Já během víkendu jsem zničil kablík ke Speedictu Ebike pro vstup z PAS. Je to dobré k redefinici výstupu na plyn, tak že je pak možné řídit nikoli rychlost motoru, ale jeho moment, což mě přijde prostě vhodnější. Teda samozřejmě není to tak dobré jako systém s torzním čidlem. No ale proč to píšu. Když jsem si řekl, že objednám nový kablík, tak jsem zjistil, že Speedict už dělá nové modely: Venus, Mars a Mercury. Jako měřák asi stačí Mars. Pro Bosch stačí Venus. Umí ho ošálit skrze čidlo rychlosti a tak zrušit limit 25km/h. A nejlépe pro mne vypadá model Mercury. Ten umí prý redefinovat výstup na plyn podle vstupu z plynu a nebo z PAS. Já vím, proti systémům s torzním čidlem to bude pořád slabota. Tak snad i tohle Speedict brzy doplní. Zajímavé je, že Cycle Analyst verze 3 to už umí.
Tak až takhle vědecky a složitě (pro mně) nepřemýšlím.
Za daného stavu v tomto směru u mně ani asi nic vymyslet nejde.
Jediné co zvažuji tak je koupě baterie a je to docela těžké rozhodování.
Zda koupit s dlouhou životností ale těžkou a nebo střední která je lehčí ale žvotnost je kratší (1000 nabítí) Nebo lehkou (800 nabití), každopádně to bude 36V/18Ah.
Pokud u tebe už nic vymyslet nejde, tak to máš dokonalé a závidím ti to.
„Dokonalosti není dosaženo tehdy, když už není co přidat, ale tehdy, když už nemůžete nic odebrat."
Exupery :)
Ano uznávám, že s tím speedictem je to komplikovaná cesta a je otázka jestli přínos za to stojí. Zatím to jistě ani nevím.
Co se týká té baterky, tak tuším o čem hovoříš... Těžká s delší životností asi LiFePo4 případně LiFeYPo4, že? A lehká a drahá patrně myslíš Li-Pol. Ale tobě váha zase tak vadit nemusí, protože to šoupneš na ten jednokolový přívěs, ne? No a jaký je tam rozdíl ve váze mezi těžkou a lehkou variantou?
Navíc Bob, když zabere, váhu baterie do jara hlace schodí, takže vlastně váhová bilance bude furt stejná :-)
Jednu 12Ah LiPeFo už sundal :-)
Tak když budu vycházet z úvahy že ročně nabíjím 100 - 150x tak bych šel do té lehoučké 2,7kg která má výdrž 800 nabití.
Je taky ze všech mnou zvažovaných nejlevnější.
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Původně jsem zvažoval tuto
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
je ale hodně drahá a těžká, má výdrž 1500 nabití což by u mně bylo 10 let ale za tři roky mohou být lehčí výkonější a snad i levnější.
Tohle se mi líbí..
http://shop.crystalyte-europe.com/product.php...
Ale já bych to nevyužil. Ale 4,5kg je dobrá váha.
Ale teď koukám, že ta tvoje má jen 2,77kg. Tak to teda čumím.
Kapacita dobrá ale životnost nic moc když vezmu v úvahu že po 250 nabití klesne kapacita na 80% a pak každém 50 nabití o dalších zhruba 5 - 10%.
Váha taky dobrá ale když to musíš tahat v paneláku do bytu a k tomu ještě brašny 20kg.
No uvidím ještě to není definitivni.
Mrkni na ty stránky co jsem ti dal odkaz tam je fakt z čeho si vybrat a můžeš si tam dát i BMS na 50A odběry.
Už jsem mrkal. Zatím se držím na uzdě, jelikož mám dvě LiFePo4 na nosičích obou kol.
Taky jsem zvažoval zda nejít do velkých kapacit ale pak jsem dospěl k názoru že do tech 20Ah to stačí již i s ohledem na délku nabíjení.
Volím tu 18Ah jelikož již jenu mám.
Tak že bych potom měl 2x18Ah + 10Ah - 46Ah s tím už se dá podnikat delší výlet aniž bych se obával že mně dojde šťáva.
Na ještě delší bych si jistě vzal rychlou nabíječku (5A)
Ještě to časem doplním tím střeďákem a konečně se budu moci vyšplhat i na nějaký pořádný kopec.
Střeďák je fajn pro univerzální použití, tedy i do kopců. Ale třeba pro mě má na takovou tu mírně kopcovitou krajinu svoje opodstatnění i normální přímý motor. Zase je jednoduchý a nemá se tam moc co opotřebit.
S další baterkou asi ještě chvíli počkám. Nejraději bych takové řešení, které bych mohl snadno přehazovat mezi oběma elektrokoly. Takže možná nějaká LiMn, která by se vlezla na místo košíku lahve.
Ještě dotaz. Fungujou vám ty stránky http://www.speedict.com/ ?
Něco mi tam zlobí. Když se načte stránka, tak nejde překliknout v menu. Pokud ještě není načtena, tak to jde.
Nefunguje to ani mně.
Dík za informaci. Takže chyba není na mém přijímači. Doufám, že to brzy opraví. Nicméně stejně ještě vyčkám s objednávkou.
Hurá. Už to funguje. Ale stejně s tím ještě vyčkám... Někdy si říkám, že raději než něco bastlit by bylo lépe koupit kolo KTM s BionX. Jenže pak se podívám na cenovku a uvědomím si, že za jedno KTM člověk vybastlí dvě krásná výkonná kola.
Taky si to myslím, i když to moje moc profesionálně nevypadá ale na to kašlu.
Důležitá je pro mně funkčnost a užitnost.
Pokouším se taky kapku domlouvat s e-totemem zda by šlo pro mně něco zbastlit.
Mám představu jeho rámu s tím motorem ve středu a já už bych si zbytek přeházel ze své meridy.
Uvidím jestli to bude možné a za jakou cenu.
Pak bych měl střeďák a k tomu můj přímý.
Konečně bych se mohl začít šplhat i do kopců.
Taky pokukuju
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/elektrokola...
Ach ta cena. Navíc bych tam chtěl nosič a kousek blatníku.
Tento rám má závity pro namontování nosiče i blatníku, proto je i pro mě ideální. Horší to bude s předním blatníkem, bude se muset improvizovat a vyrobit objímky pro držáky blatníku. Takové ty mini blatníky do odpružené vidlice jsou k ničemu, preferuju dlouhé a široké blatníky se zástěrkama. Můj favorit http://haibikecz.cz/eq-xduro-rx-26/ .
Začal jsem realizovat přehození baterií do vzhlednějšího a kompakního obalu.
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/brasny...
Taky zvažuji jiné umístění řj. a rozvodné krabice.