Vím, že nejsem asi první, komu se to stalo....praskla mi osa DD 24 a jelikož se mi házivost kola nezdála tak velká, najel jsem na tom ještě 100 km, než jsem zjistil příčinu...samozřejmě to odneslo i pár dalších dílů uvnitř. Vypadá to tak, že náhradní díly snad ani nejsou dostupné, proto se ptám, jestli nemá někdo doma DD 24 rozpadlé a nebyl by ochoten jej prodat na díly ?
Zde si koupis podobne jako ja cely novy naboj za velmi prijemnou cenu a ten rozpadly si ponech na soucastky.:-)
http://www.individualbike.cz/eshop.php?id=5206...
Díky za odkaz, objednám a přehodím jen vnitřnosti...
Pozor na to, dual na který dáváš odkaz je sice za fajn cenu, ale má to háček ! Neseženeš na to řazení ! Je totiž na sedmikazetu a k tomu už se řazení neprodává!!! Taky jsem takhle naletěl a nakonec jsem musel upravit řazení na devítikazetu. Uřízl jsem to a nechal tam jen páčku na dual. Doplnil jsem to normálním sedmipolohovým gripem. Na jinou kazetu ale zapomeň. A těch sedmikazet už je na trhu málo. Není z čeho vybírat. Zkus se domluvit na "Cyklo Žitný". Je to výhradní dovozce Sramu a velmi ochotně mi tam pomohli.
Nevím, co se tobě přihodilo, žes musel něco řezat, ale náboj je universální pro tři druhy kazet a liší se pouze počtem děr pro dráty podle druhu/velikosti ráfku. Řazení se použije to, které je příslušné k dané nasazené kazetě podle počtu koleček.(viz. specifikace v příloze)
Jo a je to náboj pro véčkovou/ráfkovou brzdu. Pro brzdu diskovou musí mít boční úchyty pro disk a to je zase jiné provedení náboje.
Dualdrive neznám, ale 7 a 8 kazeta prostě na stejný ořech pasovat nemůže. Resp. jo, u osmikazety na sedmiořech můžeš vyhodit jedno kolečko (jakékoliv kromě nejmenšího, pokud vyhodíš největší, zůstane fungovat i hyperglide), což jsem několikrát bez problémů dělal (je to jednodušší a asi i levnější, než shánět 7 kazetu). Naopak můžeš 7 kazetu nějak vypodložkovat, ale to už je dost nesmysl. Ani jedno bych ale nepovažoval za "univerzální". :) 8 a 9 kazeta mají celkovou šířku opravdu stejnou a teda stejný ořech.
Ten obrázek má kazetu "okótovanou" pouze něčím, co si říká "Kettenlinie" a jedním rozměrem přímo v obrázku od pravé matice (4,6/9,5). V obou případech je hodnota pro DD21 jiná!
Takže předpokládám, že DD30 může mít ještě jiné parametry než DD21, DD24 a DD27 ... :-(
Nevím, matně tuším, že by desetikazeta mohla být pořád stejně široká jako 8 a 9, ale jistý si nejsem. Ale tohle je obecná vlastnost kazet a řazení, není to specifické pro DD, pokud na 10kazetu stačí stejný klasický náboj jako pro 8 a 9, tak to bude OK.
Vážně věříte tomu, že výrobce bude vyrábět náboj jiný pro každou kazetu, kde přidá jedno kolečko na kazetě? To by se mu výroba takovýchto "umělých" řad dost silně prodražila.:-()
Sram vyrábí celkem tři druhy Dual Drivů - čerpáno z katalogů a rozpadu pro náhradní dílce k jednotlivým nábojům z roku 2008:
1/ pro ráfkovou brzdu = bez integrované brzdy do náboje
2/Pro diskovou brzdu
3/ s integrovanou bubnovou brzdou
Jednotlivé řady se liší jen v řazení, jiné je pro řadu DD21 a jiné pro řadu DD24-27.
Samozřejmě bude, protože náboj, na který danou kazetu nepřišroubuješ by se prodával docela blbě. :-P
Jo, ty náboje budou (z výrobních důvodů) lišit minimálně, pravděpodobně jen délkou ořechu. Což ale nic nemění na tom, že pokud máš krátký ořech pro sedmikolo a žádný jiný na výměnu "v šuplíku", tak se s osmi nebo devítikolečkovou kazetou můžeš rozloučit.
Marble má pravdu, ořech je jiný pro kazetu 8/9 než pro kazetu 7. Takže buď dělají jen jeden a je k tomu podložka když má člověk sedmičkovou kazetu, nebo prostě montují na ten samý náboj jiný ořech pro DD21 než pro DD24 a DD27, což je podstatně logičtější vysvětlení. Když můžou dělat tři různá těla náboje, proč ne dva různé ořechy? Co by se na tom prodražilo? Čili když nepočítáme varianty řazení, velikostí pastorků a podobně, ale jen samotný náboj, tak musí existovat šest typů - kombinace tří těl náboje podle brzdy a dvou ořechů podle počtu převodů.
To ovšem ignorujeme to, že jsme zaseklí v minulosti a teď už se dělají verze 30, 27 a 24. A po bubnové brzdě na dnešní Dualdrive není na webu Sramu ani stopy.
Ten DD má fakt bubnovou brzdu?
podle tohohle obrázku http://www.nakole.cz/images/f/diskuse/2f/l... od Martise jo :-)
ten "tác" co tam je vidět je "jenom" pro odvod tepla ...
Když už to takhle přehazujete, může se tam dát i přes to origo krátké ramínko kazeta s větším největším kolečkem?
Nevím, jestli je víc originálních ramínek, ale 8-kazeta 11-34 u mého sedí dokonale. Taky se hodí dát tam místo původních třecích kladek kuličkové od BBB, které tam sice přímo nepasují, ale šlo to upravit. Rozdíl ve tření je při ručním točení pedály hodně poznat.
Jaký ložiskový jsi tam dával ? Ta horní kladka je uchycená excentricky a normální BBB rolničky tam nejdou....
Od BBB určené pro Sram: http://www.velohanak.cz/585-menice-nahradni...
Je k tomu krabička plná plastových kroužků (na obrázku nejsou zrovna v měřítku), dají se tam najít docela vhodné, úplně přesně to bez úpravy ale nepasuje. Rozteč děr v tom horním sedí, to je hlavní.
Tak díky, teď už mi je to jasné...ty co jsem si koupil jsou mi na nic :-)
Máme jeden DD myslím na 8sp. , upravený na diskovou brzdu, šel by prodat. Nemám k němu řadící tyčku, je novej, byl upravenej, stříklej načerno, zapletenej a zas vypletenej. Je k tomu jednoruký řazení, ale na 9sp. , takže to spolu nechodí. Takže, zjistím co by to stálo, jestli chceš, nebo pokud bys to svoje rušil, koupil bych tu tyčinku, nebo by se hodil nákres, nikde to není k nalezeni.
Kdyžtak pošli mail, dám ti fotku a kouknu přesněji co to je zač
Tak vnitřnosti přehozeny, po zkušební jízdě po vesnici se zdá že to funguje....vyměnil jsem i ty rolničky v ramínku přehazovačky a opravdu je to znát, řetěz jde lehčeji. Děkuji všem za rady a e-totemu za díly.
Když už jsem na to narazil, tak jsem zvědavý - K čemu je to dobré, ten DualDrive? Řadit venku a ještě k tomu uvnitř?
A ještě navíc mít 3 převodník vepředu...72 rychlostí a obrovský rozsah...samozřejmě se spousta převodů překrývá, ale na ležáku jde o ten rozsah převodů.
Tak. Rozsah přes 900 % je fakt super.
Ještě doplním že možnost řadit při zastaveném kole je výborná pro náhlá zastavení a následné rozjezdy.
1. Půjde na něj dát desítková kazeta od Sramu?
2. Jde nějakým způsobem rozdělat (odřezat, odpojit) gripshift od toho táhlového přepínače (nevím čím se to upevňuje na řídítka), aby zbyl jenom ten táhlový přepínač?
Devítkový sram kolečka na dualdrive II mám a je to v pohodě, vejde-li se desítkový to netuším. Obchodně to označují jako DD 24 nebo 27 ( tedy 3x8 či 3 x 9 ) Oddělit to jednoduše nejde, táhlový ovladač je sice pohybově nezávislý na gripu, ale technicky to vypadá nerealizovatelně.
Podle dotazu mi prijde, ze tazatel nemini zachovat funkcnost prehazovacky. Destruktivne by to dle meho odhadu slo. Nerozebiral jsem, jen chvili pouzival na zapujcnim kole.
Pokud se pouze nezapojí lanko k přehazovačce tak je to úplně bez úprav. Otočný segment gripu sejmout půjde a se zabroušením hran s kosmetickou úpravou by to mohlo fungovat. Když už bych chtěl ovládat pouze táhlo tak bych to řešil páčkou jaká byla na starých favoritech - krok by šel asi vychytat.
Já jsem to uřízl a funguje to ! Má to i výhodu, že si pak můžeš dát páčku na dual na obě strany řídítek. Já to mám vlevo spolu s přesmykačem a osvědčilo se to ! Je ale dost velký problém, aby se to na jednu stranu vešlo. Dávám to ale všechno obráceně, bovdeny dozadu.
Nazdar, zkus se zeptat romantica. Má DD21 na tandemu a zrovna minulý týden jsem se díval, že ovládání toho vnitřního řazení vyměnil za něco takového (levou páku):
http://tinyurl.com/b7ldcwv
Nemá to indexaci na 3 polohy, ale zdálo se mi, že to přeskakuje přes spoustu malých zoubků, takže nějaká poloha s tím určitě najít půjde.
S tou kazetou nevím.
Díky chlapi, skutečně jsem nemínil zachovat funkčnost gripshiftu, jen mě napadlo, jestli by se to dalo zkombinovat s 10/kazetou a "lepším" řazením od Sramu, kteréžto jsou stavěny už většinou na 10/kazetu (šlo mi o řazení a přehazku a zároveň dualdrive náboj). Petr Hebeda mi říkal, že má nějaký "microshift", což jsem pochopil, že je asi stejně gripshift, který jsem nikdy neměl rád a mít nebudu. Jinak tazatel je Romanticův brácha, ehm, ovšem nepíšeme si nebo nevoláme každý den, abysme si říkali, co zrovna děláme, takže jsem netušil, jak vyšperkovává tu jejich "oranžádu", ale určitě se ho zeptám :-)
Sram dělá Dual Drive jak v kombinace Gripshift + páčka tak výhradně s páčkami.(viz. foto)
má pravdu, předseda :-)
http://www.rebelbike.com/index.php?clanek...
Takže by to šlo, předsedo :-), ovšem když se dívám na tu nasazenou 9kovou kazetu, vypadá to, že je až "nadoraz", takže 10ková asi ne, tím by zbylo na výběr řazení dejme tomu X0/9 a X9/9, otázka je, jak si vede proti dualdrivové přehazce přehazka X0 a X9.
Nicméně teď mi tady říká kolega, že Sram má pouze jednostranný chod malé páčky u jejich řazení, je to tak? Pokud ano, tak je to naprd, a můj další dotaz by byl logicky, zda se dá dát ŠikMáňo kazeta na dualdrive náboj, a s ŠikMáňo řazením Same Again. Si vymýšlím věci, co?... 8-(
Co to je "jednostranny chod male packy"?Myslis kterou packu? Na prevodovku ci na zadni kazetu?
Co se tyce pareni dvou vyrobcu a kazet,pokud jsem se na to ptal, kazdy tvrdil, ze je to problem parit dva vyrobce a strasne naklady na upravu. Vice jsem se tim nezabyval...
Myslím tím, že malá páčka od Sramu se mačká pouze na jednu stranu, jakoby od sebe, kdežto páčka od ŠikMáňa na obě strany, takže vleže je to pravděpodobně přirozenější, že mačkáš kolem rukojeti páčky jakoby proti sobě, kdežto u Sramu bys musel mačkat obě palcem na jedné straně vedle sebe, a ta malá se mi zdá docela utopená, víc vzadu, nevím, neměl jsem to nikdy v ruce, kdyžtak mě opravte. Asi taky záleží, jakou má kdo pařátu. Kombinace vím, že nejdou, kvůli poměrům, až na výjimky jako Rocket nebo Attack, ale to jsem ani nechtěl, kazety jsou prý zaměnitelné, takže pokud by se dala na dualdrive hub kazeta Shimano a k dualdrivu řazení od Sramu a ke kazetě řazení a přehazka od Shimana, tak by to mělo fungovat ne?
Ta páčka se dá na SRAMu mačkat doopravdy jen jedním směrem, ale že by to na ležáku se spodním nebo supermany vadilo, mi nijak nepřišlo. Sám mám Shimano jen kvůli ukazatelům převodu, na které stejnak nakonec nevidím.
Jestliže se na DD dávají standardní SRAM kazety, což IMHO dávají, tak by určitě neměl být problém tam dát Shimano a to i deseti-rychlostní. Kazeta SRAM, řazení Shimano, to je jedno. Hlavně musí sedět délka chodu u přehazky a řazení. A pak také šířka řetězu, ale ta už ne tolik striktně.
Díky Matěji, ano, už to tady čtu
http://www.sram.com/sram/urban/products...
pokud je teda 10ková kazeta Sram i Shimano zaměnitelná, tak to půjde.
Na ten Dual na který tu dával nahoře odkaz to nejde. Je jen sedmikazetový. Větší kazetu tam nedáš. Proto je to tak levný, jinak to stojí kolem sedmi tísíc ....! Vím to, protože jsem se takhle napálil a ten levný dual koupil. Jestli by byl k dispozici ten rozbitý na větší kazetu, možná by to šlo zkombinovat, ale to nevím.
Ještě jsem neobjednal, ale myslím že střeva budou stejný jako u ostatních a obal mě nezajímá...
Páčkové řazení Sram používám na svých Oceláčích a maximálně mi vyhovuje. Líbí se mi, že palec má na starosti řazení, prsty brždění a nemíchá se to. Ta malá páčka k řazení do rychla je (aspoň pro mě) umístěná tak perfektně, že když pořádně držím řídítka, mám ji jen několik mm od palce. Není tak problém řadit na těžší když člověk zrovna tahá za řídítka při rozjezdu na maximální výkon a i velkou páčkou na lehčí při výjezdu do kopce to celkem jde, držet rukojeť pořádně čtyřmi prsty.