Zdravím všechny zdejší majitele lehokol a hlavně tříkolek.
Právě jsem ve fázi výběru své první tříkolky.
Již jsem zaplatil zálohu a domluvil jsem se v AZUBU, že před tím, než se rozhodnu pro jeden z jejich modelů, tak si je zajedu ještě vyzkoušet. (měl jsem sice možnost se projet na Brněnském Veletrhu, ale po ujetí pár metrů si to člověk prostě nevyzkouší)
Mezi tím bych se chtěl zeptat majitelů obou zmíněných modelů, na jejich postřehy a zkušenosti. Jaké jsou výhody obou modelů... např. jestli je zadní odpružená vidlice na TRIconu opravdu o tolik lepší, že stojí zato si připlatit, nebo jestli třeba stejnou práci zastanou pláště big apple.
Samozřejmě mě zajímají i negativní vlastnosti obou strojů.
Už jsem si pročetl snad všechny diskuze prohlédl všechny videa na YouTube na téma trojkolek.
Jelikož jsem nikde nenašel diskuzi na toto téma, rozhodl jsem se zaregistrovat a vytvořit toto téma.
Děkuji Vám Všem za vaše postřehy a připomínky.
Vasa.Prokop
nemůžu ti říci zkušenosti s posouzením obou variant.
vyzkoušel jsem ale mnoho tříkolek různých výrobců a to i těch opravdu známých a Azub neodpružená tříkolka byla co se řízení a jízdních vlastností uplně nejlepší na jaké jsem kdy jel.
S odpruženým kolem jsme ase projel snad jen na chvilku na Spezi a tam to na rovným asfaltu bylo jedno.
je fakt, že by se ti lépe hledala stopa, protože s tříkolkou je na našich silnicích prostě větší problém najít cestu, abys ani jedním kolem nevzal díru.
Dopředu musím říct, že lehokola Azubu prodávám, takže mám zkreslený pohled. Ale zároveň jsem měl příležitost obě tříkolky celkem dobře vyzkoušet. Preferuji dvoustopé stroje a hlavně ty dělané na rychlost.
Na otázku, zda zadní odpružení značně zvyšuje pohodlí, odpovídám, že ano. Výjimkou můžou být snad jen dokonale rovné německé cyklostezky. Na T-Trisce je každá díra a nerovnost projetá zadním kolem celkem ostře cítit, zadní stavba TRIconu pěkně žehlí. Jsem zvykej jezdit na kole, které celkem slušně pruží, a kvůli dírám moc nebrzdím. Navíc mám něco pod 60 kilo. Tím chci říct, že pro člověka, který jezdí na pohodu a má váhu průměrného lehokolisty, ten rozdíl na dobrém asfaltu nebude tak výrazný. Na polních cestách je ten rozdíl znát celkem značně. Jel jsem na TRIconu nastaveném na těžšího člověka lesem, říkal jsem si, že to zas tak moc nepruží. Přesedlal jsem na T-Trisku a zjistil jsem, jak moc jsem se mýlil.
Myslím si, že Big Apple nemůže nahradit aktivní odpružení TRIconu, ale nikdy jsem to přímo neporovnával.
Pak je tu ovšem druhá strana mince, aktivní odpružení a skládací mechanizmy dávají prostor k poruchám (jak jsou ve skutečnosti poruchové, nevím). Z tohohle pohledu mi přijde zajímavá i Eco tříkolka, má stejnou geometrii jako T-Tris. TRIcon má také proti ostatním tříkolkám delší rozvor, což trochu mění jízdní vlastnosti. Zda k lepšímu nebo k horšímu záleží na konkrétním použití tříkolky. Na horších cestách asi spíš k horšímu, ale to je spíš takový pocit. Navíc je ten rozdíl doopravdy malý, oproti výhodě odpružení v podstatě zanedbatelný.
"Preferuji dvoustopé stroje " má být asi o tom, že preferuješ spíš jednostopé, ne ? :-)
nebo chtěl napsat dvoukolové...
čtyřkolku asi nemyslel. Těch moc není. Já jel jen na jedný a Snilard žádnou určitě nevlastní.
co se týče toho skládání, tak to mě na těch trojkolkách zaujalo nejvíce.
viděl jsem na YouTube jak se dá TRIcon parádně složit. to se vlakem, nebo autem bude cestovat úplně parádně.
navíc bych chtěl jezdit do práce a moc místa v kanclu nemám.
Do nebo prostě na cestování se to dá složit krásně. Uplně to ale rozkládat tak jak je na videu, by mě asi každej den dost otravovalo. Ale nevím, kolik máš místa, pokud by to stačilo jen "zlomit" tak to jo. Jinak ta tříkolka je prostě nádherná, když s ní kluci vylezli, tak jsem nad ní uplně slintal:-)
Nj,já kvůli ní prodal Maxe,a už mám Azub Eco doma.Zatím mám najeto 30km,takže zatím jen nadšení,zkušenosti téměř žádné.
I tohle: http://www.youtube.com/watch?v=ky6VvCHZGus
Jak píše Jurimír. Rozpůlit vejpůl jde celkem rychle. Složit TRIcona do malého balíku je už celkem na dlouho. A ani není dělaný na to, abys ho dvakrát denně skládal a rozkládal.
Jo tohle video jsem viděl taky. úplně skládat a rozkládat každý den asi nemá smysl, ale přeložit ho napůl a vynést do prvního patra snad bude v pohodě. Rozhodně si myslím, že stěhovat do kanclu trojkolku vcelku by byl problém.
Uvidím, třeba zjistím, že i přes skládací mechanismus to bude problematické a na cestu do práce zůstanu u kolobky.
A čo takto sa pozrieť na SPEZI 2013 ... a máš to všetko na jedom mieste a môžeš porovnávať a porovnávať a .....
no jelikož SPEZI 2013 je až v dubnu a navíc zasahuje přesně do akce Bílý kámen (vojenský prostor Libavá) a navíc je to strašně daleko, domluvil jsem se předběžně na příští týden přímo v UB na zkušební jízdě.
Tady jsem psal hlavně proto, abych získal nějaké další informace od majitelů, které by mi mohly být nápomocny při výběru.
Zatím to vypadá, že asi zainvestuju a pořídím si TRIcon.
AZUB-áci by se letos měli vyskytovat tu:
http://www.azub.cz/media/
Mám za sebou prvních pár set kilometrů na Triconu a spokojenost. Síla zvyku nutí se předními koly (která vidím) díře vyhnout a když to vezmu mezi, jak jsem zvyklý z auta, tak zadní kolo tu díru vymete. Bez pružení by to asi bylo dost nepříjemné. Co se týká skládání, do patra v paneláku ji nosím bez skládání, na výšku snadno dveřmi projde.
OT: doufám, že nám ji ukážeš na SVČ :-)
http://www.nakole.cz/diskuse/16039-lehokolovy...
Hromada děr se dá projet tak, že díra projde mezi předními koly a zároveň ji mine i kolo zadní.
no po letošní zimě nevím nevím ... kdybych některé spojnice u nás nazval "cestami" tak bych hluboce urazil všechny slušné cesty...bohužel. :-(
Mám GS GTO a průjezd děr které mi vlezou mezi přední kola řeším zapřením o řízení a tím se nadzvednu, ve chvíli kdy je zadní kolo na hraně díry ruce povolím a a tím tříkolku odlehčím. Chce to cvik, rychlost minimálně 20km/hod a samozřejmě jet na lehko. Je zajímavé že přesto že jezdím pláště schwalbe big apple na minimální tlak, ještě sem duši necvakl, asi to bude i silnou duší, žádné light nebrat. :-)
na minimální tlak? tak to se asi musíš dost nadřít ne? já na kolobce jezdím na 5 atm. i když doporučený tlak je 4,5 a když mám náhodou míň, tak je to sakra znát.
Ani ne. :-)) http://jurastrike.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/ Hmotnost je rovnoměrně rozložená na tři kola, takže srovnání s jednostopým prostředkem je mimo. Jezdí to padesát do ostrých zatáček, s aktivním odpružením by to nešlo, ty big apply bohatě stačí. Jinak za 70 000Kč je na prodej. :-)
Teda dát tam motor ze sekačky na trávu to je mazec :-)) ... to se potom nedivím, že neřešíš málo nafoukané duše.
Jinak dost dobře máš vyřešené to osvětlení. taky jsem nad něčím podobným uvažoval, ale spíše se ty baterky pokusím umístit přímo na blatníky.
Je to v podstatě jediný legálně použitelný spalovací motor který se dá na použít aby byl zachován charakter jízdního kola.
Světla se otáčí spolu s kolama, tak je to správně, tak to má byť. :-) Jinak pozor na výběr světel, super silné světla sou v silničním provozu na houby, oslňují, mají optiku určenou do terénu. Mám tam sigmy powerled black a i se kšilty jsou v podstatě nepoužitelné. Mimo provoz jsou zase super, na 100m viditelnost. Do silničního provozu mám Sigmu Pava, je sice slabší, ale neprovokuje řidiče v protisměru.
Já mám na kolobce zatím jednu Fenix TK21 a ta má 468 lumenů, takže taky parádně oslňuju protijedoucí auta(a to nemluvím o módu stroboskop). Ale lepší je jim trochu víc zasvítit to ksichtu, než kdyby tě sejmuli.
Plánuju dokoupit ještě jednu stejnou a používat je na trojkolce obě.
Na kolobezce nebo klasickem zabradli mas svetla relativne vysoko, takze je muzes sklopit tak, abys neoslnoval. Na trikolce to tak dobre nepujde - mas mensi uhel.
Kdyz mne bude cyklista oslnovat, probliknu ho (mysleno za volantem). Kdyz Te problikne 50 auta za sebou, prestane Te to bavit. Ve vedklejsim vlakne jsem daval odkaz na zajimaveho Fenixe, ktery je jak dostatecne silny, tak ma silnicni optiku.
Tak pánové.
Dnes jsem byl se strýcem v UB vyzkoušet si oba modely.
najeli jsme na nich 20 kilometrů a nakonec jsme se přiklonil k TRIconu.
Jeli jsme po cestě, panelech a hlíně. Rozdíl v odpružení není zas až tak velký, jak by se mohlo zdát. Odpružení je znát hlavně při přejíždění příčných nerovností a sjíždění z vysokých obrubníku, kdy se trojkolka citelně zhoupne a nedrcne to s Vámi tak jak na neodpruženém modelu. Při jízdě po rozbitých cestách a občasného najetí do výtluků po zimě zas až tak velký rozdíl není.
co mě trochu překvapilo bylo, že u neodpružené se nám zdálo, že je méně ochotná se překotit při prudkých zatáčkách (to by mohly mít na svědomí trochu méně nafoukané duše, ale je to jen má domněnka).
Dlouho jsem se rozmýšlel, a nakonec vyhrál pocit, nad logikou a přiklonil jsem se k odpruženému modelu, který je sice dražší, ale pocitově mi sedl lépe.
Ještě bych doporučil dokoupit pedály SPD, jelikož se mi několikrát stalo, že mi sklouzla bota, což by mohlo být při rychlejším sjezdu nebezpečné.
Jinak bych Vám chtěl všem poděkovat za Vaše názory a postřehy, které jste zde psali.
Jakmile budu mít TRIcona doma a začnu jezdit, dám sem další informace, pocity a postřehy pro další potenciální majitelé.
Na závěr bych se chtěl zmínit o motoru BIONX, který byl na TRIconu namontován. Na jednom kopci jsem ho zkusil cvičně zapnout (jinak jsem jel bez něj) a musím říct, že jak nejsem příznivec elektriky, tak u tohohle systému jsem byl nadšen. Je až neskutečné s jakou lehkostí se dá vyjet kopec. Jednotka ví, kolik síly dáváte do šlapání podle toho Vám pomáhá a když sjíždíte z kopce a zapnete rekuperaci, tak Vám nejen dobíjí baterii, ale hlavně šetříte brzdy. Není to jak levné systémy, které fungují jako plyn na motorce, když nešlapete, nepomáhá.
Jediné co mi brání si jej pořídit, je bohužel jeho cena. Do rozpočtu se už zkrátka nevešel, ale vždy se dá později dokoupit.