Ahoj, pohrávám si s myšlenkou, že bych si na svého SHOKa dal horní řízení. Buď bych si ho nechal vyrobit, nebo bych si koupil hotové od azubu. Hradečáci pardubáci, máte někdo tady v okolí leho (nejlépe azub) s horním řízením? Rád bych se na to mrknul.
Nebo další varianta, neválí se Vám někomu doma horní řízení a nechtěli by jste se ho prodat?
Před lety jsem takto předělal maxe a byl jsem spokojen.
Jo, taky jsem to řešila.Od Azubu horní řízení na shoka funguje dobře.
Pěkný, tak nějak jsem si představoval, že by to asi vypadalo. Koukám že ted má karel lépe vyřešenej stojánek.
Mohla bys mi prozradit, kde i s kolem přebýváš? Rád bych se na to přijel podívat, myslím že by to vyřešilo dost mých otázek.
I když ústecký kraj, to asi nebude okolo komína, co?
Jo stojánek funguje perfektně.Já jsem od České Kamenice.To trochu z ruky,ale někdy na Hradec jezdím tak bych dala vědět.Ale pokud by jsi měl někdy cestu na sever tak bydlíme na samotě mezi Českou Kamenicí a Chřibskou.Na turistických mapách je to označeno jako Křížový Buk.Tak tě ráda uvidím.
ješětě se zaptám, co na tom máš za pláště?
Nějaké obyčejné Kendy.Vpředu freestylové šířka 1,9 a vzadu Shield šíře 1,7.Vše je na kole obyčejné.Časem chci měnit komponenty za lepší,ale nejdřív se na tom musím pořádně naučit jezdit.Stále mi dělaj problémy kopce i když jsem nyní dala nášlapy a je to o poznání lepší.
Asi blbá otázka - a nešlo by mít horní i spodní zároveň ? :-)
U Azubu určitě jo,ale u Shoka je řízení přímé na vidlici,takže se tam dá uchytit jen horní,nebo jen dolní.
Ještě foto, jak to vypadalo před výměnou dolního za horní.
Proč jsi měnila spodní za horní?
Já mám celou dobu spodní a nenašel jsem důvod, proč to měnit. Na lehu s horním jsem jel jen jednou a krátce, takže jeho přednosti neznám. Proto se ptám.
Mám na mysli pohodlí. Co se týče upevnění různých věcí, jako je mobil, GPS, přehrávač a já nevím co ještě - na to je horní jistě lepší.
Takže hlavní důvod byl,že mám krátké nohy a s tím dolním přímým řízením jsem špatně dosáhla na zem.U Azubu jsem ten problém neměla,protože maj to řízení více pod sedačkou,ale i tak bych si nemohla dovolit odpruženou přední vidlici kvůli výšce.Tak jsem šla do Shoku ,kde mi to bylo vše trochu sníženo,ale přeci jen to řízení překáželo.Jinak mi to horní řízení nyní docela vyhovuje,že mám kam dát různý blbosti.A nyní se mi na řídítka podařil nainstalovat i držák na deštník.Jinak ruce mám jen o něco málo výše, než jsem měla na dolním a je to stále velice pohodlné.
o něco málo výš? Já mám rozdíl mezi svým spodním a horním na druhém lehu, které bylo pro bývalou ženu minimálně půl metru. Na horním mě brní ruce při delší jízdě neb se nedokrvují.
Hůř se mi s tím jezdí v terénu.
mám strach z kolize a z toho co by poškodila to tyč, kterou mezi nohama na hroním řízení mám.
Horní řízení musím v podstatě pořád držet. Na spodním mám ruce jen položené a nevyžaduje témř žádnou síli ani v lehčím terénu.
Spodní je pro mne mnohem pohodlnější, snadněji se mi ovládá kolo atd. Horní mi přijde výhodné jen pro to, že si téměř do zorného úhlu mohu dát mapu, mp3 přehrávač apod. To mi zpočátku, než jsem si zvykl, dost chybělo, to přiznávám
A já mám ještě pořád pocit, že bych nedohlédl na zpětné zrcátko, kdyby mělo být až tam dole.
Musím to spodní někdy zkusit v reálu abych si nepletl pojmy s dojmy. ;)
A propos, potřeboval bych tip na dobré zpětné zrcátko do řídítkové trubky, to moje se mi rozbilo.
Tak přijeď a prohodíme si na půl projížďky kola...
Škoda, že jste tak daleko, přidala bych se na prohazování po třetinách :-)
O spodním hodně uvažuju, ale taky pořád váhám.
Po stránce "ergonomické" jsem celkem jednoznačně pro, ač jsem to nevyzkoušela (já si takhle pořídila už celé leho - bez vyzkoušení, jen se mi to prostě ergonomicky zdálo jako dobrý nápad).
Ale kam dám zrcátko, zvonek, tachometr... plus i problém, jak snadno se podívám, co mám zrovna zařazeno... a pak taky, jak to bude s "mimojízdními" manipulačními vlastnostmi. Když je potřeba kolo někam přenášet, tlačit, nacpat do vlaku.
podle mne je ot právě s přenášením apod jednodušší s tím spodním. Mě osobně se tedy rozhodně lépe manipulovalo s tím spodním. když jsme jeli s bývalou, tka jsme samozřejmě do vlaku, po schodech atd. atd. nosil ty kola obě. Svoje vždycky mnohem radši. Horní řízení překáželo, sklopilo se, někam vždycky "upadlo" v tu nejblbější chvíli...
No já to mám k Petrovi (a on ke mě) taky daleko. Asi je to možn i dál než k tobě nebo tak na stejno. Tak co se prostě domluvit na jednom víkendu u někoho (nebo uplně někde jinde)?zrcátko není problém. cyklocomputer taky ne.
Asi nikdy jsme s enepodíval, co mám zařazeno a netuším, proč bych s eměl dívat. A přijde mi, že se ti na zadní kolo bude blbě dívat a´t máš jakýkoli řízení, ne?
Na kolo se nedívám, ale na číslo na páčkách občas jo, když si nemůžu vzpomenout... Pravda, u leha eventuelní křížení řetězu není takový problém (a s rohloffem to asi neřešíš vůbec :-)
Jo, s tím, že se mi to horní při zvedání sklopí a někam vlaje, to máš pravdu. Ale to dolní je přece jen širší, ne? Některé úzké průlezy ve vlaku budou asi tak tak. (Ale synáček mi říká - kolo je snad dopravní prostředek, tak proč pořád řešíš vlak? :-)))
no, když už narazím na úzký vlak, což je fakt dnes vyjímka, tak jedním pohybem ty řidítka sklopím do strany a je to uží než horní řízení ;-)
Aha. No tak to se můžeš podívat na řidítka i tak. Akorát zabloudíš pohledem o kousek níž. Já tam mám i zrcátko k mé spokojenosti. fakt to není problém. Je to asi jako v autě. Prostě o kousek stranou a dolů oproti přímému pohledu. Není to problém. Už to dávno dělám automaticky a koukám jak do zrcátka tak dopředu.
A není a není a není. :) Současné Azubí horní je užší než sklopené spodní. A navíc z něj netrčí nikam do prostoru bowdeny. :)
mě do prostoru bovdeny netrčí. Ten Auzbí systém bovdenů na spodním mě nevyhovuje a nemám to tak. Bovdeny se zadrhávaly za křoví apod. Na cyklostezce je to jedno, ale mě to překáželo. Takže bovdeny mě nikde netrčí. když sklopím ty řidítka prondám kolo i tšedesátkovejma dveřma docela dobře. Ničím menším sem se o to nikdy asi nepokoušel, ale proč taky...
No vidíš to. A mně zase přijde, že manipulace s kolem s horním řízením je o hodně snazší.Už jenom proto, že mi to projde dveřmi, zatímco spodní řízení musím sklápět a celé kolo trochu naklánět.
a manipuloval si nějak častěji s tím spodním? Tys měl vždycky horní ne?
Ano, manipuloval. S půjčovacím Apusem a s Apusem jedné známé, co si ho před časem pořídila. A to jak s prázdným, tak s naloženým.
Můžu porovnávat Azubí spodní (Apus), Azubí horní (sklápěcí i nesklápěcí, Eco, Mini) a supermany na Oceláči. Přijde mi, že všechno to je hodně otázka zvyku a také provedení a nastavení daného řízení, že se to nedá zobecňovat jen na dolní/syslík/superman.
Co se týče pohodlí, tak tam já nemám výrazný problém ani u jedněch řidítek. Snad jen u horního, jak má člověk pokrčené ruce, tak se mi trochu víc potí loketní jamky.
Co se týče manévrování bych viděl dva aspekty. Na nějaké prudké zatáčení mi přijde nejlepší horní, kde mi nic neomezuje rejr. U spodního mám rejd omezený nohou/rámem/délkou mých rukou. U Oceláče břichem. Na manévrování v malých rychlostech mi přijdou nejlepší ty supermany, ale tam hraje dost vliv vyvážení předního kola, wheel flop a úhel hlavy.
U nastupování mi přijde, že hlavní roli hraje výška kola spíš než typ řidítek. U nízkých lidí a kol s vysokým předkem bych viděl spodní jako nevýhodu při nastupování, sám jsem se s tím nikdy tak úplně nesžil.
Budu-li porovnávat odolnost, přijde mi nejodolnější horní řízení. S Ecem jsem ležel několikrát, jedou i v docela velké rychlosti, a řidítka se maximálně protočila v "představci". Spodní řízení se dá při pádu celkem snadno ohnout, v nejhorším případě i zlomit. Ty supermany na tom budou asi podobně, ale zatím jsem s tím spadl jen jednou v malé rychlosti.
Budu-li hodnotit aerodynamiku, pak seřadím řízení takto: horní, supermany, spodní.
Co se týče prostorových nároků, tam mi přijde horní bezkonkurenčně nejužší a tudíž nejlépe prochází úzkými dveřmi a tak. U těch supermanů, stejně jako u spodního záleží na šířce. Mám ty supermany užší než Azubí spodní, takže mi vchodovými dveřmi projdou a do dveří do bytu je musím otočit o 90 stupňů. Zatímco s tím spodním řízením jsem musel celé kolo naklápět a různě štelovat.
Jo s tím souhlasím, při jízdě máš s horním jasně větší rejd, to jo. Mě to v drtivý většině případů nijak nelimituje, ale možná bych o tom uvažoval, kdybych jezdil hodně po městě v nějakých klikatých uličkách s malým obloukem. Jinak je mi to jedno, když se tam vejde a otočí auto, já to se spodním zvládnu dvakrát:-)
Mě ty ruce, když je mám nahoře, brní, je mi na ně větší zima apod. Odkrvují se prostě. A musím vynaložit větší sílu na řízení a takováé ty mikropohyby na držení stopy. To je ale dost tím, že jsou užší. U toho spodního mám ruce na řidítkách jen položené. Vůbec na ně netlačím a v podstatě ani s nima nehejbu. Tedy dokud nepotřebuju opravdu zatočit. A opravdu řidítka držím jen v terénu.
Mě na těch nesklopných horních řidítkách vadilo, že se otáčejí do strany, když kolo nakloním a uplně rovně ho neudržím. Ty sklopný jsem pak raději položil na rák, pak to bylo dobré pokud mi z něj nespadly dolů a to mi zavazely ještě víc. Se spodním tenhle problém prostě nemám. za těch asi osm let nebo jak dlouho mám leho jsem se nanosil či jinak namanévroval nejvíc s tím spodním, takže to asi nějak přejde do krve a pak to nevadí. Stejně jako jsme měl na začátku třeba problém jet bez držení a dneska mi pár desítek metrů nevadí ani náhodou a dělám to celkem běžně, když třeba vytahuju něco z kapes, přepínám písničku na MP3 a tak.
U mě je na tom spodním ale prostě nejdůležitější to pohodlí a bezpečnost při případném opuštění kola vpřed. Při pádu na bok je ot taky lepší, ale modřinu od trubky horního řízení na stehnech, který jsme párkrát viděl bych přežil, kdyby mi to ve všem ostatním vyhovovalo
jo a ty spodní řidítka jsem jednou opravdu zlomil, to máš pravdu. Asi po pěti letech pádů a zkoušení limitů při sjezdech mezi šutrama atd. atd. jsem je při jednom pádu urazil o obrubník. ATy další jsou v pohodě auž toho taky musely vydržet a zažít tolik, že si dovolím tvrdit, že běžnýmu lehocyklistovi se to nestane možná ani za dvacet let ježdění:-)
S tím horším prokrvením prstů u horního máš pravdu, na to jsem zapomněl.
Každý to má jinak. Mně to normálně vůbec nevadí a až tak kolem -4 stupňů to začnu pociťovat. Teplejší rukavice nebo vyhřívání by to řešily.
Nějak jsem nenapsal, že se mi už jednou podařilo si se spodním řízením odrbat klouby na ruce o zdrsněnou lampu. Jak nemám úplně odhad na jeho šířku, tak jsem myslel, že tam projedu. No a ono to nevyšlo.
lepší než omítka. Věř mi :-)
No to asi jo :) Ta omítka by mně asi jen tak nepustila.
mě pustila, jen jsme měl dokrvavený ruce, ale prostě jsem se zkoušel do úzkýho prosotu vlézt ve větší rychlosti než bych měl, ale já to chtěl zkusit. Pustit tedy byť jen na jedný straně řidítka nešlo. Takže jsme trochu odřel brašnu a klouby jedný ruky přišly o kůži :-)
Parkrat jsem takhle najizdel do uzkeho mista. V mem pripade spis dva stromy, nebo skala a strom. Predem jsem prehmatl a jen oprel pesti z vnitrni strany gripu. Kdybych vzal o prekazku poradne, stejne bych letel, kdyby jen slabe, mozna bych to udrzel, ale naraz by vzalo padlo, ne moje ruka.
Zrcátko na spodním funguje naprosto normálně. Při mých úzkých řídítkách trochu překáží nacpané brašny, ale to by u Azubu díky větší šířce hrozit nemělo (a v principu jde dát zrcátko na skoro libovolně dlouhé "tykadlo"). Tachometr mám na hlavní rámové trubce, přímo před očima. Myslím, že azubáci na tohle prodávají i nějaký držák, abys nemusela upravovat úchyt tachometru, pokud by se ti do toho nechtělo. Zvonek je prostě tam, kde mám palec, to podle mě s umístěním řídítek nesouvisí. Řazení: na převodník vidím, zadní zhruba poznám podle rychlosti a stejně řadím podle potřeby, ne podle čísel. :)
Tlačení je s horními řídítky trochu lepší, ale zas když máš řízení v dobrém stavu, tak se dá kolo tlačit "bez držení" jen za sedlo a řídit náklonem. Fakt to funguje, pokud nemáš úplně zatuhlé hlavové složení. Na nakládání do úzkých míst je asi dolní horší.
Zrcátko není problém - mám Zéfal Cyclop s nějakou jinou objímkou (asi ze staré blikačky) a funguje to. Tachometr mám někde pod přesmykačem na té vysunovací přední trubce.
Co jsem zatím nevyřešil je, vidět co mám zařazeno vzadu. Za normálních okolností o tom mám víceméně přehled, ale teď v zimě se mi párkrát stalo, když jsem jel potmě a s tlustými rukavicemi, že jsem chtěl zařadit něco lehčího, a už to nešlo. A musel jsem narychlo přesmykat.
Člověče, zatím to vypadá, že se s kolem nikam daleko nedostanu. Minimálně do půlky května skotačím s berlemi. :( Už jsem asi pět minut uvažoval o elektrifikaci, když jsem minulý týden na kole ujel až! do sousední vsi a měl jsem toho tak akorát.
:-(
Já myslel, že už se ti to lepší, když jsi tuhle psal, že už jsi se projel na kole...
Jde to pomalu:-( Ale hlavně, že to jde a bude to dobrý!
Půlka května je za chvilku.
Tak přijedem my k tobě. Jednou v životě tam prostě přijedu s kolem, no. :-)
Tak v principu by to problém nebyl. Mám to sice daleko, ale zas mám auto, ve kterém leho vozím na stojato.
Jestli si chce vyzkoušet spodní řízení, tak dej vědět až budeš na Řece....ale mám Nezuba :))
Když to tak zvažuju, tak po pravdě řečeno, jízdu si vlastně moc zkoušet nechci. Vím, jaké to bylo drámo, než jsem se na lehu vůbec poprvé rozjela - a prostě k tomu potřebuji přísné soukromí. :-) Spíš osahat, podívat se, odkud kam vidím, za co to při zvedání chytnu atd. V každém případě děkuji za všechny nabídky, jak se rozjaří, začnu postupně využívat. :-)
Osahat a pořádně chytnout....pořád je řeč o kole ? :))
A vůbec,dělal se někdy sraz na severu Čech?Možná by stálo za to, se pár lidí srazit.U nás by to třeba i šlo. Dá se stanovat na louce,když odklidím kobylince,oheň se dá také dělat a trasy na vyjížďky, trochu do kopce ,ale pěkné.
to nejde:-( Víc jak půlka nakoláků potřebuje minimálně chatičku, sprchu, mejdlo, rychlovarný konvice, mikrovlnku atd. a část potřebuje hotel. Sraz na louce u valný části neprojde.
Bohužel.
Já bych jen měl strach že mě budou u nich na louce v noci strašit mrtví vojáci.
hmmm, to by mohla bejt zajímavá noc...
Kdyby to nebylo někomu jasné, na co narážím:
http://www.bitvapodstudencem.cz/historie.html
No já myslela ,že by dorazili jen ty skalní,kteří tyto vymoženosti nepotřebují.A těch by opravdu asi moc nebylo.O to by to bylo příjemnější.Jinak ,kdysi nějací novináři psali,že k nám na louku choděj relaxovat lidi.Berou si lehátka a čerpají energii.Nevím,kde takovou blbost vzali.Ale je fakt,když občas dorazej nějací kamarádi,tak tady z toho maj dobrej pocit.
Tak tady to máš, srry za tu tmu a mobil. Duralová šatní trubka, vyřezané "účko" pro kabely, stříklé černou, stažené kovovou páskou na tu původní silonovou koncovku. A pak už nebyl problém tam upevnit Zéfal Spin. Dívá se do toho úplně v poho.
Ještě bych rád před xicht držák na mobil (navi), páč na šlapáku je to už moc daleko, napadlo mě, že by se stejným způsobem dalo udělat skládací ramínko z řídítka, jakoby před sebe a na to dát držák. Anebo přidat ještě horní tyč řízení, ale to mi přijde kostrbaté, máte to někdo z ležáků takto?
Tak to si mě dostal řeším ten samí problém se zrcátkem ale nemám místo.Je tam fakt něco vidět?
Mě přijde že bych musel bejt moc vzadu abych tam něco viděl.
Ted jen sehnat tu duralovou šatní trubku.Máš to i na druhe straně nebo jen na levo?
Nechce se mě dávat na brýle to zrcátko tmu moc nevěřím :-)
Trubka je z Bauhausu, na brýlích to zrcátko mám už od začátku, na to jsem si zvykl, ale chtěl jsem právě ještě jedno dole, původně kvůli tomu, když táhnu na tyči naši malou, abych na ni viděl, ale když jedu sám nastavím ho tak, abych viděl předjíždějící auto. Je fakt, že jsem dlouhej a mám sedlo úplně vzadu, ale opravdu do toho vidím perfektně. Mám jenom levý, ale na druhou stranu by to bylo stejný, určitě by nebyl problém pro fachmana tu trubku buď dál delší nebo nějak zalomit výš nahoru, prostě tak, aby se do toho čumělo akorát.
zúžit sklápěcí tohle http://dx.com/p/aest-aluminum-bike-stem-top...
Na leho se spodním řízením mám home/made držák vlastní konstrukce na kterém je navigace Oregon 450 , repro MP3 + přepínač osvětlení. Navi je vidět, repro je slyšet, světlo přepínat jde - tedy splňuje to všechny moje požadavky. Bočnice jsou z duralu 2 mm plus přivařený dvě trubičky jako držáky. Ještě to čeká na komaxit spolu s rámem.
Co to mas na Oregona za drzak? To je puvodne neco do auta? Ja pouzivam vsude ten maly kousek plastu, do ktereho se zasouva stribrna lista na zadni strane navigace. Mam to i v aute, chycene stahovackami do vydechu klimatizace. Tohle mi prijde nachylne na vyklepani na nerovnostech.
je to sada RAM MOUNTS, udrží to i v terénu - ještě mi to nevypadlo. Už jsem ho i vykopl i s držákem a vše v pořádku. Ten "mini držák" mi moc nevyhovoval kvůli manipulaci, toto je z docela houževnatého plastu. Odkaz: http://www.ram-mounts.cz/kam-upevnit/kolo/na...
Kvuli manipulaci? Tim myslis vyndavani? To mi vadi jen na fullu, kde jsem drzak dal na horni ramovou trubku a jeste pod tim zobackem, ktery se macka, mam protazeny popruh brasny, takze nejde poradne zmacknout.
jj vyndavaní a zasunování je mírně stížené když je to uchycené na lehu v držáku. Mám to sklopené, že se téměř dotýká rámové trubky. A pohyb pro zasunutí do držáku dolů i nahoru je omezený i když možný. Toto je pro mne pohodlnější, zacvaknutí jde lehce shora zatlačením a vytáhnout ven to lze i s horním dílem držáku pootočením do strany. Na horním řízení bych použil taky ten menší držák tam je prostoru víc a manipulace jednodušší.
To je oboje dobrý, jenže ty máš Maxe a předek máš nahoře, takže ti stačí ta konzolka málo "vysoká", já na 5ce i když ležím, tak to místo na to uchycení je furt dole, jestli mi rozumíš, takže přemýšlím právě o něčem, co by bylo dostatečně "vysoko". Proto mě napadla nejdřív tyč horního řízení, ta se dá štelovat, anebo ještě mě teď napadlo něco překlápěcího skládacího s uchycením za sedlem nahoře, třeba na držák opěrky hlavy.
To jsem netušil, že ta výška je tak rozdílná. Asi bych to řešil konzolkou s překlápěcím mechanismem na kterém by byla "imitace" zkrácených řídítek. Tvar T o potřebné výšce, zůstal bych u toho umístění celého mechanismu mezi nohama. Přeci jen sedlo občas sundavám, po sklopení k rámu by to ani nezavazelo.
Tohle je všechno ale o zvyku a o provedení řidítek a jejich poloze vůči tělu.
Na Ecu je horní řízení tak, že má člověk rozkrok celkem daleko od hlavové trubky, zatímco mi přišlo, že na ostatních Azubech to mají lidi nastavené tak, jak píšeš, rozkrok celkem blízko k řidítkům. To samé s jejich výškou, hodně lidí je vozí spíš u prsou, zatímco na Ecu se daly vozit nad břichem. Tedy já je tam tak mohl vozit.
Navíc to tvoje kolo s horním má ta řidítka udělaná jinak, než současné Azuby.
Ale jo, já vím, že jsou u dnešního rozdíly, ale ne tak velké.
V případě čelního nárazu je celkem jedno jestli mám trubku řidítek od rozkroku 3cm a nebo 15cm ne?
Už se mi stalo, že jsem z kola při nějaké kolizi vystřelil směrem vpřed povícekrát. Jelikož mám spodní řízení, skončilo to maximáně pidiodřeninkama nebo modřinou, ale většinou ani to ne. Kdybych měl horní řízení, mám po přemýšlení o tom jestli mít děti a nebo ne:-)
3 nebo 15 mi přijde jako velký rozdíl.
Z kola se spodním při pádu vystoupíš, to jistě. Ale ani s horním se o mužství IMHO bát nemusíš. Hůř jsou na tom stehna, která si člověk o trubku řízení občas pomlátí. A pak také, že je trošku horší se z pod těch řidítek vysoukat, hlavně když máš zacvaknutou botu v pedálu.
Je ale pravda, že jsem nikdy nepadal směrem dopředu, ale vždy do strany.
Ale prdlačky, na mém horním řízení máš ruce výš než na spodním tak o 10 - 15 cm (měls možnost si to vyzkoušet) a parkrát jsem z něj už taky musel vystoupit, když se mi přední kolo zaseklo v díře nebo když mi ustřelilo. Sice už mám děti za sebou, ale přesto to žádné následky nemělo. Jednou to byl jenom zásek na holeni od krytu převodníku.
hmm, je fakt že tvoje řidítka jsou jen o kus vejš a ze všech horních řízení, který jsem vyzkoušel se mi s nima jelo nejlíp. Ale pořád to nebylo uplně ono:-) Spodní by pro mne byly lepší.
O tom, že stavíš dobrý kola jsem ale přece nikdy nepochyboval! Jen ten klon cruzbiku npro mne nebyl to pravý ořechový. Jak se to, byť jen z části, řídí nohama, mám problém.
:o))) Já vím, že to pro tebe není to pravé ořechové, ale právě proto žes říkal, že to je asi jediné horní řízení, které bys snesl, tak jsem to sem napsal ;o))
Momentálně dělám nový typ U - řidítek neboli supermanů (děsně blbej název), doufám, že to bude dobře fungovat, budou zklopné.
Tak řidítka jsou hotová. Sice mám už vymyšlené další řešení, ale uvidím jestli na něj dojde ;o))
Že by inspirace Troytecem? :)
http://troytec.de/PRODUCTS/REVOLUTION-LR,158,0...
To se oni opičí, měl jsem to už dávno před nějakým Troytecem a mimochodem, část toho představce co svírá trubky je ITM ;o)))
Jó hochu, to je potom těžký .... ;o)))
Ale abys neřekl
http://www.itm.it/
super nieco podobne mi behalo po rozume na mojho barona. klobuk dole
Holfi, mohl bys mi prosím poslat detailnější fotku toho představce, nebo jesli máš nějaký nákres? Myslím že tímhle způsobem by možná šlo elegantně vyřešit to skládání dolních řidítek.
Díky
Asi by to spíš patřilo do Homebuilders lehokol, ale tady jsou tedy fotky jak to bylo původně
Co je to za představec to ITM? To bylo na nějaký závodní řidítka?
Kdyžtak email [email protected]
Prakticky nikdy se ti nepovede tak dokonale kolmo čelně do něčeho narazit, abys vůči tomu kolu nešel šejdrem. Pak se ta větší vzdálenost řídítek od těla projeví tak, že řídítka trefíš stehnem a utratíš všechnu nebo většinu energie toho nárazu na stehně. Kdysi jsem si to i hledal na nějakých zahraničních diskuzích a docela dost lidí už tohle vyzkoušelo.
No, já pád s horním vyzkoušel jen asi dvakrát a vždy v poměrně malý rychlosti a celkem i s dostatkem času. takže to odnesly jen stehna nebo koleno. Se spodnm bych v tom samým případě neměl ani modřinku či odřeninu.
Pro příklad jeden pád. Cca 55km/h, díra v asfaltu, který jsme se nestihl vyhnout, a která byla o dost hlubší než obvykle díry v asfaltu bývají. Rána jako kráva a okamžitý zablokování kola. Zpětně zjištěno, že se při tom nárazu urval blatník, smotal se mezi vidlici a plášť a kolo s epřestlao otáčet. V podstatě ihned. Z kla sem vyletěl směrem dopředu a trochu do strany. Rukama jsme ještě nějak stihl to kolo od sebe trošku odhodit. Sednul jsem si na zem a dojel sakra dlouhej kus po asfaltu na svým zadku a ruce v rukavici. měl jsme tehdy jen odřeninku cca 1cm2 na lokti a odřený gatě. Jinak nic. S horním by mě to setsakra bolelo.
Ještě horší jsou nečekaný pády někde v lese. Valíš třicet nebo víc a tlumiče ti jedou na doraz a najednou se někde zasekneš a z kola v podstatě vyletíš.
jednou jsme se třeba zahákl okolo 30ti km/h za strom a kolo zůstalo stát na místě a já letěl vzduchem hodně daleko dopředu. konkrétě při téhlo kolizi bych byl asi bez něj. Je pravda, že jsem si za ní mohl sím, neb jsem nekoukal na cestu, ale do výstřihu protijedoucí cyklistce, ale koneckonců za jakejkoli pád si může člověk vždycky sám.
Případně jsem kličkoval po jedný stezičce mezi stromama a jelikož je tam dolík a taková dost klopená a utažená zatáčka, tak jsme jí v tý rychlosti nevybral, protože mě to vyneslo a narazil jsem do stromu. Z kola jsme vyletěl dopředu a strom objímal nohama, kdybych měl o metr apůl dřív tu trubku horního řízení, ke stromu bych se sice nedostal, ale taky bych se asi bolestí posral a co by mi zbylo z "výbavy" si netroufám odhadovat.
Tak pro tebe bude asi fakt bezpečnější spodní :)
Já z kola vždy padal do strany příčinou smyku nebo zaseknutého kola v koleji.
smyk s emi příliš často nestává a že bych ho neustál se mi stalo tak dvakrát. Mám prostě častější jiný pády. Právě většinou když jedu na doraz v lese. Jo, kdybych zvolnil třeba, tak s emi to nestane a když tak ne tak rychle a stihnu pohodlně vystoupit bokem, ale to by zas nebyla ta zábava:-)
Párkrát jsem lehnul s horním řízením tzv. superman a nevzpomínám si, že bych si o něj udělal modřinu. Je ale fakt, že jsem do ničeho nenarazil ale většinou to byl typ pádu, kdy mi kolo někdo nečekaně vyškubnul z pod zadku (rozuměj ustřelení předního kola na něčem kluzkém)
Nezkouším tvrdit, že je horní řízení jakéhokoliv druhu v tomhle směru tak bezpečné, jako spodní. Není. Jen tvrdím, že ta představa trefení řídítek přímo rozkrokem při každém pádu, která hned kdekoho napadne při pohledu na horní řízení, je mylná. To bys skutečně musel nejen narvat do zdi, ale navíc to ještě trefit poměrně slušně přesně nakolmo. To sice nejde vyloučit, ale mezi všemi typy pádů, které jde s lehokolem zažít, butou ty, při kterých bys trefil rozkrokem horní řízení, tvořit jen velmi malé procento. A četl jsem poměrně logické vysvětlení, ze kterého vyplývalo, že na klasickém kole to hrozí ještě víc než na lehokole s horním řízením. Čili pro mnoho z nás to může být přijatelné riziko, vždyď klasických kol je v ČR víc jak pět milionů.
Sám jsem z lehokol s horním řízením spadnul možná i víckrát jak se spodním. Škrábanec nebo modřina na lýtku, holení, vnitřní straně kolene a vnitřní straně stehna se staly celkem často, nikdy nijak extrémní, ale rozkrokem jsem řídítka netrefil ještě nikdy. A když zkusíš pohledat zkušenosti lidí z pátů z lehokol v angličtině, abys dostal info od násobně většího množství lidí, tak se v tomhle docela shodují. A třeba když jsem to tehdy narval do toho Fiatu na Azubu 2 s plexištítem, měl jsem na pravém lýtku škrábanec od svislé trubky štítu a na spodku stehna těsně pod kolenem modřinu od hlavového složení. Neváhám tvrdit, že mít tehdy horní řízení, následky by se lišily ve velikosti téhle modřiny, ale jinak asi nijak. I při tomhle skoro kolmém nárazu sklouznul čumák kola po autě doprava tak rychle, že jsem při letu ze sedačky míjel rozkrokem osu hlavového složení tak o 10 čísel nebo víc.
Prechazim na horni. Po prvnim zcela rovnem narazu tam pujde zpet dolni... 8-)
S ležákem se dá udělat i kotrmelec, když se to umí :-) Měl jsem ho krátce a byla to moje první cesta do Práglu, Azubáci už to znají. Baba z vedlejší mi nedala přednost a drcla do mě malou Fiestou, prostě jela furt, já jsem se sice udržel, ale jak mě "šoupla" do strany, tak jsem vjel do žlábku koleje od šaliny (Klapkova ul.) a ukázkově jsem se tam zaseknul předním. Byla to pochopitelně ona pověstná mikrosekunda, ve které jsem pouze tušil, že jsem vylít a otáčím se i s kolem (se zacvaklýma SPDčkama), nakonec o +- 360 fufníků, přičemž vím, že jsem si lehce klepnul belinou, ulomil jsem vlaječku, ohnul řídítka a pak už jsem jednu nohu vycvak a chvíli jsem jel i s kolem po zemi, takže odral holeň a nárt. Další čtvrt hodiny, kdy jsem se tam dával do kupy a nadával babě, že ani nezastavila, tak jsem nemohl pochopit, jakto že mě i 5ce nic jiného není. Takže doporučuju: trénovat kotrmelce :-))
Ja to dotahl nejdal sem:
http://www.nakole.cz/diskuse/14770-spd-pedal...
A jednou jsem po narazu do skryteho parezu bezel par metru s kolem na zadech - pridrzoval jsem ho riditky, ktera jsem zapomnel pustit. 8-)
Babicko proc mas tak velke usi
To abych te lepe slysela
A babicko proc mas tak velke oci ............
.....
A hele Kacoolko co se ti to vyrazilo na zadech. ach babicko to je od parezu :-D
Sorry nemohol som si odpustit :-D
Neviděli/y 8-) jste někdo leho, které má místo řídítek uchycených uprostřed (pod rámem) páky pod sicem (na pevné, nepohyblivé ose) cca na šířku sedla vzdálené. Řídilo se nakláněním těch pák dopředu/dozadu (levá vpřed+pravá vzad a naopak).
Šířka byla tím pádem menší než u dolního, pravda, větší než u horního.
to sem někdo dával jako že na učení se jízdy na leho, ne ?
nebo se pletu ?
že mu to snad dělali v AZUBu ?
Tady v tomhle: http://www.nakole.cz/diskuse/15834-vase-idealni...
máš pravdu!
Tohle by měl být odkaz přímo na ten příspěvek s fotkama:
http://www.nakole.cz/diskuse/15834-vase-idealni...