Tak jsem prohlizel fora o fatbikach, abych vedel, co si vlastne chci tenhle rok koupit misto stareho. A narazil jsem na tohle: http://forums.mtbr.com/fat-bikes/article-about...
Tak uz ani ITI nebude zavod divocinou. Priste se pojede podle potrubi. 8-(
Obě Kopkovy knihy mám a pravidelně se k nim vracím. Krásně popisuje pro mně nedosažitelné končiny. Hon za ziskem a penězy se asi nezastaví ani na Aljašce, o tom co se bude kde těžit či stavět rozhodují spíše než místní samosprávy nadnárodní společnosti což je obrovská škoda. Iditarod by to nemělo ovlivnit, stále je to spíše boj jednotlivců s přírodou a hlavně se sebou samým, samotné peníze při cestě nehrají velkou roli.
Jiste, ale znacne tu cestu zjednodusi moznost jet podle roury. Urcite to tu a tam nekdo pojede kontrolovat, takze podel trubky povede slusne vyjezdena cesta. A podle pravidel je dan jen start a cil. Takze i jestli nepovede roura presne podle stezky, umozni to zjednodusit si cestu. Taky uz tam nebude takova pustina.
S tím samozřejmě souhlasím. Též se mi to nelíbí. Navigaci v terénu jim to na části trasy zřejmě usnadní, asi i nějaký úkryt přibude. Prostě už to nebude takový free jako dřív. Obrovský vliv na úspěch při podobných akcích má hlava a počasí. Jedná se o "závod" pro pár desítek dobrodruhů a pokud to budou mít jednodušší tak to bude mít za následek zvýšení počtu účastníků, zřejmě i netrénovaných, schopných to financovat. To přinese komerci, sponzory , pořadatele, placení startovného..a další. Brr to je děsivá představa, jen ať to zůstane jak to je.
Zajímavé video tam je :-)
http://www.youtube.com/watch?v=ypfl8bHuNlg&...
Hezke. Jen nechapu, proc se porad vali. 8-)
Ale jinak to je potvrzeni toho, co jsem si uz podle tvaru vzorku rikal - ze totiz http://surlybikes.com/parts/larry_tire a http://surlybikes.com/parts/big_fat_larry bude vzadu lepe pracovat nasazena opacni -proti doporuceni vyrobce.
Když je proti směru, tak má lepši záběr a líp drží?
Jo, tyhle sipove vzory byly puvodne vyvinute jako predni plast k tomu prvnimu plasti: http://surlybikes.com/parts/endomorph_tire
Nemaji jednim smerem zaber skoro vubec a druhym mensi, nez Endo.
Endo vubec nedrzi do zatacek, ale diky pricnym pramkum ve vzorku dobre zabira. Larry zase vede. Nicmene zjistuji, ze na letoznim ITI i nekteri na spici jeli na dvojici http://surlybikes.com/parts/bud_4point8 a http://surlybikes.com/parts/lou_4point8 .
Mozna to s tim nizkym vzorkem na snih nebude tak zhave... Znam oduvodneni, proc ne vysoke spaliky - ze na jedne strane se do snehu musi zapichnout a na druhe vytahnout, coz oboji brzdi. Taky jsem si to vyzkousel a je to tak - tedy alespon na tomhle: http://www.jankopka.cz/category/kola-specialy... (verze s ostrihanym a neostrihanym vzorkem).
Honza Kopka to popisuje tady:
http://www.jankopka.cz/category/poradenstvi/pneu
Zajímavé, taky pěkná věda. Ale už vím proč se v zimně na sněhu nadřu :-)
Dovolim si jen upozornit na maly detail: Donlin Gold will build a buried natural gas pipeline...
Pokud tomu dobre rozumim, trubky by mely byt zakopane v zemi - "pohrbene" - buried. Jiste, stavba bude i tak hodne poznat, i po letech budou patrne minimalne pruseky v lesich atd. ... nicmene v nekterych usecich po nejakem case nemusi byt zas tak uplne samozrejme a jednoduche jet podel trasy toho plynovodu.
No ale jasne, rozdil "nadzemni vs. zakopany plynovod" je dost zanedbatelny v porovnani s rozdily mezi "zadny plynovod vs. jakykoliv plynovod"...