Tak jsem se rozhodl, že se připravím na zimní ježdění, když to klouže (abych sundal rycle nohy), a teď v sobotu jsem na SPDéčka nasadil ty plastové platformy a vzal vysoké tretry (bez kufrů). Po dvou letech jsem tak vyjel, aniž bych měl nohu upnutou v pedálu nebo v klipsně. A musím říct, že zatímco na SPDéčka jsem si zvyknul během prvního půl kilometru, tak zpátky mi to nešlo ani po té sobotní stovce. Prostě to pevné přikurtování mi tam vysloveně schází.
Jo, vznikaj srandovní situace, můžeš taky šlapat patama nebo skoro. Když jsem přesedlal na náhradní kolo bez klipsen, při vyjíždění na obrubník jsem si podle zvyku poskočil zadkem. Ještě že to bylo skoro v nulový rychlosti, v tu ránu jsem stál na zemi. :-))
A Airline, nebolely tě nohy?!?
Já mám pedály jednostranný - SPD/obyčejný pedál a když jedu dlouho "nezamčená", tak mi to dají moje drahý nožičky pěkně "sežrat" :o)))
Tak tenhle problém taky znám. Bez SPD mi sjížděly boty z pedálů. Ale už jsem zi zvykl a těším se zase na jarní zvykání na SPD. :-))
VY ty SPDéčka tak vychvalujete.. Já jezdím na kole už jen málo, tak 3000 km ročně a používám klipsny. ZAtím jsem SPD nevyzkoušel. Má to vliv i na jízdu nebo je to jen větší komfort při vyndavání nohou?
Klipsny používám jen na spinu, ale myslím, že co se týká výkonu je vliv klipsen a SPD na šlapání srovnatelný.
Co se ale absolutně nedá srovnat je, když potřebuješ dát rychle nohu dolů. Tady jednoznačně vítězí SPD. Teda správně seřízené SPD - utažené ti moc nepomůžou :o)))
Mnohokrát jsme na kole vedli diskuse, co je lepší zda SPD nebo klipsny - "klipsňáci" ale se svými argumenty vydrželi vždycky jen do té chvíle než si natloukli a to jen kvůli tomu, že nedostali nohu rychle z klipsny...
Já osobně jsem na kole zastánce SPD, do klipsny bych nešla.
Už je to dávno, ale když jsem ještě jezdil silničku, tak jsem lehnul na křižovatce při zastavení. Kombinace klipsana - kufry - dotaženej řemínek si vybrala svou daň. kolí se mohlo potrhat smíchy. Co jezdím na horáči, tak už tam nechávám vůli a hlavně se nepoužívají kufry. Ale víc km nalítám na koloběžce a tam jaksi není potřeba tenhle problém řešit. Argumenty pro SPD x cena SPD říkají, že pro moje ježdění je to zbytečný luxus. Ale netvrdím, že bych to nezved, kdyby se to někde válelo na silnici :-)
spd mám na "starym" kole. ted sem si na nový pořídit od crankbratrů šlehače a to je teprve pohodička. žádný čištění bot před našlápnutim, žádný hledání tý správný strany, prostě se opřeš nohou a je tam. navíc se noha do stran ani nehne, což se nedá říct o spd. jen pozor na to kdo už má spd - systémy nejsou kompatibilní a to ani náhodou. když máte 2 a více kol tak bud dvoje boty s různejma kuframa nebo vyměnit šlapky na obou kolech.
Pokud není na pedálu ani malá stranová vůle, může se to dlouhodobě projevit v nadměrném namáhání kolenních vazů a z toho plynoucích problémů!
nějaký reklamní obrázky z vela si vybavuju ale tam šlo o náklon chodidla směrem od středu kola... můžeš se trochu rozhovořit? třeba i na mail. musim říct že pocity při šlapání sou lepší, tak nevim:-/
Cože si si to vette pořídil?!?
http://www.progresscycle.cz/firma.asp?ID=76&...
Když jsem začínal na SPD, tak mi kamarád závodník radil při nastavování a to co píšu je jeho doporučení. Tak to ber jako informaci, jinak šlehače považuju za další stupeň na cestě pedál, klipsna, SPD.
Šlehače se mi moc líběj, ale když jsem se rozhodoval, jestli je nebo SPD, tak se mi nakonec SPD zdály vhodnější, protože tam je přece jen ta malá ploška pro opírání se chodidlem, zatímco u šlehačů jsem to postrádal - ale je to jen můj subjektivní dojem.
tretra je natolik tuhá že netušíš na co vlastně šlapeš:)
Na šlehače jsem četla pár nelichotivých věcí, hlavně, že se i z dostatečně utáhlé polohy rády vyvlíkají z kliky. Stěžující se lidi jsem osobně neznala, tak jsem tomu nepřikládala význam. Až se vyvlíkl pedál kámošovi loni v zimě na silnici v zatáčce. Už šlehače nemá, a to si je tolik chválil. :-)
Jsem asi prase, nikdy jsem neměl potřebu ořechy nebo SPD čistit.
A taky jsem je nemusel hledat. Šlápnu a jsem tam.
My chlapi to asi máme vrozené. :-))