Prosím poraďte jak nejlépe "zazimovat" kolo(vypustit duše ano či ne?)
Já to nechávám normálně nahuštěné, protože přes zimu vyjíždím. Jestli přes zimu nejezdíš (a nevěšíš to např. na stěnu), tak bych to i trochu přefouknul a občas pootočil koly.
Řekl bych, že rozhodně není vhodné aby kolo stálo na prázdných duších, jinak je to asi fuk.
Pokud vozis hodne natvrdo nafoukle gumy tak bych pred zimou snizil tlak aby se snizilo namahani,ale kdyz kolo stoji nemely by byt promackly.No ale kdyz to neudelas asi se taky nic nestane.Mozna se nemeritelne zvedne zivotnost gum.
Mám tu zkušenost, že při ustájení v garáži, kde mám teplotu jako venku, mi při ponechání normálního tlaku jemně popraskaly pláště. Byly to teda laciný gumy, ale stalo se mi to u obou kol (bicyklů). Není to ale pravidlo, protože u původních gum se nic takového nikdy nestalo. Uvádím to jen jako možné riziko.
!!! To je zajímavé...
Na silnicnim kole vozim tlak 9 bar. a na tom to celou zimu stat nemuze, tak to snizim na 3 - 4 bar. Priznam se, ze silnici takhle vypoustim i v sezone, protoze vice jezdim na biku a je zbytecny, aby to stalo na moc tvrdych kolech...
Bike muze stat treba na 1,5 - 2 bar., tech asi 13kg vahy ty plaste moc nezmackne.
Já sice kolo nezazimovávám, ale po sezóně mu dopřeji řádné očištění a servis. Podle mého názoru by to tvému kolu rozhodně neuškodilo, zvláště když ho hodláš odložit.
U tebe ale asi stačí jen to řádné očištění, promazání a zjištění aktuálního stavu řetězu, brzd apod., aby si věděl, co tě zjara, než vyrazíš, bude očekávat na servisu :o)))
První zimu jsem co šlo rozhodil do šroubku, vyčistil, namazal, seřídil. V prosinci uschly silnice a kolo jezdilo dál. Od té doby jsem to nezměnil.
Není na škodu uvolnit pružiny na brzdách a zařadit nejmenší převodník i pastorek aby nebylo natažené péro přehazovačky.
Tohle dělám po každé jízdě, když přijedu domů. Talíř i pastorek shodím na nejmenší, a je mi fuk jestli se řetěz kříží. Hlavně, že se nenamáhají pružinky. :-))
...ani pérka
Tohle jsem dělal za mlada, když mi bylo 15.
Dneska jsem přeci jenom línější a kolu to zřejmě prospívá. Nemá smysl ho zbytečně rozebírat. Jen průběžně kontrolovat konusy a ložiska, jestli nevyschla vazelína a jdou volně protáčet.
Volnost lanek poznáš za jízdy při používání a řetěz tě upozorní skřípáním. :-)))
Moje chyba, myslel jsem samozřejmě to zimní ježdění. Na údržbu jsem taky dost línej.
zazimovanie bicykla na http://mojdom.zoznam.sk/cl/105678/Kam_s_nimi_