dneska zase nula, ráno lilo, že jsem musela hledat deštník, ale vyjela jsem včera po práci, ale chapu, mám stále nulu :-)
Já dnes ráno vykoukla zhuseně z okna a pak jsem si naštěstí vzpomněla, že já vlastně dnes na kole nemůžu:-))
Edit: Ale to je vlastně jedno. Nedávno se tu mluvilo o tom, že cesty na kole mají cenu jenom, když nahradí cesty autem:-))
U nás taky pro tento týden nula - včera jsme chvátali na cvičení, a dnes je tu počasí tak akorát na holinky, pogumy a nanejvýš ještě kyblíček na sběr žížal;o)
(MHS dotaz - počítaly by se do sbírky zajímavostí žížaly, i když je nabereme bez kola? Teda ještě bychom je možná mohli nabagrovat, bagřík kola má a poháněn je ručně...)
A co s těma žížalama děláte? Nějakou dobrou ňamku? :-)
Nech se překvapit na srazu :o)))
Tak vás zklamu, žížaly už byly zalezlé. Ale zato jsme našli na zemi padesátikačku. Tak si za ní Zuzka koupila růžovou čelenku do vlasů (tu si na sraz nejspíš vezme, ale na výstavku ji asi nedá;o). A ještě zbylo do pokladniček;o)
A proč jste nešli do Zverimexu a ty žížaly si nekoupili? - když už byli zalezlé... :-)
To je jednoduché - do zverimexu je daleko a doma čekala svačinka;o)
Ehmmm... že jste nešli do zverimexu s měkkým "i" jsem napsal dobře (byl s vámi aspoň jeden chlap), ale že žížaly zalezli - no, asi tam byl nějakej žížalák :-)
Ale žížala je obojetník (hermafrodit), jaké se v tom případě píše "i"?
Hlásím, že u nás žížaly jsou. Od včerejška je nosí domů naše kotě. Včera nám teda bylo záhadou, kde se nám v předsíni berou, ale teď jsme přinašeče odhalili...
A podle stavu jejích tlapek jsou asi hluboko - vypadá, jako by přeryla půl zahrady :o)))
Ještě že jsem se dneska na to převlíkání postele vykašlala...
Dneska pro (velkou) nepřízeň počasí bohužel taky 0. Musel jsem zavolat ženě, aby pro mě přijela, kolo naložit a potupně jet "motormo"...
Paradox je, že když jsem ráno vstával, nepršelo, říkal jsem si - paráda. Než jsem vyřídil nějaké nezbytnosti před odjezdem z práce, spustil se slejvák jako z konve. Čekal jsem hodinu, že přestane, ale spíš to sílilo, tak jsem to tedy otrávený vzdal.
Sotva jsme dojeli domů, přestalo pršet a doteď neprší. To je k vzteku...
Kolik hodin bys domu jel na kole, ze to kvuli desti zabalis? Doma by ses prece prevlikl a takova zima venku neni, abys cestou zmrzl.
Ne, to fakt nešlo. Domů to mám 15 (35-45 minut podle tempa a chuti) a kdyby jen poprchalo, tak jedu, ale tohle byl fakt hustý slejvák a navíc jsem byl po týdenní šichtě.
Ale byl jsem naštvaný, protože ráno nepršelo a po dojezdu domů zase přestalo. Prostě smůla...
Já dnes nulu nemám, zato mám mokré boty (tak nevím, co je lepší ;)
Teda, jak to tak procitam, jsou tu z vetsiny jeste vetsi fajnovky, nez jsem ja.
A boty jsou na vysouseci.
Že se mokrých bot nebojím, možno vidět např. zde: http://marekpetru.rajce.idnes.cz/Cyklo-Pohansko...
:-)
Tak ještě počet prasících cyklistů/chodců/aut při cestě zpět: 2/1/0. Smutné.
Počítáš mezi prasící auta také ta, která stojí v křižovatce tak, že přes ně není vidět?
Tak ti teda nevím, ale tohle už přeháníš, ne?!?
Podle mě je "prasení" něco udělané úmyslně.
Že by se ti ale řidič s autem úmyslně postavil do křižovatky tak, abys zrovna ty přes něj nemohl vidět, to mi přijde poněkud ujetý.
V tomhle ti musím dát za pravdu. Parkování na hraně křižovatky se opravdu hodně rozmohlo. Na to pravidlo se nějak v poslední době zapomíná. Vídám to v našich okolních uličkách a vadí to jak chodcům tak cyklistům tak motoristům:-((
Teda že jde o zaparkované auto, to mě nenapadlo.
Všímám si toho teď od jara, co víc jezdím na kole. Ulice prázdná, z jedné strany nezastavěná, žádné vjezdy, žádné vchody. Zato auta zaparkovaná těsně v křižovatce. Jak jim ten volant z ruky upadne a přitom jde jen o pár metrů.
To u nas taky. Ta lepsi mista totiz rano uvolni ti, kteri nejen driv do prace odjizdeji, ale zaroven z ni i driv prijedou a muzou si vybirat.
Já ještě pochopím, když opravdu není kam zaparkovat. Ale tady tahle ulice není zaplněná ani v noci.
Nelepší jsou ti, co nám zastaví pěkně přímo před garáží, vyloží bagáž, odjedou na letiště autobusem a vrátí se z dovolené za 14 dní. Jo, já vím, parkovné je drahé, ale už přemýšlím, že zakoupím vápno a namaluju tam čáry. Nebo nevíte, kde se dají sehnat takové ty přenosné značky zákaz stání?
V podobné situaci (stání před garáží) jsem včera dětem vysvětlovala (asi stokrát), co to má to auto na kole, že je to botička a policajti ji sundají, až dotyčný/á zaplatí pokutu.
Takže možná by tam ty čáry namalovali i pomahači a ochránci, nebo by to přinejmenším mělo přiživit odtahovku...
Jo, to je hezké, ale on tam s tou botičkou může klidně stát i těch 14 dní.
Zkusím to s tím vápnem nejdřív, ale při mé smůle mě určitě někdo obviní, že maluju po veřejné komunikaci:-((
S tím vápnem bych to moc neriskovala. Aby ti to nedali jako zábor veřejného prostranství...
Spíš bychzkusila tu značku na garáž s žádostí "Neparkovat".
Tak já to teda zkusím z nějakou pořádnou cedulí. Kdybys ten kontakt našla, budu ti vděčná.
Prostě na vrata od garáže ceduli jak na vrata:-))
Došla jsem pro tu účtenku hned.
A jsou to nakonec Hlubočepy :o)))
http://www.firmy.cz/detail/160891-3d-production...
Teď si ale uvědomuji, že my jsme tam nechávali dělat jen smaltované cedule.
No, podívej se na to a když tak jedině pohledat na webu nebo ti třeba poradí.
Možná bych ještě zkusila jeden trik - v některých čtvrtích u nás se parkuje: část aut příčně k silnici na vymezeném parkovišti a zbytek podélně kolmo na ně, akorát že vyřazená rychlost a bez ručky. No a když dotyčný kolmo stojící potřebuje vyjet, tak si prostě to auto, které mu stojí v cestě, odtlačí...
Nekecám, fakt už jsem takhle cesotu z návštěvy odtlačovala auto - naštěstí stačilo jen jedno;o) (ale neznat ten trik, asi by mě to dostalo...)
Jo tohle se prý dělá na sídlištích. Když ale já mu tu rychlost a tu ručku jaksi nevyřadím, když už tam stojí.
Jsem prostě měkejš. Říkám si, mohlo by se ti to taky stát a tak na ty lidi nikoho nevolám. Vystačím s výchovným papírkem za stěračem.
Jo, ale ono je to stejně tou špatnou infrastrukturou. Ta garáž totiž těsně zasahuje do místa, kde se chodník zužuje a silnice rozšiřuje. K parkování to přímo svádí. Jenže garáž byla dřív.
Dám tam asi plašítko na vrabce:-))
Volej odtah. To je vychovnejsi.
To jsem udělala jednou, když tam stal někdo s olomouckou značkou už 10 dní. Tedy, jela jsem na kole domů a cestou potkala v autě naše místní policajty. Už se známe, tak jsem na ně mávla a říkám, co s tím udělají. Oni někam volali, pak mi řekli, že auto je v polopřevodu, starý majitel odhlásil, nový nenahlásil a že by se mi mohlo také stát, že ten odtah nakonec zacvaknu sama. No a prý mám počkat na čištění ulic, oni si ho pak prý odtáhnou.
Nakonec oddtáhlo olomoucké auto ještě před čištěním:-))
Teda mít před garáží cizí auto a na něm ještě botičku, z toho bych asi radost neměla.
Auto můžu nechat odtáhnout, ale kdyby mělo navíc botu, tak s tím asi nic neudělám...
Tak já to myslela tak, že tím, že tam dali botičku, je pravděpodobné, že uplně košer takové parkování není. Pán, který to tam sousedovi vykládal, vypadal, že má čas, takže asi mu stačila ta bota, jinak by to asi i odtáhli, kdyby si majitel garáže požádal...
Stačí to auto kousek popotáhnout aby tvořilo překážku a pak upozornit na neprůjezdnou silnici.
Fascinuje mě, že součet za první týden máme spočítaný na pět desetinných míst - takhle přesná nebyla ani NASA, když pouštěla Apolla do vesmíru :-)
já tedy koukám na ty tvoje ujeté kilometry a i kdybych jezdila každý den, tak jich už tolik nenajedu, prosímtě v kolik ráno vstáváš, kyž máš před sebou cca 40km? nebo jezdíš odpoledne oklikou?
Vstávám v pět, někdy dříve. Nejkratší přímou cestou to mám 31 km, ale protože už cestou do práce často jezdívám na nějaké šetření do terénu, tak to trochu nabude (včera jsem jel přímo, protože dost pršelo). No a cestou z práce to beru oklikou - včera třeba jsem jel přes Jevany - Sázavu - Kozmice - Benešov :-)
Dnes mě zdrželo toto:
Jak jste na tom se šraňkama vy? Čekáte poslušně až se zvednou?
No vzhledem k tomu, že u nás v některých místech jedou vlaky 160 a sem tam mají ty nové koleje a není nic slyšet, tak čekám... Je fakt, že třeba u nás v okolí si už trasy, až na vyjímky typu Hořany ( link), ladím na mosty nebo podjezdy.... tamtu silničku v polích mám prostě rád.. tam se prakticky nedá potkat auto, právě asi kvůli těm závorám...
http://maps.google.cz/maps?q=Sadsk%C3%A1&hl...
Od doby, co jsem platil 2.500,- a 6 bodů za přejezd, tak už radši jo. Bylo to ale jedinkrát, spěchal jsem do práce, na přejezdu je dobrý rozhled a červená začala blikat, když jsem byl těsně u přejezdu, prostě blbé momentální rozhodnutí. Jinak mám z přejezdů respekt, protože je tu taky koridor a lítá to tu rychle.
Moje morálka je na nule. Dneska jsem kolo nechala doma a jela MHD.
Po pracovním víkendu a s představou, jaká porce kilometrů mě tento týden čeká, jsem neměla sil sednout na kolo...
Další km najíždím až po srazu.
Zrádče! :-)
Mášovka taky nechala kolo doma.
Ale to bych nad váma musel stát celý dny od rána do večera a pořád do vás hustit, abyste jely na těch kolech :-)
Ja jsem lina uz skoro tyden, ale nastesti pro me jiny dopravni prostredek nez kolo nepripada v uvahu, takze se jdu projet na Pankrac a budu doufat, ze cestou tam nezmoknu. Teta tezce nese i ten prosty fakt, ze jezdim po Praze na kole, kdybych prijela promocena, dostala bych dvakrat delsi prednasku o rozumnem chovani a svem veku. :-)
dneska opět nula, strašně jsem se těšila, až budu moci jít v nové sukni a nových botách
:-), ale zítra to snad konečně vyjde.
Tomuhle argumentu naprosto rozumim. Ja uz na nejaky elegantni mestsky vzhled rezignovala a zabahnene derave kalhoty me nijak nevzrusuji. Litostivym myslenkam na dlouhe saty a sukne mam vstup zakazan.
A to by sis zakazovat neměla. Tyhle myšlenky bys měla realizovat :o)))
Tak mam zitra pracovni pohovor a premyslim, jak sloucit slusne obleceni, dest a kolo, aniz bych se musela prevlikat. Navic nemam cas se cestou moc poflakovat, abych se nezpotila. To bude jeste zajimave. :-) Tak snad chteji nekoho originalniho, inovativniho a tak podobne. :-)
No já to měl v životopisu :) a bylo to údajně velké plus...
Ale přiznám se, že jsem tam na kole nejel.
Nebudu vyhazovat 80 kacek za dopravu kvuli pohovoru. Takovych treba taky jeste bude... Pokud by pro nekoho byl duvod neprijeti to, ze jsem prijela na pohovor na kole, asi by to nebyla firma, kde bych chtela pracovat.
V zivotopise mam jen profesni veci, nejak mi prislo, ze psat tam konicky je zbytecne. Proc by melo byt jezdeni na kole, kajaku nebo bezkach pro programatora plus?
A proč ne?!? Naopak si myslím, že je to plus.
My se učili, že v životopise mají být i zájmy. Nebo teď už se tam nepíšou?!?
Ale proc by to mel byt plus? Prijimat ja zamestnance, tak me zajima jen to, co umi, a jak je mi pri pohovoru sympaticky (tj. zda s nim chci spolupracovat).
Ano, je důležité, co člověk umí a do jaké míry je dotyčnému sympatický, ale podle mého je důležité i to, zda má člověk jiné zájmy a jaké.
Já to beru tak, že práce je sice důležitá, ale je nutno ji i kompenzovat něčím jiným, aby člověk nezblbnul. Nejen prací živ je člověk.
Sport mi přijde jako adekvátní vyvážení a navíc si při něm člověk docela pěkně provětrá hlavu.
No podívejme se, hrdá cyklistka a ptá se proč by to měl být plus? :)
No pár let jsem vídával CVčka docela často a většinou tam v zájmech všichni cestovali, rádi poznávali nové přátele a četli, sem tam někdo squashoval, což se asi před 5 léty změnilo v badmington, golfoval nebo lyžoval.
Kolo nikdo... takže v Praze, než zasmsterdovatíme je to pořád ten jeden zvláštní bod navíc :)
Navíc mě se ptali proč ?
Tak jsem říkal cosi jako tohle :
do práce i z práce z čistou hlavou
praktická nezávislost na MHD
dlouhodobě bez rýmiček
nemusím chodit do fitka plus méně kynu atd...
dneska opět nula, strašně jsem se těšila, až budu moci jít v nové sukni a nových botech
:-),zítra určitě jedu na kole.
Tak ráno jsem vyjel a začalo pršet, když jsem dojel do práce, pršet přestalo. Klasika. Ale potěšilo mě, že jsem v půlce Bohdaleckého kopce (od Slavie) nemusel do levého pruhu, už tam tu díru dokopali (že by nový radar?). Zpátky byla cesta zajímavější, ze Spořilova do Karlína a pak nahoru na Floru, nejdřív jsem já (coby nováček v městské cyklistice, jak mi Hrabosh nedávno otevřel oči) obdivoval způsob jízdy pokročilého cyklisty, průjezd velké křižovatky na červenou, proplétání se autama a cyklistama před křižovatkou a klasický slalom mezi lidma na chodníku. Sice mě na silnici dost brzdil, ale byla to pro mě dobrá škola, jet za ním a učit se. Těšil jsem se, že si ještě dáme závod na magistrále, ale ztratil se mi někde na chodníku...
... obdivoval způsob jízdy pokročilého cyklisty, průjezd velké křižovatky na červenou, proplétání se autama a cyklistama před křižovatkou a klasický slalom mezi lidma na chodníku. ....
Kua,uz se D-Fensovi nedivim ....
Počasí dnes přímo ideální, ani horko, ani déšť,takže jsem to vzal domů trochu oklikou - přes Náklo, neb jsem tam ještě nikdy nebyl, byť okolo jsem jel už mnohokrát. Jen jsem zapoměl, že je svátek, takže tam bylo hafo lidí, Sáma ani nešlo vyfotit, byl ověšený dětma, lezly mu i po hlavě. Pak jsem to vzal přes Milotice, Vracov, Bzenec.
Takže dnešní result zní: 43,331 km.
Dotaz pro "rozhodčí":
Ráno jsem dovedla jedno dítě do školky, před školkou nazula brusle, připoutala druhé dítě do vozíku, a jeli jsme vyprovodit Strejdu Libora (od soutoku jsme ho poslali po Malši, proti proudu). Pak jsme jeli pro mléko do mlékomatu a domů. Vše na bruslích. Doma po krátké svačince následovalo věšení prádla, praní nového, vaření, vyklizení myčky.
Celkem mi to dalo na bruslích 10,3 km. A dotaz - počítá se to jako do práce na kole (když jsem vlastně "zaměstnána" péčí o dítě, které bylo se mnou?;o).
Protože pokud jo, tak mám prvních 10 km:o)))
Tak mě napadá, že my vlastně nemáme žádné rozhodčí :o)))
Zajížďky cestou do/z práce jsou povoleny.
Osobně bych to uznala, teda kromě cesty mezi pračkou, myčkou a sporákem :o)))
Zkrátka já to znamenám do tabulky :o)))
13.5. hlásím návrat z práce oklikou s nájezdem 34 km. Dneska jsem to vzal přes Hroznovou Lhotu (abych se konečně podíval na rodný dům Jožky Úprky - foto 2) a dále Kozojídky, Veselí, Uherský Ostroh. Vzhledem k počasí jsem vzdal myšlenku jet přes Travičnou, Šumárník a Výzkum, abych zase nenesl kolo na rameni pro "nejetelnost" (viz foto 1)... :-)
Cesta byla dobrá, i přes zimu a okolnost, že jsem spal asi 5 hodin a za sebou měl víkendovou šichtu s denním "náběhem" cca 15 hodin. Pomalu přemýšlím kudy příště, protože už jsem tady v okolí všude byl a nerad jezdím stejnou trasu dvakrát (pokud je tedy turisticky-poznávací). Asi tedy budu muset změnit práci... :-)
Dnes jsem jela domů touto křižovatkou. Jela jsem po vedlejší a vyjížděla rovně na hlavní.
Protože jsem dávala přednost autům na hlavní, tak jsem zastavila. V zápětí se za mnou objevilo auto, jelo stejným směrem a začalo na mě vehementně troubit. Doteď nevím proč.
http://goo.gl/maps/wB5to
Druhý postřeh. Kousek od domu jsem už několikrát viděla cyklistu s kamerkou na přilbě. Zásadně vždy na chodníku. Dnes byl ten okamerovaný cyklista následován těsně dalším cyklistou a oba velmi těsně na tom chodníku objížděli starší manželskou dvojici. Nevím, zda filmuje cyklistické nebo chodecké prohrešky.
Jestli to tu čte cyklista na silničce, co mi na Sliačské dneska něco nabízel a já se tvářil jako puk, tak se hluboce omlouvám, při jízdě jsem nedoslýchavý a ještě k tomu nechápavý (to i mimo jízdu). Znělo mi to jako "vyvézt", ale co to přesně znamená nevím. Asi bych si na měl na vestu připevnit Z v trojúhelníku ;)
To je ta cykloslužba
Nabízejí :
průvodcovství - nechcete se vyvézt za mnou ?
aerodynamické služby - nechcete se vyvézt za mnou ?
odtahové služby - mám zde gumicuk, nechcete se vyvézt za mnou ?
Vzhledem k lokalitě tipuji, že nabízel s gumicukem cestu Severní IX s návazností do Jižní XV.
Docela často to tam začátkem sezony využívám, je to rychlejší a člověk má pak víc síly na závod s auty na Mírového hnutí.. :)
Tak to jsem měl přijmout! Mne nenapadlo, že je to objednávka na zítřek, kdy pojedu obráceným směrem, to jest kompasovými ulicemi nahoru. To mě vždycky předběhne dech a já ho doženu až nahoře (po nějaké době), výtah by se hodil. Ale že se ta Doprácenakole soutěž rozmáchla, takové služby (a ani to soutěžní triko jsem na sobě nemusel mít ... vlastně nemohl mít, triko se ještě někde zajíždí).
Dneska mě potěšil rozhovor s mnohomluvným elektrikářem u nás v baráku, když jsem po schodech nesl kolo dolů:
on: "na kole?"
já: "ano"
on: "ekologie?"
já: "ne, rád jezdím na kole"
on: "ahá, sport!"
u nás to je jinak:
"na kole"
"jo"
"to ti ještĕ nevrátili papíry?"
"ale jo, před puldruhým rokem, hned po 3 mĕsících"
"tak proč proboha?"
Konečně, pohřby i vernisáže mám za sebou a tak jsem dneska v sedm nasedla na kolo a dnešních 16km ještě odpoledne rozšířím o pekárnu a průzkum silnice do Vraného. ráno nastoupáno 23m, odpoledne se to zvedne :-)
Dneska hlásím cestou domů nájezd 48 km, vzal jsem to přes sousedy - Skalica, Zlatnická dolina, chtěl jsem přejet po zelené na Mlýnky a pak domů, ale trochu jsem si pobloudil (byl jsem tu poprvé), tak jsem se musel vrátit, ale nevadí, příště to dotáhnu.
Podle GPS jsem nastoupal 480 výškových metrů...
Zítra jedu do petrovských Plžů, ale ne juchat, nýbrž makat, jen ještě nevím, jestli kolmo, uvidíme podle počasí a zbytku sil... :-)
Tak přece jen mohu nakonec ohlásit prvních 24 km za cestu do práce.
Zatím zvažuju, zda to budu ještě někdy opakovat. :-) Blbé je, že ráno jedu na východ, večer pojedu na západ, takže pořád proti slunci. Vidím houby, ale hlavně mě děsí to, že úplně stejně asi vidí řidiči aut za mnou...
Vezla jsem dnes noťas, což už asi víc nezopakuju. Po zimě je cesta přece jen dost rozbitá, takže když nechci riskovat otřesy, moc ke kraji se cpát nemůžu; bez něj to snad bude lepší.
Jednu moji oblíbenou zkratku mimo městský provoz mi v délce několika set metrů rozkopali. Procpala jsem se dnes staveništěm - ovšem volba, zda to zopakovat i další dny nebo objet frekventovanými ulicemi mě v nadšení neuvádí. :-(
Ale jinak je ranní rozhýbání přede dnem u počítače skvělé, endorfíni mi lezou i ušima. :-)
Gratuluji a večer zaznamenám :o)))
Cestu proti slunci ti ale rozhodně nezávidím.
Asi tě to neuklidní, ale řidiči proti slunci nevidí nic, stejně jako ty.
Tohodle efektu se bojím na silnici nejvíc. Na kole i v autě.
Tohle je přesně jeden z důvodů proč doporučuji blikačky.
Já ráno jezdím pravidelně na západ a odpoledne na východ, navíc po cestě takový ty temný úseky pod stromy, podjezdy, viadukty a tak.
Hlavně brzo na jaře a pozdě na podzim je lepší být stín s blikačkou než stín...
Jo a štítek na přilbu :) nejlíp nějaký lehce stavitelný, to fakt pomáhá...
Mám blikačky, mám přilbu se štítkem... na lehokole teda ten štítek až tak nepomáhá :-) A blikačky právě fungují jen pod těmi stromy a podjezdy. Bohužel větší problém je na přímém slunci, kdy vím, že řidič nevidí prakticky vůbec nic - nějakou blikačku proti slunci, co mu pere do očí, nemá už vůbec šanci zaregistrovat.
No na leháč jsem nepomyslel, ohledně přechodů světla a stínu je to důležitý a sám si vzpomínám, že jsem v rámci cesty do Hradce Králové u Oškobrhu brzo ráni viděl jen právě tu bliknu od kola.
To byl nějaký rok 1996 ? A byl to nějaký asi německý turist s brašnama ..
Ono je teda důležitý i jak si lidi mejou přední skla zevnitř...
Když máš slunce na přímo do očí, tak nevidíš nic. Natož malou bliknu.
Mám jinou zkušenost, navíc ti kolikrát svítí slunce přímo do očí nebo chytneš odraz od nějaké skleněné plochy nebo vody mimo osu silnice , nebo silnice se lehce kroutí a ta blikna je jediný co vidíš těch pár sekund po tom než se ti oči přizpůsobí...
Jo, příroda bují i v Praze a cesta je zarúbaná:-)
to si dělají prdel ne ?
Značku k tomuhle ? Zbytečný
A co by muselo být tady ?
http://maps.google.cz/maps?q=kyje+praha&hl...
No on tam ten strom je, ale je v profilu jezce z druhé strany. Tam stačila jen odrazka.
Každopádně bych si raději nestěžovala, mohlo by to skončit pokácením toho stromu. Stejně nechápu, proč, když tam ten asfalt lili, tak to esíčko nenarovnali a tomu stromu se nevyhnuli:-))
to je bezohlednost vůči tomu stromu, to že do něj natlouhli odrazku je to poslední ale to že mu zalili kořeny asfaltem je sprosté, to jak kořeny zvednou ( a to dříve nebo později udělají) tak to bude moc fajn místo pro inlajnisti :-) Nové stezky dělají kvůli stromů z té zámkové dlažby.
Dnešní obrázek z kolmé cesty Prahou. Tudy sice oficiální cykloprůjezd nevede, ale občas tam zamířím a málokdy někoho potkám.
Prosím tě, kde to je?!?
A můžeš mi také prosím písnout, kde byl ten strom v cestě?!?
Petřínské skály.
Jj, už vím... Teda ten asfalt ale sešel.
Kdysi jsem tamtudy chodívala 2x týdně na Strahov na trénink.
Už jsem tam nebyla ani nepamatuji.
V Praze je pískovec v takové masitosti jenom na tomto místě.
Býávalé mořské dno... :-)
Jj, také jim sběratelé fosílií (odb.chcíplin) a různí rytci a podepisovači dali zabrat.
"Petřínské skály byly vyhlášeny chráněnou přírodní památkou v roce 1988. Rozloha chráněného území je 10,55 ha. Pískovcové skály zde tvoří malá kamenná města, která jsou nalezištěm druhohorních zkamelenin. Porost tvoří převážně listnaté stromy. Najdeme zde například i oměj vlčí mor, či lilii zlatohlavou"
Když jsem tam minulý rok naběhl s lupou, tak jsem si všiml, že se tam někdo podepsal v roce 63. :-)
Nevím, co přesně myslíš masitostí pískovce ;) ale mohutné pískovcové skály jsou např. i na Proseku, navíc jsou barevnější a člověk je může obdivovat i zevnitř.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Proseck%C3%A9_sk...
Tak on je ten masív docela masivní a není to jen Petřín.
Když se na to podíváš, tak vrchol toho celého masívu je na Bílé Hoře. Na Vypichu se to pak dělí na dva laloky Petřín a Petřiny, mezi nimiž je zářez Břevnovského (myslím) potoka (ulice Bělohorská a Patočkova). Tudy vedly kdysi z Hvězdy kanály pro zavlažování zahrad Pražského Hradu.
A život na pískovcovém podloží, to je docela nářez. Pěstovat se na tom pořádně nedá nic a pořád to pracuje. O vodě ani nemluvím...
Ze Strahova na Petřín? :-)
Dovolím si použít tu dnešní fotku ještě jednou. Tentokrát jako příklad toho zklidňování dopravy.
Původně byl v popředí přechod pro chodce. Chodili tam od zastávky tím chodníkem za zábradlím, co je dnes z něj 50 metrů dlouhá cyklostezka, a přecházeli na druhou stranu na tu malou silničku do Ústavu rostlinné výroby. Nic víc, už tam není.
Dnes se to zlidnilo, takže v silnici se ubral jeden pruh, do silnice se zabudovaly 4 (slovy čtyři) ostrůvky. Původní přechod se přesunul blíže ke křižovatce a protože se tam na druhé straně nedá kloudně sejít po srázu, tak se tam udělaly schody. A protože schody nejsou bezbarierové, tak se tam přidělal i mírně se svažující chodníček.
No a aby toho nebylo nedejbože málo, tak se z toho původního přechodu pro chodce udělal přejezd pro cyklisty. Přejezd na cyklotrasu, která zatím není značená, snad je naplánovaná, ale buh suď, co bude.
Suma sumárum, mnoho betonu, jeden ubraný pruh samej obrubník a zábradlí, nové schody, ale žádné velké zklidnění.
Tak takhle se to děla.
Halóoooo, nezapomínáte hlásit kilometry?!?
Bohužel nezapomínáme. U mě úspěšnému hlášení km v posledních dnech bránila kombinace několika faktorů - počasí, nutnost odvézt rozměrnější věci do práce a nedostatek času. Jinak jsem mimo práci něco najezdil i přes počasí. Tak ještě snad středa a pátek (tam/zpět)...
Dnes mě pražští řidiči nepotěšili, normálně jich potkám několik veleslušných, co mě na křižovatkách pustí, i když nemusí, ale dneska nic, dokonce když na Vršovická stálo na kolejích auto, za ním nemohla projet tramvaj, tak jsem zastavil v levém pruhu, ale v pravém (i když jel vcelku pomalu), nehodlal nikdo taky zastavit a pustit toho nešťastníka na kolejích. Asi jsou všici nasraní po deštivém víkendu či co ...
Se divíš?!? Naposledy jsme museli doma topit v květnu někdy myslím v roce 1987 nebo 1988 - to byl taky neřádsky studený rok. Je ale fakt, že letos jsme aspoň mohli udělat víc jak měsíční pauzu. Tehdy jsme topili nonstop...
Krucinálfagot, kde je to globální oteplování. To je pořád keců a skutek utek :o)))
No, myslím, že mě můžete s klidem uzavřít...
Včera jsem jela do Brna na sraz BrnoBentu po stejné trase jako do práce. A jen si užívala toho, jak se mi tam pěkně jede oproti všednímu dni, kdy kolem mě pořád sviští auta. Takže není pravděpodobné, že bych se ještě dokopala k tomu to v pracovní den zopakovat. :-(
ne že bych to úplně vzdávala, ale za mne asi už tento týden nula, jestli se radikálně nezmění počasí třeba ve středu nebo čtvrtek, v pátek mám dovču a o víkendu jsem si asi u trouby přivodila zánět rohovky, takže to na kolo také není ideální stav :-(
Cožejsisito přivodila?!?Teda že by pečení chleba bylo takhle riziková činnost?!?
Už jsem si říkala, že bych také chleba upekla, ale po tomhle teda radši ne :o)))
A to jako znamená, že na SVČ sleh nejedeš?!?
kapu do oka 5x denně to do pátku stihnu, vyléčit, lepší se to každou kapkou. od pečení to není, už jsem to měla, vítr, venku lítá kde co a oči jsou citlivé. nebo jsem se na někoho podívala a už to bylo :-) psala mi Lenka, že jejich tým matfyzáků je na krásném 289 místě :-)
Včera jsem to nestihl, takže dneska dodatečně hlásím: Středa 29.5. = 15km cestou do práce. Dá-li Bůh a svatý Václav, pojedu zítra na kole i domů. Normální déšť nevadí, nesmí být ovšem bouřka či krupobití. Takže jízdě zdar! :-)
Tak jestli budeš čekat na sv. Václava, tak jedeš domů až v září :o)))
Dnešní (31.5.) cestou v mírném deštíku s nájezdem 25 km bych rád uzavřel svoje květnové Do práce NaKole. Píšu pozdě, protože jsem celý den prospal, jsou za mnou dva patnáctihodinové pracovní dny vždy po pěti hodinách spánku...
A je to za námi:o)))
http://www.vrstevnice.com/akce/2013/1305kveten...
v pdf
http://www.vrstevnice.com/akce/2013/1305kveten...
Vím, že ještě dodá údaje dusanna možná Ildi. Jestli ještě někomu nějaké hzapsané km chybí, tak se ozvěte.
TROCHA STATISTIKY:
celkem účastníků: 20 osob
celkem ujeto: 4 905,5514km
celkem výškových metrů: 4 198,0 v.m.
celkem km/účastník: 245,2776 km
celkem v.m./účastník: 209,9 v.m.
-----
celkem kalendářních dnů: 31 dnů
km na 1 den: 158,2436 km
v.m. na 1 den: 135,4 v.m.
km za den/účastník: 7,9122 km
v.m. za den/účastníka: 6,8 v.m.
-----
celkem cyklodnů: 27 dnů (cykloden = není 0 km)
km na 1 cykloden: 181,6871 km
v.m. na 1 cykloden: 155,5 v.m.
km za den/účastník: 9,0844 km
v.m. za den/účastníkcykloden: 7,8 v.m.
Kdo ujel nejvíc a nejmíň, to už si vyčtěte z tabulky :o)))
Dneska jsem konečně zase vytáhla kolo a musím říct, že paráda. Na moje dnešní pojíždění je to nejjednoduší řešení dopravy.
Cestou jsem potkala jen jednoho jediného cyklistu - jo, DPNK už skončila :o)))
U nás na kopci je pohoda, překvapily mě ale uzavřené Letenské sady. Nicméně policajti tam nestály, tak jsem pásky nerespektovala a projela jsem. Byla to paráda, když jsem se nemusela na cestičkách vyhýbat pejskařům.
Vody ve Vltavě je sice dost a má zvláštní "povodňovou vůni", která mě okamžitě praštila přes nos. Takhle Vltavu opravdu ještě neznám...
Stav vody rozhodoně nedosahuje limitů z roku 2002 - sice zmizely jezy a z plavební komory na Štvanici zbyly jen značky, ale jinak je pod mosty ještě víc jek metr místa.
Jediné mínus na cestě byl tak můj tachometr, který z si z prapodivných důvodů měřil jen když chtěl. Ale jak se ukáže sluníčko, tak se snad také umoudří :o)))