Na netu jsem skouknul snad už stovky fotek lehokol, některá i s rámem ze dřeva. Rozumně vypadají ta s překližkovou konstrukcí. Jsou to jen designerské výstřelky, nebo se to osvědčilo? Kdyby ano, proč se to víc nerozšířilo? Zajímají mně vaše názory. Nakonec z letecké překližky se dělají letadla, tak proč nestavět kola?
Zrovna v pátek mi poslal Nink plán a postup na výrobu "drevniaka" - v tomto případě je to z masivního dřëva a obě kola jsou 26" (prototip měl s sebou v nivnici).
Říkal že to mám volně šířit tak pokud to chcete někdo přeposlat tak napište.
Jinak je to asi nejejdnodužší cesta jak vyrobit ležáka doma v paneláku bez nutnosti spec. nářadí....
To by mně docela zajímalo, kterak jsou řešeny spoje. Konzultoval jsem to s nábytkovým truhlářem a ten se k tomu stavěl dost skepticky. Bylo-li by možno poslat po mailu, byl bych rád.
Já prosím taky jednou.
Už´s to spáchal?
Za chvíli to bude viset na webu volně ke stahnutí. Pošlu link, až to tam bude.
Here you are:
http://www.blids.nl/o106/hpvnews.shtml
Užíjte si jej :-)
LEHNI!
k tem planum, netvrdim ze je to nejak moc efektivni konstrukce /preklizky jsou na tom podstatne lepe/, ale zde byla vyrazna snaha o jednoduchost a ekonomicnost
asi tak
n.
Tady je nafocený i s detaily:
http://www.lehokolo.com/view.php?cisloclanku...
Ještě nějakou tu intarzii a bude to dokonalé.
Když on truhlář v tomhle případě není úplně ten pravý. V jachtingu se při stavbě lodí používají jiné spoje, než truhlářské a drží to. Dokonce i u ledních jachet, které jezdí i rychleji, než kolo se některé spoje jednoduše vážou provazy. Vypadá to netechnicky, ale je to odzkoušené. Uvidíme, jak dopadnu, až to budu aplikovat na kole :-)
Na ninkově dřeváku jsem se i svezl, a jezdí pěkně (jako všechno od ninka). Ty plány bych taky rád.
jiriku dik ale vis ze to skoro zavisi jen na jednom cisilku :-))
A ty mě pořád odmítáš prozradit jak to čísílko trefuješ:-).
Opravdu to funguje. Proč se to nerozšířilo? Vždyť se to rozšířilo. Takových homebuildů už jezdí celkem dost. U klasických kol se to samosebou nečeká, ti konzervativci by to asi nezkousli.
Má to některé specifické výhody. Například takové věci jako přichycení bowdenů a kablíků nebo košíků na lahve k rámu se dělají snadno. Prostě vymyslíš kam to bude a našroubuješ to tam vrutama do dřeva. Když si stavíš kolo z kovu, musíš na to myslet předem nachystat si na to v rámu úchyty. Dodatečný změny jdou blbě. No a samozřejmě se obejdeš bez svařování, což je super.
Tak takovýhle šlapohyb také smolím dohromady. Mám jisté zkušenosti se stavbou modelů letadel a řídím se zásadou "proč kupovat to, co bych dokázal vyrobit sám". Takže výsledkem je klon překližkáče Eviny Navrátilové. K výrobě stačí úplně jednoduché nářadí, které má snad každý doma. Lepím to starým dobrým CHs Epoxy 1200, míchám ho 12:1 objemově a krásně vytvrdne a drží. Na dřevu a překližce se mi líbí to, co popisoval Jirka - snadná opracovatelnost a možnost improvizace. Ke kovovému rámu bych nemohl připevňovat průchodky pro bowdeny a držák láhve pomocí vrutů... ;-)
No ale vyrobit dřevěnej řetěz musí bejt dost piplačka, ne? A z čeho děláte kazetu, z dubovejch plátků?
abernathy tak pro drevenej retez a pastorky bys musel k hodinarum co delaj vezni hodiny a asi by ses divil kolik toho drevo vydrzi, totiz tento matros nezna unavu /pokud ti to neco hovori/ a jeste jedna vec, neexistuje spatnej matros, jen spatna konstrukce....
Rekl bych ze na domaci vyrobu dobry, na seriovou vyrobu uz slabsi a od toho se odviji i pouziti.
Na sériovou výrobu asi nemyslíme nikdo. Mě na lehokole láká krom jiného právě to, že si je děláte vesměs sami. Nemám ambice napoprvé postavit špičkové kolo, ale něco, co pojede, se musí povést a budu se těšit, až se sejdu s jinými ležatými cyklisty.
Poprvé se svezeš a je to paráda.Po druhé zjistíš,že by to něco chtělo.A nakonec to předěláš úplně jinak.No a to se opakuje několikrát.Já začínám teprve sedmý kolo.
A kdy teda jezdíš, když se v tom pořád vrtáš...? ;-)
No přece mezi tím.Vždycky se musím svézt abych se mohl vrtat.
Jsou dva druhy cyklistů. Jedni se ve svém kole stále vrtají, druzí na něm jezdí. :-)
A spojením těchto skupin může vzniknout nadskupina nevrtající a nejezdící. :-)
A podskupina vrtající a jezdící. mám skoro 5000km a neustále se v tom vrtám, tak bych moh do takové podskupiny patřit, ne?
Koukám, že jsme tu 3 Jardové. Měním svůj podpis na Jarda/koloběžky.
Jo, to znám i odjinud. I to má své kouzlo.
jsou tvá kola k vidění někde na webu?
Jo, pochlub se! To, na mapě pokrytí, je poslední kousek?
Poslední ani ne,ale nejraděj jezdím na tomhle.Někam bych je i dal ,ale tohle neumím.
Koloběžky mi jdou líp.
Cos tím myslel, že "koloběžky ti jdou líp?"
Zkus to tady, je tam kontakt.
http://www.lehokolo.com/
Honzo, nejsem z toho moudrej. Kontakt na tebe jsem tam nenašel ani nic, co se týká koloběžky. Ale to je jedno. Teď mě zajímá víc lehokolo.
To byla odpověď 62jardovi, kam vystavit fotky jeho lehokol. Já bych je mohl taky dát na svůj web, ale ke mně nikdo nekouká.
Pokud chceš kouknou na lehokola, co jsem nafotil na srazu, tak tady:
http://dvur-kralove-nad-labem.cz/leho/nivnice...
Je tam tedy i detail Janáčka (tj. místní pivo)
Už jsem si odhlasoval, že moje první ležaté kolo bude mít rám ze dřeva. Aspoň částečně. Děkuji všem za názory a náměty. Mám už kontakt na prodejce letecké překližky tak už bych se do toho měl brzy pustit.
No, nevím nevím, jak rodina přivítá, až budu v obýváku lepit rám. Když v garáži je na to kapku zima.
Chvíli budou prskat a pak přijdou na to, že jim to k ničemu není a smíří se s osudem. Aspoň to je obvyklý průběh u příbuzenstva homebuilderů :-).
S tím se počítá. Nakonec jak já říkám, dělám to pro rodinu (abych pak ZA rodinu jezdil).
Srabe, znám člověka, co v ložnici stavěl letadlo... :-)