Na Spezi se mi dostal plakát na Mistrovství světa lehokol v Leer / Ostfriesland 21. - 23.června. Jsou vypsány disciplíny pro lehokola, velomobily, lodě na šlapací pohon a inline brusle. Mistrovství se konná v rámci "Festivalu kol" a je podle programu spousta doprovodných akcí.
Video z MS lehokol
http://youtu.be/uR9Nykvp_-I
http://youtu.be/AYFNlMOlG8k
Na tom druhém videu je vidět i pár pádu, jeden tzv hisider, který mě potkal na zábradlové žiletce, pak jsem pomalu dva měsíce nemol pořádně chodit. Lehokolista pokračoval v závodě. Je vidět, že i pády jsou na lehu bezpečnější ;o))
Hmm, tak když koukám na ty poslední slova, asi jsem netušil, že 8 dní po tomto zápisu sebou plesknu na lehokole a ještě po půl roce nebudu schopný chodit bez opory sličných francouzek po boku. Ach jo.
To ještě pořád?!?
Hergot, chlape, ty když něco děláš, tak to děláš fakt pořádně :o)))
Ale vem to pozitivně - s "frnacouzkama" jedině do Francie :o)))
Myslíš, že i ve Francii jim říkají francouzké? :-)
Tak ale vo Francuzku to mozes vymenit za francuzky ako take :-D
Takže Mistrovství světa lehokol v roce 2014 bude ve Francii. Kdopak se zůčastní ??
http://velorizontal.bbfr.net/t18390-world...
Tahle větička na závěr vypadá fakt dobře:
Good weather guaranteed :-)
Jestli bude "goog wether" stejné jako loni a předloni touto dobou, tak vám to ani nezávidím.
To sem nahoru akorát vždy vanul saharský spalovák s teplotami nad 40° ve stínu...
Aspoň bude dobrá adheze gum :)
A řidší vzduch. Suché vedro je vůbec "nejrychlejší" počasí.
Tak ono to bude individualni, ale ja bych vzdycky radsi vedro nez dest, aspon na K24 si pokazde preju, hlavne at neprsi... a nejak moc mi to nevychazi... :-/
Samozrejme vsechno ma sve meze, ale do +35C mi je na kole celkem fajn. Uvnitr velomobilu to asi bude ponekud jinak... :-D
Jo, do těch +35° to ještě jde, ale víc už je děs. Aspoň pro mě.
A uvnitř velomobilu si to v takovém vedru nedovedu představit vůbec.
Mám to vyzkoušené. Dokud proudí vzduch kolem hlavy, je to celkem snesitelné, jen je větší spotřeba vody, vypotí se třeba litr za hodinu nebo tak něco, podle podávaného výkonu. Při opravdu vysokých teplotách, kdy je nad asfaltem o několik stupňů teplejší vzduch než teplota lidského těla jsou vyšší rychlosti dokonce snesitelnější v kapotáži než bez. Bez ní je to jak kdyby na člověka foukali gigantickým fénem, čím vyšší rychlost tím horší.
Tak je pravda, ze uvnitr na tebe vlastne nesviti primo slunce, takze misto kuze se zahriva kapota a za predpokladu dostatecneho proudeni cerstveho vzduchu okolo tela se to blizi stavu, kdybys sedel ve stinu, zatimco cyklisti na slunci. I kdyz tak dobrou ventilaci urcite zadny velomobil mit nebude, protoze by to zkazilo aerodynamiku...
Jo, do těch +25° to ještě jde, ale víc už je děs. Aspoň pro mě.
Pro mne je nejlepší tepelná pohoda na kole, když jedu oblečený tak, že mi po zastavení začne být za chvíli zima. Například při teplotě 18-20°C v kraťasech a tričku s krátkými rukávy. Nad 25° se už začínám přehřívat, hlavně při jízdě do kopce, navíc jsem za tepla líný jako veš.
Doufám že si pro ty případy kdy slezeš z kola vozíš nějaké hadříky k dooblečení. Není nic horšího po fyzické námaze rychle prochladnout. Za mlada sem na to kašlal a teď se mi to vrací i z úroky. Jak cítíš pocit chladu, to už je pozdě se oblékat, tělo si ty šoky velice dobře pamatuje až do smrti. :-)