapacita : 2000 mAh
                          Maximální proudový odběr : 10 A
                          Maximální doporučené nabíjecí proud: 2 A
                          Bez ochranné elektroniky
                          Nejnižší dovolené napětí při vybíjení : 2,5 V
                          Životnost >500 cyklů nabíjení
                          Doporučené provozní teploty: 0-45°C (nabíjení), -10 až +60°C (vybíjení)
                          Průměr : 18,0 mm (+/- 0,5 mm)
                          Výška : 65,0 mm (+/- 0,5 mm)

                          Oproti 2C u LiNiCoO2 dají LiMn2O4 5C, ale zatím nejsou vtak vysokých kapacitách jako LiNiCoO2 - 3,4Ah. Oboje jsou z Číny,

                          [ Zpět ]
                          Datum: 24.05.2013
                          Autor: Jirkacb
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                             

                        2x Ti tu píšou, že má BMS
                        Typ baterie
                        Tato baterie Typ: Panasonic lithiové lithiové NCR18650PD jsou instalovány.
                        Tento typ buněk se vyznačuje extrémně vysokou hustotou energie (~ 230Wh/kg), což je první volbou pro lehké.
                        Tyto buňky jsou obvykle dodávány s BMS.
                        Na rozdíl od některých konkurentů, my jen nainstalovat nové buňky hodnosti A.

                        normální varianta: V normálním provedení je baterie určena pro maximální trvalý vybíjecí proud 30A. Tato konfigurace je vhodná pro všechny regulátory do 30A.
                        High Current Version: V této verzi, vylepšené mobilní konektory a kabely jsou dodávány s větším průřezem se používá. Toto uspořádání umožňuje kontinuální extrakci proud až 50A.

                        Pokud potřebujete pro vaši aplikaci ještě větší kapacitu, kontaktujte nás osobně.

                        Ochranný obvod / Battery Management System (BMS)

                        30A s BMS BMS v sobě kombinuje řadu funkcí:
                        Individuální buňka monitoring: hlubokém vybití a přebití buňky jsou odmítány.
                        Funkce vyvážení: úroveň napětí jednotlivých buněk jsou vyrovnány při načítání další. Toto je vždy maximální kapacita odnímatelné.

                        nabíječka

                        dostanete baterii a nabíječku. Mějte však na paměti, že lithiové baterie vyžadují speciální nabíječky.
                        s nabíječkou 2A: Získáte baterii bez ventilátoru kompaktní 2A nabíječky. To umožňuje šetrné nabíjení pro maximální životnost. Tato nabíječka je ideální pro tichý provoz, např. v kanceláři, jsou vhodné.
                        s 4A nabíječkou: Tato nabíječka 4A poloviční dobu načítání oproti 2A nabíječky.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 24.05.2013
                        Autor: Jirkacb
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                               

                          Ja píši toto:
                          "Vypadá to jako tohle
                          http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
                          jmenuje se to sanyo a nemá to balancery"

                          Já nemám to co je v odkazu, psal jsem že to vypadá podobně.
                          Ja mám sanyo zakoupené již v neexistujícím obchdě activeshop24.de místo něj je linergy-shop ale ty baterie již neprodává.

                          Ty baterie co mám nemají žádné BMS jen ta menší ma ochranu proti zkratu a proti přetížení nic víc. Ta větší nemá nic.

                          Oni píší:
                          "Tato baterie Typ: Panasonic lithiové lithiové NCR18650PD jsou instalovány.
                          Tento typ buněk se vyznačuje extrémně vysokou hustotou energie (~ 230Wh/kg), což je první volbou pro lehké.
                          Tyto buňky jsou obvykle dodávány s BMS."

                          To znamená že "obvykle" není vždy.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 24.05.2013
                          Autor: Bobbob
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                 

                            toje otázka překladu.
                            zkus 1 článek zkratově škrtnout na 20A měřák a budeš vědět hned jestli má nebone. 10S / 5P natvrdo z výroby semi nezdá. Jestli nepletu, nikde výš nepíšeš jakej typ Li . ..to je?
                            Popis dvou rozdílnejch systémů Li v 18650 máš výše

                            [ Zpět ]
                            Datum: 24.05.2013
                            Autor: Jirkacb
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                   

                              Jsou to li-mn ale jaký typ tam je přesně nevím a zjišťovat to řezáním nebudu. Škoda že ty stránky již nejsou k dispozici tam to bylo dobře popsáno.
                              Ta 11Ah je stavěna na trvalý odběr 30A a ta 19Ah na 50A.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 24.05.2013
                              Autor: Bobbob
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                               

                          Našel jsem v mejlech co mně psali k reklamaci te 11Ah baterie

                          "Dobrý den,
                          posílám oficiální vyjádření k opravě Vaší baterie:

                          Hello Tomas,
                          yes we recieved it. The battery was discharged with a to high current and therefore the low voltage protection PCB has burnt.
                          We would recommend to build in a stronger PCB, with 40A discharge current and not 25A. The battery should work properly after that change.
                          Perhaps you should use a 25A fuse to not discharge the batteries with to high current.

                          Baterie byla vybíjena příliš vysokým proudem, což mělo za následek zničení nízkonapěťové ochrany PCB modulu. Doporučují výrobu silnějšího PCB s 40A vybíjecím proudem, baterie by měla být opět funkční po této opravě. Doporučují 25 A ochranu.

                          Tak že tato baterie má PCB modul což není balancer.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 24.05.2013
                          Autor: Bobbob
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                 

                            Tohle je ten shořený modul

                            [ Zpět ]
                            Datum: 24.05.2013
                            Autor: Bobbob
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                 

                            Bobe a jaký je funkčně rozdíl mezi PCB a BMX?
                            Původně jsi psal, že aku 10x50 nemá žádné ochr.obvody.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 24.05.2013
                            Autor: Jirkacb
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                   

                              Ne to jsem fakt nepsal, pozorně si to přečti

                              http://www.nakole.cz/diskuse/16549-velky-test...

                              Jaký je funkčně rozdíl mezi PCB a BMX opravdu netuším.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 24.05.2013
                              Autor: Bobbob
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                     

                                Jirko, ty pojmy teda nevím, BMX je podle mě kolo...:D

                                Už to tu zaznělo, ale dám do placu pár věcí.
                                -Baterie je soustava článků, tohle neplést.
                                -Článek se skládá z katody(+) anody(-) a elektrolytu.
                                -Cylindrický článek je válcový. Vyrábí se tak, že se vezme kovová folie-anoda, na ni se nanese tuhá pasta, na to se naválcuje druhá folie-katoda a na ni další vrstva pasty. Pak se to ořízne tak, aby na jedné straně přečnívala anoda, na druhé katoda a sroluje jako palačinka. obalí se plechovým pouzdrem s izolací a na spodek se nalisuje kontakt mínus, mašina tam kápne elektrolit a uzavře nahoře kontaktem plus s přetlakovým ventilkem. Pak se články nechají stát aby elektrolit nasákl do pasty mezi anodou a katodou,a poté se nabijí, testovací stroj je vytřídí do spousty šarží a každému článku přidělí seriové číslo a zaznamená jeho parametry. Při následném skládání baterie je nutné použít do jedné baterie články s co nejmenším rozdílem vlastností - tzv. sortované.
                                Pryzmy, neboli polymery se vyrábí stejně, jen se nerolují, ale vrství na sebe a výsledkem je blok ve tvaru kvádru


                                BMS je Battery Management Systém, tedy systém pro řízení baterie. Má za úkol především chránit baterii v mezích naprogramovaných hodnot, tedy především:
                                -Maximální vybíjecí proud- nedovolí překročení
                                -Maximální nabíjecí proud
                                -Maximální nabíjecí napětí
                                -Minimální napětí jednotlivých článků, při dosažení vypne baterii.
                                -Maximální napětí jednotlivých článků, při dosažení vypne nabíjení.
                                Toto je základ.
                                BMS může být doplněna systémem, který zabezpečí navíc optimalizaci nabíjení jednotlivých článků odděleně a vyrovnání rozdílů mezi články na minimum. Toto zařízení se jmenuje balancer.
                                Dále může být součástí BMS komunikační rozhraní pro uživatelský monitoring procesu nabíjení a stavu článků, záznam posledního nabíjení, čas od posledního nabíjení, chyby jako přetížení, nesprávná nabíječka, seriové číslo a další údaje. (na obrázku příklad výstupu na PC, jsou tam vidět rozhozené dva články)

                                [ Zpět ]
                                Datum: 24.05.2013
                                Autor: e-totem
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                           

                      Zde je něco o bateriích pokud to někoho zajímá
                      http://www.battex.info/hermeticke-akumulatory...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 22.05.2013
                      Autor: Bobbob
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                   

              Velké nabíjecí a vybíjecí proudy znamenají méně cyklů. Nevím proč si myslíš opak. Tohle je už dávno otestované.

              [ Zpět ]
              Datum: 22.05.2013
              Autor: Robikl
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                     

                Otestované to je, a to přímo u výrobců.
                Dokumentace většinou obsahuje výsledky testů od 0,2 C až po třeba 5C a různé kombinace nabíjení/vybíjení. Je to balík tabulek a nebývají úplně veřejné. Údaje některých prodejců pak bývají často dost zavádějící, když uvádí počet cyklů bez toho, aby uvedli za jakých podmínek platí a pod to napíšou max. dovolený vybíjecí a nabíjecí proud.
                Těžko pak zákazníkům vysvětluji, proč třeba nedodáváme 5A nabíječku a BMS je nastavena tak, aby nedovolila nabíjet víc než 2A, když na netu prodávají baterky, co vydrží 2000 cyklů, dávají 50A a nabité jsou za hodinu.

                [ Zpět ]
                Datum: 22.05.2013
                Autor: e-totem
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                       

                  Ahoj,
                  koupil jsem si sadu E-TOTEM 2011,kde by měla být baterie LiMnO2 36V/10Ah. Zajímalo by mě,kolik má nabíjecích cyklů,kolik let životnost a jak nejlépe se o ni starat,když není delší dobu v provozu a jestli ji ihned po jízdě dobít i když je vybita třeba jen z 1/3 nebo ji např.během týdne dojet.
                  Dík

                  [ Zpět ]
                  Datum: 26.05.2013
                  Autor: bopa
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                         

                    Ahoj,
                    baterku zásadně dobít hned jak je to možné, nemá smysl ji nechávat stát polovybitou. Jednak se rychleji samovybíjí, ale hlavně hrozí, že se na ni zapomene a začne pršet, na kolo to není... znáš to. Pak za 14 dní zjistíš že je zablokovaná a nejde nabít, to za to nestojí.
                    Jinak, tahle baterka má psáno 500 cyklů. Zatím to nikdo nepředvedl, přece jen je to dost kilometrů. Podle zkušeností je třeba si dávat pozor pokud se kolo dlouho nepoužívá, tam doporučuji ji čas od času vybít a plně nabít, jednou do roka poslat k nám na srovnání článků (tahle ještě nemá novou BMS s balancerem, jako 2012 a výš). Kdo na kole jezdí často, potíže nemívá a nemusí nic řešit, jen nabíjet po jízdě a v zimě si u nás v některém servisu nechat udělat cyklus údržby, stojí to cca 200,-.
                    Mám tu teď na údržbě jednu , je 3 roky ježděná (cca 7 tis. km), po údržbě má 80% kapacity. Počet cyklů nevím, ale je to tak do 150, pán jezdí docela dálky.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 27.05.2013
                    Autor: e-totem
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                           

                      Řekl bych to asi takto, je spousta lidí co si koupí el.kolo s baterii 10Ah a ždíma jí dokud mu na cestě nechcípne. To je samozřejmě špatně a taková baterie vydrží tak 100 nab. cyklů.
                      Chceš li jezdit a víš že na svou trasu spotřebuješ tam i zpět např 10Ah pak si kup baterií minimálně 12-13,5Ah a vyjížděj si max. těch 10Ah, jen tak prodloužíš životnost.
                      Ideální je vybijet baterii na 20-30% kapacity níže né.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 27.05.2013
                      Autor: Bobbob
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                             

                        Ono Bobe je to u sériových baterek dodaných s kolem v pohodě, uživatel tohle nepotřebuje vědět, jednotky odpojují pohon na 31V celkově , bms stopne baterku při dosažení 3V na jednom z článků, takže limitní vybití nehrozí ani při jakoby nadoraz jízdě. Je to právě proto že se počítá s tím že tohle běžný uživatel neví a neřeší. Jinak bys na to snad ani nemohl dát záruku

                        [ Zpět ]
                        Datum: 27.05.2013
                        Autor: e-totem
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                               

                          Jo to máš pravdu ale ja to myslím u nákupu bez ochranych serepetiček. Taky jde o to zda to spolehlivě vypne ta ochrana, u mých dvou minulých tomu tak nebylo.
                          Osobně bych na každém stroji preferoval nějakou obdobu cycleanalystu i za tu cenu že by to bylo dražší o 2000 kč.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 27.05.2013
                          Autor: Bobbob
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                           

                      Je to zajímavé. LiFePo4 jsou na 80% po 1000 plných cyklech tuším. Ale pravda je to v laboratorních podmínkách a snad pro 1C proudy. Na na vašem elektrokole asi budou reálně vyšší proudy.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 27.05.2013
                      Autor: Robikl
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                             

                        U 250W se dostáváš ve špici na cca 1,5C, ale samozřejmě to kolísá, takže průměr může být kolem 1C. Jenže metodika laboratorních testů pracuje s konstantním proudem při vybíjení, takže vycházíme z nejhorší možné hodnoty , tedy 1,5C vybíjení a používáme 0,2C šetrné nabíjení. Pak si dovolíme garantovat 500 cyklů na 80%, s tím, že ale stejně v praxi nikdo tolik nedá, nebo tedy zatím jsem to neviděl. Proto tohle závodění v počtu cyklů vidím jako nesmysl, alespoň pro lidi co neujedou za 5 let 30 tisíc km.
                        ( beru 30 km na nabití, což je minimální reálný průměr u kvalitních EPAC kol a 5 let jako rozumný odhad života baterie v provozu)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 27.05.2013
                        Autor: e-totem
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                               

                          Děkuji Vám,pánové,za Vaše reakce,které můžou být užitečné i pro ostatní uživatele e-kol.Ještě se chci zeptat,jestli i moje baterka má taky nějakou ochranu proti přebití a podpětí a jakým způsobem provádět vybíjení v době,když není používána v kole.
                          Dík

                          [ Zpět ]
                          Datum: 27.05.2013
                          Autor: bopa
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                 

                            Nevíme, potřeba napsat co to máš. To vybíjení není úplně zapotřebí, to je vhodné spíš třeba pro obchody , pokud kolo třeba stojí na skladě déle jak půl roku a baterka se jen udržuje nabitá. Tam to chce. Dělá se to nejlíp pomocí 3 žárovek H4 propojených do serie na dálkové vlákno. Je to zátěž cca 5,2A při 36V.

                            Přebití většinou hlídá BMS, a také nabíječka bývá schopna dát max. 42V, což je maximum napětí i pro baterii, proud po dosažení max napětí klesá sám při plném nabití až k nule.
                            Podle mě je základ baterku semtam zkontrolovat podle indikátoru a třeba jednou měsíčně připojit k nabíječce. Pokud se chová nestandardně, včas kontaktovat servis. Pokud se totiž dostane do rukou technika dřív než klesne napětí některého článku pod 2,5V , nic se neděje a snadno se to řeší. Pokud ale už je některý článek podbitý začíná se rozkládat, baterie už nikdy nebude mít 100% kapacitu a bude zlobit. Výměna jednotlivého článku je problematická, u používané baterie se asi nikdy nepovede najít vhodný článek, který bude mít stejné parametry jako ostatní a nebude rozbalancovávat baterku. Takže, pozornost se vyplatí, baterka je drahá

                            [ Zpět ]
                            Datum: 27.05.2013
                            Autor: e-totem
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                   

                              Mám baterku E-TOTEM 2011.Ten indikátor na baterce mi přijde spíš symbolický,když mám skoro vybito-dodaná nabíječka nabíjí prěs 4hod.-svítí 3 ze 4LED

                              [ Zpět ]
                              Datum: 30.05.2013
                              Autor: bopa
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                     

                                U mě to samý. Na displeji jedna čárka a na baterii 3 LEDky.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 30.05.2013
                                Autor: jaris
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                     

                                2011 je s jednoduchou BMS, doporučil bych nechat srovnat, napište mi oba na servise-totem.cz . Domluvíme se co s tím. Jinak, údaj na baterce je přesnější než na displeji

                                [ Zpět ]
                                Datum: 31.05.2013
                                Autor: e-totem
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                       

                                  Každému kdo bere elektrokolo pro dlouhé výlety doporučuji namontovat třeba jen levný voltmetr (100Kč). Pro náročnéjší uživatele je vhodný cycleanalyst (více jak 3000Kč)
                                  Na cestách je dost důležité vědět v jakém mám stavu baterie a pro tělesně postižené je to docela nezbytné. Je to výzva i pro vás prodejce aby jste tlačili na výrobce a začali elektrokola osazovat přesnějším měřením než diodama či lcd dilkama na ovládači.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 31.05.2013
                                  Autor: Bobbob
                                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                         

                                    JJ, je to docela složitej problém, každá baterka se chová malinko jinak. Ty dílky jsou nastavený podle voltů.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 02.06.2013
                                    Autor: e-totem
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                           

                                      V tomto stavu, kdy je na displeji jedna čárka a na baterii svítí 3 LEDky má baterie 37,7 V.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 03.06.2013
                                      Autor: jaris
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                             

                                        Hezká horská dráha. Už jsem to dlouho neměřil, ale kdysi jsem měřil první nabíjecí cykly LiFePo4. Tam ta křivka má tedy trošku hladší charakter. Dlouho se drží a jen pomalu stoupá a až ke konci se to zrychluje. a koneckonců i při vybíjení má LiFePo4 docela výhodnou křivku. To jen tak mimochodem na doplnění.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 03.06.2013
                                        Autor: Robikl
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                           

                                      Dražší sady a kola to umí přesně, ale hold musí mít víc elektroniky přímo u baterky. Moc o tom skoro nikdo neví jak to je u BionX, Bosch, Sunstar. Každý řekne jen, že tam je elektronika u baterky, která komunikuje s řídící jednotkou. Pro někoho komplikované řešení, které neumožňuje použít baterii jiného výrobce, ale když se člověk zamyslí, tak to je hezké a pro budoucnost dokonalé řešení. Když výrobce za pár let přijde s baterií jiné chemie, tak není problém to bez problémů použít.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 03.06.2013
                                      Autor: Robikl
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                             

                                        Jiná chemie ani baterie od jiného výrobce nemůže (nesmí) mít vliv na měření napětí.
                                        Pokud tomu tak je tak mají něco špatně jak u bionxe, bosche či sunstáru.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 03.06.2013
                                        Autor: Bobbob
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                               

                                          Nevím jestli je to špatně. Ať jedu se Sunstar do kopce a nebo po rovině, tak se mi nestane, že by mi to ukazovalo nesmysly jen proto, že baterie je a nebo není zatížena a lítá na ní napětí. Nevím přesně co ta elektronika u baterie všechno dělá, ale určitě jen nehlídá napětí... Bude to sofistikovanější systém. Ano nevýhoda je, že se nedá dát baterie jen tak od jiného výrobce. Ale pokud výrobce přijde s jinou chemií a vyrobí to pro svůj systém, tak ukazatel stavu baterie bude fungovat přesně. To je výhoda.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.06.2013
                                          Autor: Robikl
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                                               

                                          Komunikace BMS a řídící jednotky je snadná, ale drahá a znamená jednoznačně že lze použít jen určitou baterii pro určitý pohon. Zatím to hodnotíme jako na trhu nepřijatelné. Prodražení kola nebo sady by bylo cca 4 tisíce.
                                          Nejvíce si lidi kupují věci do cca 27 tisíc,tam na takové vychytávky není prostor.
                                          Měření napětí je velmi nepřesné, s klesajícím napětím stoupá proud potřebný k dosažení shodného výkonu. Tento průběh se mírně liší u jednotlivých kusů baterií a mění se v průběhu jejich životnosti. Proto se u pokročilých systémů používá spec. měřící jednotka, která zaznamenává spotřebovaný náboj(kapacitu) a dopočítává zbývající. Po odpojení nabíječky si změří napětí a podle programu rozpozná využitelnou kapacitu v konkrétním případě.

                                          Pro zajímavost, cena Bosch 8Ah/36V je cca 16 tisíc Kč. Po osobním otestování mi ale ani tento systém nedal přijatelnou informaci, protože na startu pod kopcem ukazuje např. 50 km dojezd a na kopci po 5 km už jen 20. Je to logické, ale taktéž k ničemu. Správný a použitelný by byl údaj v % kapacity , bez návaznosti na stupeň podpory.
                                          Tím se oklikou vracíme k našim starým dobrým stupnicím, které mi za přijatelnou cenu umí na základě napětí také určit zhruba stav nabití baterie, ale je třeba počítat se změnami chování během života baterie.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.06.2013
                                          Autor: e-totem
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                 

            nechce semi hledat jestli jsi tu vypočítával spotřebu v KWh ve vztahu na dojezd,či jiný kolega ale i tohle je realita:
            V kategorii prototypů francouzský tým SCS Pasquet výsledkem 1 224,1 km/kWh vymazal předchozí rekord pro elektrická vozidla poháněná bateriemi. Favorizovaný tým Microjoule-La Joliverie znovu stanul na vrcholu hodnocení kategorie prototypů poháněných spalovacím motorem, když dosáhl dojezdu 2 980,3 km/l, což odpovídá ujetí vzdálenosti mezi Rotterdamem a Aténami na jeden jediný litr paliva.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.05.2013
            Autor: Jirkacb
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                   

              Já tyhle pokusy beru s rezervou, taky jsem to četl ale nikde nejsou uvedeny žádné konkretní údaje.

              [ Zpět ]
              Datum: 22.05.2013
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                     

                oni budou, chtělo byto jít přímo na stránky soutěže,při tolika lidech a mezinárdní tradici to KACHNA nebude, to není jako že"v Americe 1 dosáhl tohohle" . . .

                [ Zpět ]
                Datum: 24.05.2013
                Autor: Jirkacb
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                 

            aty víš, že/ kde je definovanej cykl=100/100% ? U výrobců článků najdeš grafy/tabulky počtu cyklů v závislosti na hloubce vybíjení, nejen na Ivyb.

            [ Zpět ]
            Datum: 24.05.2013
            Autor: Jirkacb
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

                   

              Cyklus je výdej 100% jmenovité kapacity a dobití na plnou kapacitu. Grafy u výrobců- ukaž odkaz, nevím co myslíš.
              V těch od Panasonic je uvedeno jakým proudem při jaké teplotě a na kolik voltů se vybíjení při testu provádělo a totéž pro nabíjení. Veřejně je uvedena většinou jen tabulka pro cca 1C, která vypadá docela přijatelně. V kompletní dokumentaci je tabulek daleko víc, ale výrobci je nezveřejňují, dají ti nahlédnout při jednání. Je to proto, že pro laika jsou údaje z vysokých zátěží odrazující a pro konkurenci vodítkem. Také je ale třeba říci že v těch tabulkách je vždy uváděn nejhorší výsledek, jsou to podklady pro určení hraničních hodnot pro konstruktéra baterie, nikoliv reklamní letáky.
              Údaje na e-shopech je třeba brát s velkou rezervou, jsou to často účelově vybrané informace vytržené z kontextu.

              [ Zpět ]
              Datum: 24.05.2013
              Autor: e-totem
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

         

    a co ty spínače brzd/zmíněná rekuperace -jeli tam vůbec, její účinost, dodaný náboj, atd.

    [ Zpět ]
    Datum: 17.05.2013
    Autor: Jirkacb
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

           

      Rekuperace je k témĕř k prdu, nedá skoro nic a u mého MagicPie byla provázena vibracemi motoru, to bych do kol snad ani nedával.
      Další vĕc co se může porouchat :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 18.05.2013
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

             

        Na tu rekuperaci budou dost různé názory a zkušenosti. S menším přímým motorem a jednotkou Kelly mám naopak pozitivní zkušenost. Těch výhod je několik a není to jen kolik to vrátí do baterky. V zimě to funguje jako ABS. Prostě kolo se nemůže zablokovat. Dále je tam efekt občasného oživení baterky. Stačí se podívat na udávaný počet nabíjecích cyklů u BionX a u konkurenčního Bosche. Rozdíl je jasný. Co se týká vrácené energie, tak samozřejmě zázrak to nebude. U kola je menší poměr hmotnost/odpor vzduchu, takže při rychlé jízdě mírně zvlněnou krajinou to vrátí skutečně prd. Ale v kopcích a hlavně v terénu jsem už naměřil i ke 20%. Běžně je ale tak okolo 10%. Samozřejmě to už mluvím jako v tom testu. Měl bych dodat, že vždy záleží na stylu jízdy a terénu. :)

        [ Zpět ]
        Datum: 18.05.2013
        Autor: Robikl
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

               

          Já četo o 3-5 procentech, tery dojezd na baterku protáhne o cca 2 km, a j tomu ty vibrace, u mé sestavy se to neosvĕdčilo.

          Dal jsem přednost vlastním brzdovým pákám před tĕma čínskejma s odpojováním. Kelly doma mám, ale neumím to zapojit, nebo mám problém s tím, že jsem odvařil Hally, jak to používåm jako moped do hospody, neřešil jsem to.

          Až to chcípne pořídím Crystalyte nebo nĕjaký střeďák, snad se indiáni už pochlapí :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 18.05.2013
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

           

      ale otěch 5-7-10% vím a vůbec to neřeším. Nejdůležitější je elektrodynamická brzda a její plynulá nastavitelnost. Voda, bahno - než stisknu nadoraz, aby zabraly špalíky, dávno mě zastaví.Ato jí mám nastavenou jen na 54%. Psal otom, proto-že článek vyznívá jako slátanina,tvrzení v textu nejsou navázána na příslušná TTD, anatosem alelgickej vydávat tohle za test.

      [ Zpět ]
      Datum: 21.05.2013
      Autor: Jirkacb
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

         

    Moc by mě zajímalo kolik může stát další baterka až ta první za 3-4 roky zdechne ?
    To bude takových 10-15,000 co ?

    [ Zpět ]
    Datum: 18.05.2013
    Autor: újezďák
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

           

      to asi nee, počítej do 10 litrů, nebo repas

      [ Zpět ]
      Datum: 19.05.2013
      Autor: e-totem
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • BH Emotion Neo Cross

         

    BH Emotion v ČR zastupuje ekolo.cz. Elektrokolo BH Emotion Neo Cross a další modely Emotion (Neo Jumper, City, Street) lze bezplatně otestovat v Showroomu ekolo.cz. http://ekolo.cz/s/fulltext?q=bh

    Testovaný Neo Cross v nabídce skladem za 48 990 Kč, viz: http://ekolo.cz/elektrokolo-bh-emotion-neo-cross

    [ Zpět ]
    Datum: 21.05.2013
    Autor: ekolo.cz
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: BH Emotion Neo Cross

           

      Jestli se nemýlím, tak to jste Ti problémoví? Doufám, že to není nějaký šum swistu... Měli byste se omluvit a napravit situaci!

      [ Zpět ]
      Datum: 21.05.2013
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: BH Emotion Neo Cross

             

        Pokud někdo mate nebo přímo podvádí, tak důvěru moc nemám.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.05.2013
        Autor: Robikl
        Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: BH Emotion Neo Cross

               

          a od něj nic nekoupím :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 21.05.2013
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: BH Emotion Neo Cross

                 

            Je to tak. :)

            [ Zpět ]
            Datum: 21.05.2013
            Autor: Robikl
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: BH Emotion Neo Cross

               

          hele:

          [ Zpět ]
          Datum: 29.05.2013
          Autor: e-totem
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Charakter v ....

                 

            To je prach obyčejná špína. Bohužel asi vynáší...

            [ Zpět ]
            Datum: 30.05.2013
            Autor: Arnošt905
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Velký test elektrokol - BH Emotion Neo Cross

         

    V sobotu je předváděčka eletrokol BH a Apache v Napajedlích
    https://www.facebook.com/events/170941059738661...

    [ Zpět ]
    Datum: 23.05.2013
    Autor: Grille
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu
včera
Hledám partu / parťáka/ parťačku (ne vztah pouze kamarádku) na vyjížďky na silničním kole nebo gravelu, Praha a…

Hledám: Poznávání krás Šumavy a Brd na E-kole

17.12.2024
Já 60+ hledám pohodovou,sportovně založenou životní optimistku kolem 60 let pro společné poznávání naší krásné…

Hledám: štěstí

05.12.2024
Nehledám za každou cenu. Nepotřebuju kohokoliv. Nejsem zoufalá a nehledám zoufalce. Pokud nenajdu, nic se neděje.…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

514 cyklistů (7 přihlášených)

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024