Chystám se postavit svou první tříkolku. A přál bych si aby z toho byl společný open projekt do kterého by přispěli všichni kteří mají zkušenosti s lehokoly/tříkolkami a přejí si něco změnit, nebo vytvořit něco nového, či zachovat to nejlepší.
Nová tříkolka - Trikelo, by měla být hlavně ekonomická, lehká a jednoduchá na stavbu, svůj náčrt(berte jej s rezervou prosím) připojím.
Stavbu s koly mám, dělal jsem několik karbonových i hliníkových silničních rámů, mám doma soustruh, svářečku TIG. V práci mám přístup k hliníkovým trubkám i plechům.
Těším se na spolupráci
Tomáš
zkus projít tuhle a předchozí diskuse (odkazy jsou v zakládajícím příspěvku)
http://www.nakole.cz/diskuse/15532-homebuilders...
Je to všeobecně o domácích stavbách lehokol, ale tříkolky jsou tam taktéž.
Já osobně poradit nedovedu. Nikdy jsem žádnou nestavěl, jen jsem se tak na třiceti svezl.
Kola budou 20",24"
Brzdy - kotoučové
Hlavní trubka 60mm, souhlasíte?
Jaký je ideální rozvor kol? přední zadní - 1200mm?
Celková šířka?
Výška sedla?
Sedlo sklolaminát nebo hliník?
Trubka: nerez 50x1.5 je dostatečná i pokud řetěz nejde přesně podél, 40x1.5 nerez mi už na pocit při šlapání moc pružila (řekněme spodní hranice pro toho, co šlape fakt zlehka :) ). Ocelová mezi 50 a 60 by mohla být zajímavá, pokud umíš tenčí stěnu, ale vyšší tuhost než 50x1.5 už myslím není potřeba. Jestli plánuješ dural, tak si to nějak přepočti, to jde mimo mě.
Sedlo: funguje jak laminát, tak hliník, tak dřevo, tak vyplétaná konstrukce. Rozdíly v použitelnosti a hmotnosti jsou docela malé (IMO), záleží víc na tom, co umíš jak dobře vyrobit. (Plus jak ti vyjdou úchyty a tak ...)
Jo plánuji ENAW6061 nebo 7020, trubka teda si 60x2,5mm, výhoda je že takových trubek mám dost, můžu si je svařit a tak nepruží a je lehký.
O tom sedlu právě uvažuji, možná bude jednoduší na uchycení z hliník plechu 3mm
no ja co sa tyce sedacky by som isiel skorej drevo alebo laminat predsa len 3mm hlinik + rebra zo spodu je vahovo inde. Do vypletanej sedacky by som siel len ak by to mala byt 3kolka do terenu cestnu urcite s tvrdou sedackou.
Podle mého nákresu v CADu by sedlo z hliníku mělo kolem 2 - 2,2 Kg. Mám tam dost dírek. Zároveň si myslím že bych mohl ušetřit váhu na uchycení sedla, sedlo by bylo uchyceno přímo za "žebrování".
mam drevenu 9mm* 40mm vyska rebra a 30*6mm listy cca 1,2kg a da sa prichitit priamo za nosne rebra. a mas 1kg k dobru. Jirka ju spravil z 6mm preklicky a rebra dal zo smrekovych tyciem fí 10mm mysliim a vahu mal cca 600-700g ak sa nemylim. a hned mas 1-2 kg k dobru. co by mohla byt slusna cast ramu.
No to jsi mi teda nasadil brouka do hlavy, nebo budu muset část své pracovní doby strávit nad "odtučněním" Al sedla. :-)
toto som riesil aj ja ale zober pre lahke pocitanie hustota AL je cca 2700kg/m3
drevo (preklicka) cca 620 kg/m3 co je cca 4,3x mensia objemova hustota. teda ak vychadzas z tohto tak tvoj 3 mm hlinik zodpoveda 13 mm preklicke.
Laminatove sedlo ma cca 1,2 kg tiez . ak sa mylim poprosim aby ma niekto opravil
jo a este ja som pouzil tie listy bukove pri smreku by vaha isla nizsie. predpokladam ze na 1kg by som sa dostal v poho ale pri takmer 95kg zivej vahy som nechcel riskovat.
Moje sklo-laminátové sedlo má cca 700 g, s uhlíkem by se dalo jít ještě níž. Ale je uvažované na mne - 60 kilo. Na tříkolku by muselo mít navíc boční podpěry.
Chlapi, tak jsem si udělal přesčas a "nové" sedlo mi vychází teoreticky na 950g. Co říkáte? Musím to ještě dodělat, ale až to bude komplet tak to sem hodím pro všechny. Předpokládána cena včetně řezání vodním paprskem nebo laserem a svařování tak 3.000 Kč +-.
Sklo-laminát by vyšel na 2.000 Kč.
Karbon sedlo počítám tak 5.000 Kč.
Sedlo trubka-guma : netuším cenu, ale po zkušenostech z jízdy to pro mne stejně není..
8-)
http://hebike.borec.cz/sedlo.htm
8-)
Vypadá to skvěle.
Ale, kolegové.. já dělám ve firmě která má skladem spoustu hliníkových plechů(a zbytků do šrotu :) ) a se dřevem fakt neumím :(
Možná bych šel do toho sklolaminátu pro urychlení práce.
Dřevěné sedlo by se mi líbilo k dřevěnému lehokolu/tříkolce. Možná zaměstnám švagra stolaře. :) , ale to bude plán na příště.. Zatím hliník.
tak pytal si sa ale ked mas moznost a vies robyt s hliniko chod do toho alebo laminat na usetrenie casu ja som isiel do dreva lebo s nim viem robyt a materialu mam doma hafo. Na tom laminate sa mi nepaci to ze to vobec nevetra ale na pohlad to vyzera luxusne.A nasiel som manika co tie sedla u nas vie zbuchat za cca 70€ +-.
Jestli plánuješ tvar sedla podobný, jako má Azub na kolech, tak to ti můžu říct rovnou, že to ne tříkolce úplně nefunguje. Z lehokolového sedla člověk na tříkolce pořád někam padá. Na skořepinová sedla dělají výrobci tříkolek jakési boční podpěry. Celkem dobře to je vidět tady na tom Vortexu: http://www.icetrikes.co/explore-our-trikes...
Zvažuji udělat sedlo v podobném tvaru jako ice, jen levnější a rychlejší variantu - z hliníkového děrovaného plechu, 2mm.
Tak to jo :)
Nevím, jestli se to v tomhle vlákně už náhodou neřešilo, na hliníkovém sedle se bez nějaké podložky prakticky nedá jezdit.
Jak neda zospodu klincom natlcie tie otvory a vznikne mu take struhadlo a nehovor my ze si nikdy netuzil mat sado maso sedlo na lehu :-D
http://www.xn--srandiky-pbb.com/image/20418...
Hliníkové sedlo jsme dělali -- pokud si pamatuji, tak zhruba ty 3mm nějaká vcelku obyčejná měkká slitina (přesně už nevím), vyříznuté laserem plocha sedla se spoustu děr a dvě podélná žebra. Naohýbané a přivařené přímo k těm žebrům, toť vše. Uchycení do dvou příčných trubiček skrz rám šroubem skrz podélné žebro. Udělat to šlo poměrně jednoduše, hmotnost nijak šílená nebyla (nemyslím, že by byla horší než průměrný laminát), a pokud trefíš správný profil zad, bude to fungovat a bude dost tuhé.
Dlouhodobější zkušenosti z provozu ale nemám, protože Šárka na tom kole nakonec moc nejezdila (našla si lepší, ale sedlo problém nebyl :).
Mám ale obavy aby hliníkové sedlo nebylo až moc tuhé, možná by pomohlo polstrování ventisit, nebo podobné
Sedlo už ti chybějící odpružení nezachrání, ani vyplétané není zas taková výhra. Buďto se budeš muset smířit s tím, že to drncá, obětovat něco efektivity na tlusté pláště anebo postavit odpruženou tříkolku (to je ale docela výzva, pokud bys chtěl odpružené všechna kola; HPVelotechnik jednu takovou mají, zkoušel jsem se na ní svézt jen chvíli, působí to dost příjemně i do zatáček, ale předpokládám, že je za tím spousta času vývoje).
Každopádně tuhé sedlo je velké plus pro akceleraci a kopce, takže je to věc preferencí.
Ventisit je dobrý, o tom žádná, a něco pobere. Čistě na tlumení drncání bude podobně dobrá i nějaká pěna, ale spotí se ti záda.
Ad 2,2 kg ... to mi přijde skoro moc, možná přidej díry anebo uber něco málo tlouštky.
Jo, HP Velotechnik má fakt dobré odpružené tříkolky a skvělá lehokola, ale to by fakt chtělo hodně přemýšlení a práce, možná příští zimu..
Teď to prostě musí být jednoduché a rychlé.
No scorpion od HP zrovna stabilní není, pro rychlou jízdu do zatáček určitě neodpruženou tříkolku s co nejnižším těžištěm-sedačkou. A propo, sedačka na neodpružené tříkolce jedině síto vyplétané gumou, ty skořepiny jsou nepohodlné a budeš se potit. Síto krásně větrá a pruží dle síly utáhnutí gumy, takže si to nastavíš dle své hmotnosti. K tomu balonové pláště nafoukané tak jak potřebuješ, každý to má jinak, někdo chce jezdit rychle, tak to nabuší, kdo chce pohodlí tak ubere tlaku. Pokud okopčíš GreenSpeed Gto, neuděláš žádnou chybu. Za pár doláčů prodávají i plány.
Čistě subjektivně a jako člověku zvyklému na jednostopá kola mi přišel scorpion příjemný, ale testoval jsme jen chvilku mírný (nechtěl jsme ji majiteli nijak poškodit) "losí test" na parkovišti, což možná není úplně vypovídající. Připadalo mi, že je jen potřeba se naklonit těsně před zatočením, což působí divně, ale fungovalo to. Ale jak říkám, povrchní subjektivní pocit.
Sedlo -- osobně bych gumu na výplet sedla nepoužil vůbec. Mám vyplétané sedlo na neodpruženém kole s výpletem napnutým co to jde naprosto natvrdo (zhruba na limit ohnutí bočnic z 20x1 nerez trubky). Cokoliv míň mi pocitově vadí (propadá se mi zadek, divně tlačí, nejde se o něj opřít). Mezi zády, rameny a pedály by podle mě mělo být kolo co nejpevnější, odpružení patří jinam.
Tak konečně téměř smysluplný dotaz. Z úvodního příspěvku není moc poznat, o co Ti vlastně jde. Trubka může stačit a taky nemusí, je třeba dále definovat.
K náčrtku: Vyjdu-li z přibližných rozměrů sedačky, napadla mne hned koncepce 16" a 20". Proto doporučuju vzít alespoň čtverečkovaný papír a rozkleslit stroj v určitém měřítku. Ať se raději hned od začátku vyhneš některým chybám - malá světlá výška, přehnaný rozvor (může to být i záměr, ale pokud kopíruješ greenspeed slr, máš to napsat rovnou). Taky by se hodilo hned zpočátku uvést, k čemu má tříkolka sloužit. A podívej se, jak to dělají jiní - rozvor, rozchod, výška sezení a šlapání, úhel sedla, celková poloha jezdce ... Až budeš mít hotovo tady toto, pak teprve přijde problém a to, jak udělat rejdové čepy, aby to fungovalo. Zdejší odborníci užívají výraz kingpin a k němu se vztahující údaje, máš-li raději češtinu, budeš hledat příklon a záklon rejdové osy, odklon kola a do toho závlek a sbíhavost.
Doporučuji se podívat na stroje této značky, měli by to umět možná nejlépe na světě: http://www.greenspeed.com.au/
Na tomto webu najdeš inspiraci a můžeš si i koupit výkresovou dokumentaci (a splňují podmínky ekonomické a jednoduché stavby): http://www.atomiczombie.com/
a obdobně: http://www.hellbentcycles.com/
:-) Díky za rady, tříkolka bude určena hlavně na jízdu do práce, cca 50km denně plus víkendové výlety po asfaltu.
Kopírovat nikoho nechci, chci udělat nový projekt, posbírat nejlepší informace, nakreslit a stavět(možná do té doby i ten sníh sleze).
Co se týče značek které jsi poslal, tak znám i lepší, ale přeji si aby mé kolo bylo nejlepší.
Snad se to povede :-))
dneska jsem shodou okolností koukal k soudruhům do Číny na jejich nabídku
(ceny docela zajímavý, jenom ta doprava :-( )
tam by si taky nějakou inspiraci co se rozměrů týká mohl najít
http://www.aliexpress.com/wholesale/wholesale...
Tak něco podobného co já si představuji tam mají (je možné, že číňani kopíruji už i myšlenky?, nebo to je kopie někoho jiného?) ale ty ceny po je fakt průser, vychází mi to na nějakých 53.000,00 Kč s poštovným ale bez cla které pokud vím a nepletu se tak na hotová kola z Číny je další cca 45%.
Nic nevymyslíš, to nejlepší už vymyšleno je a v jednoduchosti je krása. Jediné co můžeš je určit na co přesně trike chceš a od každé značky převzít to co si myslíš že bude pro tebe nejlepší. Ale určitě nevymyslíš nejlepší trike, ten bude jen a jen pro tebe, každý máme jiné preference.
Souhlas, v jednoduchosti je krása, a každému se líbí něco jiného. Mě jde o to vybrat to nejlepší a dát si pozor na chyby se kterými se setkali zkušení jezdci.
A natropiis svoje vlastne neboj :-D
Ad náčrt: má moc vzadu zadní kolo. Bez pořádného nákladu na nosiči nebude mít pravděpodobně dostatečnou trakci, o brzdění nemluvě (na brzdění stačí přední kola, ale na pohon ne :)). Plus větší poloměr zatáčky při stejném rejdu atd. V principu není moc důvodů nemít zadní kolo co nejvíc pod sedlem to jde.
Super, díky za radu, posunu tedy zadní kolo co nejvíce k sedlu. Zadní brzda nebude.
Teda on mě tu možná někdo opraví, protože jsem to bral hlavně z pohledu jednostopého kola a nejprv mi nedošlo, že u tříkolky bude posun zadního kola vpřed poněkud zhoršovat stabilitu v zatáčkách (čím víc bude vzadu, tím bude vliv menší). Takže asi bude potřeba nějaký rozumný kompromis, i s ohledem na polohu těžiště.
Ja si myslim ze to bocne zatazenie v zatacke bude brat z 90% ta predna naprava a je lepsie to zadne koleso medzi lopatkami co najblyzsie. tu predpokladam nehrozii podsmiknutie zadneho kolesa a nasledne lahnutie ak si myslel toto. ak to prezenie v zatacke tak ho to preklopy v smere odstredivej sily na zaklade vysky taziska.
Mám na mysli moment tíhové síly vůči přímce spojující dotyk vnějšího předního a zadního kola (kolem ní se bude tříkolka překlápět). Tenhle moment záleží z části i na poloze zadního kola. Proti máš moment odstředivé síly, který je daný výškou.
Co teda říkáte na tu hlavní trubku? 60mm je to akorát? O pevnost se nebojím, jde mi spíše ať to není moc široké v místě kde bude málo prostoru třeba pro řetěz
tvoja otazka straca zmysel kedze slapaci stred je sirsi ako tvoja trubka a tym mina aj retaz tuto trubku. zbytok dotiahne nejaka ta kladka.
Jo, já vím střed má 68mm, ale pořád mám takový pocit jestli to nebude vypadat moc široce. Přitom mi 60mm trubka vychází nejlépe.
no takto to mas trubku na slapacom strede ozubenie je par mm este vedla.
60mm trubka by mala byt pevnostna istota. Co sa estetiky tyce moze to dopadnut super a aj naprd podla toho ako sa vyhras s celkovou koncepciou. ja som na LR pouzil 50*1,5mm ocel a dopadlo to dobre kpiroval som Barona od optimi. samozrejme ze 60mm trubka bude posobyt mohutne a tomu je treba vhodne doladit aj vyzualnu cast detailov a konstrukciu opticky vylahcit aby to nevyzeralo ako rols roice kryzeny z buldozerom. najlepsie spravys kedze si spominal AutoCad sadnut a kreslit v mierke. Tam sa ukaze ako to dopadne. Ja som si ten LR prekresloval snad 10x nez som aplykoval aj vlastne myslienky a dostal celok co by som chcel + pri vyrobe natropiis nepresnosti ktore nasledne korigujes a celok sa mierne zmeni. A voala mas vlastny stroj akurat mne to trvalo rok :-D aj z planovanim a zhananim financii.
PS: Nechci tu od nikoho aby ti vymislal koncept. To musiis sam potom ho predloz a koriguj detajly aby si sa vyhol problemom. Teda musiis mat uz nieco na papiery v rozumnej forme ku ktorej ti budu ludia vediet poradit. Aby si nemohol na nikoho zvalovat ze sa ti nepaci a naviac to predsa robys aby to bolo tvoje dielo a nie niekoho ineho.
Pokud budeš mít vepředu přesmyk, nemusí se ti vejít ramínko přesmyku (jestli to vadí záleží na úhlu řetězu vůči trubce, jestli bude přesmyk nad nebo vedle ní), a u některých trojpřevodníků (hlavně silničních) dohromady s krátkou středovou osou se nemusí vejít ani nejmenší převodník.
Zapoměl jsem dodat, plánuji posunovací přední trubku(nevím jak se to řekne správně česky - anglicky to je Front Boom) a ta se bude právě zasunovat do 60mm trubky, tzn trubka 54mm. Na přesmyk by to mělo stačit.
Nahoře píšeš, že trubky, které máš, mají rozměr 60x2,5mm. Zde do ní dáváš "posuvnou" 54mm. Ta by ale měla být "přesně suvně" a svěrný spoj spojení jen pojistit proti pootočení a posunutí. Taky tloušťka stěny je pak 3mm a to je při průměru 60mm, i z hlediska váhy, docela dost.
Promiň, zatim jsem to nepochopil, hlavni trubka bude tedy 60x2.5, zásuvná se šlapákem musí tedy být menší(vnější průměr) než 55mm, tzn 54mm, spojení proti pootočení bude klasicky, dva šrouby stahnou větší trubku.
Dva šrouby stáhnou větší trubku ... do oválu, takže to moc držet nebude. Vůle by měla být pouze suvná(vkládá se plech)
Fakt tam je plech? to jsem netušil. Nemáš nějaké foto? nedokážu si to představit. Zatím ale nevěřím že vložíš trubku s vnějším průměrem 55mm do trubky s vnitřním průměrem 55mm, vsadil bych se že to nejde. Ale poučit se nechám.
Myslel jsem si, že bude ideální mít rozdíl 1mm + komaxit. A to jsem si myslel, že to bude tak tak
nezapomen ze tolerance venkovniho prumeru trubky je do minusu a tolerance sily steny je taky do minusu. muze to udelat ve vnitrnim prumeru u trubek cca 50mm az 0.8mm.
pokud se mi v praci vyskytne takoveto spojeni piseme na vykres "licovat s vuli 0.1mm na prumeru"
- ale nemame tam povrchovou upravu.
- ale jedna se o ocel
Co jsem se setkal u hliníku tak je to spíše do plusu a to třeba i 0.3mm . A velmi často je u trubek takový vystouplý proužek (spoj)
Ve finále to ovšem můžu jednoduše upravit na soustruhu, tak aby to pasovalo.
jj lepsie je to na tesno a upravit na sustruhu. Lebo ak je priemer mensi o 1 mm tak treba rubku na obvode stiahnut az o 3,14mm co je vela a zvajcovatii.ja mam vnutorny priemer 47mm a slapak sme sustruzili na46,5mm farbu som dal len na slapak a do trubky striekol trosku autolaku proti hrdzi. A do vnutra striekol (dozadu do ramu trosku WD40 nech sa to tam pri jazde rozstrekuje a odparuje na steny a zmensi sa korozia alebo zastavy.(netvrdim ze to musi fungovat nevidim do vnutra ale je to pre moj lepsi pocit :-) )
WD40 se ti odpaří docela rychle, důležité je aby jsi měl vyvrtanou malou dírku v nejspodnější části rámu - vyteče případná voda.
ono v prvom rade sa tam nema voda ako dostat. vcetky prestupy mam riesene vovarenim trubycky skrz ram. Ale ten spray na dutiny karoserii pojdem pozriet.
Zmena teploty a vysrazi se Ti tam vzdusna vlhkost.
tiez pravda ale ak tam nespravym dierku cca 1,5mm tak to nema zmysel lebo ju zacpe ten vosk co tam strieknem ci??
k tej dierke v najspodnejsej casti.... ta dierka by bola v doost namahanom mieste aspon podla vypoctou je tem jedno z najvacsich pnutii to by som nerad riskoval. Klasicke biki tiez nemaju tieto dierky a vsetko je ok. A ani tam nemaju ten vosk ktory tam ja dam.
INAK DAKUJEM ZA RADU S VOSKOM
Myslim ze sa mylis, klasicke biky maji tieto otvory.
Aspon moje, Cr-Mo Merida a Fort maju dierky do vsetkych trubiek.
Ono by Ti to napr robilo problemy pri zvarani- vyhriaty vzduch by nemal kade odchadzat z ramu.
no moc sa mi teda nechcu vrtat dierky do uz napraskovaneho ramu
Stěnu 1,5 mm než koroze prožere, to už dávno nebudeš majitel. Tak ´vo co go´?
8-)))
tak dufam ze s tym voskom to neprezijem sem tam to vylejem z ramu do potoka :-D
mluvim o vnitrnim prumeru TR 45*2.5
zde nebyl vnitrni prumer 40 ale 40.8
tj rovnez do plusu.(ale zase: ocel)
AD Tva zkusenost:
vystrouply prouzek?
svarovana trubka?
To se nedela manesman-em?
tj jako bezesva trubka?
jsi si jisty jakosti?
popiska, prip zdroj ktery je schopen dolozit jakost?
mam podezreni ze to nebude v poradku. co jsem potkal 6061 tak byli bezesve...
Přikládám pracovní výkres sedla z hliníkového plechu ENAW1050H24 zatím hrubý rozměr 810x300mm.
Prosím o připomínky a přeji příjemný víkend
včetně "bočnic"
Papírový model.
Příští týden nechám udělat první testovací vzorek na vysekávačce. Kdo má zájem o dwg soubor pište.
tento tvar sedla nema bocni vedeni.
Nejsem sam kdo Ti rika ze to neni dobry napad.
http://www.nakole.cz/diskuse/16274-novy-projekt...
zavřít
pokud opravdu chces Alu sedlo podivej se na navody stavby sedla na velomobil alleweder
http://www.alleweder.net/
- uvidis tvarovani ktere vytvari "misku" pod zadkem. Proc? odstrediva sila...
myslim ze lepsi sedlo by bylo takoveto:
http://guilhem.valentin.free.fr/aaw/album...
jedna se o alleweder -myslim ze verzi4rozvinuty tvar je pro mne nedostupny :-(
Jo, dole bude taková "lopata", na papírovém modelu to nešlo udělat.
Co nejde na papiru jde na 2 mm plechu?
Proto se Te opet ptam zda mas moznost tvarovat Al plech do nerozvinutelneho tvaru.
Tj lis + forma. 2mm plech uz neni zadna sranda ani pod tim lisem.
Vyklepani je "vyssi divci" i pro klempire co delaji karoserie.
Spis bych Te nasmeroval na ten Alleweder kde je prostorovy tvar udelany jako rozvinutelny... chce to nejaky vecer stravit s napr Rhinem
nebo hromadkou vykresoveho papiru.
vzhladom na ten model mi to prpomina chalenge sedadlo netusii niekto alo to maju oni a hlavne z vahou toho sedla??
challenge trikolky mají sklolaminátové sedla, alespoň pokud jsem viděl
Nemam na mysli teraz trojkolku ale Fujin
Nink má, myslím, Huricana s hliníkovým sedlem. Jestli se mu bude chtít to vážit, netuším.
ja len tak ze fujin je ako fifipierko tak ze kolko z toho je asi sedlo.
To sedlo je vykuchané na všechny strany, i tak nevěřím, že je lehčí než laminát. Ostatně proto na odlehčených Challenge kolech (různé SL a SL-II série) byla postupně čím dál častěji kompozitová sedla. Pak je tu taky hmotnost návarků na rámu - tohle sedlo je má větší než bývají pro kompozity.
Ale odmontované z rámu jsem to v ruce neměl. Takže kolik přesně váží samotné nevím jistě. Ale rozhodně nepůsobí lehkým dojmem a kde se berou ty hmotnosti v katalogu Challenge to nevím. Ninkovu Hurikánu bych těch průměrných 15kg věřil na lehkých gumách, bez potahu a pedálů. A jak by se dosáhla verze odlehčená na 11,2kg teda nevím.
Hezký obrázek sedla a jeho děravosti je tu: http://ligfietskontor.de/media/Challenge...
Ahoj dneska jsem se všiml tohoto vlákna.
http://majimotorovou.rajce.idnes.cz/Umpalumpa/...
tady jedna inspirace. Zadní vidlice (tam jak jsou ty dvě svorky) je dlouhá přesně na 26" ráfek pak se navařili ještě háky z obyč kola tím se kompenzovalo následné nasazení kola. Mezi zadní vidlicí a středem je 15° a střed je dlouzý cca 50cm a předek má s prostředkem zase 15°. Předek je dlouhý cca jako zadní vidlice a v jedné třetině je navařená náprava. A předek je následně zalomen.
http://majimotorovou.rajce.idnes.cz/Umpalumpa/...
tady vidíš jak je zadní kolo nacpané pod sedačkou a to ještě sedačka není nasazena na doraz.
Materiál je použit jekl 35X35x1,5mm Při šlapání se to trošku kroutí ale celkově je to lehké (mě to tak příjde) nějakých 18 kg
Neříkám že je ta tříkolka zcela ideální myslím že by se dala ještě hodně vylepšit ale na to rekreační ježdění bohatě dostačuje.
Díky moc za inspiraci a fotky. Mohl bys prosím ještě nafotit detaily předních nábojů a kotoučových brzd? máš nějaký náčrt uchycení brzd? A ještě uchyceni řídítek. Díky.
http://majimotorovou.rajce.idnes.cz/Jmenuji_se...
tohle je jiná tříkolka která je na bubnových brzdách ale uchycení je stejné. jen tam místo bubnu jsou třmeny brzd jestli na to zítra nezapomenu tak to vyfotím.
http://majimotorovou.rajce.idnes.cz/Umpalumpa/...
tady na té fotce je vidět základ řízení takový váleček s takovou plackou. Do toho válečku jsou nasazeny řídítka aby šlo s nimi hýbat nahoru i dolu.
http://majimotorovou.rajce.idnes.cz/Umpalumpa/...
Akorát řízení bylo předěláno
http://majimotorovou.rajce.idnes.cz/Umpalumpa/...
na tohle kdy jedno táhlo jde k jednomu kolu a k druhému kolu jde tyč díky které může člověk dohnat sbíhavost.
Jak máš vyřešené to, když chceš sundat přední kola? Musíš nejdříve vymontovat kotoučové brzdy? Má prosím někdo nákres uchycení kotoučové brzdy? ať to můžu upravit pro tříkolku, hodit do CADu a nechat si to tady schválit. Díky. přeji příjemný zbytek neděle.
...uz jsem to sem daval...
(do homebuilders tusim 4 nebo 5)
http://www.hayesdiscbrake.com/support/
vpravo na teto strance mas pod nadpisem INDUSTRY STANDARD MOUNTS mas rozmery uchyceni.
neni proč sundavat kola :-) já jezdím nikoli rozebírám. Nicméně stačí výtáhnout šroub z náboje a kingpinu (jištěno dvě matice, kontra) a kolo (koutouč sundáš z třmenu stejně jako a obyč kole kde máš uchycené kolo s kotoučem do vidlice. Nic složitého čerpáno ze stánek (obrázků) Greenspeedu :-)
p.s. fotky nemám tříkolky mám u rodičů a zapoměl jsem ti to nafotit. Když tak zkus mi napsat do obálky a připomenout se.
Update 14.4
Sedlo jsem nechal vysekat na vysekávačce, nakonec z 3mm plechu,
Rámová trubka bude taky nakonec z 50mm, 60mm mi připadalo přeci jen na tříkolku trochu moc. Až bude ohnutá, přidám fotky.
Díky Ozzákovi jsem dal dohromady držáky brzd a zadní patky. Vše je zrovna na řezání vodním paprskem.
Sníh mám pěkně slezl a už se těším na kolo.
Karel mi ted ukazoval fungl nový anatomický laminátový sedlo. Krásně lehounký. Tak kdybys měl zájem, pošlu fotky.
Má to sedlo někde na stránkách firmy?
A cena?
Dík, P.
Na stránkách má normální laminátový sedlo, fotky toho nového mi slíbil, tak je sem pak dám, jak mi přijdou. Polstrování na to dává z bulprenu, a kamarád mu na to šije potah, a umí i pěknou brašnu pod sedlo.
Už jsem ji viděl a musím říct, že vypadá moc dobře. Vypadá takřka stejně jako ta sedačka co mám. Snad bude příležitost na porovnání.
Není to ta polská ?
Není, tohle je Karla ze shokbiku.
Zítra jedu přes Hradec, pokud bud Karel v servisu, tak se tam zkusím podívat....
A nějaké parametry? Velikost, hmotnost, cena? Tohle vypadá fakt hodně zajímavě.
Díly na sedlo už mám vysekané, váha 1,5 Kg.
Nakonec jsem to nechal udělat z 3 mm plechu ENAW5754 což je o hodně tvrdší než klasický 1050.
Ceny na kolik mě to vyšlo:
materiál: 480 Kč
vysekání: 600 Kč
svaření: cca 300 Kč
prášková barva 250 Kč
Celkem: 1630 Kč, Což si myslím, že docela jde, za kolik se prodávají sedla? Máte ceny?
mno drevo ta vide cca 8-15€ (1,2kg ale maju tu aj 630g)podla toho co si vies alebo nevies spravit. Laminat od 35€ polske
100 € azub cca 600-750 g zalezi od velkosti