Za desítku žádná sláva, takže asi Véčka. Jestli můžu doporučit, zašetři a pořiď někde v hladině 15 -17 tisíc (standartních cen, třeba budeš mít kliku na nějakou akci, ale i tak pod 13 těžko). Zvlášť pokud s tím chceš na nějaké závody. Abys to neměl na jedno použití, nebo nebyl otrávenej kvůli nefunkčnosti některých náhražek pro snížení ceny.
Ok.Mám crosse Apache matto a jsem max spokojenej.Jenže bych se prostě rád projel v lese a tak a s to s tímto kolečkem neeee.To s těmi závody je tak nějak nad plán a spíše proto že se u nás každoročně jezdí jeden závod a já bych si jen tak ze srandy rád projel a když jsem viděl na čem taky někdo jezdí tak se mi to zase nezdá tak hrozný jet to na něčem za desitku.navíc bych si na kolo rád dokoupil nějaké doplňky a tím se dostanu s cenou o něco výš.
Pokud koupíš do těch +- 13, tak počítej především s výměnou řetězu ve velmi krátké době. Nebo radši hned. Dávají tam kvůli ceně demoverze a ničí to kazetu. Taky pláště nebývají nic moc. Pravděpodobně by ses musel smířit i s nějakým 8q řazením a větší váhou. Kotouče se dají oželet, pokud nebahníš, nebo nejezdíš nějaké technicky náročné nebo dlouhé prudké sjezdy. Pak i Véčka dobře poslouží. Ale zase, nesmí to být náhražky, to samé páky a bowdeny. Všechno souvisí se vším a laciná kvalita je jaksi nesmysl.
Jo a když už jsme u té ceny, tak důležitá součást je funkční vidlice. V těch se tolik neorientuju (nemusel jsem zatím řešit), to ti tady poradí jiní.
Pokud t chceš nějak srovnávat s trekem, tak počítej s tím, že MTB je na provoz náročnější a i komponenty musí být robustnější. Co vydrží na treku věčnost (stejnoměrná zátěž v solidnějších podmínkách), to v terénu dostává zabrat (prudké záběry, nárazy, prach, bláto). Mám obě kola a vlastní zkušenosti.
Ano,je mi jasné že se musí cena někde odrazit a v tomto případě na kvalitě jednotlivých komponentů.
Co třeba toto http://www.vseprokolo.cz/merida-matts-40-d-2012...
Jestli chceš s kolem do terénu a jezdit i do kopce tak zavrhni osmičkové řazení, je to málo.
Néééé asi! Já mám sedm rychlostí a lehčí převod by mě už stejně hodil na záda tak to musím nesouhlasit. :) to chce prostě víc trénovat
Jenomže ty jsi hodně vzácná vyjimka potvrzující prostou realitu nás běžných :-))
njn, měkčí, krouťavej rám (sice na něj nějak odkazujou, ale TFS to není), 3x8 kvaltů (standart 3x9). Vidlice za 800 na pultě. Co od toho čekat ?
Co se ostatních komponentů týká, nebudu nic vymýšlet a nakopíruju ti sem text z jednoho e-shopu, který se krčí za chvalozpěvem na převodník použitý na tomto kole :
"VAROVÁNÍ
Kola vybavená běžnými komponenty pro MTB
a městská kola nepoužívejte pro extrémní jízdy
na terénních stezkách (trailech).
Komponenty ALIVIO, ACERA a ALTUS nejsou, ve smyslu účelu
určení, vytvořené pro náročné MTB jízdy a to je zásadně
odlišuje od špičkových MTB komponentů jako jsou sady
DEORE či SAINT.
Použití bicyklu vybaveného komponenty ALIVIO nebo ACERA
pro extrémní jízdy může způsobit poškození a případně i
zranění."
Nechci za každou cenu shazovat tahle kola, mají svoje opodstatnění. Ale jen jako kola čistě výletní, na pohodové vyjížďky lesníma cestama. ne žádné blbnutí po lese, kameny, kořeny a už vůbec ne nějaké závodění, byť jen jako. Pokud mi nevěříš, spláčeš nad výdělkem. Mám kolo z úplně jiné kategorie pevnosti a kvality, závody nejezdím a přesto na tom díly jenom hoří.
Osobně bych už do kola s véčkma nešla, vyhovují mi kotouče.
Ta hranice 10 tis. mi ale přijde fakt dost málo.
no to já vím ale řeším ted jestli na to moje ježdění je ten rozdíl až tak veliký.
Tak to zjistíš, až to zkusíš.
Pro mě kotouče znamená bezúdržbové brzdy. Tak jednou za rok vyměním destičky, víc nic. Jsou naprosto bezproblémů, brzdí skvěle, když vyndám kolo, vím jak ho zase dát zpátky do vidlice, apod.
Véčka byl děs. Nestejnoměrně se špalky sjížděly, pořád se to muselo štelovat, jak se vyndalo kolo, tak byl problém ho tam dát zpátky tak, a by brzdy nepřibržďovaly, atd.
Odmítám si na kole dělat jakýkoli servis kromě mytí a mazání řetězu, takže véčkový brzdy byla pro mě noční můra.
Kotouče jsou pro mě druhou nejdůležitější věcí při výběru kola. Tou první je barva :o)))
Použitelný kotouče od Shimana se dají koupit za rozumnou cenu, ale v kombinaci s nejlevnější použitelnou vidlicí už jseš za polovičkou limitu a kde je ten zbytek...
Dobrý véčka sice taky nejsou nejlevnější, ale přece jenom níž.
Je dost znát, kolo s dobrými komponenty jede dobře a minimalizuje se možnost poruchy, oprav a seřizování a tak i ta jízda mnohem víc baví.