Ahoj. Když máš motor vpředu tak dobrý, z klouzačky tě vytáhne i když hrabe jen to nesmíš přehnat, já mám motor vzadu a to je srandy kopec... :-).
Jinak to chce vypnout pedelec a jen jemnou práci s plynem, pokud ho nemáš tak používat jen co nejnižší dopomoc, zkus obout gumy s hřeby a po troše tréninku si to užiješ :-).
Já jsem si myslela že motor vzadu bude na sníh lepší, ale koukám asi ne. Plyn nemám ale s nejnižší výpomocí to zkusím, jezdím většinou na dvojku ale zkusím i za jedna. Co ti to dělalo s motorem vzadu?
Souhlas s Primasem, že v zimě to může být s elektrokolem docela zábava. Má i pravdu s tím, že přední pohon tě v některých situacích vytáhne z měkkého sněhu. Vtip je v tom, že aktivní přední kolo se tolik do měkkého povrchu, ale naopak se z něj hrabe. To platí jak o štěrku, bahně, sněhu. Další plus je to, že celkový výkon kola - tedy tvůj a motoru - je rozložený na obě kola. To je dobré obecně na kluzku. Samozřejmě v příliš prudkém kopce to pak už přestává být výhoda. Takže ikdyž dneska už preferuji spíše zadní pohon, tak musím uznat tyhle výhody. Když před 2 roky začínal v zimě s předním pohonem, tak to bylo někdy docela o hubu, protože jsem to testoval, na silnicích s čerstvým i uježděným a uklouzaným sněhem, ale musím zaklepat, že nikdy jsem se s tím nenatáhl. Na náledí se hold musí opatrně. Pokud se to přední kolo na chvilku protočí při přímé jízdě, tak se většinou nic nestane, ale horší by to bylo v zatáčce.
No, do zatáček bych byl opatrný, zamrzlá kaluž může překvapit. Pokud je to model 2012, při otáčení na náledí přepni radši na nulu. U 2011 se dá přidržet zadní brzdu , jen lehce, kdy ještě nebrzdí, ale spínač odpojí pohon.
Teď si nejsem jistá jestli je to model 2012, kupovali jsme to loni na jaře. Táta mi tam dodělával ten odpojovač pohonu na přední brzdu, jednou mě to ale vypeklo. Kolo mi přestalo jet, no a nepřišla jsem na to čím to je, že není kontakt. Když vidím na čem jezdí naše listonoška, žádný horský kolo s širokýma pneumatikama, a jezdí za každého počasí a bez problémů, tak mě to taky láká ale bojím se.
Kdyby byl problém s odpojovačem, poradíme, pošlem, máme to skladem.Mail na mě je [email protected] . Funkce odpojování se dá poznat když podržíš páku zabržděnou a zapneš systém. Naskočí ti error 25. Jakmile páku pustíš, error zmizí. Pak je vše ok. Pokud nezmizí, je to stále sepnuté nebo někde ve zkratu, odpojit.Rok 2011 má stříbrnej motor a displej na straně řídítek, 2012 má černej motor,displej uprostřed řídítek .
Jak se chová na kluzkém povrchu elektro v předním kole? Ten silný záběr musí dost zlobit a prokluz musí být dost nepříjemný a rizkantní, nebo ne?
Jela jsem jen párkrát, takže zatím žádné velké zkušenosti. Když je člověk trochu rozjetý tak to docela jde i na rovný cestě do kopečka, ale rozjíždění by bylo asi horší. Mám širší pláště a ty docela drží stopu ale sníh a led má opravdu tisíc podob.
Mám silný zadní motor a na sněhu nebo náledí je to vysloveně "o hubu".
Jezdím na ovládací páčku, a ta mi neumožňuje ovládat hnané kolo s citem jako při šlapání, záběr je rychlejší, akcelerace velká, stačí malinko a ležím (mám vyzkoušeno).
Pokud leží ujetý sníh, nebo je náledí, raději kolo kousek povodím. Fakt je to hned.
Pád na bok sice nic moc nebolí ani neublíží, ale nebaví mě kupovat dokola furt nová zrcátka.
A na silnici by to pak mohlo být fatální.
Já mám motor jen 250 a ještě jezdím pomalu a spíš se kochám krajinou. O zimním ježdění by nám asi nejvíce mohl říct, jan Kopka extrémní biker, zrovna se chystá na nějaký závod. To jde mimo mé chápání.
Ten ale nema motorek. 8-)))
Tomu nevěřím, určitě někde nějaký mít musí :-)
Já zase jezdím jen do hospody,
ale mám to 200 metrů po neudržované cestě než se dostanu na více-méně udržovanou silnici.
A právě na tom kousku 200 metrů jsem si nacvičil, že to vůbec nemá smysl zkoušet.
Můžu ject krokem, nohy do praku abych vyvažoval, popřípadě zachytil pád, nejde to.
Jak je to neudržované, někde trochu víc sněhu, zklouzne to a hned to padá k zemi. Jinak mráz nevadí, víc to žere, ale jinak v pohodě, na suché nebo vymrzlé vozovce.
..dovolím si také přidat svoje poznatky se zimní jízdou na elektrokole, snad to bude někomu ku pomoci.
Zimu jezdím několik let. Používám kolo Dahon Matrix se zadním, přídavným pohonem Cyclone 500W.
Roky jsem jezdil na celoročních pláštích typu DH s velmi hrubým vzorem, vždy šíře kolem 2.5" V roce 2012 jsem se odhodlal k zásadní změně a pořídil si úplně poprvé hroťáky Schwalbe Ice Spiker PRO 2.35".
Tyto PRO pláště jsou z kevralu, což má vynikající vliv na váhu a navíc jsou 100% ohrotovány (cca 360ks) chrom-wolframovými karbidy.
Ty jsou důležité proto, že se prostě snad ani nedají ojet ( nejen v zimě na sněhu-ledu, ale ani na asfaltu, betonu apod.) a ten plný počet hrotů zase znamená, že ani centimetr styčné plochy pláště s podkladem nebude bez jištění a to zejména ani při klopení zatáček nebo nájezdu na zledovatělou šikminu.
Co jsem je mohl o letošní zimě a během cca 400km tvrdě otestovat, tak musím konstatovat, že zcela předčily veškerá má očekávání.
Byla to první zima, kdy jsem skutečně ani jednou nespadl a že jsem se na nich naprováděl nějakých jinak předtím nepředstavitelných kousků. Jezdilo se v podstatě denně a na všech typech povrchů, tedy asfalt, led, ujetý/čerstvý sníh, solná břečka typu mejdlo. Mejdlo je nejnebezpečnější na silnicích. Pokud je ale vrstva taková, že se plášť resp. hroty protlačí až na pevný podklad (což je vždy pěkně slyšet), tak je vlastně jízda vždy zcela bezpečná. Mnohokráte jsem z kopce předjížděl i auta jedoucí raději krokem nebo zcela bezpečně dobržďoval na křižovatkách. Asi mnozí řidiči nechápali, ale je to tak.
Závěrem odkaz na obrázky kola s hroty z mojí galerky neboť obrázek může říct víc, než tisíc slov: https://agilka.zonerama.com/Album/64343?secret...
Další - nejen zimní fota tady: https://agilka.zonerama.com/Album/9484?secret...
nebo i zde: https://agilka.zonerama.com/Album/30666?secret...