Tak jsem si dal koncečně nové pláště na trekingové kolo. Rozměr 42-622 (700x40C). Naměřil jsem šířku 38mm. Kdybych to tušil, tak bych asi šel do 47-622. V reálu by možná měly 44, což by mi vyhovovalo. Docela by mě zajímala vaše zkušenost s odchylkami uvedených a skutečných rozměrů. Díky.
Mám SmartSam 47-622, je to tak maximum, co Wakitou projde. Odpoledne ti to když tak změřim. Mám dojem, že mi šířka u Schwalbe vyšla vždycky o něco menší, předtím u Maxxisů tuším seděla přesně.
Říkáš maximum co projde. Asi to bude platit i pro to moje trekingové kolo. Asi rozhodující je zadní kolo. U mojí přední vidlice by prošel i větší plášť. Další aspekt je, že mám blatníky. Nově šíře 46mm namísto původních 42mm, takže umím si tam představit klidně plášť 45mm. Ikdyž pak už seřízení blatníků na přesnou pozici by bylo náročnější.
Doplním... šíři ráfku jsem naměřil 24mm. Fakt je, že ráfek na výsledné šíři bude mít jasný podíl. Ale potom by mi tedy zajímalo pro jaké ráfky to výrobce bere. Podle mě dneska málokteré kolo bude mít širší ráfek. Pokud je šířka dokonce o 4mm menší, tak už je to asi trošku na pováženou, když šířky plášťů mají odstupňované v tomto případě cca po 5mm. Každopádně budu rád, když sem hodíte, co jste naměřili. Dík.
Vše 26" na 19mm ráfku (vnitřní šířka, samozřejmě):
Hutchinson Python (kevlarová patka) uvádí 2,0", naměřeno 50mm
Rybena Scylla (kevlarová patka) uvádí 2,1" naměřeno 49mm
Kenda, nějaký levný drátový semislick, uvádí 1,95", naměřeno 47mm
Víc si z hlavy nepamatuju.
Díky. Takže největší rozdíl u Rubeny, jestli dobře počítám, a to dokonce 3,5mm. To potvrzuje i moje zkušenost u typu Flash V66 Long Way, kdy namísto 42 jsem naměřil 38mm.
Jinak já tu šířku ráfku bral vně. Takže uvnitř to možná bude taky 19mm.
Jasně, ale obvykle se v obchodě uvádí vnitřní šířka ráfku, ta je také rozhodující pro chování pláště.
Vnější šířka ráfku je důležitá jen pro nastavení ráfkových brzd, a to děláš bez šupléry, takže to číslo je reálně k ničemu;-)
Závisí to na více faktorech:
- šířka ráfku
- profil ráfku (např. nižší boky u ZTR ráfků přidají 1-2mm na šířce pláště a ještě k tomu jsou u většiny modelů dost široké, takže na ZTR ráfkách bývají pláště dobré balóny)
- tlak (když se foukají opravdu nízké tlaky do terénu do 30psi a oproti tomu blízko maxima povoleného, tak už to udělá rozdíl i 2mm na šířce pláště, jak u kterého typu)
- stáří pláště; postupem času šířka jde lehce nahoru (zase tak 1-2mm rozdíl)
- kus od kusu se to liší (i pro stejný ročník a typ pláště se to liší někdy až o 3mm mezi úzkým kouskem a širokým kouskem, většinou se to drží na rozdílu do 1-2mm)
- různé ročníky stejného typu pláště se někdy liší i když nedojde k žádnému významnému přepracovaní pláště
Prosím tě mohl by jsi dát svůj názor na divně sjeté pláště z této diskuse
http://www.nakole.cz/diskuse/15799-plaste...
Díky.
Omlovám se zakladateli tohoto vlákna.
Myslím, že s tím zatížením do není nijak extra malá výdrž u Schwalbe pláště a reklamace bez šance.
Jen pro představu jsou tací, co třeba u RaR nedají ani celý 1tis. km (já dám na RaR tak 3,5tis. km, mě ale pláště vydrží vdžy spíše dost dlouho a často je měním ještě než jsou zcela sjeté a přenechávám je dále v partě).
Ten Marathon by měl vydržet o něco déle než RaR, ale zase při tom zatížení...
A ještě jsem zapomněl na jeden vliv. Zda je plášť použití s duší nebo bez duše.
Bez duše to většinou vychází na cca 1-2mm navíc.
U TLR plášťů se to běžně vozí tak i tak, takže je potřeba s tím počítat.
To nechápu. Proč by bez duše mělo vycházet více? Je nějaké logické vysvětlení?
To je zajímavá otázka a upřímně vysvětlení neznám.
Jediné co mi napadá, že s duší se udrží trochu jinak posunuté patky pláště v ráfku. Nebo nějaký drobný vliv na výsledný tvar pláště?
Většinou skoro vždy se měří pro srovnání jen šířka a nejsou v tak velkém rozsahu dostupné současně hodnoty i pro výšku pláště (ona výška se i hůře měří).
A teď trošku více údajů. Nejprve co jsem měřil sám (přebírám to z BF, kde jsem to průběžně během let psal, všechno už bych si teď z hlavy nepamatoval):
2008 údaje:
- větší množství různých Schwalbe 2,25 plášťů (NN, RR, SS, Albert vše ve více kusech) na ráfcích 19mm: 52-53mm
- Albert 2,25 na 23mm ráfku: 55-56mm
- Fat Albert 2,35 na 19mm ráfku: 55-56mm
- UST verze jsou širší a jak NN, tak RR mají na 19mm ráfku hezkých celých 56mm
- Schwalbe Marathon Supreme 26x2" má na 19mm ráfku 47,5mm
2009 (všechno na 19mm ráfkách):
- jeden kus dušový NN double defense 09 2,25 53mm
- jeden kus dušošvý RR double defense 09 2,25 56mm (tenhle kus mi překvapil, uvidíme, jestli to bude anomálie nebo double defense RR jsou opravdu o něco širší)
- UST RR 2,25 08 větší množstí kusů 56mm
- UST NN 2,25 08 a 09 větší množství kusů 56mm (jen jediný kus byl vyjímečně užší a to 54,5mm)
2010 (na 21mm ráfkách):
- NN 2,4 2010 snake skin 58mm
- FA 2,4 2010 snake skin 59mm
- UST NN 2,4 2010 58-59mm (3 kusy)
2011 (na 21mm ráfkách)
- NN UST 2,25 – 53,5-54,5mm při 25-30psi (více kusů)
- zadní RR UST 2,25 – 54,5-55mm při 30psi
- více kousků 29" RaR snake skin 54-55mm na 19mm ráfkách a 25-35psi
2012 (na 21 ráfkách):
- NN snake skin 25/30 psi na 21mm ráfku 3× 55mm a 1× 54mm
- RaR snake skin 56mm při 30psi; k tomu i hmotnosti k kousků 558, 563, 564 a 568g
- 4 kousky RaR 29" snake skin hmotnosti 635,654, 658, 659g
- Race King 29" protection 55-55,5mm 4 kousky
- UST RoR a RaR větší množství kusů, šířky 54-56mm (většinou RoR bývá o cca 1mm užší než RaR), hmotnosti v intervalu 650-700g.
To je jen z toho co jsem dohledal co jsem někde psal. Zdaleka to nejsou všechny přeměřené pláště, z hlavy si ale už vše dávno nepamatuju.
A vše je nahozené a měřené bez duší.