Máte ? Znáte ? Funguje ?
Líbí se mi, že maj jak 20" tak i 26"
Teď mám vepředu nějakou dvacítku od Kenda - původně pro BMX
Vzadu Kenda Karma - s tím jsem spokojenej, jenom je čas na výměnu.
Jezdím tak 60% asfalt, 40% polní a lesní cesty. Chtěl bych proto podržet v zatáčkách, nebát se bahýnka a nehučet jako traktor.
Co vy na to ? je to dobrá volba ?
Mám na 20" kole Maxxis (teď M-Tread), těžký je hodně, o tom žádná. Vybíral jsem ho především jako široký vysokotlaký plášť (max 7,5 atm., mám ho takhle natvrdo a nepřijde mi to moc), navíc zjišťuji, že moje kolo má nějak raději těžké přední kolo (testoval jsem i 451 ráfek s tenkým pláštěm, zhruba stejný vnější poloměr, a vedlo to k znatelně větší tendenci k rozkmitávání ve velké rychlosti), takže to víc neřeším.
K tvé otázce: fakt neklouže -- mokrý asfalt v pohodě, rozumně (na plášť bez hřebů) drží i na ledu, na bahno nemá vzorek, ale to mě víc trápí na zadním kole; nehučí a poměrně jede (nemám exaktní srovnání, určitě jsou i lepší, ale není to žádná katastrofa) a je celkem odolný (schwalbe marathon je lepší, ale i tak maxxis asi 2 píchnutí za 5000+ km). Když už píchneš, tak je ale pořádný opruz hustit jej na cestách malou pumpičkou :-/ .
Vzorek se mi líbí, ale jdse to považovat za krosový vzorek, který bych chtěl? Mám totiž v podstatě silniční vzorek na mých 20".
mně se "silniční" vzorek na kole právě moc neosvědčil
originál jsem měl marathony a ty klouzali jak sviň ...
Karma a ten BMX plášť drží, jenom trochu hučí
balón je to pěknej, a hlavně dobře drží
tak chci zkusit něco menšího ale z "držení" moc slevit nechci
Marathony ("klasické") kloužou protože marathony, ne protože vzorek. :) Méně klouzací (a taky výrazně dražší :( ) je třeba "Marathon Supreme".
Kromě bahna a sněhu nemá hrubý vzorek prakticky žádný význam (narozdíl od širokých kol u aut nemusíš řešit ani odvod vody). Pokud plášť klouže na mokrém asfaltu, je to typem (tvrdostí apod.) gumy. Naopak velmi jemný "vzorek" typu Schwalbe Kojak apod. drží na asfaltu často lépe.
někdy potkám něco v tomhle stylu http://macikm.rajce.idnes.cz/2010_0618-20/... a to jsem pak rád, že nějaký vzorek mám ... :-)
pravda, že http://macikm.rajce.idnes.cz/2013_0101/... se koná tak jednou za rok, při novoroční vyjížďce
Otázkou je jak moc je důležité chování v mokru v terénu, v bahně v terénu.
A kolik je asfalt prioritou.
Pokud budeš hledat moc velký univerzál, tak nebude dobrý nikde.
Co se týká asfaltu, tak tam je vzorek vždy horší. A nejlépe na asfaltu v zatáčkách (na suchu i mokru) podrží slick s dobrou směsí. Směs udělá hrozně moc. Proto jak už psal Marble drží Supreme daleko lépe než obyč Marathony (protože mají daleko lepší směs, hlavně tedy jsou vícesměsové, takže mohou mít rychlejší směs ve středu pláště a pomalejší a lépe držící na krajích).
Za sucha se dá na slikách (konkrétně vyzkoušeno mám více na Supreme a trochu na Super moto, i když u Super moto se více krotím s terény kvůli jejich menší odolnosti) i dost náročný terén.
A jakmile přijde mokro a bahno, tak to stejně decentní vzorek pláště s nic moc směsí nezachrání.
Je ale pravda, že 60% asfaltu už zase není až tolik na opravdu asfaltový speciál.
Black jack jsem nikdy nejel, parametry ale hodně napoví. Tzn. základní kostra + základní směs. To u Schwalbe většinou znamená, že nejede ani nedrží. Taky to dokonce i poctivě přiznávají v tom jejich hodnocení hvězdiček gripu a rychlosti.
Kojak mi nepřijde jako dobrý příklad pláště, co by držel. Vzorek nemá žádný. Na čistém suchém asfaltu drží, ale na mokrém už moc ne. Před rokem jsem s ním lehnul v zatáčce, na parádním, ale mokrém asfaltu.
To, že nemá vzorek je na asfalt jedině dobře. Vzorek na asfaltu grip pouze zhoršuje.
Tedy na slušném asfaltu (pokud se jedná zrovna o nějaký více rozbitý úsek, tak může vzorek pomoct).
Kojak má ale speedgrip směs, která sice jede velmi dobře, ale není to žádný držák a hlavně nemá měkčí směs na bokách, která by lépe držela do zatáček.
Jiné Schwalbe slicky (nebo skoro slicky), které mají třísměs s měkčí boční směsí drží v zatáčkách na mokru mnohem lépe.
Za mě nejlépe drží z toho co jsem ze Schwalbe jezdil ze slicků/skoro slicků Super moto, které jezdím teď, které mají Pacestar třísměs jako bikové pláště.
Supreme s Roadstar třísměsí drží také slušně, ale mírně hůře než Super moto.
Jinak ale na mokrém asfaltu se dá lehnout poměrně snadno (když se to trošku více klopí) i na dobře držícím plášti...
Macikm sice řeší pláště do terénu, ale když už jsme u toho. Nové Durano s dvojitou směsí by mělo držet lépe než Kojak, že?
sice řeším, ale v klidu pokračujte
aspoň se dozvím další info
no ale teď v neděli jsem si ověřil, jak se mi na těch původních maratonech jezdí né moc dobře
rychlost sice pocitově o 15 až 20% vyšší než oproti karmám (to mohlo bejt ale třeba taky "natrénovaností" ze soboty :-P)
ALE
strach v očích, protože sem čekal že mi to každou chvilku ustřelí - zvlášť při sjezdu žlebem od Macochy po trošku oslizlým asfaltu
a stačilo trochu přibrzdit a i na suchém asfaltu jsem šlajfoval a smykoval
jiná pravda možná je, že jsem jenom nevyježděnej srab :-)
Nink a Jirka měli maratony asi taky, ne ?
a do zatáček to klopili slušně :-))
Tohle bude z části v hlavě, ve způsobu brzdění, v typu kola a ve zkušenostech.
Nink tam má, myslím, Marathon Racer a Big Apple, taky na té cestě mezi skalami jednou do smyku šel.
Jirka tam má, myslím, City Jet nebo Marathon Racer.
Já tam mám Kojaky, které na špatné povrchu moc nedrží a smyk se v té úžlabině naštěstí nekonal. Jen když jsme pak jeli s Ninkem z Bílovic, tak jsem to musel zabrzdit kvůli malé holce a trochu jsem si zasmykoval.
Jak psal Mlok, ono to bude dost o směsi a také o rozložení váhy mezi kola. Já to mám +- nastejno na obě kola a ve smyku mi zadní kolo ujede obvykle jen o kousek a víc nechce.
Souhlas, jen bych ještě doplnil.
U těch slicků/skoro slicků udělá opravdu hodně tlak.
Obecně tyhle pláště mívají o něco kulatější profil než pláště se vzorkem. A to má důsledek v tom, že když se nabuší opravdu na hodně, tak jedeš z celé šířky jen po úzkém středovém pruhu a tím je daleko horší trakce.
A hodně jezdců nabuší tyhle pláště i třeba na povolené maximum. To je zrychlí na pěkném asfaltu jen velmi málo (oproti o něco nižšímu tlaku) nebo nemusí vůbec (každý plášť má nějaký hraniční tlak, od kterého už valivý odpor vůbec neklesá ani na pěkném asfaltu).
A grip jde zcela do háje...
Jsem si včera dal neplánovaný asi 1km úsek plný bahna a hlubokých (i 20cm, občas to bylo o namočení bot) louží na Schwalbe Super moto a nebylo to ani tak špatné když jsem neměl přehnaně nabušeno.
A aspoň jsem byl ze všech nejméně za....ej, jak ty pláště nechytají tolik bahna jako bikové se vzorkem :-)
A ještě také hodně dělají ochrany proti defektům. Čím lepší ochrana (a tlustší méně podajný plášť), tím horší grip, jak se plášť hůře přizpůsobuje tvarem (což je u slicku ještě více kritické jak nemá vzorek).
Jo tak já hustím spíš míň, než víc, v tu neděli tam mohlo být tak 65 psů. Kojaky jsou dost tenoučké šlupičky, ochrana skoro žádná.
Kojaky jsou podajné dostatečně, u těch problém v tomhle nebude (to bylo mířeno hlavně na odolnější Marathony).
A nevím jestli jsi to někde už psal (jestli ano, tak mi to vypadlo), jakou šířku těch Kojaků jezdíš?
Já měl včera Super moto nafoukané na 30/38psi (přední/zadní), což není tak úplně málo při tom objemu (reálná šířka 57-58mm). Počítal jsem, že pojedem téměř výhradně asfalt, jinak bych fouknul klidně i o dost méně (třeba jen 25/30 psi) nebo rovnou vzal RaR či fulla.
tak prej AZUB montuje Black Jacky standardně na lehokola a nabízí je i na tříkolky
http://www.azub.eu/blog/tips-and-tricks/2013...
tak asi do nich přeci jenom půjdu ... :-)