Prosím o radu: v minulých dnech jsem tak trochu "vylepšil" jednoho starého favorita, převody 3 x 5 - původní pětikolečko (+ pětipolohové SIS řazení + přehazovačku s krátkým raménkem) jsem nahradil šestikolečkem (+ šestipolohovým SIS řazením + přehazovačkou tourney s dlouhým raménkem). Vše shimano. A dal jsem i nový řetěz, rovněž shimano. A je tam problém: ten řetěz má jen 112 článků a já ho chtěl mermomocí využít, i když jsem při montáži viděl, že by měl být o trochu delší, že by měl mít 114 článků. Prostě jsem ho nanýtoval - a došlo k tomu, že to nejde přehodit na největší pastorek 28 zubů, sice to řazení tam palcem pootočím, ale jak ho pustím, tak řazení skočí samo zpátky na předposlední pastorek. Dorazama to není, přece jenom jsem už pár přehazovaček namontoval. Myslíte, že to může být tím řetězem, který by měl být o ty dva články delší? Já totiž delší na skladě nemám, musel bych ho koupit - a kdyby to nemělo být tím, tak by to byly vyhozené peníze, jsem zařízený na jiné řetězy a pro tenhle bych neměl využití.
Dík :-)
Krátký řetěz by tě omezoval jen na velkém tácu, a řetěz by z největšího pastorku nepadal, ale napnul by se a odmítl by dál otáčet klikama, resp. při šlapání nohama bys ho nejspíše přetrhl.
Jestliže to na velký pastorek nejde hodit ani když máš vpředu zařazený střední či malý tác, je chyba jinde.
Pokud jsi neměnil distanční podložky, jen z náby sundal pětikolo a dal tam šesti, je největší pastorek na stejném místě, jako byl největší pastorek na pětikolečku.
Jediné, co nme napadá, je přílišné křížení řetězu (převod velká-velká) v kombinaci s dlouhým ramínkem a krátkým řetězem, to se může projevovat popsaným způsobem (lidově: tah kříženého řetězu "přepere" přehazovačku).
Teď me napadla jedna věc: co je to za šestikolečko (výrobce)? Jestli je např. šestikolo české (Velamos, a tuším také stará Campa, ale tím si nejsem jist) a zbytek řazení SIS, tak je to normální. Šestikolo SIS má imho už tenčí podložky, tedy pastorky blíže sobě, tedy řadí vždy o menší kousek, než jsou rozestupy pastorků, a projevuje se to přesně jak popisuješ.
Vše je shimano, takže kompatibilita je zaručena. Křížením řetězu to není - nedrží to tam ani v kombinaci malý převodník - velký pastorek.
To je divný... a jde vůbec tahem lanka na největší pastorek zařadit?
Co tam je za náboj, závit nebo kazeta? Stejný na kterém bylo pětikolo? Nepřidávals tam kvůli kolečku navíc nějaké podložky?
Náboje klasické staré favoriťácké (zrenovované), napletl jsem nové ráfky, závit - no ten favoriťácký, šestikolečko shimano, řetěz shimano určený pro 7/8 kolečko. Podložky jsem nepřidával. Pětikolečko jsem měl na jiném výpletu, ten jsem sundal a dal fungl nový. Původní pětikolečko bylo rovněž shimano, přehazovačka shimano SIS s hákem, tu jsem sundal a dal novou shimano tourney s hákem a dlouhým raménkem - vypadá to pěkně, jenom to zatím fachčí na pěti pastorkách místo na šesti.
Teď před chvílí jsem to zase šteloval, výsledek: řazení palcem natlačím na největší pastorek, řetět to na ten největší pastorek dostane, jak řazení pustím, tak se páčka sama vrátí o stupeň dolů, ale řetěz zůstane na největším pastorku!! Začínám z toho být jelen, už jenom zatroubit a najít si laň :-)
Dorazy jsou naštelované dobře, dokonce jsem zkusil nechat na horním dorazu ještě o trochu víc vůli, takže místo pro pohyb přehazovačky tam je. Tímhle zo zjevně nebude.
Já si už tak říkám, že tam asi vrátím pětikolečko... ale zase na druhém favoritu ta šestka pracuje naprosto vpohodě.
Teď mě ještě napadá: nahoře na řazení, na tom krycím kolečku, je nálepka - tu sundat a šroubovákem trochu přitáhnout ten středový šroub, co to udělá.
A když tam zařadíš ten nejlehčí převod, cvakne ten index? Zkus úplně povolit lanko, nebo vyháknout bowden ze zarážky, jestli je máš proříznuté, prostě aby lanko na tu páčku nemělo žádný vliv. Tak zjistíš, jestli je závada na páčce(neudrží krajní pozici i bez lanka), nebo jestli jí silný tah lanka nedovolí jít až do pozice, ve které to cvakne, nebo tuto pozici udržet. Nebo mě ještě napadlo, esi se Ti ta páčka v krajní pozici nešprajcuje o něco v sousedství, třebajs o brzdovou páčku.