No mě kupříkladu to, že jsi vzhůru ve 3:05 ráno :-)
Jinak piju kafe s mlíkem, za hodinu půjdu opravit kus plotu, pak pomůžu Ane zasadit muškáty do truhlíků (hnus, velebnosti!), pak roznosím pytle s mulčovací kůrou po záhonech, aby si to Ane rozhrnula (zase ten hnus) a pak asi vzádu za skleníkem vykopu jámu a Ane do ní zahrabu :-)
Ledva skončil sníh, začla zahrada, děv.a jedna zelená :-)))
Zrovna jsem to o tom čase chtěla napsat. Také mě to zaujalo.
A s tou jámou neblbni, aby Ane nezahrábla tebe :o)))
Ona ještě spí, moh bych ji trochu přidusit polštářem :-)))
Fakt ji zabiju. Právě mi řekla, že vypere peřinu - copak se perou peřiny?
Nepotřebujete někdo doma něco vyprat? Je úplně jedno co - oblečení, koberce, záclony, peřiny, potahy do auta... já bych vám tam Ane na pár dnů poslal :-)
Já také peru peřiny :o)))
Ale je fakt, že já je peru v létě, aby stihly přes den uschnout.
A NEROUHEJ SE!!! :o)))
Dnes je Bicycle day.
Slavíte?
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/amerika...
Zaujal mě Džochar Garrigue Masaryk, první prezident islámské České republiky.
http://zpravy.idnes.cz/americka-medie-a-zamena...
njn, "Nikdo není dokonalý". Když kolikrát slyším a čtu vejšplechty a projevy znalostí lidí u nás, tak se ani tomuhle moc nedivím. Je to tak furt a všude, akorát je na tohle teď líp vidět.
Na jednu stranu sranda, na druhou by to u blbých a nepoučitelných mohlo fakt napáchat škody.
http://praha.idnes.cz/praha-ozivi-naplavky-05d-...
Náplavky jsou super věc, úředníci tamtudy nejezdí do práce ani neparkují... Takže se o tom lehce mluví... Já pořád čekám na nějaké větší zablokování malé strany, ale pořád nic :-(
Zajimave je, ze kdyz je demonstrace u uradu vlady, tak to pri malych demonstracich odnesou zase jen cykliste, protoze silnice pred uradem blokovana neni, ale silnice za uradem, kde vede cyklotrasa, je zavrena. Az od stovkoveho poctu lidi se zavira i silnice pred uradem, coz je mensina demonstraci.
http://freshadda.com/images_adda/Folding...
Pred rokem nebo dvema jsme to probirali s kolegou - zkusil si to nekde na horach. Ale tohle je vazne jen do Alp, kde Te vyveze dostatecne vysoko lanovka. Chodit s tim na zadech pesky? To radsi vyjet na normalnim kole.
Anebo koloběžka ;-)
Ty rad jezdis na kolobce do kopcu, jake jsou v Alpach? Ma uz tahle uchylka nejake jmeno? 8-)
Ji strčíš do batohu, většinou je lehká a skladná...
Jestli ono nakonec neni nejlepsi duverovat nejvic vlastnimu selskemu rozumu. Pokud tento cloveka jiz nadobro neopustil.
"Americký student Thomas Herndon našel chybu v klíčové ekonomické studii, která politikům často slouží k ospravedlňování přísných rozpočtových škrtů. Jejími autory jsou prominentní harvardští profesoři Carmen Reinhartová a Ken Rogoff."
http://ekonomika.idnes.cz/americky-student...
Myslím si, že tohle ohromné spoustě politiků nafouká vítr do plachet v rámci utrácení cizích nosů.... úplně vidím blýskavá rovnátka Sobotky a lišácký úsměv Zaorálka jak mají tiskovku, že dluhy dělají komfort občanstvu...:)
Tohle je obecný americký socialistický krugmanovský trend... Škoda chyby... tohle dělají skoro všechny studie... Ale nějak moc se o tom mluví, přijde další vlna utrácení...
Nakonec on se ten růst nemusí zpomalit o tolik, už jen díky různým peněžním iluzím, které zkoušejí v USA i EU... A zpomalení růstu z 2% na 1% je matematicky velký skok...
Mne tady nejde tolik o ten obsah, ja jsem osobne principialne proti prehnanemu zivotu na dluh. Je otazka, jestli v te studii ty chyby byly opravdu omylem.
No to máš těžký, když někoho něco živí, tak se může stát, že si to kroutí podle sebe. Na druhou stranu když někomu poskytneš tabulky, tvrdá data a přijde na to student až po letech, tak to prostě vypadá, že vědci ( což u ekonomu je trochu sranda) si prostě věří navzájem. ( pamatuješ jak mela dle OSN vbrzku roztát Himaláj ?:)
Přiznám se ale, že v rámci ekonomické praxe mám v paměti za posledních 20 let tolik minel centrálních bankéřů, nositelů nobelových cen nebo sofistikovaných ekonomů, že si myslím že se prostě příliš zdůvěřili excelu.
Ostatně třeba Euro je názorným příkladem obrovské minely lidí, kteří si mysleli, že je možné dát přístup k jednomu účtu lidem s naprosto rozdílnou ekonomickou pozicí a že to bude fungovat...
Jak říkal nedávno pan Robejšek, lidé nejsou schopni řídit příliš velké organizace... a je jedno jestli jde o stát nebo třeba velkou banku, vždy tam nakonec vzniknou problémy...
U ekonomie je dnes opravdu velký problém v "inflaci", co dnes vychází studií a textů, ani opravdu odborným časopisům nelze dokonale věřit a tak dál....
No a s daty lze přímo čarovat... Jen si vzpomeňme na ty feministky v Americe, jak musely vymýšlet interpretace výzkumů, aby mohly být dál vykořisťované...
http://zpravy.idnes.cz/do-vlady-miri-zakon-o...
http://kolo.cz/clanek/viden-otevrela...
To není kolo, ale normální elektrotříkolka s velkým přívěsem.
Poslední zprávy z německého úseku Labe.
Pamatujete tady tu štěpnou diskusi o jezu na Labi.
Padl tam ,co relativně rozumný, i argument, že boj proti jezu je správný, protože němci stejně s Labem nic neudělají..
No a co čtu dnes v tisku ?
Německý státní tajemník na ministertvu dopravy osvětluje plán jak víc než ztrojnásobit přepravu zboží po Labi ( cca z 1,5 pct z všeho zboží co se přeloží v Hamburku z námořních lodí na říční do Česka na víc než 5 procent:)
Takže se má Labe co ? Plavebně vylepšovat až k českým hranicím se bude prohlubovat, jezovat, komory opravovat a zvětšovat .
A u nás na to budeme koukat jako puci a překládat to na kamiony , protože se hrstka lidí jako vždy postaví proti :(
Jaké komory se tam budou opravovat a zvětšovat, když pod Střekovem není až k Baltu ani jeden jez?
Nevím ,nejsa odborník jen ocituji :
Německá vláda chce zlepšit plavební podmínky v úseku Geeschachtem-česká hranice a zvýšit kapacitu dopravy z 1,5 procenta na víc než 5 procent zboží přeloženého v Hamburku na říční lodě... nic víc nic míň
Navíc když podle zelených bude v tomto století klesat hladina Labe, takže k udržení splavnosti ty jezy a tedy i komory asi budou :)
Jezovat nebudou, nemusí ...
Jak Labe opustí českou kotlinku, je mnohem klidnější, takže němcům stačí udržovat dostatečnou plavební hloubku prohrábkami dna.
To ale nic nemění na tom, že ta zpráva je velká změna, protože němci zatím plavební podmínky odmítali vylepšovat. Prý pod vlivem lobbingu DB, který by přisli o kšefty. Našim protlačovatelům jezů jde o to, splavnit Labe alespoň k prvnímu přístavu na našem území (Loubí), vnitrostátní přepravu pak můžou převzít naše dráhy.
Ovšem, co na to řekne Drobnokvět pobřežní, to nevim!
Abych byl objektivní, tak Němci mají před Hamburkem taky jedny zdymadla a na desítkách, možná spíš stovkách, kilometrů toku příčné výhony, zlepšující plavební podmínky (od Drážďan po Hamburk) viz. satelitní mapa: http://goo.gl/maps/Q1lGA
Ty pricniky jsou pekna svinarna. V kilometrazich to neuvadeji, takze jsem jeden takovy proskocil na Dunaji. Pri rychlosti proudu s tim neslo nic jineho delat.
Jestli mne pamet neklame, hupsnul jsem to na indiance s kylem a na spici jsem mel tak odhadem 5leteho snilardicka. 8-)
http://goo.gl/maps/v5CfG
A jak to dopadlo? Krev, slzy, krysy?
Proskocil. Trosku to drnclo, ale nalozena Orlice mela takovou paru, ze se pres to dostala. Mozna neco v te hrazce taky povolilo. Ono to nebylo uplne na hladine, jinak bych si vsimnul. Jen par kulu koukalo a neco malo pres to teklo.
Zrovna u tehle prekazky bych mel docela strach, ze tam budou sifony a ze koupel v tesne blizkosti nad ni nebude zdravi prospesna.
Marně dumám, proč má stát nasypat spoustu miliard do jezů, když stále nestojí R35, R4 nebo odbočka na Vídeň a silnice po zimě vypadají jako síto. Nebylo by lepší ty omezené zdroje využít tam?
Pokud je to pro provozovatele lodní dopravy tak výhodné, proč nezaloží družstvo a nepostaví to ze svého (mohou pak vybírat poplatky za průjezd)? Nebyla by to náhodou lekce z pravičáctví?
Tohle neřešim. Pokud bych to řešil, věděl bych i o dalších možnostech - proč sypat stovky milionů do cyklostezek jen v ústeckém kraji (jen letos Ploučnice 100, Labská cca.150, Ohře netušim) a raději to nedat na něco užitečnějšího (zdravotnictví, školství ...), v nejhorším na ty tebou protěžované silnice, když už je nutně potřebuješ :o)
Aha, typické aktivista. Když se to hodí, tak jsou NARÁZ i dálnice dobré...
Kapitálky používáš správně, ale špatná písmenka.
KONKRÉTNÍ DÁLNICE. Úmyslně jsem vypsal dopravní stavby jejichž dokončení je skutečně zapotřebí. Nikdy jsem netvrdil, že nemáme stavět VŮBEC ŽÁDNÉ DÁLNICE.
Tohle fakt nesnáším. Když tvrdím, že bezhlavě stavět dálnice a silniční tunely je nesmysl, hned si to spousta lidí vykládá tak jako bych tvrdil že je nesmysl stavět veškeré dálnice a silniční tunely.
Ale jo, co jsem mohl čekat. Typické blbec.
Z pracovní skupiny k porodnictví při Ministerstvu zdravotnictví byly vyhozeny všechny ženy s výjimkou jedné. Asi tomu pánové rozumí lépe. ;-)
Jasne ze jo, zena ma v porodnici drzet hubu a krok, nemit nazor a byt spokojena s porody na bezicim pase nekolika zen v jedne velke ratejne odelenych nedostatecne plentami, kde okolo behaji cizi lide, a s odnesenim ditete hned po porodu nekam pryc.
http://candigliota.blog.respekt.ihned.cz/c1...
Byl jsem u dvou porodů, a nic takového naštěstí nenastávalo. Jen to chce nelitovat času, pár nemocnic předem obejít a zajímat se.
Nemýlím-li se, manželka je lékařka, žejo?
Neznám lékaře, který by se jako pacient ve špitále setkal se špatným zacházením.
Je fakt, že mě takhle - ještě v dobách socialismu, kdy to v porodnicích chodilo o hodně jinak než dnes - pomohl univerzitní titul. Prostě jak ho sestra v občance vyčetla,začala mě oslovovat "paní doktorko" a s tím jí automaticky naskočilo úplně jiné chování, než pár minut předtím. Legrační je, že technické tituly takto nefungovaly, prostě jen "doktorka" byla někdo, koho byli ochotni akceptovat jako rovnoprávného člověka. Že doktorát byl z matematiky, to už nevadilo. :-)
no jsem zvědavý, kdy narazí dcera. Studuje na porodní asistentku. Když si vybavím jaké měla problémy na zdravce obhájit maturitní práci na téma veganství, tak jsem zvědavý kdy narazí na škole. Terez je trošku alternativní, takže téma porody doma pro ni bude asi srážka se systémem.
http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesko...
Lžikvocient Automatu zůstává stále kolem 200%.
Automat uvádí počet účastníků CJ 2500.
Medvěd i autor na D-Fensovi (http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku... připouští shodně 1500, což by klidně mohlo být (mě vyšel hrubý odhad z videa kolem 900 včetně opicajtů).
Stejným koeficientem je třeba tedy dělit i údaj, že po Praze jezdí 120.000 cyklistů, a že počet cyklistů za rok narostl na dvojnásobek.
Máš pravdu, Auto*mat kecá, podle výzkumu GFK pro magistrát hl. m. Prahy je pravidelných cyklistů v Praze dokonce 190.000. ;-) Proč to číslo podsadili netuším. ;-)
Neříkaj Ti blesku? Tohle se tu řešilo už v neděli.
Jen bych konstatoval, že lžikvocient DF je cca 200-300%. Těch 20 minut muselo být počítáno od příjezdu prvních cyklistů na most do opuštění mostu. Jedním místem to projíždělo 6-10 minut (podle šířky komunikace).
Kdybych počítal účastníky stejným způsobem (tedy po cestě tam i zpět), dojdu k číslu 3.000 účastníků ;-) .
Ciste jen matematicko logicka uvaha, aniz bych cetl zminovane odhady: Neni to tak, ze D_F resi dobu blokace jednoho mista, tedy se cesta tam a zpet scita?
On někdo jede najedou do města i z města?
Myslel jsem zdrzeni dopravy. CJ projela jednim smerem (10 minut zataras) a pak zpet (dalsich 10 minut).
Jenže když jela CJ jedním směrem, druhý směr byl volný. Nevidím racionální důvod proč to sčítat. Nemáš na svědomí ty podivné výpočty při prezidentské volbě???
V pricnem smeru nejspis vznikala kolona. Opravdu se cela rozjela a doprava se dostala do normalu, nez tim samym mistem projizdela CJ zpet? Samozrejme cim bliz otocce, tim hure.
Jak jsem psal, je to jen odhad, proc D-F pocital 20, kdyz Ty pises o maximalne 10.
Promiň Hraboshi, nechci být hnusná. Pokud vím, tak to na Nuseláku dělá pravidelně jen cyklojízda:-))
Ani Cyklojízda ne. Vždy se schová v podjezdu, takže v určitou chvíli jedou auta oběma směry. Nevybavuji si že by CJ jela najednou tam i Z5.
Záběr z videa, které zde poskytl 0iIi0
http://www.nakole.cz/diskuse/16381-video-z-vcj...
A není to úplně jedno, jestli jsou na chvíli zpomaleny OBA směry mostu? Jaký je rozdíl, jestli se ty dva desetiminutové průjezdy časově překrývají, jestli na sebe bezprostředně navazují nebo jestli je mezi nimi pauza? Celkové zdržení okolní dopravy je pořád stejné.
Kdyz dopravu zarazis nekolikrat na minutu, nebude to ve vysledku totez, jako kdyz ji zarazis najednou na nekolik minut.
Kolona, ktera se vyrvori za 10 minut se rozjizdi delsi dobu. Na dalnici v hustem provozu staci nekdy jen auto v odstavnem pruhu, pred kterym nekteri jen pribrzdi, aby to vytvorilo kolonu.
Jedno to bude pro ty, kteri jedou stejnym smerem jako CJ. Ti napric to maji horsi.
Pak je tedy dokonce lepší, když se cyklojízda po nějaké době otočí do opačného směru. Bez ohledu na to, jestli to otočení nějakou dobu trvá a na pár minut jsou zpomaleny nebo zastaveny oba směry.
Spis mi prijde, ze by bylo lepsi, kdyby v mistech obratky byla pauza. Treba nejaky doprovodny program (myslim tim nekde v parku, ne na vozovce). A po nejake dobe, kdy by se doprava trosku normalizovala jet teprve zpet. Ale mozna mam zcestne predstavy a je to jinak. To by chtelo spis dopravniho experta.
Takova prestavka by mela ale urcite pozitivni efekt v tom, ze by se peloton srazil na kratsi vzdalenost. Kdyz se rovnou otaci, urcite se roztahnete do vetsi delky.
To je výhra. Zdrcnout peloton a pak ho zhuštěný prohnat 3m hrdlem na silnici o šířce 15m. To zhuštění pak vydrží cca 5metrů.
Tak najit nejake jine vhodne misto pro otocku?
Jsi relativně místní, tak poraď kde za Nuselským mostem.
U soudu a cpát se zpátky Lounských je 1. pitomost 2. stejně si s hrdlem nepomůžeš.
Další použitelný sjezd je až na Pankráci u Obi. Jo, tam by to asi šlo. Ale rozhodně to není místo vhodnější než Kongresová. Vzdálenější sjezdy jsou na tom ještě hůře.
Pomalu to vypadá, že vhodnější místo najít nejde.
Na Pankaci jsi myslel spis BauHaus, ne?
Kdybych to organizoval ja, prozenu stado klidne spodem smerem k policajtum, pripadne cast nasmeruju na sroubovice a tam v tom vydlazdenem prostranstvi pockal. Ale taky jsem tam dlouho nebyl a nepamatuju si, jak je to velke, ani jestli se z toho da nejak jednoduse dostat na vozovku.
Co se to tady pořád počítá ? Zdržení v příčném směru ? A co takhle po směru ? Tam to bylo taky deset minut ?
Je mi to šumafuk, v Praze jsem tou dobou nebyl a sobotu beru jako rozumný kompromis proti minule - jen taková technická a faktická, když už se tady čaruje s minutkama :-)
Podelne i pricne by dle meho vyslo lepe, kdyby byla vsunuta prestavka 30 minut mezi prijezdem posledniho a odjezdem cela v otocce.
A proč by to někdo dělal? Aby bral ohled na motoristy? A berou snad motoristé ohled na nás (skoro) astmatiky?
Aby bral ohled na ostatni lidi a obcany. Jen kvuli tomu, ze nekdo si vozi zbytecne zadek v aute, budes blokovat i ty, kteri to nedelaji? Treba tam v te fronte trci nekdo, kdo si po pul roce pujcil auto, aby si mohl nekam dojet pro kolo. Zbytecne kontroverzni akce jsou .... zbytecne.
Vazne ze sveho okoli (kdyz nepocitam par lidi z nakole) neznam nikoho, kdo by CJ hodnotil pozitivne, nebo by kvuli ni mel chut jezdit na kole do prace.
Hledáš 10 spravedlivých? Můžu argumentovat úplně stejně. Mám kvůli motorismu problémy s dechem. Když jeden jediný stačí na odsouzení Cyklojízdy, tak proč jeden takový nestačí k odsouzení motorismu?
Nastavili jsme nejak pravidla. Treba kolik smeji kourit kominy, kolik auta, jak cista voda je dostatecne cista, aby smela byt vypoustena do prirody.
Kdyz auta splnuji emise, nemel bys brat za rukojmi jejich uzivatele, ale budto vyrobce, nebo vladu a organizace, ktere maji moc tento limit zmensit. Ti lide ve fronte se chovaji podle zakona. Je jedno, jestli ten zakon je dobry, nebo neni. To nevyresis s jeho uzivateli. Proste bezohledne blokujes lidi, kteri se minimalne v danou chvili z valne vetsiny chovaji pravne a dodrzuji predpisy. Proc by meli byt omezovani, jen abys demonstroval svoji nechut k necemu, co oni delaji podle zakona?
Mne se dela zle, kdyz citim nektere parfemy. Presto se necitim opravnen k blokade parfumerii. Kdyby mi to vadilo az tolik, mohl bych se pokusit prosadit nejakou vyhlasku v praci, ve svem meste, ve state, ale ne vytlacovat navonene lidi z tramvaje. Navic - i kdyz jsem peclive vybiral - mozna nekomu vadi i muj parfem.
Jaký rukojmí zase????
Ach jo, zase ta nenávistná rétorika. Já to tedy přepíšu .... Ty Cyklojízd totiž zastáváš a ani o tom nevíš
Já ale přeci chovám přesně podle dohodnutých pravidel, tak na co si stěžuješ (shromažďovací zákon)? (když tvrdíš, že stížnosti na to, že když se někdo sice chová podle pravidel ale příliš zatěžuje ostatní nejsou relevantní)
Prostě motoristé bezohledně blokují prostor který se dá bezproblémů využít k pořádání zcela legálních shromáždění. Blokují prostor využitelný ke shromažďovaní lidem, kteří se minimálně v danou chvíli z valné většiny chovají právně a dodržují předpisy. Proč by měli být omezováni jen něčí chuti vozit si kejty pekáčem?
Navíc to plnění norem... Ehm. Takňák je ta norma na prach na celý rok je v Praze už překročená.
Uz mne to nebavi psat dokolecka stejne. Myslim, ze jsi pochopil, co jsem myslel.
Prekroceni norem neni zalezitosti jednotlivcu, to je neco, co se musi resit systematicky. Neblokuj konkretni uzivatele, kteri kazdy zvlast nic neprekracuji. Oslov ty, kdo mohou menit normy a predpisy.
Ale já nikoho neblokuju. Respektive úplně stejně jako on blokuje mě. Motoristé blokují konkrétní občany, kteří zvlášť ani dohromady nic nepřekračují.
Prostě chceme využívat stejný prostor ve stejnou dobu. Nevím proč by ausgerechnet motorista měl mít na ten prostor apriori větší právo než kdokoliv jiný.
Ale vyuzivejte. Sednete na kola a jedtew podle predpisu. Ale svolat demonstraci na hlavni dopravni tepnu je mirne receno kontroverzni a kontraproduktivni.
Proc nechcete radsi ty motoristy naladit prijemne a pretahnout je na svou stranu?
Jezdit autem ve smogu je také mírně řečeno kontroverzní a kontapruduktivní. A dělá si z toho někdo těžkou hlavu?
Já nikoho ladit a přesvědčovat nehodlám. Mě stačí když budu mít stejné podmínky jako mají oni.
Mas pocit, ze nekoho bavi v aute stat v kolone? Kdyby ti lidi nemuseli, myslis, ze by do toho parkoviste vyrazeli jen tak z pleziru?
Kdyz nechces ladit, nediv se, ze ani druha strana nema moc chuti k jednani. Proc by taky meli mit, ze? Jednaji v ramci zakona a nekdo je bude omezovat. Proc by si to meli dat libit?
Jenze tohle neni cesta k fungujicimu kompromisu (nebo dokonce symbioze) motoristu a cyklistu.
a proc by meli chtit, kdyz uz nemohou urvat vice?
kompromis znamana ustupky na obou stranach. mas pocit, ze cykliste maji z ceho a kam ustupovat?
co mohou motoriste kompromisem ziskat, kdyz uz maji maximum mozneho? nic? tak proc by se bavili o nejakych ustupcich?
Zplodiny do ovzduší vypouští každý řidič individuálně a měl by za to nést plnou odpovědnost. Schovávat se za to, že mu zákon umožňuje otravovat druhým vzduch, je zbabělost.
Alternativou k HROMADNÉ cyklojízdě, která protestuje proti HROMADNÉMU zamořování vzduchu, je 1.500 individuálních protestů proti stonásobné přesile znečišťovatelů. Musím ale upozornit, že těch 1.500 individuálních protestů by bylo nesrovnatelně účinnějších než jedna hromadná akce.
Zkus si představit, kdyby se tihle lidé opravdu domluvili, že ve stejnou dobu každý zkomplikuje průjezd nějakou jinou frekventovanou ulicí... Myslím, že masová akce typu cyklojízdy je k motoristům mnohem šetrnější a ohleduplnější.
Hezky se to tady vybarvuje :-)) Ještě nedávno byla VCJ prezentovaná jako přátelské setkání městských cyklistů a možnost poznání města jinak. A on je to jen zamaskovaný protest ! Vědí to účastníci mimo pořádajících ? A proč to takhle není propagované rovnou ? Ze strachu, že by jeli sami ? :-)
Nevím kým tak byla prezentována, ale já tam jezdím už 12 let protestovat proti neutěšenému stavu pražské cylistiky.
Aha, je tam v propozicích jedna nenápadná větička. Ale fakt to tady bylo takhle opakovaně prezentovaný. V těch tunách příspěvků se mi to teda nechce vyhledávat. Nic by to stejně neřešilo. Podstatnější je, jestli to tak chápali příchozí, nabádaní ke komickým převlekům a přinesení kazeťáků. Z těhle pokynů by mi jakožto náhodnému účastníkovi žádný protestní rozměr akce nevyplýval.
"Už jsem Ti psal, že o cyklojízdách víš kulový. Teď se to opět potvrzuje. Cyklojízdy nejsou protest, nejsou aktivistické.... Pokud to tak necítíš a nechceš. Pokud chceš, může to být skvělá příležitost k setkání s přáteli. Cyklojízdy nejsou organizované a nemají kodifikované cíle, ani důvody proč existují. Každý účastník má jiný důvod....
[ Zpět ]
Datum: 20.03.2007
Autor: Hrabosh"
Chces motoristy trestat za znecistovani vzduchu? Pak ovsem nejsi v pravu. Je jedno, ze moralne si to dokazes obhajit. Neni to legitimni zpusob, jak prosazovat zmenu. Tech par nasranych ridicu kvuli tomu druhy den sva auta opravdu doma nenecha.
Jestli se Ti jedna o zlepseni stavu, ne jen o nastvani vsech (i nechtene) zucastnenych, zkus to jinak.
Treba ty nemecke umwelt zony by nemusely byt spatne.
Nepřipadá mi, že by cyklojízda chtěla někoho trestat. Spíš dostatečně důrazně upozornit na problém, který je zapotřebí řešit. Určitě by bylo fajn, kdyby si jednotliví řidiči na základě cyklojízdy uvědomili, co vlastně svým ježděním autem po městě způsobují, ale podle mě je ten hlavní vzkaz určen odpovědným místům, která by věc měla řešit komplexně.
Můj osobní dojem: Lidi v Praze i v jiných městech si už tak zvykli na to, že dýchají jedovatý vzduch, že je dnes ani nenapadne proti tomu protestovat. Berou to jako normu. Cyklojízda by měla tyto lidi probudit a říct jim něco jako "Lidi, nebuďte ovce, nenechte si kálet na hlavu, dělejte něco - máte právo na čistý vzduch".
To zni dobre. Ted jeste vymyslet, jak pri tom nevyrabet nastvane spoluobcany, kteri se spis zatvrdi proti.
To právě asi bude ten problém. Zlepšení podmínek pro cyklisty bude nutně spojeno s omezeními pro řidiče aut. A je jedno, jestli tím, že by byl autům omezen vjezd do určitých částí města nebo se zmenšil prostor pro auta budováním infrastruktury pro cyklisty.
Jedno vím ale jistě: Prostor pro přesvědčování k dobrovolnému přesedlání z auta na kolo byl už vyčerpán. Kdo chtěl sám, tak už to dávno udělal. Zbyly tedy dvě cesty - zlepšit podmínky pro cyklisty tak, aby sedli na kola ti, kteří se dosud báli, a vytlačit auta z centra města administrativní nebo technickou cestou.
Ani jedno z toho se neobejde bez součinnosti s magistrátem. A tomu je potřeba to připomínat mimo jiné právě i akcemi typu cyklojízdy.
Ja presedl loni. Myslim, ze je jeste hodne takovych, kteri by mohli.
Omezeni typu umwelt mozna bude nekomu vadit, ale je resitelne pujcenim auta s prislusnou plackou a treba na dva roky udelit rezidentum s o jedno horsi kvalifikaci vyjimky.
Mytne je taky reseni. Proste neco, co auta uplne nevylouci, jen dostatecne omezi.
CJ mi stale prijde prilis jako akce hnana ke stretu.
Ale ono to tak nějak je. I když myslím, že v pořádku je i určitá míra konfrontace s těmi, kdo nám - samozřejmě v souladu se zákonem - ničí zdraví svými zplodinami. Ten zákon je k tomu přece nenutí. To, že vypouštějí exhalace, je výsledek JEJICH rozhodnutí, nikoli zákonodárce.
Pravděpodobně Ti unikají tři důležité momenty:
1) Konfrontaci VŽDY považuju až za úplně poslední prostředek po vyčerpání všech ostatních.
2) Cyklojízda v té podobě, jak jsem ji zažil, má ke skutečné konfrontaci ještě nesmírně daleko.
3) Pokud už k nějaké skutečné konfrontaci dojde, není za ni odpovědný jen ten, kdo k takovému prostředku sáhne, ale především neústupnost těch, proti kterým je namířena. Samozřejmě záleží na oprávněnosti požadavků, a ta je v případě cyklojízd objektivně dost jednoznačná.
Je rozdil, jestli beres a prezentujes cyklojizdu jako "veselou projizdku po Praze s kamarady a dalsi kecy si domysli" nebo "aspon 2x za rok tem debilnim autum zabereme magistralu, protoze neni jen jejich". Ty mas bliz k tomu druhemu postoji, ktery je konfrontacni a tedy vzbuzuje negativni reakce.
Co se tyka slova objektivni, byla bych, byt Tebou, opatrnejsi v jeho pouzivani, protoze zrovna zalezitost aut a kol v Praze je velmi subjektivni. Je souhrnem subjektivnich nazoru vsech zucastnenych, coz z toho stale jeste nedela nic objektivniho, i kdyz je tech zucastnenych pres milion.
Objektivni fakt je, ze emise skodi zdravi, ale rozhodnuti, zda je lepsi podstoupit mirne zhorsene zivotni podminky vymenou za moznost jet kazdy den do prace autem, je subjektivni. Je potreba presvedcit vetsinu lidi, aby dali prednost zivotnimu prostredi pred svym "pohodlim", coz nasilim nezaridis.
Jak beru cyklojízdu? Rozhodně ne jako veselou projížďku s kamarády. Na projížďku s kamarády nepotřebuju mít obecenstvo dalších tisícovek lidí. Cyklojízda podle mě je prostě demonstrace, tj. druh nátlakové akce. A je to tak v pořádku.
Když o tom přemýšlím, tak je cyklojízda vlastně komunikační prostředek: směrem k magistrátu (podívejte se, kolik nás je a jak málo pro nás děláte), směrem k nesmělým potenciálním cyklistům (podívejte se, že jezdit po Praze na kole je možné a mohlo by to být i příjemné), směrem k motoristům (podívejte se, kolik nás musí být, abychom způsobili jen zlomek toho, co vy způsobujete denně sami sobě).
Spousta objektivních faktorů je na straně cyklistů: žádné zplodiny, nižší ohrožení okolí, žádný hluk, nižší prašnost, zdravý pohyb, nižší cena za kilometr, nižší nároky na místo jak pro samotnou jízdu, tak především pro parkování... Co je na straně motoristů? Pohodlí, rychlost (ve městě víc než problematická)... Víc mě nenapadá.
Všechno tohle ale ti řidiči dávno vědí. Pokud je to nepřesvědčilo dosud, nevěřím, že se něco změní na dobrovolné bázi. A vědí velmi dobře, že používání auta ve městě je krajně sobecké, a přesto své chování nejsou ochotni změnit. Určitou malou naději vidím tedy jen ve výchově nové generace. Když ale vidím trvale se snižující fyzickou aktivitu a tím i zdatnost dětí, jsem i tady dost skeptický.
K te rychlosti - kdyz nebudou dva body prilis blizko a kazdy z jine strany centra, nebo oba primo na trase jednoho metra, byvam rychlejsi autem, nez MHD. KOlo je volba jen pro toho, kdo v cili muze byt propoceny a ma kam kolo odlozit.
Je fakt, ze si vetsinou mohu trosku volit cas, kdy pojedu.
Neporozuměl jsem tomuto obratu: "směrem k nesmělým potenciálním cyklistům (podívejte se, že jezdit po Praze na kole je možné a mohlo by to být i příjemné)". Cyklojízda nesmělým cyklistům ukazuje, že jezdit na kole po městě je možné, protože jim ze všech stran zastaví automobilový, autobusový a tramvajový provoz špuntaři. Takže když pak chce takový nesmělý cyklista vyjet sám, má pokaždé volat do auto*matu a objednat si ony hodné špunty na kolech?
0iIi0: ve Vídni jsou výborné podmínky pro cyklisty (jak infrastruktura, tak ta rovina skoro všude), přesto je Vídeň přecpaná autama. Asi by to ještě chtělo přímo nařídít, že všichni obyvatelé Vídně musí jezdit na kole (lidi jsou nevděční, člověk jim udělá tiptop infrastrukturu a oni nechtěj jezdit na kole).
A dále, i přes ty výborné podmínky pro cyklisty se ve Vídni stále pořádají cyklojízdy!?
@Luděk. Protože pro spoustu lidí je to nepřirozené, nenormální, zvláštní. U nás ve fabrice je cca 450lidí a asi jen 10 lidí jezdí na kole do práce. Zbytek auto nebo MHD (MHD převažuje). Proč by to měnili, když tak jezdí celý život. Nemají a hlavně necítí potřebu.
Ze mě si kluci dělají srandu (v dobrém). A to, že ujedu 10km do práce na kole berou jako neskutečný výkon. A nejsou to všichni nesportovci (většina z nich nějaký sport má).
Já už se snažil "ukecat" několik lidí, aby se připojili (jak v minule tak i ve zdejší práci). A vím, jaké byli odpovědi a reakce. Spousta lidí nebude mít potřebu používat kolo k dopravě, i kdyby měli všude cyklistické dálnice.
U spousty cinnosti zavisi vic na tom, jak moc je normalni ji provozovat, nez na vhodnych podminkach. Jsou mesta, kde se jezdi na kole vic a mesta kde min, ackoli na prvni pohled neni duvod, aby tomu tak bylo. Treba Brandys 8 % a Nymburk 29 % dopravy do prace na kole. Proc?
Vídeň není Praha a Praha není Vídeň. Vídeň je placka a je tam všude poměrně dost prostoru. Neznám to tam tak dobře, ale předpokládám, že tam je díky tomu cyklodoprava většinou zcela oddělená od motorové. Tohle v Praze nikdy nebude. Pro nedostatek prostoru bude vždycky větší část vedena po společných komunikacích, což znamená, že rozšíření možností pro cyklisty bude doprovázeno omezeními pro auta.
Hustotou automobilového provozu se Vídeň s Prahou měřit nemůže. Praha má přes 700 motorových vozidel na tisíc obyvatel, Vídeň 400.
Kvalitní cyklistická infrastruktura je v Rakousku vykoupena tím, že mimo ni je pak pro cyklisty daleko více omezení. Česká republika i jednotlivá města jsou pro cyklisty v tomto ohledu celkově lépe prostupná a skýtají podstatně více alternativ.
Pocet registrovanych aut nic nerika o tom, kolik jich pravidelne jezdi v ulicich.
Ve Vidni jezdi autem 26 % v Praze 28 %, takze Tva cisla pouze vypovidaji, ze je v Praze registrovano vic nevyuzivanych nebo malo vyuzivanych aut.
Na to, ze je Viden placka, je 6 % cyklistu dost slabe.
Tož k té Vídní nějaké to čtení a nějaká procentíčka:
http://dopravni.net/nezarazene/13867/srovnani...
@Luděk. Protože zde pár lidí dělá závěry na základě výsledku z nějakého průzkumu od GFK. GFK má takový system, kde za každý dotazník dostaneš body a ty pak můžeš vyměnit za peníze. Velice motivační k tomu, abych tam psal bláboly.
Loni tu na mě vystartovali, že tam bláboly psát nemohu. Tak jsem se zaregistroval. A třeba jako totální nekuřák jsem prošel nějakým průzkumem, který se zaměřuje na kuřáky:-) Napsal jsem tam bláboly, dostal bodíky, poděkovali a bylo hotovo. Proto těmhle "průzkumům" nevěřím.
Věřím tomu, co kolem sebe vidím a slyším.... Vím o pár lidech, kteří by na kole klidně jezdili, ale považují jízdu po Praze za šílenost. Je jich ale hrstka a občas to i zkusí. Na druhou stranu vím o spoustě lidí, pro které je doprava na kole po Praze nepřirozená a na kolo nesednou. Mezi nima je pár rekreačních cyklistů.
Spíš než procento lidí využívajících auta k přepravě po městě, by bylo důležité srovnat počet najetých kilometrů nebo ještě lépe čas strávený jízdou. Navíc zaparkovaná auta jsou jedním z nejdůležitějších faktorů komplikujících pražskou dopravu. Nejen že jich je v Praze mnohem víc než ve Vídni, ale daleko větší procento jich stojí volně v ulicích a ne někde v garážích. A když to všechno ještě zasadíme do absolutně odlišného terénu, zjistíme, proč musí být v Praze řešení absolutně odlišné od toho vídeňského.
6% cyklistů slabé? Je to třikrát víc než v Praze... Zkusme si představit, co by to udělalo, kdyby po Praze jezdil trojnásobek cyklistů. Část z nich by se rekrutovala ze stávajících řidičů aut, takže by mohla i o něco zřídnout automobilová doprava.
% zaregistrovanych aut ve Vidni a v Praze jeste nic neznamena. Mozna ma jen v CZ vic velkych firem sidlo v Praze a auta, ktera prijedou do Prahy parkrat do roka, jsou tam registrovana. Mozna maji v Rakousku jiny system a auta z pobocek registruji lokalne? Nevim. Jen mi z mych navstev Vidne nikdy neprislo, ze by tam bylo mene aut v ulicich, at jiz jedoucich, nebo stojicich, nez v Praze.
Murphy: to jsem rád, že v tom nejsem sám - procenta asi říkají něco jiného, ale můj dojem z Vídně je podobný:
- automobilový provoz mi přišel stejně hustý jako v Praze
- cyklistů je vidět o dost víc než v Praze
- infrastruktura pro kola i pro auta je tam na vyšší úrovni
Popravde - cykloinfra mne ve Vidni zaujala jeste pred revoluci. Maluvky na chodnikach a clovek musel davat pozor, aby se nenamotal do cesty cyklistovi. (BTW, mozna by nebylo tak spatne tyhle vyhrazene pruhy na chodniku odlisit treba povrchem.)
V posledni dobe jsem hlavne koukal, jak se dostat na misto jednani a pak zase pryc, takze mne zajimala jen ta automobilova cast.
A co kouřící komíny na barákách, ty ti nevadí? Proti nim je procházka a jízda kolem kolony aut procházka hlubokými hvozdy.
ty v praglu nemame. nevyjet v zime z prahy, nevim jak smrdi orech
Ekologickou agitku umi protisvetlo vyrobit i z vodni pary. Tahle fotka si to nezaslouzi.
Nemám potřebu se tu přít. Já jen reaguji na to, že v Praze údajně nejsou kouřící komíny. Stav se někdy v zimě do Prahy a sám uvidíš. Já je tam denně vídal. Občas je třeba ty oči zvednou, když chci vidět něco víc, než cyklistické značení na silnici.
Tady máš fotku bez "protisvětla" a bez "uměleckých" cílů:-)
Michale, to jsou fotky pořizované objektivem s velkou ohniskovou vzdáleností. Těch zhruba dvacet kouřících komínů je na ploše nějakých patnácti (spíš více) kilometrů čtverečních. Ten dopad na kvalitu ovzduší je zanedbatelný.
Za druhé to, co těch fotkách vidíš, nic nevypovídá o složení toho kouře. Nejviditelnější je skutečně vodní pára. Problémem pražského ovzduší je z devadesáti procent motorová doprava, a to nejen prašností, množstvím zplodin a jejich složením, ale také v létě tvorbou přízemního ozónu (v létě) a tvorbou inverzního polštáře (v zimě). Proti tomu je těch pár komínů (často jen z plynových kotelen) pouhá sranda.
0iIi0. Byla řeč o tom, že v Praze nejsou kouřící komíny? Byla. Já přinesl dva důkazy, že v Praze komíny, které kouří, jsou. Ale přinesl je nick nepřihlášeného a ten kdyby tvrdil, že černá je černá, tak se tu najde pár těch, kteří odpovídají na nick a budou tvrdit, že černá je bíla:-)
Jinak souhlasím s tebou, že vliv pražských komínu na kvalitu (nekvalitu) ovzduší nemají moc velký vliv.
Ty si teda fandiš, občas zvedni hlavu od řiditek a podívej se. Škoda, že už není zima, udělal bych si výlet a pár pěkných čmoudících komínů bych ti vyfotil.
Lokální vytápění je problém v Ostravě, v Praze se o ničem takovém nemluví, takže to problém není. Ale co třeba plýtvání potravinama, Švédové přišli na zajímavou věc:
"Až překvapivě velký vliv na stav životního prostředí má v poslední době také nechvalně známý fenomén plýtvání potravinami. Pro ilustraci příklad vycházející z průzkumu v zahraničí - likvidace zbytků potravin znečišťuje švédské životní prostředí podobně jako například 460.000 vytápěných rodinných vil nebo 700.000 automobilů. Vyplývá to z nové studie švédského výzkumného institutu SIK, podle nějž by konec plýtvání s potravinami měl přibližně stejný přínos, jako kdyby ze švédských silnic zmizel každý sedmý automobil."
http://www.dychamproostravu.cz/co-mohu-udelat...
Neměly by se udělat i nějaké konfontační jízdy skrze nákupní centra?
Lucie:
Kdesi výše píšeš: "Rozhodnuti, zda je lepsi podstoupit mirne zhorsene zivotni podminky vymenou za moznost jet kazdy den do prace autem, je subjektivni".
Pochopil jsem to tak, že každý sám za sebe si může rozhodnout, jestli bude jezdit autem a dýchat zkažený vzduch, nebo jestli pojede na kole a bude dýchat čistý vzduch...
Kéž by to takhle fungovalo. Jenže nefunguje. Tím, že jedu autem, nesviním vzduch sobě. Proto bych to trochu poopravil (upřesnil): "Rozhodnuti, zda je lepsi OSTATNÍM zhoršit zivotni podminky vymenou za SVOU moznost jet kazdy den do prace autem, je subjektivni".
K tomu dodávám: Subjektivní rozhodnutí to možná je, ale přesto potvrzuje, že požadavky cyklojízd jsou objektivně oprávněné.
Ty, kteří svými výfuky smrdí druhým pod nos, hájíš tím, že se chovají podle zákona. To má být omluva? Ti, kdo proti tomu formou povolené demonstrace protestují a třeba kvůli tomu i na malou chvíli zdrží dopravu, se přece také chovají podle zákona.
Proč jedno chování podle zákona je podle Tebe správné a druhé - rovněž podle zákona - není? Proč by se jedni (účastníci cyklojízd) měli svého práva vzdát a po druhých (motoristech) to nechceš? Není spíš TENTO přístup konfrontační?
Ten, kdo "smrdí výfukem" se chce dopravovat a nemá nejmenší zájem někomu působit újmu, jen se na dnešní technické úrovni reálná doprava bez toho smradu neobejde.
Ten, kdo protestuje proti dopravě, ten si naopak vybírá takové řešení, kterým druhým záměrně potíže působí.
Člověk, který smrdí svým autem ostatním pod nos, si způsob dopravy může vybrat. Základem jeho rozhodnutí pro vlastní dopravu autem po městě tedy je, že upřednostní svůj soukromý zájem (vlastní pohodlí při své přepravě) před čistým vzduchem pro ostatní. Naprosto VĚDOMĚ se tedy podílí na poškozování zdraví obyvatel města.
Cyklojízda jako protest proti neúměrnému objemu automobilové dopravy ve městě taky nemá za cíl někomu působit potíže, ale dosáhnout stavu, kdy něčí přeprava nebude ničit MOJE zdraví. Ta krátkodobá omezení pro ostatní během cyklojízdy jsou tedy rovněž pouhým vedlejším efektem a navíc nemají tak fatální důsledky jako je permanentní ničení zdraví tolika lidí.
:) Nechtěl jste tohle psát do pobavilo ?
Mě by skutečně zajímalo, co by se stalo kdy by si a to vás ocituji téměř doslova :
Kdy by si každý mohl způsob dopravy vybrat.
Pak by mě zajímala odpověď na otázku, kdy si myslíte, že jezdilo nejvíc lidí v Amsterdamu, Kodani nebo dopravně na kolech ?
Napovím vám roce 2009 nebyla dosažena ani celá jedna polovina tohoto historického podílu.
Čím to asi bude ?
Nebude to tím, že si prostě lidi vybrali?
V Praze si člověk může vybrat přinejmenším to, jestli pojede autem nebo použije MHD. To, že někdo jede autem, je tedy už výsledek určité preference.
Pak jsme tu mluvili o tom, kolik jízd běžně realizovaných po Praze autem se opravdu, ale opravdu nedá jet na kole. V odhadu tohoto procenta se možná budeme lišit (i když nemuseli bychom). Přesto i toto procento jízd autem (těch, u kterých je reálné je absolvovat na kole) je výsledkem výběru.
Takže ano, souhlasím - lidi, kteří se přepravují po městě autem, si vybrali: svoje pohodlí za cenu poškozování zdraví ostatních. Jen mi není jasné, proč možnost výběru mají jen ti, co smrdí, a ne ti, kteří to pak musejí dýchat. Neměli by ti druzí mít taky možnost do toho trochu mluvit?
Takže neodpovíte
Inu tak odpovím za vás, nejvíc lidí jezdilo dopravně na kolech v roce 1950.
Přes 20-25ti leté úsilí v Holandsku, Dánsku a dalších státech se poměr cyklistů v dopravě nedostal ani na jednu polovinu toho co byl před druhou světovou válkou.
V Amsterdamu mají automobilisté na celkové přepravě větší podíl než v Praze. Noavzdory tomu, že tam jezdí víc cyklistů.
Takže ať se snažím jak se snažím tak pro mě dosáhnout amsterodamizace nebo copenhaginace Prahy znamená snížit poměr MHD, zvýšit počet aut v ulicích a navýšit cyklisty.
Uvědomujete si vůbec , že MHD také částečně znamená zvolit si dobrovolně a radostně možnost smrdět pod nos úplně jiným oblastem než místu přepravy ?
Projedu se tramvajkou a u elektrárny Mělník se vypustí čmoudík. Huráá
Jednoduchý barevný svět obrázků a omalovánek...
Zkus si někdy uvědomit, že tyhle tvoje časté naschválistické přirovnání že někdo něco nedobrého dělá, tak co bych něco nedobrého taky nedělal jsou stejně humusácké, jako tebou kritizované překrucování "omezení dálnic/žádné dálnice".
V tomhle duchu může tak akorát docházet ke stupňování napětí a naschválů nejen na silnici. Pravý opak tohodle uvažování obdivuju a užívám si v civilizovanějším světě, kde to vede k pohodě a toleranci.
Tos mi neporozumněl. Murphy tu žádá ohleduplnost vůči lidem, kteří se chovají bezohledně. Nejsem křesťan, abych nastavoval druhou tvář.
To není žádný naschvál. Chovám se tak jak to vyhovuje mě a nevím proč bych se přitom měl zabývat nepohodlím někoho kdo na moje nepohodlí vůbec nemyslí.
Prostě beru ohledy jen na ty, kdo se ke mě chovají ohleduplně. A klidně si kvůli nim způsobím nepohodlí.
Na to nemusím být křesťan, abych se mohl chovat slušně a ve vhodnou chvíli i smířlivě (když se to hodí, jít i blbějšímu příkladem).
Stupidně generalizuješ. Co když v tom autě zrovna sedí někdo, kdo v něm sedí jen velmi nerad a jinak dělá maximum právě pro tvoje pohodlí ? Já vím, stejně blbá hypotéza, jako ta tvoje, negativistická.
Když takhle budeme uvažovat všichni a preventivně se budeme chovat tak jak nám to vyhovuje (kulantně zabalená sobeckost), aniž bychom se zabývali nepohodlím někoho, o němž rovnou předpokládáme, že na naše pohodlí nemyslí, budeme se tak akorát propadat do absolutní bezohlednosti a naschválů.
V těch počtech je určitá generalizace nezbytná. A v takovém případě mi těžko můžeš tvrdit, že motoristé se nechovají sobecky a bezohledně. Když je smog, jedou úplně stejně jako jindy. Když nemá kde zaparkovat... Zkusí snad parkovat o 2-3 kilometry jinde? Prdlajs, postaví to na chodník.
A navíc myslíš, že si někdo vstřícného kroku povšimne a bude ho také následovat vstřícným krokem? Kulový. Posuneš CJ z týdne na víkend a co z toho? Držkuje se úplně stejně.
njn, mám pocit, že si všímáš především těch negativních věcí a využíváš je pro "vypárování" a omluvu svého ne vždy cnostného chování
Skoro každá lidská aktivita v hustě osídlené oblasti jako je Praha má negativní vliv na někoho jiného. A přijde mi sakra nefér když první neúmyslně způsobuje druhému obtíže za 100 bodů, a druhý způsobuje prvnímu potíže za 10 bodů, tak si první stěžuje a naříká jak strašlivě je utlačován. A že to je nepřípustné omezován a že druhý by toho měl okamžitě nechat. Ale první, sám, se bude dál chovat stejně, v ničem se neomezí.
Nevšímám si negativních věcí. Ale když se o tom bavíme, tak se Ti snažím vysvětlit proč nemám morální problém z toho že někoho nějak omezuji. Mě zase omezují jiní. Pokud bych to měl dovést do důsledku, musel bych v Praze přestat existovat. A to fakt nehodlám
Rozumím tomu, ale stejně se mi to nezdá jako ideální postoj a řešení (můj názor). Bohužel jsem tenhle styl posuzování situací a jednání u tebe sledoval i dřív a i v jiných souvislostech. Nejsem žádný beránek a občas mě něco pěkně vytočí, ale žít s touhle "fifty-fifty" filozofií by pro mě bylo minimálně nepohodlné.
A co bys doporučoval? Jde o vcelku obecný princip. Stoprocentní ohleduplnost vůči ostatním (nebo životnímu prostředí) nikdy nedosáhneš. Leda by ses dobrovolně exterminoval.
Snažím se proto svinit méně než jaký je průměr. Měl bych tím přispívat celkovému dlouhodobému snížení negativních vlivů na okolí. Samozřejmě lokálně dochází k překročení průměrných hodnot, ale důležitější je celková úroveň.
Myslím že je lepší když si soused jednou udělá narozeninový mejdan do pěti do rána než když by pouštěl pračku v deset večer každý druhý den. A naopak- kdyby pravidelně pral a někdy přilítnul co si to dovoluji mít oslavu, tak bych jen nechápavě kroutil hlavou.
To, ze se snazis svinit mene nez ostatni Te cti. Nicmene kdyz i tak je vetsina v zakonnem pasmu, nemel bys na ne pouzivat natlakove metody.
Zkus se na to podívat z nadhledu. Nuselský most je zvlášť ve směru do centra takřka nepřetržitě plný aut, která se pohybují i podstatně pomaleji než 10 km/h. Řidiči to berou už jako normu a většina z nich s tím už dopředu počítá a nechává je to chladnými. Naštvaní jsou až od okamžiku, kdy se dovědí, že tentokrát za to může nějaká cyklojízda... Zdrojem jejich naštvanosti tedy není to samotné zdržení, ale vědomí, že tentokrát to způsobuje někdo jiný než oni sami.
Nastvani jsou proto, ze to zpusobuji ridici jinych vozidel, kteri si vybrali prave magistralu pro demonstraci. Ze to jsou zrovna cyklisti, to uz je jedno. Kdyby to byli harleyari, taxikari, nebo traktoriste, vyjde to nastejno.
Ano. Přesně tohle jsem psal: Jsou naštvaní proto, že zrovna tuhle jednu zácpu ze stovek dalších způsobuje někdo jiný než oni sami. Nesvědčí to náhodou o tom, že si tu komunikaci tak nějak přivlastnili? "Když to děláme my, tak je to v naprostém pořádku. Když někdo jiný, tak je to nepřípustný teror..."
Ne nekdo jiny, ale z jinych duvodu. Ne proto, ze se dopravuje, ale protoze chce demonstrovat.
To jsem to vazne napsal tak nesrozumitelne?
Kdyz budu chtit zvysit plat, nabudu blokovat dvere do jidelny. Neco podobneho dela cyklojizda.
A kolikrát do roka máš jiného zaměstnavatele ?
Možná ti to ještě nikdo neřek, ale s hladovým šéfem (protistranou) se vždycky blbě vyjednává.
Psal jsem, že tento způsob protestu nastupuje až po vyčerpání mírumilovných prostředků. Když to neudělal jako najedenej, tak mi nezbývá, než zkusit nátlak ve formě přechodného hladu.
Že mívá tento způsob vyjednávání dopady i na okolí? To je přece normální. Kromě toho tyhle dopady by nepadaly jen na mou hlavu, ale šly by taky na vrub neústupnosti dotyčného šéfa.
Že jde člověk do předem ztraceného boje? Kdyby to tak bylo, nikdo by tuto metodu nepoužíval. A že "boj" cyklistů proti řidičům je boj se značnou přesilou? No a co? Ten čistej vzduch za to přece stojí.
0iIi0: Trosku mi Tva argumentace pripomina chovani typu: Co na tom, ze obcas zarvou nejaci civiliste vcetne deti, hlavne ze dostaneme tu zemi do sfery sveho vlivu pod nejakou zaminkou boje proti necemu zlemu, jako je terorismus.
Stavkovani a demonstrace za zvyseni platu mi prijde jako dost uchylny vyderacsky postup. Kdyz se Ti nelibi plat, dej vypoved a najdi si neco jineho.
Nepropaguju tu nějaký boj. Ten by opravdu vypadal jinak než poklidná cyklojízda. A nemyslím si, že by cyklojízda měla nějaké oběti na životech a čímkoli připomínala teror nebo metody boje proti němu. I když... Není terorem vůči obyvatelstvu, když je nuceno vdechovat jedovaté zplodiny? Tam by se možná už i nějaké ty oběti na životech našly...
Stávku samozřejmě považuju až za krajní prostředek, když selžou všechny ostatní způsoby vyjednávání. Někdy je ale bohužel nezbytná. Ale to už se od těch cyklojízd dostáváme příliš daleko.
To s tím mejdanem je o občasné toleranci. Mě jde o princip oplácení stejnou mincí. Z dlouhodobé zkušenosti vím, že to vede jen k oboustrannému přitvrzování a stupňování bezohlednosti.
Opačný trend byl dost zřetelně poznat, když se otevřely hranice na západ a začalo se tam hodně jezdit. Dost jasně byl pak většinou k poznání šofér, který za čáru vyjížděl častěji. Sebou si dovezl větší ohleduplnost a právě ten princip neoplácení. A v nějaké (byť malé) míře to od takových pobírali i ostatní. Však kdysi bylo například téměř nemyslitelné, že by někdo přibrzdil a pustil z vedlejší. A těhle příkladů se najde víc.
Neříkám tímhle to, že by ses nemohl nějak snažit o změnu stávajícího, je to jen a pouze o tom principu "oko za oko"
Možná tu budu taky za netolerantního, ale:
1. ohleduplný motorista mi otravuje vzduch úplně stejně jako ten bezohledný.
2. ani motoristé nerozlišují, komu ničí zdraví svými zplodinami.
Proč bychom měli na tyhle lidi brát nějaké ohledy nebo mezi nimi nějak rozlišovat v okamžiku, kdy nějakou (poměrně mírnou) formou protestujeme proti jejich bezohlednému chování?
Kdyz kvuli nicemu jinemu, tak alespon proto, ze cyklojizdou namichnuty dav nezacne uvazovat o pouziti kol a nepodporis tim vetsi toleranci vuci cyklistum. CJ by mela lidi naladit pozitivne. Ne cyklisty, ale hlavne ty ostatni. Ziskat podporu, ne odpurce cyklistiky.
To už je otázka taktiky. Nevidím do kuchyně organizátorů cyklojízd, ale patrně na základě svých zkušeností dospěli k tomu, že (jen) pozitivní a mírumilovné akce ke změně chování konzumně laděných lidí nevede.
Mimochodem - podle toho, co jsem zažil, tak i tak těch pozitivních reakcí bylo mnohem víc. Ty pořád jen mluvíš o pocitech lidí, co zkejsli o pár minut déle v těch autech, ale ptal se někdo například na pocity obyvatel přilehlých domů, kterým celé roky ve dne v noci pod okny teče hlučná a odporně páchnoucí plechová řeka?
Kterých lidí je víc? Těch, kteří "nutně" musí jezdit po městě autem, nebo těch, které hustý automobilový provoz obtěžuje?
Leta jsem bydlel na roku Jaromirky. Pod okny proud aut, tramvaje, vlak, nad hlavou Nuselak. Kdyz nekdo ucpal svevolne magistralu, nahnal akorat jeste vetsi mnozstvi aut dolu do udoli, kde uz stejne stala.
Takze reka mi pod okny tekla a presto jezdim autem. (Na kole taky - i dopravne.)
Je otazka, kolik lidi jezdi autem zbytecne. Muj pripad znas. Vetsina mych kolegu je na tom podobne, jen vic spechaji domu za rodinami, takze nejezdi na kole dopravne vubec. Je to nutne, nebo "nutne"? Kde chces udelat hranici?
Predminuly tyden jsem na kole do prace nejel:
V pondeli - nahradni volno - s Hraboshem hory.
V utery vecer volejbal. Po volejbale uz vazne nemam energii prejet Prahu a na zaver se drapat do Barrandaku, jeste navic nekdu kolem 22:00 hod. Tu a tam si navic pohmozdim kotnik nebo zapesti a to bych to pak asi nedojel.
Streda - to jsem mohl
Ctvrtek vecer - prace v Mlade Boleslavi. Predem jsem netusil, jestli budu koncit pred pulnoci, nebo ne.
Takze jsem se na ten jeden mozny den (stredu) vykaslal. Je to tak hrozne provineni?
A jestli moje duvody uznas jako tolerovatelne, jak chces oddelit ty, kteri maji duvody alespon podobne vazne a ty, kteri vazne jet nemuseji?
Dalsi vec - treba leckteri manazeri v aute telefonuji. V MHD by asi neslo lecktere veci projednavat. Je to duvod? Pro ne ano.
Myslim, ze cesta ke zmene je vazne v pretazeni motoristu na svou stranu. Belgicky priplatek za km na kole je taky zajimavy. Takovehle akce by se mely prosadit.
Ano, to je určitě kardinální otázka - kde je hranice mezi nutným a zbytečným ježděním. A akce typu cyklojízdy chce sdělit zhruba to, že by se vnímání této hranice mělo o pořádný kus posunout.
Podobně by to ale mělo platit i pro kola nemyslíš? Taky by zbytečné ježdění na kole po městských ulicích mělo být nějak eliminované.
No to rozhodně. Když ubude kol v ulicích, prudce se sníží hlučnost a bude se nám také hned lépe dýchat...
A ty máš představu kolik lidí se jen tak zbytečně projíždí autem po Praze? Nemyslím si že v Praze se pohybuje nějak moc úchylných jedinců co se jen tak z naprosté nudy projíždí autem, možná někdo takový je, ale to budou opravdu jednici.
To je právě ten rozdíl ve vnímání té hranice. Ty se ptáš na zbytečné projíždění úchylných lidí - a docházíš k několika jedincům. Já se ptám, kolik z celkového množství jízd uskutečněných autem objektivně není možno realizovat na kole. A docházím k desítkám procent...
Určitě by některé jízdy autem šly realizovat na kole, ale nevěřím, že to budou nějaký větší procenta (desítky) než je dnes. Je příliš mnoho vlivů a zvlášť v Praze, které možnost použití kola výrazně snižují nebo dokonce i znemožňují.
Možná by nebylo špatné udělat nějaký větší a skutečně kvalifikovaný průzkum ke zjištění kolik jízd autem by bylo množné zaměnit za jízdu kolem. Možná bysme se všichni nad těmi výsledky i pozastavili a mnohým i moc nevěřili, ale určitě by byla hodně užitečné. Jenomže by se taky mohlo zjistit, co be se mnohým vůbec nelíbilo, ale to už tak u kvalifikovaných zkoumání bývá.
Proč zas jen na kole. Proč se zas ptát jen na cesty, které je možné realizovat na kole? Proč nemohou ti tví motoristé, přejít na jiný způspb dopravy?
Já znám spoustu lidí, co jsou ekologicky smýšlející, uvažují v souvislostech, nejezdí zbytečně autem....a nesedou na kolo. Ani ho nemají, nechtěj ho.
Tak co s nima, naházet do Vltavy?
Samozřejmě půjde o to, kde nastavíme hranici mezi výmluvou a skutečně objektivní nemožností realizovat cestu na kole. Osobně bych za nemožnost jízdy na kole považoval pouze invaliditu řidiče nebo jeho vysoký věk, přepravu nákladu nad patnáct nebo dvacet kilogramů a denní ujetou vzdálenost v desítkách kilometrů - řekněme nad třicet. Kolik takových případů je? Podle mě dokonce možná jen jednotky procent.
Nejpodstatnějším vlivem, který použití kola komplikuje, jsou samozřejmě auta. Ale to bychom se zacyklili: "Nemůžu jet na kole, protože ostatní jezdí autem..." Největší problém je, že pokud by se trochu uvolnily ulice od aut tím, že část řidičů přesedne na kolo, uprázdněný prostor by zabrali řidiči DALŠÍCH aut, kteří doteď (kvůli zácpám) jezdí MHD.
Lanna:
To je přece samozřejmé, že první věc je eliminovat zbytečné přepravování vůbec... Mluvím samozřejmě o cestách, které se z nějakého důvodu realizovat musí. Pak je kolo skutečně nejvhodnější alternativou, protože je po pěší chůzi nejekologičtější, pro ostatní nejohleduplnější, tudíž pro město nejvhodnější.
OiTio:
No mně se právě zdá, že pro tebe to samozřejmé není. Ty jsi ve svých úvahách abstrouhnul od cele poloviny Pražanů - té co se nazývá necyklisté. Ty o nich uvažuješ jako o potenciálních cyklistech, kterým jen cosi brání jezdit na kole. Logicky zúžený pohled, vytvořený dle vlastních zkušeností.
Jenže já mám kamaráda, který nemá auto ani kolo. Ani jedno nechce, jezdí do práce MHD a v létě tak 3x týdně pěšky.
Jiný kamarád sice auto má, používá ho na chalupu. Kolo nemá, ani na něm nemůže jezdit, má nemocnou páteř. Chodí do práce pěšky, v létě v zimě, cca 4 km. Lidé mají opravdu různé důvody proč jezdit nebo nejezdit zrovna na kole.
Ad hospoda - pak je lepsi kolobezka, protoze s tou projdu v MHD nebo i v taxiku, kdyz to predem nahlasim.
Auto zase odridi rychla zelva.
Kolo musis dotlacit. To bych videl jako nejhorsi variantu, kdyz to nemas jen par km.
V hospode nemusis chlastat. A muze to byt do kina, do divadla, kamkoli jinam. Kdo jsi, abys urcoval, jak maji lide travit cas a jak se tam maji dopravovat? Muzes (mas-li k tomu mandat) urcovat vnejsi podminky, ale nesmis lustrovat jednotlive lidi, proc a jak nekam jedou. Takze uvahy o eliminaci zbytne dopravy jsou zcestne.
Edit: Musis nastavit vnejsi podminky tak, aby pro lidi nebylo vyhodne pouzivat auto v takove mire, jako nyni, nebo je presvedcit, aby zmenili svuj nazor dobrovolne.
Lanna:
Jde o to, jak necyklisty definujeme. Pokud jen jako lidi, co na kole nejezdí, pak je na místě otázka, proč nejezdí. Já bych ale za necyklisty považoval pouze lidi, kteří na kole jezdit neumí nebo nemohou.
Na kolo se dá přesednout i z MHD. Ale proti uživatelům MHD vůbec nic nemám. Řekl bych dokonce, že kdyby bylo míň aut a více cyklistů, MHD by byla efektivnější.
Jízdu na kole nevnímám jako samoúčel, ale jako alternativu k nebezpečnějším a neekologičtějším způsobům přepravy po městě, především k autům.
lucierut:
Souhlasím. Zbytečné jízdy autem po městě lze eliminovat úpravou vnějších podmínek. Zastavovat řidiče a zkoumat, jestli nejedou tím autem zbytečně, je samozřejmě blbost. Maximálně lze apelovat na jejich ekologické svědomí, aby sami přišli na to, že určité jízdy jsou z jejich strany čiré sobectví vůči druhým: Já se pohodlně přepravuju, ostatní vdechují mé zplodiny a trpí hlukem, který produkuju.
OiTio:
Není potřeba, abys necyklisty definoval. V té studii jsou definování takto:
"Posledním a nejpočetnějším segmentem jsou necyklisté, kteří ani v současnosti, ani po zmírnění bariér by kolo v Praze více nevyužívali."
A těch je 50 %.
Chceš se jich chodit ptát, proč necyklí? Nebo je budeme posílat k doktorovi, aby přinesli potvrzení, že cyklit nemohou?
Proč dopředu vylučovat, že by někdo, kdo se teď na kole nepřepravuje vůbec a třeba to i vylučuje do budoucna, časem sám nemohl změnit názor? Mezi takto definovanými necyklisty budou jak lidi, kteří na to fyzicky nemají, tak určitě i bezohlední sobci, kteří považují kolo za dopravu pro magory a socky. A někde mezi nimi se nachází poměrně silný segment lidí, co si to prostě (zatím) jen nedokážou představit... A právě tuhle cílovou skupinu by cyklojízda mohla pozitivně oslovit.
Nevím, protože nejsem psychiatr. Ten jediný by totiž v takové situaci měl přijít ke slovu. Chápu, že by se někdo mohl odmítnout připojit k cyklojízdě, ale přestat kvůli ní jezdit na kole nebo to kvůli ní odmítat. Jedině jako zástupný důvod. Jsem línej (bezohlednej, ješitnej, hloupej... dosaď si sám), a proto budu (nadále) jezdit po městě autem. Abych své pravé důvody zamaskoval, budu tvrdit, že to je kvůli cyklojízdám. Ano, tohle si představit dokážu.
Nemůžu si pomoct, ale tvoje poznámka o psychiatrovi v souvislosti s odmítáním jěždění na kole mě teda fakt pobavila:-))
Třeba naše bábí, jezdila na kole jak drak. Už nejezdí. Neměla bych jí místo k ortopedovi vzít k psychiatrovi?
To je takový zvláštní způsob uvažování.
- jen můj názor je akceptovatelný
- lze si představit, že nějaká zbloudilá ovce pochopí a přikloní se k pravé víře
- opuštění pravé víry je znakem duševní poruchy
Takhle to dopadne, když náboženství "vyjde z módy". Bigotní věřící se realizují jinde než v kostele.
Prozradím ti tajemství. No, mrzutá věc to je, nechutná záležitost. Před některými lidmi se to musí tajit, neunesli by to.
Ono totiž, našli se lidé, kteří tvrdí, že...ehm..., víš,...zdá se býti nezvratně dokázáno, že jaksi kolo bylo vynalezeno o dost dřív, než se jela první cyklojízda...teda...vlastně První Cyklojízda.
Lanna:
Promiň. Nějak mi uniká souvislost Tvého příspěvku s tím, o čem si tu píšeme. Snažil jsem se v určité (nepříliš velké) nadsázce naznačit, že skončit s ježděním na kole, jen kvůli tomu, že se dvakrát do roka v Praze jezdí Velká cyklojízda, případně změnit kvůli tomu své rozhodnutí s ježděním začít, je parketa pro psychiatra. Jak s tím souvisí datum, kdy bylo vynalezeno kolo?
Pořád nerozumím, ale to nevadí. Prostě si nemyslím, že rozumný člověk, který po Praze jezdí na kole nebo se k tomu chystá, by v důsledku konání cyklojízd na kolo zanevřel a stal se propagátorem neomezeného práva motoristů na zamořování vzduchu obyvatelům města.
(Viz můj příspěvek včera ve 12:10 a reakce ViktorA včera 23:57).
Ano, DF je v některých článcích skoro stejně manipulativní jako cykloaktivisté. Ostatně, občas se mi podaří téměř identickým příspěvkem nasrat přibližně stejně obě komunity (například přirovnáním záboru veřejné komunikace pro rallye k záboru veřejné komunikace pro cyklojízdu).
Za minutu projelo po Nuselském mostě v jednom směru 250 cyklistů. Tj. 15.000 přepravených osob za 1 hodinu. To je lepší výsledek než jaký mají auta :-P
Kolik jich tam projelo Za cely ten den? A to uz Ti nahravam, protoze v prumeru nebyva kazdy den cyklojizda a v sobotu nebyva automobilovy provoz tak husty. 8-)
Ja bych za 3/4 hodky pres Nuselak jela, kdybych neslibila detem, ze jim koupim v antikvariate pod Nuselakem kreslene vtipy od Kantorka, takze to beru spodem a projedu si Folomanku par dni pred slavnostnim otevrenim pro cyklisty. Ale ta auta na moste desne prekazeji, jeste ze se tam nemusim zdrzovat mezi nimi.
Trochu mrzuté je, že autor raději nezveřejnil fotku z odjezdu směrem do centra. Bylo by na ní vidět, že auta směrem z centra netvoří žádnou kolonu, ale normálně jedou.
Až se k tomu dostanu, zveřejním video z Bulhara, kde jsem ukecal policajty, aby z Opletalky pustili auta na Wilsonovu směr Holešovice (v rámci maximalizace počtu postižených motoristů).
tenhle hejt: http://www.1000vecicomeserou.cz/579...
http://www.kickstarter.com/projects/994460154...
Kola pro Maďarsko :-)
Včera navečer na dálnici z Německa
To vezli určitě do Švédska "městská" kola ;-)
Ale to pak vzali nějaký dovný směr na východ, když jeli z Německa na Plzeň :-)
Právě poslouchám na ČRo Plus Barboru Tachecí a přemýšlím, jestli je natolik nenahraditelná rozhlasová novinářka, aby nevadila její silná řečová chyba.
Tys asi moc neposlouchal Hovory z Lán. To by sis zvyknul na cokoliv :)
"…ža pět ľet … šestačicetiuetý … rušké" No nevím, jestli si jde zvyknout. ;-)
http://archive.vaclavhavel-library.org/kvh...
http://www.novinky.cz/krimi/300217-ridic-dal...
http://goo.gl/maps/bWzhs
No ale zkuste tam navrhnout třicítku. To by zas bylo keců o šikaně :(
A co by třicítka řešila, když jeden zastaví a druhý poruší zákon a nezastaví a chodce smete?
nezabilo by je to. nic vic.
Kdyby tu 30 ovsem dodrzelo i to auto, ktere do chodcu narazi.
Semafor na cervenou v prehlednem useku a s chodci u prechodu projede malokdo. Pri zuzeni je to prvni auto v rade ochranou pred temi za nim a jeho ridic je dostatecne soustredeny. 30 ve dvou pruzich dle meho takove bezpeci nezajisti.
Věř tomu, že když tě někdo smete autem, tak tě ani v nejmenším nebude zajímat jestli jel 30, 40 nebo 60. Bude tě jen zajímat jak na tom jsi a proč nezastavil, když si zrovna šel po přechodu.
Tohle ale neplatí univerzálně - někdy stačí mnohem menší rychlost a při blbém pádu jsi K.O.
Jistě, ale pravděpodobnost úmrtí je znatelně menší.
https://www.google.com/search?q=mortality+speed...
Tys někdy zkoušel najet Smartem třicítkou do hloučku dětí, že to tvrdíš s takovou jistotou?
Což takhle zkusit přečíst co k tomu říkám?
https://www.google.com/search?q=mortality+speed...
30 je blbost. Semafor nebo zuzeni na jeden pruh. Jinak se vzdycky najde casem nekdo nepozorny, kdo bude brzdici auto vedle vnimat jako parkujici.
Třicet není blbost.
https://www.google.com/search?q=mortality+speed...
Je - viz Lelek vyse.
Kdyby vsichni dodrzovali predpisy, nebylo by potreba nic menit a jeste stale tu jezdime 60 kmh po mestech. Ale protoze nedodrzuji, je zbytecne na takhle nebezpecne misto psat nejake cislice. Reseni musi byt blbuvzdorne, nebo alespon skoro.
Co mě zaujalo? Tenhle článek. Když tady čtu o té "propagaci" cyklistiky ve městě v podobě cyklojízd, tak jsem si vzpomněl na tohodle pána. Vydělal a ještě vytáhl z aut plno motoristů. A propagoval tak nějak lidsky a jak by se mělo.
"Jel jsem do školy autobusem a vidím, jak auta stojí v tradiční londýnské koloně. Jak pán utíká pozdě do práce, už nemůže. Byl jsem sígr, tak nazítří šup na koloběžku a provokoval jsem je, že všude projedu a všude jsem dřív. Na Liverpool Street jsem dělal gesta na policisty a oni mě nemohli chytit – byla kolona a tak rychle neběželi. Pak jsem těm stojícím řidičům z legrace dával za stěrač své telefonní číslo, kdyby chtěli vyřešit svůj každodenní problém. Dost koloběžek jsem prodal manažerům jako hračku, a tím jsem ohrozil bezpečnost chodců na ulicích. Ona při řízení koloběžky i telefonovali."
http://www.firstclass.cz/mysleni-bohatych...
http://www.buzzfeed.com/awesomer/photos-you...
http://www.buzzfeed.com/peggy/neediest-cat-ever...
http://www.buzzfeed.com/expresident/reasons...
http://respekt.ihned.cz/v-poklusu/c1-59765060...
Přehled nehod cyklistů v Praze: http://is.gd/mrW7mi
Zajimalo by me, jak souvisi ilustracni obrazek "Předražená cyklostezka v pražské části Sedlec za 18 milionů korun" s obsahem clanku.
Zajímavý, aslespoň jsem si zase následně promrskal ročenku kapitána Straky za rok 2012.
Zase tam máme nelichotivou bilanci v tom, že vedeme nad ostatními účastníky nehod v míře zavinění... pořád čekám kdy se to změní a furt nic... :(
Cykliste zavinili 92 ostatní zavinili 87 v rámci všech statisticky podchycených nehod cyklistů s ostatními účastníky.
Moje dnesni stesticko. V tramvaji ani autobusu MHD dnes zadnej smradoch (kari, klih, psovska bouda, exkrement,...). Docela prekvapeni.
Jak se udělalo teplo, tak prakticky nejezdí... ;-)
Dneska mě zaujal na anglickém tisku článek, kterak v New Yorku nasadili do ulic na Manhattanu, údajně na místo kde se střetávají cyklisté mezi sebou a s chodci jakousi partičku Uličních bezpečnostních manažerů :)
Než jsem dojel domů tak jsem bohužel zapoměl ten link a tak jsem našel jiný.
http://www.streetsblog.org/2013/04/25/dot...
Mají vynucovat zastavení na semaforech, nevtíravě navrhovat cyklistům jedoucí v protisměru aby jezdili s proudem a nedovolit jim jezdit prostorem vyhrazeným chodcům, zároveň mají chodce dostat z míst vyhrazených pouze cyklistům.
Co jsem četl debatu pod článkem a ten článek který jsem předtím vyrochal na bbc a nemůžu ho najít, tak to cyklisté převážně považují za šikanu, chodci jsou víceméně neutrální a řidiči aut jsou vysloveně rádi :)
"Kdyby Alois Rašín viděl dnešní katastrofálně schodkové rozpočty České republiky, které začaly být u nás zvyklostí od roku 1998 a přivedly náš stát na pokraj bankrotu, patrně by zkoprněl hrůzou."
"Kruté důsledky schodkového hospodaření se vždy dříve nebo později dostaví a dopadnou na sociálně nejslabší mnohem citelněji, než kdyby se tito byli dokázali uskrovnit a volili zodpovědněji."
Do roku 1997 byly rozpočty rovněž schodkové. Jen se ty obrovské schodky maskovaly započítáváním výnosů z privatizace státního majetku do státního rozpočtu. Pouhá hra s čísly. Pro kondici veřejných financí jsou tyto skryté schodky stejně nebezpečné jako ty otevřeně přiznané.
Rozpočty byly schodkové i do roku 1989.
Jen to bylo maskováno neinvestováním do státního majetku.
Výše těch neivenstic byla viditelná každému, kdo přejel přes Dvořiště nebo přes Rozvadov či Mikulov a jako ve scéně z Kdyby tisíc klarinetů se za dělící čárou ze zahnojené polorospadlé socialistické vesnice člověk dostal do normálního živého městečka s bazénem, fungující sítí sociálních kulturních a obchodních zařízení a to po slušné silnici.
Co nám nechal předlistopadový režim ve srovnání s evropou za ostnatým drátem navíc jako nesrovnatelnou výhodu pro další vývoj ?
Nějak si nemůžu vůbec na nic vzpomenout...
Vnitřní dluh tu samozřejmě tehdy byl, ale ten je tu i dnes. To vnější zadlužení je dnes jaksi navíc a je nesrovnatelně nebezpečnější. Co je špatného na tom, že neinvestuju do svého majetku, když na to nemám? Daleko horší je ho většinu pod cenou prodat, do zbytku investovat blbě a ještě se kvůli tomu po uši zadlužit.
http://aktualne.centrum.cz/domaci/grafika/2013...
No "pěkně" ti děkuju! Vidim, že náš okres na severu je opět na špičce :o(
Hele, jestli nám sem nepřestanete vy středočeši a pražáci lifrovat budoucí většinu, třeba přes firmu CPI-byty, budete za pár let dělat už jen vy a my (teda ti co jich mraky potkávám se spoustou dětí a kočárků) na severu budeme jen "brát" ...
Možná pak zapomenete na Benešovy dekrety a Sudety nabídnete Němcům, klidně zadara :o)
Tak to ti pěkně děkuji za informaci o firmě "CPI-byty". Hned těm našim budoucím většinám na našem sídlišti zařídím stěhování.
Sakra, že jsem nedržel hubu!
Když už jsme to nakousli.
Včera jsem byl doma. Pátek, pracovní den a co myslíš. V deset dopoledne vytáhli dva slunečníky a začali se pod ně přesouvat (už se asi vyspinkali). V jednu jsem jich tam napočítal 34. Kafíčka, kraválek, pohoda vánek... Fakt mě bral vztek.
Co my?
http://finance.idnes.cz/spanele-a-italove...
... další vlna ´hnědočechů´...
8-)
http://zpravy.tiscali.cz/penzijni-past-problem...
S tím článkem lze v mnohém polemizovat. Průběžný systém je naprosto udržitelný a ufinancovatelný při promyšlené průběžné úpravě parametrů. Tím hlavním je udržení stabilního poměru mezi počtem plátců a počtem příjemců za předpokladu udržení náhradového poměru kolem 40%.
Průměrná doba pobírání důchodů není samostatný parametr. Promítá se totiž do výše uvedeného poměru, takže stačí hlídat jen ten.
Problémem může být samozřejmě množství předčasných důchodů. To se ale také dá řešit parametrickými úpravami. Ale hlavně se předčasné důchody nesmějí stát maskovanou nezaměstnaností lidí v předdůchodovém věku. Poslat nezaměstnaného "skoroseniora" do předčasného důchodu je pro stát levnější než poskytovat dávky v nezaměstnanosti, na které si dotyčný celý život přispíval. Ale není to vůči dotyčnému fér.
Poslední a nejpodstatnější deformace průběžného financování důchodů jsou "černí pasažéři" - bezdětní senioři. Průběžný systém má dva zdroje: počet plátců a výši platby na důchodové pojištění. Do výše přiznaného důchodu se ale započítává téměř výlučně jen zásluha v podobě výše plateb. Fakt, že žadatel o důchod celý život investoval do nového plátce, se projeví jen symbolicky. Řešením je vyměřovat důchod na základě OBOU typů zásluhy, tj. za příspěvek do průběžného systému uznat v plné výši i celoživotní investici do vyživovaného potomka.
Opět míněno do pobavilo ???
Tím hlavním je udržení stabilního poměru mezi počtem plátců a počtem příjemců za předpokladu udržení náhradového poměru kolem 40%.
Jak udržovat ?
To budete redukovat důchodce dle toho poměru ?
Nebo budete vytvářet pracovní místa dle toho poměru ? Za co ? Kdo je bude platit?
Nebo budete jezdit s lodí do afriky a vozit přiměřený počet lidí, které tam nalovíte , aby byl udržen poměr 40 procent ?
Bezdětným budete importovat děti ? N
Budete bezdětné exportovat ?
Budete bezdětné trestat ?
Penzijním poměrem 40 pct k totalitě ?
A jak vyřešíte lidi, kterým se potomek odstěhuje do ciziny ? Přišli O ZÁSLUHU !
A jak vyřešíte lidi, jejichž děti nebudou pracovat ? Co s takovejma ?
Mě z toho vylézá takový koncetráček čtyřicetiprocentový poměráček s malým baráčkem šťastné zóny důchodců, kteří jsou přiměřeně a úspěšně dětní a zbytek nějak pořešit oddělené za plotem ....
Udržení náhradového poměru v minimální výši 40% je tuším zakotveno ve smlouvách s Evropskou unií. Zaplať pánbůh za to. Udržovat je tedy potřeba jen ten stabilní poměr počtu plátců k počtu příjemců. Na to existuje několik nástrojů.
Nejsnazší je posouvání věku odchodu do důchodu. Proti tomu by snad nikdo nic neměl. Pokud by se prodlužoval průměrný věk, je logické, že by se posouval i termín odchodu do důchodu. Jediný problém jsou velké rozdíly mezi lidmi z hlediska naděje dožití.
Co se týče bezdětných, neměl by to být problém. Peníze, které jiní investují do dětí (= budoucích plátců), by bezdětní platili navíc do důchodového systému, pokud by chtěli z něho čerpat podobně jako ti, kteří přispívají výchovou nového plátce. Teprve pak by byly podmínky pro obě skupiny vyrovnané.
A jestli se něčí potomek vystěhuje do zahraničí? Myslím, že víc je zatím lidí, kteří se z toho zahraničí stěhují sem. A ti zde, pokud vím, důchodové pojištění platí.
http://www.google.cz/#safe=active&hl=cs&...+by+m%C4%9Bl+podporovat+odborn%C3%A9+%C5%A1kolstv%C3%AD&oq=st%C3%A1t+by+m%C4%9Bl+podporovat+odborn%C3%A9+%C5%A1kolstv%C3%AD&gs_l=hp.3...13549.37356.0.37944.39.38.0.1.1.6.1383.21960.8j6j0j2j0j6j7j8.37.0...0.0...1c.1.11.psy-ab.IgqefaVtVhc&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.45645796,d.ZWU&fp=c43dd77c89c8e3c8&biw=1419&bih=920