Jsem před koupí nového kola a hodně zvažuju modely Leader Fox Point Pro nebo Paradox 2011/2012.
http://www.jizdni-kola.eu/leaderfox-point-pro-2011
http://www.jizdni-kola.eu/leaderfox-paradox-2011
http://www.jizdni-kola.eu/leader-fox-point-pro...
http://www.jizdni-kola.eu/leader-fox-paradox-2012
Jezdím tak 50:30:20 silnice/stezky, polňačky a lesní kořeno-šutro-cesty a musím přiznat, že na těch horších terénech se s tím moc ne*eru a ohleduplností ke kolu se nějak moc nezabývám :)
Když jsem tu procházel fórum, našel jsem několik stesků, že nemají moc kvalitní rámy, že se chovají na štěrkových cestách splašeně a kdesi cosi. Většinou jsou ty názory ale z roku 2009 a starší.
Zajímaly by mě proto zkušenosti s novějšími modely, jak je to v současnosti s jejich tuhostí, prohýbáním, stabilitou a komfortem jízdy atd.
Prosím, nechci číst dojmologii typu "já bych řekl, že", ale zkušenosti lidí, kteří na tom opravdu jezdí.
Případně ale děkuji i za názory, jestli vzhledem k tomu kde a jak jezdím, mám raději sáhnout po tom Paradoxu s kotoučovými brzdami. Zatím s nimi nemám zkušenost.
Díky moc a prima den.
Těžko radit. Leader Fox Point mám dnes jako zimní kolo a je to ten starý ročník, který Tě nezajímá. Na silnici a ve městě OK, s blatníky velmi slušné městské kolo. Když ho dnes takto používám, je to opravdu skvělé kolo.
Ty kameny, šutry a kořeny plus tvrdší zacházení, to mi vyskakují vykřičníky. Sorry, ale na tohle jedině MTB nebo dopadneš jako já, kdy mi v servisu po roce provozu vysvětlili, ať si na to moje ježdění koupím kvalitnější kolo. U mne jim teda ještě vadil vysoký roční nájezd km (9-10 tis. km za rok).
Pokud je těch šutrů atd. málo a roční kilometrový průběh nebude vysoký, pak by s tím neměl být problém. Koukám, že už naštěstí opustili ty atypické ploché dráty, které vždycky nemohu sehnat.
Jestli vidíš rozdíl jen v brzdách (kotouč vs. ráfkové), tak to je asi dost sporná věc. Koutouč brzdí víc, ale dokáže pěkně pozlobit (štrejchání destiček o koutouč, brzdění za jízdy...). Zatím co V brzdy opravíš sám, s hydraulikou a kotoučem to tak slavné není (natož někde na cestě). Jo a pro úplnost, mokrý kotouč taky nebrzdí (ale výborně troubí, jestli to někdo ocení). Předpokládám, že s kolem typu cross se na akrobacii nebo super těžký terén nechystáš, tak si myslím, že rozdíl v brzdách není až tak významný.