Ahoj. Zajímalo by mě srovnání - co je pro zimní tréninky (resp. abych měl nějaký pohyb, když kvůli počasí nebo brzké tmě nelze na kolo) vhodnější - ty trenažery, co se do nich upne kolo nebo klasický spinninkový stroj? (nevím, jestli jsem to napsal správně)
U toho prvního mě táhne víceméně nižší cena (aspoň u těch vzduchových), naopak bych musel mít umyté kolo vždy, když bych to tam chtěl upnout, odrazuje mě možná boční nestabilita (nerad bych si nabil ústa v obýváku). O tom druhém si myslím, že to asi přece jen bude kvalitnější, zase ale dražší a po zimě to může i překážet.
Jaký byste doporučili z "kolových" trenažerů - vzduchový, kapalinový nebo magnetický? U těch spinninků - dá se tam nějak nastavovat stoupání?(jako že jedu do kopce).
Díky.
Jediné, co ti k tvému dotazu mohu poradit je, že na spinneru si samozřejmě můžeš upravovat zátěž a tím si simuluješ jízdu do kppce, nebo ubrat, pak můžeš jet rovinu či running, nebo running se zátěží. Vyšla i videokazeta se spinningem, je dobré si ji koupit, abys věděl něco o různých stylech při spinningu - pokud se rozhodneš pro spinner. Nebo alespoň zajít na hodinu spinningu.
S trenažery zkušenost nemám,doma mám rotoped, orbitrek a stepper, ty používám v zimě jako náhradu za kolo.
No Airline, pokud jsi na spinningu nikdy nebyl, pak bych ti spinningové kolo nedoporučovala.
Já osobně bych do toho teda nešla. Spinner není rotoped a koupit ho jen za tím účelem, že na něm budu hodinku jenom šlapat, to mi přijde jako blbost. Mít spinner a neumět ho využít je, podle mého názoru, naprosto zbytečná investice.
Rozdíl mezi spinnerem a rotopedem - já mám rotoped a je to nuda, můžu si jen přidávat či ubírat zátěž.
Na spinneru se mi líbí, že můžu jet chvíli i ve stoje, dát si zátěž a jet třeba kopec ze sedla- což je nejoblíbenější aspoň u mne a mých kamarádek. Spinner je trochu dražší - stojí kolem 10 000,- ale asi bych brala spíš spinner.
Jinak Airline - koukni na www.spinning.cz na diskusi, bývají tam nabízené starší spinnery, i jednotlivě, na prodej a levněji.
Jo tak on existuje ještě rozdíl spinner x rotoped...
Já na tom poprvé v akci viděl lidi na Sport Life, tam šlapali nějakou časovku na 3 hodiny. To byly asi ty spinnery.
No jistě, že je rozdíl mezi spinnerem a rotopedem a jaký!!!
A v Brně si rozhodně viděl jezdit nadšence na spinnerech.
...třeba mě :))))
No jestli Tebe, to teda nevím - já koukal hlavně po holkách - seklo jim to - sněd jsem u toho celou svačinu :-)
To jsi viděl v Brně na Sport Life maraton, který se jede každý rok, je to největší spinningová akce v republice. To jsou spinery a i ty jsou různé, já znám zatím 3 typy a u nich skou různé ceny, nejdražší je spiner NXT.
...nechystáš se na http://www.cesa.vutbr.cz/akce.php?akce=154
?
To je pro mne dost pozdě,začátek ve 20:00 a 4 hodinový maraton, jsem tak 100 km od Brna. Po maratonu ještě řídit,no nevím:-))
Vypadá to dobře, hlavně pak to VIP posezení by mohlo být super:-)to je dobrý nápad.
Někdy příště:-))
...a já myslel, že bys pak sedla na kolo a jela dom :))))))
Srandisto:-)))
Máme rotoped,orbitrek a teď budem kupovat cyklistický magnetický trenažer (asi 4500,-). Mě stačí rotoped a orbitrek, trenažek koupíme spíš pro syna. Jsme na to doma dva a tak se musíme nějak střídat nebo podělit. Popsat, co je lepší, budu moci až po vánocích. Co vím, tak spoustu cyklistů začínalo na rotopedu a postupem času přešli na trenažer. Je tam docela rozdílný posed.
Vzduchovej dělá randál, prej strašnej. Kapalinovej je úplně tichej, magnetickej asi taky. Ale musíš přezouvat pláště za hladký (nebo mít dva páry kol). Nestabilita nehrozí, ta se týká válců. :')
Nikdy jsem to dopodrobna nezkoumal, ale jediné co jakžtakž vím, je že za spinningový stroj se nedoplatíš... Viděl jsem různé reklamy a ty ceny byly kolem 20000,- a výše...
Pokud se pletu, rád se nechám poučit...
http://www.cykloexpert.cz/trenazery/ravo...
Ale zkušenost s ničím takovým nemám.
Aha... No nic, tyhle věci mne nikdy nelákaly a lákat asi nebudou, takže budu žít dál v nevědomosti...;-) Stejně to v bytě nemám kam dát...
V lednu prý mám zařízenou povinnou návštěvu spinning centra, tak třeba nakonec přijdu na chuť tomuhle...
A vůbec, takovéhle mučící nástroje, v zimě potřebuju trochu ztloustnout ať ze mne v létě potom něco zbyde...;-)
...nikdy neříkej nikdy.
Až jednou ztloustneš, ještě budeš rád, že víš jak na špeky :o)))
Toho se teda nebojím, že bych někdy ztloustnul...;-) "Splašené hormony" už jsem asi zdárně minul, tak to do smrti už asi nestihnu...;-)
Teorii znám skoro u všeho... Jen ta praxe...;-)
A myslím si, že kdo ty špeky už má, tak asi taky ví jak na ně... Jenomže ve většině případů pak chybí ochota a vytrvalost při jejich odstraňování...;-)
Pokud ti neni líto těch peněz, pořiď si spiner. Naprosto žádný rotoped co jsem měl tu čest vyzkoušet se vlastnostmi zdaleka nepodobá kolu tak jako spiningový kolo. Spiner má mnoho výhod. Realistickou setrvačnost, realistický odpor při jízdě ve stoje (rotopedy "podkluzují" a ve stoje je jízda prakticky nanic), robustnější a stabilnější konstrukci. Nevýhodou je vyšší váha a na to že ho budeš pokaždé schovávat do rohu místnosti radši zapomeň. A oproti trenažeru (tedy kolo na válečcích ve stojanu) má mnohem menší hlučnost a stabilitu. Mnoho trenažerů je založena vyvíjí odpor pomocí aerodynamického odporu vestavěného kolesa s lopatkami, je to hlučné a víří to prach od podlahy prímo pod nos. Já doporučuju jednoznačně spiningový kolo. Mám dobré zkušennosti s kolem Tomahawk. Jen ta cena se rovná slušnýmu horáku střední třídy.
sory za ty chyby, ale pochopit se to dá
...ještě dodání...spiningový kolo se dá srovnávat co se týká vlastností jen a jen se skutečným kolem a dá se sehnat i za celkem slušnou cenu, toho kola jak už tady byl ten odkaz bych se rozhodně nebál.
http://www.cykloexpert.cz/trenazery/ravo...
...jo a ke spineru patří tepák, to pak je ten tréning objektivnější...a patří k tomu pořádná muzika
...a neni nad to mít na jaře kondičku ještě lepší než na konci léta...to pak se dobře machruje před těmi co se zase po zimně rozhýbávaj :))
...a nemusí se ničit kolo těma prosolenejma sračkama v zimě, kolena netrpí zimou, prostě spiner, už končim :)
Myslím, že nejlepší trenažer v zimě jsou běžky. :-))
Běžky za předpokladu, že od 1.12. do 1.3. je sníh, snÍH, sNÍH, SNÍH...ideální.Už jsem zpět. Takže běžky i trenažer ;)
To bohužel je, od listopadu do dubna - kdo to má pořád házet? Házíš, házíš a není čas na běžky :-(((
Já neházím, já prošlapávám. :-))
Óóóóóóó zaslíbený kraj: ráno odházím sníh kolem komína a oken. Sněžnice do města mám připravené v koutě tak hurá na běžky.
Zaslíbený kraj to je, ale pro otrlé. Nejsi daleko pravdy. Švestkoň musel 2x v poslední době lézt na střechu a odhazovat komín, protože vypnul Vaillant a signalizoval zablokování odvodu zplodin. Okna neodhazujeme, raději rozsvítím, sněžnice nemám, ale do města autem bych se bez házení nedostala. No pravda, vyřešila to sněhová fréza, kterou si Švestkoň vloni pořídil, takže házím jen k brance mrňavý kousek. Zase halt jezdím na běžkách už od branky, tedy když je na ně čas. :-))))
Nejlepší sněhová fréza je LK20C. Nechá se používat i v létě k rytí zahrádky a k výkopovým pracím. :-)))
To mi pripomelo takovou lidovou povidku co jsem kdysi cetl,jmenovalo se to "Novopecky denik".Bylo to jako vypraveni cloveka co se pristehoval do Nove Pece na Sumave,zacinalo to v duchu "Venku pada snih,to je ale krasa,vsechno vypada jako v pohadce" a po par tydnech to konci na pokraji silenstvi v duchu "zase tam padaji ty bily s..ky,a ten debil s pluhem mi zase zahrnul vjezd" a tak dale.Asi nebyl hlavni hrdina dost otrlej.Skoda ze ji nemam v elektronicke podobe.
Tak lado, tohle jsem kdysi četla a bylo to naprosto úžasný a hlavně pravdivý. Moc jsem se bavila, kdybys to sehnal, tak to tady rozhodně zveřejni, stojí to za to. Já s horama prožila většinu svého života a jak si je zamiluješ, tak je bereš i s těma bílýma sra..... a zařídíš se podle toho. Jen ta zima, stále častěji mi teplíčko chybí. Jinak super!
sice to neni z Nove Pece ale je to asi to same ;-)
http://www.phil.muni.cz/%7Ejokr/ruzne/antistres...
Mě se to neotevřelo, nevím proč. Okopírovala jsem odkaz, vložila do vyhledávače "Seznam" a nic. :-(((
Odkaz zkopíruj nahoru, do políčka "Adresa" (jak je tam takový to http://www...) a zatlač na čudlík Enter. Přeji hojnost krásných bílých s... :')
Díky :-)))) - Napadlo toho až moc, prašan, ale 60 cm za 24 hod. nepotěší ! A stále sype a sype, nevím, jak ráno vyjedu a taky jsem se ještě nerozhodla, jestli se radovat nebo platkat nad takovým přívalem sněhu. :-)))
No, uznávám, že běžky někdy nejsou optimální trenažer, ale trenažer není optimální nikdy.
To už raději 20-30Km procházky zimní přírodou. :-))
Každej den před odchodem do práce? Běžky, brusle .. Kolikrát týdně je v zimě pravidelně využiješ? Čtyřikrát týdně? :')
No já před odchodem do práce si připravím kolo na chodbu, abych tam měl na čem jít, a pak na něm vyrazim.
Ještě abych se ráno, hned po probuzení, trápil na trenažeru.
A víkendy hodlám trávit na běžkách nebo procházkách.
A o trenažeru si nechám zdát ty nejkrásnější sny, jak se na něm trápí někdo jiný. :-))
Já osobně jsem si koupil magnetický trenažer.
Co se týče spinneru , tak jsou dobré , hlavně co se zátěže týče .
Trenažer , do kterého upneš kolo je ideální pro přípravu na sezonu . Jelikož si zvykneš na posed na který si zvyklý u svého kola. A simulovat kopce můžeš docela dobře , když podložíš přední kolo o 10-15cm.
Třeba magnetický trenažer je tichý a dá se dotahovat zátěž až do 800-900w a to ušláhnout dá docela záhul.
www.sweb.cz/bike.dreams
jo na tom se jistě taky dá dobře trénovat, ale co se týká magnetických rotopedů, to bych si nekoupil, ve stoje to vážně neuvěřitelně podkluzuje a setrvačnost je taky prachmizerná, rozhodně trenažer je lepsí než rotoped......ale úplně na vrcholu (i cenově) je samozřejmě spiner :) (to mi nikdo nevymluví :) )
...taky ti to vymlouvat nebudem.
Nebo já teda určitě ne :o)))
:)
Všechny trenažéry mají problém s malou setrvačností.
Při jízdě na kole po silnici udává setrvačnost celková váha soustavy jezdec-kolo.
Např. jezdec 70kg + kolo 10kg, celkem 80kg v pohybu. A tomu odpovídá i setrvačnost tohoto pohybu.
Bržděné trenažery bez setrvačníku jsou dobré tak leda na trénink jízdy do hodně strmého stoupání, protože tomuto pohybu odpovídá i jejich setrvačnost.
Trochu lépe jsou na tom spinningové stroje, ale i tam je setrvačnost nesrovnatelně menší než na normálním kole (setrvačník 15-25kg).
Já bych Ti drze doporučil moji soukromou kombinaci, obyčejný, magneticy bržděný trenažér pod zadní kolo, protože je nejlevnější a nejskladnější + použití převodníku ve tvaru elipsy, který výborně eliminuje malou setrvačnost těchto trenažérů. Převodník Ti rád zašlu zdarma, ale pasuje jen na silniční rozteč Shimano.
Proč drze, Fénixi...
Protože to mám vyzkoušené jen sám na sobě.
Osobní zkušenost je to nejlepší...
V pátek odpoledne jsem obrazil několik obchodů - jsem rozhodnut (vlastně kvůli té ceně) na ten trenažer, co se do něj upíná kolo - asi olejový.
V obchodech maj prd, to se jim nevyplatí mít na krámě. Musíš hledat na internetu nejlepší cenu. Mohu doporučit Elite, aby měl v názvu Elastogel. Třeba:
Cyklotrenažér Crono Mag Elastogel 2006
Cyklotrenažér Crono Fluid Elastogel 2006
Cyklotrenažér Crono Hydromag Elastogel 2006
Cyklotrenažér WIRELESS DIGITAL FLUID ELASTOGEL
viz: www.bikestore.cz/inshop/shop.asp
Teoretická vsuvka:
1) Při pomalé jízdě do kopce je potřebný výkon přímo úměrný rychlosti. Při jízdě velkou rychlostí roste potřebný výkon dokonce s třetí mocninou rychlosti (odpor vzdhuchu roste s druhou mocninou).
2) U magnetického trenažéru si nastavíš výkon, a síla na pedálu se mění s frekvencí šlapání. Když zvýšíš frekvenci, potřebná síla poklesne tak, aby výkon byl stále stejný. Pro daný výkon si tedy vyhledáš svou optimální frekvenci.
3) Na trenažéru bržděném kapalinou nic nenastavuješ, používáš převody na kole. Ale "jedeš-li rychleji" odpor a tím tvůj potřebný výkon roste. U kapalinového trenažéru Elite roste potřebný výkon zhruba s druhou mocninou rychlosti. Takže někde mezi pomalou jízdou do kopce a fofrem na silnici. A to je ten rozdíl, oproti magneticky bržděnému. Zvýšíš-li otáčky, musíš šlapat větší silou, trochu jako v reálu.
No, doufám, že jsem to moc nezašmodrchal. Každopádně u toho kapalinovýho slyšim jen řetěz. A počítám, že magnetickej na tom bude stejně.
.. vlastně proč ne. Při takový časovce se už vzduch mění ve VZDHUCH. :')
Díky za nalejvárnu, Joe, podívám se i na ten internet.
Nojo, nestraš.
Ten odpor rostoucí s třetí mocninou rychlosti, ten se zřejmě projevuje asi až při rychlosti blížící se rychlosti světla. :-))
tož na spineru se šlape takovou rychlostí?
Ne, odpor prostředí roste u turbulentního tření s druhou mocninou rychlosti. Ale z toho pak vyjde, že potřebný výkon roste s třetí mocninou. Projevuje se to na rovině při malém valivém odporu. Klidně už u 20 km/h. Ale naprosto určující už je to u časovky či dokonce hodinovky. V praxi by to znamenalo, že pokud v konkrétním případě pro rychlost 25 km/h potřebuješ výkon 70 W, pro 30 km/h potřebuješ 121 W, pro 35 km/h už 192 W a pro 40 km/h 287 W. Protože se k tomu ale přidává valivé tření rostoucí lineárně s rychlostí, tak ty rozdíly tak velký nebudou.
Taky nemůžu vyloučit, že se někde pletu. Nebylo by to poprvé. Ale v tom případě mě jistě někdo opraví. :')
Se Ti musím omluvit.
My dislektyci čteme výkon a myslíme odpor.
"Říkám nahoru a myslím tím dolů..." :-)
Ano. Tvé ujištění na společných výletech "teď už to bude pořád dolů" jsme se naučili překládat. :')
To je fakt, a já mu až do konce výletu věřila !!!
Že se vložim...
Na podobné věty, ať už vlastní produkce nebo přejaté, je specialista můj kamarád.
Věty tipu "je to dobrý, z nejhoršího jsme uvnitř", "teď už to bude po vrstevnici" nebo "pojedeme tudle zkratkou, sice to bude o něco delší, ale zase tam bude horší cesta" ,nás ku společnému potěšení prováděli nejeden výlet.