Termín: 20.04.2013
Místo: Praha, Náměstí Jiřího z Poděbrad
Sobota 20.4.2013 v 15:00 na Náměstí Jiřího z Poděbrad.
Blíží se nám Velká jarní cyklojízda 2013. Že bude opravdu Velká, o tom není pochyb. Počty účastníků Velkých cyklojízd rok od roku stoupají spolu s růstem množství těch, kteří objevují kvality dopravy v sedle bicyklu. Pokoříme letos dosavadní…
Já jen doufám, že letos ty počty účastníků spočítáte opravdu poctivě a ne jako před rokem...
Jj, je škoda, že se tu kvůli politikům musí furt honit nějaká čísla...Ta každodenní negativní bohužel nestačí ;(
Jeden by fakt nevěřil, co všechno jde hodit na politiky:-))
Chudáčci nevinní, a přitom se tak snaží: http://prahounakole.cz/2013/04/noskova-otevrena...
Ty jako myslíš, že můžou i za to, že v Automatu neumí počítat do 6 tisíc?
No možná, co já vím...., já už se v tom dnešním světě nějak nevyznám:-((
Do šesti tisíc asi počítat umí, jen by jim někdo měl říct, že mezi 1 a 6 jsou také číslice 2, 3, 4 a 5. Jinak by se jim nemohlo stát, že tím množstvím označují libovolný peloton cyklistů :o)))
Leda, že by to číslo schválně nadsadili. Třeba z politických důvodů? Třeba z důvodů získání veřejného mínění na svou stranu?
Politici můžou za trotlování s číslama tím, že tvrdí, že po Praze se stejně na kole nejezdí a tudíž cyklistická doprava nemá žádný význam, tak proč by ji podporovali. Jejich příznivci se jim snaží jejich argumenty podpořit nízkými čísly cyklistů a to i z cyklojízd. Já zase můžu za to, že spočítané číslo z loňské VJC na magistrále bylo nižší než odhad v médiích.
Hele, ja fakt nevím, kdo a za co může.
Každopádně ale vím, že za to, že náš mladý soused jezdí do 2 km vzdáleného nákupního centra autem místo na kole, ačkoliv kolo má a ačkoliv do toho obchodu vede krásná oddělená cyklostezka včetně dvou cyklopodjezdů, tak za to může pouze a jenom ten soused sám.
Mislíš něco jako ten zfalšovanej dav pod Gottwaldem v osmačtyřicátým ? :-))
Ten nebyl vubec zfalsovanej, Klema umrel na cukrovku, zacal jim kapat a znas cesky lidi. Chodili si pro cukrovou stavu. A pri tom se trochu houfovali.
Cukrovka je komunisty skrytý název pro prijici vybraných jedinců?
To mínus mám určitě za "mislíš". Taky bych si jedno dal.
Ode mne tentokrát také ne :o)))
Chtěla jsem se ozvat, ale u tebe je to opravdu překlep. Chybu takového kalibru jsem u tebe ještě neviděla.
to je jasný, to I/Y je hned u sebe tak se člověk prostě překlepne :-P
Vedle sebe?!?
Na anglické klábosnici je mezi nimi "U" a na české jsou si ta písmena dost vzdálena :o)))
Ale teď mě napadá, co kdyby se tedy místo i/y psalo univerzální "U", které je na anglické mezi nimi :o)))
Na podzim byl odhad 4.000 lidí. Pokud vím, tak ho nikdo nerozporoval. Takže víš co?
Něco Ti připomenu:
Závěrem si dovoluji požádat všechny rejpaly a radily typu "děláte to špatně, ale sám to líp neumím", zda by se mohli zdržet komentářů. V opačném případě je mi líto, ale budu mazat.
http://www.nakole.cz/diskuse/16296-jarni-sraz...
Mazat bohužel nemůžu, ale bylo by asi dosti férové abys sama na sebe používala stejný metr, který chceš používat na ostatní.
jestli si všichni vezmou magneťák a budou si pouštět svou oblíbenou hudbu, tak to snad, aby zbytek obyvatel prchnul někam do okolních lesů nebo nákupních center. Doufám, že zdejší NáKoláci budou někde hodně daleko, od míst, kde nebude provozována masová cyklistika.
Já v té době pofrčím s Burajdou na Radeč, takže nechť si tady v Práglu dělají co chtějí :o)))
Jen velmi, a to velmi vítám, že to bude tentokrát v sobotu.
já také pofrčím na Radeč, tak to se potkáme :-)
Copak jsou Čarodějnice? :-)))
tam bude příprava na velký slet, nás kravic, dej si pozor, abychom tě neodnesly na košťátkách :-)
Hele, už dost, nezasírejte jim téma off-topicem nebo nás fakt upálí i s Ainem :o)))
To je v pohodě, nemusíte zdrhat, na CJ může jet kdokoli ;) Pokud bude mít Vaše koště přívětivý pohon...
zdroj: http://www.bmx-forum.com/t/196437/witch-bike
Ne, díky, my jedem na Radeč :o)))
Ale tady byste mohly mít i kamarádky na FIXkách!
zdroj: http://www.strawberrymohawk.com/2012/10/the...
Nic pro mne:-))
Strojem, který nemá ABS, alespoň 6 rychlostí, a záložní brzdné padáky, zásadně nelítám:-))
A vozis pred sebou na kosteti ovci pro pripad celni srazky? :-)
Na čelní srážku některé také myslí, ale ovce ani berani to nejsou ;)
Zdroj: raději si dohledejte zpětným reinženýringem
Tak a teď už mě Auto*mat asi fakt zabije, nemáte provokovat ...;)
Ále, že by to byli takoví suchaři? :-))
Myslíš? No když se vám to tak líbí...;)
Je fakt, že bezpečnost účastníků nemotorové dopravy je téma nevyčerpatelné. Kolikrát se vymýšlejí složité bezpečnostní prvky a přitom v jednoduchosti a přirozenosti je nejen krása, ale i obrovský potenciál.
Zdroj: http://www.lowbird.com/all/view/2009/04/funlinx-23
Tohle bych nechtěla nosit ani ve snu.
Nu, zdá se, že na té cyklojízdě bude fakt sranda.
Ovšem asi nic pro mě, obstarožní čarodejnici druhé výkonostní třídy. Asi se nezůčastním, vždyť nemám ani ten kazeťák.
Sranda?!?
No, přiznám se, že jsem na cyklojízdě byla 2x nebo 3x a té srandě nějak nerozumím. Není to můj šálek kávy... Po té, co se ukázalo, že falšují počty účastníků, tak to nemusím ani mediálně.
Jen mě opravdu těší, že to bude v sobotu a ještě víc mě těší, že to bude v sobotu, kdy jsem mimo
Prágl.
Nechť si to tu všichni cykloaktivisté dosytosti užijí, alespoň bude v okolních lesích prázdno :o)))
Třeba ve Vídni se s tím taky tak maloměšťácky nepárají, uzavřou pro motoristy celý Ring a je klid. Pak se lidé nemusí tlačit a čekat na nějakých semaforech. Podle čeho se poznají aktivisté, nevím. Lidé si to tam prostě umějí užít. Více zde: http://www.radparade.at/
Jo, vždycky je sranda ;) Jen je to prostě tak velké, že chvíli trvá než se dostaneš mezi ideálně vyhovující skupinku. V saku třeba dobře nezapadnu mezi punk, s barevným horákem mezi retro kola atd. V Budapešti jsme třeba na startu čekali hodinu (váleli se přitom na trávě), než se tolik lidí (35-50.000) rozjelo. To město bylo opravdu plné života, tohle je zatím jen čajíček ;) Jezdilo tam takových různých samohybů, že jsme jen zírali. Šlapací autobusy, lodě, vícemístné koloběžky, různé kostýmy, živá i reprodukovaná hudba, zpěv i tance. Někdo jezdí na karneval do Ria, já skromně zůstanu v Praze ;)
Budiž Vám přáno, chlapci a děvčata:-))
Osobně na ten víkend volím vlastní ideální skupinku. Je dost možné, že váš plánovaný rychlostní rekord 5 km/h nedotáhneme, ale nemusíme čekat na startu a v trávě se budeme moci válet kdykoliv po cestě.
Tak si to užijme, Vy i my:-))
Lanna: Je to překlad ze Shift happens, mělo to vyjít zítra ráno, ale protože v sobotu na týden zavřeli náplavku, odkládám to. Anglický originál se bohužel v kyberprostoru nejspíš nevyskytuje, překládalo se to z tištěné knihy.
A jejich recept? Starosta jim vyrobil motivaci (posunul den bez aut ze čtvrtka na sobotu) a pak už to jelo.
V čem bys řekl, že se stala chyba, že u nás nepřijede na cyklojízdu těch alespoň 35 000 lidiček?
Pokud ovládáš jejich mateřštinu, tak si počti: http://criticalmass.hu/
Proc? Musis to vyvazit deseti kilama v baglu.
Hele, mě bolí záda jen se na to nadělení podívám.
Zkus si dva pytle brambor narvat za tričko a pak s tím dobíhej tramvaj :o)))
S tímhle se nedobíhá tramvaj, s tímhle se nechává vozit bavorákem.
Za tři a půl tisíce jí sponzor v pohodě pořídí hedvábné
http://www.vlkodlak.cz/padak-vojensky-padakovy...
A daj se tam snadno ukecat množstevní slevy.
No to bys musela mít vzadu přítlačný spoiler, abys hned nevzlítla, jako má tahle.
zdroj: http://willows95988.typepad.com/tongue_cheek...
Hm, přitom nebýt cyklojízd, tak v Praze není žádná infrastruktura pro normální cyklisty. Je vidět, jací jsou někteří nákoláci cyklisti.
Letošní Velké Pražské cyklojízdy mají oproti minulým velký nedostatek. Jsou obě o víkendu. Kdyby byly ve čtvrtek jak byly jarní vždycky, tak by to pro Pražskou cyklistiku mělo velmi pozitivní efekt. Vše by se mohlo posunout výrazněji vpřed. Takhle spíš dojde k tomu, že všechna dosavadní opatření budou postupně rušena, až po nich nezbude ani památky. Jediná naděje je, že by zastupitelé na magistrátu šli do háje, a místo nich tam nastoupil někdo, kdo má Prahu rád.
tak tohle fakt nechápu, jako, že kdyby nebylo cyklojízd, tak nebudou namalovány cyklopruhy? nebudou se stavět drahé cyklostezky? Pochybuji, že by se toho tolik udělalo pro cyklisty, kdyby se na dvě nebo tři hodiny zablokoval Nuselák nebo magistrála, to asi těžko :-( ještě, že je to o víkendu.
Pochybuj si, ale je to tak. Zvlášť v Praze se hýbaj ledy teprve tehdy, když je něco vidět. Opravdu si myslím, že díky velkým cyklojízdám se opravdu pro cyklisty něco dělá, protože Velká cyklojízda prostě je vidět, o to víc, když je v pracovní den. Kdyby těch nebylo, tak v Praze toho není ani tolik, jako je dnes. A to, co je dnes, je zoufale málo. To, že to stálo víc, než by mělo, komentovat nebudu. Prostě v Praze si lidé na magistrátu ulévají peníze do svých kapes.
Mne už to v zásadě může být jedno. Já už jezdím i po magistrále, když je třeba, ale rozhodně ne každý dokáže jezdit jako já.
Zoufale málo ?? Zas jednou jsem tu vaši vesnici neobjížděl po Jižní spojce, ale vzal jsem ji napřímo. A nestačil jsem koukat. Nejel jsem snad jedinou ulicí, kde by nebylo nějaké cyklolajnování, cykloobousměrky, předřazení a kdejaké další cyklovymyšlenosti. Trošku soudnosti a rozumu. Z roku na rok z Prahy Amstrdam nebude, tam to budovali mraky let a za mnohem jinších podmínek. Buduje se, lajnuje se, furt. A věř tomu, že ta tvoje šaškárna na to má prachmizerný vliv (viz níže)
Ale di ty brepto. Nesmíš se tolik baštit :-)) Jsou města, kde se i bez té vaší taškařice lajnuje a buduje. A naopak, že máte Prahu celou zlajnovanou až běda (ale nikterak to nevadí) určitě není zásluhou jen pár trucakcí nebo těch tvých couraček. Zas tolik si nefandi. A i bez těch vašich projížděk se to bude sunout dál, dopředu to tlačí hlavně úplně jiné zájmy, než si vás pár snílků idealisticky domejšlí :-)
Jsou města, kde již není takový přístup k cyklistice, jako v Praze. Tam takovéhle akce nejsou potřeba.
Jenže Praha je něco jiného. Tady se furt cyklistická doprava bere jako jakýsi výstřelek. A Pražští radní na cyklistiku kašlou, jak jen můžou. I když třeba na Praze 8 se místnímu radnímu pro dopravu zalíbily zóny 30, takže sem tam někam přijedu, kde jsem nějakou dobu nebyl a koukám, co se tam objevilo za ceduli. To je ale spíš výjimka. A i ty zóny 30, krom Karlína, nejsou ideální.
Třeba Smetaňák by mohl být již dlouho trvale uzavřen pro IAD, nedávná výluka na Malé Straně ukázala, že tomu opravdu nic nebrání. Jenže, co by se radní starali o občany, a zvlášť ty, co jezdí na kolech.
Tím, že letošní Velké cyklojízdy budou o víkendu, místo v pracovní dny, v podstatě pohřbíváme možnost, že by Smetaňák někdy byl pro IAD uzavřen. Pokud na Magistrátu budou stejní lidé(charakterově), jako jsou tam teď.
Samozřejmě, moje, ani Vláďovy vyjížďky, které tady jistá skupina lidí tak ráda pomlouvá, nemají takový význam, jako tradiční cyklojízdy z Jiřáku, a rozhodně ne takový, jako původní čtvrteční Velké cyklojízdy.
Jo aháá, už rozumím. jediný přijatelný stav je okruh 7 km od Karlova mostu úplně uzavřít pro auta a do 15 km zavést rychlost chůze (s vyjimkou rychle jedoucích kol).
Nohy na zem, srandisto. To, co popisuješ není ani v tom Amstru :-))
Až do takového extrému bych nešel. I když představa, že v okruhu do 7 km od Karlova mostu nejezdí žádná auta je velmi hezká. To by znamenalo například to, že parkoviště u ZOO by se ukázalo jako naprosto nepotřebné.
Nicméně uzavření Smetaňáku pro IAD by způsobilo malou revoluci v Pražské dopravě. Najednou by ježdění na kole nebylo nic tak výjimečného. Z nábřeží by se najednou stala jedna velká zóna s minimem aut až někam po Jiráskáč, nebo až Palačák. A tramvajové linky jedoucí těmito místy by najednou získaly na atraktivitě. (Nyní nejsou tak atraktivní, protože auta blokují dopravu.)
Bylo by zajímavé pozorovat, která z variant nastane:
A) bude vydáno tolik výjimek, že se intenzita provozu takřka nezmění
B) opravdu žádná auta. Cena nemovitostí v centru padá na zlomek původní hodnoty ...
Tak jako spadla cena nemovitostí Na Příkopech?
Všichni hromadně skupujou baráky v Mezibranské, cena raketově roste, zatímco v 800m vzdálené ulici Na Příkopech o kupce nezavadíš?
Je maličko rozdíl mezi tím, kdy se zablokuje vjezd do jedné ulice - a kdyby se zablokoval vjezd do oblasti desítek km2. (kruh r=7 km)
No nechci Ti do toho kecat, ale s tím přišel Ronda. Nemohl bys příště rozporovat skutečné požadavky?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn...
Podsunutý argument (straw man – slaměný panák)
Podstatou klamu je najít velmi slabý až hloupý argument, který by mohla zastávat protistrana (ale zpravidla jej nezastává). Ten demonstrativně rozcupovat na cucky a budit při tom zdání, že se všemi argumenty protistrany se lze takto snadno vypořádat.
Zastánci potratů vám budou tvrdit, že jít na potrat je levnější, než kupovat výbavu pro dítě. To je ale zjevný nesmysl – do ceny potratu je totiž třeba započítat i nezbytnou hospitalizaci, nemluvě o tom, že na výbavu pro novorozence naše vláda nabízí zvláštní sociální příspěvky. Je tedy jasné, že neexistují žádné rozumné důvody, proč potraty povolovat.
Od cyklojízdy k potratům?!?
Koho mi to jen připomíná...
Sorry, ale tahle argumentace mi přijde dost "mimo mísu". Srovnávej srovnatelné.
Zkopíroval jsem úryvek z Wikipedie, konkrétně příklad podsunutého argumentu. Máš s Wikipedií nějaký spor?
Tak Wiki je nutno brát s určitou rezervou, nicméně proti Wiki tady nic nenamítám.
Namítám proti zvolené argumentaci.
Když už nějaký příklad vybírám, tak je také nutné zvolit přiměřený příklad odpovídající situaci a ne vzít to, co mi prostě přijde pod ruku. Nechť je to uvedeno kdekoli.
Poslední dobou je ale wikiargumentace pro některé zjevně užitečná věc.
Nemáš argument ? Chceš někoho "učeně" dehonestovat ?
Šup sem s nějakou citací z wikipédie o tom jak se má a jak se nemá diskutovat...
A nezapomeňme na zasloužilý boj proti trollům, což jsou vesměs v podání místního trolla Hraboshe vše co se rozchází s jeho názorem na věc případně s tématy která je povoleno diskutovat a samozřejmě doplněno urážkou sibiřských kmenů.
Ps to není nic proti cyklojízdě jak se za chvíli od oné osoby dovíme:)
Obdivuhodné, že ta ojedinělá cyklistika provozovaná ve stověžaté si již zaslouží ocenění vlastního názvu Pražská cyklistika.
Jo, to kdyby byly cyklojízdy ve čtvrtek, to bychom ji hnedle mohli začít říkat "Pražská Cyklistika".
každá větší akce má svůj název
Pražská cyklistika je tedy název akce???
Jako třeba Pražský motorismus?
Byl jsem dost zvědavý kdo to tu začne trollovat.
Musím, říct že jsem očekával klasickou sestavu z předchozích let: Japíka, Ujgura a Čukota, která se k mému překvapení zatím drží zpátky. Tebe ne.
Trollovat???
Tak to promiň Hraboshi.
Jestli se tu hodláš dohadovat o velké písmeno uprostřed věty... Trollovat.
Nehodlám se dohadovat o velké písmeno.
Ptám se, co je to pražská cyklistika.
A domnívám se, že toto:
"Letošní Velké Pražské cyklojízdy mají oproti minulým velký nedostatek. Jsou obě o víkendu. Kdyby byly ve čtvrtek jak byly jarní vždycky, tak by to pro Pražskou cyklistiku mělo velmi pozitivní efekt. Vše by se mohlo posunout výrazněji vpřed. Takhle spíš dojde k tomu, že všechna dosavadní opatření budou postupně rušena, až po nich nezbude ani památky. Jediná naděje je, že by zastupitelé na magistrátu šli do háje, a místo nich tam nastoupil někdo, kdo má Prahu rád."
Nemusíš se mnou souhlasit, ale pro mě je ten odstavec prostě duchaprázdná agitka bez nejmenšího náznaku agrumentace. Takový klasický projev na demonstraci.
Jinak, já Hraboshi chápu, že pro tebe se jedná o citlivé téma.
Ale přesto, mohl bys mi definovat pražskou cyklistiku? Co to je a čím se odlišuje od jiné cyklistiky? Třeba od pardubické cyklistiky?
Odehrává se v Praze. Jestli chceš, můžeš si v tom příspěvku nahradit "pražská cyklistika" za "cyklistika v Praze". Hůř se to čte a vypadá, ale pokud na tom trváš...
Cyklojízda má regionální charakter a požadavky. Nevím o tom, že by to někdy někdo chtěl spojovat třeba s rozvojem cyklistiky na národní úrovni (moc nechápu proč bychom měli v Praze pořádat cyklojízdu za zlepšení podmínek pro cyklisty v Plzni). Tudíž je na místě použití přídavného jména, které tento regionální charakter vystihuje.
To jakože, když si zlomím nohu v Praze, tak mám pražskou zlomenou nohu?
Valná většina lidí v Kodani neprovozuje kodaňskou cyklistiku. Prostě ti lidé tam jezdí na kole.
http://www.nakole.cz/diskuse/16295-velka-jarni...
Jestli chceš, můžeš si v tom příspěvku nahradit "pražská cyklistika" za "cyklistika v Praze". Hůř se to čte a vypadá, ale pokud na tom trváš...
Aplikujeme na Tvůj příspěvek:
To jakože, když si zlomím nohu v Praze, tak mám zlomenou nohu v Praze?
Ano máš.
Valná většina lidí v Kodani neprovozuje cyklistiku v Kodani. Prostě ti lidé tam jezdí na kole.
Ne, tohle je nesmysl.
A už DNFTT.
Ale nech toho Hraboshi:-))
Když si zlomím nohu v Praze, tak mám prostě zlomenou nohu. A když sednu na kolo v Praze, tak prostě jedu na kole:-))
Když někdo napíše (a že se to tu stalo) že Cyklojízdy chtějí cyklostezky a lepší podmínky pro cyklisty, tak se sem přižene spousta nepražáků s ať jim nekecáme do jejich města. Tedy bylo to špatně.
Když někdo napíše, že Cyklojízdy chtějí pražské cyklostezky a lepší podmínky pro cyklisty v Praze, tak to je zase špantě.
Prostě pár lidí tu chce trollovat a nějaký důvod si vždy najdou :(
Tak to se asi stala někde nějaká argumentační chyba. Toto zde nahoře je pozvánka na akci sportovní a kulturní. Má se jet 10 km pomalým pohodlným tempem, máme si vzít kazeťák a když se nám bude chtít, můžeme si zpívat. Máme si vzít originální stroje a třeba to pojmout i jako maškarádu. A pak bude prý afterparty s dídžejem.
Není tam ani slovo o cyklostezkách a lepších podmínkách. Že by to někdo zapomněl účastníkům říct?
Že nemám krmit trolly?
No nebudu, když chceš. Ale tím pádem se asi taky nikdy nedovím, co je tedy konkrétním účelem té letošní cyklojízdy.
Píšeš, že cyklojízda má požadavky. No budiž, ať má, ale vzhledem k tomu, že nevím jaké, nebudu krmit dav.
Když si stěžuješ, že v pozvánce není zkopírovaný veškerý obsah stránky http://cyklojizdy.cz a všechny předchozí verze (hmm, opravdu problém ji najít, že), tak co si o tom mám asi tak myslet? Že se snažíš trollovat? Jo, přesně to si myslím.
Hele, na těch stránkách se píše, že cyklojízdy jsou:
■Oslavou svobodného pohybu po městě, festivalem, setkáním, příležitostí zažít pražské ulice na chvíli jinak
S tím souhlas, tomu ta pozvánka odpovídá.
■Podnětem k širší diskusi o cyklistice jako o moderním, efektivním a ohleduplném způsobu dopravy po městě
To sorry, diskusi se snažíš tady spíše zastavit než rozproudit. A protože tím pádem nevím, co se vlastně má chtít, tak se mi nechce se stát:
■Jasnou podporou a silným argumentem pro ty, kdo za městskou cyklistiku lobbují na magistrátu a dalších úřadech.
Silným davovým argumentem ve smyslu prvomájové demonstrace být odmítám.
Ale už se těším, že bude hezky a zase začnu jezdit pravidelně:-))
Stejně jako je mi úplně jedno, zda je cyklojízda ve čtvrtek nebo v sobotu. Klidně pojedu na kole třeba i v úterý.
Takže můj další dotaz (tentokrát na cyklopalmovku) zní: Jak se změní charakter nějaké akce (cyklojízdy) tím, že se ze čtvrtka přesune na sobotu? Proč je termín konání takové akce důležitý? Změní se tím nějak chuť cyklistů jezdit na kole? Nebo jde o něco jiného?
Sobota je méně kontroverzní den.
Ano, tak jsem to pochopila a tak s tím souhlasím.
Proto mi také nedávalo smysl, když cyklopalmovka tvrdil, že čtvrtek by byl efektivnější:-))
Já třeba vidím problém v tom, že se tím nepřímo říká: "Uznáváme, že cyklisté nemají v pracovní den v Praze co pohledávat. Ať se jedou projet o víkendu a nepřekáží "vážné" dopravě. Cyklistika není doprava, cyklistika je zábava."
A kromě toho že si to myslím sám, tak mi to říkalo i docela dost dalších lidí.
Hmmm, mě zase docela dost lidí říkalo, co to mám za podivné kamarády, kteří jsou schopni ve všední den blokovat silnice. Jakýže smysl vidí v tom nasírat ostatní účastníky provozu.
Vidíš fialově?!?
Tak asi bude lepší, když budeme mluvit jen každý sám za sebe, co říkáš...
Měla jsi příležitost jim říct, že cyklisté do města také patří, i ve všední den. Že na využívání společného prostoru mají úplně stejné právo jako motoristé. Mohla ses jich zeptat jakýže smysl vidí v tom nasírat (hlukem, prachem) ostatní obyvatele města. Udělala jsi to?
Mluvila jsem o ostatních účastnících provozu, ne o motoristech!!!
To, že cyklisté do města patří, to jim říkat nemusím. Oni s tím nemají žádný problém a jezdí si po městě jak se jim zlíbí a jak mají ptořebu.
Co ale nemají, to je potřeba na půl hodiny blokovat hlavní dopravní tepnu ve městě a to jim opravdu vymlouvat nijak nehodlám, protože mě to nadbytečné přijde rovněž.
Jsem toho názoru, že toto budí jen zbytečné nepříznivé emoce a kazí to vzájemné vztahy mezi jednotlivými účastníky provozu.
Je to posun z pozic Critical Mass do pozice Radparade s cílem omezit konfrontační polohu. Můžeš to považovat za ústup, ale na všední dny je tu kampaň Do práce na kole, která, mám dojem, bude mít nakonec daleko větší efekt. Rozjezdem téhle kampaně dost ztratilo na významu pořádat jarní cyklojízdu ve všední den.
A při prosazování cyklistických řešení bude ústup z konfrontačních řešení také? Tady je automobilistovo, takže cyklisté ostrouhají? Pěkné.
Situace je sice nejhorší za iks posledních let, ale hlasitý kritický hlas nikde. Hmmm-
Jaký ústup z jakých konfrontačních řešení máš na mysli. Co vůbec konkrétně máš na mysli.
Řekněme, máme tedy velkou cyklojízdu. Ta má jakési poslání a jak ty pořád opakuješ, jakési požadavky.
Prosím, buď tak hodný, napiš mi alespoň jeden konkrétní požadavek cyklojízdy jako kolektivního orgánu. Něco na papíře, co ti účastníci podepíší a s čím půjdete třeba na magistrát a budete chtít, aby to udělali.
DNFTT.
Jestli se chceš se mnou bavit, tak budeš muset radikálně změnit způsob jakým píšeš.
Před pár lety to například bylo "deset bodů". UTFG
Takže se ty konkrétní požadavky nedozvíme?!?
Proč je nechceš zveřejnit?!?
Prosím, které jsou ty správné?!?
http://www.google.cz/#hl=cs&gs_rn=8&gs...+bod%C5%AF&es_nrs=true&pf=p&output=search&sclient=psy-ab&oq=deset+bod%C5%AF&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44990110,d.Yms&fp=f89e7cf48c8cbe88&biw=1366&bih=576
Sorry, ale máš nějaký důvod, proč nám nehodit odkaz nebo blížeji říct, kde to hledat?!?
Co je na tom špatného, když to chceme vědět?!?
Hraboshovi:
Našla jsem 5 bodů z roku 2008 a pět bodů z roku 2009.
Je to ono, nebo mám pátrat dál?
http://www.auto-mat.cz/aktivity/pet-bodu-pro...
Na novou radnici se chodí s novými požadavky. Ty jsou rozstrkané porůznu v článcích na webu. Pro přehlednost:
- Humanizace magistrály (rozeběhlo se, ale Nosek to teď uspal)
- Zrušit záměr Blanky 2 (dočasně splněno)
- Smetanovo nábřeží pěší zónou (připravuje se krok víkendových pěších zón)
- Systémová podpora cyklodopravy (dopracování koncepce, finanční rámec, atd.)
- Rozvoj zón 30 (lobbujeme na MČ)
- Cyklisté sobě - podpora úprav na konkrétních místech.
No a spousta malých věcí, které ani Hrabosh člověku, který se o to hloubkově nezajímá, těžko vysvětlí (Technické podmínky, zadání MÚP, společná práce s Pražským urbanistickým kroužkem, dopravní masterplán, atd.). Jendoduchá kampaň na pět křižovatek podpořená cyklojízdou se dělala dobře v době, kdy AM nedělal nic jiného.
Radka: Argumenty ke SMetanovi viz http://www.auto-mat.cz/wp-content/uploads-atm...
Navíc tam může být řada kompromisních dopravních řešení, které v tom dokumentu popsané nejsou, třeba o všedních dnech zjednosměrnění obou břehů (každý jiným směrem), zavedení mýta pro průjezd Myší dírou a průlomem U Klíčů, světelné závory, a jiné. Kdyby byl Nosek co k čemu, tak studie na tohle téma už je dávno hotová.
Tak jsem se, Vráťo, na ta pravidla DPNK podívala a musím říct, že pro nás, kteří nemáme "pracovní" tým je to dost na nic.
Osobně nevidím smysl v tom se registrovat a platit poplatek, když bych si v rámci sloučeného týmu jela jen pro radost.
To budu dělat i bez té registrace a poplatku.
V případě "nepracovních týmů" bych asi viděla prostor na možnost dalšího vylepšení akce...
Mně se ta soutěž celkem líbí, nicméně stejně konkrétní rozhodnutí v konkrétní den o tom, jak a kam pojedu, bude vždy buď na mně nebo na jiných okolnostech, soutěž by to přímo u mne moc neovlivnila. Takže si přeju, abychom měli hezké jaro a léto a abych byla zdravá, abych mohla jezdit často:-))
Já jsem ale neřekla nic o tom, že se mi soutěž jako taková nelíbí. Naopak.
Jsem jen mírně zklamaná možností účastnit se v týmu složeném z lidí z různých firem. Tady nevidím důvod, proč se do soutěže zapojovat.
A to mi přijde škoda - pokud by to organizátoři podpořili, určitě by obdobných zájemců, jako jsem já, bylo víc.
No pak se přihlásí pár chrtů, které nespojuje zaměstnavatel ale cyklistický klub, a všechny "firemní" to asi dost nasere. Nebudou mít nejmenší šanci.
Navíc já to chápu jako popíchnutí k tomu aby se "něco" stalo v rámci firmy. Aby lidi kontaktovali kolegy a přesvědčili je k účasti. Aby se mezi sebou o soutěži (a cyklistice) bavili. Psát si po večerech s kamarády o tom kolik jsem dnes najel km...?
Nefiremní (nebo spíš neinstitucionální, abych nevylučoval studenty) je imho nesmysl.
Však jo, já to chápu. Jenom říkám, jak to asi probíhá u mně.
A taky trochu chápu, že ta soutěž má nějaké svoje záměry, asi to zase není až tak jednoduché organizovat a kontrolovat. Takže ty řekněme "soukromé" nebo "mezizaměstnanecké" týmy či jednotlivci skutečně jezdit mohou, ale tak trochu mimo soutěž. Pak mi ovšem také nedává smysl platit startovné a je jednodušší si prostě jezdit.
Jo, vidím to zvenku podobně jako Hrabosh.
Ve skutečnosti není nikdo diskriminován, ta soutěž má prostě nějaká pravidla a kdo je nesplňuje může klidně jezdit mimo soutěž nebo si nějakou svoji soutěž vymyslet:-))
Hele, nemluvila jsem ani o diskriminaci.
Souhlasím, soutěž má pravidla.
Jen jsem dala námět, kde jsem viděla mezírku, ale po tom argumentu od Hraboshe vidím, že tudy cesta opravdu nevede.
Ale možná vypíšu téma tady, abychom my neregistrovaní mohli své výkony také sledovat "veřejně" :o)))
Na kritice se pracuje. Tlačit se to bude přes konkrétní problémová místa a blížící se průsery. Jestli chceš pomoct s tvrdým watchdogem v tomhle směru, tak mi napiš. Potřebuju člověka tvého ražení, který mi s tím pomůže.
Máš odemne bod.
Cyklojízdy se nikdy asi už nezúčastním (jednou mi to stačilo), ale akce "Do práce na kole" je u nás v práci dost reálná. To je akce, které i já, "odpůrce" cyklojízd, hodně fandím. Je to přesně tak, jak si já představuji propagaci cyklistiky ve městě.
A co si tak všímám, tak o akci "Do práce na kole" se všude mluví převážně pozitivně. On ani není duvod o ní mluvit negativně. Kdežto o cyklojízdě....sám to vidíš.
Nebo se zeptám.
Myslíš, že Dopráce má potenciál se prosadit v celoplošném zpravodajství, tak jako se to, tu a tam, zadaří Cyklojízdám?
Já to chápu, z účastníků Dopráce stříkaj prachy, z Cyklojízd je dostat neumíte. A pokud je šance vytřískat z Dopráce ještě více peněz okleštěním Cyklojízd, tak se to udělá. Nebo se pletu?
Stříkaj prachy komu?
Nebudu zastírat, že na rozdíl od cyklojízdy, akci typu DPNK se nebojí podpořit soukromé firmy.
Já si myslím, že kdyby v doprácenakole nejezdili někteří lidé, kteří mu vadí v této diskusi a pravděpodobně i někteří co mu vadí jinde , že by k této soutěži Hrabosh přistupoval s něčím co, jak se zdá, již dávno ztratil, tedy s jistým nadhledem..
Když podpoří DPNK soukromá firma i tím, že zaměstnancům vytvoří podmínky, tak prostě přibude v Praze( ve městech) každodeních cyklistů ,ale řekněte mi proč se se nemůžu zbavit dojmu, že někteří každodení cyklisté prostě nejsou některým cyklistům tak nějak po chuti.
A ve světle některých prohlášení lidí typu Hrabosh mě z toho pořád vychází, že obyčejným účastníkům DPNK a i nesoutěžícím cyklistům chybí (cyklo)angažovanost, tedy něco co mě od jistých dob leze krkem....
Pod vlivem soutěže vidím jak přibývá cyklistů i u nás ve firmě, každý rok docela dost a holt někteří to potřebují smáznout kecama o prachách.
Ps :opět nic proti cyklojízdě jak se samovládce troll bude snažit naznačovat...
To celkem tuším, dokonce mi (tedy "mi" jako zástupci soukromé firmy) i přišla nabídka s nějakým tím ceníkem, za kolik je generální partner a mediální partner (nabídku jsem nehledala, možná se to jmenovalo trošku jinak).
Ale komu z toho ty prachy stříkají a hlavně komu byla adresovaná ta výtka, že "z cyklojízd je dostat neumíte", to mě celkem zajímalo...
Já myslela, že ti kolaři se mají prosadit v ulicích ne v hlavním zpravodajství:-))
A kdy myslíš, že se Tvými požadavky začnou zabývat politici? Myslíš, že přijdeš na Magistrát, řekneš jim: "Mám skvělé nápady jak zlepšit podmínky pro cyklisty." Tak si z toho všichni sednou na prdel a budou Ti naslouchat s otevřenou papulou?
Z mého okolí si z celoplošného zpravodajství o Cyklojízdě pamatují jen jedno. Že nějakej zelenej hňup, se tam serval, protože mu šáhli na kolo.
Ať se stalo co se stalo (neřeším kdo si začal), takhle to ta tvá média podala. A teď, co si máme o těch zelených na kolech myslet. Nic dobrého to není. Protestující banda, která se i popere. A to, že lžete o počtu účastníků taky svědčí o tom, že se musíte prosadit za každou cenu...
Mysli si co chceš, ale třeba u nás v práci to takhle lidi viděli. Lidi, kteří do práce jezdí skoro denně na kole (kromě zimy).
Z akce "Do práce na kole" byli loni vyloženě nadšeni a zajímali se o ní. Letos už kují pikle, že taky pojedeme.
Musím říct, že já bych se také s chutí zapojila do "do práce na kole", ale i když tady někteří kolegové jezdí, tak nejsme v kontaktu.
Nebylo by možné udělat nějaký tým jen z jednotlivců, kteří jsou z různých firem?!?
dala jsem Ti bod, vnímám to úplně stejně a akce Do práce na kole byla moc dobrá. Kdyby se opravdu dalo jezdit za jednotlivce, tak by se jistě přidalo víc lidí, ne vždy se sejde tým, který jede stejnou cestou do stejného zaměstnání. a nešla by taková akce vyhlásit tady na NaKole?
Můžete sestavit i tým složený z jednotlivců z různých firem či OSVČ, nesoutěžíte pak ale o (některé) ceny. Viz http://www.dopracenakole.net/chci-slapat...
Jo, já s těmi limity mám taky problém. Zapojila bych se, jako firma i sprchu a místo k zaparkování kola bych zaměstnancům poskytla. Dokonce by to vypadalo, že by celá třetina zaměstnanců jezdila... (ale co je to platné, když ta třetina jsem jen já sama a to nestačí :-)))
Vráťo, je sice hezký ten posun od Critical Mass k Radparade. Chápu lidi z A*M, co je k tomu vede, ale ještě není ten správný čas. Ten bude, až Magistát sám od sebe začne zlepšovat podmínky pro lidi ve městě, až budou vznikat opravdové cyklostezky a ne, že se chodník prostě označí jako stezka pro chodce a cyklisty, čímž bylo podpoře cyklistiky učiněno za dosti.
Můžeš si dělat hlídacího psa, jak chceš, ale pokud to nebudeš moct opřít svoje názory o pro politiky nejpádnější argumenty, to jest protesty v pracovní dny(o víkendu jsou i několika tisícové demonstrace velmi snadno přehlídnutelné), nedosáhneš vůbec ničeho. Akce Do práce na kole je sice pěkná, ale její cíl je poněkud jiný. Do práce na kole má přimět lidi, aby si to v Praze na kole zkusili, ale s politiky to vůbec nehne. A dost lidí poté, co ta akce skončí, zas přejdou zpátky k původnímu způsobu přepravy do práce. Prostě lidi, pokud nebudou mít pro ně bezpečnou infrastrukturu, tak na kole do práce, nebo do školy běžně nepojedou(až na pár výjimek). A toho lze dosáhnout pouze 2 způsoby, buď na Magistrát do nejdůležitějších funkcí dosadit svoje lidi, respektive lidi, kteří dopravní cyklistiku budou podporovat, nebo donutit ty, co tam jsou, aby pro cyklistickou dopravu něco dělali. A to nelze jinak, než tím, že uděláš Velkou cyklojízdu v pracovní den.
Sorry, ale Noskovi jsou cyklojízdy u p. Dostaneš na cyklojízdu třicet tisíc lidí, za jakýchkoliv okolností - ve čtvrtek nebo v sobotu?
Aby měly cyklojízdy tebou popisovaný efekt, tak musejí být opravdu masové (imho v Praze tak 20-30 000 lidí). A to se tu prostě nestane.
Cyklojízdy před deseti lety pomohly k tomu, že si na úřadech cyklistů začali všímat. Teď už jsou okoukané. Svoje udělal i ten přehmat s odhadem počtu účastníků. Chceš-li, aby znovu zabraly, tak je prostě musíš začít dělat nějak jinak. V AM jsme dali výhybku směrem k Radparade, protože demošku z toho teď dělat nemá cenu.
Ono se ještě pořádně navenek neprojevuje, jak jde cyklo v Praze do kytek. To vědí na magistrátě, vidí to ti, kdo odešli z cyklokomise, pár projektantů, ale navenek to ještě tolik znát není. Za rok to bude podstatně zřetelnější. K tomu, abys mohl uspořádat cyklojízdu s jasně protestním nábojem, a lidi se toho nelekli, totiž taky potřebuješ, aby byli nasraný. A to zatím ještě zdaleka nejsou.
Proč mám pocit, že tohle zde spousta nákoláků píše již několik let. A již několik let se tu zbytečně handrkujeme, i když nám jde o stejnou věc:-) Že by to už i v AutoMatu konečně pochopili?
Velkou ("velkou") cyklojízdu 2x do roka překousne každej politik (a bude mu to u zadele). Tak ať se vyblbnou a bude od nich zase na půl roku klid. Jen naserou řidiče a ostatní a zas bude víc lidí, kteří budou cyklisty nenávidět a tím pádem nám těch pár cykloušku defakto pomáhá. A my nemusíme nic dělat. Prachy jsou jinde.
Ale až někdo z těhle politiků uvidí, že je ve městě víc a víc cyklistů, bude se o nich v médiích kladně mluvit, tak mu možná cvakne v kedlubně, že když jim někde přihodí pár chechtáků, občas se o ně bude někde zajímat (nebude to přehánět, je to přeci jen politik), tak má pár voličů k dobru. Od Aše na západ už to pár politiků pochopilo....
Osobně mi je akce "Do práce na kole" mnohem příjemnější než všechny ty cyklojízdy.
Zase pozor: bez těch cyklojízd na začátku, by nebyla ta úvodní pozornost a ten start, který teď rozdlělal v Praze infrastrukturu zhruba z třetiny až půlky, takže se po tom už někde opravdu dá jezdit (i když využitelnost je tak 20%). Aby lidi začali jezdit, musejí mít nejprve po čem, a na to, že po čem jezdit není cyklojízdy dříve poukázaly.
Osobně si myslím, že se někteří politici v Praze docela lekli. Cyklostezky a pruhy byly pár let blahosklonně stavěny s tím, že se tím pár cvokům zavře huba, jenže ejhle, oni to začali lidi používat víc a víc. A lidi, co začali jezdit později, mají vyšší požadavky na komfort.
Že je DPNK pozitivní tak, že je proti tomu opravdu velmi obtížné cokoliv namítnout, zatímco CKJ jsou kontroverzní akce, na které se popase každý hater, o tom žádná. Ono ale možná na nějaké kontroverznější akce zase dojde, jakmile vyjde definitivně najevo, že Březinou počínaje se v Praze, pokud jde o jízdu na kole, na tu brzdu skutečně docela šláplo.
Je ještě jedna akce, která si získává čím dál větší oblibu, a to je cyklozvonění. Je to sice akce spíš okrajových částí a je zaměřena hlavně na rodiče a děti, ale začíná se celkem dostávat do povědomí lidí. A výchova dětí k cyklistice je dost důležitá věc pro její další rozvoj.
Z mého pohledu jsou akce DPNK a cyklozvonění tím, co lidi vytáhne na kolo. Nejsou to kontroverzní akce a jak mohu posuzovat z ohlasů, tak právě tento typ akcí lidi velmi baví a přitahuje.
Tak zas bych to Vratislave nepřeháněla:-))
Teď jsem zase po dlouhé době jela skrz Prahu autem na servisku. A ono je dobré to občas vidět i z té druhé strany. Cyklisté možná nejsou spokojeni, ale fakt musím říct, že všelijakých představných stání a cyklopruhů a integrovaných cykloopatření v Praze za posledních pár let o dost přibylo. Nemám pocit, že by se v tomto ohledu nějak významně šlapalo na brzdu.
Jo a DPNK je fakt dobrá akce. Já se ji sice nezúčastňuju, ale díky ní jsme s mnoha lidmi o ježdění na kole mluvila. A také myslím, že díky DPNK i na moje ježdění do práce, i když neorganizované, spousta lidí změnila názor a začala to považovat za normální.
To, že měla cyklojízda na cokoliv vliv nikdo nedokáže. O tom můžeme jen spekulovat. A je jasné, že příznivci CJ si budou stát za tím, že měli kladný vliv. Nebo máš snad nějaké přímé důkazy? Možná upozornila na cyklisty, ale spíše záporně. Ano jsou tady, ale podívejte se, jak se chovají...
Jako kladnou "cyklojízdu" beru cyklozvonění. Taky jde o davy (více menších hloučků), taky jsou cyklisté vidět, taky je to svým způsobem "cirkus", ale cyklisté cíleně neprotestují, neblokují. Jen jedou společně za kulturní akcí. Taky tuhle akci beru a rád podpořím.
Nátlakem a vydíráním se ničemu nedopídíme. Jediné k čemu se dopídíme je, že nám politici nějak zavřou hubu. Třeba tím, že nám postaví cyklostezky....drahé, předražené, nelogické...na kterých si sami navíc nahrabou kapsu. Tak k čemu to je???
Cyklozvonění je fajn, projížďka jednou za rok, takový skupinový vejlet, prezentace rekre stezek a městských částí, na konci festival a prezentace bicyklů, žádné požadavky, zato povinné přilby (ještě že se zatím nemusel podepisovat žádný waiver, ale na to možná časem taky dojde). Dobré tak na to popovídat si s místostarostou, který tvoje vysvětlování, co že to vlastně chceš, stejně nepochopí. Kolik let se dělá? Kdo o něm ví? O cyklojízdách (byť třeba z toho negativního hlediska) ví v Praze skoro každý.
Lanna: Jo, věci přibývají, ale jsou málo funkční. Z auta to vypadá, že cyklisti mají mraky čar všude možně, ale po ulicích stejně nejezdí. A proč? Protože tyhle věci nejsou kvalitní a nesnižují cyklistům pocit ohrožení v provozu (na Prahou na kole teď jedu seriál o kvalitní infrastruktuře, tak se můžete podívat, co funguje aspoň trochu: http://prahounakole.cz/serie/planovani/ ). Dokud ta infrastruktura nebude provádět cyklisty bezpečně a zřetelně křižovatkami, nebude prostě dostatečně přitažlivá.
Michal: Cyklojízdy se v Praze začaly jezdit v době, kdy byla podpora cyklodopravy na minimu, po pár letech cyklojízd vzrostla. Ukázaly politikům téma. Byla v Praze něco jiného, co to tehdy mohlo udělat?
Jo a mimochodem, za to, že v Praze vznikají cykloopatření mizerné kvality, může zhruba trio z...ů, kteří nedovolí pro cyklisty žádné solidní řešení v křižovatce, protože se jim to nelíbí. (Tohle může znít přednasraně, ale bohužel to vím, včetně toho, že s nima nikdo nehne, protože ze dvou lidí, kteří by jim ze své pozice mohli oponovat, by jeden okamžitě letěl a druhý se v cyklodopravě nevyzná ani zbla).
Vratislav:
Ano, já vím, že se to prosazuje těžko. Tak je to ale se vším. Je to výsledek nekoncepčnosti, tedy tlaku zvenčí, na který politici reagují způsobem: "Jo, voni něco chtějí, tak něco uděláme, ať je pokoj". Není překvapující, že to pak nefunguje.
Myslím, že tady právě pomůže, když budou v ulicích vidět ti obyčejní cyklisté. Tedy lidi, co prostě chtějí jet na kole, nechtějí prudit, nechtějí závodit, ale prostě chtějí jet třeba ráno do práce na kole. Něco jako obyčejnej Kodaňan.
Ale věř, že když mi ráno při čekání na autobus na zastávce rychlostí 30km/h málem přejede cyklista přes paty, tak mám s pochopením podpory cyklistiky taky problém. Přitom vím, že ten cyklista má na druhé straně silnice na chodníku vyznačenou cyklostezku. Já přeci za to nemůžu, že jemu se zdá být nevyhovující.
Prostě klidná jízda, dopravní jízda, chceme někam dojet ne jenom někam jet a někde prudit.
"Ono se ještě pořádně navenek neprojevuje, jak jde cyklo v Praze do kytek."
Ze jde cyklo v Praze do kytek bych rikala, kdyby se pocet cyklistu v Praze snizoval. Pro oznaceni stavu, ze magistrat dava na rozvoj cyklistiky mene penez, mi to prijde jako zavadejici formulace.
Teď se ještě realizuje pár řešení, která se připravovala v minulých letech. Pak už prostě nebude nic ;(
Ja spis reaguji na to, ze prazske cyklo nejsou cyklisticka opatreni ale spis pocet cyklistu, ktery by podle me neklesl, ani kdyz se uz nic noveho neudela. A neni pravda, ze nebude nic. Bude to, co je, coz se samozrejme udrzuje a penize na udrzbou nejdou z tech 25 milionu. Osobne bych se nesnazila vyziskat co nejvic penez na kazdy rok, ale vybrala bych par zasadnich mist (ale opravdu jen par) a snazila se prosadit jejich upravu.
No je fajn, že to vidíš tak optimisticky. Já to vidím tak, že rekonstrukce všeho možného budou pokračovat spolu s novými stavbami. Pokud do nich nebudou cyklo řešení zahrnuta, tak se roztříští i to málo, co fungovalo doteď. Cyklisté tedy budou opět vymýceni z města do okolních lesů.
Tak zlé to nebude, v letošním rozpočtu jde z 25 mega 600 000 na projektování - aspoň že tak.
Spíš nebude ta koordinace a tak se každý cyklista na Vršovické bude muset smířit s tím, že u Slávie prostě nebude mít na věky věků nic jiného než poskakování v koloně a odbočení vlevo řazením do třetího pruhu.
Vypadlo mi slovo, "podpora cyklo" jde do kytek.
Když má Praha na 7%-10% modal share, tak proč dělá vše proto, aby stagnovala kolem 2-3?
Hlavně totiž celoměstsky se cyklodoprava vyplácí právě až když má takový podíl, který reálně ulehčí jiným druhům dopravy. Takže vloni dosažený 2% podíl je sice super, ale pořád dost málo na to, aby podložil alespoň ta zcela nezbytná prostorově náročnější řešení.
Je velký rozdíl mezi tím, říkat "děláme, na co máme peníze" (protože stejně nevíme, co chceme a "nebudeme budoucí Radu svazovat nějakou koncepcí" - originál slova paní předsedkyně KCD), a říkat "děláme to, aby se v Praze na kole vykonalo 8% cest, takže některé věci prostě musíme udělat tak a tak."
Zastavit rozvoj cyklodopravy teď znamená prošustrovat z větší části doposud vynaložené investice. Síť je sice formálně hotová třeba ze 40% (cyklostezek je hotových dokonce víc než polovina plánovaného stavu), ale teď se s tím setkávám denodenně, když radím cesty lidem, co chtějí jezdit DPNK: Kus trasy OK, ale pak vždycky přijde nějaké průserové místo, které jim z jinak vcelku příjemné cesty udělá lokálně peklo. Takže lidi se možná namotivují v rámci DPNK, ale dokud jim město v dohledné době nepřestaví jejich 2-3 hnusárny na každodenní cestě, tak pořád hrozí, že s tím praští, jakmile motivace vyprchá.
Tak Nosek je typ politika, kterého vůbec lidi nezajímají. Taky půjde příští rok do háje. Je třeba ale docílit toho, aby se stejně
Velké cyklojízdy mají, nebo možná bych měl už mluvit v minulém čase, vliv na to, co se vám podaří na Magistrátu prosadit. Tím, že počet účastníků Velkých cyklojízd neklesá, respektive neklesal, se s vámi někdo bavil. Tím, že teď ty Velké cyklojízdy přesouváte na soboty, dosáhnete jen toho, že se politici s vámi bavit přestanou. V současnosti ještě není doba uzrálá na to, abyste mohli ustupovat. Dalším důsledkem tohoto ústupu bude jen to, že na vás bude tlačeno, abyste s Velkými cyklojízdami přestali na dobro, respektive z toho udělali něco jako je cyklozvonění, což nemá s městskou cyklistikou už takřka nic společného.
"Je vidět, jací jsou někteří nákoláci cyklisti."
"....ale rozhodně ne každý dokáže jezdit jako já."
http://www.nakole.cz/blogy/cyklopalmovka/309...
:-)))
Někdo asi už dlouho nedostal přes držku... ;-))
Vy pražáci, vy jste fakt potróblí...
Hele, nech toho. Uvědom si, že velká cyklojízda je jen 2x do roka, tak nám popřej, že si můžeme 2x do roka trošku na to téma štěknout :o)))
Nebo že by jsi nám to záviděl?!? :o)))
U nás (teda u nás na jihu) se pořádá Den bez aut (nebo jak se to jmenuje), kdy se pro auta v pátek odpo zavře na pár hodin pár ulic (jezdí objízdnou trasou) a místo aut se po ulicích prohánějí jen cyklisti (závody různých skupin, druhů a kategorií, jízda jistorických kol, fixky,...). Vše s požehnáním města a policie, nikdo nikoho neblokuje, nevynucuje si průjezd, probíhá to v pohodě.
Já vím, nic pro pražáky, není to nasírací akce...
Pražské cyklojízdy také mají požehnání města a Policie, také jsou uzavřené některé ulice, byť ne na pár hodin. V tom se nijak neliší. Bohužel se u nás najde dost lidí, kteří jsou schopní pokyny policie ignorovat. V Praze vždy musíme mít něco extra, když jsme pupek Světa.
No sraz je také dvakrát do roka... Tahat ožralí cyklisty na silnici... Co kdybych si také zašel štěknout?
Tobě ten můj dovětek z tématu ke srazu ale leží v žaludku, jen co je pravda.
Ale když se ti uleví, tak si tam štěkni.
Ovšem k věci prosím, jako se "štěká" zde.
A znovu tě žádám - rozlišuj, co je off-topic a co jsou dotazy k věci. Jak je vidět výše, zatímco ty tu na dotazy Lanny a jiných házíš všechny možný zkratky, tak Vratislav nemá problém věcně a klidně odpovědět.
Člověče Hraboshi, také si to občas říkám. Jak málo si tihle kazisvěti jako je Radka a spol., váží skutečnosti, že například já, největší rypák v historii této diskuze, se důsledně vyhýbám tématům o Nakoláckých srazech, abych jim to nekazil.
Je to podobné, jako s těmi velkými cyklojízdami. Pořádaly se dvakrát ročně, ale jim vadilo, že se pořádají ve všední den. Teď se pořádají v sobotu, takže teď už jim vadí samotný fakt, že se pořádají, že jsi jim neposkytl nějaké iformace, kdo chce psa bít, vždycky si něco najde..
Jakmile těmhle lidem ustoupíš a uvolníš jim nějaký prostor, okamžitě si ho přivlastní. Tvůj ústupek nedokáží vnímat jako ohleduplnost, ale jako své vítězství a Tvoji slabost.
Tak se nevyhýbej, nežinýruj se a klidně přednes co ti vadí, můžem o tom poplkat.
Je zajímavý jak jsou různí fanatici citlivý a připomínku a námitku považují za bití holí, ale do dišputace se jim nechce.
Mě vadí, že Radce (ale i dalším) přijde normální a zábavné dvakrát do roka svinit diskusi pod pozvánkou na nějakou akci, které se neúčastní a účastnit nechce:
"Uvědom si, že velká cyklojízda je jen 2x do roka, tak nám popřej, že si můžeme 2x do roka trošku na to téma štěknout :o)))" ~~~Radka
To, že se něčeho neúčastním ještě nezanamená, že se mě to nějak nedotýká a že k tomu nemám co říct. Pokud bych byl nucen se v danou dobu pohybovat po Praze v místech, kde se budete houfně projíždět a blokovat ostatní, tak by se mi to taky nelíbilo a určitě bych proti tomu měl plno výhrad.
A pokud někdo vyjádří uspokojení nad tím, že se nějaká akce přesunula z pracovního dne na sobotu, na tom vážně nevidím nic proč by se muselo hned na něj útočit místo normálního pokecu a vysvětlení si názoru.
Na srazu určitě všichni jezdí střízliví (pozor na zbytkáč). Na srazu určitě všichni jedou za sebou, tak jak určuje zákon. Asi ne...
Mám Vám každého půlroku připomínat že takové chování kazí pověst všem cyklistů a pak to odnáším, když se ke slušným cyklistům chovají motoristé neurvale? No ale co jiného bych od nich po jejich zkušenosti s nákoláckým srazem mohl čekat. Taky se tam jezdí bez přileb, to slušným cyklistům také nedělá dobrou reklamu.
Věř, že kdybych chtěl najdu si spoustu důvodů proč mě nákolácký sraz negativně ovlivňuje a proč bych ho měl flameovat... Nedělám to.
Nahodou zeny po jednom pivu ridi lepe nez za strizliva a jezdeni bez prilby je bezpecnejsi, protoze Te auta objedou s vetsim odstupem. :-)
http://www.rozhlas.cz/meteor/prispevky/_zprava...
http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&clanek...
Na srazu při jízdě si po jídle určitě pár lidí dá pivo, ale určitě nikdo nejede opilý. Chvceš snad říct, že na cyklojízdě si nikdo nedá pivo a všichni tampřijíždí bez alkoholu a u všech to přísně kontrolujete a provinilkce vyloučíte z jízdy?
Na sraztu se urtčitě vždycky nejezdí jen za sebou, zpravidla dva vedle sebe a když je to nutné tak opravdu po jednom za sebou, ale vždycky tak, aby mohlo jakékoliv auto bezpečně předjet, žádná vozidla nejsou blokována. Co ale určitě nepoužíváme, tak to je "špuntování", pokud se jízda roztrhá přes obec a křižovatky, tak se potom někde zpomalí nebo i zastaví a počká se až ostatní dojedou.
No vidíš jak nám to jde. Snadno si to vysvětlíme. Klidně můžeš vznést i další své výhrady a co negativně ovlivňuje cyklistiku.
Jenže rozdíl je v tom, že za "pivo po obědě" a "jízdu bez přilby" tu účastníky Cyklojízd pár nákoláků pravidelně a dost nepříjemně drbe.
Čekáte na sebe? Určitě přitom blokujete autobusové zastávky. O zastavení v křižovatce a ukazování raději ani nemluvím. Prostě Nákoláci na srazu jezdí jako prasata. Jenže nákoláci jsou takoví šťastní sluníčkoví lidé, všichni vyzařují pozitivní energii a tak to nikomu vůbec nevadí. (tohle můžu opakovat v různých variantách bez ohledu na to co napíšeš- tak jak je to tady).
Já nehodlám drbat srazy a už vůbec ne pod pozvánkou na Cyklojízdu.
Na kolika srazích jsi byl účastníkem?
A?
Na kolika jsi byl Cyklojízdách? A stejně jsi je v minulosti trolloval. Radka byla na Cyklojízdě asi před pěti nebo šesti lety...
Můžeš mi vysvětlit, jaký je rozdíl mezi cyklojizdou před pěti lety a třeba loňské?
Já vidím jen jeden. Je vás každým rokem méně a méně:-)
No že o těch srazech tak "zasvěceně" hovoříš, co se tam děje; ale evidentně nepíšeš o "nákoláckých" srazech, protože tam to tak neprobíhá...
Stačí, co tu o cyklojízdách píšeš ty a tobě podobní; jak špuntuje, blokujete dopravu. Plus jsou o tom videa... K Cyklojízdě mám odpor, takové nátlakové akce neuznávám, děláte cyklistům akorát tak ostudu a psí službu. A jako vrcholem je, že jsou tyto akce placeny z našich daní (resp. různí ti "spasitelé" typu cyklokoordinátoři, avtomatčíci aspol).
Kvůli pivu po obědě tady nikdo nevášní a jestli má někdo přilbu nebo ne, to je myslím taky většině lidí šumák, hodně lidí ji vozí a má k tomu své důvody, hodně lidí ji nevozí a také to zdůvodní. Nevím, že by tady kvůli tomu plály nějaké vášně.
Jiné místo než je autobusová zastávka, kde se dá čekat aniž by byl někdo nějak blokován, si neumíšě představit? Je jich plno, stačí vyjet a dívat se kde se čeká. Občas jsou tady fotky ze srazů a jejich čekaček.
Určitě ne vždycky a všichni ukazují, ale když jede 15 nebo i víc lidí a z toho jich polovina ukáže směr jízdy, tak to bohatě stačí, jaký poměr lidí ny cyklojízdě zvedne ruku a ukáže směr jízdy ? A přednost v jízdě vozidlům na hlavní se na křižovatkách rozhodně dává na rozdíl od cyklojízd, kde se přednost vynucuje vytvořením překážky.
Co to je za argument "Prostě Nákoláci na srazu jezdí jako prasata." a co se pod tím sktrývá? Na takhle hloupé výkřiky moc reagovat neumím, jedině snad, že bych po tvém vzoru napsal, že organmizátoři jízdy a jejich pohůnkové jsou demagogičtí pomatetenci, kterým když dojde dech, tak vyrukují s podobnými výkřiky. Nebo to je obecné označení způsobu jízdy všech cyklistů ? Podle tvé logiky by potom znamenalo, že všichni kdo se zůčastní nějaké jízdy na kole jezdí jako prtasata, tedy všichni cyklisti jezdí jako prasata. Teď jsi to vážně dovedl k dokonalosti.
OK, když chceš srovnávat v tomto duchu...
Cyklojízda VŽDY končí v nějakém zábavném podniku, kde se alkohol prodává, takže lze očekávat, že účastníci na závěr něco popijí A POTOM na svých kolech jedou k domovu, A TO PO STANDARDNÍCH MĚSTSKÝCH KOMUNIKACÍCH V MĚSTSKÉM PROVOZU.
Na srazu si cestou dá pivko, kdo má chuť, ale stíhá tak jedno, dvě. Při trasách se snažíme jezdit hlavně mimo větší silnice, tzn. po lesních cestách a na silnicích s co nejnižším provozem.
Ve větší míře se VŽDY popije až po návratu, kdy jsou kola bezpečně uzamčena a nikdo na něm již nepojede.
Tak ti nevím, ale v tomto srovnání mi cyklojízda vychází s větším mínusem než sraz...
Už nahoře jsem ti psala srovnávej věci srovnatelné.
Nechci. Ale proč je s tím pravidelně zasíráná diskuse o Cyklojízdách a ty srazové nejsou?
Nevím Hraboshku, ale tak nějak předpokládám, že to je proto, že ty srazy nemají ambice mluvit za všechny cyklisty.
...a nasírat ostatní účastníky (nejenom) silničního provozu blokováním dopravy (teda vlastně "špuntováním"). Zajímavé je, že na žádném srazu, tedy aspoň co vím já, nikdo nedostal od "motoristy" za své "chování" přes hubu...
A pražské Cyklojízdy snad ano? Tos vyčetla kde? (DNFTT, DNFTT, DNFTT, DNFTT, DNFTT, DNFTT, stokrát to vopíšu)
Tak ještě 94 krát:-))
Taky dobrý způsob jak trollit, že:-))
A proč mi tedy neodpovíš kde jsi vyčetla, že Cyklojízdy mají ambice mluvit za všechny cyklisty?
Podsouváš tu čtenářům nepravivé tvrzení, tak jak pár dalších místních trollů a divíš se když si myslím že děláš to samé?
Diskuse pod Cyklojízdou tu bohužel nikdy nebude zajímavá... Vždy se najde pár idiotů, kteří ji budou zasírat nepravdivými příspěvky, nařčeními o obviněními. Je mi z toho dost nanic. Alternativně budou třeskutě vtipní.
Myslim, ze kdyz to budes ignorovat, tak to dopadne lip, protoze je to prestane brzy bavit. Nekdo ma proste potrebu pod kazde info o cyklojizde napsat, ze je rad, ze nebude v Praze, a ze se mu cyklojizdy nelibi, takovy folklor.
Ale proč to musí rozpatlávat každého půl roku do dvaceti příspěvků?
Já asi také založím folklor: hejtování srazů. Budu mít radost z toho že tam nebudu. To bude docela prča ne?
A opravdu budes mit radost z toho, ze se chovas stejne pitome? Podle me proste tato metoda "vychovy" nefunguje.
Jinak mi to prijde takove detinske a jednoduse predvidatelne, ze kdyz se objevi pozvanka na cyklojizdu, tak stejna snuska identit napise obdobnou snusku poznamek, kazdy holt mame jine uchylky.
Promiň Hraboshi, netušila jsem, že stojíš o odpověď po těch šesti DFTT (+ dalších asi sedmi jinde).
Nuže, tentokrát jsem to z té pozvánky nevyčetla. Naopak, popřála jsem Vám, abyste si to užili. Čili já osobně proti té cyklojízdě tak, jak pojede letos, nic nenamítám. Spíš mám pocit, že třeba Ty a cyklopalmovka jste s tím dost hrubě nespokojeni.
Z čeho usuzuji, že si přeješ, aby cyklojízda mluvila za všechny (pražské) cyklisty? No třeba z toho, jak zde prohlašuješ, že tu cyklojízdu je nutně potřeba dostat do hlavních zpráv a médií, udělat ji tudíž v termínu, který bude hodně kontroverzní, jinak prý s vámi (a teď přesně nevím s kým) nebude nikdo mluvit.
Hraboshi, já ti nevím, ale jediný, kdo tu prká jsi ty. Promiň, ale u nikoho jiného tady nečtu žádné výrazně kontroverzní příspěvky jen ty tady neustále vykřikuješ cosi o trollovoání.
Já si naopak myslím, že tentokrát je tato diskuze velmi klidná.
Lanna měla snahu se tě na pár věcí zeptat a ty místo normální odpovědi jsi jen prskal.
Naproti tomu Vratislav nám tady řekl docela dost zajímavých věcí a oproti tobě dokáže diskutovat naprosto bez jakýchkoli osočování a hudrování proč se kdo na co ptá.
S cobicem a ostatními se tady také dá diskutovat normálně, tak proč to nejde s tebou?!?
Jestli on spíš nebude problém v tom, že vidíš rudě, jakmile sem napíše někdo, kdo na cyklojízdy z jakéhokoli důvodu nejezdí.
"Na srazu určitě všichni jedou za sebou, tak jak určuje zákon. Asi ne..."
Asi JO...
A že nás tehdy byly snad 60...
Já mám tušení, že jsem tenkrát na té křižovatce napočítal něco jako 78, 87??? Někde jsem měl fotku v těhle serpentínách, ale celého hadu.... Jen ji nemůžu dohledat. A had vznikne jen tehdy, když se jede za sebou.
Zkus pohledat v rozcestníku
http://www.vrstevnice.com/akce/2006/05kveten...
Aspoň otestuješ, který odkaz je ještě funkční a který ne :o)))
Dej mi pak pls vědět.
Na cyklojízdě jsem byl jednou a na srazu taky (na velkém). Ani na jedné akci jsem na kole neviděl žádného vožralu. Tak nevím, na co narážiš. Pravda, nejel jsem ještě s Galášem, který pořádá malé cyklojízdy a dle toho, jak je zde prezentuje, tak jsou hospody a restaurace (a dobré pivo) tím hlavním o co tam jde.
Navíc. Když jsem jel v cyklojízdě, tak se na pravidla silničního provozu s prominutím kašlalo. A to bylo první, co mě odradilo. Protest se vším všudy. Když se jede s nákoláky na sraz nebo akci, tak se vždy chovají jako cyklisté a dodržují vše, jak se má. Když jsme měli dát přednost, tak jsme klidně cyklistický hlouček přerušili (bylo nás tenkrát kolem stovky) a za křižovatkou na sebe počkali. Atd atd atd....
Tak nevím, co tu chceš porovnávat!!!
správně na cyklojízdách jezdí jak dobytkové aspon na těch malých i když jedna velká stačila viz bus na Spořilově nechápu proč mu nedali přednost prostě tupci a Gulášovi jízdy radši bez comentu párkrát jsem s ním byl to si dá pokaždé klobásu a kyne a kyne.Zkus s ním někdy jet a uvidíš, ale lepší je nejezdit.
Přednost?
Tys tam asi nebyl co? Bus tam začal na plné čáře předjíždět. No a když zjistil, že to nestihne, tak se jal cyklisty vytlačit do pangejtu. Vysvětlil bys mi co je tupého na tom, když Tě někdo při předjíždění na plné čáře začne vytlačovat ze silnice a proč bys měl někomu takovém dát přednost????
Kolik jelo cyklistů v řadě a kolik jich jelo vedle sebe a na jak dlouhým úseků byli roztahaný?
To je snad jedno ne? Ty bys začal předjíždět souvislou řadu cyklistů, kdybys neviděl její konec?
Jedno to teda vážně není a ten kdo si myslí, že ano a taklé se podle toho chová, tak to je názorná ukázka bezzohlednosti a hloupé arogance.
Tím chceš teda říct, že by ses vedle nich klidně nacpal, kdyby jeli za sebou?
Jiné řešení neznáš? Já bych nikdy na frekventované silnici nejel ve dvou nebo více osobách vedle sebe, pokud jede autobus, tak se uhýbám i když široko daleko jiné vozidlo není. Když jede víc cyklistů, tak by měli udělat mezi sebou mezeru do které se auta a především autobusy a nákladní auta vejdou aby mohli v klidu a bezpečně předjíždět. Jenže tohle asi mnoha lidem nedochází a pro stádní typ to bude něco nepředstavitelného.
Jsi velmi zodpovědný a ohleduplný. Po kolika cyklistech děláš asi ty mezery pro náklaďáky ve městě? Ano, stádní typy vídám na jižní spojce, sanitky i hasiči s nimi mají problém, páč ucpou i odstavňák. A to by měli mít teoreticky všichni papíry :) Jak je kdo získal, to je druhá věc...
Ne nijak zvlášť, jen se chovám normálně. Já vážně nevidím nejmenší důvod neumožnit předjetí autu a zvlášť autobusu. Když je provoz a uzká silnice kde se nedá cyklista bezpečně předjet při protijedoucím autě, tak bych to viděl tak po 10 cyklistech (30 metrů) a mezera 30 m a tak dál.
Když se stádo (100 a více) cyklistů plouží roztahaný na stovky metrů a jedou dva i tři vedle sebe, tak je to vrchol bezohlednosti a vůbec se řidiči autobusu nedivím, že najel vedle nich a začal je tlačit ke kraji a vynucoval si mezeru pro zařazení.
A když už se, nedej bože, něco takového stane, že mezi cyklisty mezera pro náklaďák ani autobus není dostatečně velká, co tedy uděláš?
To si za normální situace u nás neumím představit, takže jen teaoreticky, nejsem magor a tu mezeru snadno udělám, přestanu šlapat případně i přibrzdím.
No a jak zajistíš, že tě během tohoto manévru nepředjede jiný cyklista nebo někdo nezačne zrovna brzdit i před tebou?
Bavíme se stále o cyklojízdě po otevřené silnici, takže to zajistit musí organizátoři, musí hlídat aby jeli všichni jen po jednom a za sebou a udržovali mezery. Pokud tohle organizátoři nejsou schopnmi zvládnout tak by ty jízdy vůbec neměli dělat a nikdo by jim to neměl povolit.
V normálním běžném provozu se něco podobného těžko kdy vyskytne.
Původně jsem myslel, co uděláš jako motorista, ale na to jsi mi už odpověděl výše. Budeš se tedy snažit tu mezeru si vynutit násilím.
Nikoliv násilím, ale pokud dotyčný cyklisté nevědi jak se slušně a ohleduplně chovat k ostatním účastníkům, tak normálním jejich určitým omezením. Něco podobné jako jsou řidiči (včetně cyklistů) povinní v obci umožnit vyjetí autobusu ze zastávky třebna i zastavením.
Dík, Vratislave. Takto tomu mohu rozumět. S něčím mohu souhlasit, s něčím nesouhlasit o něčem pochybovat.
Každopádně to takto chápu lépe, než když mě někdo odpálkuje trollováním.
Jaký ústup z jakých konfrontačních řešení máš na mysli. Co vůbec konkrétně máš na mysli.
Řekněme, máme tedy velkou cyklojízdu. Ta má jakési poslání a jak ty pořád opakuješ, jakési požadavky.
Prosím, buď tak hodný, napiš mi alespoň jeden konkrétní požadavek cyklojízdy jako kolektivního orgánu. Něco na papíře, co ti účastníci podepíší a s čím půjdete třeba na magistrát a budete chtít, aby to udělali.
http://www.nakole.cz/diskuse/16295-velka-jarni...
Kdybys (například) místo druhého kopírovaného příspěvku napsala významově shodné "A jaké konkrétní požadavky máte, v pozvánce to napsané není.", vynechala jsi kolektivní orgány, poslání, lidičky (to je z jiného příspěvku) a další tatarismy, tak bys dostala normální odpověď.
Jo a že jsem tatar...no to víš, nikdo není dokonalý:-)). Někdy se holt ptám blbě, to je fakt, tak promiň:-))
Nejsi Tatar. Tatarismus je něco jako germanismus. Akorát je to přejaté od Tatarů.
Jé, tak to já neznám. Já znám jen tatarskou omáčku a tatarský biftek:-))
Jo, to bys mohla vzít taky s sebou:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid...
"Myslím, že tady právě pomůže, když budou v ulicích vidět ti obyčejní cyklisté. Tedy lidi, co prostě chtějí jet na kole, nechtějí prudit, nechtějí závodit, ale prostě chtějí jet třeba ráno do práce na kole. Něco jako obyčejnej Kodaňan."
Lanna
http://www.nakole.cz/diskuse/16295-velka-jarni...
Kdo je obyčenjný cyklista a jak se liší od neobyčejného? Tvrdíš že lidi co jenou na Cyklojízdu na kole jezdit nechtějí? Můžeš mi říct kdo CHCE prudit? Maximálně Ty, jinak to nevidím.
Proč stavíš "BCU" (běžný cyklista uživatel) do opozice vůči účastníkovi cyklojízdy? Jaký k tomu máš důvod? Opravdu si účastnících shromáždění myslíš, že tam jdou aby mohli někoho naštvat? Například o lidech, kteří 10. března dorazili kvůli Tibetu před Čínskou ambasádu?
:-))
Hraboshi, v příspěvku na který odkazuješ a z kterého cituješ, není ani slovo o účastnících cyklojízd a tudíž VUBEC NIC v něm o těchto předmětných účastnících netvrdím. To jenom ty to tam chceš vidět.
Mám pocit, že prudíš, tak jen do toho. Pruď si, ale teď už beze mne.
Ámen:-))
V tom příspěvku mě zaujalo spíš tohle: „Prostě klidná jízda, dopravní jízda, chceme někam dojet ne jenom někam jet a někde prudit.“
„Ne někam dojet a někde prudit“
O jaké prudě to tihle podivní lidé pořád píší? Jsem starý přibližně jako oni, ale přijdou mi zakyslí jak z minulého režimu. Plná ústa svobody, ale vůbec je nenapadne, že X tisíc lidí chce, a ze zákona může, dvakrát ročně zažít jaké to je, projet se ve všední den po Praze bez aut. Nic víc, a nic míň.
Hlavně hodně mladý lidi by si to měli vyzkoušet, aby vůbec měli nějakou představu, co je to za svinstvo, ty auta. Něco takového by podle mě, opravdu svobodomyslný člověk, měl bez problémů tolerovat.
Do práce na kole je sice taky hezká akce, ale jen pro dospělý a navíc je z mého pohledu moc uvědomělá, přijde mi to trochu jak za bolševika – ano, soudruzi a soudružky, jízdu po Praze vám budeme podporovat, ale budete nám na kole jezdit do práce, prostě klidná, dopravní jízda, chceme někam dojet a tím být užitečný pro ostatní soudruhy. Jestli si chcete jezdit na kole jen tak, pro zábavu, budou problémy, tohle nám v Praze nedělejte, to není dobrý příklad pro tu naši mládež. Dvakrát ročně nám tady na dvacet minut zablokovat dopravu, z toho jsou velké národohospodářské škody. Jízdu na kole pro zábavu vám tady soudružka Fukáčová odborně zorganizuje mimo Prahu, v lese, aby vás lidi neviděli. Na to jsme vám dovolili koupit ty auta a horský kola, abyste nám jezdili po lese, tam nám podpořte to národní hospodářství, v tom lese a ne někde na magistrále, kde nám jezdí ty auta.
A teď lezeš do zadku komu?!?
Jsi někdy schopen říci svůj vlastní názor a ten udržet alespoň jeden rok?!?
Nikomu do zadku lézt nepotřebuju. Svůj názor mám už dlouho a nějak nemám důvod ho měnit. A víš co? Já se na tu cyklojízdu pojedu podívat. Aby tu pak třeba někdo nevykřikoval, že nevím o čem mluvím. A pak poreferuju, co se změnilo od doby, kdy jsi tu právě ty měsíc co měsíc sháněla na každou cyklojízdu ovečky.
To by se za bolševika zorganizovalo těžko, chyběla by kola a taky MHD byla dotovaná mnohem víc než teď, čili ježdění na kole nebylo tak zajímavé z hlediska financí jako dneska :)
Pokud si pamatuji, tak do cykloprodejny na Kubánském náměstí ( jedné z mála v Praze) se dodávala kola jednou za kvartál a přímo na pult se jich dostalo míň než šicích strojů prodávaných tamtéž.
Když jsem chtěl tehdy sehnat něco na kolo, tak to většinou končilo u duše a lepení, cokoliv dalšího byla otázka štěstí.
Pětikolečko jsem kupoval asi dvě sezony než jsem ho dostal...
Takže představa jak se v Praze sejde pár tisíc cyklistů jen tak pro zábavu, byť organizovanou se mi nějak nezdá.
Ledaže by se snad na konci přehlídky prodávala kola jako ovoce na 1. máje :)
Děkuji 2179914 za varování o chystané cyklojízdě.
(a Jakešovi za příspěvek do zlatého fondu nákolácké dřendy ;)
Ach jo, lidi nebojte se při palečkování dolů napsat mi pod to i svůj názor, mě to fakt zajímá, čím vás mohl tenhle slušný a neutrální příspěvek tak rozčílit.
Za svůj palec dolů se nestydím. "To Tvoje "varování" není zrovna pozitivní ani neutrální postoj. A ten "Jakeš" asi taky ne. Stačí tyto dva důvody?
Ale pro mě je to varování, já poblíž bydlím a ona akce mě a mou rodinu může ten den omezit v pohybu (pěšky, MHD kromě metra, na kole, autem). Já jsem strašně rád, když se o podobných akcích dovím předem a můžu s tím počítat, proto jsem zde za to poděkoval. Podle tebe bych teda měl radši lhát?
Jakeš je výborné dílko, fakt.
Pěšky? Jak?
Mhd? Jak?
Děkuji za vysvětlení.
To mi vysvětli. Po chodníku cyklisté nejezdí a přejít se dá. Rozhodně nebudeš na přejití čekat déle než na přechodu na Hradčanské.
Tramvaje, kromě 11 na Vinohradské směr Flora (imho dost blbě vymyšlená trasa) Cyklojízda také neovlivní. Tak bych rád věděl zda Ti jde o to vytvořit důvod proč bys mohl Cyklojízdu kritizovat nebo zda Ti jde také o něco jiného.
Podle všeho nedokážeš vymyslet žádný lepší důvod o který opřít kritiku.
**********************
Já to pořád říkám- je to jedno, je zbytečné ustupovat a snažit se o kompromis z kopromisu. Vždycky se nějaký problém vymyslí.
Jenže on nekritizoval. On děkoval za informaci:-))
Luděk tu k Cyklojízdám napsal pouze jeden jediný příspěvek?
Nikoliv, k cyklojízdě (jedné konkrétní) napsal dva.
V obou poděkoval za informaci:-))
Luděk tu má registraci jeden týden? Já si pamatuju co psal nějaký id "Luděk" v jiných tématech a to co psal loni. Ale třeba to byl někdo jiný. Určitě ano.
Tedy pravda, já nevím, jak dlouho tu má registraci. Já zas až tak moc lidi nelustruju.
A co psal o loňské? To nevím, ale já se přiznám, že na mě ta loňská jarní také nepůsobila moc pozitivně. Nic moc dobrého nepřinesla.
Ale pravda, skoro bych řekla, že tobě se chce o té loňské povídat.
Tak povídej.
Ze s temi pocty porad otravuji, jak se dostalo do agenturni zpravy cislo 8000 pro pocet ucastniku jarni cyklojizdy v roce 2011, kdyz sam automat na svych strankach uvadi 5000?
http://www.regiony24.cz/11-176481-velka-jarni...
http://www.auto-mat.cz/2011/04/velka-jarni...
Timhle tempem budeme za par let na 35000 jako v Madarsku.
To není počet účastníků, ale počet kol u zúčastněných jednostových dopravních prostředků :o)))
Kdybys misto radobyvtipnych poznamek klikla, precetla by sis, ze je to pocet zucastnenych lidi. Tohle mi prijde jako dost zavazny rozpor a zajimala by me nejaka smysluplna odpoved a nikoli kompostovani dotazu.
Očekávat můžou, kolik chtějí. Asi potřebujou tím optimistickým číslem víc lidí nalákat. Kdyby psali, že tam vlastně moc lidí nepřijede, mohlo by se jim to splnit.
Ministerstvo financí přece taky zveřejnilo očekávání, že do konce června se do druhého důchodového pilíře přihlásí až milion účastníků. A za první tři měsíce se jich přihlásilo s bídou dvacet tisíc.
Ty tři tisíce účastníků cyklojízdy navíc proti předloňsku jsou určitě pravděpodobnější než těch zbylých 980 tisíc zájemců o druhý pilíř. Takže asi tak...
Ze nekdo jiny taky lze dela z me lzi mensi lez? Nemam takoveto relativizovani rada.
To já taky ne. Ale zveřejnit nadsazené očekávání přece není ještě lež. Horší je, pokud záměrně nadsadí skutečný počet účastníků po akci. Tentokrát pojedu s nima a zkusím to spočítat nebo co nejpřesněji odhadnout. Před manipulací se člověk musí chránit, ale nesmí ji zase vidět za každým rohem. ;-)
Pokud sis nevsiml, kritizovala jsem uvedeny pocet ucastniku po akci, o ocekavani az 10 000 ucastniku aktualni cyklojizdy jsem se nijak nezminila.
Jo, tak to jsem skutečně přehlédl. Nadsazování počtu účastníků cyklojízd a vůbec to žonglování s čísly mi vadí taky. Pokud vím, tak více než 5.000 účastníků na pražských cyklojízdách nikdy nebylo. Těch osm tisíc je tedy číslo vycucané z prstu. Teď jde jen o to, kdo je jeho autorem. Pochybuju, že by to byl po té loňské blamáži přímo Auto*Mat. Pravděpodobně si to přifoukli novináři. Ale nevím.
Je to clanek z pera Automatu, takze pochybujes mozna pekne, ale zcela zbytecne.
http://www.auto-mat.cz/2013/04/velka-jarni...
Osobne musim rict, ze bych nechtela mit nic spolecneho s organizaci, ktera takto prebarvuje realitu ve svuj prospech a chova se opakovane dle hesla "ucel sveti prostredky". Prijde mi to ostudne. Veskere udaje a statistiky od Automatu a jeho clenu se timto pro me stavaji neduveryhodne.
Naštěstí to tady vždy někdo ohlídá ;) Ale kdo bude monitorovat ty co je monitorují? Sčítače? I jejich čísla se dají zpochybnit. Sčítače doplněné videozáznamem, aby se to dalo dopočítat. Není to už zásah do soukromí? Ale komu dnes vadí, že je monitorován musí stejně chodit v kukle. Nebo jezdit na motorce či autem? V MHD jsou kamery taky. Akorát zatím ne online. Statistikám DP máme věřit?
Že Auto*Mat ta čísla s oblibou nadsazuje, je bohužel asi pravda. Ale určitě to dělá pro dobrou věc, i když nevím, jestli to není spíš na škodu. Přesto si jejich práce velmi vážím.
Uvidíme, jak to bude vypadat teď v sobotu. Pokusím se o nezúčastněný objektivní pohled. Nepochybuju o tom, že to v každém případě bude pro mě nevšední zážitek.