Ahoj, jsem tu úplně novej a hned budu otravovat. Chtěl bych si "postavit" skládačku, respektive trochu vylepšit standartního Terna. Jedna z věcí který mě trápěj je řadící náboj. Mám představu nějaké osmičky, Nexus nebo Alfine, na rohlíka asi mít nebudu.. Víte někdo, jaký je mezi nimi rozíl, respektive která z nich je lepší a proč? PAk jsem objevil ještě řazení od firmy Sturmey-Archer a o tm už vůbec nevím, co si mám myslet. Díky za radu. Possum
mám nexus 7 s protišlapem a spokojenost. Ta alfina by měla mít ještě hladší chod s menšíma ztrátama, ale i ten nexus mi přijde naprosto v pohodě. hodně se dočteš zde: http://sheldonbrown.com/internal-gears.html
Nejpodstatnější rozdíl je v tom, že Alfine má možnost pro kotoučovou brzdu, funkčnost bude stejná s Nexusem. Já mám na lehu Nexuse se silničním dvojtácem - kompaktem a bohatě mi to pokrývá potřebný rozsah převodů.
V tom případě by měl stačit Nexus, mám dojem že na rámu toho Ternu stejně nemám návarky na kotoučovou brzdu. Má to jen véčka. Vzhledem k tomu že to chci jako městský kolo, tak by těch 8 rychlostí mohlo stačit i s jednotácem vpředu ne?
Stačí bohaté sedm. V tom mém odkaze je někde porovnání 8x7 a sedmička vychází prakticteji. Já se rozhodl i podle ceny a jde s tím jezdit všechno. Doporuču tu protislapku brzdu, šetří spalky a třeba v namrzajicim snehu jsou vecka dost naprd.
Taky tak laxne uvazuju, jestli nedat nexus na treka. Ten nexus jde nastavit, jak silne prevody tam chces? A jde to kombinovat s presmykacem? Prece jen to kolo obcas vyvencim i mimo Prahu, kde jsou vetsi kopce, tak nevim, jestli by mi tam 7 resp. 8 prevodu stacilo.
Můžeš si zvolit libovolný pastorek a tím ty prevody ovlivnis presmyk muze byt, ale musíš vyresit napínani řetězu, treba starou prehazkou a to by mohl být problém, holfi bude vedet vic. Já díky jednomu tacu můžu používat jednorychlostni řetěz kterej je mnohem silnější a “nafurt“. A neboj i kopecky jdou vyjet.
A tak odhadem, kdyz bych mela nejslabsi prevod jako na 3x8, o kolik nejsilnejsich bych prisla? Kdyz beru treka do kopecku, tak natezko, takze silnejsi nejslabsi prevod, nez mam ted, bych nechtela.
Na tom mým odkazu je i gear calculator a tam si můžeš oboji zadat a porovnat si to. přijdeš o dost, já to na nejlehčí postavim na zadní když si nedám pozor ale pri rychlosti kolem 28km/h uz mám problém to utočit aniž bych si zasukoval nohy. ale to je na skladacce tak ten trek by mohl být víc v klidu.
Skládačka nebo trek, to přeci na rozsahu převodů nic nemění.
To ne ale ty větší kola lip jedou do kopce tak by nemusela jít tak do pomala a tím získat na druhé straně
Přesně naopak, větší kolo potřebuje na stejnou rychlost při stejné kadenci pomalejší/lehčí převod než u kola s menším průměrem.
Máš snad pocit, ze ti skládačka jede lip si kopce než trek na 28“? Já tedy ne, kadence nekadence. Zvlášť v terénu ti to maly kolo přejíždí mnohem víc nerovnosti co na treku. Setrvacnost vetsich kol je taky dost poznat.
Je tady snad řeč o převodových poměrech a né o pocitech z jízdy. :-) Převodový poměr a velikost kola spolu moooc souvisí a o tom tady je myslím řeč, jaký zvolit převodník/pastorek. Že mají větší kola lepší prostupnost a že jsou komfortnější, to je každému jasné a na druhou stranu výhoda menších kol do kopce snad taky(menší rotační hmotnost). Akcelerace malých kol taky není k zahození, ve městě styl brzda/"plyn" malým kolům přímo nahrává. Na tříkolce s 20" koly a Rohloffem to oceňuji velice, proto je nábojová převodovka kvůli rychlosti řazení bezkonkurenční. Mám i skládačku Tern P9 a silně uvažuju o Alfine 11, klasická přehazovačka do města není to pravé ořechové.
Ty bys měl dobře vědět jaký rozdíl je v převodech na 20" kole a na 28".
Lucie, já mám starou silniční 105 přehazovačku jako napínék a vzadu mám 24 zubů kolečko ajak jsem psal výš silniční kompakt, standartně dodávají na 26" kolech 19 zubů. Pokud bys měla na treku 48/38 a vzadu 19, bohatě by ti to stačilo.
20" nebo 28" to je jen o tom, jak velká dáš dopředu převodník a jak velký pastorek dozadu.
Naopak v tomhle ohledu je převodovka pro 20" výhodnější, protože s normálními převody ti nutnost velkých převodníků snižuje rozsah.
Existuje i originál napínák:
http://www.mastersports.cz/napinak-retezu-city...
Přesmykaci verzi nechci. Líbí se mi právě ta jednoduchost s pevným řetězem. Veverko už toho treka, kterej je ti stejně velkej, konečně dej do sběru a věnuj se safírkovi. A ten nexus mi můžeš dát třeba k velikonoční koledě místo vajíčka.
Jsem si rikala, ktery Possum si mohl dat prezdivku Possum. :-P Na safirovi je nesmysl jezdit do prace.
Aby sis na velikonoce nevylamal zuby, ale pro koledu bys musel do Alp. :-)
No přece ten nejpossumovatější possum, co jich u nás jen máme. Zjistil sem, že tenhle server je plnej lidí co na kolech nejen jezděj, ale i o nich dost věděj. A to je přesně to co zrovna potřebuju. Protože z některejch citybajkovejch vychytávek sem jelen. Na Jůli holt takový věci jako dynama v náboji, blatníky, nebo torpedo nemám.... Hm, do alp se pro nexuse nepoženu, ikdyž možná bych taky vyrazil někam s kobercema, jestli teda něco pěknýho nepoteče.
Pokud nemáš možnost napnout řetěz posunem kola ve vidlici, tak se napinaku stejně nevyhnes, já mám jednokladkovej od Force, rikal sem si, ze jedna kladka je na údržbu az az. taky budeš mít problém s no_turn podložkami. jsou jen na určitý úhly. Ja si vyrobil vlastní.
Ve vidlici se to posunout nedá, ale tvrdil mi kámoš, že by se to možná dalo pořešit jakýmsi excentrickým uložením středovýho složení. Prej to má tak na svým kole, ale zblízka mi to zatím neukázal, neb se bojí, abych mu neštípnul rohhlíka. Co to jsou no turn podložky? To bych neřek, co bude s jednou malou skládačkou za obštrukce.
Jo ten excentr je taky možnost. Pokud to seženeš bude to elegantní, to by mě možná taky zajímalo, když tak dej vědět kde to sehnat. Ty podložky brani protoceni osy v ramu, maji vystupky co se opiraji ve vidlici.
Budu se na to muset zajet podívat a zjistit kde to splašil. Já myslel že takový nějaký vybrání už na tý ose je. Jinak ten nexus má nějakou standartní šířku, aby se vešel do rámu, nebo s tím bude taky problém?
tak ten excentr potřebuje větší domeček. To zůstávám u napínáku, řezat do rámu si nebudu :-)
Ahoj, prosím o radu. Dostal jsem se dostal k řešení poměru převodů a vychází mi přední tác 46 zubů v kombinaci s převodovkou Alfine 11 nebo 8 speed. A řeším velikost pastorku, mám vzít 18 nebo 20 zubů?
Mozimy má taky alfine a pastorky si vzadu mění podle potřeby v terénu, že je to rychlé a jednoduché.
Tak a je to vyřešený. Nexus 8, vzadu pastorek 16z vepředu jednopřevodník 34z, napínák a hotovo. Je to zpřevodovaný hodně do pomala, ale kdo by po cestě do hospody závodil.... Jen mám ještě problém, po složení náboje mám dojem, že mi pastorek, kterej je zajištěněj tzv. snap ringem, doléhá na prachovku nexuse a tře se o ní, což má za důsledek, že když kolo někde tlačím, nebo jedu na volnoběh, tak se kliky lehce točí. Nevíte někdo co s tím?
To neni tim, on ten olej neco málo prenese a proto se toci. V mrazu je to horší. Nicméně na funkci to nemá vliv. Neřešit, jezdit. Kolik stala ta nába?
Neco malo pres dva tisice, koupil sem ji zapletenou ve velkym rafku, kterej byl bouchlej, z nejaky predvadecky. Takze prakticky novou, vymotal jsem ji ven a byl sem spokojenej az do ty doby, nez sem zjistil, ze na ni chybi ta prachovka a snap ring. Nastesti maj ve shimano service centru na konevce takovou kouzelnou krabici ruznejch zbytecnejch dilu no a tam ty chybejici veci meli :)