http://ekonomika.idnes.cz/centralni-registr-kol...
"Registr navrhuje ministerstvo dopravy ve své strategii rozvoje cyklistické dopravy. Podle úředníků je to cesta, jak snížit počty ukradených kol, kterých v Česku ročně zmizí přes sedm tisíc...
Nyní se mluví i o tom, že by se kolo mohlo prodávat jen s technickým průkazem."
Pokud to neni jen opozdeny april, proc mam pocit, ze zase nekdo prisel s napadem, jak nechat vydelat spratelenou firmu a obcany poradne podojit?
Kdyby za kazde povinne registrovane jizdni kolo chteli tisicovku, uz nam tu vzduchem litaji miliardy. Kdyz se za databazi (kterou by slusny student zvladl jako semestralku) utrati stovky milionu, treba zbydou penize i na vyplaty nove prijatych uredniku...
Nejspis by to byl taky elegantni zpusob, jak se spousty cyklistu zbavit, protoze neregistrovana kola by na silnici nesmela a starsi kolo bez dokladu o koupi by ani zaregistrovat neslo... co by bylo s lehokolama, je vubec otazka, uz vidim, jak se handrkuju s nejakym urednikem, co je a neni jizdni kolo... :-/
Jako daleko větší zhovadilost vidím to, jestli se tomu modrýmu gaunerovi podaří protlačit návrh, aby veřejné části vodovodních přípojek přešly do vlastnictví majitelů domů.
Von celej ten českej "kapitalismus" je jeden velkej průser...
(mimochodem - auta v registru jsou a přitom kolik jich z těch ukradených najdou?)
Byl jsi s vodovodem rychlejší.
Já už zažil v době kdy jsem koupil barák jednání s SČVaK, když jsem zjistil, že přípojka není uložena v nezámrzné hloubce. Po dlouhém dohadování to dopadlo tak, že jsem si na vlastní náklady nechal vykopat od místního bezdomovce novou drážku, SČVaK mi do ní milostivě položil potrubí a já si to nechal zahrnout.
Jediná klika byla v tom, že domy jsou napojeny na hlavní řad "sériově", takže mi přispěli i majitelé domu "za námi", protože když zamrzla voda nám, přestala téct i jim.
Mám obdobné zkušenosti, když jsem potřebovala vyměnit přípojku plynu.
Musela jsem sehnat plány od všech možných vedení, co jsou uložený v kritické části chodníku a spoustu povolení.
Nakonec mě zachránilo, že se na naše přípojky vztáhla v tom čase periodická výměna, takže vešekré mé půlroční běhání sice přišlo vniveč, ale o výkop a práce už jsem se start nemusela.
Škoda, že jako autor nápadu je uveden Stát. Moc by mě zajímal ten konkrétní člověk, co s tím přišel.
Po včerejší zprávě o plánované úpravě zákona:
"opravy a údržbu vodovodních přípojek a kanalizačních přípojek uložených v pozemcích, které tvoří veřejné prostranství, zajišťuje provozovatel vodovodu nebo kanalizace na základě písemné žádosti vlastníka přípojky, a to na jeho náklady"
už jen očekávám daň z oken.
Jojo, tak dlouho se haleka "my jsme doprava" az si toho vsimne i "stat" a chce cyklisty zrovnopravnit.
Copak starší kola, ale dětská kola. Ta rychle mění majitele, tam by byl vejvar do státní kasy.
Nemusí být nutně jen dětská kola. V mém (cyklo) okolí má každý víc než jedno kolo. Já mám čtyři (doufám tedy, že stupidní ouřada nebude chtít poplatek vždy, když na podzim udělám ze silničky cyklokrosku a na jaře z CX zase silničku), mladej má dvě (pravda, na jednom už nejezdí, je mu malé) a žena má kola celkem tři... Jo, celkem devět kol jen v naší rodině, to už by nějakého úředníka na nějaký ten den dva uživilo...
Veřejně prohlašuji, že pokud takovou stupiditu opravdu schválí, tak to budu bojkotovat. I pokud by registrace byla zdarma (což by určitě nebyla).
Svatej grál "budoucí" vlády bude progrese (u té současné je to jen skryté). Takže jednoduše - první kolo za kilo, druhý za dvě kila, třetí pětistovka, čtvrtý litr. A u starších kol se při prvním prodeji zavede "ekologický" poplatek na podporu prodeje nových kol. Jo a do center některých měst budou smět jen nová, hezká kola s nálepkou za nějaký ten drobný peníz. Hezcí jezdci se začnou řešit až v dalším kole...
A za druhé a další kolo ještě zavedou daň z přepichu. :-)
A ještě je tu i povinné ručení. :-)
Jenom doufám, že tohle nečte nějaký aktivní úředník z ministerstva dopravy. :-)
A taky řidičáky a školení (leckdo by ho opravdu potřeboval), STK a homologace dílů a oblečení. A časem by mohly zavést i tachografy pro dodržování rychlosti a bezpečnostních přestávek.
Ale s těma poplatkama za registraci to není sranda. Kol je možná víc než aut a ve věci příjmů do státní kasy je to pole neorané. A když ucítí, že by zas měli co si mezi sebe rozdělit...
Auuuuuu...
Prosím, PROSÍM, aspoň ta vyjmenovaná slova...
Jen jestli on nemyslel nějakou daň z pohlavního styku.
Aha, jenže to by pak znamenalo, že kdo bude mít více než jedno kolo, tak bude platit za veškerý pohlavní styk...
Jen aby se kvůli tomu pak také nezavedl nějaké registr, aby to bylo doložitelné :o)))
To je pěkný nápad - třeba brácha má do města starou ukrajinu nalezenou u babičky ve stodole, vyladěnou tak, aby jezdila a aby vypadala.
Už vidím, jak do kolonky rok pořízení jízdního kola úředník datluje "někdy mezi lety 1950-60"
Připomíná mi to trošku cimrmanovské "dědek jeden, zas neměl co dělat"
Někdy mezi? Proč ne přesně?
Už to vidím: Majitel je při registraci povinen doložit ...
Já si nepamatuji, kdy jsem si jaké kolo koupil...
Datum? To je na nabývacím dokladu. A ten je přeci zapotřebí i na to, aby bylo lze prokázat nejen vlastnictví, ale také homologaci, případně dodatečně vyžádat od prodejce nebo výrobce prohlášení o shodě.
Jojo, ještě spoustu věcí nám stát nereguluje. Prostor k novým buzeracím je obrovský.
A taky by se mohly zavést cyklostezkové známky, prostě poplatek za použití cyklostezky. Nakonec příprava už na to je, protože cyklista nesmí jet po silnici ale je povinen použít cyklostezku.
Nekde jsem ale cetl konspiracni teorii, ze je to lobby inlinestu, protoze se uz nechteji o CYKLOstezky s nami delit. Vhodne napsany zakon muze zajistit, ze legalne uz se na kole jezdit dat nebude...
Takze pokud by to melo byt spravedlive, mel by vzniknout i registr brusli, lyzi, skakacich bot... no a pro jistotu i vsech obycejnych bot. Precijen chodci rocne zavini spoustu nehod...
Centrální registr je projev potřeby vrchnosti kontrolovat naše životy. A platí to samozřejmě i pro jízdní kola.
Jestli bude registr kol fugovat stejně jako registr vozidel, tak z té kontroly nějak strach nemám.
Spíš by mě děsila představa, že bych si musela vzít 14 dní dovolené na to, abych to kolo zaregistrovala...
To ja bych strach mel. To, ze registr zrovna nebude mesic fungovat, ti prece nedava pravo na neregistrovanem kole jezdit.
Naopak bych cekal, ze hned prvni den platnosti takoveho zakona, by to policajti zacali kontrolovat a pokutovat...
Ja bych to tak cerne nevidel, v dobe nefunkcnosti registru vozidel jsi venku nevidel policajta ;-)
To s tím nemá nic společného, policie neprovozuje registr.
Ten článek je fajnovej. Nejprve se odkáže na připravovanou koncepci a potom se používají formulace jako "Registrování kol by muselo být povinné," aniž by bylo napsáno, kde, kdy a jak se o tom uvažuje. Text koncepce mám totiž náhodou k dispozici a o tom, že by měl být registr povinný, v tom návrhu není ani slovo.
Posuďte sami příslušné kapitoly:
================
B. Krádeže jízdních kol
Nejčastěji jsou odcizena kola v hodnotě 5 – 10 tisíc Kč (...) Snížení počtu krádeží jízdních kol se dá docílit identifikací a registry jízdních kol, spojených s činností městské policie, dále bezpečným parkováním jízdního kola, zámky a dalšími preventivní programy.
Graf 5: krádeže jízdních kol (od r.2009 nárůst asi 20%)
Doporučení pro další období pro MV (část krádeže kol):
- prověřit možnost zřízení centrálního registru jízdních kol;
- řešit doporučení v rámci aktualizace Národní cyklostrategie, tj. navrhnout a prodiskutovat soubor opatření v gesci příslušných subjektů: obce, města, MV, MMR, MD, MŠMT…), která přispívají ke snížení krádeží jízdních kol, informovanosti občanů či objasněnosti;
zvýšit informovanost občanů;
- projednat možnost připojištění kol v rámci pojištění domácnosti se širším spektrem pojišťoven.
================
3. PREVENCE KRÁDEŽÍ KOL - Podporovat vznik preventivních programů proti krádežím kol (dotační program MV ČR na pořizování stojanů, zřízení centrálního registru jízdních kol, navrhnout a prodiskutovat soubor opatření v gesci příslušných subjektů: obce, města, MV, MMR, MD, MŠMT atd.), která přispívají ke snížení krádeží jízdních kol, informovanosti občanů či objasněnosti apod.).
Myslím, že centrální registr, pokud by byl nepovinný, by situaci rozhodně prospěl.
"Povinnost" registru vypadá daleko spíš na konstrukt příslušného novináře, protože jinak by prostě neměl o čem psát.
Mozna jsem pesimista, ale i pomerne rozumny a dobre mineny navrh muze v parlamentu jediny pozmenovaci navrh prevratit k nepoznani a verze idnesu bude na svete (nebo jeste horsi).
Uz delsi dobu mi pripada, ze kdyz zmena, tak zasadne k horsimu, takze bych radsi nemenil nic. Ono jako vsude, pokud by se chtelo, tak i za soucasne situace lze kradeze kol resit (tzn chytat zlodeje, nikoliv jen sepsat a odlozit) a kdyz se nechce, tak zadny registr nic nevyresi.
A to nemluvě o Radčině historce, jak ji po krádeži kol policajti řekli, kdo jí kolo ukradl a tím to skončilo. Jestli si to dobře pamatuji.
Jj, přesně tak.
Když kamarádka na Dymníku policajtům popsala mladíka, co na kole ujel, tak se jen na sebe podívali a řekli
"Že by Bartoš?!? Toho ale teď pustili, to je divný."
A když jsme teda za ním chtěli jet, tak jen suše řekli, že to nemá smysl, že je znalý a domů nás nepustí.
Náhled do registru pachatelů jsme si pak na policii museli vysloveně vydupat. Tam ho kamarádka jednoznačně poznala.
Takže pachatel byl znám od samého počátku, ale moje kolo se nikdy nenašlo. Ačkoli jsem musela dodat fotky a popis apod. Řekla bych, že ho nikdy ani nikdo nehledal.
Akorát pan Bartoš nikdy neprásknul svého kumpána. I když se tušilo, kdo to byl.
Dobrovolná registrace jízdího kola již dávno existuje, tedy u nás určitě.
Jde o zaznamenání č. a očipování kola na obecní policii.
A jakýže to má efekt, když to kolo čórnu a budu s ním jezdit v městečku o 30 km dál ?
Nějaký efekt to přece jenom má. Alespoň já jsem se o tom přesvědčil. Je to už pár roků, ukradl mi zloděj horské kolo ze sklepa domu. Také bylo registrované na městské policii, tehdy ještě bez čipu, zapsali si do databáze číslo rámu atd...Když jsem krádež kola ohlásil na republikovou policii, chtěli po mně do protokolu kromě jiných údajů i číslo rámu. To jsem neznal, kolo bylo dva roky po záruce a papíry od něho jsem doma už nenašel. Když jsem četníkovi zdělil, že kolo je registrované na městské policii, řekl že si údaje od nich nechá poslat a tím to pro mně skončilo. Koupil jsem si kolo nové a čekal pár korun od pojišťovny. Jaké bylo moje překvapení když po nějaké době mi volá policie, že si mám u nich vyzvednout svoje kolo... Zázraky se dějí...Při běžné kontrole cyklistů ve městě od nás vzdáleném 25 km, zjistili u jednoho čísla kola, že je v databázi kradených kol.Nebylo už pro ně složité přes nového majitele kola zjistit toho zloděje.Vím, bylo to štěstí, ale bez té původní registrace na městské policii, bych to štěstí neměl.Problém u těchto registrací je nepropojení databází mezi jednotlivými městy a případně policií čr.
Ne na všech kolech je číslo rámu. Když jsem přemýšlel jak si kolo trvale označit, došlo mi, že bez poškození laku to nejspíš nepůjde, tak zatím je mám bez čísel.
Občas jde nějaká hůř nahraditelná součástka podepsat, ale udělat to třeba s Rohloffem nedokážu, musel bych ho vyplést a znovu zaplést.
"Jízdní kola uváděná na trh po 1.1.2003 musí mít na snadno dostupném místě rámu trvanlivě vyznačeno dobře čitelné výrobní číslo nebo být vybavena zařízením jej spolehlivě nahrazujícím."
Takze vetsina kol by rozhodne vyrobni cislo mit mela, bez cisel budou kola starsi 10 let a zrejme taky pokud si nekdo vyrabi doma vlastni ram.
Podepsat nektere dily je zajimavy napad, zlodeji/prekupnikovi by to mohlo trochu zkomplikovat zivot, ale az bys uvazoval o prodeji, nemusel by mit radost ani kupec.
Ja myslim, ze uplne stejny, jako bys na nem jezdil primo v tom meste, pokud nepotkas primo puvodniho majitele, riziko odhaleni je minimalni.
Urcite se najdou pripady, kdy policie nejake kolo najde, ale zatim jsem opravdu neslysel, ze by je aktivne hledala. To znamena treba pravidelne projit bazary a prolustrovat tam vsechna kola. O moznosti zastavovat podezrele osoby a kontrolovat nemluve...
K tomu, aby se kolo dalo hledat, preci neni potreba povinny registr, vetsina lidi zvladne nahlasit vyrobni cislo az po kradezi, pokud to k necemu bude.
Kdyz mi kdysi ukradly mobil, tak jsem jim prinesl IMEI a k nicemu to nebylo, pritom je ho technicky mozne zjistit, kdyz se do site prihlasi.
Nakonec (je to uz spousty let, ted je to jinak) jsem nedokazal docilit ani toho, aby se ten mobil uz nemohl v CR pouzivat, protoze napriklad Eurotel blokoval IMEI pouze u ukradenych telefonu, ktere se v jeho siti pouzivali minimalne 3 mesice nebo tak nejak...
http://www.novinky.cz/domaci/298267-registr...
"Ministerstvo vnitra již zjistilo, že by vytvoření registru přišlo stát asi na 20 miliónů korun." + kolik by to stálo dál každý rok + kolik stojí práce policie jen na těch objasněných.
I kdyby jich pak objasnili o polovinu víc, tak snad vyjde laciněji každoročně vylosovat 1500 okradených a těm koupit nová kola. :-)
A proto by se s takovouhle věcí mělo jít ven až ve chvíli, kdy je na to nějaká studie, a ne takhle špekulovat. A nebo, jestli na to studie je, tak tu studii zveřejnit. Vůbec bych se nedivil, kdyby se to teď použilo jako záminka k pohřbení celé strategie rozvoje cyklistické dopravy, která samozřejmě s vůbec žádným povinným registrem nepočítá, pouze navrhuje prověřit možnosti. Když už si dal někdo tu práci, že s takovou, s prominutím, kravinou jde až za Nečasem... Možná jsem paranoidní, ale co by ne.
Takovou "informací" bych se osobně vůbec nezanášela. Co píšou v médiích je většinou potřeba brát s 50% rezervou.
Teď je spíš důležité, aby se toho nechytil nějaký zanícený bojovník za cyklodopravu a nezahájil naprosto zbytečný boj za tu jakože pošramocenou pověst strategie rozvoje cyklistiky.
Aby se nám z toho novinářského blábolu nestala tragikomedie ala cyklovozíky.
Ono, za těmito nesmyslnými "úniky" informací většinou někdo stojí:-))
Média hrozně ráda přehánějí a vymýšlejí kraviny...
Divím se, že jednotlivé registry měst ještě nejsou sspojeny, lae to je spíš leností provozovatelů. Tkový web by měly vést pojišťovny, ale to by musely pojišťovat ;-) Když mně ukradli kolo, tak si tam napsali GT Avachuche (nebyl jsem doma) a měl jsem sto chutí je uškrtit...
Tak, tak. O čem by teď média psaly, když už nepadá sníh. Tak napíšou něco o cyklistech. Aspoň známka toho, že už bude teplo. :-)
A to ti ukradli nějaký nový prototip od GT? :-)))
Propojené to údajně je, existuje databáze kradených kol kterou má každá obecní i státní policie k dispozici.
To je info od obecního policajta. Rovněž je údajně každá obecní policie vybavena čtečkami čipu jak na psy tak kola.
Je jen otázkou kolik těch kol obecní policajti za rok zkontrolují.
Jednotlivé evidence městských policií nejsou propojené, ze zákona ani být nesmí. Evidence republikové a městské také nejsou a nesmí být propojené.
Myslím že budu věřit tomu policajtovi než tobě.
Někdo to tu dokonce výše taky uváděl že si to státní stáhne z obecni.
http://www.nakole.cz/diskuse/16287-stat-zvazuje...
Tak mu věř když chceš, ale stahovat můžou akorát tak kalhoty, nic jinýho.
Republiková může požádat obecní o konkrétní údaje a ta je musí dát, ale nikdo si nic sám stahovat nemůže.
http://www.skolicistredisko.cz/files/patrani...
To je ale úplně něco jiného. To se týká pouze některých údajů z pátrání po osobách a po motorových vozidlech. To je pouze zjednodušené předávání informací, které jim od vzniku městských policií předávala republiková. Už se to městským neposílá různými "oběžníky", ale když chtějí tak si o ně můžou požádast a ze zvláštního seznamu je elektronicky obdrží. Nic jiného to není.
No já bych se zas nebál, registr aut taky není evidetně určen pro to, aby se pohřbila autodoprava :)
Podle mě je to celé o něčem jiném.
Bude to o poznávacích značkách.
Není to tak dávno co to navrhovali v Rakousku aby byli cykliste indetifikovatelní...
A víš co stojí stát když je takové kolo ukradeno a pachatel je znám?!?
V mém případě to byly náklady na tyto úkony:
- výjezd policie na místo činu + dokumentace místa
- sepsání protokolu na policii
- úkony vedoucí k obvinění pachatele
- předání spisu na policii v místě mého bydliště
- znovu sepsání protokolu na policii (tohle se musí, když je pachatel obviněn)
- shromáždění všech podkladů ke stanovení škody + připojení dalších poškozených k žalobě(v kole jsem měla pracovní mobil)
- soud - naštěstí se vše vyřešilo při 1 stání
- já jsem dál vymáhání škody řešila předáním pohledávky exekutorovia ten vymáhá už 10 let (jinak bych to musela řešit v rámci "občana" neboť pan Bartoš dobrovolně neuhradí ani korunu)
Ono to je tak: čeaská republika je přebyrokratizovaná. Na ministerstvech je hodně úředníků, kteří prostě musej vyvíjet nějakou činnost, jinak by mohli přijít o práci. A tak vymyslej takovýhle zhovadilosti. Což o to, to by ještě šlo. Ale pak se ty návrhy dostanou týmům právníků a hlavně poslancům - a ti teprv poserou všechno, co se posrat dá. Oni totiž vůbec nerozuměj tomu, co odhlasujou (to by např. nemohli odhlasovat ani takový nový stavební zákon, se kterým jsem já osobně v denním kontaktu). Takže se nedivme, že vymysleli i tohle.
Zústaňme v klidu, v nejbližších letech je tohle nerealizovatelný nápad.
S tímhle nápadem zřejmě přišel někdo kdo je napojený na nějakou soukromou firmu, která by zřejmě mohla provozovat takovou evidenci. Tam by tekly neskutečný peníze a činnost firmy zajištěná na hromadu roků.
Policie a vnitro mimo střelných zbraní nesmí registrovat žádný majetek ani věci, nesmí ani vést podobné evidence.
Před lety někdo přišel s nápadem registrovat mopedy a jak to dopadlo a že jich je mnohonásobně míň než kol.
Nečas před chvílí ve zprávách řekl, že je to zbytečné bobtnání administrativy a že je proti...
Dobrý předpoklad k tomu, aby to opozice natruc protlačila :-)
Tohle je skutečná mediální nafouklá bublina. Fakt si myslíš, že se chce politikům zrovna v tomhle hrabat?
Ne, nechce. Ani opozici se v tomhle nechce hrabat. Nic z toho nekouká.
Kdo má zájem na tom, aby se věci kolem cyklistiky rozfoukávali?
OT:
Sakra, rozfoukávalY.
Nechcete už konečně to genderové rozlišování v češtině zrušit?
:-))
Věci ? Kde je jaký gender ???
OT
Soráč, tohle míchání jakési logiky do jazyka jsem nikdy nepobrala. Pravda, tohle není zrovna ten příklad, ale nikdy jsem nepochopila, proč dvě ženy šly a ve chvíli, kdy se k nim přidal jeden muž, tak všichni dohromady najedou šli. Tohle snad existuje jen v češtině:-))
Ale budiž. Dělám si srandu. Já se to jednou naučím.
Možná:-))
Jednoduché: OnY ženy šlY. A pak už šlI onI všichni dohromady. Prostá shoda podmětu s přísudkem a správné určení rodu... A tudíž i správně OnY věci se rozfoukávalY... :-)
Ale netahejme do toho ještě feminismus... :-)
Já vím. Já jen, že zrovna tohle neznám ze žádného jiného jazyka:-))
Kdysi jsem se to učila s dětmi. Tedy děti se to učily se mnou. Jindy zase se to učili táta s dětmi.
Pokaždé mi to přišlo dost srandovní:-))
Obávám se, že je to v hloubi myšlenky jen další "šméčko" na peníze.
1.) Realizace se opět zadá soukromé (rozuměj spřátelené) firmě a bude další "malá domů".
2.) Přibude další povinný poplatek (klidně mu říkejme daň) do státní kasy (to aby bylo na ty provize).
3.) Přibude další spousta úředníků (rozuměj vyžírků).
Jinak už se dnes, bohužel, na všechny ty nápady, jak usnadnit nám občanům život, nedívám...
Nenechte se vytočit:-))
Nerada bych se mýlila (v tomto případě opravdu nerada), ale tady někdo pouze vypustil kontrolního brouka. Jeden článek, nic víc. Neozdrojovaný. Nikdo neví, co bude. Premier je překvapen. Nikdo nic neví...
Jaro se blíží. Je potřeba zase začít mluvit o cyklistice.
To je celé, dle mého skromného soudu:-))
Hm, akorát se tímto teda o cyklistice mluví ze strašně blbý strany. Byl bych podstatně raději, kdyby se Nečase zeptali třeba, jestli bude chtít snížit nehodovost cyklistů nebo jezdit do práce na kole. (Na druhou stranu to ale mohlo být i horší, kontrolní balónek se mohl týkat třeba povinných přileb).
No a ty povinny prilby v te slavne koncepci tudis mate nebo nemate???
A beda tomu, kdo bude tvrdit, ze prilby snizi nehodovost...
Koncepce není ani slavná, ani moje. Povinné přilby tam nejsou, text se vůbec vyhýbá téměř jakýmkoliv zmínkách o nich, což považuji za velmi rozumné. Síťový efekt povinného zavedení by byl sporný, podmínky v ČR jsou ale jiné než v zemích, kde se tím někdo pořádně zabývá (máme tu nyní všeobecně přijímanou kulturu "systém nefunguje, ochraň se sám", revivalu cyklistické dopravy se účastní převážně lidé, kteří s přilbou běžně jezdí, a kategorie lidí, které by používání přileb výrazně omezovalo, považuje málokdo za hodné zájmu).
Diky za informaci.
Díky za poděkování :-)
Ted akorat premyslim, jak se stat kategorii hodnou zajmu? :-)
Osobně to s přilbami vidím stejně jako s pásy v autě. Proč to nařizovat a pokutovat? Vždyť je každého věc zda si svoje zdraví a život chránit chce nebo ne. Nikoho jiného to neomezuje ani neohrožuje.
No, nechtěl bych teda sedět vedle nepřipotanýho metrákovýho pořízka, když jde auto přes budku :-)
Tak zrovna ty by jsi byl opravdu v nevýhodě :o)))
Jinak ti mohu garantovat, že prostorově výraznější lidi mají díky svým tělesným proporcích větší šanci na přežití, protože mají své orgány kryty "vnitřními" sádelnatými airbagy...
Ja si ale myslim, ze je tvoje svobodne rozhodnuti, ke komu si do auta sednes (jsi-li spolujezdec) nebo koho si do auta pustis (jsi-li ridic) a zda se shodnete na chovani behem jizdy.
Ono zrovna nepripoutany ridic spolujezdce ohrozuje mnohem mene nez treba ridic pod vlivem alkoholu...
Ano, urcite se da vymyslet scenar, kdy cizi osoba precijen utrpi ujmu od nepripoutaneho ridice nebo cyklisty bez prilby, ale ta pravdepodobost...
...a ještě víc ohrožuje na dálnici bagr v protisměru a úplně nejvíc když na tebe spadne letadlo. Co to má ale společnýho s pásama ?
A hrát si na pravděpodobnost ? Nemusí se nikdy nic stát, ale taky třeba co chvíli a opakovaně.
Vidíš to, zrovna dneska prý byli v tom francouzským autobuse prý připoutáni. A i přes tu krkolomnost dopadli docela dobře.
A jen tak mimochodem, na treku jezdím bez blembáku. Ale neokecávám si to tím, že něco jinýho je ještě větší risk. Prostě se podle toho chovám, ne jako nesmrtelnej a tiše doufám...
Schvalne jsem si to precetl znovu a tvou reakci moc nechapu, vzdyt se cely prispevek tyka pasu.
Pokud se citis byt ohrozen ridicem/spolujezdcem, ktery se nepripouta, tak s nim nejezdi. Venku te snad jeho nepripoutani ohrozovat nebude, ne?
Myslim, ze jsem nikdy netvrdil, ze prilba nemuze byt uzitecna, jsou situace kdy muze zachranit zivot.
Ze je neco nepravdepodobne, samozrejme vubec neznamena ze se ti to nestane. Muzes se zabit i s prilbou, muzes prezit bez prilby, muzes TEORETICKY prezit diky tomu, ze prilbu nemas a muze na tebe spadnout i to letadlo... :-D
Však jo, v zásadě se shodujeme. Já jen reagoval na to, že vožrala je horší než nepřipoutanej. Nemám moc v lásce tohle trumfování, nedává moc smysl. Jo a nejhorší je nepřipoutanej vožrala :-)
Někdy nemáš moc volby nejet s nepřipoutaným, ale hlavně jsem to bral víc obecně, na situaci, kdy se lidi nepotají bez myšlenek na nějaké nebezpečí (taky se vzadu většinou nepotám, ale kdy já vlastně naposled seděl vzadu ?)
Prostě ber to celý obecně, nejde o osobní bázně, nebo úvahy. A zvenku auta jde asi opravdu víc o to, jak je potom náročné a nákladné dotyčného (zbytečně) uklízet nebo léčit.
S tím svobodným rozhodnutím bych poněkud oponovala. Občas si člověk nemá šanci vybrat s kým musí na pracovní cestu. Řidiče busu nebo pilota letadla si také nevybereš...
Souhlasim, ze to neni jednoduche. U te pracovni cesty se rozhodnout muzes, ale rict ze pokud bude sef ridit, tak nejedes, muze mit neprijemne dusledky... toho pilota si vetsinou ani dopredu neprohlednes, natoz abys dostala objektivni informace pro rozhodnuti, zda do toho letadla chces nastoupit...
Obcas si clovek holt vybira z nekolika spatnych moznosti. Kdysi jsem se nechal svezt s kamosema autem a az po nastoupeni jsem se dozvedel, ze vzadu nema funkcni pasy, pricemz jel tak, ze bych je uvital. Ta moznost rict, ze si radsi vystoupim tam byla, ale melo by to spoustu neprijemnych dusledku, mimo jine venku solidne mrzlo. Tak jsem si z toho aspon vyvodil definitivni pouceni pro priste...
Víš kolik pak Tebe, mě či dalšího stojí následná péče o takového dobrovolníka? To Ti pak klidně doktoři řeknou, že na vyšetření nedostanou peníze z pojišťovny (schválně nepíšu z VZP) protože překročili limity....
Předpokládám, že pod pojmem "následná" myslíš kompletní zdravotnické ošetření od převozu zraněného do jeho "vyléčení".
On totiž pojem "následná péče" znamená z hlediska terminologie jen doléčení, tedy to co následuje po akutní fázi léčby.
Pokud vynechám jen své zdravotní problémy, tak zářný příklad jsem viděl u strýce, co má rakovinu krku a nyní už i hlavy. v Brně u svaté anny neměli pro něj termín, protože byli důežitější jiní z uvedeného důvodu a nepřevexlovali ho jinam. Poté, co mu to došlo, se jede operovat někam k Ostravě, kde pro něj termín mají, bo sou nové zařízení... Strýc přijde o čelist a už jí trubičkou skrze pupík. U svaté anny byly peníze jen na několikaré braní vzorků. Ani se Radko neptej na pojišťovnu nebo vyletíš jak čertík bertík.
A co když si ten dobrovolník své léčení už několikanásobně předplatil? Pak Tě přece nestojí ani korunu.
Náhrada škody se zpravidla účtuje viníkovi nehody (což může být, samozřejmě, i poškozený).
Já osobně to vnímám jako formu trestu a musím říct, že s tím souhlasím, protože jde o zdravotní výdaje, které by nebylo nutno vynakládat, pokud by se viník nehody choval dle pravidel.
Tak v tomto souhlasím s Joem. Nasypal jsem do povinného zdravotního pojištění troufám si říci že statisíce. Moje čerpání bylo v řádech desetitisíců. Kdoví jestli. Takže nějakou tu nehodu způsobenou vlastní vinnou mám předplacenu.
Problém je v netransparentnosti toho co jsem zaplatil a vyčerpal.
Prostě platím jak mourovatý a když se něco stane, tak zase musím poslouchat jak na mě všichni doplácí?
To máš těžký. Já taky za celý život "spotřeboval" jen pár stokorun, ale kdyby přišlo najednou vážné onemocnění, nebo úraz, tak by to bylo na několik životů placení. Z pohledu zdravýho to samozřejmě vypadá nespravedlivě, ale když potom nějaká svinská nemoc přijde...
Myslím, že by vůbec neškodilo, kdyby ceníky i obyčejných vyšetření, jako jsou třeba laboratorní odběry a rozbory krve či moči, byly veřejné.
Jeden čas byla možnost (nevím jak dneska) si zažádat o roční vyúčtování úkonů. Vím, že to tehdy i pojišťovny vítaly, protože je lidi upozorňovali na nepoctivý doktory, když si připisovali některý léčení navíc, aby pojišťovnu pumpli.
Já o to chtěl zažádat kolikrát, ale pokaždý než jsem se na jaře rozhoupal, blížily se už vánoce...
Taky jsem o tom slysel, ale lenost zvitezila...
Pokud by o to pojistovny staly, nechapu, proc neposlou rocni vyuctovani samy od sebe, stejne aspon jednou rocne neco posilaji, tak by to jen pridali do obalky...
za 1. - jde o citlivé osobní údaje, takže by se to mohlo zasílat JEN do vlastních rukou, tzn. každý by si pro to musel na poštu
za 2. - spočítej si náklady na tisk dopisů a poštovné
za 3. - musely by se řešit nevyzvednuté a vrácené zásilky
Zkrátka na to, kolik lidí to opravdu chce nebo potřebuje by to byl naprosto zbytečný nárůst financí a práce.
Vezmu to od konce. Je otazka, zda by to nechtelo mnohem vic lidi, pokud by to dostali az pod nos, zatimco takhle se na to vykaslou.
Kompletni vypis by asi byl opravdu problem, nicmene kdyz muzou poslat v normalni obalce seznam zaplacenych zaloh, tak bych nevidel problem v tom, kdyby mi aspon napsali, kolik za me celkem zaplatili, idealne rozdelili do kategorii leky, doktori, nemocnice....
Predpokladam, ze napsat by se toho dalo docela dost, aniz by museli prekrocit hranici citlivych udaju, cimz by padly argumenty 1-3.
Pokud budu vedet, ze jsem dva roky u doktora nebyl a uvidim tam sumu v deseti-tisicich, tak bych si urcite pro kompletni vypis dosel... ;)
Řekla bych, že s citlivými údaji nepracuješ a s příslušným zákonem rovněž ne.
Zdravotní údaje jsou jedny z nejcitlivějších osobních údajů, s jakými pojišťovny pracují a podle toho se nimi také nakládá (nebo nakládat má) a nelze to nijak obejít.
A uvědom si, že i obyčejné uvedení léků, které uživáš, je informace o tvém zdravotním stavu.
Ani doktor nepodá informaci někomu, koho pacient vysloveně neuvede v papírech nebo to není blízký příbuzný. A dneska už nezískáš informaci od doktora ani po telefonu.
Rozhodně by to bylo zajímavý třeba u vlastníků datových schránek, tam by to v podstatě nic nestálo a je to do vlastních rukou. Divím se, že tahle možnost pojišťovny nezajímá, asi je to ještě nenapadlo. A nebo té kontrole už zase nepřikládají takovou váhu. tehdy kolem toho byla docela hlasitá kampaň (lidi na to ale kašlali) a pak to úplně utichlo.
Mas pravdu, s lekarstvim nemam nic spolecneho a ten zakon jsem necetl.
Byl by ale problem, kdyby npsali jen "Celkem bylo v 2012 za pojistence zaplaceno 12345 Kc" ?
To nerika o zdravotnim stavu vubec nic. Pokud by tohle proslo, byl by problem jeste to rozepsat, ze z to za leky 2345 Kc, za lekarskou peci 3456 Kc... ?
Nepisu nic o tom, ze by posilali konkretni seznam leku, proste jen celkovou cifru..
Samozrejme je to jen cobykdyby, soucasnou praxi to neovlivni...
Hele, pořád se horuje pro snížení nákladů a administrativy a tohle je spíš naopak.
Vem to rozumně - ano, pojišťovna, která má pár set tisíc pojištěnců či něco málo přes milion, tam je to asi reálné. Ale my jich máme kolem 5 mil.
Tady by náklady byly fakt poněkud velké.
Navíc, víš co vznikne, když babička dostane dopis, že vyčerpala petimístnou částku za léčbu?!?
Zhrozí se za co a budou tu další dotazy a stejně se těm podrobným výpisům u hodně lidí neubráníš. Tím dochází k dalšímu navýšení nákladů. Navíc informace k vyúčtování by nebylo možné podávat po telefonu, ale dotyčný by musel buď písemně nebo na pobočku.
Je fakt mnohem jednodušší, když si ten, kdo to chce nebo potřebuje, zažádá a výpis dostane.
Vůbec nic nestojí v cestě tomu, nechat si ten výpis udělat. Problém je v tom, že to lidi asi zas až tak moc nezajímá, jinak by si většina ten výpis nechala jednou za rok udělat.
A také, kdybys byl třeba po těžké kardiologické operaci s měsíce trvající následnou péči, mohlo by tě z té konečné sumy znovu klepnout.
"Ani doktor nepodá informaci někomu, koho pacient vysloveně neuvede v papírech nebo to není blízký příbuzný. A dneska už nezískáš informaci od doktora ani po telefonu."
K tomu bych řekla jen: Jak kde. :-)
Ale jo. Já jen, že jsem se zrovna silně pobavila tento víkend, kdy byla u nás na návštěvě dcera a vyřizovala mi vzkaz od našeho společného gynekologa, že už jsem u něj dlouho nebyla včetně výčtu toho, proč si on myslí, že bych přijít měla.
Teda nebylo na tom nic extra důvěrného, víceméně obecnosti jako že už mám v mém věku nárok na mamograf a tak; dcera se bezpochyby o mně nic nového nedověděla. Leč přesto mi to v souvislosti se zachováváním lékařského tajemství přišlo dost humorné.
Banka ti posílá taky výpisy a jen obyčejnou poštou a citlivost údajů je úplně stejná. Kdyby pojišťovny chtěly, taky by nabídly možnost posílání výpisu elektronicky a náklady by pak byly téměř nulové.
Vždyť jo, také by si mohl při uzavírání smlouvy každý uvést jestli chce výpis a jak často a jakým způsobem a když by to bylo paápírově poštou, tak by si to každý zaplatil. Tohle všechno je snadné a zavedení by moc nestálo.
Nehodlám to aboslutně s ničím srovnávat, ani posuzovt, co je a co není citlivější údaj. Píšu jen to, co vím - výpisy z osobního účtu pacienta u pojišťovny si může zkrátka vyžádat jen konkrétní osoba sama pro sebe a jsou zasílány do vlastních rukou.
Nezměním to, tak to prostě je.
Můj osobní názor na citlivost údajů je rovněž ten, že se mnohdy dělá z komára velbloud, ale holt já s tím nic neudělám. Můžu ti říct, že v praxi se setkávám díky "zákonu o os. údajích" s mnohem absurdnějšími situacemi než je jen tento výpis.
Asi by byl problém s tím, že by se všude po schránkách válely dost citlivý data. A aby to posílali všem doporučeně, tak by to bylo dost drahý a i otravný. Fůru (možná převážnou většinu) lidí to ani nezajímá a běhat kvůli tomu na poštu...
Tuto možnost má každý klient i dnes. Může si ale zažádat jen každý za sebe (nebo zákonný zástupce) a dneska to už snad i vyjedou na přepážce na počkání nebo se to zasílá do vlastních rukou.
Stav za uplynulý rok je k dispozici zpravidla vždy od dubna roku následujícího. Zkrátka zúčtování je s kvartálním zpožděním.
jsem u OZP a asi před měsícem jsem si nechala píchnout vakcínu na klíšťata, poslala jsem účtenku do pojišťovny a vakcína mi byla proplacena. Zároveň mi poslali roční vyúčtování, aníž bych o ně žádala, přišlo do vlastních rukou, byl tam složitý kód, který mám po zapamatování zlikvidovat. Kodem se dostanu ke svému účtu v OZP. Ještě jsem se tam nedívala, zas tak moc k doktorum nechodím, ale docela by mne zajímalo, kolik stála operace kolena.
Skoro se nabizi otazka, proc vlastne nejsou verejne? ;)
To bychom se zase mohli dostat k diskuzi, kdo vyjde pojistovnu draz, jestli ten kdo sporadane sedi u televize, chlasta, kouri a tloustne nebo ten kdo je trosku aktivnejsi, byt ty aktivity pojistovny prohlasi za rizikove sporty...
Prakticky vzato, pokud nekdo cely zivot plati pojisteni a pak pri nejaky nehode umre, tak to stat i pojistovnu vyjde velice levne.
Nevidím důvod, proč by ses ho nemohl zeptat třeba ty sám:-))
Tak blbý nápad nemůže projít. Kdyby se jim to podařilo protlačit, tak už jsme ve fázi, kdy stát více škodí, než je k užitku.
Není to nápad blbý, jako spíše zločinný (z pohledu vrchnosti je velmi chytrý). Například, u zbraní, aut a dětí už centrální registrace prošla.
A také studny, brzo přibudou kotle ...
V jednom foru jsem videl navrh na registr slepeckych holi...
A tak me jeste napadlo, co zavest registr penezenek? Vzdyt se preci kradou, dokonce mnohem vic nez kola... ;)
A to bych si ji musel pořídit ? Já měl funkční peněženku naposledy před víc jak třiceti lety...
Ne, jen pokud bys chtel nekdy pouzivat hotovost...
Aby mel takovy registr smysl, musel bys po kazde platbe nahlasit, jakou castku, za co a komu jsi zaplatil (evidencni cislo penezenky prijemce), pripadne od koho jsi penize dostal (z jake penezenky). Jakekoliv nezaregistrovane penize by byly nelegalni a beda tomu, jehoz penezenka by presne neodpovidala registru... :D
Nemýlím-li se, tak článek (mimochodem mezitím už aktualizovaný) vychází z tohoto materiálu:
http://www.cyklodoprava.cz/file/cyklostrategie...
Díky za odkaz. Mě tam teda zaujala snaha regulovat a zákonně řídit pohyb cyklistů v lesích. Musí mít i pěší nějak zákonem definovanou kategorii pěších cest, aby po nich vůbec mohli chodit?
"Problém s různými výklady zákona, řešících pohyb bajkerů po lesních cestách
a stezkách. (Popis problému: jde především o vymezení pojmů "lesní cesta" a
souvisejícího zařazení úzkých stezek a pěšin. Je proto třeba jasně definovat
zákonné právo použití lesních cest a stezek terénní cyklistiky"
Abych nakonec díky Cyklostrategii nepřišel o legální možnost ježdění po mých oblíbených cestách!
Jo, je to opravdu "strategické" čtení, především oblast cykloturistiky. Pohyb cyklistů po lesních cestách řešili zákonem už na Slovensku. Byl z toho tehdy dost velký rozruch, ale mám pocit, že v praxi se nic významného nestalo. Kolaři jezdí dál, jak jezdili, alespoň podle toho, co vídám.
Jo a doba "akreditovaných a školených cykloprůvodců a cyklopropagátorů" zdá se, se také blíží.
Nevím, nevím, zda si nebudu muset najít nějakou novou, méně organizovanou a regulovanou sportovní zájmovou činnost:-))
Ty máš pořád výhodu v tom, že se můžeš rozhodnout zda budeš jezdit v lese podle české nebo podle saské legislativy. Blbá pak je případná harmonizace zákonů.
No, někudy se těch 10km do Saska dostat musim, přece nebudu jezdit po cyklostezkách, fuj! :o)))
I kdo ví:-))
Když jsem četla ten materiál, tak jsem přemýšlela, zda ty nadšené davy cykloturistů, které, doufám, co nevidět začnou zase jezdit kolmo po vlastech českých, vůbec tuší, že vytvářejí strategickou mobilitu a národní cykloprodukt.
Člověk až žasne, že se u nás mohla sama od sebe bez strategie vytvořit tak masivní "cykloturistická subkultúra".
Na svých oblíbených cestách ve svém lese bude, doufejme, smět jezdit každý dál.
A safra! To mám po píšťalkách!
Dávám inzerát: Koupím les s lesní cestou. Značka:biker-amatér
A skončí to tak, že když neprokážeš vlastnictví lesa, neprodají ti MTB
Na tento materiál jsem se díval a skutečně tam o povinném registru nic nevidím, jen toto:
"
Doporučení pro další období (část krádeže kol)
konzultovat možnost zřízení centrálního registru jízdních kol s vedením policie
a 1. náměstkem ministra vnitra,
řešit doporučení v rámci aktualizace Národní cyklostrategie, tj. navrhnout a
prodiskutovat soubor opatření v gesci příslušných subjektů: obce, města, MV,
MMR, MD, MŠMT…), která přispívají ke snížení krádeží jízdních kol,
informovanosti občanů či objasněnosti,
zvýšit informovanost občanů
dojet možnost připojištění kol v rámci pojištění domácnosti se širším
spektrem pojišťoven.
"
Někdy se rozepíšu o tom, jak funguje v současnosti hledání takového zaregistrovaného kola. Měl jsem to štěstí, že mi jedno z mých odcizených kol v registru bylo...
Na druhou stranu, když po pojišťovně chci dobrovolně něco jako pojištění odpovědnosti provozu jízdního kola, tak na mě koukají, jako sůvy z nudlí...
Nakonec nějaký univerzální produkt vyhrabou, ale v praxi jsem zatím naštěstí čerpat nemusel. Jsem zvědavý až jednou líznu nějakou S-kládu šlapkou (nedej bože něco horšího), jak se k tomu postaví..
Co se týče pojištění odpovědnosti, výslovně rekreační sport a cyklistiku zahrnuje pojištění odpovědnosti od Allianz:
http://www.allianz.cz/obcane/produkty/majetek-a...
I v té nejnižší variantě.
Allianz je sice pojišťovna drahá, ale zase plní spolehlivě, má málo výluk, a také toto konkrétní pojištění se vztahuje na všechny osoby žijící ve společné domácnosti (ověř si, zda to platí i ve variantě, a pro rizika, která by sis pojistit potřeboval, já mám Exkluziv...)
Nestačí na to obyč pojistka "proti blbosti", co je v rámci pojištění domácnosti?
Taky mě to napadlo, ale jsem líná jít se podívat, zda by se škoda vztahovala i na to, když ji způsobíš jízdou na kole.
Čistě teoreticky já v tom nevidím problém, ale takových pojistných událostí, kde já problém neviděla a pojišťovna mě hravě vyfuckovala, už jsem pár absolvovala...
Tak jsem si to našel.
Mám pojištění domácnosti od ČSOB s připojištěním odpovědnosti za škodu. V pojistce je přímo napsáno, že se vztahuje i na škodu způsobenou "v příčinné souvislosti s cyklistiku". A ve výlukách je uvedeno, že se nevztahuje na profi sport a veškeré přípravy k němu a při organizované sportovní činnosti.
A bude pojistovna plnit i v pripade, ze se prokaze ze pricinnou nehody bylo zavazne poruseni nejakeho predpisu (jako treba neprizpusobeni rychlosti stavu vozovky...)?
Trochu si vybavuju tu aferu, jak myslivec nekoho postrelil a pojistovna odmitla platit, protoze strilel tam, kde strilet nesmel...
Tak aby to nebylo neco podobneho = jsi vinikem nehody, porusil jsi predpisy, pojistovna to platit nebude a pokud vinikem nejsi, pak neni duvod, aby za tebe neco platila... ;)
Nic takového jsem tam nenašel. Tedy kromě požití alkoholu a návykových látek.
No cekal bych, ze tam minimalne bude vyluka, kdyby by slo o umysl. Neodkazuji se treba jeste na nejake vseobecne podminky, ktere lidem do ruky nedavaji, ale maji je na kazde pobocce v trezoru volne k nahlednuti?
No nevim, treba tam fakt zadny hacek nebude, ale pojistovnam proste neverim, i kdyz zrovna tohle je typ pojistky, o ktere bych principielne uvazoval, clovek nikdy nevi, co se mu muze podarit... kdyby kvuli me musela brzdit cisterna s benzinem, dostala smyk a spadla z mostu na vlak prevazejici plutonium.....
Tak na tohle by ti asi nestačila žádná pojistka. :-)
Významný příspěvek...
http://olomouc.idnes.cz/cyklista-srazil-na...
Zrovna včera jsem narazil na tohle: www.bezpecnekolo.cz
Bezplatný registr kol :) Mrkněte na to, vypadá to dobře :)
1) Nesnasim reklamu a kdyz si nekdo zalozi ucet a jeho prvni a jediny prispevek doporucuje url, je to opravdu napadne.
2) Lidi, kteri nezvladnou udelat stranky, aby se mi v rozliseni 1024*768 vesly na obrazovku, povazuju za diletanty.
3) Vyrobni cislo neni NENI jednoznacnym identifikacnim udajem jako treba IMEI, VIN a podobne, bylo by nutne evidovat minimalne jeste vyrobce a je smutne, ze to autor nevi.
4) Na strankach tvrdi, ze jsou jedinym celostatnim registrem jizdnich kol, coz je evidentni lez. Podobnych databazi existuje spousta, namatkou treba http://www.vasekola.cz/
5) Projekt jako takovy je uplne k nicemu, proste jen dalsi databaze, ve ktere bude mozna par desitek kol. Sance, ze zde nekdo pred nakupem kradeneho kola bude hledat a neco najde, se limitne blizi nule.
Ahoj.
Chci jen "říct", že mám své 4 kola na stránkách bezpecnekolo.cz registrované a je to myslím si dobrý nápad. Výrobce rámu tam mají, dokonce i popis kola, ale je to dobrovolné, do ničeho mne nenutí! Ono někdy méně znamená více.
Alespoň se nemusím bát zneužití.
Pokud jde o rozlišení, tak i můj telefon dnes zvládá HD a nemám problém se zobrazením. Možná doporučuji zakoupit LCD :-D ale to jen tak mimo.
Nemáš a já taky nemám rád skrytou reklamu, ale říkám si jestli ji neděláš sám stránkám www.vasekolaa.cz
Osobně nápadu držím palce!! A to že jsem se dnes zaregistroval na toto fórum, neznamená že mám spojitost s www.bezpecnekolo.cz
DÍKY Ahoj.