Ahoj,po operaci karpalu a kvuli pokrocilejsi artroze v zapesti uvazuju o odpruzeni riditek. Ty nejak vymizely (nebo se mylim?), muj trek uz neni nejnovejsi a tak zbyva asi odpruzena vidlice( nic extra, at neni drazsi, nez to kolo :-). Jezdim hlavne bocni cesty, ruzne chodniky a polnacky, mam neco pres 80 kg. Zvladam vse i s pevnou vidlici ale nekdy zapesti po jizde vecer dosti boli. Vyresi mi to nejaka z levnejsich vidlic? Zamykani asi pri svem stylu jizdy nepotrebuji. Staci kratky zdvih a bez tlumeni? Diky.
Zcela jistě nechceš vidlici BEZ tlumení;-) Vidlice by mohla něco odlehčit, ale nepobere všechno.
Hodně dělají vhodné gripy (rukojetě, madla). Já mám rád silné pěnové (jsou příjemné bez rukavic), dělají se gelové, ty by mohly slušně tlumit.
Možná karbonová řitítka. možná vhodný tvar (vlajdy).
A taky vhodná poloha řitítek, aby na nich nespočívala moc velká část váhy těla.
...když uvážíš, že vše by vyřešil odpružený představec za cca 500-600Kč, kdyby byl k mání, ušetřená suma by pokryla náklady týdenní dovolenky :-((
A proč se teda odpružený představec nevyrábí, když jednu dobu to byla děsná móda, a tolika lidem by se hodil?
(Mám pro to takovou ošklivou ideologickou teorii: zas tak moc lidí o něj nestojí, především proto, že je funkčně k ničemu).
Před pár rokama jsem se o odpružený představec dost zajímal, ale nakonec jsem došel k závěru, že až tak vhodný není - hlavně si člověk musí zvyknout, že když zapracuje, tak poklesnou celá řidítka, takže pozor na přelítnutí dopředu.
Nicméně celkem bez problémů je k sehnání v Rakousku a v Deutschlandu.
Raději bych volil ty měkké pěnové gripy + měkčí vidlici :-)
tvá ošklivá teorie je bohužel pravdivá- z komerčních (nejen) důvodů se odpružení přesunulo na vidlici (kde jistě řídítka "nepoklesnou", jen je ten pocit "vyvážen" cenou vidlice + časem výměny :-((
V tomto pripade rad verim, ze neslo jen o komercni duvody. Odpruzeny predstavec jsem mel, pomerne zahy jsem ho odmontoval (a dodnes mi lezi na skrini, nikdo ho nechce). At uz se tam nastavila jakakoliv "tvrdost", mel jsem z toho velmi neprijemny pocit nedostatecne kontroly nad kolem, vcetne urcite nevypocitatelnosti - az nebezpecne. Odpruzena vidlice se s tim neda srovnavat - tam je "volne" jen predni kolo, ram (pres hlavu) mas v rukou stale pevne. Je to opravdu veelky rozdil. :)
Neznám lepší řešení než je lehokolo se spodním řízením.
No jo, ale ta investice.
...co neuděláš pro své zdraví!!! ;-), je pravda, že tzv. odpružené představce (asi proto, že byly za třetinovou až čtvrtinovou cenu),z trhu zmizely, což je škoda, protože při tomto problému by byly jednoduchým a účinným řešením. výměna vidle je dražžší a náročnější- navíc při předním nosiči vznikají další problémy a tímpádem náklady....
...když ho vlastníš, není co řešit- ale přejít z klasiky na leho jen kvůli odpružení řízení je nesmysl...
A kvůli zdravotnímu omezení?
...pokud jde jen o takové,jako uvádí tazatel, tak opravdu není co řešit....
Jsou lidi, kteří přešli kvůli mnohem větším prkotinám než je zdraví :)
Jojo, hlásím se do klubu... (ovšem otázku, zda kvůli karpálu nevyměnit horní řízení za dolní, zrovna taky těžce řeším)
Tak na tohle dilema bych doporučil to vyzkoušet :)
Jenže už jen z finančních důvodů bych ale začal změnou gripů, tvaru řiditek a odpruženou vidlí.
Odpruženou vidli samozřejmě mám, výměna tvaru řidítek by byla asi složitější a možná i dražší záležitost než výměna za dolní... a nejspíš by to nic neřešilo, na lehu na rukách žádná váha nespočívá, jde mi vyloženě jen o polohu zápěstí, která by mi přišla na spodním řízení ergonomičtější.
V podstatě jediné minus, leč pro mě nezanedbatelné, je výsledná šířka.
Tedy stáčím zakladateli téma jinam, ale výměna zkušeností, co se na "karpály" osvědčilo a co zas naopak, je taky dobrá, ne?
...co jsou "větší prkotiny" než zdraví?!
Ještě také existuje jednokolka a tam nějaká řiditka vůbec nemusí řešit.
Takze vyreseno? :-)
Diky vsem - nechtel jsem objevovat Ameriku, myslel jsem, jestli uz to nekdo neporesil. Koupit draho vidlu a nanic - jeden extrem. Vymenit gripy a byt to resenim... Lehokolo (stejne jako jednokolo) urcite pekne pojezdeni - vylety, cesty, ale pro me trochu specialni reseni, kolo mam jako predmet kazdodenni potreby, nejen nastroj na vylet. Urcite zustanu u kola a neco zkusim.
Samozřejmě, gripy a tvar řiditek dělají strašně moc a i málo odpružená vidle je taky dost znát.
Aniž bych chtěl nějak nutit leho, právě na denní ježdění je to podle mého, nejvhodnější řešení. Sám takhle jezdím od jara do podzimu skoro denně do práce a nikdy jsem výměny klasiky za leho nelitoval.
Taky jsem měl problémy se zápěstími(i když asi ne tak jako Ty), páteří, krční páteří, zadkem a tyto problémy přestaly.
Netvrdím že leho je ideální, ale ze zdravotních důvodů je to pro mě nejlepší volba.
Jen ta cena!