Viděl jsem v železničním muzeu šlapací drezínu, k obyčejnému bicyklu byl doplněn dost jednoduchý železniční podvozek. Doufám, že by něco podobného šlo zvládnout i doma. Mohlo by být hezké se projíždět po některých téměř neužívaných tratích. Víte někdo jaké jsou podmínky, aby šlo jezdit po trati nějaké lokálky.
Promiň, že neodpovídám na tvůj dotaz. Jen mě napadlo, že se ti budou opravdu báječně plánovat trasy a asi nebudeš mít ani problémy s kufrováním, blátem, úzkými lávkami, odpružením, zimním obutím, opravou duší, ... No téměř ideální řešení!!
To je otázka na přednostu stanice (dnes jich mají na starosti vždy víc najednou, kde ho hledat se zeptej v nejbližší stanici). Ale pochybuji, že by ti dali souhlas. A bez 100% jistoty že nic nepojede je to hra o život ...
Jestli to chceš mít rychle za sebou, tak zkus nějakou rychlíkovou trať. Motoráčky do Horní Dolní tě budou po kolejích jenom žižlat a ještě z toho budeš mít mrzutosti. :-)))
Jo bylo by to hezké do té doby, než by přišlo to "téměř" v podobě přehlédnutého IC. Pak by to bylo "Houstone, máme tady problém"
Příležitostně se pořádají předváděcí jízdy na šlapadlech v úseku Loket předměstí - vyloučená traťová kolej na Slavkov. Občanské sdružení Loketské místní dráhy má zažádáno o odkoupení této dráhy, opravy a zahájení turistického provozu drezín a turistických vlaků.
ahoj, k tomu jednoduchemu podvozku buch mel par dotazu....
kde jsi to videl /www ?/
kolik to melo kol?
a par typu- podivej se na google a zadej bike rail adapter.
projizdeni trati... nejspis bude mozne nejake podnikove vlecky, u klasicke drahy snad jenom pri nejake vyluce.
oni totiz vsichni strojvedouci musi byt pisemne vyrozumeni ze se v danem tratovem useku pohybuje neco co je mimo jizdni rad.
dalsi moznosti je po dohode nektera z uzkorozchodek....
kdyz tak mailni na : dcibulka(mrtvaryba)evektor(tecka)cz
Děkuji za radu, stejně jako předchozím diskutujícím. Na doporučené heslo se podívám.
Šlapací drezínu jsem viděl v muzeu na nádraží Sudoměř (trať Mladá Boleslav - Skalsko- Mělník). Šlo o obdélníkový podvozek se 4 koly (nebo 2 dvoukoly), nahoře byl přišroubován bicykl bez kol. Exponáty tam shromažďuje skupinka nadšenců. Při některých příležitostech snad nechávají jezdit drezínou na části zrušené trati Skalsko - Chotětov. Tu se snaží, zatím spíš jenom zlomek, udržovat jiná skupinka.
Tuším, že i v knize Hrubíšek: Kolo a armáda jsou obrázky přestavby kol na koleje.
jo, jeste skus hledat tratmistrovska drezina Wohanka maji ji pekne nafocenou na Zubrnicke muzealni draze. Domnivam se ze tam by si slo i zajezdit.
Na webu jsem objevil obrázek šlapací drezíny z oslav 100 let trati Skalsko - Mladá Boleslav - Sobotka. Pochází zřejmě z muzea v Sudoměři. Je na adrese
http://karel-loko.net/fotzel/nost/200805/39.jpg
Možná by z titulu svý původní profese poradil i Standik Gross, ale ztratil jsem jeho mejl i mobil. :-))
Dva typy drezín jsou tady:http://www.ratiskovka.com/drezina/web.htm
Když jsem cpal do adresové řádky tuhle adresu, tak nějak automaticky jsem čekal, že uvidím nějaká sedadla, před nimiž budou pedály. Asi jako ta vodní šlapadla v každé půjčovně lodiček. Že na to někdo napasuje kus rotopedu aby se sedělo stejně blbě jako na kole, to mě vůbec nenapadlo dokud jsem neuviděl obrázek. Myslíte, že je v tom úmysl, kvůli tomu, na co je většina cyklistů zvyklá, nebo že ty výrobce prostě vůbec nenapadlo uvažovat o tom nějak jinak?
Hochu, jistě narážíš na šlapací drezínu, na které jezdil pan Blahoš za kouzelníkem Zababou (v Pohádkách o mašinkách), viď?
A sakra, teďs mě dostal. Ten večerníček jsem měl strašně rád, ale se svou děravou pamětí si ne a ne vzpomnět, jak to tam bylo.