Se značkou Focus mám "zkušenost" pouze z obchodu - uhříněveský cykloservis tuhle značku prodává. A musím říct, že - i když mám většinu kol od meridy - kdybych tuhle značku znal dříve, tak bych si zřejmě vybíral u ní. Merida a focus mě berou skutečně hodně :-)
Tohle je silnicka a tak jsem se ptala prave na tenhle typ... zkousel jste trekova kola focus nebo silnicky? dekuji
Sedl jsem si na fitko i silničku, ale jenom sedl - na krámě, mně se ta kola moc líbí.
tohle je prave to fitness.... jen obecne nemam v podsttae zadnou zkusenost se silnickama....
Na co je takové kolo? :-)
Když silničku, tak s berany. Jinak je to na nic.
berany jsem zkousela a nemela jsem z nich vubec dobry pocit...
Ale posed s nimi má mnohem menší odpor vzduchu.
Fitnes kolo s rovnými řidítky je kolo na nic. To už je lepší kros s pevnou vidlicí a kvalitními plášti. Jede to stejně rychle, ale je to pohodlnější.
Vlastním silničku i fitko od meridy. Vpodstatě se mi liší pouze převodama (silnička 50/34, fitko 52/39) a řidítky.
Někdy mám chuť jet na tomhle, jindy na druhým. To, co tady říká malej jarda je pouze jeho názor, můj je zase ten, že pakliže se nechceš ohýbat do beranů, tak ta rovná řidítka jsou skvělá.
Jinak počítej s tí, že to fitko má pevnou vidlici, takže se na něm dobře jezdí po hladkých asfaltech, jinak to je utrpení. Takže když bys chtěla i třeba ty polní cesty nebo silnice s nerovným povrchem, tak by to odpružené krossové kolo bylo vhodnější. Prostě každý terén má svý kolo :-)
vetsinu casu jezdim na asfaltu, tak proto jsem si vybrala tohle kolo... po polni ceste jen minimalne... takze proste nejak se ta polnacka prejet dal, jen to nebude zadna slava a velka rychlost ?
Dá se skoro všechno. :) Když jsem jezdil na klasické silničce, většinou jsem v "terénu" (rozuměj lesní pěšiny apod., proto v uvozovkách) neměl problém projet víc, než alespoň půlka rekreačních cyklistů na horáku. :) Koneckonců podívej se na cyklokros a kola na kterých se jezdí. Jestli na něčem "zadřeš" bude to nejspíš bahno (malý až žádný vzorek na plášti a malý prostor mezi pláštěm a vidlicí, který se rád zalepuje).
Tím samozřejmě neříkám, že odpružená vidlice je nanic, ale pro většinu normálních cyklistů (a asi většinu krosových kol s ohledem na kvalitu použitých vidlic) je spíš věcí pohodlí, než průjezdnosti a rychlosti.