Jestli to půjde, tak bych jel. Ale je to o zkouškovém a o týden později možná bude Cycle vision (zatím to vypadá, že ne, http://en.ligfiets.net/commissie/cyclevision...
Tak rozmýšlím, jestli se hlásit teď a nebo až na místě.
Tak až teď mi došlo, že bude nějaká K24 a že dnes se přihlašovalo. Díky tomuhle támatu. Takže zatím nic, uvidíme, jestli se něco uvolní, jenom tak bez možnosti přespání bych tam určitě nejel.
No tema jsem zalozil prave proto, aby si prihlasky co nejvic lehokolistu vcas vsimlo. Vic udelat neumim, kdo nebyl online, zjistil to pozde.
Mozna je trochu skoda, ze nemaji neco jako prednostni prihlaseni pro lidi se slusnym vysledkem z minuleho roku.
Kdyz uz to tema tady mame, jake kdo mate ambice, plany, strategie, nova kola...?
Vzhledem k dlouhe zime mam najeto jen polovinu kilometru oproti lonsku, navic znamy letos jet nemuze, cimz mi padla doprava i zazemi v jeho aute... takze se pomalu pripravuju na moznost, ze lonske cislo neprekonam...
Co Jirka a Radek, bude zase nejaky superstroj?
Nakonec mi teda ještě jednu přihlášku uvolnili.
Nový stroj z dílny Ninka a Jirky se chystá. Nebude sice tak rychlý, jak ten lowracer loni, nikoliv vinou konstruktérů, ale tím, co jsem si tam navymýšlel. Kdyby byl aspoň o něco pohodlnější, bylo by reálné ujet víc.
Na Azubu bych to ale taky rád ještě zkusil, protože tomu pohodlí se nic nevyrovná a jezdí se mi na něm ještě pořád líp a líp, když už jsem dlouho skoro úplně vynechal klasiku a hlavně jezdím kdykoliv to jde.
Já zatím nemám lehokolo. Mělo by být už, ale ten stav trvá už tří měsíce. Pokud tak bude i v červnu tak buď půjčím si leho i pojedu bez žádného tréningu, anebo půjčím silničku i udělám test, kolik ujedu na zabradli během 24 hod.
(Pak mi tředa vyjde, že na silničce je to mnohem lepší i přestanu jezdit na leho ;) )
U mně je to jasné. Kolo Azub MAX tovární výroby , bez úprav :-D. A ambice? Za prvé nevím co to je a za druhé žádný nemám. Cílem je poznat opět pár dalších zalehnutých i zatím nezalehnutých velocipedistů. No a výsledek.. ten ukáže tachomíra, nadšen budu za ujetých 400 km a spokojen s 300 km.
Tak už máme seznam, kdo se stihnul přihlásit.
http://www.k24.signaly.cz/stranky/dokumenty/k24...
Připadá mi, že většina jmen z loňských výsledků přihlášena není a vůbec nevidím AZUB team. Jak se to stalo?
Dobrý deň,
chystám sa po prvý krát na podobnú akciu a preto by som mal otázku ohľadom organizácie pretekov. Zaujímalo by ma, ako je riešené hlásenie jednotlivých okruhov, keďže predpokladám, že nieje nutné zastavovať po každom okruhu. Chcel by som ísť aspoň prvé 3 za sebou tak preto chcem vedieť ako to je. Len na nich zamávam keď pôjdem okolo alebo...? :)
http://www.k24.signaly.cz/stranky/o_k24.php
Tady to všecko máš.
V aktuálních propozicích mne zaujala formulace :
je velice užitečné mít přilbu; nezletilí mají povinnost mít přilbu.
Už jsme to mezi námi rozebírali mnohokrát, ale postřehl jsem názor, že přilba je povinná a proto někdo na takové akce nejezdí. Tímto "doporučením" je v podstatě povolena jízda bez přilby, což pro mne znamená, že stejně pojedu s přilbou - bez ní ani pro rohlíky do krámu :-)
To nebyla řeč o K24, tam to s helmou bylo vždy na výběr, ale na 24 LeMans je povinná.
jj, mně zaujala ta formulace "je velice užitečné " :-D, tak jsem se na chvilku zamyslel co je užitečné a co není...Jinak se samozřejmě na K24 těším a připravuji pouze psychicky pod mým heslem: "Netřeba to dramatizovat, nějak to dopadne "
Cíl je po prudké zatáčce a mírném kopečku za tou zatáčkou, takže ti tam přirozeně vyjde ne úplně maximální rychlost. Jak jedeš kolem stanu časoměřičů, křikneš na ně číslo že jen projíždíš, třeba "čtyřicet sedm průjezd". Mrkni u toho, na ně a uvidíš, že ti rozumněli. Obvykle je jich na to hodně naráz, takže pokud nepřijedeš uprostřed velké kompaktní skupiny, nemají žádný problém tě zachytit. Zapíšou si dokončení kola a rovnou začátek nového.
Až budeš zastavovat a hlásit "čtyřicet sedm příjezd", můžeš si zkontrolovat, jestli započetli všechno. Akorát velká tabule s počty kol není aktualizovaná z papírů zapisovatelek úplně hned, takže tam při dokončení třetího kola v kuse možná ještě nenajdeš zapsaná první dvě, ale třeba jen jedno. Chce to zkontrolovat třeba po pěti kolech, že ti v těch prvních třech nevynechali nějaký průjezd a přitom už mají zapsané ty pozdější. Ale problém to nebývá. Obvykle drtivé většině lidí zapíšou všechno správně. Na závěr závodu vyzývají, aby sis před vrácením startovního čísla zkontroloval, že tě zapsali správně, a není problém opravit chyby.
Jojo, urcite se vyplati obcas si udaje zkontrolovat (vetsina lidi si obcas prestavku udela), chyba se obcas vloudi, vzhledem k manualnimu systemu se neni cemu divit, respektive jim to funguje jeste docela dobre.
Mne zatim vzdycky vsechno odpovidalo, ale reklamaci uz jsem videl dost (i okruh navic na tabuli), predpoklada se fair play, takze to bez problemu pri zjisteni opravi.
Je uzitecne si na zacatku vynulovat tachometr, pak se da kontrolovat vzdalenost oproti zapocitanym okruhum, aspon ja si po par hodinach vubec nejsem jisty, kolikaty okruh jedu... no a k ranu uz mivam i potize prepocitat okruhy na kilometry.... :)
Kdyz uz to tema tady mame, jake kdo mate na K24 plany, strategie, nove stroje a tak vubec...? ;)
Mne vloni strategie neprekracovat tep 140 a zbytecne nezastavovat, zafungovala lepe nez jsem cekal, takze prilis nedoufam, ze bych mohl lonsky vysledek zopakovat, ale snazit se samozrejme budu. :)
Z tematu o svetlech jsem vytusil, ze Radek ma asi nejaky novy zavodni stroj? A co Jirka, co to bude tentokrat?
Proc uz se vlastne neucastni velomobily z Nizozemi?
Já jsem letos nezajímavý, fyzičku už nemám skoro žádnou a jedu na stroji na kterém jsem to poprvé jel už 2008. Dělám podporu někomu jinému.
Holanďani možná jedou na závody v Německu, které jsou stejný víkend, pro ně mnohem blíž a mnohem zajímavější. V tom holt máme smůlu, rekord trati s velomobilem opět nebude.
Radek letos sedlá stroj z pořádného materiálu - má Oceláč Mk.3 :-). Jak moc je závodní nevím, s Rohloffem a Sonem, ale s Radkovým výkonem to jede slušně.
A co vesláč, nebude aspoň na pár kol? Stroje se měnit můžou, ale jak je tam všechny dostat, že jo.
Rohloff bude převážně na 11, což je přímý záběr, SON bude na úsporný režim - kromě noci. Z kopce si holt přišlápnu. Ale nechám tam aerodynamickou brašnu.
Hlavně záleží, v jakém stavu tam jsou cesty. Teď na tom nějakou chvíli jezdím všude a i když si zvykám, tak už je jasné, kam s tím znovu nejezdit.
Po přesednutí na Azub najednou necítím ani ty kostky, taky díky tlustším plášťům než dřív.
Na vesláku jsem nestihl skoro nic najezdit, ujel bych tak jedno dvě kola max. To vážně nestojí za to ho tam tahat a pak ho tam jen pořád někde parkovat.
Nedávno jsem ten okruh projel a není to až tak zlé. Podle mě ne horší než loni, kupodivu. Jen cesta z Otmarova do Telnice je pořád stejně příšerná, jinak to ujde.
A nějaký odhad, kolik bys mohl nebo chtěl letos najezdit? Bude to víc než vloni? S jakou průměrnou rychlostí počítáš?
Tak mě napadá, jaký je na K24 rekord pro lehokola značky Azub? To je tvých předloňských 18 kol nebo bylo někdy víc, nevíte někdo? To mě totiž napadlo jako cíl, pokud bych na Ibexu náhodou najel víc než vloni. :)
Zvláštní, ze není v seznamu příhlášných nikdo za Azub team. To letos při přihlašování Azub zaspal nebo mají akci jinde?
Myslím mají příliš mnoho jiných akcí. Někteří jsem slyšel asi pojedou, ale nejspíš se budou hlásit až na místě.
S velomobilem má rekord Allert Jacobs 23 kol, Ymte Sijbrandij a rok před tím oba spolu v DuoQuestu mají po 22 kolech. Evina ujela s Questem 18 kol.
Mezi vším ostatním ležatým (co není velomobil) je podle mě Radkových 18 kol rekord pro Azub kola, pro lehokola obecně pak 20 kol (opět Radkových). Pokud jsem na někoho zapomněl, opravte mě, ale na nikoho dalšího s podobnými výkony si nepamatuju.
Nevím, jakou jsem měl loni průměrnou rychlost. Asi zbytečně moc, stejně tak přestávek. Na kole by se mělo jet tak pohodlně, aby se ani nechtělo slézat. Každopádně se musí dát ujet víc. Zatím se na tom jezdí úplně zázračně. Jestli narazím na nějaký limit, tak příště zkusím zas Azub.
Jo - z kopce dolů se nemusí šlapat, to jenom kvůli tomu pocitu, že Rohloff brzdí, protože opravdu brzdí, i tak je to rychlejší než ledasco. U Olomouce je kopec, kde to jelo bez šlapání asi 87,5 - i s tím dynamem.
Jak moc je to s tím Rohloffem vážné? Já jsem si říkal že až se mi za pár let rozpadne Dualdrive, půjdu do Rohloffa. DD podle mě nijak zvlášť nebrzdí, a stejně většinou jezdím na prostřední stupeň, kdy je planetové soukolí přemostěné napevno. Je otázka, jak je to s účinností na zbylé dva stupně, ale na volnoběh ani u nich nemám pocit že by brzdily. Rohlík teda znatelně brzdí?
IMHO to je tím, že je úplně nový, až se to zaběhne, mělo by to být lepší. To ovšem ukáže čas.
Kolik už na tom máš, Radku, nalítáno?
Asi dva tisíce, ze začátku jsem tam neměl tachometr. Musí se ale zaběhnout každý stupeň zvlášť a ty nejmíň účinné požívám málo. To je co do účinnosti a hlučnosti převodů.
Pak je tam to tření při volnoběhu. To je dané důkladným utěsněním. Mohlo by se to časem zajet, ale k tomu právě pomůže jezdit často na volnoběh nebo na velký rozdíl vstupních a výstupních otáček. Při šlapání se ten odpor aspoň přičítá správným směrem, když už se musí překonávat. A je nepřímo úměrný teplotě.
Dualdrive tento problém nemá, ten není tak utěsněný, taky mi z něho pomalu vzlíná mastnota, jak jsem ho kdysi tak odhlučnil.
Časem se ukázala taková spolehlivost při minimální údržbě, že bych ho bral i znova, kdybych prostě nechtěl zkusit tohle.
U Dualdrivu jde taky docela dobře přehazovat stupně při záběru, jenom na lehčí je potřeba trochu zmírnit, aby to tam spadlo. Nevím jak jinde, ale u Rohloffa se musí na okamžik síla úplně vypnout, jinak s tím vůbec nejde pootočit, výjimečně se to i kousne na nějaký falešný převod. To se dá dobře naučit, ale když jde o rychlost, je lepší řadit co nejmíň, radši vydržet a pak hrknout o několik stupňů naráz.
(To bylo i pro Akita)
Můj plán je podobný. Jet pokud možno malým výkonem celou dobu a málo zastavovat. Takže žádné ježdění s Radkem, Holfim a podobnými sprintery. Tím, že pojedu malým výkonem minimalizuju riziko, že budu mít zase problém s průduškami a že zase dostanu křeče do chodidel. Na průdušky musím koupit ještě nějakou vestu. Boty bohužel nové, pevnější, nemám.
Na noc mám v plánu sluchátka do uší a pustit si nějakou načtenou knihu, abych se neunudil.
Můj plán je překonat minulých 14 kol.
Tak mě po loňské K24 brněly prsty na levé noze a celkově byly pak méně citlivé. Sice nijak moc, ale za to asi měsíc než se to postupně vrátilo do normálu. Vůbec netuším proč!
Přecijen zrovna v sandálech mají prsty místa docela dost a podobný problém s nimi nikdy předtím nebyl.
Já jsem teda čtyřiadvacetihodinovku nikdy nejel, ale nemůže to být prostě dlouhodobě stejným postavením nohy a stejným tlakem na nohu, což by nastalo i při jiných botách? Já si několikadenních výletů natěžko z dob svého mládí pamatuju, že jsem musel s sebou vozit vždycky dvoje boty - sandály a uzavřené - abych to mohl střídat. Vždycky třeba půl dne jsem jel v jedněch a půl dne v druhých. Akorát vyháknout sandálu z klipsny při nouzovém zastavení bylo někdy docela o hubu.
Letos mám opravdu málo km, a na novým stroji jen 665 km. Pravě jsem byl na výletě 156 km, abych zjistil jak co na kole funguje, a nic moc. Tělo také slabé.
Takže pojedu spíš na pohodu. Možná v noci se přespím, sám nevím.
A pokud budou taková vedra jak dnes, tak budu jezdit jenom v noci.
Kdyz uz jsem vydoloval logy z mobilu, proc neukazat vysledek, ktery se me zrovna nepotesil. Na prvnim obrazku jsou letosni kilometry v case, na druhem je porovnani s lonskem. Ze grafy vypadaji hnusne, za to muze nakole, protoze mi dovoli jen jpeg...
Je tu hezky videt, ze do sedmeho kola to slo podle planu a pak zacalo silene prset. Ted ovsem vidim, ze ty 2 ztraceny hodiny nakonec nebyly tak fatalni, jak jsem si myslel. Klicovy moment byl az v devatem kole, kdyz upadl blatnik, coz me zdeptalo natolik, ze jsem sel radsi spat, cimz jsem spolu s naslednou opravou vysledek uplne pohrbil, i kdyz logictejsi by asi bylo blatnik uplne sundat a spravovat az po zavode...
Taky vam K24 prinesla nejake nove poznatky a pouceni? :)
Seš na tom podobně jako já. Ty dvě hodiny slejváku se na první pohled nejeví kritické, ale přišly moc brzo na to, aby je člověk efektivně prospal. Tím pádem se jen tak promarnily a o to horší spánek následoval později. Čili výsledná ztráta vlivem bouřky byla třeba pět hodin, ne dvě.
Jelikoz uz je definitivni, ze musim vlakem, nevite prosim nekdo, jak byvaji v rychliku vagony, kde je na jedne strane misto kupe prostor pro kola (jako spoluzavazadlo), nalozim tam rozumne Azub Ibex se spodnima riditkama?
Nebo radsi jenom uschovu behem prepravy, kde jsou dvere dostatecne velky?
A pak jeste jedna vec. Predchozi roky to bylo jednoduche, vsechny veci jsem mel v aute, vyskemral jsem druhe klice, takze jsem si kdykoliv v depu mohl vzit, co bylo potreba.
Jak to nejlepe resit bez auta? Vozit celou dobu vsechno (jidlo, obleceni, naradi, nahradni dily...) v brasne sebou je dost plytvani energii, kdyz to necham uvnitr v protoru na spani, bude to spousta zabiteho casu, kdyz pro neco pujdu, zvlast pokud bych mel vzdycky kolo zamykat a sundavat z nej cenne veci....
Asi to bude chtit vymyslet nejaky kompromis. :-/
Něčím takovým už jsem jel s Oceláčem, konkrétně Vindobonou. Tam to bylo v pohodě, naštěstí to nebylo plné. Pak jsem potkal jeden pomalo-rychlík a ten to měl tak hloupě, že jsem radši využil poštovní vagon. Ohnulo by mi to kotouč a možná i přehazku.
Teď pojedu s Antonínem Dvořákem a doufám, že to tam bude v pohodě.
Aha... a z Brna uz jedes kolmo nebo nejakym dalsim vlakem? Ja prestup riskovat nechci a kdyz bych nejel sam, nemusel bych tu studovat, jak se vymotat z Brna... :)
v pohodě, beru je tedy do auta sebou. Budu se tam někde motat už kolem oběda, tož si mne někde odchytni :-) Popřípadě mohu na kole dojet na nádr a protáhnout tě do újezda je to cca 19 km, kdy dojedeš na hl. nádr. ?
Díky.
No ty možnosti jsou asi tři a Snilardův vlak je jedna z možností. Zatím nevím, uvidím, jak to budu ráno stíhat, zatím si nedovolím domlouvat konkrétní čas....
Podle mapy.cz se zdá klíčové najít cyklostezku podél Svitavy, pak už to vypadá jednoduše a pojistím to GPS, stejně si chci logovat celý závod. :)
Cyklostezna podle Svitavy je IMHO zbytečná zajížďka a motání. Když dáš na mapy.cz hledat trasu pro auta najde ti to tu trasu, co jsem psal.
Jo, je to o cca 1 km kratsi. Vis jiste, ze se tam da na kole legalne projet?
Nevim jak v Brne, ale treba v Pardubicich meli jeden cas nechutny zvyk davat na silnice znacku zakaz vjezdu cyklistu, pokud existovala aspon teoreticka moznost objet to po cyklostezce (aniz by naznacili, kde ji hledat).
Ne ze bych se bal krizovatek, ale ta tesne pred vjezdem na dalnici se mi moc nelibi... ja su kluk z vesnice... :-D
já bych jel z Tuřan na Dvorska a pak na Kobylnice, Sokolnice a Újezd. Cesta z Tuřan ( 380 ) z Tuřan na Sokolnici je hlavní tah na Hodonín a velký provoz i náklaďáků - je to sice asi o 3 km kratší ale o dost nepříjemnější - zvláště v tomto prašnám počasí. Doporučuji trasu dle obrázku, ta cesta z centra ( č. 41 )kterou asi chce jet Matěj je frekventovaná čtyřproudovka - když není vyhnutí tak po ní taky jezdím, ale vzhledem k provozu se jí snažím vyhnout.
Tak si rikam, ze cizi nestesti vzdycky potesi a podelim se o obrazek, jak jsem zdatne bloudil v Brne... :D
Ja mel z mapy celkem jasnou predstavu, kam chci jet, bohuzel po vylezeni z podchodu jsem vyrazil presne opacnym smerem. Kdyz jsem to zjistil, tak jsem se uz jen snazil nejak dostat do planovaneho smeru aniz bych se musel vracet... :-D
Ano, mel jsem sebou GPS, ale na svou obhajobu musim dodat, ze v mobilu mam starsi turistickou mapu, kde centrum Brna melo cca 80 pixelu a pri jizde na slunci jsem toho moc nevidel... :)
Vidím, že sis v pátek odpoledne vychutnal některá z cyklisticky nejhnusnějších míst v Krně :-).
No abych pravdu rekl, tak na provoz pred nadrazim jsem psychicky pripraven rozhodne nebyl, zvlast kdyz jsem jel vlastne poprve s nalozenym lehokolem (mimochodem tu brasnu jsi mi poradil dobre) a nebyl jsem si jisty, jak se kolo bude chovat, o prejizdeni tramvajovych koleji nemluve... pak zpatky uz to bylo snazsi, asi toho jezdilo mene a trefil jsem se napoprve.
Mimochodem nevim, zda jsem tak rozmlsany nebo je to nejaka Brnenska zvyklost, ale ja jsem si pod pojmem cyklostezka vzdycky predstavoval zpevnenou komunikaci... no a ta cesticka v poslednim useku podel Svitavy mi prisla spise vyslapana od hus. Myslel jsem si, ze jsem udelal chybu a mel jsem nekde prejet na druhou stranu reky... zkusil jsem to po ceste zpatky a bylo to jeste mnohem horsi... jedine stesti, ze jsem si nechal obrovkou casovou rezervu... :)
U Svitavy jsou některé blbé kousky, ale všechny na sever od toho, co podle mapy vypadá, žes jel. Kde to bylo?
Myslim, ze nekde tady:
49.1706N 16.6329E
http://mapy.cz/#!q=loc%253A%252049.1706N%252016.6329E
Jo no tak tam jsem dokonce ještě nikdy nejel. Pamatuju si, že když se stavěl nový asfaltek od Kaštanové na jih k soutoku Zvratky a Slintavy, jedna z kritik byla, že od Kaštanové na sever to nikam nevede, čili je to další stezka nikam. Ale jak vidím na mapách to nezabránilo nějakému kreativci aby ji tam stejně vyznačil.
Tak ja netvrdím, že tam nejde projet, to se mi nakonec i povedlo po obou stranach reky, ale kdyz mi tu spojnici nasly mapy.cz jako cestu pro kolo "pouze po silnicích", tak jsem precijen cekal uplne neco jineho....
Navic ted koukam, ze mapy.cz cestu planuji po zapadnim brehu, coz mi prislo jako vyrazne horsi volba. Sice tam ze zacatku (od jihu) byly polozeny nejaky panely, ale pak najednou skoncily v rozbagrovanem krateru, takze mozna tam jednou cyklostezka povede...
To je jedno, necekam, ze bych se v Brne jeste v dohlednu objevil... :)
Tady je potřeba jet po levém břehu Svitavy, případně to možná ještě objet víc na východ podél kolejí a pak po té silnici co je na té mapě ve směru SV-JZ se vrátit ke Svitavě.
Pravý břeh je fakt humus, zvlášť pokud je mokro.
Do Brna bych měl přijet 13:19. Pak jedu po ose. Seznam mi našel cestu 16 km, úplně přo, žádné motání po cyklostezkách.
Kdy přijedeš ty?
Vlak jeste nevim, ten tvuj ma pro kolo povinnou mistenku, to bych musel na nadrazi nejak hodne brzo (nevim jak to presne funguje), spis pripada v uvahu treba Punkva, to bych byl v Brne o ctvrt hodiny driv a pockal bych na tebe.
Nicmene jak se tak znam, musim si naplanovat odjezd z dostatecnym predstihem a rezervou, aby nehrozilo, ze nakonec budu jeste rad za Spilberk... :-D
Ahoj. Jak to vidíš? Kyžtak napiš smsku. Telefon mám 603217022. Jen budu muset v Brna navštívit nějakej cyklo obchod, abych dokoupil ionťák a takové ty magneziové ampulky, nějak jsem to zazdil.
Ahoj, kdyz uz je to pase (navic jsem si to precetl az ted), nemam ten prispevek smazat? Teda pokud ti nevadi mit takhle telefonni cislo vystavene do sveta...
Jinak transport lehokola domu neprezil drzak zrcatka. Asi jsem fakt smolar, ale myslim, ze lehokolo vlakem uz proste neeeee!
Můj telefon se dá najít i jinde, takže to klidně nech.
Moje cesta vlakem zpět byla celkem v pohodě. Jen jsem kolo musel pronést těmi úzkými dveřmi pro cestující, přestože tam byli ty široké pro vozíčky. Mají tam nižší dveře, než moje kolo a nízký strop, takže jsem jim do něj asi trochu bouchl. V držáku na kola jsem byl sám, protože ostatní měli kola v tom druhém prostoru. Celé "kupé" (nebylo uzavřené) jsem měl pro sebe a průvodčí nic neříkal, když jsem si z toho udělal jídelní vůz. A před Prahou mně vzbudil :) Jen na těch třech dělených sedačkách se spí trochu hůř než na těch souvislých.
Netuším, jestli to jsou české, nebo rakouské vagony. Každopádně můžu říct, že vagony co jezdí jako EC mají mnohem lepší držáky na kola než obyč rychlíky. Tím jsem jednou jel a i když tam držáky byly, dal jsem kolo radši do poštovního vagonu.