Tak jsem už týden neměl vánoce, nejvyšší čas zas nějaké vymyslet...
Dneska mi ve kšeftě padly do oka plovoucí brzdové kotouče. Znám je z motorky a vím, že tam je to moc príma věc.
Máte někdo zkušenosti s těmahle ?
http://www.kola-cykloshop.cz/brzdovy-kotouc...
Prohlížel jsem ho v cykloservisu. Co do účinnosti je - podle mě - totožný jako klasický "celý" šestiděrový kotouč, já to vidím jako snahu o originalitu, odlišnost a zřejmě nějakou větší vzhledovou atraktivitu. Vzhledem k mému vrozenému konzervatismu bych ho nekoupil :-)
Plus plovoucích kotoučů je docela účinná eliminace zbytkovýho škrtání desek po roztažení a tím taky napravuje drobnou chybu v usazení, nebo malou křivost kotouče. Tohle všechno skutečně funguje (mám, znám z moto). Jde mi spíš o referenci na značku, nebo přímo na tuhle věcičku.
Možná budu za blbce...jak ten kotouč vlastně funguje ?
V poho, taky jsem na to poprve koukal jak trouba a přemejšlel, jak to může ušlajfovat půl tuny z 200 :-)
Černá hliníková část je napevno na nábě. Lesklá ocelová s ní není nijak spojená. Jen volně plave na těch červených válečkách (jsou to takové "cívečky", válečky s postraňkama). Ty vedou ten kotouč a přenášejí veškerou sílu. Ten ocelový kotouč si pak snadno hledá cestu mezi deskama a je v optimální poloze pro brždění.
tenhle konretni neznam, ale uz nekolik sezon vozim na prednim kole plovouci kotouc od Hope a muzu jen doporucit...
Hele a využily by se výhody plovoucích disků i u mechanických kotoučovek?
Když jsem se nad tím rozplýval ve kšeftě, tak jsem se o tom bavil s prodavačem a ten zmiňoval známého, který to má na mechanikách. Není důvod proč ne, princip je stejný, jen ovládání rozdílné.
Chápu to dobře, že to má hlavně výhodu při brzdění, že se ten kotouč trošku natáčí, takže desky dosedají celou svojí plochou, což u pevného kotouče být nemusí. A co když nebrzdím, neškrtá to o desky? Třeba na nerovnostech.