Nevíte někdo náhodou, zda (a kde) se v ČR prodávají vložky do plášťů, bránící defektům duší?
V seriálu Na kole do Číny a zpět (www.kalimera.cz) je taková vložka vzpomínána s tím, že za naší západní hranicí je to věc běžně prodávaná.
Prosím Tě, pouč nevzdělanýho: běžnou ráfkovou pásku asi na mysli nemáš, vložku s křidélky zřejmě taky ne - tak snad něco, co je mezi duší a vlastním pláštěm? Neznám...
Bať, bať. A krom toho mi není jasný, jak v případě, že by se to dávalo mezi plášť a duši, tu věc přinutíš, aby při montáži zůstala, tam, kde má být.
Nemyslíte, vy dva, náhodou ženskou?
To je taky něco mezi duší a pláštěm. :-)))))
Vložku do plášťů proti defektu sem viděl v katalogu Zefal na příští rok. Ale nemůžu se dostat na jejich istránky. (nějak ten matrix dneska blbne), tak se zkus podívat sám.
Já to neotevřu. Je to teda něco jako tenký plášť, co se vloží do běžného pláště? Jako že zesílíš tloušťku gumy?
Jestli ano, tak ono to zas úplně taková blbinka nebude - když vezmu třeba ty maxxise, co mám na meridě (ignitor, dynomite), tak vlastní plášť je zoufale tenounký, takže když se ojedou špalky, tak se často píchne - takhle by ta guma mohla vydržet déle.
Mrknu dneska ještě jednou do toho katalogu a pokusim se to přesněji popsat.
Já sem to votevřel, ale našel jsem jen normální pásku do ráfků: www.zefal.com/AAA/page.php?nom=produits&sousFamille=courroies&langue=an
Nebo hledám blbě? Podle zde inzerované knihy "Horské kolo od A do Z" by to měla bejt kevlarová páska pro vložení mezi duši a plášť, jestli se dobře pamatuju.
to co mas na mysli se prodavalo kolem roku 95 jako "ochranna vlozka do plaste MISU" byl to kus gumy silny tak 2-3mm se seslabenzmi kraji. Nacpal se do plaste a melo mu stacit pouhe treni po primacknuti dusi. ac jsem ho nakonec prilepil stejne putoval v plasti a delal problemy. Domnivam se ze by jsi ho mohl nahradit plastem-slikem s uriznutym dratem.
No, pokud by to měla být jen nějaká gumová vložka, tak si myslím, že defekt to stejně neodvrátí. Proti hřebíku to, samozřejmě, není. A pokud by to mělo zabránit defektu u nějakého drobného sklíčka apod., které se ti zadře do pláště - nevím, nevím, ale pokud okometricky nezaměříš plášť po každé jízdě, pak se ti ta záludnost stejně časem prodere skrz na skrz.
Já bych do toho nešla...
Tak už sem to našel, bohužej jenom v angličtině, ale aspoň pro představu o co se jedná:
http://www.zefal.com/AAA/page.php?nom=produit...
....se mi to nezdá zase až tak špatný, teda pokud to aspoň trochu funguje...
Se podívám.
Teda, pánové - ještě před měsícem, když tady dal někdo takovouhle internetovou adresu, tak jsem vzal papír a tužku a pečlivě jsem to opsal a pak naťukal písmeno po písmenu, znak po znaku...to byla vždycky doba...až mi kolega František ukázal, jak to jde jednoduše :-)))
No to ses někdy docela zapotil, není-liž pravda:-)) Člověk se holt učí celej život......
;-)))
Jj, Ctrl+C a Ctrl+V je základ...;-)
...nechť žijí kolegové a hlavně nechť nám zůstanou příznivě nakloněni :o)))
jde to i jenom mysi ;-)
FIREFOX + doplnek FETCH TEXT URL ->
oznacit, kliknout pravym tlacitkem mysi, OPEN IN NEW TAB/WINDOW
A nebo mit ten spravny operacni system ;-) mysi oznacis, a potom jen prostrednim tlacitkem vlozis... zadny otravovanim s ctrl...., navic s moznosti vyberu v historii kopirovani. A k te vlozce taky perlicka, na kole do prace, vzhledem k tomu ze rubena dela tak silene "kvalitni" plaste 20x622 a lepsi, tudiz drahy se mi do prace nechce vozit, aby nemely vetsi cenu jak kolo, tak se mi jich nahromadilo nejak moc, ojety vzorky nebyly, ale popraskany a tema trhlinkama se dostal curbes dovnitr a na zaplatu bylo zadelano, tak jsem ze staryho odrezal draty a vlozil dva do sebe, od te doby jsem to kolo nepichl, urcite to pomaha i proti ostrym kaminkum a strepum jenom to ma takovy divny jizdni vlastnosti, mozna tim ze se zvetsila gyroskopicka sila zvetsenim vahy na obvodu, nebo jak se tomu nadava, tak to nejak divne zataci....
Taky jsem to tak dělal, než se mojím sinům
zželelo stařičkého tatíčka a ukázali mu jak
je to jednoduché.
A stejně se ti to potom neotevřelo, protože se v tý záplavě nesmyslnejch znaků stejně někde našla chyba-nemám pravdu? Tak to buď v klidu, to sem si prožíval taky dost dlouho. Než sem oběvil krásu povelu "kopírovat" a "vložit", tak mi občas bylo do breku.
....a je tam taky schéma jak se to do toho pláště montuje...
....fuj...objevil....pardon...
Vlozka do plaste??? Ze je to na zapade bezna vec? Sam ziju na zapad od CR a s necim takovym jsem se teda nesetkal. Jen nekteri vyrobci- napr. MAXXIS, pridavaji docela bezne do balicku s dusi treba textilni pasku mezi ni a rafek... Mozna na to nekdo prisel takhle :).
Vlozky do plaste jsem si privezl pred 10 lety z Kalifornie. Tam je to nutne, protoze vitr zene po silnici trsy ruznych trnitych keriku a tak. Podle navodu garantuji odolnost i proti drobnym hrebickum. Vlozka je tvorena paskem dost tvrdeho plastu ztencujiciho se smerem k okrajum. Skutecne jsem nikdy nemel defekt spocivajici v propichnuti. Ale nekolikrat mi okraj teto vlozky rozriznul dusi; to neslo ani zalepit. Po letech pri napumpovani vlozka popraskala a duse se v prasklinach rozrezavala. Protoze je obvod o neco delsi nez obvod kola, jdou konce pres sebe. V tom miste se mi jednou proklubal novy plast. Kdyz jsem popraskanou vlozku vyhodil, mel jsem 4 krat rano prazdne kolo, jak se postupne proklubavaly drobne trny. Pri nasazeni vlozka skutecne na miste moc nedrzi a ma sklon sjizdet stranou a spiralovite se stacet. Jinymi slovy: moc to nedoporucuji, spise bych dal prednost plasti se zvysenou odolnosti proti defektu. Krome toho tam jeste prodavali zesilene duse a tuby s tekutinou, ktera se pres vysroubovany ventilek vytlacila do duse. To jsem nezkousel, ale patrne neco takoveho se prodava i u nas.