Mám problém: po výměně řetězu na 3x9 dochází k přeskakování řetězu na 4. pastorku a to v pravidelném intervalu.Nevypozoroval jsem ale žádná poškození.Je to šílený, co s tím? Povolený řetěz není. Dá se relativně snadno tenhle jeden pastorek vyměnit? Dál se mi občas objevuje bouchnutí z náby, s přesnou lokalizací je trochu problém, ale bouchne to většinou při prvních našlápnutích, ale nepravidelně, je to jako kdybyste bouchli klíčem o rám, ale ozývá se to ze středu. Díky moc
Ahoj, 4. pastorek mas ten nejpouzivanejsi ze? Mas ho asi vic opotrebeny nez zbytek, bud si to sedne, nekdo udaval i po 100 km, ale je to o nervy takhle jezdit ze? Pastorek vymenit jde, ale asi se to nevyplati cenove a asi se bude tezko shanet. Ja to provizorne vyresil vymenou pastorku z kazety kde nebyl tak moc ojety, kterou jsem vysomroval od kluku ze servisu a nasazenim mirne jetyho retezu z novyho kola a ten novej retez jsem nasadil na ackovy kolo. Jesti to mas na ackovym kole, tak vymen kazetu a mas pokoj zarucene. Stana
Při "normálním" = nezávodním ježdění údajně při každé třetí - čtvrté výměně řetězu vzniká nutnost vyměnit i kazetu (resp. nejvíc ježděné pastorky) + převodník (obvykle ten prostřední, ten se jezdí nejvíc). Takhle mi to řekl můj servismen a potvrzuji to i z osobní zkušenosti (u krosse při 4. řetězu, u MTB při 3. řetězu). Jestli máš po výměně a skáče to po tom 4. pastorku (tedy ne ze 4. pastorku na sousední, ale vysloveně to poskakuje po zubech toho 4. pastorku), tak jak říká Stana - může si to sednout (cca po 50 - 200 km), ale taky nemusí - vyměnit můžeš pouze ten jeden pastorek - nemáš ale ojetou už celou kazetu? Vyměnit kazetu není nic těžkého, i v servisu by to po předchozím objednání měli zvládnout na počkání.
Jak řekli ti přede mnou - 4. pastorek už to má evidentně za sebou. Pokud to ale skáče v pravidelném intervalu, tak je nejspíš zatuhlý jeden článek řetězu (pravděpodobně ten, kde byl řetěz spojen). Ten zkus najít a rozhýbat a pastorek si ještě nechá říct. Ale příště už asi ne.
Je ta kazeta nová, nebo jetá? Jestli je nová, pak bych to šacoval na zatuhlej spoj řetězu jako VR. Jinak ve starších tématech mě zaujal jeden způsob výměny řetězu. K nový kazetě si kdosi koupil v e shopu 5 řetězů, který po prodloužení na druhej zub měrky mění až do odchodu kazety.
Na druhém zubu měrky máš řetěz natošup.
Zato na třetí už to trvá trochu dýl. Řetěz se ze začátku vytahuje rychleji.
Myslím, že je to silně neekonomické měnit řetěz na druhém zubu měrky.
Sice prodlouží životnost pastorku, ale stojí ho to mnohem víc na řetězech.
Když jsem si odhadl, že mu pastorek takhle vydrží 15 řetězů (a na 1 řetěz ujede 1 500Km), tak má 1 Km o 10 hal. (o 50%) dražší, než když bude řetězy dojíždět a kupovat pastorky každej pátej řetěz a na 1 řetěz ujede 3 000Km.
Mě ta metoda zaujala, i když to s řetězama dělám jinak. Nechal jsem si starou kazetu, na nový jsem sjel řetěz na 3. zub a kazetu vyměnil právě za tu starou. Tak mi řetěz vydržel při mým způsobu šlapání skoro 3000 km.
Já tomu rozumím tak,že na jednu kazetu najede cca 15000km.
Těch pět řetězů se pořád točí a tím se kazeta sjíždí postupně.Pokud má řetěz sponku,tak je to práce max na pět minut vždy po cca 200km,mezitím se dá sundaný řetěz v klidu vyprat.
Chápeš to úplně přesně. 8-))
...vše hezky vyčisti, namaž, dej si 200km a pak nám dej vědět (do´nt panik, to si vetsinou sedne) :)
Měl jsem podobný problém (několikrát).
1) kolo uhnuté ke straně (srovnat do linie)
2) přemazaný řetěz-namazal a neotřel
3) nenamazaný řetěz (dlouho)
4) tuhý spoj řetězu (ve spojce)
Jinak, mohli-li studenti v Příbrami skákat přes kůži, aby byli přijati do hornického cechu, mohli by i cyklisté skákat přes řetěz, aby byli přijati ...