Koukal jsem na jednom serveru na kola a našel jsem toto: http://www.insportline.cz/3809/crossove-kolo...
a zajímalo by mě, zda je toto kolo podle vás dobré, nebo bych si raději měl koupit jinačí (mělo by být do těch 15 000 Kč). Předem moc děkuji za odpovědi.
Tomu říkám výstižný název tématu:-/
Tu vidli nemám, ale jak vidím písmena RST, mám rudo před očima. No, vyhodit se dá vždycky, dát místo ní pevná.
Takže ta vidlice je špatná?
Ta vidlice jen pobere do pružiny ránu, když vymeteš vejmol na silnici. Nic extra citlivýho, bez tlumení. Prostě jen taková první pomoc. Ale na treku docela dostačující. Jezdím s podobnou už léta po pěkných i hodně mizerných cestách a bez problémů. Na horácovi bych si ji neuměl představit, ale pro tohle určení použitelná. Celkově kolo normální, nijak nevybočuje. Za tyhle prachy nabízí obdobný fůra firem. Malý plus jsou Shimano náby a Schwalbe pláště.
Shimano náby považuješ za plus? ;-)
Pokud se budeme bavit o kole za 30 tis.+, tak asi ne. U patnáctitisícovýho jo. Nebo už jsi viděl na takovým kole Maviky ?
Ne, ale Joytech/Novatec jo.
Bavíme se furt ještě o kolech "z konfekce" ?
Suntour dával Joytechy, náby Author by snad měly být Novatec s potiskem Authora a o polovinu dražší.
Vždyť Novatec jsou pořád stokorunové položky...
Nejde o cenu, ale že se běžně nedávají, nebo pod nějakou jinou obchodní značkou.
Na trekách máme náby Sh a i když teda o ně naprosto vzorně nepečuju (fakt jsem za ty roky šáhnul jen na jednu nábu a to ani netuším, jestli moji, nebo bráchovu), nikdy žádnej zádrhel. Ale už to bude po těch šesti letech a cca 25 tkm zralý alespoň na vyčištění a novou vazelínu. No, mám předsevzetí, teď ještě, jestli se na něj letos, nebo napřesrok dostane... :-)
Proč? Jednou, možná dvakrát do roka rozeberu, vyčistím a seřídím a vydrží několik roků.
Neviděl bych v tom problém.
Na bajku mám najeto 12kkm a náby Deore úplně v pohodě.
Ale jo, na silničce jsem to párkrát za rok vyndal z vidlice a zkontroloval.
Ale minulý víkend jsem se m*dal s konusama Shimano na máminým treku, a zas je pár let asi nechcu vidět: Něco tam nejde hladce, rozeberu, posbírám kuličky, vyčistím, dám vazelínu, poskládám, nasunu osu, pohledám poztrácené kuličky, nastavím konusy, aby to šlo hladce, dotáhnu kontramatky, ono to drhne, povolím kontramatky, povolím konusy, dotáhnu kontramatky, má to vůli, a tak několikrát dokola. Zajebaný od šmíru, vazelíny, mezitím tma, mrznou mi ruce.
Na svým kole mám vpředu SRAM 9.0, vzadu Novatec (oboje průmysly). Vždy po několika tisících, když píchnu, vyndám kolo z vidlice, s uspokojením konstatuji, že to jde hladce a bez vůle, a dám zpátky:-)
V popisu kola mě docela dostalo, že "kotoučové brzdy HAYES Dyno Comp zaručují výborné jízdní vlastnosti" :-)
Ale špatné kolo to nebude, na příjemné projížďky bude určitě dostatečně vyhovovat.
A nezaručují?
Brzdy můžou zaručit maximálně dobré zabrždění, ale určitě ne jízdní vlastnosti :-)
A dalo by se použít třeba na štěrk, nebo na terén v lese??
Do štěrku je trek na hraně, spíš mizérie. Bořej se kola, špatně se ovládá. Nouzovka. Jestli chceš rajtovat po lese mimo pevný a jakž takž hladký cesty (kořeny, kameny, písek, tráva, bahno), uvažuj spíš o MTB.
Jenže MTB stojí více jak 15 000 Kč, bohužel si kolo za více jak 15 000 nemůžu koupit.
Pokud nemusíš mít úplně nové a spokojíš se se starším, tak se dá s určitou opatrností koupit i dost dobré kolo, sám jedno takové mám.
Je možné jezdit na treku a vybírat si jen pevnější cesty, dá se to. Najezdím toho na treku docela dost mimo silnice po pevných cestách a pěšinách. Je jedno kudy jedeš, ale musí být pevný podklad, nesmí být volný štěrk, písek, bláto ani klouzavý jíl, a pak se dá i na treku dosytosti vyblbnout.
Práve se rozhoduju mezi těmito typy kol, ale nevím, které je lepší:
http://www.insportline.cz/3785/horske-kolo...
http://www.insportline.cz/3809/crossove-kolo...
http://www.insportline.cz/5500/crossove-kolo...
To první je MTB, ale 29" ! Zatím bývají obvykle dražší než 26". A nebo stejně drahé, ale se slabší výbavou.
Ty crossy bych hledal i v jiných shopech. netvrdím, že jsou špatné, ale pro porovnání. A nebo by se možná našli i lepší.
Kolo 4EVER je na 29" kolech, ta já neznám a nejel jsem na nich, takže jen z doslechu, pokud jsi vyšší postavy a podle toho co píšeš že chceš jezdit, tak by ti i mohlo dobře vyhovovat. Další dvě jsou treková a ta vážně nejsou na to co chceš jezdit.
Měřím 181 cm a zatím se asi rozhoduju, že si koupím to horské kolo. A nerozumím, zda kola 29" jsou pro mě vhodná či ne. Moc se v tomhle nevyznám.
A zda je to kolo vhodné jak na asfalt, tak štěrk a lesnatý terén.
29" větší průměr kol než 26", o 3" ;-)
S touhle vejškou a limitem koukej spíš po 26".
S univerzálním použitím je to vždycky věc kompromisů. Záleží taky jaký navlíkneš gumy. Na hladkých pojedeš líp po asfaltu, na drapákách v terénu. Opačně to už logicky vázne. A podobné je to s trekem/MTB. Zvaž, kde toho víc najezdíš a podle toho musíš vybírat.
Takže, když bych jezdil např. 85% asfalt a 15% štěrk, tak si nemám to horské s 29" kupovat?.
Když budeš jezdit po asfaltu nebo jen po podobných cestách (1. fotka) tak na to ti bude nejlépe vyhovovat trekové (cros) kolo, ale pokud bys chtěl jet něco jako na 2. nebo 3 fotce, tak jedině slušné horské kolo. Na 29" kola zapomeň, koukej jen po 26" kolech.
Koukám že jsi docela šikula viď?
Zaučeně dobrá technika jízdy v terénu :-)
O šikovnosti a technice jízdy nám můžeš klidně vyprávět
http://www.nakole.cz/diskuse/11696-crossova-a...
Neplakej, to se může stát.
Jen doporučím přes bahno ve stoje ve větší rychlosti a zasednout dozadu a přední kolo si odlehčit přitažením. Ale musíš mít na to rychlost. Když na to pojedeš jako posranej tak zaručeně spadneš.
Víš houby proč dotyčný průjezd bahnem neustál, ale teoretizuješ hezky. A nenapadlo tě, že já moh být třeba ten s foťákem.
Vida ho, závodníka... ;-)
http://www.nakole.cz/diskuse/11696-crossova-a...
Tohle, ale patří spíš do tématu co pobavilo :-))
No však jsme se taky pobavili, ne? :-DD
Fitness závodník... Průměr na 20 km "závodech" má stejný, jako jsme měli na Drtičovi... Ten by nevyjel ani na první kopec, machr...
Koukal jsem a nestačil se divit :-)) Bylo jasný, že to nebude nic špičkového, ale tímhle mě fakt překvapil a pak rozesmál. Už se nedivím, že se k tomu moc neměl :-)
Ale trénuje, letos možná bude i bedna. Každej profík nějak začínal. Na parkové cestičce si křikne "levá" a každýmu je přece jasný, že máš uhýbat doleva. Nebo když předjíždí masy cykloturistů, když se zdržel opravou defektu. Má nasmlouvané závody, které musí odjet. Má spoustu materiálu na testování, které diskusní tlučhuba mlok nemá šanci řádně v terénu otestovat.
Nedělej si z něj prdel, nebo přijede na Drtiče a brutálně tě zesměšní.
To to jsem naprosto klidný. Ten fitnesák nemá na Drtiče koule... ;-)
A nechápu, čím by mne brutálně zesměšnil. Že bude v "cíli" dříve, než já? No tak bude, stejně jako bude pět set jiných... Není to přece žádný závod, ale pohodová vyjížďka! Jedu si tam užít, hrábnou si na dno (spíše tedy hluboko pod něj), vyčistit si hlavu, pokecat s "bratry ve zbrani" a hlavně proklínat sám sebe do čeho jsem se to, blbec jeden starej, mám já todle zapotřebí?!?, zase uvrtal... :-DD
Ale trénuje usilovně ! Na svém profilu uvádí, že trénuje 4x týdně. Když budu počítat jen 40 týdnů v roce a odečtu nějakých pár kiláků na "závody", tak mi při brutálních 4.300 km za rok vychází asi tak 22 - 23 km na trénink. To by mi teda nedalo ani na pověstnou mastňáckou vyjížďku z HK do Bělče na pivo :-))
Kdybych neviděl ten jeho profil, nečetl výsledky a tady někdo nepsal, že se sním i setkal, tak bych vsázel na to, že je to nějakej šestnáctiletej puberťák. Ve čtyřiceti už by ale měl mít špetičku rozumu :-/
Zkus si tady v diskusích najít ně jaké povídání o 29" kolech, už se to několikrát řešilo a dobře to tam rozebíjají ti co s nimi mají zkušenosti, já to mám jen zprostředkovaně. Navíc já o těch kolech ani neuvažuju, jsem malý a 26 kola mi vyhovují, navíc říkají, že v terénu jsou obratnější než 29 kola.
Když chceš víc jezdit po lesích a polňačkami, tak pro tebe asi lepši si vybrat nějaké horské kolo na 26" kolech s dobrými komponenty (deore a výš). Trekové kolo na tohle není vhodné.
A co třeba takové
http://www.kupkolo.cz/horske-kolo-apache-team...
nebo mnoho a mnoho podobných. Sice taky žádná hitparáda, ale pro začátek dobrý. A když se ti to zalíbí, tak si došetříč časem tři nebo čtyři tisíce na funkčnější vidlici a budeš mít docela plnohodnotný kolo do lesa. Trek je dobrá věc na turistiku po pěkných cestách a jen občas nouzově terén.
Nejsou ty komponenty už v příliš nízké třídě? Já bych měl už krapet obavu to prohnat terénem.
njn, za patnáctku těžko pořídíš kolo za 25 :-) Když se nezávodí, tak to něco vydrží. A časem obmění.
Já vím, já jen jestli to není škoda a zbytečné vyhazování peněz, protože pokud se na kole projede po lehčím terénu a terén ho chytne, tak hodně brzo bude měnit.
Zbytečnost a zbytčné vyhození peněz.
Kola jako všechno ztrácí na hodnotě velice rychle. Tohle koupí, a když ho bude chtít za chvilku prodat, tak tratí spousty peněz.
Není lepší si hned na začátku připlatit za něco kvalitnějšího?
Kdyby nechtěl jezdit, tak se tady nebude ptát na názory co si má koupit.
Dává ti to logiku?
A dává ti logiku tvoje rada, když má tazatel prostě finanční limit ?
Není lepší se podívat po nějakém trochu jetém, nebo si koupit nějakou předváděčku z prodejny?
www.cykobazar.cz
Tam je poměrně slušný výběr.
O zánovním kole spolu můžeme pokecat (sám mám horáce z druhý ruky), ale i když se to tady zmiňovalo jako možnost mnohokrát, pamatuju za ty roky snad jen jediný případ, kdy tazatel o téhle možnosti vážně uvažoval. Prakticky všichni chtějí nové kolo. Asi to bude tím, že kdo chce jetý kolo, ví už co chce a co to obnáší a neptá se tady dost neurčitě na úplné základy.
Hmmmmm, s tím bych klidně souhlasil co píšeš.
Ale když mají nějaký finanční strop, tak koupí nové s nízkou výbavou a za ty peníze by mohli mít daleko kvalitnější. Ale to je každého věc. Když neroumí kolům a chce si koupit jeté, tak je dobré požádat nějakého kámoše, který kolům alespoň trochu rozumí aby se na něj podíval. Co tam může být špatného? Zatočíš kolama a uvidíš jak lehce se točí a nepraskají ložiska, zahýbeš pákama jestli tam není vůle a to samé v krku. Když je zamykatelná vidlice, tak jí zkusit zamknout jestli to funguje. A pak se kousek projet a vyzkoušet všechny převody nahoru dolu a brzdy. Žádná velká věda. Alespoň tak to vidím já.
Jde o to, mít po ruce toho opravdu zkušeného kámoše. Může být krapet vydojená vidle nebo přidrhlý brzdy a kdo s tím nemá větší zkušenost, tak to může přehlídnout. Naopak zkušenej "prodejce" dokáže vychozenou věc nakašírovat tak, že na první pohled opotřebenost neodhalíš, pokud nevíš co hledat. Navíc s cenou vidlice i ostatních komponent pak roste i cena následného servisu a výměn dílů.
Je to trekový kolo na silnici a zpevněné cesty. Je dobré na pevné lesní cesty, ale určitě ne na štěrkové nebo písčité, tam se s ním dá jet, ale jen zvolna a na krátkou vzdálenost a do lesního terénu není vůbec.
A tohle by se dalo použít na štěrk?? Mě se zdají skoro stejná, ale kamarád mi ho doporučil. Tak nevím. http://www.insportline.cz/5500/crossove-kolo...
Nevím co si představuješ štěrk, ale obecně žádné trekové (cros) kolo není do volného štěrku, písku, na jíl a mokrou trávu. Jakmile se podklad boří nebo víc klouže, tak se na tom na treku nedá pořádně jet, kolo se boří nebo směká. Trekový kolo má úzké pláště, zpravidla do šíře 42 mm a to je málo. Na sypký štěrk a písčité cesty je potřebna mít pláště alespoň 2" a to už mají horská kola. Jinak se na tom udřeš a utrápíš.
Takhle nějak vypadá funkční trekové kolo za 15 tisíc. http://www.cyklobazar.cz/inzerat/220594/nove...
Kupovat si kolo z eshopu... neni lepsi na to aspon pred nakupem sednout?
Na sterku bude kazde trekove kolo ustrelovat a zadek hrozne drncat... muzes tam sice dat nejake hrubsi plaste (Schw Smart Sam), ale i tak. Ten usek na tom projedes, ale nebudes je vyhledavat. Asi tak...