přibyla konkurence na tratích z Prahy do Brna a Ostravy. Máte někdo přehled o tom kde a jak se dají sehnat jízdenky za nejvýhodnější cenu? S předstihem na internetu? Je někde shrnutí/ porovnání jednotlivých dopravců?
Budu teď jednou týdně jezdit do Pardubic "na oběd", rád bych optimalizoval výdaje.
Jo a máš špatné informace, na trati Praha - Brno žádná konkurence nepřibyla. Ta je jen na relaci Ostrava - Praha.
Předpokládám, že téma tu nějakou dobu vydrží a o Brno usiluje Jančura i Novotný. Takže informace mám správné.
A není to jedno kam ten vlak dojede když chceš jenom do Pardubic ? :-)
Heleď, u normálního člověka bych to nechal tak, ale Hrabosh do všeho reje a každého furt opravuje, tak jsem si to neodpustil... ;-)
To jsem pochopil, jen mě zaujalo, že on na to nic :-)
A z Ostravy do Prahy a zpět většina vlaků u ČD kola neberou a konkurence to na svých stránkách ani nenabízí. Tak pro cyklisty žadné zlepšení
V zimě toho asi je méně, ale přes "sezonu" (tj. kdy jezdí normální cyklisti, ne my magoři) těch vlaků (jen ČD; Vančura kola nebere, Leoš nevím), co kola berou, je (bylo) celkem dost (Pendolino a většina expresů). Teď bere kolo minimálně Pendolino, expresy/rychlíky nevím (a hledat se mi to nechce, nepotřebuji to vědět)...
Až na to, že do celého Pendolina se vejdou jen 3 kola. Když jsme jeli ve skupině do Břeclavi, museli jsme se rozdělit na trojice, jinak bychom tam nedojeli.
A proč tedy pendolínem, když to museli být postupně 3 soupravy?
Protože tam tehdy nic jiného nejelo (je to 5 let zpátky). Nakonec poslední skupině Pendolino stejně ujelo a dostali jsme se tam nějakým rychlíkem do Brna, který kola oficiálně nebere, ale domluvili jsme si průvodčím, že mu kola na zadní plošině nevadí (ostatně většinu podobných problémů s ČD jsme nějakou dohodou vyřešili).
Ale odnesl jsem si z toho ponaučení, že Pendolino je pro cyklovýletníky dost problematické.
O shrnutí nabídky dopravců nevím, ono jich skutečně zas tolik není jsou 3. Pokud nemáš In-Kartu čí konkurenční ekvivalenty, tak stále cenově nejlépe vychází ČD s cenou 130,-. RegioJet a Leo to mají za 135,- resp. 137,-.
Ekvivalent luxusu RJ je však u ČD SuperCity (Pendolino) za 161,- včetně rezervace a případně i kola. LeoExpres jsem zatím nezkoušel.
Paradoxně jízdné vychází dráž, než třeba do HK, který je kilometrově dál a konkurence ČD na železnici tam není. Tam je to za 95,-
Zdroje:
https://www.cd.cz/eshop/ (s parametrama neumim)
http://www.le.cz/rezervace/krok-1?toc=3
http://jizdenky.studentagency.cz/Booking/from...
Co se týká optimalizace cen s týdením předstihem, by šlo jezdit s ČD za 95,-. S In-Kartou 25 za 75,- a s In50 za 65,-. Podle toho jak často budeš jezdit si to spočítej. Ekvivalenty konkurence jsem nestudoval, páč neberou kola ani jedni, takže jsou pro mě téměř nepoužitelní.