Po delší době jsem se konečně rozhodl koupit běžky, vybral jsem Favorit Sporten, ale nevím jaké vybrat boty... Mám možnost vybrat běžecké boty od Alpina nebo Botas Pulse Sporten, viz odkazy: http://www.sportcervenka.cz/prodej-lyzi/bezecke...
Nejlépe mi sedí ty T 20, jsou na zip a dost natěsno - netlačí však a noha se v nich pohybuje co nejmíň, "netancuje" v té botě, u zbylých dvou má noha v botě celkem vůli, ale při zvážení, že použiji silnou ponožku to nebude tak hrozné, naopak do těch T 20 třeba už ani silnější ponožka nepůjde... jsem zatím začátečník, takže nevím, které vlastnosti bot jsou pro běžkování co nejlepší, jde jistě o to, aby nepropouštěly vlhkost, dali byste přednost tkaničkám nebo zipu...? Může být v běžecké botě trochu vůle? Velikostně odpovídají, ale zdají se mi na mou nohu trochu široké, pouze T 20 sedí i co do šířky...
Pokud tam je jen zip, tak do toho bych nesla. Pokud nechces jen chodit ale i behat, je potreba mit botu celkem pevne utazenou, takze jsou tkanicky nutnosti. Neverim, ze se velikost boty trochu nehne a ze budes chtit jezdit vzdy ve stejnych ponozkach. Botasky se mi osobne nelibi, protoze mi prijdou moc jako backory, ale pro zacatecnika je to mozna jedno, casem zjistis, jake mas pozadavky.
Alpiny mivaji tkanicky (pripadne snurku s utahovadlem) a pres to jeste zip, aby lepe odolavaly snehu. Samotny zip nehrozi.
Ok, ja vsechny boty nezkoumala, tak nevim, co za nesmysl vyrobce muze napadnout. Mam salomon combi s tkanickami na rychlozavazovani (pojistuji to proti uvolneni jeste uzlem) a krytem se zipem pres. Kdyz mam navleky, mam je zastrcene pod tim plastovym vyztuzenim. Hadrove pasky pod botu me stvaly, ze se na ne nabaloval snih, a drat jsem behem prvniho vikendu prezvykala. U obycejnych bot na klasiku by mi vadilo, ze navleky nemam jak uchytit.
Snad všechny normální běžkové boty mají tkaničky a vnější manžetu na zip, která chrání šněrování před sněhem.