Zdravím lehocipedistické forum. Zatím se mi nepodařilo získat nového Maxe - dodávky váznou, bude asi až po novém roce, tak studuji kolo jen teoreticky. Není mi úplně jasné, jak pracuje DD. Jde asi o systém planetové převodovky v náboji, ale kudy se ovládá? Středem osy? Jak je potom kolo fixováno ve vidlici? Předpokládám, že rychloupínák není možný, tedy asi matky. Není potom problematická rychlá demontáž kola - například při defektu? Předem se omlouvám, za možná primitivní dotaz, ale nikdy jsem DD neviděl jinak než na kole na výstavě a tam jsem si upevnění ve vidlici nevšimnul. S díky za laskavé vysvětlení.
Vlas
Předpokládáš dobře, ovládání je středem osy a upevnění je matkami. Rychlá demontáž není problematická, pokud sebou vozíš klíč. K odpojení lanka není potřeba žádné nářadí. Zatím jsem ale neměl potřebu kolo demontovat (najeto přes 3000 km).
A kromě toho co psal HonzaK ještě správně předpokládáš, že jde o planetovou převodovku v náboji, tři stupně, do pomala, fixní a do rychla.
Hlavní je, že to funguje a hlavně skvěle! :o)) Nejdřív jsem váhal, jestli do toho jít (kvůli ceně), ale teď jsem děsně rád!! Je to jednoduché a příjemné na ovládání. Přeřadíš si na co chceš i když jsi musel nepředvídaně zastavit a i když jsi zastavit chtěl, tak nemusíš furt myslet na to, že si musíš přehodit na něco lehčího, jinak se nerozjedeš. Nemůže se ti stát, že ti řetěz spadne někam mezi, jak se mi občas dříve stávalo a podle mne je to mnohem šetrnější i k řetězu. Mám to dva roky a pár tisíc kilometrů a nemám s tím jediný problém či jakoukoli špatnou zkušenost. Vím že na tohle ses neptal, ale nedá mi to a musel jsem to napsat :o))
Díky všem za vysvětlení a zkušenosti. DD bude asi dobrá volba, už se těším na kolo.
Vlas
Dobré, to já měnil jedny převodníky co jsem k smrti utahal. Při rozjezdu na prostřední po takovým nečekaným brždění jsem zabral tak, že ten převodník se ohnul. To s tím tak špatně zacházím nebo co? Jak je možný, že taková šedesátikilová zdechlinka trhá řetězy a převodníky, a jiným se to nestává? Ale podle Aleše byl po 5,5tis. km ten trojtalíř při mým stylu jízdy třikrát po smrti.
Ale stava,sice nejsem sedesatikilova zdechlina ale prostredni prevodnik na Deorkovych klikach bylo opravdu strasny blato,kdyz jsem poradne zabral tak se ohnul.Vyresil jsem to koupenim lepsich prevodniku.Co se tyka opotrebeni prevodniku,hodne jim uskodi provoz s vytahanym retezem.Novy prevodniky jsou CrMo Heat Treated (doufam ze zakaleny,ne vyzihany) tak snad neco vydrzi.No rozhodne se neohybaji.
A jak vytahaný řetěz je vytahaný? Myslím jak se to pozná z té měrky, ta má myslím 4 zuby, když zapadne úplně vyměním. To je asi pozdě, co? :-)
Já bych si chtěl k budoucímu Maxu DD objednat dopředu také trojtalíř, abych zvětšil rozsah převodů. Chtěl jsem se zeptat, jestli vzít ten co nabízí Aleš standartně (tuším, že nějaké Sugino) nebo rovnou zainvestovat do něčeho lepšího. To by ale asi chtělo i jiné kliky a osu, než to nabízené Sugino. Podotýkám, že jsem 96 kg zdechlinka.
Ten standard je celkem slušnej. Já ho odrovnal až po pár tisících a to se s tím nemazlím. Ve městě se jezdí brzda-plyn. A myslím Aleš (Azub) říkal, že neví o nikom, kdo by to zrušil takovým způsobem jak já.
Pokud budeš shánět něco jinýho, narazíš na problém. Sehnat tyhle počty zubů moc nejde. Nevím, jestli chceš tím trojtácem + DD zvětšit rozsah na obě strany nebo jen na jednu, podle toho pak budeš volit velikost talířů, ale i tak se ti to asi bude shánět špatně. Napřed jsem si myslel, že si nový seženu sám, ale rychle jsem zjistil, že jestli nechci měsíc čekat na spešl objednávku něčeho co normálně v cykloobchodech nemají, tak je jediná cesta objednat u Azubu ty samý co tam byly.
Chtěl bych rozšířit rozsah na obě strany. Vezmu tedy asi ty standatrní - jsou i v příjemné ceně. Dík!