http://www.vrstevnice.com/odkazy2/svet/svet.html
Někomu se to může zdát málo, ale já jsem víc než spokojena :o)))
Tak osobní spokojenost je tím nejdůležitějším kritériem, navíc každý kilometr je jiný a každého může stát diametrálně odlišné úsilí.
Ten dopočet do rovníku je hezký cíl. Navíc máš nekonečně-krát víc kilometrů na inlinech - každý rok si říkám, že bych se chtěl na bruslích naučit jezdit (třeba by mi pak bruslaři na cyklostezce tolik nevadili) a zatím na to stále nedošlo...
Já mám tentokrát jen o 130 km víc než vloni, celkem tedy vloni Azub Ibex najezdil 11369.8 km.
Pro zajímavost jsem zkusil přibližně spočítat provozní náklady a když beru jen koupený materiál použitý vloni (nepočítám to, co nakonec zůstalo ve skříni na příště) vychází mi 0.7 Kč/km. Pokud bych započítal pořizovací cenu a porovnal s autobusem, asi bych si měl přestat namlouvat, že si na sebe lehokolo vydělá a asi začnu zdůrazňovat jiné výhody...
Na tom coputeru vidím 1369,8km, těch dalších 10tisíc je kde?
No nevim, jake tachometry se montuji na elektrokola (respektive mozna by stacil vubec nejaky modernejsi?), ale na ten muj se vejde celkova vzdalenost (ODO) nejvic 9999.9 km, pak nasleduje nula. V aute to tusim funguje uplne stejne, sice je tam vic cislic, presto leckere auto stihne za zivotnost najezdit vice.
Podobne pocitadlo denni vzdalenosti (DST) pojme nejvic 999.99 km (posunuta tecka, stejny pocet cislic), coz se ovsem zatim jevi vic nez dostatecne.
Vyrobce zrejme pocital s tim, ze cykliste, kteri za rok najedou vic nez 10000, si to zvladnou do konce roku pamatovat. Copak u me je to celkem jednoduche, ale co delaji cyklisti, kteri tachometr pretoci dvakrat, trikrat nebo jeste vickrat?
Pro stouraly a neverici jsem si nastesti 6.10.2012 vyfotil tachometr jeste pred cestou domu z koupaliste, protoze doma uz bylo cislo mensi nez kdyz jsem vyjizdel. ;-)
Mám obyčejnou sigmu a na ní mně to ukazuje 13282km tak že nic nulovat nenusím.
Jde to na něm do 99999km.
proto jsem se zeptal jelikož mně to kapku zmátlo.
Zřejmě to máš historickej kus.
Jo, je to uz docela historicky kousek, jedna z veci, ktera prezila zkazu predchoziho kola. Ja mel za to, ze vetsina tachometru umi jen 10 tisic, ale nikdy jsem to nezkoumal, mozna jsou vetsi pocty samozrejmosti uz dlouho, kvuli tomu ho menit nebudu.
Takze ty mas za lonsky rok skoro o 2 tisice vic? To je pekne, u elektrokola (pokud je to z nej) by bylo jeste zajimave napsat treba celkem spotrebovane wathodiny, nemas tam takovy udaj?
Né to není za rok 2012 to bych už asi nezvládl, za loňský rok mám jen 4162km.
Těch 13tis je od poslední výměny baterie v tom komputeru kdy se to vynulovalo.
Na tento km udaj mám i spotřebu watů, spočítám dohromady a napíšu.
Tak že na 4162km jsem spotřeboval
Ah = 792,9
Wh = 30168,2
To jsou údaje z cycleanalystu.
A co Jaklův záporný koeficient? Tedy sežrané džauly a kalorie?
Pokud máš na mysli mnou sežrané Kj tak i ty mám spočítané je to denně 5000Kj.
Pokud ovšem myslíš ty Kj spálené pohybovou aktivitou je výpočet jednoduchý.
Při průměrné rychlosti 12km/h by se mělo spálit za 60min. 1200Kj, kdo nato přišel nevím a jestli je tomu tak to taky nevím.
Jinak nevím co je to za koeficiet o kterém píšeš:-)
Používám na to tento program:
http://www.fitlinie.cz/
To je průměrná rychlost čeho?
Jinak prý při průměrné rychlosti otáčení Země kolem Slunce, což je nějakých 30km/s spálí průměrný člověk za hodinu kolem 200 KJ.
Mam pocit že nejspiše to bude na kole, nejsme v sekci o autech ani jiných podobných zařízení.
Jo, to tak asi bude.
A je to průměrná rychlost z kopce nebo do kopce?
Ne, já nechci rejt. Mě jen vždy hrozně zajímalo, podle čeho ty computery počítají tu spotřebovanou energii.
To ja taky nevím ale zřejmě to bude po rovině, odvozuji to z udajů které jsou na rotopedu. Na nejmenším odporu při rychlosti 18,4km/h ujedu za 15min. 4,6km a spálím 722kj.
Tak to tak nějak odpovídá.
U toho kola to bude více spíše vycucané z prstu než skutečnost, nebo tam stačí jen když hýbeš nohama a to už je nějaká aktivita.
Možná by napověděl strýček googl.
Ten můj krám je úplnĕ primitivní, je fuk jestli šlapu na nejtĕžší převod, nebo jen nalehko, jak rychle jedu, 1000 kcal hlásí přesnĕ po ujetí 25 423 m.
Moc bych toju nevĕřil, je to takové počítání přes palec, protože je zřejmé, že nastavit ten výpočet jen na počet otáček a ne na sílu, kterou šlapkama makáš je špatnĕ.
Orientačnĕ to asi sedí plus/minus 10%.
Ty přesné údaje, které si Bobe eviduješ, jsou založeny na velmi nepřesných předpokladech. Tĕch vlivů na příjmové a výdajové stránce je strašnĕ mnoho.
Je to skoro jako v tý statice.
Zatížení stanoveno velmi nepřesnĕ - víme naprosto přesnĕ kolik váží voda, písek, cement, železo, ale když z toho nĕkdo uplácá železobeton, víme váhu betonové kostky už ménĕ přesnĕ, záleží na tom jak hutnil, kolik je v tý kostce vzduchu.
Stejnĕ tak na stranĕ pevnosti materiálu, údaje jsou vyzkoušeny, namĕřeny a statisticky zpracovány a tak jistota, že zrovna moje kostka vydrží určitý tlak je malá.
Ofixlujeme to tak, že víme, že zatížení je stanoveno nepřesnĕ a tak jej zvĕtšíme o 30 až 69 procent, a pevnost materiálu baj vočko snížíme o 10 až 25 procent, a pak, velmi přesnĕ na tisicinku počítáme a porovnáváme tohle "odhadnuté" zatížení s tím odhadnutým odporem materiálu. Moji učitelé si dávali velkiu práci s tím abych pochopil ten princip, jak to funguje.
Když to pochopíš, zjistíš, že ta přesnost vlastnĕ jen kamufluje jakmálo toho o přírodĕ víme.
A stejnĕ tak s tĕma kalorickejma výpočtama. Kdybych použil naše součinitele na stranĕ příjmové a na stranĕ výdajové, dal bych ti asi spolehlivý vzorec jak hubnout.
Jen si nejsem jistý, že bys neumřel hlady :-)
Tvoje "přesné" fitnes výpočty tĕ drží v "řádech, tedy vylučují nĕjaké extrémní výkyvy, ale vzhledem k nahodilosti dat, hubnutí takto vypočtených údajů VÝDEJ vĕtší než PŘÍJEM nezajistí.
To pravidlo platí stoprocentnĕ, jen ten výdej a příjem neumíme spolehlivĕ spočítat. Nĕkomu dá krajíc chleba víc joulů, nĕkomu míň. Spálit a spočítat joule jen orientační a tak to chápej.
Ja to taky tak chápu ale na druhou stranu mám rotoped jiné kategorie než ty a ty údaje jsou tam přesnější neříkám že jsou nutně správně.
Z něčeho ale vycházet musím a jelikož mám tisíckrát ověřeno že pokud na to kašlu a hodnoty nesleduji jede váha nahoru.
Tak nějak to funguje i když to není stoprocentní a ani být nemůže, každý jsme jinačí a jinak spalujem.
V tom je trik tĕch bobulek na zhubnutí.
K nim, aby fungovaly, musíš taky držet jisté dietní pokyny.
A když začneš počítat a přemýšlet,odstraníš ty kalorické bomby sám. Jak pokračuješ?
Je jisté že ty "bobulky" jsou jen podvod na který jsem nikdy neskočil na rozdíl od švagrové.
Pokračuji takto, bylo 5kg dolů pak 2kg nahoru (duvod jasný) a nyni je to již zase zpět 5kg dolů a jde to pomalinku dolů.
Dle vyjádření me diabetoložky moc konzumuji ovoce, ja si dávám 150g mandarinky a mám si dávat jen 100g ovoce za den. Jinak prý mohu mandarinky nahradit 6 kuličkama hroznového vína, tak to se teda hodně přežeru.
Tak uvídím jak to zamáva s váhou.:-))
Jedeš dobře, hrozny ti spíš zamávají s penĕženkou.
Připojil bych se k Bilíčkovi, jablko, může být nejen české ale klíďo i moravské :-)
Jasně jablka taky křoupám a mám je rád. Ty hrozny zrovna dvakrát nemusím, to byla jen ukázka toho jak lékaři dobře radí.
Bobe,tam bude asi problém s těmi cukry.Jablko 100g = 260 kJ, obsahuje přibližně 14g sacharidů, z toho cukru 10g.Trošku ale nerozumím tomu hroznovému vínu, tam 100g = 286 kJ, obsahuje přibližně 18g sacharidů, z toho cukru 15g.
Naproti tomu mandarinka 100g = 182 kJ,obsahuje přibližně 11g sacharidů, z toho cukru 9g.
Asi budeš muset místo ovoce zůstat u zrní :-).
Jenomže není cukr jako cukr a v ovocných cukrech je dost velký rozdíl.
Lelek-nakole: To souhlasím, ale pro Bobbba "diabetika" jsou to pořá jednoduché cukry, které si musí hlídat a to nejen kvůli tělesné váze.Určitě to stravování není tak jednoduché a každý diabetik reaguje na různé potraviny různě...Ten boj mu nezávidím a držím palce. Chce to trpělivost, nevzdávat se a mít i štěstí na ty pravé odborníky.
Jo, ještě k Jaklovu koeficientu.
Ten říká, že jedinými přípustnými aktivitami jsou
-jídlo (a to v leže)
-hraní karet
Kolo je nepřípustné, neb energetický výdej je vysoký, navíc při tom vznikají nežádoucí pachy. Proto je potřeba jízdu na kole nahradit hraním kulečníku.
A má pochopitelně pravdu :-)
Cykloaktivisté se cítí ohroženi, protože kdyby na Jakla došlo, jejich teplé ďůlky by byly ohroženy, ale ony už beztak jsou.
Někde jsedm zahlédl, že všichni tihle "neziskoví" a "nevládní" pachatelé dobra budou muset na neti zveřejňovat nejen účetní závěrky, ale také platy a honoráře tří nejlépe placených zaměstnanců té jejich "nevýdělečné" organizace.
Chci doufat, že tak více naivních lidí pochopí, v čem spořívá ten "fund-raising busines" tedy "fondový kšetík" - který stručně řečeno je založen na tomto:
Vybereme prachy od lidí, státu, polostátních organizací, popřípadě spřátelených privátních firem (tam už je to ovšem něco za něco) a zaplatíme sami sobě slušné živobytí, a z toho co zbyde, pak konáme dobro a tváříme se, jako že "sami z toho nic nemáme a jsme dobré duše co se grátis starají".
Vytvoření nadace je také oblíbenou formou "daňové optimalizace! ale to už je zase jiný druh slušně rentující se tzv. "nevýdělečné" činnosti.
Proto všichni tito dodčení, na Jaklův předsilvestrovký žertí reagují velmi hystericky. Co když se opravdu lidi začnou zajímat, jak moc nezisková je ta neziskovost.
No vidíš. A já myslela, že Jakl dělá jenom do metabolických reakcí:-))
Holt, zdá se, že v tom pšouku si každý našel, co chtěl:-))
V pšouku nebylo nic podstatného, ale všímaví si všimli, jak se cykloaktovisté zajíkali zlostí, a v tom byl asi ten největší fór toho jinak nejapného textu.
Jen pro zajímavost, uvědomilo jsem si, že většina argumentů, které Jakl ve své údajně-recesi použil, zde byla běžně prezentována jako třeskutě realistická, zcela vážně, ne-recesisticky :-)
No, vĕc se má tak, že on má Jakl prostĕ pravdu.
Evropy a tím i nás se zmocnily nevolené byrokraticko-lobbystické struktury, volení politici jsou jen loutkami tĕchto struktur, a prosazují se neskutečné ptákoviny a cykloinfrastruktura, třeba taková, jaká he na té Michelské mezi nĕ patří.
Tam už se nejedná vůbec o stavby, jen značky. Značka svislá cyklostezka/stezka pro pĕší - začátek/konec.
Délka úseku 15 metrů. Přechod. Zase dvojboj značek začátek/konec - na úseku 12 metrů.
Za tohle by mĕly být udĕlovány nepodmínĕné tresty. Plýtvání na kvadrát, ani jednomu cyklistovi to nepomůže, slučování stezky oro cyklistu s chodníkem bĕžné v Nĕmecku pro české seniory naprosto nepochopitelné a nebezpečné (pamatují si, že kolo na chidník nesmí), drahá nebezpečná kravina, aby si pár lehkoživků udĕlalo čárku.
Vše pod vznešenou evropskou záštitou, Kodaň je cyklomĕsto, udĕláme jej i z Prahy.
Za prachy půjčené z budoucnosti.
Jakl má pravdu.
Tahle maškaráda není k tomu, aby se zlepšil život lidí, ta se hraje proto, aby paraziti uhájili svá korýtka. Mrzí mĕ, že právĕ Ty to nechápeš.
Ale, jo, jo. Jakl má pravdu. Ty máš pravdu. Je to věc zásadního významu.
Jen nevím, proč mi ta tvoje argumentace vycházející z toho Jaklova vtípku zní tak nějak srandovně aktivisticky. Skoro jako když cykloaktivisti argumentují hrošincem:-))
Tak jsem si zkusila ten Jaklův článek trochu přepsat. Bylo by to asi takto:
Hrošince je potřeba okamžitě zakázat.
Město staví drahý hrošinec za peníze daňových poplatníků. I těch, kteří do ZOO ani nepáchnou. Přitom ty hrošince zabírají spoustu místa třeba slepičárnám. A slepice jsou na rozdíl od hrochů veskrze užitečná zvířata.
Hroši jsou nebezpeční. Jedni z nejnebezpečnějších. A co toho sežerou! Kolik trávy by se ušetřilo, kolik remízků zachovalo! A té životodárné vody, co potřebují! Navíc hroši prdí, smrdí a vyrábějí skleníkové plyny. No jen si k nim čichněte a netvařte se, že to necítíte! A navíc hroch je v našich končinách exot skoro stejný jako cyklista. Tak nám nekecejte! Hrošince je potřeba okamžitě zakázat!
Nejde jen o jeden čánek Jakla, kterej chápu jako slabší předsilvestrovskej fórek.
Jde o celý jeho postoj k EU, který velmi srozumitelně presentuje a který chápu jako správný.
To přetahování se cyklovyžírků s hrošincem jsem postřehnul z nějakého článku na dfensovi, je to komické. Pochopitelně celý koncept ZOOlogických zahrad je staromódní, nesmyslný, z předminulého století, není třeba z ukrutný prachy držet nějaká zvířata v klecích, kromě těch chovů vyhynutím ohrožených druhů.
Ale abychom neodběhli, zajeď se na tu Michelskou podívat, uvidíš, že vodorovné značení je po měsíci téměř umyto a to svislé je tak do očí bijící formalistické a pitomé, že se divím, že autoři týhle bejkárny si troufnou mezi lidi bez kapuce přes hlavu.
Ukázkový příklad plýtvání na kvadrát.
A protože jsme tady Nakole, bavme se o tom jak se plýtvá v cyklostrukturách a neřešme hrochy a ani tunel Blanku.
Pokud se někdo chystá napsat "to ti nevadí, že se támhle nebo onde rozhází více peněz než za tuhle pitominu" odpovídám, abych to zkrátil - vadí, a vadí mi to dost.
Ale tady jsme Nakole, cykloaktivisté a profesionální cyklobojovníci právě tady mají své zázemí, tak že nahlas protestuji proti cyklovopičárnám právě tady. A ta Michelská je opravdu prasárna, kdo neviděl na vlastní oči, asi to nepochopí.
Jaklův postoj k EU je všeobecně znám a jsem si jista, že kdyby chtěl v tom článku zrovna tohle ventilovat, tak to udělá bez těch kudrlinek s jídlem a potem. V tomto ohledu mu zase dost věřím, tohle on umí. Tady si prostě udělal srandu, zviditelnil se, rejpnul si, nevím, ale vím, že se mu to dokonale povedlo:-))
Proti plýtvání jsme zcela určitě úplně všichni, ale občas mám dojem, že jen tak planě plkáme. Třeba zrovna ta Michelská je strašně zajímavá. Jedni si stěžují, že se tam pro cyklisty nic neudělalo, druzí zase, že se tam kvůli cyklistům prošustrovala spousta peněz. Tak jak to vlastně je?
P.S. Nejsem ani cykloaktivista ani jaklovec, a to navzdory tomu, že jezdím na kole a s některými Jaklovými postoji ohledně EU souhlasím:-))
Víš co mě tak napadlo?
Ty tu Michelskou znáš a taky víš, jak se zde Vratislav rozčiloval, jak je to tam z hlediska cyklistiky zprasené.
Co kdybys mu udělal takovou opnenturu. Prošel to tam, zmapoval to, vyfotil, zjistil bližší informace, popsal do blogu.
Ona totiž ta bezbřehá kritika je moc hezká, ale časem se přejí a začne být nudná. Chtělo by to něco konkrétního.
A jsme na cyklistickém serveru, tak by se to docela hodilo.
Co myslíš?
Oponenturu jistĕ nikoliv, protože bych se musel seznamovat s nĕjakým blábolem, který bych mĕl oponovat.
Ovšem serii fotek, takovou virtuální projížďku s poukázem na plýtvání se chystám provést. Jak jsem tu psal, na Michelské máme oficínu, snad 8 mĕsíců jsme mĕli pomĕrnĕ obtížný přístup ke kanclíkům, staveništĕ naznačovalo zásadní dopravní zmĕny, ale ve finále prd.
Nesmysl, široké chodníky označené jako cyklo-pĕšo, v místech, kde cyklo i pĕšo provoz nudný, zámková dlažba, svislé značky, prostĕ tam je vidĕt, že šlo o to, aby ta stavba byla co nejdražší a ta cykloopatření k tomu, aby se to podařilo předražit velmi pomohla.
Víš, že můj názor je jednoznačný. Žádná cykloopatření nedĕlat. Ve mĕstĕ. Možná plošnĕ, mimo magistrálu a další dvouproudovky umožnit cyklistům jízdu v protismĕru jednosmĕrkama. Informační kampaň k tomu by stäla asi taky nĕjakou zlatku, ale obecnĕ by to cyklodopravĕ, pro to 1-2 procenta osob, co volí kolo, pomohlo.
To co se dneska dĕje v Praze je nehorázný teror marginální menšiny na veřejné rozpočty. Cyklistů, podle všech dostupných údajů, je v Praze minimálnĕ o polovinu míň než gayů, ale dokáží si nárokovat prostředky, které ani omylem jejich množství neodpovídají. Proč to prochází?
Nátlakové akce, veřejný tetor - viz slavná Rosťova stať, jak je tĕžké býti špuntařem.
Myslím si, že my, co jezdíme na kole, bychom mĕli nahlas říkat, že nejsme cykloteroristi, nechceme aby si naším jménem nĕkdo dĕlal z rozpočtů dojnou krávu, nejsme militantní hysterici co blokují dopravu a nenávidí auta.
Mĕli bychom to říci. Automat nemluví za nás, my neprosazujeme předražené cyklostezky a netoužíme po vyhazování penĕz do luftu. Jezdíme na kole rádi, ale nejsme fanatici.
Tĕch je menšina, ale dost hlučnä, agresivní, a mnohdy jsou to profesionální aktivisté, kteří z nás žijí.
Lidĕ co jezdí na kole by se mĕli vzbouřit proti nikým nevoleným cyklokoordinátorům.
No, udělej to, jak myslíš. Nicméně nějaké informace bys asi k tomu měl získat. Třeba proč se to tam vůbec dělalo, co vše se dělalo, kolik to stálo a jaký podíl na ceně mají ta cykloopatření.
A k tomu ostatnímu. Vše už bylo tisíckrát omleto. Každý už se stokrát distancoval nebo naopak přihlásil k Automatu. Každý už snad svůj názor do klávesnice hodil...A nic.
Píšeš, že by se lidé, co jezdí na kole měli vzbouřit.
No fajn. A jak? Uděláme protestní cyklojízdu? Protože oponovat se nám nechce, to bychom se museli zahazovat s nějakými bláboly, hledat a ověřovat nějaké informace, získávat nějaká čísla? A pak je někomu otřískat o hlavu?
Žádné protestní jízdy.
Prostĕ nulová tolerance, jasné a zřetelné vyjádření "za mĕ cyklokoordinátor nemluví" a to všude tam, kde otevře hubu.
Lanno, nevidím důvod proč bych mĕl zjišťovat nĕjaké ceny z nĕjakých rozpočtu a od cykloyktivistů se už vůbec nic nedozvím, jak už tu vyzkoušeno.
Malou násobilku zvládnem, spočítat zbytečné značky, zbytečné zámkové dlažby, zase betonové plochy místo zelených pásů. To všechno je vidĕt a bylo instalováno. Nenechám se zatáhnout do hry, že to stálo jen zlomek Blanky. To totiž je jediný argument, který ti aktivisté mají.
Každá tisícovka se počítá, a tĕch dĕr jako Michelská je po republice povážlivĕ mnoho.
Dělej, jak myslíš. Po pravdě řečeno mě tvůj postoj nijak nepřekvapil. Čekala jsem ho.
Ty sice krásně trefuješ hřebíček na hlavičku, ale jaksi pořád dokola. Ten tvůj hřebíček je už zatlučen tak, že ti pomalu začíná vylézat druhou, tou ostřejší, stranou ven. Tak opatrně, ať si o něj neroztrhneš kalhoty.
Tvoji radu beru na vědomí. Až začnu na jaře zase jezdit do práce, dám si na triko zepředu i zezadu nápis: Za mě cyklokoordinátor nemluví". Když se tim nic nezmění, alespoň to pobaví:-))
A mohli bychom tomu třeba říkat Jaklovo tričko.
On každý podle toho trička pozná, kde je Jaklovi EU. Buhužel Jakl je EU jaksi tamtéž i bez trička:-))
http://zpravy.idnes.cz/prezidentska-debata...
Pokud byste někdo chtěli evidovat takovéto černé díry na peníze, tak "cyklostezka" v Brně na Botanické je podobný případ. Tam je to ještě vylepšené tím, že pod tou zámkovou dlažbou jsou docela silné kořeny stromů, takže kromě toho že je to nastup-sesedni-opakuj, je to ještě křivější než silnice.
Na druhé straně jak čtu silniční zákon, tak cyklista má podle mě povinnost použít stezku pro cyklisty, přičemž o "stezce pro chodce a cyklisty" (C9a, C9b) jako je ta Botanická se tam nic nepraví. Takže snad jde jet i po silnici. Je pravda, že jsem tam párkrát viděl městské strážníky zastavovat cyklisty jedoucí po silnici, ale myslím že bych si s nima rád popovídal.
Na takovou cyklostezku tě dostane jedině zákaz vzejdu cyklistů na silnici. Že vidíš kdesi mimo silnici nějakou cyklostezku je ti někde u zandele, protože pro tebe jako řidiče dopravního prostředku platí značky umístěné u silnice, popřípadě vodorovné značení. Koho zajímají nějaké značky za příkopem.
tento tachometr jsem měl až do letošního léta cca 16 let. Bohužel mně spadlo naložené kolo a vytrhly se káblíky ze základny. Nový díl se dá koupit, ale stojí to skoro jako nový tachometr.
Jestli si ho fakt tak ceníš, mám jednu základnu doma. Táta ho totiž taky měl, téměř nepoužíval a jednoho dne toho měl comp dost a sám se spotřeboval. Neukazoval nic, výměna baterie nepomohla a následné připojování zdroje a pokusy o reset už tuplem ne.
Na držáku je napsáno BRACKET MODEL G. Ale ten kablík by tam měl jít vyměnit úplně zadarmo, pájecí body jsou přístupné, jenom něčím zalité.
Jakési číslo tam na tom počítadle je, ale letos nějak (radši) nemůžu najít brejle, abych ho přečetl.
Vostuda...
Ale mám předsevzetí ! :-)))
Předsevzetí "Do konce roku najít brýle"???
Radši je hledat nebudu, ještě bych se musel stydět za ten "nájezd".
Až pojedeš na sraz, vem tam tu krabičku s číslíčkem. On to někdo před nastoupeným družstvem přečte:-)
Tak do jara bych to mohl snadno stihnout zdvojnásobit a nebyl bych alespoň poslední :-)
Já myslím, že dělit dvěma tam taky budou umět:-)
Celkově už to nepočítám (resp. nevím, kolik tam bylo na začátku roku), takže jenom odhad. Na lehokole jsem najezdil určitě víc než loni, na klasice už skoro nic. Tak snad kolem 15 tis. km. Tomu napovídá stav zadního plaště. Jak jsem dneska po cestě lepil, tak mi došlo, že zadní plášť je poněkud víc zničený než ten, co má 10 tisíc a mám ho ještě schovaný. Za ten defekt ale nemohl stav pláště. Byl v něm kolmo drát z kartáče na údržbu silnic.
Ja si vzdycky na zacatku roku jeste pred prvnim vyletem tachometr vynuluju, jinak bych se uz nedopocital. :)
To je zvlastni, mel jsem pocit, ze jsi nekde (u K24) psal, ze vloni jsi mel pres 20. Takze pokud ted okolo 15 a je to na lehokole vic nez vloni, znamena to, ze jsi v 2011 jeste najezdil minimalne ctvrtinu na klasice?
Teď dělám na kole větší údržbu. Při sundaném plášti je pěkně vidět sjetá ploška uprostřed. Je rovná a po namočení se leskne. Tak jsem to porovnal s tím předloňským a rozdíl je vidět. Ten předloňský 10 tis. asi nemá, nasazený byl až v květnu. Ten loňský taky, ale je sjetý víc, i když jsem kromě toho jezdil chvíli na lowraceru.
Vzorek tam ještě je, nebýt toho, že jsou samá dírka od kamínků, co tam občas i zůstávají. Přední je rozsekaný víc, je tam skoro dva roky, ale sjetý je míň. Jsou to fakt dobré pláště.
Odhadem 4-5tis. Spíše čtyři:-) Na běžkách cca 100km. A na kulečkáčích něco kolem 500km:-) A bazén někde nasčítanej taky mám, jen to není k nalezení:-)
Spíš mě dostalo, že jsem loni skoro jeden celý měsíc strávil ve vlaku a MHD cestou do/z práce:-)
S najetými kilometry jsem spokojený, takovou nějakou představu jsem měl 500 měsíčně a to se povedlo, z toho bezmála třetina na horáku v kopcích a terénu, zbytek na treku cestou necestou. Ale po sečtení nastoupaných metrů mi skutečnou radost udělalo, že jsem letos 10 x výškově zdolal Mount Everest.
Loni asi padl rekord :)) Cca 500 km na lehu a 350 na koloběžce :)))Víc jsem toho o kole nakecal než najezdil....
206 km túry s batohem
6067 km v sedle (a někdy i ze sedla a za sedlem)
61,3 km vertikálních celkem
17 dnů lyžování
469 hodin nehnití na gauči celkem
Tak u mě zavládla na Silvestra také spokojenost, když jsem si počítal kilometry. Najezdil jsem 6948 km v loňském roce, což je o tisíc km víc než v roce 2011 a zároveň je to můj rekord v počtu najetých km. Od poloviny prázdnin mám dvě kola, ke krosovému kolu jsem si pořídil HardTail. Takže jsem najel 5555 km na silnicích a 1393 km v terénu. Uvidíme, jestli se v tomto roce km rovnoměrně rozdělí mezi obě kola.
Letos mám zatím 21 km z novoroční krátké a mrazivé vyjížďky na farmu Bolka Polívky.
Kolo 5 000 km (z toho necelych 900 full, vetsina zbytku najeta dopravne po Praze), bezky asi 300 km, asi 30 - 40 km skialpy, kajak tak 1 - 2 km natoceno na kanale ve Vrbnem, coz je desiva ostuda, protoze jsem puvodne hlavne kajakarka.
nemám to čím měřit, ale hodně málo :-( Letos bych se chtěl dostat trochu do formy a splnit si pár cílů. Jen kdybych nebyl tak línej :-))
Línej?!? Z toho nesmutni. v nejhorším ti cíle zbudou na příští rok :o)))
Jasně, že je to línej zhniloch! Drtiče nedojel (vyškrábal se JEN na Soláň, simulant jeden), na Antivánoční všem ujížděl, na srazu v Náchodsku sjel na skládačce, co nesjelo 90% lidí... Fakt nechci vidět, co bude jezdit, až se dostane trochu do formy... ;-))
Dovoluji si také vstoupit(1 příspěvek). Loni jsem po 6 letech vytáhl kolo, že budu jezdit alespoň občas do práce (22 km). takže mám za sebou prvních 1000 km.
To se tak někdo má když může jen občas jezdit do práce :-))
Ale né, já do práce jezdím pořád, jen občas jsem jezdil na kole :). Mám v plánu počet minimálně zdvojnásobit. Mám authora classic 2004 v původním stavu a zkraje mě už po 5 km dost bolel zadek.
Zadek bude bolet i po tisíci km, ale bolest může být snesitelná, zkus uvažovat o výměně sedla. Kvalita a tvar sedla je hodně důležitá a na sedle by se nemělo šetřit.
na tohle existuje snad jediá správná odpověď :-) uhádneš?
Netuším, ale určitě to bude velké moudro :-)
Hádám že jsem uhádl, ale vzhledem k finanční situaci na leho zatím nemám, takže možná časem nějaká konstrukce. O výměně sedla jsem taky už uvažoval, zatím pomohlo srovnání sedla dle vašich rad z místních diskuzí a nákup kalhot, taže cesta do práce je nyní v pohodě (jen ta lenost :)).
Jo lenost je potvora, ta když dosedne, tak hned tak nepustí a když se nechce, tak to bolí nejvíc :-)
Nepanikař, zadek se ojezdí. To bys ho musel mít plechovej, aby po první tisícovce nebolel :o)))
Pokud ma blbe sedlo, tak se neojezdi.
Tisíc km mi na to zjištění ale přijde málo.
Neni to malo, aspon dle me zkusenosti.
Jak je vidět, je to individuální.
Je to asi dost individuální, ale stejně nejezdím delší trsu než těch 22 km najednou, takže když jsem srovnal sedlo, nasdil kaťata, tak už po 3 jízdě (během cca 14 dní) to bylo v pohodě. Je to rivina na Pardubicku, takže to jde. Horší je to , že do práce musím jet langsam, abych se neopotil, nemám možnost se vysprchovat, tak abych moc nezaváněl kolegům.
Doufal jsem, že padnou 4 tisíce. Nakonec jsem dal pouze 3942 km.
Když ty ses v říjnu a v listopadu pěkně flákal a přitom šlo krásně jezdit :-)
Tak nějak mi to nevycházelo se školou, nebylo prázdninové ježdění do práce ani žádné dálkové jízdy. Ale to jsou jen výmluvy :)
Je potřeba si to vždycky dobře zdůvodnit :-))
Jsem přesvědčeno o tom, že Medvěd je stále jedním nás, takže by tu měl zaznít i jeho výkon za uplynulý rok: 8.556 km.
V tom případě by měl zaznít výkon mého kolegy, který stále není jedním z nás, říkal, že najel 12.500 km.
ne ne, Medvěd není jeden z nás (a stále už vůbec ne), je to vyděděnec, zkrátka položka na smetišti dějin, odpad... A navíc, tak nízkému číslu nevěřím, když tak furt (a jen a pouze) jezdí na kole všade, všudy, kdykoliv a jakkoliv... ;-)
taky tě nebylo nikde vidět, Brdy a okolí Komořan už je ti málo, takže si dovedu představit ty štreky, které jsi jezdil :-)
Mám dokonce najeto o dost míň než sezónu před tím a kromě jednoho trochu delšího výletu to byl samej zevl ;-)
Co je to "trochu delší výlet" v tvém podání?!?
200?!? 300?!? nebo víc?!?
P.S.
Myslím kilometrů :o)))
http://www.bike-forum.cz/forum/vikendove...
není to jedrodnostranná zátěž? mám teď za sebou víkendové stěhování pokoje a nejspíš nezůstane u jednoho víkendu, místností máme víc a všude by bylo potřeba udělat rekonstrukci, takže s kilometry to bude letos asi špatné. No já jen jestli bys už také neměl myslet na něco jiného, než furt jen na kolo, kolo, atd..
Letos spatnej... prvni pulrok jsem skoro nejezdil kvuli dodelavani skoly. Kdyz jsem zacal jezdit, tak do mesice jsem si vystavil stopku po padu z kola, takze druhy pulrok skoro nejezdil kvuli zraneni...
celkem 2893km
druha nejhorsi sezona od znovuobeveni kola...
Přestal mi fungovat computer, tak jsem jej zahodil. Pořád jsem nenašel uspokojivé GPS řešení. A zjistil jsem, že když zapomenu doma i tepák, užívám si cestu zdaleka nejlépe.
Vůbec netuším, kolik jsem najel. Stačí mi vědět, že přes léto obden do práce (no přes léto, i v listopadu jsem párkrát vyjel) a o víkendech občas na výlet s prckem v sedačce. Plus k tomu něco na koloběžce, a po uvedené zkušenosti na ni zatím taky žádnou elektroniku věšet nebudu.
A co tohle? To by ti nestačilo?
http://bike4u.cz/detail/10958/gps-travel-logger...
To vypada zajimave, ale chybi mi tam zasadni udaj = vydrz baterie. Hlavne, ze napisou az o 20% delsi vydrz baterie, kdyz se neobtezuji napsat, zda to vydrzi hodinu, den nebo tyden.
Kolega v praci si pred rokem nebo dvema poridil trosku lepsi variantu - napaji to jedna AAA baterie, do pameti se vejde spousta dat a jeste se to da vyuzit jako GPS pres Bluetooth z mobilu nebo notebooku. Ale oznaceni nevim.
Nicmene v dobe, kdy kazdy chytrejsi mobil ma GPS v sobe, mi samostatny logger prijde jako krabicka navic. Mobil sebou urcite vozi a je mensi riziko, ze by ho zapomnel nabit...
Specifikace:
- Vestavěný pohybový senzor s funkcí autostart / autostop
(až o 20% věší výdrž baterie)
- Rozměry: 46x41,5x14 mm; hmotnost: 37 g
- SiRF Star III 65nm low power chipset
- 64MB flash paměti pro uchování 262 000 bodů na mapě
- Vestavěná 750mAh nabíjecí Li-ion baterie
(až 80 hodin provozu)
- 2 indikační diody
- Pracuje jako GPS přijímač ve spojení s PC
- Automatické nahrávání GPS dat v logger módu
- Provoz při teplotách -10°C až +50°C
kurnik, kde jsi vzal těch 80 hodin
já tam nic takovýho nemám ...
že by se to jinak zobrazovalo pro Chrome a jinak pro ostatní prohlížeče ? :-))
je to hned pod obrázkem,
PODROBNÉ INFORMACE - ke stažení
klikni na ke stažení a tam to najdeš, je to návod v češtině
ani v chrome, ani v IE, ani v Opeře, ani ve FireFoxu údaj o 80 hodinách nevidím
asi mám taky jinej internet :-))
tak ještě jednou a názorně
Nečti text v tom šedém rámečku
A nebo takhle:
http://bike4u.cz/data/soubory/3_i-goU%20GT-120...
No a nebo, to mně nenapadlo.
Není to zbytečný? Koupil jsem na aukru starší navigaci eTrex za litr a ta umí asi totéž a víc, jede na tužkáče, nebo tužkový aku.
Nebo si pustit nĕjakou navigaci na mobilu a místo do tohohle stroječku investovat ty prachy do externí baterie co protáhne dostatečnĕ výdrž baterie.
Ja to ani nehodlám kupovat, nějak navigaci nepotřebuji, zatím jsem se vždy dokázal orientovat jen podle mapy.
A taky mám hubu abych se případně zeptal na cestu.
Ten eTrex jako navigaci nepoužívám, ale právĕ jako ten gps cyklokomputer, zaznamenává toho víc než využiju.
Koukal jsem na nabídku tĕch gps cyklohračiček, a zdá se mi, že právĕ taková starší navigace toho umí víc za levnĕjší peníz než ty přístroje. Kluci co blbnou po kopcích s gpskama si nakupují moderní a tĕhle, kvalitních, ale pro nĕ už zastaralých strojků se zbavují, tak se to dá pořídit lacino.
Jinak s ptaním se na cestu mám příšerný zkušenosti z dob předgpskových. Zeptat jsem se vždycky dokázal, ale snad nikdy se mi nepodařilo pochopit odpovĕď :-)
Zajimave, ja na tom webu vidim presne stejnou specifikaci, ale ta zavorka s hodinama tam chybi.
Tak 80 hodin je pekne, pokud to nema vyznamnou spotrebu ve vypnutem stavu, tak by to pri beznem pouzivani stacilo dobit cca jednou tydne/mesicne.
Ale těch 80 hodin si tam někdo vymyslel, koukám a prohlížím a žádný prodejce ani zahraniční tam žádnou dobu neuvádí.
Navíc při záznamu takového množství dat se mi ani tolika hodinám nechce věřit. Beru, že to může vydržet 48 hodin, ale pochybuju, že víc.
I kdyby to byla jen polovina tak to snad stačí.
Nezapomeň že to má velmi malou spotřebu protože to nemá display.
Navigace za desítky tisíc takovou výdrž nemají.
Jasný, těch 48 hodin když budou na jistotu, tak bohatě stačí.
Tohle by ale možná bylo lepší
http://www.expansys.cz/mobile-action-i-gotu-gt...
Ne, to neumí telefonovat, přehrávat mp3, nechytím na to rádio, neumí přes wifinu prohlížet web a mail, nemá to podrobnou tůristickou mapu zadara a nepodporuje geokešink. Víc než jednu krabičku na baterky s sebou nebudu tahat, to se pak furt někde ztrácí, chce to stádo nabíječek... :-(
I bych věděl o vyhovujících smártfounech, jen někoho přesvědčit, aby mi to koupil;-)
ak by si chcel niekto viest nejake statistiky, kolko km presiel, nastupal metrov, pripadne si mozte spravit svoj team atd ..
.. p.s .. nie je to reklama, len viem, ze vela ludi bavi si viest rozne statistiky a pod .. ja si tam hadzem svoje udaje a pekne si to mozem pozriet v grafoch a pod .. a nie som ani v ziadnom teame, proste som tam len tak, kvoli svojej statistike ..
tu je ta stranka .. http://trm.sk/
Já na tohle používám http://www.dailymile.com a někteří kamarádi http://www.endomondo.com :)
Hmm, no tak jo no...
Pesky (vandry, hory): 780km
Cyklo (prace+vylety+natezko): 4040km
Inline (letos bida): 117
Bezky+Skialp: 250km (asi 40km byly bezky, zbytek je skialp :-) )
Rotoped: 700km
Celkem vsehovsudy: 5887 km
Predsevzeti do 2013 - aspon 5k na kole, ale zalezi, jak se bude dat jezdit do prace...
Vy s temi 10k+ - stavujete se obcas i doma??? ;-)
Pokud se muzu povazovat za 10k+, tak ono se to nezda, ale ja vloni na kole skoro nikde nebyl, porad doma nebo v praci!
Odhadem 80-90% jsou cesty do prace. Kdyz to mam za pracovni den 2 * 25 km nejkratsi cestou (vetsinou jezdim delsi, ale pohodlnejsi trasou), tak je to mesicne pres 1000 km i kdyz nejedu uplne kazdy den a kdyz se obcas prida nejaky vikendovy vylet nebo akce jako K24, v pohode to komponzuje mesice, kdy na kolo neni pocasi...
V dobach, kdyz jsem byl jeste student, jsem sice nenajezdil ani polovinu, ale bylo to mnohem pestrejsi, hledal jsem geokesky a vybiral jsem si schvalne cesty, kde jsem jeste nejel.
Jet uplne stejnou trasou po tisici (no za ty 4 roky asi vic) je uz fakt otrava, jenze v autobuse/vlaku je to jeste horsi, takze uz se stejne tesim na jaro...
Jo, to pak asi jo. My, co mame tu vzdalenost tak polovicni, tak to tolik nenaskakuje, resp. taky jsem uz prisel na to, ze je potreba to zacit natahovat a ruzne pridavat.
Taky je fakt, ze vetsinou, kdyz uz se dopracuju k nejake pravidelnosti a trasam, tak do toho neco prijde nebo se zmeni projekt a jezdit do prace se neda nebo to nestiham :(
Hrubou predstavu o ujetych km mam na snowbike - cca 500 za sezonu. Na ostatnich kolech si vubec nejsem jist. Takze v souctu bych to videl kolem 3500 za rok +/- 700km. 8-)
K cemu jsou ta cisla vlastne dobra? 8-)
Porovnávání pindíků :)
A u některých lidí to může ukázat, jestli víc jezdí na kole nebo na nakole :)
Přesnĕ.
Hlavnĕ object ten rovník :-)
Za loňský rok hlásím celkem 12 274 km. Z toho do práce nejmíň 7 OOO.
Nejdelší byl výlet s Hekym do Rakouska a Bratislavy - 219 km/den.
Ale letos jsem zatím vyjel jen jednou - 71 km.
Do práce zatím nejezdím, protože kolegovi sebrali papíry (za alkohol), tak mě ukecal ať mu aspoň přes zimu dělám šoféra. :-)
Loni 13 560 km letos 412.První jízda 1.1.2013 ve 4:00 hod domů ze Silvestra.