Chtěl bych požádat místní znalce a matadory, co si myslíte o tomto světle:
http://www.led-expert.cz/ledshop/eshop/13-1-LED...
Líbí se mi jednoduché uchycení, parametrům moc nerozumím, ale podle přiložených fotek by mi to osvětlení mělo stačit.
Koukal jsem že to samé prodávají na DX, a o dost laciněji, ale myslím že si radši připlatím kvůli záruce a koupím to světlo u nás.
Případně bych prosil poradit nějaké rozumné světlo. Na koleni nic bastlit nebudu, jsem schopnej tak připájet utržený drát a to je vše.
Asi už tu taková diskuze byla, nekamenujte mne, sortiment se neustále mění.
Díky. Honza
Nemá optiku určenou do silničního provozu, ale do terénu stačí. Rozčilujou mě prodejci kteří na toto neupozorní, v podstatě klamou zákazníky. Tyto světla i při správném nastavení podle našich norem oslňují, takže nesplňují zásadní podmínku normy a tou je že světlo nesmí oslňovat.
Dobry, mel jsem to u nich v ruce. Proti magicshine ( http://www.magicshine.cz ) srovnatelneho typu to ma o trosku prepalenejsi stred s ostrejsim okrajem, zase to tady maji o hodne levnejsi.
Po svych zkusenostech s drazsimi vecmi z DX a eBay koncim. Leda bych to opravdu nutne potreboval a tady by to neslo sehnat.
Na jizdu po silnici by stal za uvahu Fenix: http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix/cyklo...
Ma podstatne lepe tvarovany kuzel na silnicni pouziti (znam ovsem jen z netu), coz muze byt na lehaci zasadni.
Jestli to prijde na lehokolo, bude tohle jeste dulezitejsi, protoze na svetlo za jizdy pohodlne nedosahnes, abys ho sklopil.
Dalsi varianta je "MickeyMouse" http://www.magicshine.cz/magicshine-mj-816e... - u ktereho extreni vypinac na kabliku dostanes alespon trosku bliz na dosah.
ta svítilna BT20 vypadá zajímavě, ale ta cena u nás je otřesná.
jen tak cvičně na ebay jsem jí našel i s příslušenstvím za 96 USD
jo a free shipping
a ještě odkaz: http://www.ebay.com/itm/Fenix-BT20-Cree-XM-L-T6...
Zaruky davaji slusne.
Ja koupil neco, co melo zaruku jen mesic, ale nefungovalo hned. Dodaci doba byla cca stejna, po jakou zarucuje eBay ochranu kupujicimu. Dopadl jsem takhle:
http://forums.mtbr.com/lights-night-riding...
Radsi si priplatim v Kroniu za jistotu.
Tak je fakt, že na ebay je to vždy skok do neznáma a záruky se moc neřeší. Naštěstí jsem ještě nemusel reklamace řešit.
Na druhou stranu ten cenový rozdíl už za jistý risk stojí.
Ale je to jen můj názor. Možná kdybych měl taky problémy s reklamacemi, mluvil bych jinak.
Mám doma čelovku fenix http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix...
ta svítí super, na normální kolo by mi i stačila, ale na leho bych k tomu musel bastlit nějaký držák a chytat to k němu asi nějakou gumičkou. Navíc bych si ji nerad zničil, nevím jestli je na ty nárazy co dostane stavěná
Magicshine jsou sice krásné, ale neskutečně drahé. to si radší koupím nové řazení...
Já mám zase s DX dobrou zkušenost. Kupoval jsem u nich čelovku a po měsící nedorazila, napsal jsem jim mail. Chvilku jsem si s nimi psal, zjistilo se, že se to zadrhlo někde na cestě, peníze mi poslali zpět do týdne.
A do dalšího měsíce mi přišla ona čelovka do schránky :D
Ted jsem si koupil tohle
http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix/led...
k sigma pava. Kužel zatím neřeším bo jezdím hlavně přes den, ale pokud bude ten fénix nesklopitelný, tak koupím asi to fénixové cyklo světlo. Zatím mám spíš problém, abych při pádech ty světla neukopl a následně neztratil... U mě musí vydržet hodně :-)
tak to sis vybral dobře. to si spíše ukopneš nohu, než bys to hliníkové tělo poškodil :-) mám podobnou (TK21) a jsem s ní naprosto spokojen.
Ty z Eca nějak pravidelně padáš?
Su epileptik, normálně ztrácím vědomí, někdy jsou to mikrovýpadky, někdy válení po zemi. Proč Tě to zajímá? Leháč mám právě kvůli bezpečnějším pádům.
Promiň, jestli jsem se tě svou otázkou dotkl.
Ptal jsem se proto, že Eco je svojí výškou kolo, ze kterého dosáhnou na zem i celkem nízcí lidé a proto nehrozí pády, kdy člověk nestihne dát dostatečně nohy na zem.
Právě proto ho mám :-) Jen ještě diskové brzdy, odpružit a zmotorizovat.
Ja uz mu nabizel ten od Jindry, ktery nakonec nevyuziju. Jenze tohle je do 20" kola.
To by se dalo přeplest nebo myslíš že je to do 20" rávku veliké?
Ten velkej uz je mozna opravdu velkej. Ale jezdilo by to pomaleji, i kdyz to by Arniemu asi nevadilo.
Skoda, ze ja to nechal preplest z 28" na 26" uplne nove a ted by se to vyhazelo... 8-(
Tak může k ECU udělat ´sajdu´ s tím velkým kolem + bude po problémech se stabilitou!
To to sis měl pořídit dospělého Azuba :)
Zatím znám jinou písničku - podlahy, skříně, kotel, skříně, kuchyňská linka, upgrade PC...
http://www.zbozi.cz/?q=ucpavky%20do%20usi&...
Mám prakticky totožný model z DX a je to fakt voheň :)
http://dx.com/p/t6-waterproof-xml-t6-3-mode...
Paradoxní je, že blikačka od Blackburnu byla skoro dražší než tohle supersvětlo :))
Konkrétně blikačka od blackburnu je pro mě zklamáním. Je to jen předražené, nic víc.
Já nechtěl na skládačku bastlit vlastní a nechtěl kupovat furt nějaké baterky, tak jsem dopředu dal relativně drahý Blackburn Flea a zatím su spokojenej. Dobije se celkem rychle, není úplně nepoužitelně slabý a to pětikilo za pořízení se na hypoteticky ušetřených mikrotužkách vrací celkem rychle.
Dobře, ale akumulátory tady do světel asi dáváme skoro všichni. Takže ta úspora je na hliněných nohách.
Na tom něco je. Asi to není finančně nejlevnější možná verze. V mém případě by to znamenalo koupit na nabíjení těch AAAček nějaký držák, mám jen modelářskou nabíječku na akupacky. A samozřejmě koupit ty nabíjecí mikrotužky. To už celkem dorovnává cenu jiné blikačky na tu Blackburn Flea.
Druhý důvod, proč tu Flea považuju za dobrou je, že je doteď mimo moje chápání, jak může mít tak mikroskopická věcička zároveň takový výkon a takovou výdrž. To by s mikrotužkama nešlo. A na skládačce nechci plýtvat ani místem, ani váhou.
Neměl jsem možnost srovnání ohledně výdrže mé zadní dvojčipové blikačky, ale smartky se stejným výkonem bych měl 2 za tu cenu. Koupil jsem to víceméně omylem, kdy bylo napájení 2x AA a je to přitom 2x AAA.
je to mimo téma světel, ale...
Máš skládačku zábradlí nebo jsi sbastlil nějakou lehoskládačku?
Leze leze po železe, nedá pokoj až tam vleze.
Má skládací zábradlí mně neznámé značky.
díky. Tak to mě nezajímá. Kdyby měl lehoskládačku už bych psal o fotky a těšil bych se až jí uvidím na vlastní bulvy:-)
Jen na obrázku. Na vlastní oči myslím ne. Proč?
Viděl jsem klasický Eco a tohle je totéž, ale s možností to v půlce zlomit. Podobných lehokol jsem viděl v průběhu let víc a od různých značek, takže asi nemám problém si to představit. Nebo je na tom něco hodně zvláštního o čem nevím?
Nebo mi to doporučuješ jako skládačku???
Já ale chtěl opravdovou skládačku. Aby se to dalo rychle složit do vlaku, do autobusu a tak. Ne jen v půlce zlomit, aby se to dávalo o trochu líp do kufru auta. Nemám auto a tenhle problém tedy nijak neřeším.
O opravdovou skládačku (lehokolovou) bych ale stál.
něco takovýho:
http://jurimir.rajce.idnes.cz/SPEZI_2010/#80.jpg
nebo s předním náhonem: http://jurimir.rajce.idnes.cz/SPEZI_2010/#60.jpg
Tyhle obrázky jsem už viděl. Řekl bych, že Origami bude mít oproti těmhle strojům mnohem lepší jízdní vlastnosti.
To sice má, ale problém je jinde:
Do vlaku při zaostalých pravidlech ČD 90x60x40cm nedávám zcela korektně zdarma ani to Presto, které přečuhuje jeden rozměr cca o 15mm (pšššt...) a všechny Terny a podobné stroje vždy poruší aspoň jeden rozměr aspoň o 10cm. Nicméně i ty lze vozit, protože na pohled vypadají na nosiči nad sedadly stejně jako to malé Presto a jdou tam hladce dát. Ale Origami by mi v tomhle směru bylo na nic, stejně jako většina skládacích lehokol co jsem kdy viděl. To ani neuvažuju čas potřebný ke složení, ten je fajn (nepotřebuju 10s, i když cokoliv kolem 60s a víc už je vopruz). Ale pokud to nejde hladce jednou rukou vnést do vlaku a hodit nahoru na nosič, tak jsou jízdní vlasntosti zcela irelevantní, protože do práce s tím nebudu jezdit. Jestli jsem Jurimíra správně pochopil, tak právě o tohle mu jde.
Tak v Praze máš kolo ve vlaku zadarmo. Ale jinak, myšlenka je jasná. Tohle ale IMHO bude problém všech skládacích ležáků.
Tohle mě připadá jako ten nejobtížnější, ale je jich víc. Třeba když teď jedu do práce, mám na zádech batoh a sundávám ho až když už jsem ve vlaku a kolo je na nosiči nahoře. Do té doby mě nezajímá. Kdybych měl skládací lehokolo, budu muset na nástupišti napřed sundat batoh z kola, dát ho na záda, složit kolo, nastoupit a batoh zase sundat. A když je na tom kole, jeho řemínky a popruhy nesmí lézt do kol a podobně. Je to drobnost, ale při opakování čtyřikrát denně a v kombinaci s celkovou jízdou na tom kole do 10min na jedno skládání se z ní stává další argument mít radši skládací vzpřímeňák.
Poslední dobou jsem často přemýšlel, jak by muselo vypadat skládací lehokolo na tohle denní kombinované dojíždění a ani když se nelimituju tím, co bych já osobně uměl vyrobit, tak jsem na to ještě nepřišel. Nacpat lehokolo solidních jízdních a užitných vlastností do rozměru 90x60x40cm za jednu minutu fakt není žádná sranda. Nějaké řešení asi existuje, ale ještě mě nenapadlo.
Tak na tyhle účely dobře slouží i neskládací koloběžka. Nevím, jak by se na ní tvářili ve vlaku. Z tramvaje mně s ní ještě ani jednu nevyhodili a to ani z celkem nacpané tramvaje.
Mel bych navod, jen Ti neporadim s technickym resenim, do toho dostatecne nevidim:
http://www.youtube.com/watch?v=VV9Nkb-027U
Já teda takové zkušenosti nemám, ale podle mě nějaké malinké 2x 12" lehokolo jako je na tom videu z roku 1943 by mohlo jít udělat složitelné do dost malého prostoru. Vzpřímené skládačky se taky nedělají obvykle s koly 700c.
http://www.youtube.com/watch?feature=player...
ty skládačky, co jsem viděl na Spezi a dával na ně odkazy měly na vrchu sedla osky, na který se zavěsila klasická brašna na kolo. To by mi uplně stačilo. jedním pohybem jí vycvakneš a dáš na popruh na rameno. Cca 5 vteřin? Víc nepotřebuju. To sedlo se lámalo nadvakrát, takže to výsledný složený "produkt" zvětšilo jen o pár centimetrů na jednom rozměru. To by taky stačilo.
To železný a orezlý, řešilo skládání předku předním náhonem a ta hezčí z Bromíka to řešila tím, že to byl v podstatě Bromík se dvěma úpravama. jednak pridělaný sedlo na rámu a jednak ten předek, ze kterýho se od šlapáku síla převáděla řemenem k bývalýmu šlapáku a zbytek už byl beze změny. Kdyby za to ten chlapk nechtěl asi 4000€, tak bych o tom, že to koupím, tehdy dost uvažoval.
nevím, jestli ty písmenka, který ti píšu, opravdu čteš:-)
Jirka to více méně shrnul a napsal znovu, ale pro jistotu, to znova zopáknu. Ano, jde o to skládání do autobusu a vlaku jak jsem psal.
Věřím tomu, že to Origami bude mít možná lepší jízdní vlastnosti než to, co je na obrázku, protože na obrázku je samodomo výroba a nehádám se o to, ale není to v tuhle chvíli relevantní! Pokud bude několik lehoskládaček stejných vlastností co se skládání týče, budu při výběru mezi nimi zohledňovat jízdní vlastnosti. V tuhle chvíli je to ale totéž, jako když ti řeknu, že bych chtěl okurku, protože na ní mám chuť a ty mi poradíš ať si vezmu jablko, protože se líp tráví, což je sice pravda, ale vůbec to neřeší, kde vzít jablko...
Rikal jsem si, jestli by nesla postavit skladacka na tehle bazi:
http://admin.vaseplus.cz/photos-large/1134-4.jpg
Zvlast u lehace. V pripade treba prepravy autem, nebo parkovani v byte, by nebylo treba to slozit uplne, jen o neco zkratit.
Ale asi to bude utopie, kvuli bocni tuhosti a nejspis i kvuli zajisteni...
toho bych se bál právě kvůli tý boční tuhosti. Mám pocit, že časem by se to muselo prostě vykloktat. A ten čas by asi byl hodně krátkej. Ten žebřík má v podstatě stálý zatížení a víceméně pouze shora. Ne tedy uplně, ale v palým úhlu. Ale rozhodně by to bylo zajímavý to složit jako harmoniku :-)
Čtu :)
Však já ti Origami necpu.
kombinace Tveho vyjadrovani a funkce prodejce
cini vyzneni Tvych vyroku ponekud jinym...
:-)
Trošku z jiného soudku - a to jak sehnat aku typu 18650 do baterek a svítilen třeba z DX apod. v podstatě zadarmo. Tyhle aku jsou asi nejvíce používané do LEDkových světel.
Sežeňte si od někoho (a možná se Vám válí doma v šuplíku) nefunkční baterii z noťasu. Tyhle baterie obsahují většinou právě články typu 18650. A kupodivu i když noťas hlásí, že baterie je KO tak články v té baterce jsou OK. Mám podezření, že elektronika v bateriích je nastavena tak, že po určitém počtu nabití prostě "řekne", že baterie je KO a blbec spotřebitel kmitá pro novou baterii do obchodu.
Mám to vyzkoušeno už u 3 baterií z noťasu, které už "nefungovaly" a když jsem je vykuchal, tak všechny články byly naprosto v pořádku. V jedné baterii bývá 6-8 článků 18650, takže mám docela slušnou zásobu a zcela zdarma. Při rozebírání opatrně - články mají slušnou kapacitu a pořádný kraťas není problém. Články jsou spojeny nabodovanými plíšky, ty jsem rozstřihnul. Dole na článku jsem plíšek utrhnul a nahoře jsem jej 2x přehnul přes sebe a tím jsem vytvořil "čudlík" na plus pólu. Funguje to bez problémů. Zkusil jsem i na plus pól přiletovat mosaznou hlavičku z vrutu, také to není problém, akorát je nutno použít pájecí kapalinu na nerez (stojí pár kaček) a pájet krátce, ať se článek nepřehřeje. Výbuch asi nehrozí, články mají jakési větrací otvory.
Tož vyzkoušejte.
Tusite nekdo, co je v tomhle: http://www.led-expert.cz/ledshop/eshop/13-1-LED... ?
Jsou to jen baterie pribodovane k sobe plisky, nebo je tam nejaka elektronika? Nechce se mi to rozrezavat...
Takovou sestavu mám na světle taky. uvnitř mám 2S2P ( 2 x článek paralelně a to do serie ) a dává to cca 8.2 V, uvnitř jsou články 18650, moje sestava nemá žádnou elektroniku - pouze tu v jednotlivých bateriích. Vzhledem k tomu, že jsem si vytvořil další 3 sestavy, jak píše Jihra z NtB baterií, tak neřeším balancery ani nic podobnýho - až to odejde tak mám ještě další dva NtB v záloze.
Nabíječku používám tu původní ke světlu dodanému, konektory z dx.
To zní jako dobrá myšlenka. Jen se budu muset zeptat nějakého kamaráda, protože v mém 5,5 let starém notebooku původní baterka funguje skvěle :)
Jen bych doplnil, že novější notebooky, které mají li-pol baterky, mít IMHO v sobě válcovité články 18650 nebudou.
No a mam chrobaka v hlave podla tohto by mala teda ist nejako ta bateria z notasu zresetovat aby frcala dalej... Moja proste tiez akoze klakla behom 48hod v jeden den isla cca 2,5hod a za dva dni sotva 15 min
a radsej by som mal baterku v notase ako 4 do svetla :-D nic v zlom
Kdyz je NTB firemni... A kdyz jsou ve skrini zbyvajici baterie od starych kousku...
Prave jsem jednu vyzebral, tak uvidim, co je uvnitr a pripadne budu zkouset dal. 8-)
BTW, je to cca 1/2 roku stara baterie z puvodne meho NTB, kteremu odesla zakladni deska a display. Vydrzelo mi to na ni bezet vyrobcem slibovanych 4,5 hodiny jeste pred odchodem do vecnych lovist, tak by to snad pouzitelne byt mohlo. Jen ta velihost vypada na 4 clanky a pritom se na ni pise 11.1 Vdc.
Baterypacky maji 8,4V. Jednotlive clanky 3,7 V.
Takze v notebookove mam nejake ty kratsi verze, bude jich tam 6. Ale jak z 3,7 clanku udelaji v baterypacku 8,4?
Li-pol článek má obvykle jmenovité napětí 3,7 V, tj při vybíjení bude většinu času jeho napětí někde cca a téhle hodnotě. 4,2 V je maximální napětí, na které se nabíjí na 100%. Li-ion mají obvykle napětí 3,6 V a nabíjí se na 4,1 V.
Píšu obvykle, protože jak li-pol, tak li-ion neříká nic o požité chemii a tím i o pracovním napětí.
no ve Win7 je dokonce funkce, která ti (asi) za půl roku začne u notebooku tvrdit že by si si měl koupit novou baterku
dá se vypnout, ale ...
kdo o tom neví, hned běží do obchodu
http://www.windowsvalley.com/how-to-enable...
Zajímavé. Mám ntb s W7 přes dva roky a nic mi netvrdí.
Jestli to nebude tím, že ta funkce upozorňuje na pokles kapacity baterie, a u mne k tomu zatím nedošlo...
na mém ntb taky po skoro dvou letech žádné hlášení
baterka drží
ťukťuk
ale už jsem jich pár viděl - a to kapacita baterky byla určitě víc než třeba 60 nebo 70%
takhle mi chcípla u hp. Při startu hlásil že je ko, ve widlich byl vykřičník a po odpojení ze sítě to do deseti minut chcíplo. Po asi půl roce tohoto stavu, sem jednou nechal noťas asi týden v místnosti s cca 3 stupněma a už to zase fachčí :-) stejně to bylo nějaký kurvítko.
Máš pravdu, včera mně žena hlásila že si musí koupit novou baterií do NB-Hp že ji tam vyskakuje hláška. Noťas 7měs starý.
Taky tam mám win7. Ale tu hlášku vyhazoval hned po zapnutí v rámci nějaké své diagnostiky a pro samotnej boot systému sem mu to musel potvrdit. Nemá to furt na nabíječe? To bývá často příčina rychle smrti baterie. I když ty jako e-kolář to máš asi zmaknuty.
Tohle musí být vážně nějaké kurvítko v software té baterky. Jak píšu, mám baterku v notebooku 5,5 roku a pocitově má tak ještě 60 % původní kapacity, systém tvrdí 80%, ale to je blbost.
jj oni su dokonca na to nejake programi na reset kurviitka a niektore baterky maju vraj tlacitko reset tvrdi stryco guugl
cize ked ma niekto baterku na pokusi? mohol by sa pohrat
Přidám čerstvou zkušenost. Mám od kamaráda baterku z pět let starého MacBooku Pro. Jestli mi dal tu původní nebo nějakou novější, netuším. Baterka byla už nějakou dobu mrtvá, tak že ani neukazovala svůj stav. Je to 10,8V Li-ion 60 Wh v zapojení S3P2. Čánky jednotlivých větví, když jsem to rozebral měli 2,1V, 1,7V, 0,5V. Ty první dvě větve se mi už podařilo oživit. Ty poslední se trochu bojím, zdá se, že to nepůjde.
Ty články měli původní kapacitu cca 2700 mAh. Po jednom procyklení se mi z nich podařilo dostat cca 1000 mA. Navíc mají obrovský vnitřní odpor, takže mají celou vybíjecí křivku celkem posunutou, a neudrží maximální napětí.
Dám je nabít. Fáze konstantního proudu je dost krátká, napětí vyleze hodně rychle. Fáze konstantního napětí je naopak neúměrně dlouhá. Když je z nabíječky vyndám, tak skoro okamžitě klesá napětí z 4,1 V k 4,0 V.
Můj závěr je, že v tomhle případě doopravdy asi nebyla na vině elektronika, ale samotné články. Ale otázka je, co tomu udělalo dlouhé skladování při nízkém napětí.
Podobné chování pozoruju u baterky svého notebooku. Neskutečně dlouho trvá finální fáze dobíjení. Při velké zátěži se notebook vybije neúměrně rychleji, než při zátěži malé.
Mám skvělou nabíječku na nimh , ale cyklující nabíječku na moje 18650 jsem nikde neviděl. Máš odkaz prosím Tě?
Mám modelářskou nabíječku. Držák na 18650 by se musel sehnat zvlášť.
http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-modely-a...
Tak jsem nakonec objednal světlo z DX (pomohl mi v tom kamarád, na obchodování s čínou nejsem odborník :-)
tak tohle je jeden z mejch favoritů
až dorazí, budu rád když poreferuješ ... ;-)
ď.
Je to totez, co maji v led-expert.cz a to jsem mel v ruce.
Rozdil je jen v zaruce.
Dobre svetlo, proti MagicShine ma trosku ostrejsi okraj stredu, ale MS je 2x drazsi, takze to clovek asi snadno ozeli.
Na silnici to předpokládám použitelné není, nebo?
Zatim to mam chvili. Jezdim po ulicich Prahy na ten minimalni rezim (250 lumiku?) a mam sklopeno tak 15 m pred kolo. Vidim dostatecne a nikdo mne zatim neproblikaval. Mimo mesto zatim netusim. Parkrat jsem pouzil i prostredni mod (cca 450?) a taky mi nikdo nedaval najevo nespokojenost.
Je fakt, ze se snazim vyhybat provozu, co to jen jde, ale i tak to vidim jako dobre pouzitelne na zabradli. Co to bude delat na celoodpruzenem lezaku je otazka.
XM-L má dost široký kužel, takže pro ní neexistují vysloveně úzké optiky. Obával bych se, že kužel bude tak široký, že při nastavení dostatečně vysoko, abys něco rozumně viděl, to olsňovat bude, tedy na ležáku.
Kdo se bojí, nesmí lesa, říká se u nás. Nemáš se čeho obávat. Jesli to ještě letos dojde, tak ho vyzkouším a poreferuju. Jestli to bude řidičům aut připadat jako moc silný světlo je to poslední co mě zajímá. Hlavně jestli s tím bude dobře vidět, a aby to světlo mělo výdrž a nepodělalo se to za 2 měsíce.
Nejde o sílu, ale o oslňování. Řidiči tě probliknou a pak, nevede-li to k nápravě, většina rozsvítí ´dálková´. Narazíš-li na ´střelce´, který má pomocná dálková světla a jimi tě nasvítí, pojedeš (ale spíš ne) ještě několik desítek metrů po míjení ´naslepo´...
"... moc silný světlo je to poslední(,) co mě zajímá." = není o "chození do lesa", ale o tvé bezohlednosti
Sedím na lehokole přibližně stejně vysoo jako řidiči v autech. Tedy v běžných osobních autech.
Mám silná světla a někdy je dokonce kombinuju s dalšíma silnýma světlama (Fenix, Aurora). Ty světla jsou také v přibližně stejné výšce jako světla osobních aut. A jsou slabší než světla osobních aut či maximálně stejně silná. Spíše, ale i dohromady o chlup slabší.
pokud člověk není trouba a nenastaví to světlo přímo do výšky očí protijedoucích, tak podle mne nemůže oslňovat. tedy může, ale tak jako auto jiné auto. V houpajícím se terénu apod.
nebo když si naložím na nosič velký nákup a zapomenu adekvátně tomu sklopit světlo. Ale to jsou detaily.
Myslím, že to prostě vůbec není o síle toho světla.
Auta maji upravenou optiku. Starsi auta mela vzorek na skle svetel, nova maji tvarovane paraboly. Takze nesviti nahoru. Auroru at otocis jak otocis porad bude nahoru svitit vic, nez svetlo auta, i kdyz silnici osviti mene. Musel bys mit na svetlech ksilty.
se svým kolem jsem to zkoušel. Zapnul jsem Uroru i Fenice a šel se podívat z předu. V pohodě. Ptal jsem se kolegů z práce (dnes bývalých) které jsme potkával na má přední i zadní světla. Vždy kvitováno positivně, že jsem vidět, ale neoslňuju.
Jo, ale musis to mit hodne sklopene. Chybi omezeni toho horniho pulkruhu.
mm to sklopené tak, abych mohl jet v absolutní tmě po silnici v pohodě 30km/h a viděl před sebe na dostatečnou vzdálenost.
A co tak si světlo upravit tak, aby se dalo sklápět? Pak bych měl na leháči světlo dálkové/potkávací. Už jsem o tom teoreticky uvažoval. Prostě by bylo světlo na nějakém "otočném" držáku, na kterém by se dalo sklápět nahoru-dolů (tedy kužel světla nahoru/dolů). Ovládání bych asi vyřešil klasickou páčkou z přehazky + lanko, bovden - a je to. Akorát světlo by muselo být v jedné krajní poloze drženo pružinkou, protože lankem se dá jen tahat, lanko se nedá tlačit. Takže dejme tomu ve spodní sklopené poloze by světlo bylo přidržováno pružinkou (tzn., že páčka přehazky potažmo lanko by bylo povolené) - to by bylo jako "potkávací" světlo, které by neoslňovalo. Pokud by chtěl mít člověk "zapnuté" světlo "dálkové", tak by páčkou potažmo lankem potáhnul/natočil světlo (kužel světla) nahoru (dle potřeby) a viděl by až do .....
Tu spodní polohu (potkávací) bych řešil tou pružinkou a dorazem, protože člověk většinou potřebuje sklopit světlo hodně rychle, když se proti němu objeví auto apod. Takže prostě bez přemýšlení ovládací páčku světla srazím na doraz až do spodní polohy a světlo se sklopí až k dorazu, kterým se nastaví úhel sklopení světla. Pokud budu chtít nahodit světlo dálkové, tak na to už mám víceméně čas a světlo (kužel světla) si přizvednu dle potřeby.
Prehazku. Ma vic stupnu, takze by bylo mozne upravovat sklon podle nalozeni kola.
Nejlevnější a nekonečno stupňů: http://radici-packy.heureka.cz/shimano-sl-tz20...
... á hele, dráteník!
Proč nepoužiješ krokový motor s klikovým mechanismem a obyčejný mechanický převod neponecháš nám ostatním?
8-)))
Ono v jednoduchosti "je síla". Minimální poruchovost, snadná a levná opravitelnost. Není-li požadovaná přesnost v řádu desetin, setin etc., pak to "bohatě stačí".
"... kilo na lehokole neřeším ..." (tvrdil druhdy J.H.)
8-)
Však proto ten smajlík :-).
Samozřejmě, kdybych dělal polohovatelná světla, bude to nejjedodušší možný mechanický systém.
Kila řeším na závodních kolech, na jiných moc ne. Jenže poslední dobou mi moje flotila mutuje směrem k závodním strojům už skoro celá, doby kdy jsem jezdil na 25kg Azubu jsou pryč. Hm, nebyly to špatné časy, ale už se asi nevrátí...
Na K24 to naklápění světla, má na svém novém lehokole Petr (PS) a funguje mu to dobře. Ovládání něčím podobným jako dal odkaz Jirka.
Já o těch potkávacích světlech furt přemýšlím - nestačilo by prostě světlo ztlumit? V situaci s protijedoucím autem stejně není potřeba až tak velké osvětlení, jen vykrytí toho, kam to auto zrovna nedosvítí. Zatím jsem to zkoušel jen proti stojícímu člověku, ne proti autu, ale mám pocit, že ztlumení světla někam ke 150-200 mA je docela poznat, i když svítí přímo dopředu.
tlmenie u kupovanych svetlach ide len tak ze prebehnes vsetky mody u mna to ide tak ze mam 300 /600/ 900 lm jazdiim na 600lm cize najprv musiim dat 900 potom vypnuut a az potom 300lm prechod ide po 1 sekunde cize ukon na 2 sekundy v reale 4 medzi tym to auto je uz daaavno za mnou. nastastie strobo sa daa uuplne obyst.Tak predpokladam ze to sklapanie je efektivnejsia cesta proti osvetlovaniu. Na mojom Lowracery mam svetlo nastavene tak 10-15 m pred seba (hlavny kuzel) ale hallo osvetluje znacky tak ze ma oslnovaly a v noci cca 22 hod som isiel v slnecych okuliaroch a poho (trosku komarov mame a nechcel som ziadneho do oka a cire okuliare som zabudol doma) dnes budem mat tu rozptylku na 10 X 30 stupnou na siirku tak ked bude pocasie poreferujem. Mno a nikto mi ani neblikol , netruubil a ani nenadaaval len ma zdravili "ahoooj" (v dobrom). Pri spraavnom nastavenii vrelo odporuucam tieto DX svetlaa a 1 x T6 dioda uuuplne stacii (ja ju maam tak usudzujem podla toho) viac je iba zrac energie.
Naklápěcí světlo testuju už asi měsíc. Současné řešení jsou jen hliníkové pásoviny kluzně spojené jako nůžky. Mezi stavěcí šroub brzdy (Favorit) a šroub zajišťující lanko je vložena tlačná pružina z Ferony. Dostal jsem se zatím k verzi 1.1. Oproti původnímu řešení jsem měnil jen poměr jednotlivých pák těch hliníkových "nůžek". Lepší by asi bylo ty nůžky protáhnout za osu oáčení a použít tažnou pružinu mezi pohyblivou část a rám. Při přetržení lanka by se světlo mělo sklopit do základní pozice tak, aby neoslňovalo. Jednodušší, rychlejší a zároveň funkční řešení asi není, jen by se dala ta pevná část "nůžek" udělat již součástí rámu či šlapáku a k ní malé očko na zajištění té, již zmiňované, tažné pružiny.
A kčemu to vlastně je? Na kole mám dvě diody (snad Q5) trvale krmeny přes usměrňovač ze SONu. Nemohu tedy, při tomto nejjednodušším zapojení, měnit proud, resp. intenzitu svícení. Při úzké optice (uváděno 10 deg) vidím dostatečně, kdykoliv potřebuji. Je ale dopré si občas posvítít dál, třeba jen na značky v dálce. A zase při pomalé jízdě mi stačí svítit jen nezbytný kousek před sebe a neotravovat tak zbytečně ostatní.
K funkčnosti by mohli něco víc napsat účastníci letošní K24 (Holfi už zmiňoval). Já byl spokojený, v obci nebo v háku za někým jsem úplně sklopil a až když bylo potřeba nastavil potřebnou vzdálenost, na kterou je světlo vidět na vozovce. Protijedoucím jsem se snažil také sklápět. Ovládání pákou přesmyku je jednoduché, hned přejde do krve, dorazy netřeba. Párkrát jsem si sice popletl páčku přesmyku a světla, přikládám to ale zejména unávě při závodu. Každopádně se mi to zatím velmi osvědčuje a doporučuji všem. Z K24 se mi vybavuje svícení jednoho (dobře, startoval jen jeden) lowraceru směrem "pánubohudooken". Takový styl mi přijde velmi sobecký, sám se snažím, abych viděl, byl viděn a moc neotravoval okolí a pak stejně hovno vidím a bolí mne hlava, protože mne někdo přes zrcátko několik hodin v kuse oslňuje.
Další verze by měla být něco na způsob smyku nebo šaltru. Nebo dokonce část paralelogramu. Líbila by se mi nějaká pohyblivá konzolka, na kterou by se dalo namontovat jak vlastní světlo tak i nějaký držáček na kupovaná světla. Něco meších rozměrů - napadá mě základ z kloubu přesmyku typu down swing, je to malý váleček, v kterém je už stočená pružina i šroub na upevnění lanka.
Co si tak pamatuju, na tvém kole mi přišla světla hodně sklopená do země. Jestliže ti to je pohodlné, proč ne. Já radši vidím víc před sebe.
nevím, kdys ho viděla ajk byly světla. Obecně to nijak moc do země tedy nemívám, Ale šteluju to pořád, protože mám na nosiči stále proměnlivou váhu a prostě je to pro to potřeba.
Víc do země jsou, když je dlouho nepoužívám v noci.
Aha, takže to bylo tím, že jsem o pár kilo lehčí.
no tak to rozhodně, protože ty jsi lehčí tak o dvacet kilo a to se musí pak sakra posunout a svítit do země, když se o tolik zvedne zadní tlumič....
Ty mas zadni kyvku delsi nez ja. Teziste je hodne vepredu. Neni ten rozdil spis vetsi na vidli? Docela by mne to zajimalo. Chtelo by to zmerit.
Zajímavé.
Stejné zadní kolo, ale různá délka vidlice ..?
http://www.azub.cz/lehokola/
Od osy otaceni urcite. Nevim, jestli to je v tomto pripade relevantni.
my máme jiná kola. Jiná stavba, jiný rám, jiná zadní vidlice...
To, že je velikost zadního kola stejná s tím tolik nesouvisí ne? většina zábradlí má také stené zadní kolo jako já, ale jiný posez atd atd.
Možná. Nevím, neměřím, odhaduji.
Ale vím, že mám na svém kole sedlo a tím i těžiště posunuté uplně nejvíce dozadu jak to jen jde. Mám speciální delší představec na řidítka, aybch na ně vůbec pohodlně dosáhl.
A přední vidli hodně natvrdo.
Myslím, že se nepletu. Nicméně, pokud se sejdeme všichni tři (moc rád), tak to klidně můžeš změřit, tomu se vůbec nebráním.
Ještě jsem při jízdě autem nepotkal cyklistu, kterej by byl dostatečně osvětlenej, natož aby mě osňoval. Osobně budu radši, když mě nějakej cyklista na chvilku blikne do očí, než když musím strhnout volant před "černochem v tunelu"
ALe to je spíš do diskuze bezpečnost na kole a dostatečnost osvětlení. Když už lidi světla mají, tak v tom mají slabé baterky atd...
Diskuzi jsem zakládal kvůli tomu, že v hradeckých cyklokrámech se nedá koupit rozumné světlo, se kterým by bylo vidět (maximálně je člověk viděn, blikačky se dají sehnat dobré).
Kdybych měl při výběru světla ještě zohledňovat homologaci pro pozemní komunikace, tak bych asi radši chodil pěšky.
Nemám světlo primárně na oslňování řidičů, a občas tu hlavu taky používám, takže když na mě někdo blikne, no tak to sklopím níž.
Každopádně Vám všem děkuji za tipy a připomínky.
já vozím "starší" kousek fenix ld40, s kterým jde báječně vidět do dálky. A když jsem pobýval v nemocnici, tak jsem si udělal radost a pořídil fenix pd32 ultimate edition. Včera jsem ho večer zkoušel na kolobrndě a svítí to fantasticky :-D
teď mám ještě zálusk na fenix e50 jako "dálkové" a k tomu bych mohl vozit na blízko tu pd32 :)
ja mam v merku na leho totok la http://www.lightmalls.com/cree-xm-l-u2-1300...
nazory??
Na leho by to chtelo delsi ten remote.
tak ono predlzit je jednoduchsie ako cely vymislat na novom svetle
cize kusok kabla letovacka na lepsi kontakt + termostahovacia buzirka a je to jak od maminky :D
Mají free dopravu? takových světel je na dx.com potažmo na Ebay plno a i levnějších a většinou doprava free.
kupil som na Ebay za lepsiu cen + rozptylovacie sklo.Lebo klasika mala velmy uzky kuzel a velmy prepaleny stred.
Řekl bys, že by se PD32 dala upevnit na belinu? Není nijak těžká? Dopředu mám v plánu BT20 a že bych si tou druhou vždycky svítil kam je potřeba. Jo a jaké máte zkušenosti s nákupem 18650? Třeba něco odsud?
http://www.led-expert.cz/ledshop/eshop/13-1-LED...
(k nám jdou ntb úplně vyšťavený, takže rozebíraní aku je jaxi pasé)
A případně jakou nej nabíječku na tyhle články, nějakou regulovatelnou jsem myslím neviděl.
mno vystavene aku v ntb. Tie novsie maju zabudovane kurvitko v riadiacej elektronike cize clanky este idu tak na 80% v poho hned ako ich odpojis od tej elektroniky.
Tady IMHO dost záleží na značce. Také bych tipoval, že dnešní tenké notebooky už nebudou používat válcovité články, ale ty placaté.
Coz je v pripade zabudovani do accupacku jedno. Alespon nejaky snilard mi to onehda tvrdil. 8-)
Jen je pak otazka, jakou pouzit nejlepe nabijecku.
Tak úplně si neuvědomuju, v jaké souvislosti a co jsem ti přesně tvrdil.
Myslel jsem tím značku notebooku. A jestli jsi myslel válcové vs placaté. Tak tam je celkem evidentní, že do světel s válcovým tělem placatý článek nenarveš. :)
Na nabíjení accupacků jednoznačně nastavitelnou modelářskou nabíječku s balancerem. A nebo pokud máš samostatné válcové články, tak nějakou značkovou.
Jak to je u accupacků, co se běžně prodávají ke světlům do kola, netuším. Tam ti asi nezbude než doufat, že to výrobce vyřešil nějak inteligentně a že články balancuje. Typoval bych, že se tam používají nějaké lineárně prvky nabíjející každý článek zvlášť.
Mezi svetlem a bateriemi je konektor, ten rozpojis a misto nej zapojis nabijecku. Inteligence nade vse. Po nejake dobe pouzivani bude asi treba baterie rozhodit a trosku je srovnat - kazdou zvlast.
Takže v to accu packu není žádná elektronika?
Aby tam mohl být vestavěný nějaký balancer, musel by být pack hliníkový, aby se výkon propálený balancerem měl jak uchladit.
Pokud ty packy neobsahují žádnou elektroniku, tak to by se dalo považovat za tah výrobce, jak tě donutit brzy koupit pack nový.
Nepůjčil bys mi někdy něajký?
jestli myslíš belinou helmu, tak by měla jít upevnit, takový byl aspoň můj prvotní plán :-)
těžká moc není, info máš třeba na stránce kronium.cz, teď se mi to hledat nechce ;-)
na upevnění na řidítka mám držák na 2 suché zipy otočené o 90 stupňů. drží docela slušně.
dá se pořídit i ve verzi se zipy směřovanými stejně...
na ebay, odkud je mám, stály kolem dolaru až dvou...
co se týká těch baterek 18650, s ledshopem nemám zkušenosti, zatím jsem bral vše z kronia.
přiznám se, že ta baterie 4000 mAh ve mě moc důvěry nebudí.
EDIT: pokud se týká nabíječky, na kroniu taky něco najdeš.
PS: nejsem jejich obchodník, jen velmi spokojený zákazník ;-)
S Kroniem taky jen spokojenost. A maji trpelivost, kdyz zakaznik nevi a chce zkouset. (To Led-expert.cz ovsem taky.)
Drzaky jsou na DX i s dopravou zdarma:
http://dx.com/p/universal-adjustable-bicycle...
http://dx.com/p/flashlight-universal-bracket...
315 lumen? To je bludička. Na pořádné svícení to chce alespoň 900 lumen. Mám i baterku 1300 lumen a v noci po lese v terénu na horáku v pohodě.
Na silnici je 315 lm IMHO až až.
přesně tak. Nehledě na to, že ta PD32 svítí i 700 lumenů, tedy jen 3 minuty, ale svítí :-D
na silnici mi bohatě stačila i LD40 s 200 lumeny. Patníky jsem viděl tak na 2 kilometry, před sebe docela slušně na 100 metrů, co by chtěl člověk víc. třeba Fenix E50 :-D
lákala mě i BT20, ale svítí docela do široka a málo do dálky. Tedy aspoň dosvit a intenzitu světla (to jsou ty jednotky cd, ne? E50 má 3x takové, ale svítí do dálky a ne do šířky) má stejnou jako PD32, takže pro mě na nic :(
Mně tedy z popisu přijde, že ta BT20 bude svítit trochu jako ten Edelux. Tedy kužel výškově oříznutý, aby neoslňoval. Takže když by člověk měl mít jen jedno světlo, tak je tohle IMHO šikovné.
Ten dvojitej kužel se mi líbí, ale faktická užitečnost by se musela vyzkoušet. Bude to dost jiné na zábradlí a na leháči. Na leháči by mi asi dost chybělo tlačítko na káblu.
no nevím, mě to zrovna moc oříznuté, aby neosloňovalo, nepřipadne...
viz http://fonarevka.ru/# nastavit TimPark1 a vybrat si světlo...
http://fonarevka.ru/beamshot/TimPark%201/Fenix...
LD40 proti tomu svítí krásně do dálky, ale nejsou tak osvětlené koruny stromů...
No jo, máš pravdu. Teď na to koukám, ten dvojitý kužel tam není vůbec vidět.
To, že LD40 nesvítí tolik do koruny stromů, neznamená, že nebude oslňovat. Jakékoli světlo s kruhovým kuželem namířené do dálky bude IMHO oslňovat.
jasně, že v určité míře i ta LD40 oslňuje. Do korun nesvítí proto, že má úzký kužel - svítí hodně do dálky místo do šířky.
chce to světlo prostě nastavit na kole tak, aby člověk nemířil přímo do očí řidičům, případně z plného výkonu ztlumit, když někdo jede/jde naproti
A to nastavení je právě kámen úrazu. Na nízkém leháči jdou požadavky nesvítit řidičům přímo do očí a zároveň vidět dostatečně před sebe naprosto proti sobě. Lepší řešení je v tomto případě IMHO mít světla dvě stejně jako v autě a přepínat mezi nimi. A nebo jedno u kterého člověk dokáže měnit za jízdy náklon, třeba nohou :)
ono menit naklon nohou nejaku vhodnejsiu koncatinu si nemohol vybrat ? :-D a mam naslapy a to by sa dost naprd nastavovalo ece svetlo a takto to dat ze by sa to nastavovalo pomocou packy na prehadzovacku ( A RUKOU) by bolo asi vhodnejsie ale mozem sa mylit :-D
Horniho fenixe na presmykacove trubce jsem taky doladoval nohou za jizdy.
Ale ta prehazovacka neni vubec spatny napad. Dat tam kompletni prehazku - klidne z nejakeho celotesca, na tohle pouziti by snad i tenhle material mohl stacit...
Mám pocit, že jste ještě neměli na kole/leháči opravdu výkonné světlo (900 lumen a více). Kdo si jednou zvykne, tak se už k nějakým 300 lumenům nevrátí. A když tak v noci jedeš z kopce rychlostí 30-40 km/hod. - tak to bych si s těmi 300 lumeny nerisknul.
jasně, směrem nahoru se zvyká moc dobře. Já dřív jezdíval na kole s 0,5 W světlem "blikačkou". A viděl jsem báječně. Tedy do doby, než jsem málem sundal srnku. Nebo ona mě. Každopádně jsem jí v 50 za zatáčkou prohučel tak půl metru za zadkem. Pak jsem zastavil a ještě docela dlouho se třepal. A další den objednal čelovku fenix se 100 lumeny. A viděl jsem jak s dálkovýma v autě. Teda než jsem objednal světlo s 200 lumeny. A než jsem objednal PD32 s 315 lumeny - ale tam to jde do šířky a ne do dálky...
Na 900 lumenů bych si taky rychle zvykl :-)))
Jezdím 40km/h za úplné tmy běžně na nějakých 220-280 lm. Jde o to mít je poslané tam, kde je v tu chvíli potřebuju. Obětuju svícení do prudších zatáček (dá se ošéfovat vhodným nadjetím atd., je to zlomek času jízdy) a svítím úzkým kuželem před sebe tam kam jedu. Na můj styl jízdy mi to naprosto vyhovuje, netřeba mít víc. A to jsem zkoušel víc. Jo kdybych to rozléval do nějakých 60° nebo něco takového, tak to chápu, že na větší rychlosti by byly potřeba takové absurdní světelné toky jako 900 lm. Ostatně jedna potkávačka auta má myslím 1100 lm rozlité právě tak doširoka, ale chytře rozložené výškově. A nikoho jsem neslyšel tvrdit, že víc jak 40km/h by s tím nerisknul. Porovnávat počet lumenů sám o sobě je na nic, záleží kam tečou.
Taky mám svítilnu PD32 a chtěl bych si na ni udělat kšilt a nějak mi chybí fantazie. Z čeho jste vlastníci prosím Vás dělali kšilt?
Z novodurové trubky průměru stejného nebo jen o chlup většího než válcové tělo světla. Dá se z toho vyřezat něco, co vzadu má ponechanou víc jak polovinu obvodu trubky, takže se to na světlo nacvakne a stačí jen nějak pojistit proti nechtěnému sundání. Vpředu se z trubky sice nechá jen asi čtvrtina obvodu, aby to nestínilo do stran, ale může to být i hodně dlouhé. Je to relativně měkké pro případ havárie a podle toho jak je to přidělané to může přežít i to nechtěné násilné sundání.
Takže už mám všechno, kšilt mám 4cm dlouhý a mám ho až do půlky, takže stíní šikmo nahoru. Prubnu horkou vodu a trochu ten půlkruh zploštit. Konečně vidím v noci :-) Ta kombinace s Pavou mi vyhovuje na noční jizdy, které si míním konečně užít.
Co nechceš, aby ti jiní činili, nečiň ty jim.
V Praze potkám cyklisty, kteří mně oslňují, ale to bude spíš problém výšky mého kola. A co takový kamion…
Horší je nadupané SUV s xwnony proklatě vysoko...
Pridám sa k diskusii : mam azub 5 vrchné radenie a používam son+ edelux a ktomu ako diaľkové Tank 007 a v podstate mi to úplne postačuje. Edelux mám zapnutý stále aj cez deň aby ma bolo lepšie vidieť inac ak niekto uvažuje o dyname + svetlo tu je odkaz na nejake testy http://www.peterwhitecycles.com/headlights.asp
Nevadí ti do zatáček, že máš obě světla úzká a nevidíš do nich?
mám taky dvojsvětlo. Výhodou je právě to, že si každé můžeš nastavit jinak a jinam a vidíš líp než s jedním světlem. by´t by ty dvě měly samotné užší kužel než jedno s širším kuželem.. když k tomu navíc přidám ještě třeba Auroru a nedej bože na hlavu Fenixe, můžu jet lesem uplně stejnou trychlostí jako za světla;-)
Mně se ale nejedná o intenzitu světla, ale o jeho směr.
EDIT: Koukám, že píšeš i cosi o kuželi. Mně jde o to, že když máš světlo napevno upnutí vepředu tak ti při zatáčení svítí jinam, než bys ho potřeboval.
Asi jsem to špatně pochopil.
To ano. Na to mi příliš to, že mám dvojsvětlo nepomůže. Do běžných zatáček na silnici je to jedno, nevadí to. Příliš prudká a odbočování problém je. Při blbnutí v lese pak také.
To právě řeším tím přídavným světlem. Fenix na hlavě nebo na řidítkách.
Tím si pak ale i trochu svítíš do nohou, ne?
Já zatáčky vyřešil optikou s hodně eliptickým kuželem: http://snilard.rajce.idnes.cz/Optiky_k_diodam/...
Nedovedu si představit tak eliptický kužel světla, aby to svítilo v pravém úhlu do boku, což je to, co bys při odbočování apod. potřeboval...
Fenix je poměrně úzkej, takže tolik ne. Na tvým kole by to ale anšelo. Víc ležíš a máš nohy o dost výš. Na mým bych ale také jediné světlo s širším kuželem na hlavu nedal, protože bych si svítil akorát na nohy.
A na řidítkách spodnho řízení si nohy také neosvětluji.
Zkoušel jsem kdysi dát světlo na přední vidlici. Svítilo to dobře a tam, kam zahneš řidítkama. jenže to bylo nízko, takže se to blbě štelovalo, abych neoslňoval, ale hlavně to bylo hned špinavé a pak to prd svítilo.
PS: šířku kužele to dvojsvětlo v předu může řešit docela dobře také...
Ty optiky jsou fajn, akorát problém je v tom, že pasují jen na některá světla/baterky. Spíše na minimum světel/baterek.
Niekedy mám problém že nevidím do zátačky ale vyriešil som to natáčacím držiakom na baterku a kedže mám horná riadenie tak sa stým občas pohrám , ináč som si vyberal baterku ktorá má menitelné ohnisko http://www.ledshop.cz/led-svitilna-tank007-tk... tak ked potrebujem mam to ako dialkové a lebo širokouhlé. Son Edelux mam nasmerovaný viacej k zemi a baterku viacej do diaľky.
Pár slov k oslňování. U těch světel z DX.com je ten problém - jak již zde zmíněno - že není ořezaná horní část kužele světla. Různá stínítka pomohou, ale není to optimální. Uvažuji nad jednou věcí. Světlo by nesvítilo přímo dopředu, ale svítilo by zespodu na určitým způsobem vytvarovanou odraznou plocho ("reflektor") a teprve od ní by se světlo odráželo dopředu. Odrazná plocha by se dala udělat z tenkého hliníkového plechu a polepila by se zrcadlovou samolepící fólií - dá se sehnat fólíe, která odráží světlo opravdu skoro jako zrcadlo. Zkoušel jsem to jen tak v ruce - svítil jsem zespodu baterkou na do "oblouku" vytvarovanou odraznou plochu a řekl bych, že by to mohlo být to pravé ořechové. Vrch světelného kužele se dá dost ostře oříznout tak, aby to nesvítilo protijedoucím do očí. Už mám udělaný držák na baterku, na který by se přidělala odrazná ploch, teď to ještě dodělat jak bude čas a vyzkoušet. Akorát mi vrtá hlavou jedna věc - když bude svítit baterka směrem nahoru a začne pršet, tak se bude na skle baterky držet kaluž vody a to by mohl být problém. No uvidíme.
Vynalézáš kolo.
Podobnou konstrukci má většina v Německu prodávaná silnější světel splňujících místní zákony. Jen mají diodu umístěnou nahoře a ne dole. Podobnou konfiguraci světla také vozí Radek, ale nevím, jestli ho má tak oříznuté.
Např. Schmidt Edelux: http://www.flickr.com/photos/jimg/2635115484/
Viděl jsem obdobné origo koupené světlo u někoho na leháči, tuším, že na srazu v Nivnici. Akorát si myslím, že by bylo lepší, kdyby LEDka svítila směrem nahoru a odrazná ploch by byla nad ní, protože když to je naopak, tak se vždycky nějaká "reziduální" část světelného toku bude odrážet hodně nahoru a dělat protijedoucím nepříjemnosti. Kdežto když bude odrazná plocha nad LEDkou, tak tu plochu mohu vytvarovat tak, aby absolutně žádné světlo nešlo nahoru nad hranici, po kterou chci světlo"oříznout".
No a cena je tedy dost astronomická.
Tak světlo dorazilo, zatím nebyl čas ho vyzkoušet jinde než na chodbě, ale svítí to pořádně. Až se srovnám finannčně s kamarádem, který to pro mě objednal, a vyzkouším to, tak poreferuju a přidám litanii na debilní celníky a debilní poštu.
copak copak, byls přes limit a proclili ti to? :-)))
mile mě překvapil třeba amazon, kdy mi proclení kindlu zařídil přes dhl a za 2 dny jsem ho měl doma ze států. přitom balík místní poštou mi šel skoro týden (jasně, vím, že nejde letecky ;-)
z ebay si kvůli problémům s clením radši objednávám jen věci do pětistovky
Chcel by som sa spytat mam moznost kupit svetlo z vykonom cca 170 lm je tato intenzita dostacujuca na relatyvne pohodovu jazdo po asfaltovej ceste?? Alebo z akou intenzitou svetla jazdievate po ceste vy??
170, ktere dava Fenix na vysoky vykon mi prisalo dost, nez jsem si koupil silnejsi. Mam neco jalo nabizeji za tisicovku na led-expert.cz a ma to mody cca 1000, 500, 250. Jezdim po ulicich a silnicich na ten nejslabsi, ale obcas si chci prisvitit. Kdyz nechces kompromis kvuli bezpecnosti, bral bych ted neco kolem 500 s polovicnim modem pro bezne uziti.
Ok pocuvnem a objednam nieco silnejsie
Jen to na led-expertech muze oslnovat. Na mne zatim sice nikdo neblikal, ale mam to na zabradli na riditkach. Co to udela na cumaku lehace zjistim az tak za mesic a pul. Jo - jeste je trosku nevyhoda, ze je vypinac na tele svetla. Nektere svitilny maji vypinac na kabliku, takze by byl na lehaci dosazitelnejsi.
Ja som uvazoval alebo uvazujem aj nad tymto
http://www.lightmalls.com/cree-xm-l-u2-1300...
je to v podstate ta z led expert len lepsia dioda a kabli ktory sa da predlzit z minymalnym usiliim kus kablika a stahovacia buzirka.
Ale tiez vaham lebo nema optiku a mohol by som oslnovat a potom uvazujem nad tymi z optikou a tie nemaju remote control. No des si vybrat svetlo za rozumnu "cenu" a v zopovedajucich parametroch :-(
Mno vcera sme boly s kamaratom co ma B 501 z DX 1000lm bez optiky iba parabola... testnut co to bude robyt na mojom LR a s potesenim mozem oznamit ze na 100% vykonu real asi len 750 lm nikto neblikal a otec isiel proti mne vraj to neoslnuje viac ako stretavacky na aute. Mal som to nastavene aby stred svetla isiel cca 20m predomna a najdalej 30m. zbytkovy kuzel osvetloval vsetko pred bikom + do dialky cca 50m +- autobus. Zaver je ten ze to svetlo z ovladacom by malo mat podobne vlastnosti tak sa bude kupovat to. Imho este jeden poznatok na ceste tych 100% je absolutne zbytocna vec kedze musiim klopit luc na stredny mod to bolo az az. Na low bolo vydiet dobre oproti tym bludickam co sa predavaju ale uz ked mate na biku take monstrum date tam to Stredne nastavenie :-D.
Dalej mal svetlo cca 250lm real tak 200 lm max so zoomom pravdupovediac ma totalne sklamalo luc sa dal nastavit presne podla potreby a absolutne chybal zbytkovy kuzel myslim ze sa to vola halo. proste bud som videl tesne pred seba alebo potom do dialky a predomnou tma. mozno je to super ak ma niekto 2 kusi a presvedcuje si jednym pred seba a druhe ma nastavene viac do dialky.Ale ako jeden zdroj svetla som bol fakt sklamany.
To s tim zoomem uz jsem tu jednou nekde psal. Stejna zkusenost.
Nj ale islo mi o osobnu skusenost a o moj subjektyvny pohlad. Niekomu moze zoom vyhovovat mne teda ani nahodou a plne s tebou suhlasim.
Pro pouziti ciste na silnici bych asi uvazoval o cyklosvetle od Fenixe.
http://svitilny-fenix.cz/svetla-na-kolo/cyklo...
fanix je krasny no ma strasnu cenu :-(
Vzhledem k pouziti na silnici je ta optika opravdu lepsi. Jak vysoko nad zemi budes mit to svetlo namontovane?
chcel ba som ho na trubku co drzi presmykac odhad cca 50-65cm. tak ze dost nizko. dalej by malo byt demontovatelne nechcem ho tam mat permamnentne ale noc ma moze zastihnut kdekolvek a nech mam v pohode dojazd
Porad je to tak v 1/2 az 2/3 vysky, kde ho mam ja. Nevyhoda lehacu. Sam jsem zvedav, jak to bude fungovat na mem MAXovi. Tam mam sice dost vysoko slapak, ale zase koukam na teren vice mene primo pres svetlo. Takze nerovnosti nevytvari skoro zadne stiny.
Bude hodně záležet na kuželu. Pokud z těch 170lm pošleš většinu uzounkým kuželem relativně daleko dopředu a jsi ochotný prudší zatáčky jet s tím slabým zbytkem okolo, tak to půjde. Já takhle jezdím i celkem slušné rychlosti někde kolem se světlem cca 220lm a nedělá mi to sebemenší potíže ani za úplné tmy na silnici, kterou neznám. Je to kompromis, člověk si musí uvědomit, že dobře vidí jen nad cca 25km/h všude a pod 25km/h jen rovně, do prudších zatáček se musí trochu soustředit a dívat se pořádně. Ale podle mě jde po asfaltu klidně jezdit na 170lm světelného toku pokud tečou tam, kde je víc jak 90% času potřebuješ.
Prepaleny stred vyhmatne diru v zatacce az ve chvili, kdy uz je pozde. Fenixy staci, ale chce to doplnkovou slabsi svitilnu na prilbe a do zatacek si trosku prisvitit.
Na LR je svetlo na prilbe nepouzitelne uz som to skusal vdel som vlastne nohy a tmu preto vymyslam to osvetlenie.
Je otázka, jestli si nerozumíme, nebo jestli je pro tebe "přepálený střed" totéž co pro mě je akorát.
Každé rychlosti odpovídá jednak vzdálenost, ve které potřebuješ něco vidět, abys s tím mohl něco dělat, a jednak úhel, o jaký dokážeš zatočit. A dá se najít takový úhel hlavního kužele a tak ostrý přechod ze silného středu do slabých krajů, že tě díry v zatáčce nepřekvapují, protože nikdy nezatáčíš tam kam nevidíš tak rychle, aby ses jim nevyhnul. Mě osobně to co používám celkem vyhovuje i v zatáčkách a často se divím jak šíleně širokého kužele se někteří dožadují. Pak pochopitelně potřebují 500lm a podobné věci, protože když chtějí vidět jak vedne i mimo tunel kterým jedou, někde se ten výkon vzít musí. Pak ale baterka co vydrží celou noc váží snad kilo. Když si přestavím prostor, do kterého bych cca 2s před kolem dokázal vjet kdybych chtěl, tak při mé cestovní rychlosti na asfaltu není moc velký. Takže potřebuju slušně osvětlit tento prostor a pak už se dá jet. Na to mě stačí úzce svazkovaných cca 180 lumenů plus zbylých asi a 40lm rozhozených kolem, s nějakým přechomdem mezi tím. A hádám, že colombo to na klonu barona bude mít podobně, s rychlostí po asfaltu.
jj cca 18-25km/h ked sa ide blbo = nevidim,zima atd. inak 25 - 35 pohodovo po rovinke ziadne fucanie seko musiim udychat ratafakom.
Len ako pozeram tak to svetlo co mam moznost kupit je Q5 dioda 170 lm a cca 2 hodky na maximu vydrzi 1 baterka 18650... asi fakt kupim nieco setrnejsie bud T6 alebo U2 a pojdem na nizsi stupen vykonu a dlhsiu vydrz baterie s tym spojenu. tak pojdem pozret DX co tam maju rozumne ak mate napady bolo by fajn
T6 nebo U2 to je Cree XM-L a ta má hodně široký kužel a hodně uźké optiky pro ni prakticky neexistují.
tak maju ale vzhladom na vykony sa da predpokladat ze ten siroky kuzel bude po celej ploche "relatyvne" dobre presvetleny
Takovýhle typ světla je v kombinaci s jeho nízkým umístěním na silnici naprosto nevhodný, bude dokonale oslňovat.
http://www.lightmalls.com/power-style-cree-xm-l...
toto by mohlo byt lepsie aj ked urcite neda na 1x 18650 tych 1000lm dufam aspon ze 500lm by mohla dat na 100% vykonu a cca 250 na medium. Toto by mohlo byt lepsie aj ked sasy su urceme pre Q3 a je tam T6.
heh :-)
http://shop.emos.cz/zbozi/1440013104-led...
na 3 AAA baterky
jak tak o tom přemejšlím, ono by teda měl jít nahradit ten "baterypack" (resp. držák na 3 AAA baterky) jednou 18650
tím pádem mám doma už tři světla na 18650 a je na čase si pořídit nabíječku i 18650 akumulátory :-)
holt někdy potřebuju trochu nakopnout, no ... :-))
ono ide nahradit 3xAAA 18650 akumulatorom naopak to nemusy ist 18650 ma mensi priemer
Loni o prázdninách jsem si koupil v elektře takovou tu diodovou baterku police 5w na 3AAA a než se mi rozsypala úplně, tak jsem v ní úspěšně zkusil novou 18650. Ty 3AAA byly v jednoduchém válcovém zacvakávacím pouzdře s pólama na koncích jak klasický válcový článek. Je tedy docela možné, že spousty takových bazmeků bude možné úspěšně upgrejdovat. Jen kdyby byly ty nabíječky v kvalitě, na kterou jsem zvyklý u tužkáčů nimh.
To macikm:
Za takovou baterku to jsou vyhozené peníze. Podívej se na DX.com nebo na Ebay. Za ty prachy tam koupíš baterku 900-1300 lumen s 3 módy a k tomu i nabíječku na články 18650. No a články 18650 vykucháš ze staré baterie z noťasu - jak jsem psal výše.
To mělo být spíš povzdechnutí, jak za stejnou věc u nás platíme 2x tolik
Ale hlavně jsem to sem dával kvůli možnosti "redukce" 3xAAA 18650
nad tím jsem totiž do tý doby nedumal ...
Na dx.com nakupuju, o světle od nich už hodně dlouho uvažuju, ale říkám si, jestli já vůbec světlo na kolo potřebuju ? :-))
Já si myslím, že takovéhle světlo na nízké leho nepatří, kvůli oslňování. Ale vidět s ním bude asi dobře. Nemožnost ovládání za jízdy by mně asi štvala.
tak svetlo z remote conteol s optikou som nikde nenasiel cize bud optika alebo remote ....a teraz babo rad
Baba nejsem, ale poradit zkusím: tyhle svítilny mívají velmi jednoduchý ten vypínač na zadním konci. Je to tlačítko, které jedním stiskem zapne a drží zapnuté, dalším stiskem vypne a drží vypnuté. Krátkým vypnutím-zapnutím se přechází na další režim. Pokud je tohle případ i této svítilny, nebyl by až takový problém ju upgradovat na remote control. Potřebuješ jen kuchnout tu zadní čepičku se spínačem a vyvést si z ní dvoulinku k druhému vypínači na řídítka.
Tohle je neskutečně individuální. Záleží na kuželu, umistění světla, na barvě světla a pak hlavně na subjektivním vnímání každého z nás. Měl jsem stejné světlo jako Jirka a do zatáček mi to neskutečně vadilo. Konec konců i na rozbitém povrchu mně to štvalo.
Ale jestli to chceš jen na dojetí domů, když zatmíš, tak by 170 lm v úzkém kuželo mělo být v pohodě.
Já mám Cree XM-L U2, která má podle datasheetu 300 lm při 700 mA (což je tak proud který do toho potmě pouštím), a viditelnost je dobrá i na lesních cestách. Optiku mám Ledil Leila LXM-D (20 stupňů). Akorát to dost svítí i nahoru, takže ještě musím zjistit, jak se to bude chovat, až světlo sklopím víc dolů.
http://www.action-led-lights.com/products/wide...
nebo tady http://www.led-expert.cz/ledshop/eshop/13-1-LED...
150 i s poštou
http://www.ebay.com/itm/Wide-Angle-Lens-4...
Popřípadě 190,- z Anglie
http://www.ebay.com/itm/Wide-Angle-Lens-for...
Tak nejdřív počkám, až mi světlo dojde, vyzkouším a kdyby náhodou to světlo potřebovalo upravit, tak se mrknu v kolárně po nějakejch starejch světlech, jestli by to nešlo použít sklíčko. ale díky za tip.
Tak jsem světla namontoval, a je svítí to pěkně. Myslel jsem že to bude ještě větší palba, ale dobré, i na ten slabší mod se s tím v pohodě dá jet. Jen dořešit problém s uchycením na držák (kov na kov klouže, a azubácký držák je hrozně utopený a mám problém světlo sklopit víc dolů - no musím si s tím pohrát) Ještě se musím domluvit s nějakým řidičem na test k oslnění. Ale jinak spokojenost.
Co mě ale hodně štve, zapínací tlačítko je podsvícené, a svítí pořád i při vypnutém světle. Budu muset přibastlit nějaký vypínač, abych pořád nemusel rozpojovat konektory.
To bych jen ustřihl drát k té LEDce v tlačítku, ne?
budu se na to muset v klidu podívat, zas bych to nerad rozvrtal a poničil, když to mám nové
Tak to necvakaj ale pekne odletuj aby si to tam supol s5 keby nieco
Na co to montujes?
Co tohle: http://mur.rajce.idnes.cz/2011-06-08_Loudani/... a na to takovy ten extender na riditka, aby se to vysouplo jeste skoro na uroven prevodniku?
A jaky kov - kov? Kde mas dva kovy proti sobe? Neco mi asi uniklo.
http://www.cateye.com/en/products/detail/TL...
toto jsem náhodou objevil, je to na 1x AA! Ale na diodu jsou skoupí. U dalšího bych rád věděl levnější náhradu do mého fultona
http://www.ledbaterky.cz/e-shop/eshop/14-1...
tak som sa konecne rozhupal a kupil som si toto svetlo
http://viewitem.eim.ebay.cz/1200LM-CREE-XML-XML... mno svieti to ako drak len stred je prepaleny ale nasiel som na tonejaku polykarbonatove sklicko http://www.ebay.com/itm/Wide-Angle-Lens-4... a moja otazka znie ci sa to vyplatii alebo su nejake ine alternatyvi??
a zkoušel jsi jak dlouho ti to vydrží svítit?
en by mě to tak zajímalo, protože mě toto: http://www.ebay.com/itm/SKYRAY-6400Lm-4-x-CREE...
svítí max. půl hodiny na plný výkon a 45 minut na poloviční. - asi jsem to přehnal s množstvím ledek. (nechám si asi u některého elektrotechnika odstranit 3 z těch 4 ledek pryč. stejně to svítí zbytečně moc.)
Mno islo to cca 2 hodky na 100% potom som to vypol a dalsi krat to uz svietilo na cerveno a low rezim cca 300lm bohuzial kontinualne svietenie som neskuusal tak neviem posuudit kolko to vydrzii ale predpokladam ze o moc dlhsie nie .Ale netusiim ci netreba aj naformatovat tie akumulatory ako ked je novy mobil a podobne . No rozhodne ta 1 ledka bohate stacii a na 100% urcite nebudem moct jazdit po asfalte max na ten medium. Deklarovanych 900 lm realita cca 500lm na Mid rezim.
Deklarovanych 1200 lm je odhadom 950 lm realnych. to zaostrenie lucu cca 10stupnou je vrazebny laser ak niekoho trafim do tvare 10 min v noci nevidii nic ( pri instalacii aku. som si dal supu do xichtu tak tento fakt je odskusany :-D nanestastie mnou no a este kamos neveril tak som supol aj jemu teda on si sam :-D ) Tak ze moja zatial neuplna skusenost :
1.Vydrz pri 100% vykonu .....2hod (potom prepne na low)
2.Realne pouzitie na ceste max 50%
3.prilis uzky luc a prepaeny stred tym padom hallo je dost nevyrazne (oproti klasickym svetlam ale super)
4. Az dorazii optika tak to asi bude omnoho lepsie.
5.Ledka na spiinaci nesvieti stale ale po cca 3 min zhasne a nezere energiu (po vipnutii)
A na těch 950 lm jsi přišel jak?
Píše, že odhadem. Ovšem jak umí odhadovat lumeny, to nevím. Datasheet píše, že XM-L má na 3A světelný tok 325 % toho co má na 700 mA, což je pro U2 300 lm, pro T6 280 lm. Datasheet XM-L2 nemám a nechce se mi teď hledat, ale o moc víc to nebude. Čili rámcově s těmi 900+ lm má pravdu, ale Cree nedoporučuje trvale provozovat XM-L na proudech nad 2A z důvodu životnosti.
odhadom kamarat ma 870 lm baterku s podobnou parabolou (meral ju na nejakom bazmeku) a je to o kusok silnejsie ale iba o kusok. deklarujuu ze na 100% to tam supuje 2800mA opakujem nic som nemeral vychadzam z pisanych udajov z navodu.Ale 1200 lm im nezozerem ani ja :-D
Hele a co tohle:
http://www.ebay.com/itm/3x-CREE-LED-XML-XM-L-T6...
http://www.ebay.com/itm/4x-CREE-XM-L-XML-T6-LED...
http://www.ebay.com/itm/TrustFire-TR-D010-5x...
Ty Lumeny bych bral s rezervou. Jeden čip LED XM-L T6 dá cca 1000LM při ztrátovém výkonu 10W.
Za tu cenu bych se vybodl na českou záruku.
Je tam zbytocne vela diod ktore v reale ani nevyuzijes + strasne to zere bateriu 1 x XML T6 /U2 ti bohate stacii. Ako pisal Vasa.Prokop proste 45 min a je po srande a ta posledna urcite este menej.
přesně tak. 4 už bych si dnes nevzal. měl jsem velké oči :-)
v reálu dává jedna XML-T6 při 3A asi 680 lumenů (ztráty na reflektoru, skle a zahřátím led)
cím víc led, tím menší proud na 1 led a tím vyšší účinnost
odstranit jednu ledku je blbost, jsou nejspíš po dvojicích paralelně, takže bys musel odstranit 2, pak bys měl poloviční množství světla s poloviční spotřebou
pokud ale necháš 4 a vyměníš driver(elektroniku) aby do ledek šel nižší proud, budeš mít při polovičním množství světla jen cca 1/3 spotřebu
> vyměníš driver(elektroniku) aby do ledek šel nižší proud
Je potřeba to měnit? S trochou štěstí bude na desce nějaký odpor, kterým se proud snímá a podle kterého se čip zařizuje.
Máte pravdu.
Jsou to bestie na baterky.
Naplno žere každý čip cca 3A
Ještě jeden univerzální tip:
http://www.ebay.co.uk/itm/UltraFire-1300LM-CREE...
Je fakt, že do hodiny max svícení je baterka hyn. Ale jedna 18650 baterka stojí kolem padesáti korun, takže se můžete zásobit klidně na celou noc :-)
Mám XML T6 v modifikované Sigma Karma. Místo reflektoru jsem dodal čočku s širokým rozptylem a používám jako denní svícení.
Baterky 18650 mám zadarmo a zadarmo je může mít každý. Stačí vykuchat nefunkční baterii z notebooku. Je v ní většinou 6 kusů 18650-tek a všechny jsou funkční. A připadá mi, že většinou jsou kvalitnější než ty kupované.
Takže si na vyjížďku nacpu do kapsy třeba 10 baterií a pak už mne spotřeba LEDky víceméně nezajímá.
Když je nefunkční baterie, tak jak to, že je těch 6 baterií funkčních?
Pár baterií z notebooků jsem rozebral:
- článků je tam 4-8, nefunkční jsou třeba dva z nich, zbytek je OK. Baterka kvůli tomu ale jako celek přestala fungovat.
- články jsou staré, stoupl jim vnitřní odpor a nedají dvě ampéry pro notebook, ale nemají problém živit světlo s o řád menší spotřebou.
Všechna tahle světla jsou IMHO vhodná pouze do terénu, kde člověk nemusí řešit oslňování.
Ta honba za lumeny je srandovní. S vhodně tvarovaným kuželem stačí 500 lm na pohodlnou jízdu z kopce rychlostí přes 60 km/h.
mno ja som si kupil tuu T6 z dovodu toho ze sa moze stat ze budem potrebovat tych 900+ lm ale v reale ich nebudem pouzivat ale tych cca 300-500lm je fajn na pohodlnuu jazdu
Jak píšu, přijde mi, že na výrobu světla na kolo existují lepší diody. To, že všude cpou XM-L, mi přijde jako honba za co největší papírovou svítivostí.
Stejnak je to v praxi celkem nepoužitelné. 10 W uchladit není jednoduché. Dioda se vzrůstající teplotou ztrácí svítivost a klesá jí životnost. Navíc živit 10 W z nějaké malé lehké baterky nejde moc dlouho.
Pak je tu otázka rozměrů. XM-L je neskutečně velká a má veliký úhel kužele, tudíž pro dosažení rozumného kužele potřebuje celkem obří reflektor.
Já mám optiku 21 mm nebo tak nějak, myslím že 15 stupňů. Ledil dělá pro XM-L i menší, 16mm v průměru. Já bych řekl, že XM-L není špatná, a v binu U2 má myslím i účinnost o něco lepší než třeba XR-E. Už jsme to tady jednou řešili.
No ale pokud nechceš jít nad nějakých 1000 mA, pak je asi jedno jestli XM-L (dnes asi spíš XM-L2) nebo XR-E.
Proč srovnání s XR-E? Ta je dávno překonaná. Srovnávej to třeba s XP-G2 :)
15 stupňů, to je IMHO moc, na výšku člověk užije tak možná 10 stupňů, aby ještě neoslňoval a zároveň nebyl oslněn světlem moc blízko sebe.
I s poslední větou naprosto nesouhlasím, v podstatě při jakýchkoli proudech na diodě záleží. Zatímco z nejlepší studeně bílé XR-E při 1A dostaneš papírovou svítivost cca 66 lm/W z XP-G2 dostaneš cca 120 lm/W a z XM-L2 ještě o fous víc.
Jo, spletl jsem si XRE a XPG, sorry. Pointa mého předchozího příspěvku ale byla polemika s tvou větou, že by XM-L snad byla nepoužitelná kvůli velikosti.
Mno ja som dokupil tu sirokouhlu cocku od Magic shine a kuzel sa upravil kraasne do siirky ( hlavny kuzel bol ostro ohraniceny a hallo bolo slabe teraz sa to kraasne zjednotilo). Mam to nastavene na 15m do dialky -- nikto mi este neblikal ani na full cize real asi 850 lm tych 1200 co piisu je len reklama. Ale jazdim na polovicny vykon 450lm a je to absolutne pohodova jazda s prehladom a bez stresu. Staci aj low rezim ale luxus je luxus :-D
Na Ebay jsem objevil zajímavou kombinaci čelovka/světlo na kolo.
http://www.ebay.com/itm/CREE-XM-L-T6-1800-LM...
http://www.ebay.com.au/itm/New-Bike-Bicycle...
Tu čelovku mám, akorát bez zoomu, svítí výborně. Ten držák jsem si teď objednal, tak jsem zvědav.
Spadlo mi kolo ve sklepě a o skříň sem urazil sigmu pavu, ruplo to v kloubu, a tak se ptám. Prosím Vás, dá se k tomu koupit náhradní držák nebo to mám zkusit zabastlit pantem na skříň popř. vyhodit?
je to ono?
http://www.livecool.cz/livecool/Drzak-Pava-II...
http://mtbs.cz/clanek/gemini-xera-led-light...
Proc tak draze, kdyz podobne maji u led-expert.cz podstatne levnejsi? Nebo je mezi tim nejak dramaticky rozdil?
Proto se tu setkáváme, abychom si sdělovali možnosti - nikdo neobsáhneme vše.
U nás byla prodejna(už jsem tam dlouho nebyl), kde prodávali zlevněné alkoholické nápoje, neboť "mají prošlou dobu spotřeby" a paní vedoucí "nechci mít problémy s hygienou."
Fest předražené. Z čínských "free" eshopů koupím skoro to samé za podstatně nižší cenu. Výhoda tohoto světla za ty prachy je snad jedině záruka.