V posledním Velu byl test předních světel... Jako nejlepší mi tam přišla právě tato lampa... Ale ty peníze...;-(
Máte to už někdo nebo neviděli jste to už někdo v reálu...? Moc by mne zajímalo, jestli to opravdu svítí tak jak tam bylo předvedeno...
Dost silně o tom uvažuji, sice asi až na jaře, ale do té doby se snažím získat co nejvíc informací...
Nikdo nic...?
Tak já vás ještě navnadím...;-)
Asi zatím jediný prodejce, který je to schopen tady v ČR sehnat
http://www.svetoutdooru.cz/Users/Clanky/clanek...
A informace přímo od výrobce
http://www.hella.com/produktion/HellaPortal...
Tak teda jo. Vypadá to dobře, ale svítit jsem to neviděl. Optika vypadá dost velká, takže by i ten 1W luxeon mohl vyhovoat.
Teď se taky chystám přejít z halogenu na luxeony. Byl jsem zvyký na halogen asi 5W v 7cm parabole a k tomu se 1W luxeon ani zdaleka nepřibližuje. Luxeon 3W už se s tím dá srovnat. Nové světlo si vyrábím sám a budou tam 2 x 3W s regulací. To už by mohlo svítit i víc.
No, 3W a 5W Luxeon je samozřejmě něco trochu jiného, výkonnějšího. Ale já chci něco kompaktního, výkonného a něco co nepotřebuje externí elektrárnu... Vozit akumulátory někde v brašně v rámu, místo lahve v košíku apod. neuznávám...
Podívej se na www.hella.com, je to tam anglicky a německy \"fahrradbeleuchtung\".
Jestli je tohle na mně, tak ty stránky jsem už přečetl... Viz můj druhý příspěvek s odkazy...
Tohle všechno je sice hezké, ale dokud to neuvidím na vlastní oči nebo mi to někdo ze zde přispívajících dost důkladně nepopíše a nevychválí, tak tomu nebudu věřit...
Ale už jsem dost na vážkách, jestli to nekoupím i bez objektivních referencí...;-)
Jen je mi zatím stále líto těch peněz... Protože kdyby to svítilo úplně jinak než v tom testu, tak mně dost naštvou...
Ahoj, Jardo.
Jestli jseš víceméně rozhodnut do toho jít, tak bych se ani tak moc nebál - když by to nevykazovalo ty parametry, tak bych to vrátil (v posledních 2 letech jsem koupil několik různých věcí - ať už na kolo nebo obecně, které "fungovaly" trochu jinak, než udávala reklama a následně prodejce - a vždy mi to bez problémů vzaly napoprvé zpátky a vrátili peníze).
Čauky !
Ono to má právě háček v tom, že reklama nic takového neuvádí... Píší, že to svítí hodně, ale to je tak asi vše... Jak to svítí jsem si mohl udělat představu jen podle toho testu ve Velu. Sice se na ten test odvolává i distributor, ale už vidím jak jim to chci vrátit a oni se pak budou vymlouvat, že oni za nějaký článek v časopisu nejsou zodpovědní...
Ještě si to nechám uležet v hlavě, počkám kolik mi zbyde peněz po Vánocích a Silvestru a pak se uvidí ;-) Stejně teď nejezdím, tak to zase tolik nepospíchá...
Kdyžtak se koukni sám
http://www.tt-system.cz/newsd.php?id=8
Hm, zkoušel jsem sehnat to číslo Vela (12/2005), kde byl test předních světel, ale bohužel... :-( Nebyl by někdo ochotný mi ten test naskenovat a poslat? Byl bych mu fakt vděčný :-)
Tomu článku ve Velu docela věřím, aspoň to moje světlo popisují věrně. Ale jinak nevím. Asi to bude docela velký a těžký. To prodejce neuvádí, ale v tom Velu hmotnost myslím je. Kolik hodin ročně potřebuješ svítit? Do práce za tmy myslím nejezdíš. Ty akumulátory se zas samy od sebe docela rychle vybíjej. Takže abys jen pořád pro jistotu nenabíjel, a pak svítit nepotřeboval. A další věc je ten držák. Zkus zjistit, jestli prodávaj náhradní. Abys pak po prvním pádu nevozil kromě světla ještě izolepu na připevnění k řidítkům. Ale možná to vidim moc černě. :')
Uvidíme... Asi to časem risknu. V životě jsem neuváženě utratil už mnohem více peněz...;-)
Váhu ve Velu psali 200g, výrobce neuvádí nic... Zdá se mi to docela dost, ale snad s tím držák počítá...;-) Náhradní Hella vyrábí a prodává, jen zatím nevím jestli se dá sehnat i tady... Než to objednám, tak se nejdřív zeptám distributora a podle ceny kdyžtak radši objednám i nějaký náhradní. Jistota je jistota...;-)
Je fakt, že teď přes zimu nejezdím, do práce v létě také ne. Mám to už docela daleko, nemám se pak kde převléci a ani sprchy... Ale svítit potřebuji docela dost často i v létě, protože když se večer dostanu na kolo většinou až kolem 19:00 a 20:00, tak aby ta vyjížďka za něco stála, tak se vracím i kolem 23:00 a to už to světlo využiji...
Tak na ty večerní jízdy se to asi vyplatí. S čím počítá držák, to nevím. Ten můj nějak s pádem kola nepočítal. A to bylo jen takový drobný uklouznutí. :')
Joe - a sehnal jsi už náhradní?
Ne. Prej si to k tomu mam přilepit.. Ale mám tu nějaký starší světlo a to má držák vcelku se svítilnou. Sice skoro nesvítí, ale zas má krásně formovanej kužel. To druhý polámaný svítí parádně, ale bodově. Asi si počkám na jaro. :')
To světlo mají teď nově v prodejně bikestore v Praze, kde Vám ho jistě ochotně příjemně předvědou. Bohužel ještě nebylo nabité, když jsem tam byl, takže nemohu srovnat.
Sám jsem čerstvým majitelem 1W luxeonového světla od Cateye - HL-EL500. Ač je ze stejné cenové kategorie, řekl bych, že Hella je lepší koupě - má už akumulátory, více režimů svícení.... (Já jsem ji koupil za podstatně nižší cenu, jinak bych volil jinak)
Co se týká rozptylu, zmíněná Cateye mě trochu překvapila tím, že má výrazně vyšší intenzitu ve středu kužele než po stranách, prostě o rovnoměrném rozložení se v tomto případě mluvit nedá. Trochu škoda, že toto světlo v testu Vela nebylo.
Asi před hodinkou jsem si jí přivez z Bikestore... Venku je ještě světlo, tak testy provedu až doma večer nebov noci...
Jsem hooodně zvědavý, co to umí... Doufám, že si pak nebudu nadávat...;-)
Me by zajimalo, zda ma proudovy stabilizator, jestli sviti stejnou intenzitou az do konce, nebo jestli pomalu klesa intenzita s dobou sviceni.
To se mně moc ptáš...;-) Rozebírat ji asi jen tak nebudu, přeci jenom je to už trochu dražší hračka...;-)
Ale na Bikestore v popisu mají toto: "Na jedno nabití svítilna vydržela při zkoušce svítit plným výkonem 5,5 hodiny (po tuto dobu se intenzita světla prakticky neměnila), potom intenzita postupně klesala." Takže asi nemá...;-)
Už si ji vyzkoušel? Svítí opravdu tak, jak bylo uveřejněno v časopise Velo 12/2005?
Prosím Tě, ještě to nemám úplně vyzkoušeno na 100%... Na kole teď nejezdím... Takže zážitky z jízdy uveřejním až někdy na jaře nebo až bude teplo... Asi jsem s tím chlubením měl počkat až to budu mít všechno vyzkoušené...;-(
Včera jsem s tím ale večer za tmy aspoň chvíli pobíhal venku a můžu tedy říci, že to svítí dost dobře. Ikdyž jsem v okolí bydliště nenašel pořádné tmavé zákoutí (všude svítí lampy, Praha...), celkem jsem si představil, že v úplné tmě (jako v testu ve Velu) by se to mohlo opravdu blížit tomu co tam ukázali... Jas osvětlené plochy je velký, celkem homogenní a šíře té plochy je také velká. Vyzařované světlo je i takové bílé až malinko do žluta. Narozdíl od jiných LED světel, které jdou spíše do modra...
No, ale na 10W halogen to pořád nemá, to by ten Luxeon uvnitř asi musel už být 3W nebo 5W...
pro wewerku: oproti X-Ray 5 je opradvu výkonnější (běhal jsem venku s oběma)... kdyžtak předvedu nebo půjčím...
Jardo, já mám novou zadní blikačku a taky ji zkouším v noci po bytě...co kdybychom si dali večer někde spicha, myslím bez kol, že bychom to vyzkoušeli spolu - ty bys svítil a bych Ti vzádu blikal :-)
Ta X ray pětka taky není špatná, aspoň když jsou čerstvé baterky - jel jsem s ní v sobotu a bylo to dobrý, i když té helle se rovnat nemůže.
Joe - Ty to asi víš, ale stejně - jestli pořád nemáš držáček k tomu světýlku, tak se prodává samostatně v ceně cca 30,- (viz www.author.cz).
Díky, sou to ale potvory líný prolhaný. Už si to tisknu a otluču to těm všeználkum za pultem o hlavičku. Prej že to neexistuje. :')
Nebo si to raději objednám u Turečka na Bikestore.cz. Zatím sehnal všechno, a dá se to u něj vyzvednout osobně. :')
Přesně tak...
Jak jsme tady už dříve řešili držák na Hellu, tak jsem se minulý týden, při její koupi, jen tak blbě zeptal, jestli náhodou neplánují dodávat i držáky... A odpovědí mi bylo, že už jsou objednané...;-)
Jj Bikestore, zatím si nemůžu stěžovat, prostě profesionální přístup... Od nich by se mohli učit všichni rádobypodnikatelé...
Jj, taky s tím teď blbnu jenom doma...;-))) Rodina si klepe na čelo...;-)
Toho X-Raye mám 2x, jeden už jsem odprásk... Zbyla mi funkční jen ta "hlavice". Do druhé jsem se už loni podíval a vyměnil všechny LEDky. Teď to svítí více do šířky, ale zas je o to menší jas osvětlené plochy...
Nejsem proti, ale jak bysme to udělali ? Přes týden chodím z práce mezi 18:30 až 19:30... Jedině v pátek jsem doma už kolem 16:30. Bohužel tento se jdeme s bandou z práce zlikvidovat na spinning... Pak jedině tento víkend, to zatím nenám nic naplánováno. Abych někam ještě večer dojel zase nemám auto...
Napadá Tě něco ?
Pozor, potřebujete dvě světla vpředu a dvě vzadu! Budete přece organizovaný útvar chodců, a ne cyklisti na tandemu bez tandemu. :')
Co když půjdeme za sebou...? ;-)
Chlapci, hlavně to nezapomeňte fotograficky zdokumentovat. Nebo ještě lépěji - vemte to přes Střešovice.
Já bych o to strašně nerada přišla :o)))
Jo, a ještě něco... Nevím jak Airline, ale já nikde organizován nejsem ! ;-) Co si pamatuji, tak nikde nikomu žádné příspěvky neplatím... Takže ať si případný buzerující příslušník trhne...
Já si koupím mávatko sama a vezmu ji Žofce :o)))
Nevíte, kde se dá teď v lednu mávátko sehnat :o)))
Zajdi na ÚV, tam ti ho věnují ...
Tady Ti je na zakázku udělají... Jen je trochu problém v minimálním množství...;-)
http://www.nag.cz/sluzby/reklamni-praporky.html
Tak ať Joe před náma nese praporek :-)
Ale jak může jít před váma, když nebude osvětlen :o)))
A já s praporkem vždy vzadu!
Tak na ten nás rozhodně musí být víc - velký bratranec přece musí mít velký transparent, ne?!?
Nebo že by tato úměra neplatila :o)))
Tak co? Sliboval jsi na jaře zkušenosti. Už nějaké máš? :')
Nojo, na tohle jsem teda úplně zapomněl...;-)
Takže, Hella svítí dost dobře... Když jsme včera jeli po 21:00 po jedné z vedlejších silnic mezi poli, nikde široko daleko žádné lampy, tak je schopno opravdu osvětlit skoro celou šíři silnice, jen už moc nevidím na levou krajnici... Měl jsem to nastaveno asi tak, že ta jakoby svítívější část kužele směřovala necelé 4 metry před kolo, což při rychlosti kterou jsem jel bylo tak akorát.
Minulý týden jsem to ještě zkoušel v Milíčovském lese na jedné takové lesní cestě a také v pohodě. Dalo se tam ve skoro úplné tmě jet i 35km/h, ale to spíš už přičítám tomu, že to tam znám a vím, kde mne co může překvapit, jako jsou kořeny, pařezy, bahno apod...
Nejsem si moc jistý, jestli jsem to popsal dost srozumitelně, ale snad to bude stačit.
Nejlepší by to bylo vidět za provozu, ono se mi to celkem dost špatně popisuje...
Každopádně jsem s ní na 100% spokojený...
Ještě jsem zapomněl dodat, že v Bikestore se dá sehnat i ten náhradní držák... Mělo by to stát kolem 60 Kč...
Jo, a jinak ohledně držáku - připadá mi celkem fórový, ale zatím mi to neulítlo... On je vyroben z umělé hmoty, která je oproti jiným co jsem kdy měl v ruce, o malinko měkčí, takže i proto možná více vydrží, protože to asi trochu pruží a hned se neulomí.
Také se dá ta lampa, už přímo zacvaklá v držáku po malinkých skocích natáčet asi po 20 stupních do obou stran, je tam takový "čep" okolo kterého se to otáčí a malinké zoubky. To je celkem dost dobrá věc pro toho, kdo nemá úplně rovná řídítka, některá světla by mohla v extrémním případě svítit už jinam než před kolo...
Skús sa pozrieť na www.lepidoptera.szm.sk
Jenze tam to ma bez stabilizatoru, jen s odpory. To uz taky mohl pridat ten tranzistor. Cena asi petkorun. Se stabilizaci proudu to sviti konstantni silou .
Keď tam vložíš tranzistor, klesne Ti napätie minimálne o 1V a nepôjde Ti Luxeon na 350 mA.Musel by si použiť alkalické batérie a navyše by sa Ti zvýšila spotreba.Každá súčiastka si predsa vezme niečo pre seba.Tu predsa nejde o 5 korún.
Prosim ta,mas skusenost s tou Hellou...myslis ze by mohla kokurovat svetlu Sigma Mirage Evo + Evo X, ide o svetlo s dvoma reflektormi 5W + 10W, ide sice o mierne drahsie svetlo ale povedzme z podobnej cenovej triedy. Neviem ci kupit Luxeon alebo Halogen :)
Este som snad zabudol,ze ide o 10W halogen :)
Rozhodne to nie je rovnaka cenova trieda, Mirage komplet stoji dvakrat tolko a to este zalezi, ci ma oloveny akumulator alebo novy NiMH - s nim je este drahsi. I ked som nadsenym zastancom diod Luxeon, ktore som si namontoval kam sa len dalo, predsalen povazujem sigmacke svetla rady Mirage za vrchol cyklistickeho osvetlenia. Luxeony by museli mat dohromady vykon asi tak 6-8W, aby dali rovnake mnozstvo svetla ako 5+10W v halogenovom prevedeni Mirage. Kazdopadne sa objavili nove Luxeony I s dvojnasobnym svetelnym vykonom (45 lm), ktorymi nahradim vo svojpomocne postavenom svetle sucasne halogeny 2x2,6W. Tu uz sa da hovorit o porovnatelnom svetelnom vykone, avsak urcite nie v pripade 3x vykonnejsej Mirage, takze Juro, ak mas dost penazi, nevahaj a ber Mirage Evo! :)
Tak,dnes som si doniesol z obchodu Sigma Mirage Evo + Evo X, set s dvoma reflektormi, 5W + 10 W, odskusam, otestujem, pochvalim sa :)
Tak sem si ji k Vanocum taky poridil, sviti celkem v pohode, nestezuji si, ale nejsem si jist spravnou funkci prepinani tech 2 intenzit sviceni - prakticky mezi nima nepoznam rozdil. I kdyz jsu uprostred noci v lese a stojic se divam do jakyhokoliv mista kam to sviti tak se intenzita osvetleni vubec nemeni. Proste kliknu jednou, sviti, kliknu podruhy a sviti uplne stejne a kliknu potreti a nesviti. Jak to prepina vam? Pripadne nenasla by se naka ochotna duse z Brna vlastnic toto svetlo ktera by si se mnou dala nocniho spicha a porovnali bysme to?
Najdi ochotnou duši, která změří odběr v obou režimech. Pokud bude stejný tak máš o čem přemýšlet. Nebo vlastně ani nemáš - ošidili tě v obchodě o jeden režim.
Mám ji také a ta 2.intenzita je sice jen o malinko nižší, ale poznat to je... Každopádně bych byl radši, kdyby svítila o hodně méně. Na osvětlené úseky je takový jas už zbytečný a asi i zbytečně oslňuje protijedoucí vozidla...
Jediný co mě napadá jako příčína je použití dobíjecích akumulátorů. Ty maji nižší napětí než alkalické baterie. Při 4 tužkách to je 4,2 proti 6V. Pokud regulace funguje způsobem "naplno" nebo "xy mA" tak při nižším napětí se proud "naplno" může blížit tomu "xy mA" a není vidět rozdíl. Co jsem zkoušel Luxeon 1W tak subjektivní rozdíl mezi 350 a 200 mA je dost malý.
Budu mit asi dost debilni dotaz, ale nemam o tom ani paru: Jak ma vypadat idelani udrzba tech prilozenejch tuzkovejch dobijecich Ni-MH akumulatoru?
Jakoze napr kdy bych je mel dobijet - zda kdykoliv nebo mam cekat az budou vybity, pak taky co znaci to rozblikani kontrolni cerveny diody (zda ze to je vybity z x% ci ze to uz je uplne vybity), a z toho plyne jak dlouho ji muzu pouzivat pri blikani ty kontrolni diodky? Jo, a taky jak to je se samovybijenim? Predem diky za kazdou fundovanou odpoved..
Akumulátor Ni-MH sa považuje za vybitý, keď jeho napätie je nižšie ako 1,2 V. Pod toto napätie by sa už ďalej nemal vybíjať, pretože sa skracuje jeho životnosť. Meral som na svojom svetle, pri akom napätí začne blikať červená LED-ka indikujúca vybité akumulátory. Začala blikať keď jeden akumulátor mal napätie 1,18 V. Takže keď máš Ni-MH akumulátory, a začne ti blikať LED, je najvyšší čas dať svetlo na nabíjačku a nesvietiť s ním zbytočne. Takže akumulátory nabíjaj keď ti začne blikať kontrolka. Ale môžeš ich nabíjať aj vtedy, keď nie sú úplne vybité. Ni-MH totižto nemajú pamäťový efekt ako v prípade Ni-Cd, ktoré sa museli pred nabíjaním vybiť takmer "do nuly". A čo sa týka samovybíjania, to je mierna nevýhoda Ni-MH akumulátorov. Ich samovybíjanie je väčšie ako u Ni-Cd akumulátorov. Ja ale mám vytvorené jednoduché pravidlo, a sice, keď viem, že pôjdem po tme, ešte pred jazdou si svetlo dám na pár minút na nabíjačku. Hlavne treba tie akumulátory pravidelne nabíjať. Ide o to, že keď sú dlho v nečinnosti a nebodaj dlho ostanú vybité (napríklad počas zimy), tak stratia na určitú dobu svoju kapacitu a potom sa stáva to, že ich nabiješ a za 15 minut ti začne blikať kontrolka že su vybité. Keď sa niekoľko krát nabijú a vybijú tak sa tá kapacita akoby vráti ale už i tak si myslím, že to neni ono. Skrátka najlepšie je dávať pozor na to, aby napätie nekleslo pod 1,2 V a nenechať ich dlhú dobu vybité, môže sa veľmi ľahko stať, že sa kapacita už "nevráti" a potom je to na nové akumulátory. Takže toľko k ich údržbe.
Kecám hovadiny. 1,2 V je u Ni-MH akumulátoru bežné prevádzkové napätie. Samozrejme, po nabití dosahuje bežne 1,4 V. Za vybitý sa považuje, keď napätie článku klesne pod 1 V. Takže keď začne blikať LED-ka (v mojom prípade pri 1,18 V), je tam ešte rezerva pred hranicou vybitia.
Zdar všetci, nedávno som mal nehodu, a praskla mi tá optika. Mám na mysli len ten priehľadný plast. "Našťastie" je prasknutá iba bočná strana a nie aj čelná, takže na rozloženie svetla to vplyv nemá, ale po estetickej stránke to nevyzerá moc pekne. Neviete niekto, dá sa táto optika zohnať ako náhradný diel? Tú starú optiku sa mi podarilo bez akéhokoľvek poškodenia vybrať zo svetla, takže samotná výmena by nemal byť problém. S vyššou cenou samozrejme počítam, ale určite to nebude drahšie, ako celé nové svetlo.
Hella je německá firma, takže pokud jim napíšeš prosebný list, mohli by se nad tebou ustrnout ...
(jako náhradní díl se to zřejmě nedodává - vždyť je to světlo
laciné)
8-)
No lacné, za 1 600 Kč:D A to ešte nepočítam poštovné na Slovensko a všetky tie poplatky za prevod peňazí do zahraničia. Ma táto sranda vyšla na vyše 2 700 Sk. Ale hlavne že už je svetlo doma, ešte keby sa mi podarilo zohnať novú optiku tak úplná paráda.
Oficiální distributor pro ČR byla tahle firma, tak bych se jich zkusil zeptat. Ale nedávám tomu moc šancí na úspěch...
TT-System, s.r.o. - autorizovaný dealer zabezpečovacích systémů Telenot
U Palaty 5, 150 00 - Praha 5 - email: [email protected]
tel.: +420 257 212 860 - fax: +420 257 220 460 - mobil: +420 602 555 015
http://www.tt-system.cz/
Na tú adresu už som písal. Odpísali mi že sa to nedodáva ako náhradný diel. Tak asi naozaj skúsim šťastie priamo u výrobcu.
Bych upgradoval na Fenix..
fenix je malo ... bych ugradoval na nieco s SSC P7 ...
* Z-Power LED P7 series is single LED package providing the world highest brightness of 900 lumens!
* Max output: 900 lumens, Blinding effect
* Tactical Head, crenellated strike bezel for enhanced self-defense
* Best choice for Military personnels, Police forces and SWAT teams
To zni dobre. Prodava se to nekde u nas? Nebude si to nekdo kdo tomu rozumi objednavat ve vice kusech?
http://www.ledmania.cz/led-techinfo/nova... ... jen ty nejlepší mají ...
8-)
Podľa parametrov to "šajní" dobre, ale keď si tak pozerám tie prúdy aké cez to tečú...To ak s tým chcem niekam dojsť a nemeniť každú hodinu baterky, tak to aby som so sebou na bicykli vozil akumulátor z auta:D
Ano šajní to dobře, naplno je spotřeba 10W, takže podle toho musíš mít případně dimenzovanou baterii.
http://forum.fotonmag.cz/index.php?showtopic=52...
Dival jsem se treba na
http://www.qualitychinagoods.com/zpower-lumens...
Ale spis jsem myslel na optiku. Na kolo bych radeji sirsi kuzel. Pokud to vydrzi na jednu baterku hodinu, tak mi to staci.
Zima a ranni jizdy za tmy se blizi!
z qcg nebrat, jsou drahý. Většina světel s SSC P7 má poměrně široký kužel už v základu. Ale pokud chceš víc info o SSC P7 a optikách atd. tak se mrkni na odkaz viz výše a proklikej si tam pár odkazů.
Zdar, napadla ma tak trochu dosť bláznivá myšlienka, ale predsa len, opýtam sa. Neuvažovali ste niekto o "implantácii" výkonnejšej diody do svetla Hella HL 2000? Ja viem že tá 1 W dioda svieti pekne, ale taká 3 W, prípadne 5 W, to už je predsa len iná liga. Čo som tak pozeral ceny, tak myslím že 120 Sk za 3 W diodu neni tak veľká pálka a za ten svit to stojí. Čo vy na to? Že to bude mať vyššie nároky na energiu, s tým počítam, ale aj tak mi pôvodné akumulátory "klakli" a už som si kúpil nové 2,7 Ah, takže niečo také akumulátory vydržať musia.
Asi bych se docela bál o tu vestavěnou elektroniku... Podle mne nebude na takové proudy dělaná.
No práve toho sa bojím aj ja. Keď som videl tie SMD súčiastky, tak to vo mne nebudí moc veľkú dôveru. Aby mi to ešte niekedy svietilo.
Pokud je ta elektronika dobře dělaná, tak má výstup konstantní a to pořád 1W. Takže i když na ní pověsíš 10W led tak ti do ní půjde pořád jen 1W. Takže by si tu elektroniku musel vyměnit či upravit, aby opravdu dávala 3W.
Nemusíš ji měnit za 3W, stačí vyměnit za novou 1W. Luxeon III co v tom máš má 45lm dnešní ledky (Cree XR-E, SSC P4, Luxeon Rebel) mají přes 100lm při stejné spotřebě. Pro výměnu za luxeon je nejvhodnější použít SSC P4 ta bude bez problémů fungovat s tou stávající optikou. Nějakou noname 3W ledkou si nepomůžeš, vozí se k nám spousta neznačkových ledek z číny a ty stojí za hovno.
A nevedel by si mi povedať, koľko tá SSC P4 stojí? Začínam o nej dosť vážne uvažovať. Mimochodom, musím ostať jedine u 1 W diod. V tom svetle je nejaká prúdová ochrana, ktorá mi nedovolí, aby diodou tiekol väčší prúd ako cca 300 mA, skúšal som to.
Ja tu Hellu mam, kdyby svitila jak ma, jsem spokojeny. Ale ona porad pohasina. Mel jsem to uz nekolikrat rozdelane, cistil kontakty, napruzoval ... sviti, ale jak ji dam na kolo, po chvilce zase zhasina. Baterkama to neni.
Ty diody lze zapojit primo - pokud se nepresvihne napeti, tak - chapu-li to spravne, jas klesa, ale nejakou dobu je to pouzitelne. Snad najit nejakou 5V diodu. A pritom nezmrvit to dobijeni v kolebce.
Ale ta Hella ma optiku a vsechno kolem z plastu. Dat tam tuhletu novou diodu tak se to asi roztece.
5 V dioda zapojená napriamo nemusí byť tak zlý nápad, ale nikdie som takúto diodu nevidel. Skôr by som išiel na to cez odpor a sice - jednoduchý výpočet. Napájacie napätie diody je 3,2 V, jej výkon je 1 W. Z toho si vypočítaš prúd (I=P/U), aký cez diodu prechádza - v tomto prípade to je 0,3125 A. A teraz - napätie máš cca 5 V, úbytok na diode je 3,2 V. Ostáva ti navyše 1,8 V ktoré nechceš. Takže podľa vzorca R=U/I teda 1,8/0,3125 ti odpor vyjde 5,76 ohmu (prečo som do vzorca dosadil 1,8 V a nie 5 V je snaď jasné). Neviem presne aké veľkosti odporov sa predávajú, ale keď dáš odpor 5 ohmový, tak sa nič nestane. Alebo ak ti o stabilizáciu napätia a tým aj svitu (odporom to neustabilizuješ), tak v tom prípade by som na to išiel cez zenerku, prípadne stabilizačný tranzistor. Ja rozmášlam, že to vo svojom svetle idem tak spraviť. Lebo fakt je že po dlhšom svietení mám celkové napätie 4,6 V, čo znamená, že napätie jedného článku je 1,15 V, čo sa ešte nepovažuje za vybitý, a luxeon mi svieti ako silnejšia LED dioda. Asi má asi naprd vyriešenú stabilizáciu a pri takýchto napätiach akumulátorov je na diode napätie 2,7 V. Takže by som tých celkových 4,6 V "zrezal" na 3,2 V a tým by som v podstate mohol predĺžiť aj dobu svietenia. Len musím nejako premakať tú elektriku vo svetle. Myslím že by to šlo.
5V biele diody asi neexistuju ... vacsina, mozno vsetky maju napajanie tak 3.2V-3.7V ... zavisi to od prudu, ktory cez nu tecie, vyssi prud znamena aj vyssie napatie ...
odpor nie je zle riesenie, ale rozdiel napati 1.8V je uz prilis vysoky ... a navyse napatie zdroja nie je stabilne, 4 tuzkove akumulatory maju tak 5.5V ked su plne nabite a 4.0V ked su vybite ... musel by si byt schopny menit odpor na rezistore ... este mozes skusit pouzit obvod AMC7135 ... ale najlebsie by bolo nimh technologiu uplne opustit, prejst na liion a pouzit akumulatory 14500 ... v tom pripade by si mal napatie asi 3.7V, co je skoro idealne a stacil by ti odpor na urovni pol ohm ... alebo skus pouzit iba 3clanky nimh ... ten stvrty je aj tak zbytocny a jeho energiu spalis na rezistore ...
inak pozor na ten prud, nemal by si prekrocit 300mA ... vyzera to, ze cela hella je len taka plastova krabicka, chladenie ledky je v takomto pripade nulove ... ja v pohode do lediek tlacim aj 1.5A, ale to su modernejsie typy, ktore tolko nehreju a pouzivam celohlinikove lampasiky, ktore maju sancu nieco uchladit ...
napriek tomu, ze si velmi proti nakupu poriadneho svetla, aj tak sa k tomu casom dopracujes ... aspon na experimenty bude tak hella dobra ... ono si asi kazdy musi tym prejst, najlepsie sa uci na vlastnych pokusoch, rady z vonku nepadaju na urodnu podu :-)))
No veď odpor by som si do svetla nedával, práve z dôvodu, že by napätie nebolo stabilné. Tam by bolo všetko ideálne iba za určitého napätia. To som iba poradil ako jednu možnú a najlacnejšiu alternatívu (celkové náklady koruna za odpor). Na druhej strane, moc by som to svetlo zbytočne nekomplikoval ďalšími obvodmi, ako si spomenul AMC7135. Hella zase vo vnútri nemá moc toho miesta navyše. Myslím že mierne upraviť tú elektroniku čo tam je a švihnúť tam jeden stabilizačný tranzistor (možno aj zenerka by stačila) bohato stačí. Stabilizovať to bude tak či tak, či viac, alebo menej, to už ma netrápi. Stále lepšie ako keď mi to nestabilizuje vôbec. Čo sa týka napájania, to by som neriešil, a nechal tak, ako je. Za prvé, ten tranzistor ma vyjde lacnejšie ako Liion akumulátor (tranzistor do 30 Sk, akumulátor nad 250 Sk), a za druhé, už keď mám tranzistor, ktorý mi to zreže na 3,2 V (alebo na nejaké blízke napätie), tak už mi môže byť vcelku jedno, či mám na vstupe 3,7, alebo 4,6 V. Podstatné je, že napätie na výstupe je konštantné. A čo sa týka chladenia, to chladenie čo má Hella mi bohato postačuje. Zase nemusím do diody za každú cenu valiť veľké prúdy len aby som mal lepší svit a potom ju chladiť dobre že nie ventilátorom:D Jasné že Hella je celá z plastu, tak práve preto to netreba s tými prúdmi preháňať. Ako si spomínal, celohliníkové svetlá, ale to už je zase iná kategória, tam by som sa nebál tých teplôt. Ja to radšej vyriešim SSC P4, ktorou za bežnej prevádzky zase bude tiecť tých svojich cca 300 mA a na to mi ten chladič, čo to má bude stačiť. A navyše, ja, čo idem po tme tak raz za týždeň, tak na tieto účely mi Hella stačí a najbližšie 4 roky ju nemám v pláne meniť;D
Ešte si dovolím zareagovať na tvoju vetu "odpor nie je zle riesenie, ale rozdiel napati 1.8V je uz prilis vysoky ". A prečo si asi myslíš, že som počítal ten odpor? Tým odporom zlikvidujem zvyšných 1,8 V. Bez predradného odporu by do diody išlo plných 5 V čo by nebolo pre ňu úplne najlepšie.
velmi dobre chapem co chces urobit ... to "zlikvidovanie" sa inak nazyva aj spalenie ... je to pomerne neefektivne riesenie ... 2/3 kapacity pojde do ledky a 1/3 spotrebujes na rezistore ...
ako som ti uz pisal, ja celkom rad pouzivam rezistory ... ale su radovo mensich hodnot ... pri napajani z liion 18650 pouzivam rezistory hodnot tak 0.15ohm na high rezim a 1ohm na low rezim ... v takomto pripade to funguje celkom efektivne a prakticky nie je ziadne ine lepsie riesenie ...
stale si stojim za tym, ze 1.8V je pomerne velky rozdiel napati, navyse nie je ani konstantny, velmi tazko sa ti bude hladat vhodna hodnota rezistoru ... ale ved vyskusaj ... nemas co pokazit ...
Ako som už spomenul, ja na svojom svetle nebudem zrážať napätie rezistorom, ale zenerkou, alebo tranzistorom.
Hoši, nerad vám do toho skáču, ale aby se vaše úvahy ubíraly správným směrem, bylo by dobré vědět některá základní fakta:
- u každé LED je nutné stabilizovat napájecí proud, nikoliv napětí
- provozní napětí na LED je velmi teplotně závislé, a to tak, že s vyšší teplotou klesá. Důsledek - při stabilizovaném napětí a špatném chlazení se LED přetíží a pokud zdroj dovolí, zničí se.
- při namontování na pořádný kus hliníku se neničí tak rychle
- 1W LED při 1W vyzařuje 1W tepla, 3W LED při 3W vyzařuje 3W tepla. Světelný výkon je v tomto směru zcela nepodstatný, viz datasheety výrobce. Neexistuje nic takového, jako že "novější LED se tolik nehřeje"
- ať už napětí snížíme rezistorem nebo polovodičem (zenerkou, tranzistorem), vzniklý rozdíl napětí se vždycky přemění úplně stejně na teplo, viz ohmův zákon o výkonu.
- Li-Ion akumulátory mají ze všech typů nejmíň stabilní stabilní, chovají se spíš jako dobrý kondenzátor. Pro napájení LED bez dobrého stabilizátoru nevhodné.
Nechť vám to pomůže ke zdárnému vývoji :-)
Dobré rady, už som si ich skopčil. Ale zaujímal by ma ten prúdový stabilizátor. Prúdové stabilizátory nemám moc zvládnuté, takže aké parametre by mal mať pri 1 W diode. To ako že by mal udržiavať prúd stále na tých cca 300 mA? A nevyše nikdie na internete som nenašiel schému nejakého prúdového stabilizátora, takže neviem čo vlastne použiť. Viem, blbá otázka, ale radšej sa opýtam, ako by som mal svojou neznalosťou odrovnať svetlo:D
- staré luxeony při 3W protopí přes 90% energie, novější led jen kolem 80% (při 1W jen kolem 70%). z hlediska konstrukce chlazení to nemá význam, ale rozdíl tam rozhodně je:)
- jeden li-ion typu 18650 má přibližně stejnou kapacitu a napětí jako 3xAA ni-mh. 3xAA váží cca 90g, 1x18650 váží 45g. vybíjecí křivky a stabilita napětí jsou dost podobné, regulátor co bude fungovat se 3xAA bude dobře fungovat i s jednou li-ion.
A nebyly by lepší nějaký kamna, který 90% prosvítěj?
Víš o nějakých?
"American heating"
Svití docela dost ...
8-)
A není to na kolo trochu neohrabané? :)
http://www.americkakamna.com/
Jinak oheň je jeden z nejméně účinných zdrojů osvětlení:-D
Že prý nejefektivněji svítí kvasary. Tak zkus nějakej sehnat (kupkolo.cz je nemá, teď tam šmejdim velmi často).
Kvasarům se příliš rychle mění intenzita záření. Na blikačku by to možná bylo dobrý, ale jinak né. Ale kdyby náhodou někde nějaký měli, tak dej vědět :-D
Veľmi ste mi s tým stabikom pomohli:D Piecku si na bicykel dávať nejdem, i keď v zimných mesiacoch by to malo svoje opodstatnenie:D
chlape, z tvojho textu mi to pripada, ze si este nikdy nemal zapojenu ledku direct na liion akumulator ...
inak co sa tyka toho tepla, mas vcelku pravdu, vsetky ludske vyrobky su len generovani tepla ... vid stara definicia reproduktora - zariadenie ktore premiena elektricku energiu na teplo, pricom vedlajsim produktom je svetlo ... nieco podobne by sa dalo pouzit aj ledky ... akurat ti tam chyba ciselko 80% ...
na druhu stranu su to uplne smiesne energie ... 1W uchladi aj plastova krabicka ... 3W staci trochu zoptimalizovat, pouzit teplovodivu pastu a nahradit plasty hlinikom ... 12W ledku SSC P7 uz treba chladit poriadnym kusom hlinika tak 200g alebo aspon s poriadnou plochou ... no a ked pouzijes aspon naznak aktivneho chladenia (20kmh rychlost na biku) tak nemas problem ani s mensimi rozmermi za teplych letnych noci ...
jaj co to tam pisem ... tak este raz ...
vid stara definicia reproduktora - zariadenie ktore premiena elektricku energiu na teplo, pricom vedlajsim produktom je zvuk ...
Asi sa nerozumieme. Samotná dioda je v poriadku, prasknutý je iba číry plast ktorý má za úlohu rozptýliť to bodové svetlo.
Na estetiku bych se fakt vykašlal, zvlášť v noci:) Jestli to na funkčnost světla nemá vliv, tak neřešit a jezdit.
zbytocne to riesis, ak to svieti tak to pouzivaj, akekolvek dalsie investicie do taketo svetla su iba vyhodene peniaze ... tato diskusia je z roku 2005, dnes je doba uplne inde ...
osobne by som si nasetril tisicku na nejake poriadne svetlo a toto si nechal iba ako nudzovku na dojazd ...
..a jaký světlo by to za tu tisícku bylo ?
http://www.dealextreme.com/products.dx/category...
Určitě si vybereš. Vezmeš-li v potaz kurs dolaru (aktuální), nevychází to ani moc draho.
Takže tak ...
8-)
kamosovi prisla tento tyzden zasielka co som mu objednal z DX ...
Aurora AK-P7 za 46$
rychlonabijacka liion 18650 za 8.80$
2ks akumulatorov liion 18650 za 10$
drziak na bike 1.90$
postovne 0$
rozdelene do 2 zasielok, takze aj clo 0$
pri sile ceskej koruny voci dolaru to bude za tisicku ...
pacila sa mi jeho reakcia - bol z toho svetla uplne sokovany ... cez den sa to nezda, ale ked to porovnal so svojim ledkovym svetlom tak si pripadal ako na motorke ... aj na low rezim je ta aurora vyrazne silnejsia ako to jeho stare superled svetielko ...
lidi si v recenzích stěžují že to už hodně topí. V zimě asi OK, ale v létě bych se možná bál o životnosti diody... Taky by mě možná odradil ten tvar (nedá se úplně připevnit na přilbu/hlavu), ale možná se pletu
samozrejme ze sa to pri tom vykone zahrieva ... 600-700lumen vyrobi nejake to teplo ... zahrieva sa to priblizne rovnako ako fenix na turbo a ten da iba 180lumen ... na biku v lete sa to vsak v pohode chladi ... a nic nebrani tomu, dat tam nejaky rezistor ... alebo upravit ten rezistor pre low mod vo vypinaci ... ja som ho napriklad zmenil zo 6.8ohm na 1ohm ... zvysil som svietivost tak z 50lumen tak na 200lumen, znizil som dobu svietenia z 12hodin na asi 3.5hodiny ... a je to pre mna taky ideal ...
jo a na low mod sa to vobec nezahrieva, ani pri tych 200lumen s 1ohm rezistorom ...
Sice to topí dost, ale i v létě se to za jízdy uchladí bez problémů. Na helmu se určitě přidělat dá, ale na můj vkus už by to bylo moc těžký (200g).
pepko: fenix protopí tak max 3W, aurora zhruba 10W. aurora je větší, takže i líp odevzdává teplo do okolí, ale když ji necháš pár minut jen tak stát zapnutou, tak se rozpálí mnohem víc. vím jak topí moje světla s P7...
viem, ze aurora "protopi" viac, aj s tym suhlasim, ze je vacsia ... ale chcem upozornit na to, ze ani ine vykonne svetla maju problem s teplotou... viem ked som testoval vydrz fenixu ... chladnicka mu bola malo a skoncil v mraznicke, podobne ako aurora :-)))
ale fakt je, ze na biku za jazdy sa to v pohode chladi aj v lete ... bikeri sa fakt nemusia bat prehrievania ... skor je problem ten, ze 500+ lumen to dava iba asi 1 hodinu ...
zbytečně plašíš, za normální pokojové teploty se fenix uchladí na rozumnou teplotu. to že se to na dotyk zdá horký ještě nic neznamená, ruka není moc dobrý teploměr:)
nebol to moj fenix, takze som nechcel riskovat ... jednoducho musel do mraznicky ... chladnicka ho nedokazala uchladit na pre mna subjektivne rozumnu teplotu ... na biku vsak nie je problem ani s fenixom ani s aurorou P7 ani s WF400 modifikovanou na P7 ...
To s tebou súhlasím, že doba je s luxeónmi zase o niečo ďalej. Ale zase nie som typ človeka, ktorý si kúpi raz za polroka nové svetlo, len kvôli tomu, že to je novinka. To by som asi nerobil nič iné iba investoval do svetiel. Vážne nemusím mať na bicykli svetlo, ktoré sa vyrovná svitu diaľkových svetiel na aute. Pri mojej rýchlosti maximálne 40 km/h za tmy mi tento luxeon dajme tomu vyhovuje, i keď, ako som už spomenul v jednom príspevku, silnejšia dioda by trochu pomohla.
Takže už som pevne rozhodnutý, do Helly pôjde SSC P4. Balíček s diodou už je na ceste ku mne:D Ale o čo mi primárne teraz ide - chcem sa spýtať, akú veľkú plochu musí mať chladič, aby som tú P4 uchladil aj pri prúde 1 A. Pochybujem, že ten chladič, ktorý to má (v tvare hviezdy), ju dokáže pri takomto prúde uchladiť. Niektoré plastové časti v Helle chcem nahradiť hliníkom (samozrejme medzi styčné plochy dať teplovodivú vazelínu), nechcem odpiecť diodu. A ináč, obávam sa, aby mi to teplo náhodou nezdeformovalo optiku. Oplatí sa mi vôbec hnať taký prúd do diody, alebo ju radšej nechať svietiť pri cca 350 mA? Alebo mám prehnané obavy z poškodenia?
svetla cele z hliniku sa pri prude 1A hreju velmi vyrazne ... napriklad tieto svetla s 1cipovou ledkou na urovni SSC P4 :
http://forum.fotonmag.cz/index.php?showtopic=152
http://forum.fotonmag.cz/index.php?showtopic=122
to prve je mensie takze sa hreje viac, to druhe je vacsie takze to mi zvlada aj 1.4A ...
napriklad aj oblubeny fenix L2D Q5 (180lumen) odporuca vyrobca pouzivat na turbo rezim tak 10minut (to je asi pri 800mA) ...
takze neviem ci ti to tie plasty zvladnu ...
ale pri jazde na biku je chladenie vyrazne vacsie, napriklad aj taka Aurora AK-P7 so 4cipovou ledkou SSC P7 a prikonom asi 12W nema za jazdy problem, samozrejme ked na par minut zastavim tak je hned horuca (a to je cela z hliniku a vazi asi 200g) ...
tou aurorou som myslel toto
http://forum.fotonmag.cz/index.php?showtopic=116
pepko nešiř bludy:) fenix doporučuje nepoužívat turbo déle než 10min jen za vysokých teplot okolí http://img136.imageshack.us/my.php?image...
l2d do ledky pouští asi 700mA.
ake bludy zase ...
"Upozornění:
Používejte Turbo režim střídmě, díky vysoké spotřebě proudu se může vytvořit velké množství tepla. Při vysokých teplotách okolí nepoužívejte Turbo režim po více jak 10 minut, může dojít k přehřátí a ke snížení životnosti LED. Při dobrém přístupu chladícího vzduchu ke svítilně nehrozí poškození ani při delším provozu na Turbo režim."
(ale plati to aj o vsetky ostatne lampasiky co davaju vacsi prud do ledky >700mA)
taka WF400 sa pri prude 1.2A zahreje tiez paradne a to ma vyrazne vacsiu chladiaciu plochu ako mensie lampasiky na AA baterie
tych 700mA by mohol byt taky kompromis na to jeho hlinikovo plastove riesenie - ale stale myslim, ze pouzitelne iba za jazdy, ked bude stat tak ju uvari ...
pokud necháš ledku na hvězdě uvnitř plastovýho těla, tak se při 1A neuchladí. pokud to nějak přiděláš na chladič, kterej bude aspoň trochu čouhat ven, tak by s tím na kole neměl být problém. pokud chceš zachovat současnou výdrž na baterie, tak tam nech jen 350mA. Dobrý kompromis co se týká výdrže a výkonu může být 700mA.
a hlavne zatial nema moc skusenosti, naco robit hned zo zaciatku extremy ... nech si to najskor vyrobi a vyladi na 0.5A, poriadne to otestuje, uvidi co to bude robit a ak to bude dobre, kludne moze skusit postupne az k 1.5A ...
ja tiez nerobim extremy hned od zaciatku, ale upravy robim postupne, ked vidim, ze dane riesenie ma este rezervu ...
cpát do jednočipový ledky 1,5A už nemá pro normální použití vůbec smysl.
A keby som na tých 700 mA použil chladič s plochou cca 10 cm štvorcových a hrúbkou 1,5 mm, stačilo by to na uchladenie? Podotýkam, že nebude trčať zo svetla. Nejako ho poskladám do vnútra svetla. Alebo aký maximálny prúd by som si mohol dovoliť pustiť do diody (1 W SSC P4), aby ju chladič s týmito parametrami uchladil?
jirik ti to napisal jasne ... musi couhat ven ... inak sa to podla mna neuchladi ani pri 700mA ... mozno by to este tak zvladlo 500mA ...
hod nejake fotky ako to vo vnutri vyzera a ako to tam chces napasovat ... takto je to ciste teoretizovanie ...
Hellu jsem sice krátce viděl, ale nějak detailně jsem ji neprohlížel, tak nevím jaké tam jsou možnosti chlazení. ale pro uchlazení větších výkonů bude nutné, aby aspoň kousek chladiče koukal ven, přes to plastový tělo se to určitě neuchladí. být tebou, tak bych nejdřív jen vyměnil ledku a nechal tam stávající elektroniku. A pokud by ti to stále nestačilo, tak bych teprve upravil i elektroniku a chlazení.
No vypadá to tak, že to naozaj nechám iba na tých 350 mA. Keď som si to nechal prejsť hlavou, tak som došiel k záveru, že doteraz som jazdil s Luxeon III, ktorý mal svetelný tok 45 lm. Pri rýchlosti do 30 km/h to bolo bezpečné, prípadnú prekážku som včas zbadal. 40 km/h a viac som si mohol dovoliť na ceste, ktorú som mal x razy prejdenú. Donedávna som mal ešte klasické svetlo so štyrmi LED diodami, nebolo to bohviečo ale z núdze cnosť na rýchlosť do 15 km/h to postačovalo:D Teraz tam bude SSC P4, ktorý pri 350 mA dosiahne svetelný tok vyše 100 lm, myslím, že mi to bude bohate stačiť. Predsa len, jazdím tak rýchlo, aby som potreboval dosvit 200 m? Tých 50 m na moje účely bude stačiť. Toť můj názor.
No tak SSC P4 už dorazila, už je namontovaná aj vo svetle a vyskytol sa problém. Ono to svieti snaď ešte horšie, ako pôvodná dioda:( Porovnanie fotiek je na http://www.postimage.org/image.php?v=Pqppxw0. Trošku to skresluje, lebo tá fotka vľavo bola fotená, keď bolo ešte trochu vidno, a vpravo za úplnej tmy, ale...všimnite si, že pôvodne mala dioda akoby širší vyžarovací uhol, ako P4 (vidno to hlavne v blízkosti foťáku). Je to skutočne tak, bol som to otestovať na ceste, a fakt som s P4 videl okolo seba menej, ako s pôvodnou diodou. Čo sa týka dosvitu, je snaď skoro rovnaký, až na to, že s pôvodnou diodou som mal v podstate rovnomerne osvetlenú cestu od predného kolesa až po cca 40 metrov. S P4 mám rovnomerne osvetlených prvých cca 15 metrov od kolesa, potom zhruba ďalších 15 m skoro tma, a potom tých pár metrov zase trochu svetla. Zrejme je to aj tým, že pôvodná dioda (aj s chladičom) mala hrúbku rovných 7 mm a P4 má podľa výrobcu 6,78 mm, takže od šošovky v optike je trošku ďalej. Takže, pýtam sa, tá pôvodná dioda je naozaj Luxeon III so svetelným tokom 45 lm? Ja si myslím, či si tam Hella nedala nejakú svoju diodu s vyšším svetelným tokom, ako Luxeon III. Ešte pre porovnanie fotky tých dvoch diod:http://www.postimage.org/image.php?v=PqpuOg0. Takže asi tám nechám pôvodnú diodu a zvýšim napätie.
Tenhle příspěvek jsem nějak přehlédnul:) V té helle není luxeon III, ale Edixeon od Edison Opto http://www.edison-opto.com.tw/products_detail...
Zřejmě tedy nejsou kompatibilní co se týče optiky. I když lehká změna pozice LED vůči optice může dělat velké rozdíly. Edixeony jsou dostupné i s vyšším výkonem než staré luxeony, takže jestli jsi bral SSC P4 z dealextreme, mohl jsi dostat nějaký méně kvalitní kus a proto tam není žádný rozdíl ve výkonu.
V Helle není Luxeon ??? A na to jsi přišel jak ? Mám Hellu asi 3 roky a Luxeon v ní rozhodně je... Nebo v těch nových už je něco jiného ?
Taky si pamatuju, že se psalo, že tam je luxeon. Ale martin110r z ní rozhdoně vyndal Edixeona a ne Luxeona;-) Viz. ten obrázek.
martin110r: jak máš tu hellu dlouho?
Nie, ja som tú SSC P4 bral z official.cz, tak odtiaľ mi snáď dali normálny kus.
No, snad mě Auroristi a Fenixologové nesežerou, že zase vytahuju tohle téma... :-)
(Jsem si vědom vývoje a přesto netoužím po laserových zbraních. :-) Pro moje použití je fakt dostačující. Znám hodnotu dobrého světla, velmičasto jezdím v noci autem štreky)
Pořídil jsem si tuhle lucerničku a mám dotázek k někomu, kdo ji v praxi používal.
Jaké máte zkušenosti s uzavíráním krytu baterií ? Mám reklamovat to, že je v podstatě jen nasunutý bez výraznější aretace ?
A co odolnost vůči vodě ? Připadá mi to dost otevřené a přístupné.
Jo, ten kryt je docela fórový. Co všechno vydrží netuším, nikdy mi neupadla.
S vodou také nemám zkušenosti, nikdy jsem s ní nezmokl. Ale "otevřené" je to tedy celkem dost.
Každopádně ale tenkrát byla u distributora psaná odolnost vůči vodě, ale rozhodně netuším jak to přesně mysleli...
Dík za reakci. Dneska jsem ji byl poprve projet, pokoukání dobré. Líbí se mi to docela "teplé" nažloutlé světlo, ty namodralý nemám moc rád.
Budu ale "tunit" vršek, zbytečně hodně to svítí do očí. Po zaclonění je vidět už parádně.
Jo, já jsem s ní byl také velice spokojen. Ale bohužel se mi do ruky pak dostal Fenix a bylo rozhodnuto :-)
Mimochodem, distributor stále uvádí, "Svítilna je podle prohlášení výrobce odolná proti dešti, není však vodotěsná."
Tady máš komplet popis http://www.tt-system.cz/newsd.php?id=8
Jak to myslíš,co u Tebe vyhrálo,Fenix nebo Aurora ?
Tenkrát "jen" Fenix ;-)
Aurora mne, zatím, a to dost, štve těmi svými nestandardními baterkami...
Tebe furt něco štve! Když se přecházelo od loučí na petrolejky, taky jsi prskal ...
8-)
Nemá rád novoty, no :-) Stojí to uvažování a nakonec i nějaké peníze...;-)
no vidis, mohol si na liion prejst uz pred rokom a usetril by si prachy za fenixa :-))))
V té době nic takového nebylo... A jestli náhodou ano, tak to určitě stálo násobky dnešních cen... Nemusím mít zrovna to nejnovější, ono se to celkem nevyplatí ;-)
no samozrejme liion akumulatory aj svetla uz boli ...dx ich predava dlhsie ... akurat sme to ignorovali ako vedlajsiu vyvojovu vetvu ... a pozrime sa, realita je niekde inde :-))))
Pepko prosím tě, nevíš kdo psal tenhle příspěvek téměř přesně před rokem 3.10.2007 na jednom nejmenovaném fóru?
"no tak na to sa nedam nahovorit ... dalsie baterie a nebijacku uz nekupujem !!! ... uz mam tolko roznych zariadeni a nabijaciek, ze ma to ide z bytu vytlacit ..."
A zřejmě tehdy používal tohle světlo napájené z 10xAA (blázen!)
http://mmm.ic.cz/svetlo/P1040304.JPG
:)))
ved to je to presne to ... a keby si viac hladal, tak by si nasiel, ze som predtym vozil oloveny akumulator a potom 16xAA ... ale to uz bola uchylnost ... nastastie si potom zacal experimentovat s liion, recenzie a hodnotenia svetiel ako tiablo, ultrafire c2 alebo piston som hltal ako po tyzdnovej hladovke ... ale nebolo cesty spat, nimh je jednoducho odpisana technologia, kvalita baterii je biedna, rozmery a vaha je neprakticka, nabijacky su predrazene a akumulatory vlastne tiez ... a navyse pre nimh je skoro nulovy vyber lampasikov ... jedine co ma pri liion hneva je, ze neexistuju poriadne a lacne drziaky na tento rozmer baterii ...
To je jen takové rýpnutí, než začneš zase někomu psát, jakto že už dávno nepoužívá to a nebo to. Nebo jak je něco strašně zastaralé a nemoderní. Tak by sis měl uvědomit, jak dlouho ti trvalo než si k tomu sám došel. Žádný učený z nebe nespadl;-)
a preto tu stale dokoola diskutujeme o tom istom ... keby mne vtedy pred rokom niekto jasne povedal, ze mam prejst na inu technologiu, tak by som presiel uz davno ... aj ked po tom roku je tych informacii a nazorov stale malo ... sice par ludi preslo na 18650 aku a nestazuju sa ... poriadnu osvetu tu vsak robim iba ja ... ale ono je to asi tak, ze spokojni ludia nekricia ... aj ty tie moje radikalne nazory iba tak v tichosti podporujes a nevyvracias :-)))
aj s tou aurorou ... tolko ludi uz napisalo, ze ju objednava, ale nejako od nich nevidim ich zhodnotenie plusov a minusov ... a tak som tu taky osamoteny s mojimi subjektivnymi pozitivnymi odporucaniami ...
Taky jsem měl tuhle lucerničku a na suchou cestu byla výborná, ale pozor na mokro, to neuvidíš skoro nic. Pozor na případný pád, odolnost nulová. K tomu tunění, přelepil jsem černou páskou ten vršek světla a protáhl to až na ten posuvný kryt, zabil jsem tři mouchy jednou ranou, už mě neoslňovala, zajistil se ten posuvný kryt a utěsnila se ta škvírka kde by mohla nejsnáze natéct voda. Po této úpravě mi žádný déšť (kromě toho že jsem skoro nic neviděl) do helly nezatekl. :-) Jako nouzovka stačí, na mé skoro každodenní ježdění v noci k ničemu. Koupil jsem sigmu powerled black a ta je tak třikrát silnější, za mokra vidím a to je nejdůležitější. :-)
Zmoknul jsem s ni a od te doby nefunguje dobre.
Nemusi se otevirat, takze jde zaizolovat - dal jsem trosku pruhledenho silicon-acryl tmelu kolem sterbin a vyhladil mokrym prstem. To taky podrzi ten kryt. Nabijeci kontakty musi zustat ovsem volne. Tmelu jen trochu, jinak se nevejde do nabijeci kolebky.
Shora je tu predni cast nutne zalepit tmavou paskou, jinak oslnuje.
Jinak ovsem mam jiz objednanou Auroru presne dle doporuceni vyse.
vidim, ze sa tu rozbehli objednavky na auroru ... trvalo to sice pomerne dlho, ale spracoval som vas :-))) ... no uvidim ako budete spokojni, dufam ze sa kvalita spracovania nezmenila za tych par mesiacov co ju posielali mne ... skoda, ze tu nikto iny okrem mna nenapise svoje hodnotenie ...
No baterka je shipped, ta ostatni bizuterie k tomu, dle navodu objednana zvlast, je "packaging".
Lstive jsem cekal, jestli se nezmeni cena nebo nerozsiri nabidka, ale mezi novymi typy neni zadny oficialne doporuceny a cena zustala stejna. Rano uz je dost tma, uz jsem cekat nemohl, takze dojmy z dosud nevideneho typu baterky neposlouzim.