Dobrý den,
mám kolo Autor Instinct 29 ve verze 2010, kde se mi podařilo probrzdit brzdové destičky i to pod nimi tak, že začala vytékat kapalina. V servisu mi řekli, že je třeba koupit komplet celou brzdovou soustavu tj včetně hadičky a brzdy, kterou mačkám na řidítkách, i když té vůbec nic není.
Jak vidíte jsem lajk, ale nechce se mi to věřit zvlášt když díky p. Servisákovi, který tvrdil, že hydraulické brzdy jsou bezúdržbové a vůbec se u ně nemusím starat. Mohl by mi někdo toto potvrdit/vyvrátit ?
Na kole jsou tyto brzdy:
Brzdy: TEKTRO Auriga Pro WH kotoučové hydraulické (7" kotouče)
Brzdové páky: TEKTRO Auriga Pro WH
Lze někde zjistit, kolik tyto součástky stojí?
Mnohokrát děkuji za všechny podnětné odpovědi
Tomáš
Docela by mě zajímalo, to jsi při brzdění nepoznal, že už nemáš destičky a jde kov na kov. Mechanik měl pravdu, můžou býtz bezúdržbové, ale destičky jsou spotřební materiál a jednou za čas se musí vyměnit, nebo sis fakt myslel, že tě přežijí?
Nevím jestli se dají takhle koupit jednotlivé díly, ale za 1000 Kč máš jednu kompletní dost dobrou brzdu BR-M596.
Byl jsi o chlup rychlejší....jinak v Kolíně mi nabízeli nějaký Shimano komplet předni+ zadní bez kotoučů za 1.500,-
Určitě budou i levnější, ale tyhle Deore M596 model 2012 mám už hodně přes rok a jsou skutečně vynikající, krásně brzdí, velmi dobře a snadno se dávkuje brzdný účinek, snadné čištění a nastavení.
Asi jo, nevím přesný typ těch brzd...ale k tématu... myslím že po výměně destiček a odvzdušňění budou fungovat normálně dál.
Mozna se upekly nebo jinak poskodily nejaka tesneni?
Samotny trmen + prace + napln uz nemusi byt levnejsi nez Deore komplet.
Už to bude cca 9měsíců, co mí říkal, že mi to výjde na cca 2500kč, pokud ty brzdy ještě vůbec půjdou sehnat. Pochopitelně bych chtěl mít stejné ve předu i vzadu a pokud možno původní typ.
Jinak ten spodek je prý zničený. V každém případě to beru do jiného servisu a tak by to snad poznali.
V tuto chvíli mi jde jen o to, jestli se musí kupovat celý komplet, tj brzdové páčky, hadice + ta zničená část, nebo jestli jde koupit a namontovat pouze ten spodek.
Cely komplet muze byt levnejsi. Kdyz koupis M5xx (Shimano Deore), nebo klidne M4xx (Alivio), bude Ti to slouzit dobre a nejspis to vyjde levneji, nez oprava stavajicich.
Tohle nevim, neznam a asi bych neriskoval: http://www.kupkolo.cz/brzdy-kotoucove-tektro...
Vybiral bych tady:
http://www.kupkolo.cz/produkty/produkty-brzdy...+Kč+-+7989+Kč&filter_price_max=7989&filter_price_min=399&filter_price_vat=21&filter_manufacturer[]=&filter_variant[9][]=&orderby=3&filter_onpage=60&show=1
nebo tady:
http://www.kupkolo.cz/produkty/produkty-brzdy...+Kč+-+7089+Kč&filter_price_max=7089&filter_price_min=2490&filter_price_vat=21&filter_manufacturer[]=&filter_variant[9][]=&orderby=3&filter_onpage=60&show=1
I ty nejlevnejsi budou slusne pouzitelne pro Tvoje podminky. Vymenu zvladnes nejspis sam - dva srouby dole a na riditkach objimka.
http://www.kupkolo.cz/produkty/produkty-brzdy...
http://www.kupkolo.cz/produkty/produkty-brzdy...
Snad to uz ted bude lepsi. 8-)
Jak koukám, tak koukám, to co tam mám už není k sehnání, tak nebudu mít na výběr než obě nové.
Chci se zeptat, délka té hadičky nemůže být problém? Vážně bych tohle měl dělat doma ? Ta brzda musí být super přesně zároveň s kotouči
Jak kde, nekde Ti to udelaji za par supu nebo rovnou zdarma pri zakoupeni. Zmer si, jakou mas delku predni hadicky a treba nektere brzdy budou mit tu spravnou. Zadni jsem zatim nikdy zkracovat nemusel, predni mi udelali v servisu.
Odkud jsi? Z Prahy a okoli?
http://www.cyklosport-pitstop.cz/detail-558672...
Klobouk dolů, Pane
Budu pozdravovat strýčka.....
Tak vše je jinak. Brzdy tam mám jiné než Autor uvádí. Jedná se Hayes Stroker Ryde v bílé barvě. Zadní brzdu bez kotouče lze v ČR koupit, ale v černé. Na ebay jsem našel i bílou variantu, ale píší tam o disku 1600mm, ale ten můj je 180mm. Toto by měl řešit adaptér, který byl u kole snad? Výrobce udává také pouze 160mm. Raději se ptám, protože toto vážně není má partie.
Foto mé brzdy:
http://tom.cz.73.sweb.cz/Hayes.jpg
Hayes Stroke Ryde (White) na ebay:
http://www.ebay.com/itm/Hayes-Stroker-Ryde-Comp...
Stránky výrobce:
http://www.hayesdiscbrake.com/brakes/stroker...
Trmen brzdy nebude primo na ramu, ale na adapteru - neco takoveho: http://www.kupkolo.cz/zadni-adapter-kot-brzdy...
Teprve adapter nebo pripadne ram urcuji, na jaky kotouc je brzda urcena.
http://tom.cz.73.sweb.cz/Hayes.jpg
V tom případě by to černé na fotce měl být adaptér
Tak za tu tisícovku bude jen jedna a né 2, pokud to chápu správně. Samozřejmě chci obě stejné:)
Jo za 1000 je jedna brzda, obě komplet vychází za cca 2000, vyměnné to máš za pár minut, skutečně je můžu doporučit, dostávají hodně zabrat v prachu i blátě a bez problémů. Když budeš mít příliš dlouhou hadičku, tak ti ji zkrátí v servisu.
To jsi probrzdil i ty kovové nosiče destiček ? A co zvuky při brždění ??
Copak zvuky, ale páčky musí mít vymačkaný v řidítkách. Vždyť už to nemohlo mít žádný brzdný efekt.
Ne, do poslední chvíle brzdili uplně stějně. Ano posledních po km, ale né víc než 10 byl zvuk jiný.
U toho tohoto servisu jsem skončil, ptž právě kvůli brzdám jsem u nich byl několikrát a když jsem se zajímal, co u nich hlídat, tak mi tvrdil, že je vůbec rozebírat nemusím. Ten člověk byl ok po skoro 14 let, ale tohle se vážně nepovedlo. No a po 3500km brzdy v háji
To vypadá, že až posledních 10km jsi sjel desku zcela na plech.
A došlo k tomu co jsem popisoval níže (nerovnoměrné vyjetí pístků a pak stačila sjetá deska na plech, aby pístek přestal těsnit a byl na hranici vypadnutí).
Desky měly být vyměněny samozřejmě daleko dříve. Aspoň těsně před tím než to vezme rozpěrný plíšek (předepsaná výměna bývá ještě dříve) nebo v nejhorším když o něj přijdeš.
Proč? Od toho je tam expanzka aby pokryla právě i větší vysunutí pístků bez změny chodu páky brzdy.
U některých brzd to stačí i na úplné vystrčení pístků s třmenu (tedy páka chodí pořád stejně až do úplného vystrčení pístků).
Je pravda, že některé brzdy mají expanzku příliš malou a k mírému prodloužení chodu páky u sjetých desek dochází, ale rozhodně ne k promáčknutí páky k řídítkům (ani kdyby sjel i kousek plechu z konstrukce desek).
Nemusel je probrzdit. Klidně se mohlo stát, že když obrzdil už kousek kovu konstrukce destiček, že takový rozsah vytažení pístku už brzda nepobrala a začala téct (skoro vypadlý pístek).
Zvlášť pokud nechodily pístky rovnoměrně a jeden byl vytažený více.
Takže je klidně možné, že nějaké větší sjíždění kovové konstrukce desek ani nenastalo.
Možná v extrému (jeden pístek vysunutý o hodně více než druhý) by mohlo u některé brzdy stačit sjetí brzdné směsi na kov k tomu, aby pístek přestal těsnit.
Normálně se desky mění daleko dříve, už jen rozpěrný plíšek mívá kolem 0,6mm tloušťku a ten to vezme jako první.
A když už tohle se stane, tak jsou desky vyměněné pěkně pozdě.
Nj, vyjetí pístků. To je ono. Už si pamatuju. Jen jestli pístky nevyjely až v tom servisu, ptž mě krásně brzdil ten kov. Rozhodně mi z toho nic neteklo jako jim. Tim už dnes nic nevyřeším. 0,6mm, tak to říkal.
Žádné bezúdržbové brzdy neexistují.