Řešil jste už někdo vůli ve skládacím mechanismu Dahonu či jiné skládačky? Samozřejmě člověk to seřídí, tak aby byla v táhle větší síla a drželo to, ale za čas to zase ochabne. To poznám tím, že to začne trošku skřípat na nerovnostech či při prudkém brzdění. Ten moment na kloub se totiž během jízdy mění. Většinou je tažená spodní část, ale při brzdění přední brzdou se to obrátí. Díky páce na řídítkách, tam musí působit dost velký moment řekl bych. Docela by mi zajímala zkušenost skládačkářů s touhle vůli v čepu. Je to normální nebo ne? Je to nějak řešitelné? Dát čep o větším průměru? Dát pouzdro? Nebo je čas koupit nový rám? Budu se těšit na zkušenosti. Nevím proč jsem o tomhle zatím nikde nic nenašel. Díky.
tak čas od času to dotáhnu, vůle tam trochu je, pokud to začne vrzat(typicky když to beru fest silou do kopce) tak to šplíchnu nějakým mazadlem. Jinak už sem to dvakrát svařoval, takže s tím dotahováním s citem :-D
Tak to jsem rád, že nejsem sám. Ale i tak mě štve. Pořád přemýšlím jak to vyřešit trvanlivěji. A cos svařoval? Tu předpínací tyčku nebo její napojení na to očko? :)
roztrhlo se oko takovýho toho bazmeku kterým to zaklapáváš. Nemám foto, tak nevím jak to popsat. Tak teď je to vyztužený a zatím dobrý. Ale vozím sebou v nářadí takový dvě ocelový spojky a kdybych to někde v terénu urval tak to můžu nouzově napevno sešroubovat.
V práci se do "vyčochtaných" děr dělá odchylkový čep. Protože za řidítka rveš častěji víc k sobě a při brždění působí síla obráceně, bude díra asi do oválu. Chce to změřit největší rozměr, podle něj vyrobit čep a díru pak přestružit aby do ní šel těsně suvně. Pouzdro tak tenké neuděláš, a silnějším bys zeslaboval ten kloub.
Myslím že dávám svému Ternu P9 docela zabrat a po 3 000km bez údržby nikde nic nevrže a neklepe. Ale je pravda že ho moc neskládám. Původní záměr jet 4km na vlak, složit do vlaku, pak rozložit a 1km do práce vzal za své po zjištění že je to kolo na těch 15km co jezdím do práce neskutečně pohodlné. Pravda, jezdím průměrně 20km/hod, takže žádné závratné rychlosti se nekonají, ale na Big Aplech, odpružené sedlovce a širokém sedlu spolu se vzpřímeným posedem je to paráda. Limit vidím tak 20km jedna cesta, pak se pohodlí rychle mění na nepohodlí, ale na delší cesty jsou určeny úplně jiné kola. Zkrátka skládačka splnila to co sem od ni čekal na 150%.
Podstatná je pro mne ta vůle. Vrzání je až druhotný jev, který by se třeba dal řešit promazáním. Ale co s tou vůlí samotnou?
Konstrukčně se mi to úplně nelíbí, že na jedné straně se vnese předpětí a na druhé straně to záleží jen na tom jak přesný je čep vůči díře.
To, že na straně čepu žádné předpětí není by se dalo řešit nějakou vložkou, takže by skládačka šla zavřít trošku více ztuha, ale podstatné by bylo to předpětí i v kloubu. Potom by bylo jedno, že v kloubu je už nějaká vůle. Takže asi půjdu touhle cestou. Seženu tenký plech a přilepím ho na dosedací plochu. Pak poreferuju. :)
abys nedopadl jako já, dotahoval sem a dotahoval až to prdlo
Tak snad se mi to nestane. Pokud se dostanu na mez kluzu, tak by se to mělo max deformovat a nikoli prdnout. Uvidíme. Jinak díval jsem se na ty dosedací plochy a normálně to je lak na lak. A v horní části je lak otlačen. Takže to vidím na zbroušení a nalepení ocelové vložky. Zkusím tam něco napatlat, aby mi to po omáčknutí ukázalo potřebnou tloušťku. Možná že dělám blbost a třeba se ten kloub dá nějak poštelovat. Možná se ještě poptám u prodejce.
Tím prodejcem a servisem bych začal.
Mám Tern Link D8 rok a najeto 3000 km a problém s kloubem nemám. Je pravda, že kolo bylo v servisu a kloub se seřizoval. Terén s tím nejezdím, les a polňačky však v létě jezdil (musel). Povrzávání se taky objevilo, po servisu přestalo.
Snažím se moc neskládat (zpravidla skládám jen v místě, kam jedu). Jezdím jako na běžném kole. Jezdil jsem i trasy okolo 130 km, na asfaltu běžně 30 km/h, s kopce a za jiných příznivých podmínek i 40 km/h a víc.
Díky. No zatím ušetřím prodejce. Dnes jsem vyřešil problém nalepením příložek na styčné plochy a kupodivu to pomohlo. Síly jsou nyní seřízeny jak mají a uvidím, jak dlouho to bude v pohodě, než se to rozladí. Vtip těch příložek je v tom, aby bylo předpětí nejen na pravé straně, ale trošku i na levé straně, tedy na straně kloubu.
Fakt je, že já skládal častokrát.
Jinak teda rychle s tím z kopce raději nejezdím. Nějak mám z těch malých kol pořád dost respekt. Nějak mě na skládačce vyhovují nižší rychlosti. Prostě taková pohodová pohodlná vzpřímená jízda.
Tak dej pak vědět, jak to vydrželo, ať víme, co nás třeba časem čeká.
Já jezdím na kole prakticky denně. Z toho plyne i to, že za různých podmínek a někdy prostě spěchám. Občas jezdím i méně typické trasy pro jednotlivá kola (skládačka, cross, mtb), protože potřeby jsou různé a ne vždy mohu kola během dne zaměnit.
Při rychlosti nad 55 km/h jsem si byl na skládačce dost nejistý. Krátká stavba, malá kola a vysoký posaz nepřejí ostrému brzdění navíc to nemá koutouče. Problém jsou i díry a vytlačeniny v asfaltu.
Na druhou stranu asi by se z toho relativně dobře padalo, protože rám je nízko a nemám nášlapy. Naštěstí jsem to ale zatím nevyzkoušel (na rozdíl od jiných kol).