Před chvílí jsem si otevřel nakolácký stránky a m. j. našel rondův příspěvek (s fotečkou) ze včerejšího večera v tématu "Zabezpečení kola". Ta dáma v podvazkách sice vypadá velmi dobře, ale ten moped - ten je přímo nádherný! Takový moped bych jednou - na starý kolena - rád měl.
Když mi bylo patnáct, tak jsem koupil z druhé ruky za čtyři stovky skvělý moped Stadion S1. Byl v perfektním stavu a já si ho hleděl. A můj kamarád měl Jawettu Sport, taky pošušňáníčko. Sice jsem si v patnácti našetřil a koupil taky Jawu 50 - 21, stála tehdy 3680,- Kčs, ale ten moped byl prostě lepší.
V prvním roce po velkým třesku v roce 1989 mi vykradli garáž a od tý doby je nemám...
:-)
Také mám tyhle stroje rád a líbí se mi. Pár fotek pro inspiraci, na druhé fotce je velmi zajímavá úprava - vodní chlazení
Teda na tý druhý fotce - to je mašinka! :-)
Tak pár pěkných kousků je občas k vidění. Na druhý a třetí fotce je lepší detail vodního chlazení.
Kde jsou ty časy, kdy se v Rakovníku vyráběli mopedy Stadion.
V sousedním městečku je rodina, táta a syn a ti mají plnou garáž Pařezů. Mají je všechny v perfektním stavu, jako kdyby zrovna sjely z výrobního pásu. Také mají spotřebu 3 litry leštěnky na 100 km.
když mi bylo mezi 12ti a 13ti tak jsem si na brigádě vydělal za prázdniny 72,-Kčs a tatík sehnal za 700,- Stadiona. Taky S11 pokud vím.
Byl jsem z něj nadšený. Asi po roce jsme ho půjčil kamarádovi z ulice a už jsem ho nikdy neviděl. Trvalo aspoň rok, než jsme z něj vykopal aspoň ty peníze a už jsme se s ním nebavil, byť on to párkrát zkoušel ještě v dospělosti.
S11 jsem měl taky, byl to stejnej ročník jako já, kupoval jsem ho za 150,- a po třech letech jsem ho prodal za 300,- ;o))
Kolega z práce se věnuje restaurování mopedů.
nejlepší na tom bylo, že sem do toho nalil tři litry benzínu a trošku oleje a ta plná nádrž mi vydžela asi půl roku :-)
To jsi toho moc nenajezdil :-))
nebylo mi ani patnáct neměl jsme na to papíry, zkrátka prostě jen mezi vesnicema po okolí. Vypadal ale tak úžasně, že mi ho záviděli i ostatní kluci a tak jsme si prohazovali stroje a já jel chvíli na krosce, chvili na Simsonu, MZtě nebo 350tce
Jasný, než se po vesnini a okolí na těch splašených trubkách namotalo 150 až 200 km, tak to chvíli trvalo a člověk si dost užil
přesně tak. Do patnácti let jsme jel v podstatě na jakýmkoli druhu motorky do obsahu 500 různých výkonů. Skoro na všem, co se dalo běžně koupt a najiít různě po garážích. Od novejch 350 po veteránový kusy a včetně doma dělanejch krosek.
Minimálně od sedmnácti, ale spíš dřív mě to nějak pustilo a do 27 jsme na tom nejel. Pak jsme si udělal papíry a koupil starou panelku a brzo mě to přešlo a nějak mě to dote´d nebere.
Možná si od babí vezmu pionýra, kterýho jsme jí dal opravit a ona už po somdesátce nejezdí a budu ho používat na cesty do Prahy. Akorát dneska už s helmama pruděj moc a já s ní prostě nejezdím.
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=98944
8-)
No jéje, v roce 1986 jsem si koupil Babettu. Jel jsem si pro ni vlakem z HK do Českých Budějovic (to je tam, kde by chtěl žít každý...), byla pracně vytelefonovaná, byl o ně frc. Prodavač se mě ptal, kam ji mají poslat. A byl docela paf, když jsem mu řekl, že na ní jedu domů. Chytli v něm saze, začal obcházet vystavený kousky a netuším proč se zastavil u té mojí budoucí a prohlásil, že tahle je ta ona. Na námitku, že má prasklý kryt mi odpověděl, že se to prohodí s jinou a že si to prasklý čongové ještě rádi odvezou. než jsem dojel domů, byla zajetá :-) Makala pak naprosto bezchybně dva roky (cca 14 tis. km), potom jsem si ji blbec nechal ukrást.
Kamarád si po mém vzoru taky jednu pořídil a tak jsme jezdili různé vejlety. Co tak pamatuju, tak jednou jižní čechy asi 550 km za den, třístovek nepočítaně. On jezdil i několikrát týdně za holkou z HK do Prahy na noc a ráno domů. Od března do podzimu nalítal přes 13 tisíc.
Já se můžu pochlubit bláznivinou, kdy jsem jel víceméně non-stop z HK na hranici tehdejšího SSSR, tam se jen otočil, pádil až do výběžku za Aš a hned ještě zas domů. Hodilo to 2058 km a protože jsem si to tehdy blbě rozvrhnul, jel jsem to celých 58 hodin (cca 2 hodinky spánku na krajnici u Jihlavy). Byla o mě pak i zmínka ve Světě motorů :-)
Teď po létech jsem si zas jednu pořídil a trošku jí pošlechtil (chromy, perleťová metla, zatím chybí rámy na kufry). Ale asi půjde do světa, nestíhám ji užít a pak taky, jak píše už Jurimír, vopruz s přilbou. tehdy to bylo takové pohodovější a operativnější, někam se dojelo, stáhnul se kulich a dal do kapsy. A v létě vítr ve vlasech...
No a na půdě čeká na svůj čas rozebraný a opískovaný mazlík, Stadion S 11.
Jsem na vejšce mívala takovouhle :)
http://www.sesa-moto.cz/galerie/nahled2/foto26...
Po nějakejch čtyřech letech denního provozu začala stávkovat, tak jsem ju nechala za pětikilo klukům ze Svazarmu, ať si ju spravěj.
Na nádrži měla ze samolepek vystříhaný jméno :)
Ta na obrázku je ta tvoje, nebo jen ilustrační ? Že je to nějaký mezidruhový mix :-) Jinak tyhle jednokvalty bývaly takový jednoduchý dělníci, plížidla na ryby a zpátky.
Ilustrační, ta moje byl tenhle typ, akorát světlo měla jiný... Jsem ju uvazovala řetězem ke kanálu před barákem. Při blokovém čištění jsem na to zapomněla, ale nic se jí nestalo, objeli ju. Museli by buď přeseknout ten tlustej řetěz nebo to odnést aj s tou mříží. :))
Stadion S11, celý jsem ho rozebral, měl jsem rozpůlenej motor, a po složení zase jezdil Bylo mi čtrnáct. Spojkový lamely s tím nalepeným korkovým obložením se musely shánět v mototechně v Plzni, jinde ten sortiment už nevedli. A já vyrůstal na Valachách.
Jinak o babetě trochu uvažuju na cesty do dálek, s brašnama podobně jako na kole... Důvodem je čas. Kolo je na dálky skvělý, ale chce čas. Natěžko dlouhodobě víc než stovku denně nedám, na mopedu bych dal dvakrát třikrát tolik. A na babetě bych se nebál po dálkových cyklostezkách, samozřejmě slušně a totálně ohleduplně vůči cyklistům, kterým patří především. Mopedy v Evropě na cyklostezkách vídám a vždy vůči kolu naprostý respekt, slušnost. Jde to.
ideální by byl na ty stezky čtyřtakt nebo aspoň kvalitní olej / a né léty prověřenej, ale smrdící, M2T, navíc, v malém,byť výrobcem doporučeném, ředění 1:33/
Bože můůůj, to se nestydíš takhle nahlas říct M2T ??? Honem si běž vykloktat... Tenhle sajrajt ani na řetěz. Po něm jsou ve vejfuku z karbonu krápníky. Když nic jinýho nebylo, tak jsme během vejletu taky třeba i dvakrát, třikrát pucovali totálně zacpanej vejfuk na Babettě. větší kubatury si s tím nějak poradily (silnější trubky, větší průvan), ale tyhle kozí dechy se hned ucpávaly a pak se to dusilo, neřadilo, nejelo. Slušnej olej můžu poradit, ale asi budu mlčet, abych tomu Shellu (SX2) VSX2 nedělal reklamu ;-)
Co bych se styděl?! Když jsem začal jezdit /v 70 letech/ na pionýru, tak snad ani jinej olej nebyl. Později jsem měl i klasiku Jawu 350 a když to člověk kapku smahnul, tak za ním zůstávala mlhovina. Nějaký "Šel"?, možná v tuzexu. Ale jináč jsem si i jako nemajetný studentík pěkně pojezdil, benzín stál cca 2 kačky.