V minulém tématu nakousnuto téma socialismus a fašismus jednou jsou jakož i komunismus a nacismus.
Benito Amilcare Andrea Mussolini byl vychován zcela v duch socialismu. Jeho otec, vůdce Italské socialistické strany a osobní přítel Marxe a Engelse, používal titul „Il Duce" dávno před svým synem a zlé jazyky tvrdí, že mu předčítal Kapitál místo pohádek na dobrou noc. V 19 letech (1902) následoval otcovské šlépěje a vstoupil do socialistické strany, ale již v té době se také intenzívně stýkal s revolučními syndikalisty, především s jejich teoretiky - Arturo Labriola, Robert Michels, Sergio Panunzio a Paolo Orano....
Stejně jako italští fašisté i němečtí nacisté byli socialisty. Jejich hlavní ideolog G. Straser např. prohlásil: „Jsme nepřátelé, úhlavní nepřátelé dnešního kapitalistického hospodářského systému s jeho vykořisťováním ekonomicky slabých, s jeho nespravedlivým platovým systémem, s jeho nemorálním způsobem posuzování hodnoty lidských bytostí podle jejich bohatství, jejich peněz." Nacistická strana ve svém programu požadovala jistotu pracovních míst, „zrušení bezpracných příjmů", znárodnění všech velkých obchodních společností a koncernů, podíl na zisku v průmyslových podnicích, zvýšení starobních důchodů, převzetí velkých obchodních domů vládou, zákaz dětské práce a mnoho dalších „pokrokových" reforem. Nacisté se dokonce zajímali o práva zvířat, dalších otroků kapitalismu.
Většina přesunu nacismu a fašismu na pravou stranu spektra byla důsledkem komunistické propagandy, která se potřebovala zbavit konkurence a tak mnohaletým opakováním mantry komunismus levice/ fašismus pravice dosáhli svého.
Ostatně ještě dobití Paříže a kapitulaci Francie aplaudoval sovětský tisk jako vítězství dělníků a komiterny nad kapitalismem.
Přikládám link na přehlídku socialistických vojsk po vítězství nad Polskem 1939
http://riowang.blogspot.cz/2009/09/brest-nazi...
http://en.wikipedia.org/wiki/German%E2%80...
Přiznám se, že jsem trošku doufala, že toto téma se již nerozvine - nějak mi přijde, že už bylo řečeno vše, ale budiž. Je fakt, že je to zajímavé, néžené :o)))
Pro nás, co jsme vychovaní socialistickým školstvím, máme za sebou nalejvárnu "Politického školení mužstva" a studium Dějin MDH a Vědeckého komunismu, to zajímavé je. Ono už tenkrát se dalo leccos zaslechnout, nebo vyčíst mezi řádky, přesto je člověk stále trochu v zajetí uměle vytvořených mýtů ...
Když tak pročítám historii a definice fašismu, říkám si, jestli Čínská Lidová Republika není jeho typickým představitelem.
Možná tě taky zaujme, že některým lidem můžeš předložit dvě téměř identické fotografie vstupu do pracovního a koncentračního tábora.
Na jedné je český nápis práce osvobozuje na druhé je ten samý v němčině jen o pár let starší.
Přesto to ti takový zarytý levicofil okamžitě řekne, že zabíjení ve prospěch levicové myšlenky jest omluvitelné, neb je to ve prospěch lidstva.
A když si pak vemeš, že vyvražditel Lidic sedí ve stejném vězení, kde v jedné cele s jsou velitelem pražského povstání proti nacismu a velitel německé posádky Prahy , kteří spolu dělají latrinovu četu, a ty se levicového bludaře zeptáš : hádej koho orgány socialismu pustili dřív z vězení ?
A pak mu řekneš, že nejdřív pustili německého velitele Prahy, pak vraha z Lidic, kterému dali soudružský úkol a peníze na špionáž v NSR a až nakonec těsně před smrtí pustí českého vojenského veterána a hrdinu a daji mu hovno a umře u doktora kde se pokouší si vyjednat invalidní důchod protože mu lid odmítá dát korunu na jídlo , tak takový levicový trouba ti pak řekne, že to bylo dobře, protože to byl určitě nějaký buržoasní nacionalista...
A zajímavé je, že si jich ta levicová víra drží jako filcka i když jsou doslova zasypání důkazy o tom, že komunisté a nacisté jedno jsou.
Ano, fotografie vstupu do pracovního a koncentračního tábora hovoří jasně, akorát že to zase celé nechutně překrucuješ.
Všechno to diktátorství a hromadné vyvražďování lidí, má jasný společný jmenovatel – hypertrofované ego, logicky produkující činy, které škodí zájmům společnosti jako celku.
Je úplně jedno, jak a kým je přetvařující se fašista, nacista, rasista, komunista, socialista a nevím kdo ještě vychováván, je úplně jedno, kterou ideologii ten člověk s hypertrofovaným egem nakonec zneužije ke svým cílům. Výsledek je vždy stejný, bez ohledu na nápis u vstupní brány do koncentračního tábora.
Hypertrofoané ego = extrémní pravice
Levicové ideje spočívají v opačném přístupu, v dobrovolném obětování zájmů jedince (ega)ve prospěch společnosti.
S tím prostě nic nenaděláš, skutečně levicový člověk by se jako Stalin, Hitler, Castro, zachovat neměl.
Totálně potlačené ego = extrémní levice.
To by měli být lidé, kteří v tichosti pracují pro společnost a neudělají nic, co by bylo proti zájmům této společnosti.
Jenže o těch jsme v politice nikdy moc neslyšeli a neuslyšíme, protože se tam necpou, politika funguje na úplně jiném principu, než který je jim vlastní.
Benitp MussOiIiNi měl stejné kecy přesně jako vy už v roce 1929 :
Fašistický člověk je jednotlivec, který představuje zároveň národ a vlast – je morální zákon, který dovede semknout jednotlivce a generace do jedné tradice a jediného poslání, který potlačuje sklon k životu, uzavřenému v krátkém koloběhu potěšení, aby odůvodnil v povinnosti život vyšší, prostý pout času a prostoru: život, ve kterém jednotlivec uskutečňuje skrze sebezapření, skrze obětování vlastních osobních zájmů a dokonce skrze svou smrt onu zcela duchovní existenci, která zdůvodňuje jeho cenu jako člověka.
Zase naprosto nechutně manipuluješ. Nemám kecy jako Mussolini.
Nehodnotím, nikoho k ničemu nenabádám, nikomu nic nevnucuji.
Pouze konstatuji (!) zásadní rozdíl mezi extrémně levicovým a extrémně pravicovým uvažováním a chováním.
A není to jedno? Jestli levicový nebo pravicový, podstatné je, že to jsou úchylný magoři co jsou schopný vyhladit půl lidstva jen pro realizaci svých úchylných nápadů pod hlavičkou nějaké ideologie.
Některým úchylům to zjevně jedno není, oni potřebují být na straně dobra i když jejich fanglička vlaje na straně zla.
Nic neurazí levicového dobrotu víc, než když mu řekneš, že chovat slušně k ostatním se lze i bez obrovitánského ideálu a že je úplně jedno jestli lidství a lidstvo vyvražďuje komunista nebo nacista.
Navíc je zajímavé, že od doby kdy proti komunistům vystupují studenti ještě nevylezli Sašenky a Jakubové s oním levicovým úderným heslem o zastydlém antikomunismu.
I těmto genetickým levičákům je totiž jasný, že jejich obvyklá argumentační prasárna na tohle nejde neroubovat ani kdyby z levicových ideálů udělali desatero... což jak všichni víme prostě nejde.
Nejen vám dvěma by koukám bylo dobře v naší armádě let sedmdesátých a osmdesátých... Tam to byla taky samá zkratka PVS, PŠM, KŘK, KVOP, KDP, PCHOJ, PVOS, ZáklŘ1-5, UPPDKV... No prostě svět pro vás :-))
Zkratky (vojenské)
Hudba Ivan Mládek, text Sagvan Humble
Na ZS do AČR na RZ MOČR
odvezla mě ČSAD k ŠVS KH.
Jsem rtn abs na HUVS v Praze 6,
na OVS v Praze 3 já mám tlačenku.
R: VÚ 6660 nechá nás tu žrát i spát,
máme OT, BVP, RPG i SA.
Za pět čl. 26 pustí mě na PV6,
když naučím se UZRG všechna TTD.
Z RG4 TTD přezkouší mě SOD,
ZVČ či ZVR anebo VPR.
ZŘ OŘE PPR HU SZV MO
dal nám nový RMO, jde se na BORO.
R: Voj, svob, des, čet, rtn cvičí OPZHN,
v JP a OM10M msdr běží.
Paní nprap známou má na DAP,
její bratr v PoZa vaří UHO.
Po požití UHO půlka RZ je KO,
musí do KN, na POŠ a UVN.
A tak VR změnil DR, jdu si hodit PDR,
jsem UPPDKV bez KVOP.
R: A tak rtn abs z MOČR HUVS
jako CS zůstane dnes zadřený na rotě.
I když nemám VPZ, zajebu se na RZ,
vlezu na b.i.d.l.o a mám f.o.x.
Dvoje slavný zkratky
http://www.youtube.com/watch?v=S8PcPwR8wes
KVOP bylo i za mě... zbytek se mi nechce luštit :-)
Význam zkratek:
ZS – základní služba
AČR – Armáda České republiky
RZ – Rota zabezpečení
MOČR – Ministerstvo obrany České republiky
ČSAD – Česká silniční automobilová doprava
ŠVS KH – Školicí a výcvikové středisko Komorní Hrádek
abs – absolvent
HUVS – Hlavní úřad vnitřní správy
OVS – Obvodní vojenská správa
VÚ – vojenský útvar
OT – obrněný transportér
BVP – bojové vozidlo pěchoty
RPG – ruční pancéřový granátomet („pancrfaust“)
SA – samopal
čl. – článek (vojenských řádů určen k x-násobnému opisování za trest)
PV – prodloužená vycházka („šestka“ – do šesti do rána)
UZRG – univerzální zápalka ručního granátometru
TTD – taktickotechnická data
RG4 – ruční granát (útočný)
SOD – stálý operační dozorčí
ZVČ – zástupce velitele čety
ZVR – zástupce velitele roty
VPR – výkonný praporčík
ZŘ OŘE PPR HU SZV MO – zástupce ředitele odboru řízení ekonomiky, projektování, plánování a rozpočtování Hlavního úřadu, sekce zahraničních vztahů ministerstva obrany
RMO – rozkaz ministra obrany
BORO – bojové rozdílení („Čínská hra na 4“)
voj – vojín
svob – svobodník
des – desátník
čet – četař
rtn – rotný
nprap – nadpraporčík
OPZHN – ochrana proti zbraním hromadného ničení
JP – jednotná pláštěnka
OM10M – ochranná maska (typ 10M)
msdr – motostřelecké družstvo
DAP – Dům armády Praha
PoZa – Pohostinské zařízení
UHO – univerzální hnědá omáčka
KN – Kniha nemocných
POŠ – Posádková ošetřovna
UVN – Ústřední vojenská nemocnice
VR – velitel roty
DR – denní rozkaz
PDR – pomocník dozorčího roty
UPPDKV – „úplně po píči do konce vojny“
KVOP – krátkodobé volno k opuštění posádky („opušťák“)
CS – celodenní směna
VPZ – volno po zaměstnání
bidlo – lůžko (palanda)
fox – pohoda, klídek
zdroj:
http://www.humble.cz/index.php?item=grafoman...
ČSAD – Česká silniční automobilová doprava
To není dobře.
Je to dobře.
http://www.zkratky.cz/CSAD/20426
Podle Živnostenského rejstříku je význam této zkratky Československá automobilová doprava nebo Česká silniční automobilová doprava (význam je odlišný podle konkrétní společnosti, která zkratku využívá).
když už tam máš výrazy jako FOx, bidlo apod, tak bys měl ještě dovysvětlit běžný vrazy, jako
kosa, had, stojka, myš, půlka, basa, brána, šňůry, sahara, bufet atd. atd.
Nechce se mi to vypisovat... ;-)
http://www.hradec.org/vcs.html
http://punk.mstranky.mobi/page/330
Tak bych dodal ještě "diskotéka" (náročná choreografie se samopalem na buzeráku), "barevná hudba" (nástup čety například v pyžamu, minuta na převlečení do maskáčů, nástup, minuta na převlečení do tepláků, nástup, minuta na převlečení do pracovních, pyžamo, maskáče, tepláky...až do znudění mazáků)
Ten slovník vojenské matlákonštiny by stálo zato udělat, ovšem i s příslušnou výslovností
jako PVS - čtí pévéeska - politicko-výchovná světnice
popř. VPS - čti vépéeska - vycházka po službě
Pak všeobecná vševoj.- (vševojsková) slova jako
blembák, bendžo, kombajn
popřípadě příslušné zbrani náležící, znám od VMS třeba
VUML = vulkanizovaný učitel marxismu leninismu = malý černý obušek
oproti tomu velkému bílému se říkalo "federál"
Sám ovšem na to nemám náladu, preotože jak se říká, vojna byla hezká, ale krátká :-)
Když jsem manželce vyprávěl, jak jsem dostal tři vostrý, protože sem při nácviku bigošáckýho útoku hodil zobanům do befka dýmovnici a utek sem tomu jenom proto, že gumy věděly, že to máme za pár a už si s tim nechtěly dělat pakáreň, tak chtěla jestli bych jí to mohl přeložit do češtiny.
Popravdě, tlačit UHO z ešáku bagrem, to taky každej nepochopí co? :-))))
:-)
Já se hlásím, že rozumím naprosto bez problémů :-)
Když si vzpomenu na chuť UHO tak š´tastný člověk, co tu poslední větu nechápe.
PS: dost dlouho jsem si myslel, že UHO je prostě jen takovej vejšplecht, že se tomu jen tak říká mezi vojclama. Prostě totéž jako bagr, bidlo, kosa atd.
Až do tý doby když jsme při flaxe (služba v kuchyni) viděl ve skladu ty cca deseti litrový pixly s nápisem "universální hnědá omáčka" a pochopil, že to, že chutná všechno stejně ať je napsáno na jídeláku cokoli není tím, že vaří zedník se soustružníkem.
Hele a vzpomínáš na hrachovou hmotu? Většinou se to dělalo s lanšmítem. Ty velikánský pytle se zelenym práškem, alá hrachová polívka a nápisem HRACHOVÁ HMOTA. To snad museli vyrábět ve Spolaně v Neratovicích.
V podstatě nejlíp se žralo ve stráži. Člověk si nafasoval suroviny a sám si z toho mohl vyrobit něco, co bylo poživatelný. Nebo na cvičení na Doupově. Jezdil tam s náma kuchař, maďarskej cikán někde vod Komárna. Černej jak kanada, Slovensky mluvil bídně. Ale kuchař to byl tak excelentní, že i v tý POCE dovedl z těch sraček vykouzlit hotový zázraky. Jenže jak gumy prokouli jecho kuchařský um, tak nám ho přetáhly kafky ze Slanýho.
to se nedalo žrát. Naštěstí to u nás nebylo moc často. (zato UHO tak třikrát až čtyřikrát tejdně)
A když bylo, dal jsem si to ostatní s chlebem a tohle vynechal. Bylo to schopný zalepit žaludek a udělat v něm cihlu třeba na dva dny. Asi by se to dalo docela dobře použít jako malta nebo podobný pojivo. Po zkušenostech jsem přesvědčenej, že majzlíku by to potom odolalo.
Jo jo. taky jsem měl nejradši studený večeře. Tedy občas nám nacpali pečivo a paštiky s deset let prošlou expirací, to nebylo fajn :-( ale když byly nějaký KDčka, tak to bylo super.
Z vepřovýho se vyndal tuk a na něm se udělaly topinky. Pak se vepřový ve vlastní šťávě, landšmít, Hovězí no prostě cokolismíchalo na pánvi dohromady a přidal kečup a chilli pepř a co nejvíc cibule a pak se to napatlalo na ty topinky. V různých chuťových úpravách jsme to žral skoro celou vojnu a dokonce to párkrát dělal i po ní třeba jako večeři pro rodinu a uspěl.
Asi nejčastějc jsme si ale na rotě dělali hranolky. Ukrást ve flaxe brambory a volej nebo sádlo nebo kus špeku nebo cokoli jinýho na smažení, šlo nejjednodušejc. Maso se hlídalo, tohle tolik ne.
My se ve Stojce tedy takhle neměli. Prošel jsme několik kasin a vždycky nám vozili gábl ve várnicích, takže s jídlem to bylo ještě horší než jindy. Proto jsem taky na strážnici zkoušel z hladu smažit topinky na induloně a podobný pokusy :-)
Nám na stavbách vypláceli rulety, to byl průšvih, protože jsme je okamžitĕ prochrupli a pak hladovali.
mě většinu vojny ztrhávali za jeden průser i z žoldu, takže jsem bral 70,-Kč na měsíc. Pivo stálo 5,-Kč a karton Peter 210,-Kč Takže žold nestačl ani na jedn návštěvu hospody a celou dobu jsmemusel prachy shánět jinde, takže na tom, co dostanu od vojclů sem byl nezávislej
jen pro pořádek. BFko = battle field, tedy bojiště? Já to v prvním čtení vzal jako BVPčko (nevím proč) a myslel jsem, žes jim hodil dýmovnici dovnitř:-)
Befko jako BVPéčko. Ze mě udělali velitele družstva. A ano, nechal sem to zastavit čumákem z kopce, dveře s plnejma nádržema nafty skoro nešly otevřít a věží sem dovnitř mrsknul oranžovou dýmovnici. A to bys koukal jak se rázem hodil nácvik nasazování masek. No, čoudilo to ven i laufem. Jenže to bohužel viděl jistý kapitán a byl průser.
Vurm, já sem dobrák...ale svině! :-)))
tak jsem si to představil dobře:-D
S dýmovnicema jsme si hráli jako děti, když je kluci nakradli na partyzánským samopalu.
Pak jsme musel doma vysvětlovat, proč mám modrý tenisky (kopali jsme si s modrou dýmovnicí) a oranžový triko (dostal jsem oranžovou dýmovnicí do zad)
Ono to bylo tak, co si vzpomínám, že za mnou měla přijet slečna až z Jižních čech a já měl napsanou vycházku. No a dopoledne jsme měli nácvik sesedání a nasedání do/z BVP na časovou normu. No a ty moji lemplové nesplnili ani jednou. Takže po zásluze odměna, pane četaři vycházky zatrhnuty do odvolání, než je naučíte sesedat. No a pomsta byla sladká...:-)))) a vnitřek befka se od tý oranžový barvy pucoval fak jako hodně blbě :-)
Zaražený vycházky?
A to tě trápilo?
Já měl zaražený vycházky v podstatě 3/4 roku v kuse. Bylo mezi tím pár dnů, kdy jsem byl bez trestu, ale taky pár dnů basy nebo služeb. Z kasina jsem ale fakt v podstatě 3/4 roku oficiálně nesměl. Že bych si s tím ale dělal starosti, tak to ne. Když byly prachy, tak jsem byl v hospodě a občas jel i domů na víkend. Je fakt, že mě občas chytli a měl jsem novej trest, ale po čase mě na tom sraly vlastně už jen blbý kecy velitele...
A mělo to positivní efekt v tom, že mne odmítli povyšovat, takže jsem nemohl chodit jako velstr apod. Pak ale veliteli hráblo nebo co a na nějakým kdákání na pvsce brblal, že ze mě toho svobodníka asi udělá příští měsíc a s okamžitou platností, že jsem zástupce velitele pokoje.
Vyděsilo mě to, takže jsem snad ještě ten večer odjel s kámošem do pryč a vrátil se asi v šest ráno na plech a na rotě jsme se doráželi okenou. Budíček jsem logicky neregistroval a když mě kluci shodili s bidla ve snaze probudit, tak jsem šel na WC po čtyřech (po dvou to fakt nešlo) WC jsem přešel, takže nastala situace, kdy dozorčí hlásil veliteli ranní poselství, že si nic zvláštního nestalo a v tom jsem přišel já. Po čtyřech, na sobě akorát ponožky... Prej jsem řekl nazdar, otočil se a šel zpátky hledat ten záchod. No a tak jsme místo povýšení šel do basy a mohutně jsem si oddechl... :-)
no, kolegové spolubojovníci se tou situací a vzpomínkama bavili dlouho. Já si to nepamatuju, znám to jen z vyprávění. Vnímat jsme začal až když mě hodili do spechy a pustili studenou vodu (dostlai rozkaz mě nějak vzpamatovat a pak předvýst před velitele) I tak jsem byl potom dost mimo a museli mě oblíct i oholit kamarádi, prože já bych si asi uříznul hlavu v tom stavu, ale to už si aspoň pamatuju.
No to mě teda trápilo!!! já byl tenkrát zamilovanej, vopuštěnej, natěšenej, holka za mnou jela přes půl republiky, jako tebe by to nenasralo? :-)
Jinak, jelikož jsem si za normálních okolností psal vycházky sám, jsem to tak nějak neřešil a moc ani ven nechodil. A hlavnm důvodem byla, přesně jak píšeš, prázdná kapsa. To jsem spíš jezdil na průběžky na víkend domu. Po HDčku sprintem na bus. :-)
A to jste mĕli na Zbraslavi už pakárnu za plotem. V Břežanech plot vůbec nebyl, od pátku do pondĕlka mĕli devítku i pdúčko špagáti co mĕli hvĕzdu.
Nezavíralo se vůbec, protože potřebovali kluky na stavbách. Trestali je jinak, brali jim vydĕlaný prachy a rozdĕlovali to tĕm aktivním špagátům.
Jedním z nich byl i Míra Ševčík, současný dĕkan či co na ekonomce. Ten byl už tak voraženej, že jel na dovolenou v civilu do Maďarska. Kdo nezažil, nepochopí.
Stavební prapor :-)
O Mírovi Ševčíkovi mi ani nemluv, ten je teď natolik oraženej, že za chvíli nebude mít čemu děkanovat....
Na vojnĕ byl ppor a velkej komunista.
Nĕkdo za nim stál, protože to co si dovolil on, to nikdo.
Když už tady bylo zmíněno UHO. Pamatujete se na REMO? (Remoplátek, Remoroláda) Nás tím krmili na intru pravidelně X krát do týdne. Ale tam to ještě šlo jakž takž jíst, kuchařky se snažily. Ale v menze, tam REMO bylo hrozný.
REMO = Rekonstituované maso.
Ale jako ono přátelé nemusíme být smutní, že by nám nějakej ten kenťák z dob vzájemných hospodářských pomocí dneska chyběl! Milá má nedávno při rychlém nákupu, nečtouc složení (!) koupila mleté maso. V balíčku. Po bližším ohledání se zjistilo, že se jedná o VÝROBEK Z MLETÉHO MASA, který obsahuje, držte se, 60% mletého masa. Rozuměj, maso které obsahuje 60% masa. Karboše z této hmoty chutnaly snad hůř, než ta hrachová hmota. V podstatě když vosmažíte kravský hovno, tak to bude chutnat podobně, akorát že ušetříte.
Nechci nijak obhajovat ten fujtajbl, ale jen pro informaci, je někdy problém s těm procentama. Ty, když vezmeš kousek prorostlýho a mrskneš to do mlejnku, namlel jsi do sekaný 100% masa. Nechce-li si masňák naběhnout na vidle, nemůže tuk z prorostlýho počítat do masa. Na tohle si stěžoval i jakýsi výrobce prvotřídních špekáčků, že je malá osvěta a novináři píšou bludy. Lidi pak vofrňujou nad I.A. špekáčkama, protože podle procent v nich je "málo masa" (pod zbytkem si představují náhražky, i když tam nejsou)
A co bylo těch zbylých 40 % ?
Remo bylo specialitou mámy menzy v Dejvicích.
krásné růžové masíčko jak z nemluvnĕte :-)
Já nevím jestli to študáci ještĕ dĕlaj, ale za nás kluci co nevyšli s orachama chodili do menzy "na hyenu".
Jít se najíst "na hyenu" znamenalo vzít z pásu použitej talíř a jít si přidat. Mistři oboru dokázali dostat nejen knedlík s vomáčkou ale občas i ten plátek rema :-)
Když so na to vzpomínám, říkám si, ono se moc nezmĕnilo. Tehdy jsem nemĕl prachy a vycházel jsem jakžtakž a ten stav vlastnĕ trvá nepřetržitĕ.
UHO jsme nefasovali, ale REMO plátky jo, byl to pěkný hnus. Nejhorší bylo, že kluci řvali co to vaříme za sračky, ale s tím toho moc udělat nešlo. Jednou, ale dovezli na rotu maďarské konzervy segedínského guláše a ten byl po malých úpravách fakt dobrý, dokonce maso v něm bylo maso a bylo ho dost. Bohužel ho přivezli jen jednou. Vaření z bojových zásob při obměně skladů bylo taky lahůdka. Vařit týden z KDéček byl opruz.
Tak tohle mi naštěstí nebylo dopřáno. Byl jsem u letiště na odloučeným stanovišti a tak jsme do skladů jezdili pouze fasovat. A protože sklady pro mužstvo i důstojníky byly přetížený, nás (s přispěním našeho dlouhoprstého proviantního důstojníka) odkázali trvale na sklad pro kuchyni vařící pilotům. Takže žrádlo bylo to jediný, co mi na vojně nevadilo. Spíš byl pak problém se udržet ve stavu, aby se člověk vešel do pečlivě schovávaného civilu...
Kdo je Sašenky a Jakubové?
PATOČKY A UHLOVÉ :)
A takoví neználci nás budou poučovati.
Předtím než se svými navýsost otravnými a pitomými názory vylezeš na veřejnost, tak si o tom něco přečti.
http://cs.m.wikipedia.org/wiki/Petr_Uhl
Levicový dobrota, jehož fanglička vlaje na straně zla, není levicový, pochop to už konečně, takový člověk je prostě magor, nebo echtovní sobec.
Přijde mi, že nejvíc se tady urážíš Ty, v okamžiku, když Ti někdo odmítá sežrat ten Tvůj zastydlý antikomuismus.
Antikomunismus není zastydlý, ten je stále dost živý a je stále víc aktuální, protože lidi mají hodně krátkoiu paměť a mnozí si ty hrůzy odmítají připustit.
Ale rec byla o Ujezdakove antikomunismu, kterymu ja rozumim tak, ze budeme demokrati, az si to s vami (rozumej komunisty) vyridime.
Snad nejde ani tak o nějaké vyřizování, to tu nikdy nebylo a asi ani nebude. Ani k němu nenavádí. Jde o upozorňování, varování a připomínání. Komančové jsou furt stejní, sice teď možná v útlumu, nebo spíš jen takticky rezervovaní, ale když se u nich začteš, nebo zaposloucháš, nikterak se nezměnili a ty zvrácený cíle mají furt stejné...
Antikomunismus je stále dost živý a je stále víc aktuální jen díky tomu, že současná politická garnitura usilovně produkuje stále větší množství nasraných lidí.
Antikomunisté prostě brečí na nesprávném hrobě. Dělají to buď proto, že jsou hloupí, zbabělí, nebo jsou naopak dost chytří na to, aby se tím snažili odvést pozornost od podstaty problému.
To, že ti debilové dělají svým chováním doslova komárům náhončí je samozřejmě pravda.
Varování a připomínání historie i současných (možná skrytých) snah je věc druhá, sice související, ale samostatná.
Tak to jsem rádo, že to vidíš podobně, jako já. Ještě si myslím, že dnes by bylo potřeba mnohem častěji připomínat historii komunismu v širších souvislostech, například by se mělo více mluvit o tom, co nástupu komunismu předcházelo - hospodářská krize, válka, co tu krizi způsobilo (morální úpadek?)
Doufám, že toto téma je v současné době mnohem aktuálnější, než utrácení času strašením komunismem, že stále ještě máme šanci bojovat s příčinou krize, místo abychom za pár let bojovali s následky, se samotným komunismem. Zkrátka podle mě dnes je potřeba mluvit hlavně o tom, jak se chovají lidé, kteří jsou právě teď u moci.
Největší průšvih je ale ten, že současný útlum hospodářství je mj. způsobený a hlavně dál podporovaný vyloženě socialistickým způsobem řízení státu a Evropy. Takže díky současnému socialismu se nasraní lidé ženou do náručí komárů, kteří nám slibují socialismus... tak trochu začarovaný kruh. Ale lidé slyší na populistická hesla a činy, tak to ani jinak být asi nemůže.
Tak tady už se možná neshodneme, podle mě je celkem očividné, že náš stát řídí loutková vláda, ze které je EU krapet zoufalá.
Nitky, které naši loutkovou vládu ovládají, drží v rukou lidé, kteří levicoví nejsou ani trochu, postupují metodu spálené země, rádi balancují na ostří nože, protože se jim to po čertech vyplácí.
Nakradou si tolik peněz, že mají takřka jisté, že to nebudou oni, kdo šeredně odskáče následky jejich rozhodnutí.
Potřebují mít do poslední chvíle klid na nelegální transfery peněz ze státního rozpočtu, včas rozpoznat okamžik, kdy bude naše společnost „zralá“.
V tento okamžik se z nich stanou světoobčané a vyrazí dobývat svět se zlatou kreditkou..
Už se mi chce zase zvracet !
Náhodou mě se líbí jak to mají někteří zmáknutý a jak jedou v kolejích globálně komunální kritiky z Dikobrazu, zlý kapitalista v klobouku a zlatá kreditka :) to jsem smíchy spadl pod stůl.
Zlatou kreditku dneska banky lidem doslova nutí a neznám žádného skutečně bohatého člověka, který by se obtěžoval zlatou nebo ještě zlounovštější platinovou kreditkou a snažil se s ní dobývat svět.
Navíc vlády v EU jsou momentálně zoufalé z finační situace EU a né z nějaké české vlády nebo státu.
Neznám vládu evropského státu, která by se na svém území nezabývala korupcí v rozměrech které by byl menší než v Česku, ale znám dost vlád z EU, které jsou doslova nešťastné, že jejich obyvatelstvo zaplatí neskutečné dluhy napráskané obyvatelstvy jiných zemí, čr mezi těmi dlužníky není ani náhodou...
Ale to vůbec není v rozporu. Naopak. Jen tenhle socialismus (masivní přerozdělování a regulace ve jménu všeobecného dobra) jim umožňují zmíněné transfery a malé domů z tzv. "státních peněz". Soukromé peníze bývají lépe a urputněji hlídané.
Něco jiného jsou zase úplatky, ale ty mají větší živnou půdu zase v socialistickém, přebujelém státním řízení každého prdu. Když bude někdo rozhodovat o svých penězích, tak se těžko nechá za pár tisíc, nebo milionů přemluvit k blbému rozhodnutí ve svůj neprospěch. Úředníkovi je to fuk, jeho gáže se to nedotkne.
Nějak mi z toho furt vychází líp ten nelidský "pravicový" způsob života...
Ale řeč vůbec nebyla o Újezďákově orientaci :-) ale o ultra pravých a ultra levých magorech, které je potřeba nějak utlumit a "vymýtit" a komunismus a komunisti patří do těchle kategorií a je mi úplně jedno jestli si je někdo zařadí vpravo nebo vlevo.
Ne je to spíš o tom, že v Evropě a tedy i u nás je komunismus pořád méně pronásledovaný než nacismus.
Pro mě, jako středového člověka je prostě nepochopitelné, že když se k moci dostane někdo jako Haider tak je půl evropy auf a evropské politické struktury bojkotovaly Rakousko.
Když se do eurostuktur dostanou komunisté tak je to evropské politice úplně jedno.
A jakej je rozdíl ve straně, která obdivuje esesáky a ve straně, která obdivuje estébáky ?
Když si na sebe vemeš třičko se srpem a kladivem, tak si tě prakticky nikdo ani nevšimne, když si vemeš tričko s číslem, ze kterého se dá dopočítat nějaký nacistický symbol tak tě ženou k soudu.
Přitom k tomu soudu patří úplně stejně jak symboly nacismu tak symboly komunismu.
Navíc jako cyklista komunisty nesnáším i kvůli tomu, že neexistuje žádná komunistická země, která by dokázala pro cyklisty něco udělat.
Nevím o jediným přínosu socialismu a komunismu cyklistům, snad jen že československý národní tým nechali projet nedaleko havarované jaderné elektrárny v době, kdy se mnohem vzdálenější západní státy postavily k věci čelem a chránily své občany...
Rozdílný přístup ke komunismu a nacismu je možná způsobený tím, že někteří lidé dokáží rozeznat příčinu od následku.
Nevím kvůli jakým příčinám přesně byl komunismus několikanásobně vražednejší než nacismus, ale vím, že zabil víc lidí než nacismus za celou dobu jeho trvání , ještě než se nacismus vůbec dostal k moci.
Někteří tvrdí, že nacismus se dostal k moci jen díky děsu a hrůze z milionů obětí komunismu....
V západní Evropě to mělo asi menší vliv, ale v západní části SSSR tehdy v první chvíli vítali německá vojska jako osvoboditele. Bylo to sice zvrácené a místním obyvatelstvem nejspíš nepochopené (záhy litovali) - nicméně o něčem to vypovídalo.
A nebyli jediní... Totéž na Kavkaze... Třeba takoví Kalmikové, ale snad i ti Azerové a další okolní národy... Se Stalinem asi nebyl dobrý život...
Civilizace měla obrovskou kliku, že se nacisté k sovětskému obyvatelstvu chovali stejně jako komunisté.
Co to je za blábol? První věta souvětí konstatuje, že "civilizace měla štěstí", protože.....
Má to správně, protože jinak by ta prohra Němců nemusela být tak jistá. Nebo alespoň ne tak rychlá. A kdyby měli čas se zahnízdit alespoň v části SSSR a získat nějaké zdroje... Takhle i ti, kterým Stalin škodil si nejspíš řekli, že je nakonec o malinko lepší, nebo srovnatelnej s Hitlerem.
Tak s takovou filozofií a výkladem dějin jsem se ještě nesetkal. Mám - li tomu rozumět, tak aby byla větší vyhlídka na konec války, bylo nejprve nutno ze strany komunistů (s patřičným předstihem) a později nacistů vyvraždit miliony sovětských občanů a tuto genocidu později nazvat štěstím pro civilizaci.
Pánové, takové uvažování mi připadá trochu zvrácené.
Původně jsem napsal újezďákovi, že je to blábol (byl jsem mírný), protože jsem si myslel, že byl indisponován a později si to uvědomí. On si však za tím nadále stojí, výhrady nazývá slovíčkařením a teď do toho to Tvoje "má to správně".
Poučili jste mě o nové vojenské a politické strategii - "vyvraždit, zbytek se nasere a smete nás, což pro civilizaci bude štěstím". Tak toto já neberu....
Včera dávali zase tu pohádku:
"Nepřítel zná jedinou strategii, obětojue levé křídlo! A co uděláme my?"
"Obětujeme pravé křídlo!"
"Blbost! Obětujeme obě křídla!"
vždycky mě to pobaví
Počkej, neblbni, nikdo nepíše o žádné strategii, nebo záměru. Válka byla plná náhod a podivných vlivů. Přímočaře nám ji líčili jen v dějepise a v hrdinských filmech (ruských i amerických), v různých dokumenárních filmech odhalují i ty rošády a kotrmelce.
No a to, co teď nemůžeš rozdejchat není žádný historický popis nějaké strategie, ale prosté domýšlení souvislostí na základě známých faktů. Je přece pravda, že Stalin uzurpované národy drsně prudil; ví se, že ti pak Němce v první chvíli i vítali;, Němci šli do Ruska hlavně pro zdroje surovin - no a z toho jen moje skromné dovození, že kdyby si tyhle lidičky hned nenasrali a měli tam alespoň nějakou podporu, MOŽNÁ TO NEMUSELO (kdo ví, nejsem historik ani jasnovidec) pro Němce dopadnout hned tak katastrofálně.
Nedávno běžel v bedně cyklus "Coby kdyby", fikce, jak by to tady vypadala, kdyby neprohrál Hitler, kdyby nepadnul socík atd atd... Ber ten můj a asi i Újezďákův příspěvek jako jeden z dílů tohodle cyklu. Nic víc.
Ronda:
abychom neupadali do nějakých nikam nevedoucích filozofických úvah, stačí mi pouze jedno slovo (a dávám možnost i ostatním), aby bylo výstižné - odpověz mi, jak se choval komunismus a později nacismus k sovětským obyvatelům.
Pokud bys chtěl poctivě sledovat linii příčin a následků, měl ses věnovat tomu, co v Rusku způsobilo nástup komunismu.
Pokud bys chtěl poctivě referovat o vražednosti té které ideologie, musel bys konstatovat, že vražedná není ideololgie, ale magoři, kteří ideologie zneužívají.
Přemýšlel jsem poctivě o linii omluvenky násilníků, tedy pardon o řetězu příčin a následků které vedly k nástupu komunismu a řeknu vám OiLio, že to Tiktaalik neměla dělat a měla zvostat v moři ....
Před 375 miliony let, v prvohorním devonu, bylo živo hlavně pod hladinou, kde vegetovala většina fauny. Predátoři dorůstající i pětimetrové délky naháněli a požírali všechno, co kolem proplulo, tedy i sebe navzájem. Platilo jasné pravidlo: vyhrává ten silnější. Tiktaalik uvedl do praxe nové pravidlo: vyhraje ten, kdo uteče. Byl zřejmě první rybou, která opustila nebezpečné vody a vydala se na břeh. Umožnily mu to zárodky kostí a kloubů, jaké najdeme u čtyřnožců. Díky žebrům, ramenům, loktům a zápěstím se mohl zapřít o pevný povrch, nadzvednout své tělo, a vylézt tak z vody. Pořád to ale byla ryba, měla šupiny, ploutve a žábry. Plavání ovšem už nepatřilo k jejím silným stránkám, proto obývala převážně mělké vody.
A jednoho dne vyšla na břeh a stala se prvním obojživelníkem...
Zajímavé je zejména to, že ne všichni její potomci se stali komunisty nebo nacisty..
Já už ty Tvoje bláboly ani nečtu.
Když to nečteš, tak na co teda reaguješ ? To platí pro všechny tvé příspěvky, že nečteš, přesto píšeš ?
A znáš nějakou ideologii u které by nedošlo ke zneužití magorem, nebo skupinou magorů? Podle mě vede uplatňování jakékoli ideologií vždy a zákonitě ke zneužití, možná je tedy lepší se na všechny ideologie ... víš co!
Ale zaujala me jina vec, a to, ze predpovedi pocasi neplatej pro Liberec. Je tady krasna nula a dobrej centimetr novyho snehu. Aspon u nas, na ctyrech stovkach.
To je dobra zprava, zitra si tam k vam nahoru jedu zabezkovat. :-)
Tim se vysvetluje, proc dopo nosili lidi po meste bezky.
V Jizerkach jsou, co se tyka upravy stop, nejakcnejsi ze vsech ceskych hor a navic to je z Prahy nejbliz (kdyz tedy neni snih i v nizine na Moninci, na Brdech a podobne). Zajimalo by me, jestli uz rolbujou v Krkonosich.
:-D :-D :-D
Nám tu sněží skoro pořád už asi 14 dní... Nahoře v Rovaniemi měli asi jen 20 čísel, ale teploty pod -20, ale tady je sněhu tak po kolena a krásných mínus deset... to chci vidět ty tři stupně, to bude hnus...
A to je tu takový nádherný prašan, stačí fouknout...
tyhle cyklopády, od čísla 5 dolů je to fakticky až děsivý na jaký krávoviny lidi nepřijdou.
http://www.youtube.com/watch?v=aUOemXmANms
Bezvadná je 8, zajímalo by mě jestli to kolo chytil a dojel :-)
Mne vždycky fascinuje, kolik lidí vyvádí neskutečné blbiny bez přilby a chráničů, zatímco jiní by bez přilby nejeli ani pro rohlíky.
to je o přístupu...
Jsou lidé, kteří se v případě, že již hodinu prší, stěhují na nejvyšší kopec v okolí neb předpoládají potopu světa.
No a jsou další, kteří jdou v tom samém případě ven v nátělníku, protože předpokládají že jednou pršet přestane.
Jedněm se říká pesimisté a druhým optimisté...
Kolo optimistovo:
https://pbs.twimg.com/media/A-v8QstCAAEKWjd.jpg:large
Mapa č. pivovarů.
http://goo.gl/maps/0Dsbl
http://pivni.info/mapa.php
Pivovar Tuchoměřice???
A naopak tam snad i něco chybí...
Když jsem rozkliknul jeden pivovar tady v okolí, o kterém jsem nikdy neslyšel, tak jsem narazil na tvůrce jejich webu - známého, kterého jsem už nějakých hodně pátků neviděl. Když se mi takhle hezky náhodně připomenul, tak jsem mu hned napsal. Pivo sbližuje i abstinenty :-)
tohle mne zaujalo...
http://www.loupak.cz/video/ze-sveta/13186...
Dnešní televizní cyklokros z Namuru, veškerý obdiv závodníkům, rozhodně jsem se na spineru u televize nenudil.
Trošku mě nazvedla belgická televize, která tak nějak nezachytila ani jeden podstatný detail :(
Defekt Alberta, okamžik kdy ho předjel Nijs nebo kdy mu odskočil Pauwels jsme skutečně neviděli.
Taky jsme neviděli nikoho kdo jel tak za 7. místem.
Ale to bahno a hluboké koleje co ti kluci zvládali průměrkou cca 21 km v hodině, všechna čest... a Šimůnek 11... dobrý
Tahle veskrze důkladná parodie s velmi smutným podtextem...
http://www.videacesky.cz/parodie-parody-youtube...
třeba to jednou opravdu dám dohromady.
Připravuji si další materály k vyvracení mýtu "motoristé si silnice zaplatí z daní" (tak drž hubu, šoupej nohama a buď vděčný za to že Tě dotujeme, šlapálisto!).
Prošel jsem rozpočet Jihočeského kraje a leze mi z toho, že krajské úřady vydají na rozvoj a údržbu silniční sítě něco kolem 28 miliard ročně.
doporučuji hledat položku § 2212 Silnice
http://tinyurl.com/cuuthb2
Koukám, že bez toho třídního boje nemůžeš bejt :-)) Smiř se s tím, že motoristé fakt platí nějaké ty daně na silnice, dále že i ty využíváš služeb motoristů třeba pro zásobování a tím pádem taky na ty silnice platíš daně, no a nakonec všichni platíme nějaké daně (někdo i Daně) a všichni tak vespolek si ty silnice zaplatíme a tak nějak vespolek si ty silnice i užíváme. Někdo se po nich prohání přímo a někomu po nich něco přivezou. Tak už to přestaň takhle černobíle pitvat a uvidíš, jak se ti uleví...
Osvetova cinnost v jeho podani podle me vypada jako prvni krizovy vypravy k osvobozeni svatyho hrobu. S mecem a bibli v rukou.
Ach jo. S diskuse s některými přispěvateli je kříž. Vyvracíš tvrzení, která nejenže nejsou uvedena v příspěvku na který reaguješ, ale dokonce jsem je ani nikdy nenapsal.
Zásobování, rohlíky, instalatér, autobus... Jenže k tomu nepotřebuji drahou dálnici přes Posázaví, ani tunel pod Hradem. Na to mi stačí řádně udržované současné silnice.
Ale potřebuješ. Nebaštíš jenom rohlíky, po té dálnici ti dovezou kdeco. Víš prd, kudy ti přivezli třeba ten comp, ze kterého mi píšeš. A když se vrátím k těm rohlíkům, třeba některé suroviny po dálnici taky mohly přifrčet, v Praze to ten pekař taky na louce neposbíral. Netvrdím, že úplně každý úsek dálnice, nebo průtahu je nepostradatelný, ale milionová aglomerace holt nějakou tu dopravní infrastrukturu potřebuje.
potřebuje, ale podle toho kolik, kdy a jakých aut potkávám na silnicích a dálnicích, tipnul bych si, že drivá většina jízd je IAD (tey zbytných) a ne zásobování.
Ale jo, do určité míry zbytných. Jenže svět už je takovej... Ale konkrétně šla řeč o tom nepotřebování dálnice. Při téhle koncentraci obyvatel by absence dálnice i při výrazně menší IAD stejně nehezky zatížila městečka, vesnice a krajinu, ale to už se tady nejednou pitvalo.
Samotný argument koncentrace obyvatel je k ničemu. Šluknovský a Frýdlandský výběžek měl v historii větší koncentraci obyvatel než je třeba dneska běžná ve Středočeském kraji a přesto se bez dálnice obešel. A to se sem musely skoro všechny potraviny dovážet, nikdy se tady nic pořádně nepěstovalo.
(Ona prostě byla ta logistika jiná, nedovážely se každý den rohlíky, ale jednou za čas pytle mouky na místní stanici dráhy - proto tady máme tak hustou železniční síť.)
No jo, mezní užitek z dopravy vlakem byl větší než z aut (v té době)... Ale vývoj jde dál... Nakonec spotřeba nebyla tak velká... To by se dnešní ekologové divili...
BTW vždycky přemýšlím, co by se stalo, kdyby všichni přestali jezdit auty (osobními) a museli dojíždět mhd nebo na kole... Kolik neefektivních linek by muselo vzniknout (prázdný autobus pro dva), aby alespoň někteří stíhali svoji práci... i tak by došlo k výraznému zpomalení ekonomiky... Ale my víme, až bude víc možností práce z domova...
Proč by VŠICHNI měli přestat jezdit osobními auty? Typická manipulace typu "ad absurdum". Ach jo, proč toho nenecháte? To vážně nedokážete diskutovat normálně? Mám si představit co by se stalo, kdyby každý začal jezit do práce a do školy pořádným autem (tj. minimálně dvoutunovým SUV)?
Proč by musel jezdit prázdný autobus? Spolujízda? Taxík? Maršrutka? A proč by vlastně mělo dojít k výraznému zpomalení ekonomiky? A nedošlo by k ještě většímu zpomalení ekonomiky, kdyby všichni jezdili tlustými auty?
Musíme k té historii dodat, že výroba nebyla zdaleka tak centralizovaná jako je dnes. Sice se třeba z mě známého Šluknovského výběžku vyváželo zboží do celého světa, ale na druhou stranu velká část výrobků denní spotřeby se vyráběla v místě. A nejen běžné spotřeby, vyráběly se tu třeba i fotoaparáty či motocykly. Tomu odpovídá číslo 3500 továren a dílen, které zde byly. Takže nějaké velké cestování za prací se nekonalo. I když - praděd denně chodil pěšky do železáren v Groß Schönau i B. (dnes Velký Šenov) z Hilgersdorfu (dnes Severní). Což je pro mě dost nepředstavitelné (jeden směr 8 km, odcházel ve 4 ráno.)
Přikládám fotky dvou továren z naší vesnice, ty další dvě větší tovární budovy, které zde byly na žádné fotce nemám. (Což mě mrzí, protože bych si lépe dokázal představit park s vodotryskem, který před jednou z nich býval.)
hotel krysí domeček (degenerace hráče deskových her) :)
Neměl bys i současné obrázky?
8km jedním směrem? To je tak 1h 15min. Je pravda, že já dojížděl maximálně 50 minut. Ale zas tak šílené mi to nepřijde. Tedy ne ve spojení s 8h pracovní dobou a 5d pracovním týdnem.
Z budovy pod mostem (přádelna) je dnes jen komín, velká budova nad hotelem (výroba umělých květin) ještě jako torzo se zřícenými stěnami stojí. Fotky nemám, ale slibuji si, že je na jaře, když není tolik zarostlá krajina udělám.
Údaje v závorce uvádějí stav v době fotografování.
K Rondově poznámce, ano jednalo se o manuální práci. Obsluhu nějaké stroje - tak speciální, že nebyl zařazen do odsunu v roce 1945, protože by se tím výroba zastavila.
Tak si to zkus ,chytráku...
Děda byl zedník, takže na jaře vyrazil do "světa" za prací a vrátil se na podzim. A v zimě chodil fárat 6 km na šachtu pěšky sněhem (a že tehdá bylo sněhu! ne jak dnes), tam si dal 12 hodin na porubu a pak pěšky zase zpět. Od pondělí do soboty, jeden týden denní a další týden noční šichta...
"Ale jo, do určité míry zbytných. Jenže svět už je takovej..."
Tak tohle je prave pristup, se kterym se nehodlam smirit. Ona i vetsina te nakladni dopravy je ve skutecnosti zbytna, protoze vyplyva ze spotrebniho pristupu k zivotu (vyrabi se vyrobky takove, aby dlouho nevydrzely, lide se masiruji reklamou, ze nutne potrebuji nove veci, pricemz bez te reklamy by zili jeste mnoho let stastne se starymi vyrobky...) Kdyby tento pristup nevyrabel ze Zeme zamorene smetiste s vycerpanymi zdroji, at si kazdy zije jak chce, takto se domnivam, ze je to nadmiru sobecke a nezodpovedne.
Pravdu díš. Sám jsem teď za poslední tři neděle strávil v obchoďácích asi tak půlhodinu a už dlouho jsem neutratil tak málo za tak dlouhé období :-) Jenže, bohužel většina národa je na tohle (nejen vánoční) nákupní šílení natěšená a fixovaná. A není to dané jen dobou po devadesátém roce. Prostětohle v sobě lidi mají odjakživa, jen ve stupni a podobě typické pro tu kterou dobu. A tohle by šlo možná zlomit tak leda revolucí a zavedením nějakých polpotovských nebo kimirsenských režimů. Nebo k tomu na pár dní možná dojdem po nějakém tom totálním krachu ekonomiky. I když pochybuju, lidi vždycky budou něco hromadit, i kdyby to byly jen holé balvany...
Ale konkrétně šla řeč o nepotřebování drahé dálnici přes Posázaví, ani tunel pod Hradem.
O jiných dálnicích jsem nic nepsal. Tohle je dost nemístné zobecňování. U Tebe předpokládám že neúmyslné, díky kterému je možné vyvracet mi tvrzení, která jsem nenapsal.
Jo, tak to připouštím, že některé investice by mohly v danou chvíli (vzhledem ke stavu ekonomiky) určitě počkat, nebo být přehodnoceny a optimalizovány. Jenže je otázkou, jakou roli v rozhodování o nich hrají také malé domů (tohle uvažování si ti parchanti nahoře u nás vypěstovali, takže se pak nemůžou divit, že i u sebečistšího projektu tohle podezření padne)
Zrovna v těchto stavbách s tebou souhlasím... D3 je hnus a stydím se za to.... :-(
Asi jsem nezachytil (nejen tady) všechno. Jde řeč o smysluplnosti D3 na Budějovice obecně, nebo o variantách vedení trasy ?
Řeč jde o smysluplnosti výstavby D3 jako takové, když paralelně vede stejným směrem R4. Která se mi v z mnoha důvodů jeví jako vhodnější k dokončení.
Ja tedy myslela, ze nejpadnejsim argumentem pro D3 je pretazeni casti aut z D1 a tim zamezeni vzniku pravidelne zacpy na D1, ke kteremuzto tematu R4 nema co rict.
Nepleteš si to náhodou s R35?
Bud si ze me wikipedie dela legraci, nebo je D3 planovana dalnice na jih pres Jilove, R4 je to, co v soucasnosti vede z Prahy do Pribrami a R35 je planovana uplne nekde v prdeli z Liberce do Olomouce, tak mi prijde dost nepravdepodobne, ze bych o ni chtela psat, kdyz se bavime o dalnicich z Prahy.
No a v čem odlehčí D3 dálnici D1, když "skoro všechno" na D1 valí na Brno?
Nevim, jak definujes "skoro vsechno", ale jel jsi nekdy ve spicce na Tabor nebo z Tabora do Prahy? Mne se take D3 pres Jilove nelibi a vedla bych ji vychodni variantou a nemusela by to byt dalnice, stacila by rychlostni silnice.
"Další variantou, či spíše alternativou, je nestavět do Jižních Čech dálnici D3, ale namísto ní vést z Prahy rychlostní silnici R4. Tato alternativa sice řeší mnohé, např. vyhýbá se Posázaví, využívá stávající čtyřpruhové úseky R4 a S21 u Písku. Prostě vede tranzit do Budějovic a Rakouska téměř bez zajížďky. Jenže Jižní Čechy nejsou jen Budějovice, ale i hustá aglomerace na Táborsku. Také Benešovsko a další obce v okolí současné silnice I/3 potřebují kvalitní spojení a proto by se tudy stejně musela nějaká rychlostní komunikace dálničního typu postavit i kdyby vedl hlavní tah přes Písek. Navíc, úseky D3 mezi Táborem a Budějovicemi se už staví nebo jsou postaveny."
http://www.dalnice.com/d/d03/d03.htm
Takže dálnice budeme stavět kvůli tomu, aby se Pražáci mohli rychle vyvalit na víkend?
A ten propagační blábol...
Na Tábor je možné postavit odbočku. Ostatně i kdyby měli jezdit po rekonstruované I/3, tak by se jim nic tak hrozného nestalo.
Benešovsko, to samé co Táborsko.
A salámovou metodu, “dálnici odnikud nikam jsme z obou stran dotáhli k chráněnému území, takže nezbývá nic jiného než ji dostavět přímo prostředkem “ mi raději nepřipomínej, nebo se naštvu.
A co kdyby zmínili výhody trasovaní přes strakonicko? Poloviční cenu a zachování cenného území? To se do PR k dálnici Posázavím moc nehodí...
Zkus si pro sebe oddělit dva problémy - podivnou zatím fikci přes posázaví a samotnou trojku od Budějovic přes Tábor nahoru k Benešovu a k D1 a na každý se soustředit samostatně.
Podivují mě dva rozdílné náhledy na skoro totéž. Na jednu stranu píšeš o velmi zatížené dálnici D1 k Benešovu (už teď tři pruhy) a na druhou stranu bys na Budějovice nechal udělat předjížděcí jen do kopců. Že ty jezdíš často po D1 na Brno, ale na Budějovice skoro nikdy... ;-)
Jezdim obcas na jih Cech, na Strakonicke zacpy potkavam vyjimecne, na Taborske casteji a to u Prahy nebo pri prujezdu Sezimova usti a Sobeslavi, protoze tam maji prechody se semafory, kde je kazdou chvili cervena, takze bych resila jen tato problemova mista, ale jinak mi neprijde jako dostatecny duvod pro dalnici jen to, ze bych byla v Budejicich o 20 minut rychleji, kdybych jela 130 km/h misto 90 km/h.
Ne.
Píšu, že když by byla D3 k Benešovu (!!!!POZOR_PODMÍNKA!!!!), tak by D1 od Prahy k Benešovu kapacitně nepostačovala.
Proto mi přijde smysluplné veškerý tranzit na Rakousko vést nikoliv přes Tábor, ale přes Strakonice. Tím pádem by všechno od Budějovic a jižněji k Benešovu vůbec nedojelo a tudíž by I/3 obsluhovala pouze Benešovsko (a případně i Táborsko, kdyby nebyla odbočka z R4). Pokud by po I/3 neprobíhala dálková a tranzitní doprava, tak co? Tak by tam nebyla zapotřebí dálnice, ale stačily by předjížděcí pruhy.
Jenže to by to jeden musel číst celé a nesměl by části vytrhávat z kontextu.
Nejde jen o vikendy, z Benesovska spousta lidi dojizdi za praci do Prahy. Udajne je na I/3 hodne nehod, takze asi chce vylepsit, ale mezi Benesovem a Taborem mi vzdy prisla dostacujici, dal na Budejice je problem s prujezdy mest, ktere zpusobuji zacpy a potrebovaly by obchvaty.
Argumentace "uz jsme kus postavili, tak uz to je lepsi dostavet" je samozrejme uchylna at uz jde o dalnici nebo jadernou elektrarnu.
Co se tyka cest do Rakouska, nikdy mi dalnice nechybela, takze ji osobne nepovazuji za duvod, proc stavet dalnici a nepostavit jen obchvaty mest na Strakonicke (ktera je k ceste z Prahy na jih imho vhodnejsi nez Taborska), pokud jim vadi velky provoz.
Dálnice (nebo R) nechybí pro jednorázové cesty. Při pravidelných jízdách už je to sakra rozdíl. A nejde jen o maximálku. I když táhnu courák na Německo a šourám se jen do devadesátky, tak taky radši po dálnici, než nějakou karlovarskou.
U té R4 je blbé to, že zas je to až za Vltavou a tak by se od severovýchodu i ten, kdo z nerozhodnosti sjede na benešovskou plácal přes Prahu na Baranďák. Nebylo by to asi ohromující číslo, ale důvod k nadávání na zhoustnutí dopravy by tady asi byl.
Takze vidis, ze je dulezitejsi obchvat Prahy. :-)
Kdyz nekdo jezdi sluzebne, tak s dobou cesty pocita a necha si to zaplatit v cene zbozi ci sluzeb. Sice by pro nej bylo idealni mit dalnice odevsud vsude, ale nevidim v tom zadny spolecensky vyznam, stavet takovym lidem dalnici, kdyz je stavajici komunikace ve slusnem stavu, kapacitne postacuje a krom jineho na to nejsou statni penize.
Tohle "počítá a nechá si to zaplatit" je moc zkratkovitý. V důsledku to buďto zbytečně prodražuje produkt (problém s konkurencí), nebo snižuje zisk (rentabilita výroby). Není všechno zlatý důl a jsou činnosti, které "jen" dávají práci...
No a pak je ještě druhý aspekt. Ten těžko vyjádřím jen nějakýma chechtákama. I když jako šofér dostanu zaplacenou tu hodinu navíc po jedničce místo po dálnici, nikdo mi nezaplatí ty pocity, když se proti mě v hnusným počasí kloužou kamiony, nebo když proti mě naknop předjíždějí nervozní spěchálkové.
Vím, že v takovém případě je dálnice nebo R jen hašením problému a spěchálkové by neměli předjíždět a kamiony by měli jet pomaličku a neklouzat se. V reálu je ale blbost tohodle idilickýho stavu docílit. Takže si dovolím i tenhle nejen můj) nehmotný důvod přidat na misku vah.
Jo a obchvat Prahy nijak nerozporuju, akorát že taky spadá spíš do oblasti fikce, bájí a pohádek...
Tak neúplné info - měl jsem za to, že D4 pofrčí dost logicky od D1 přes Benešov. Ta exkurze kotárama mě teď taky malinko překvapila. Dál dolů přes Tábor už to smysl má. Nejede všechno dolů jen z Prahy, aby bylo jedno, jestli si zajíždí až za Příbram.
Sice všechno nejede přes Prahu...
Tahle komunikace má za smysl dvě věci.
1. spojit Budějovice s Prahou
2. spojit Prahu s Linzem
cokoliv dalšího je možné řešit "jinak".
D3 od Benešova je nevhodná, kvůli tomu, že pak se nevejdou auta na D1/D3 mezi Prahou a Benešovem. Hlavní důvod pro exkurzi kotárama jsou ovšem papalášské vily v Posázaví. Kromě toho je to stavebně docela náročný (kopcovatý, tunelovatý, mostovatý) terén. Na pokusy stavět prostředkem "skoro CHKO" ovšem vystartují nevládky (nečekaně, že).
Na straně druhé mám R4 ve vyšším stupni rozestavěnosti v krajině placaté a nikterak cenné. Nemám problémy s kapacitou (D3 přes Benešov), s nevládkama ani terénem (D3 přes kotáry).
No tak především si myslím, že ta část dálnice přes Sázavu nepotká už ani naši, ani následující generaci a tak je dost času na přehodnocení záměru :-) Je to maličko vzdušný zámek, když nejsou schopní ani mnohem jednodušeji propojit D1 s D11 a R10, nebo ty tanečky kolem D11 a R35.
To "jinak" je pěkná ukázka sebestřednýho a sobeckýho pragocentrismu :-)) I v tý dopravě všechno souvisí se vším.
A s tou dopravou na D1 po benešov by to zas tak strašný nebylo. Když pominu zablokování bouračkou, nebo vlivy počasí, tak je tam propustnost na třech pruhách už použitelná, holt to není takový komfort.
Co dodat k papalášským záměrům - rvát se s papalášema a nezaměňovat jejich zájmy s potřebama motorismu.
Problém je v tom, že když se to nezastaví teď, postaví rozfrcané kousky dálnice od Tábora až po Posázaví a pak se prohlásí, že když už se do toho nalilo tolik peněz, tak je potřeba to dostavět.
Teď po 1/3 jezdí kolem 40t. aut denně. Jenže po dálnici bude za 15 let jezdit třeba dvojnásobek. A to se na třípruhovou D1 už nevejde.
Čím je "jinak"- rozuměj postavit levné obchvaty a stoupací pruhy místo dálnice- pragocentrické a sebestředné?
-------------------------
Dokážeš napsat příspěvek ve kterém bys mě nějakým způsobem osobně nenapadal?
Neslyšíš náhodou trávu růst ? Čím že jsem tě to osobně napadnul ? Že by ten pragocentrismus ? To snad ne. Je to jen reakce na to, že zmíněná dálnice má řešit JEN spojení do PrahÉ. Pěkná ftákovina. Zkus někdy na Jižní spojce sledovat, kam která doprava odbočuje. V podstatě kdo se mnou od Plzně, nebo Brna na spojku vjede, ten se mnou (s jen maličkou nadsázkou) zas vyjede na HK, PU, LBC a jinam. Prostě se to valí dál do krajů, na Polsko a Německo.
A s tou D1 to zas tak vypjatý nebude. Ono by občas stačilo, aby se lidi naučili normálně jezdit a nedělali brzdy provozu za každou cenu v prostředním a levým pruhu. No a pak by se to tam porovnalo i s D3. Jezdím dost i po německých dálnicích a na tříproudu to frčí i při tom nejhustším provozu (dokážou to šlajfnout akorát nenadálý události a vjezdy do měst - ale to už není vina nepropustnosti dálnice). A že ten jejich provoz dokáže bejt hustej, o tom se nám tady ani nezdá. Tady jsme vedle z 10 km kolony dvojstupem, tam není problém 20-40 trojstup. A těch vyústění různých dálnic co tam mají... Tady se dělá (abych nebyl osobní) z komára velbloud.
Ten komp mohl přijet po D1, D5, D8, R4, R6, R7, R10. K čemu potřebuji další dálnici?
Já neříkám prestaňme používat dálnice. Ale k čemu stavět další? Jsem ochoten uznat potřebu dostavět R4 do Budějovic a R35 (mezi Hradcem a Mohelnicí). Ale tím to končí. Na zbytek nepotřebujeme dálnice. Stačí modernizovat současné silnice, udělat obchvaty...
Pravdu díš, ještě bych přihodil nějakou tu spojku na Vídeň....
Ja myslim, ze kdyz si udelas mentalni cviceni na tema "jak budou argumentovat mi odpurci za predpokladu, ze dokazu, ze stat investuje do silnic vic, nez kolik plati motoriste statu", treba zjistis, ze se na to muzes vykaslat a usetreny cas venovat nejake prijemnejsi cinnosti, protoze to stejne nebude k nicemu.
Nemáš pravdu.
Až mi zas někdo při diskusi o cyklostezkách bude předhazovat že "cyklisté, narozdíl od motoristů, neplatí daně a že je motoristé dotují", což je nebývale častý a nebývale pitomý argument, budu jim to moci snadno vyvrátit (a ti bystřejší přestanou tímto argumentovat).
Simtě co chceš počítat, dyť to všude píšou pořád dokola, akorát že to ti méně bystří nechtějí vidět - automobilky krachují, nebo se sotva drží nad vodou, ministerstvo dopravy seká dluhy pro příští generace, lid pláče, protože vlastnictví motorových dopravních prostředků je ztrátové, autodopravci krachují, nebo se sotva drží nad vodou, na údržbu stávající silniční sítě chybí peníze, na odstraňování ekologických a ostatních škod, souvisejících s motorismem, chybí peníze, na zdravotní péči o lidi postižené následky motorismu, chybí peníze, zato se investují obrovské částky do zbrojního arzenálu, za účelem udržení kontroly nad zdroji strategických surovin, a to nemluvím o tom, že celý tenhle prodělečný cirkus jede na účet příštích generací už jen proto, že veškeré zdroje strategických surovin jsou neobnovitelné.
Jo, kdyby opravdu platilo, že "zato se investují obrovské částky do zbrojního arzenálu, za účelem udržení kontroly nad zdroji strategických surovin".
Bohužel peníze stát rozhazuje na různé úplatky obyvatelstvu a podobná úvaha (potřebujeme vojenskou sílu, abychom udrželi kontrolu nad důležitými zdroji) se v dnešní Evropě vůbec neobjevuje.
A Ty zastavas nazor, ze se ma ze statnich penez platit jen to, co si uzivatele te sluzby zaplati v danich? O tom pochybuji (co by pak treba delali hendikepovani?) a domnivam se, ze si to nemysli ani vetsina lidi zde. Takze si myslim, ze je zcela bezpredmetne, zda si motoriste silnice zaplati nebo ne, diskuse timto smerem je slepa ulicka, spravny smer je spis, zda je ta ktera silnice spolecensky vyznamnejsi nez jine projekty, ktere se kvuli ni nerealizuji.
Hodně dobře Ty!
Výstavba by se měla hodnotit Cost-Benefit analýzou, nikoli kdo co platí... Tím se Hrabosh zase blíží velmi libertariánskému vidění světa, pak by ovšem nepotřeboval stát :-)
Mohl bys mi, prosím, prozradit ve kterém příspěvku se blížím libertariánskému vidění Světa? Nepodsouváš mi tu něco, co jsem nenapsal?
Máš pravdu s analýzou nákladů a výnosů, nicméně pro hodně lidí to končí u úvahy "výběr daní - výdaje SFDI"- viz. výše.
Nebo třeba:
Felda Lebeda pane Schmidte vy jste koukám taky extrémista. uvědomte si lidi že ty auta do centra prostě patří a musí tam. Přes to vlak nejde. To že regulace je nutná o tom žádná, ALE musí mít hlavu a patu. A hlavně musí být snesitelná pro obě strany. Auta živí státní rozpočet tím pádem i ty vaše cyklostesky. Bydlím v Argentinské ulici a ty auta mě nevadí-prostě jsem se stím smířil. Když chci aby to město žilo a vydělávalo peníze tak ty auta tam prostě musí. Podívejte se na Kodaň. Byl jsem tam na návštěvě a tak mrtvé město jsem už dlouho neviděl.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid...
A pokud bys toho měl málo, stačí zabrowsit do libovolné diskuse o cyklostezkách, cyklojízdách nebo cyklistice ve městě na libovolném internetovém portálu. A jestli na to máš žaludek, mrkni na stránky mého fanclubu.
Ač se ti to možná nezdá, tak jasně píšeš, že by si své silnice měli zaplatit řidiči a oni to dle Tebe nedělají. I když si k tomu bereš jako berličku stát, tak vidění světa typu: "kdo užívá, zaplatí" je hodně blízké liberatriánskému vidění (i když i zde je mnoho proudů)...
Jinak bys neměl taky zapomenout jak vypadá krajský a státní rozpočet... http://debtville.cz/cs/2012/
A také na http://www.kr-stredocesky.cz/portal/odbory...
Ve 4. kapitole vidíš, že doprava sice zabírá přes polovinu rozpočtu kraje, ale je to miliarda na silnice a třeba na veřejnou dopravu se dává víc....
Nene. Jasně píšu, že motoristé si daněmi silnice nezaplatí. Zbytek si jen domýšlíš.
Když už, (ve zcela jiných příspěvcích) tak tvrdím že to je běžná prorustova investice a je potřeba zvážit zda se vyplácí.
Zohledňuješ všechno ? Bereš jen které daně ? Spotřební ? DPH ? Silniční ? Zohledňuješ to, že (bohužel) na automobilové dopravě dnes v podstatě visí obrat obchodníků a tím pádem i odbyt výrobců, zaměstnanost a z toho plynoucí daně ? Nejde to oddělit, je to dost nejasný propletenec a jedno ovlivňuje druhé. Nějaké vytržené číslo, postavené proti jinému vytrženému číslu absolutně nic neřeší a jen jitří vášně...
Spotřební, silniční a mýto. DPH ne, budeš si mueset přečíst diskuse na které jsem odkazoval, píšu v nich proč (doporučuji hledat "systémové služby státu").
Zohledňuji pouze přímé příjmy a výdaje. Budeme započítávát nepřímé náklady? Vyšší nemocnost, ztráty HDP spojené s nehodami, poškozené životní prostředí, nižší cena nemovitostí, etc.?
A abych se přiblížil k té tvé otázce- už jsem si o tom psal s Banánovníkem, což takhle sledovat diskusi (Cost-Benefit analýza)? Je opravdu nutné stavět D3, nestačilo by dostavět R4? V čem Blanka zvýší pražskou konkurenceschopnost (předpokládám, že na tohle mi neodpovíš)?
"Nějaké vytržené číslo, postavené proti jinému vytrženému číslu absolutně nic neřeší a jen jitří vášně..." Docela povedená manipulace. Proč o mých úvahách úvahách tvrdíš že jsou "vytržené z kontextu"?
Netvrdím to o tvých úvahách, ale o těch číslech. Pokud má být ta diskuse smysluplná, opravdu je nutné započítat všechny myslitelné vlivy, i to na jednu stranu ničené a na druhou stranu (byť diskutabilně) zachraňované životzní prostředí, snižované, ale jinde zas zvyšované ceny nemovitostí. No i ta vyšší nemocnost je sporná. Někoho může dohnat vyšší prašnost, někdo zas nechytne bacila v MHD. Fakt by bylo asi nejlepší se vrátit do jeskyní nabo na stromy, ale to už asi nepůjde...
Tohle také znám.
Motoristé si dálnice zaplatí z daní, a úvahy o smyslu dalších dálnic nemají žádný význam.
No víš, nezaplatí, koukni: blablabla.
Nojo, to je totálně úplně blbě. Musíš započítat úplně všechno, nic nesmíš zaokrouhlit nebo odhadnout. Dokud to nespočítáš, tak úvahy o smyslu dalších dálnic nemají žádný význam a budeme dál stavět dálnice tak jako doposud.
Co kdybychom to otočili. Nebuou se stavět další dálnice do chvíle než do poslední koruny nespočítáš, že se vyplácí.
---------------------------
Celá také úvaha má jeden hlavní účel. Přimět lidi překonat první krok (si to zaplatí, další diskuse je bezpředmětná) a přimět je uvažovat o tom zda se daná komunikace opravdu vyplatí a má smysl jí stavět. Jestli to za "to" stojí.
---------------------------
Začínám být dosti alergický na to, že se tu skoro v každém příspěvku vyskytuje snaha shodit myšlenku toho, že dálnice a nabubřelou silniční infrastrukturu tolik nepotřebujeme. Píšu snad někde, že máme dálnice zavřít, nebo že bychom se snad měli vrátit do jeskyní?
Ne? A proč tedy k "stavějme dálnice tak jako doposud" dáváš jako alternativu "nejlepší je vrátit se do jeskyní nabo na stromy"?
Hele, jak jsem pochopil, ty pracuješ víc od stolu, takže tu nabubřelou silniční infrastrukturu tolik nepotřebuješ. Já zas jsem víc na tý silnici. A můžu ti garantovat, že jsem si náramně oddychnul, když byla dodělaná D11 a D5, kdy už jsem se nemusel i dvakrát týdně plácat v kolonách a tak trochu trnout kdy to do mě někdo pošle při riskantním předjíždění kamionů... Zrovna tak jsem vděčný za každý nový obchvat měst a vesnic.
A že ty to nepotřebuješ ? Já zas nepotřebuju kdeco z toho, co potřebuješ ty.
Já nezpochybňuji smysl obchvatů. Ani netvrdím, že stačí stará hradecká.
Ale musím mezi těmi obchvaty také stavět dálnici? Konkrétně když budu mít na dálkovou dopravu R4, stačí na I/3 postavit obchvaty měst, v kopcích postavit předjížděcí pruhy a dálnici tam nepotřebuji.
Potřebuji dálnici prostředkem Českého ráje, abych spojil Liberec s Hradcem? Nestačilo by spojit Poděbrady s Boleslaví a využít současné komunikace?
Na takhle vytíženém tahu bych připustil jako dostačující plnohodnotnou silnici našeho typu R (protože tam jezdím hodně málo, tak by MI stačila i nějaká širší okreska bez lajnování :-)
S těma Poděbradama jsi mě teda fakt pobavil, ale opravdu. Místo 85 km valit 130 km... Chtěl bych vidět ochotníky, tohle podstupující a vzhledem ke spotřebě PHM, gum a dalšího je to zas další ekologistická perla... :-)
Takže si to porovnejme:
Varianta A:
cca 40km nové dálnice rovným, nenáročným terénem. Cena 15-20 mld., žádné problémy s ochranou přírody. Reálně je možné dokončit stavbu za 5-7 let.
Napojíš největšího exportéra ČR (Škodovku) na dálnici východním směrem. Napojíš 50t město (s gastarbeitery asi ještě o hodně víc) město na dálnici východním směrem. Cesta z Hradce do Liberce zabere cca 1h 15 minut (cca 140-150km).
Varianta B:
cca 85km nové dálnice kopcovatým, náročným terénem. Cena 65-90 mld., velké problémy s chráněným územím. Reálně je možné dokonči stavbu za 15, ale spíše 20 let.
Mladé Boleslavi bude dálnice k ničemu. Cesta z Hradce do Liberce zabere cca 50 minut (cca 100km).
Tys mě bohužel nepobavil. Předvedl jsi typické uvažování Mötorheada. JÁ vyžaduji přímou dálnici z bodu A do bodu B. Ať to stojí co to stojí. Všechno (rozuměj příroda) musí stranou. JÁ vyžaduji přímé spojení.
A ochotníků, se najde spousta... Proč se třeba jezdí do Ostravy přes Brno? Ta spotřeba PHM, gum... To je také mötorheadovská perla.
Ten Český Ráj nějak nechápu, ale tam je to úplně zvrácený, i kdyř ta dálnice Rájem nevede, vede po okraji, něco jako R na Vídeň, kterou chytří ekologové pak chtějí hnát lužním lesem na hranici unescem chráněného území....
A to Brno, kdyby místo idiotského rozšiřování a úprav D1 udělali R35, tak bys viděl, kudy by se jezdilo.. Ale bohužel, v Brně mají lobby či co, nebo fakt nevím...
http://www.r35.eu/mapy
Největší tlačenku ŘSD má severní varianta. Ta po okraji nevede.
Kdyby byla r35, pochopitelně by se jezdilo po ní. Není (neřeším proč), tak se jezdí přes Brno. Nevidím důvod proč by to nemělo fungovat na severu.
Dálnice na Liberec získá Smysl až po dostavení transprdelni magistrály do Polska, což nebude dříve než za 50let.
Tak především - já žádnou dálnici z HK na Liberec neprosazuju, ani nepotřebuju (i když tam občas jezdím). Zrovna tam by stačila ta slušnější a bezpečnější jednička vedená mimo rekreační vesničky mezi Turnovem a Jičínem.
Dále je zbytečné kasat kalhoty, když brod (stavba nějaké dálnice) je tak neskutečně daleko. Když dobře, tak za dvacet let se možná začne malovat.
A na Ostravu vrchem kolem Svitav už toho jezdí víc, co je D11 alespoň k Hradci, ale furt je tam pak ta klikatice přes město a dál plácání kotárama a vesnicema přes mohelňák. A stejně je tady provoz dost hustej.
A navíc, srovnáváš cestu přes HK a Svitavy (346 km) s cestou přes Brno (361 km) Takže rozdíl nějakých 15 km na 350 km. U Turnova se jedná bezmála o dvojnásobnou vzdálenost...
Necelá třetina je "bezmála" o půlku :) Zhruba o pětinu :P
Nicméně mi prozraď co Tě tedy na úsporné variantě tak pobavilo?
LBC - HK přes JC 100 km ; LBC - MB - D11 - HK 151 km , tedy ukázková pětina. I když já jsem jen obyčejný "kupec" a netuším jak se to počítá ve vyšších sférách :-P
A ten bezmála dvojnásobek jsem bral z rozbočení u Turnova. Takže stejně + 50% a 50 km v reálu.
Naproti tomu tvoje vybuchování na oplátku s Ostravou . Nějakých ubohých 15 km rozdílu na 350 km, na oplátku vcelku plynulá cesta čtyřproudovkou bez výrazných kopců, prudkých zatáček, vesnic a měst. Takže skutečně úspora PHM, gum atd atd... ;-)
"Bezmála o půlku" ze 151 je, bratru, 75km,
Ve skutečnosti to je jen o 50km (o třetinu).
"Bezmála půlka" bez třetiny je kolik? Správně, necelá pětina o kterou jsi se seknul.
Graficky:
151km (5km=X)
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Tvrdíš že to je o 15 segmentů (75km):
XXXXXXXXXXXXXXX
jenže se pleteš, ve skutečnosti to je jen o třetinu segmentů (100km):
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
když odčtu
XXXXXXXXXXXXXXX a
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
zbyde mi
XXXXX
Což je šestina. Omlouvám se za zaokrouhlení. Původně jsem tam napsal 20% (16,66666 mi přišlo nekulaté).
Děkuji za pozornost.
No jó, to nesmíš psát ve svých oblíbených zkratkách, máš napsat, co jsi od čeho odečetl a co má ta pětina nebo šestina vlastně vyjadřovat.
Ale vflákněme se na procenta a zlomky, podstatný je to, že je to o plných 50 km dál.
(oproti těm patnácti na mnohem delší trase ;-)
A navíc, psal jsem, že jsem to bral (možná chybně) od Turnova. Pak už bys těch tvých segmentů tolik nenasbíral. Každopádně je ta tvoje přednáška pěkně na pikaču.
Krapet vejš se durdíš kvůli nějakým osobním útokům. Tahle tvoje trapná "přednáška" není ničím jiným. takže na hrubej pytel si nezasloužíš nic jinýho...
Nejdříve mi tu podsuneš tvrzení, které jsem nevyřknul, a pak s ním polemizuješ... Zajímavé.
Bezpředmětné to není. Je spousta lidí (Joe-Cube, ViktorA), kteří si myslí že motoristé, narozdíl od ostatních druhů dopravy, všechny veřejné výdaje zaplatí ze spotřební daně a ještě veřejné rozpočty "dotují". Z toho vyvozují, že motoristé mají mít přednost při čerpání prostředků (nejdříve všechny okruhy a teprve pak "ti ostatní"), možnost určovat jak má provoz na
silnicích vypadat (oni je platí a milostivě na nich trpí cyklisty)...
http://www.nakole.cz/diskuse/13363-ctvrtecni...
Teda ty máš ale Vánoční náladu...
Vánoce mě nikdy nebraly. Je to hlavně čas kdy mám volno a můžu se věnovat věcem na které jsem si delší dobu nemohl udělat čas. Jinou výtku vůči tomu textu nemáš?
Ne, nehodlám se do vaší diskuze nijak zapojovat. Mě jen zaujalo, že i o Vánocích z tebe čiší jen nasranost...
Tvrdíš, že ze mě neustále čiší nasranost (i o Vánocích). Další urážky... Nejdříve Abernathy, teď Radka.
A k tématu nic.
Nechápu z čeho má "čišet nasranost". Napsal jsem normální věcný příspěvek bez emocionálního zabarvení.
Většina lidí je mimo internet a nemáš do koho kérovat, že? No tak si posluž, když Ti to udělá dobře.
Nepodsunuji Ti zadne tvrzeni, ale nelibi-li se Ti ma formulace, mohu to zkusit preformulovat.
Domnivam se, ze kolik ktera skupina zaplati do statniho rozpoctu je zajimava otazka hlavne pro lidi, kteri si mysli, ze stat ma platit pouze ty sluzby, ktere si jejich uzivatele zaplati z dani (k cemu je pak dobry stat je dalsi otazka v poradi).
Ma-li ten, kdo vic plati na danich, vetsi pravo urcovat, k cemu se pouzivaji, pak nevim, proc si tu stezujeme na uplatky a lobovani bohacu.
Pak je spousta lidí, kteří si myslí že stát má primárně platit služby, které si jejich uživatelé zaplatí a teprve po uspokojení jejich potřeb myslet na ostatní.
Je neuvěřitelné množství lidí, kteří si myslí že silnice jsou právě takovou službou. A právě pro ně chystám ten článek.
Jak se mají ozdoby na stromečku? Nemají žízeň nebo hlad?
Tak ja si taky rada hraju s cisly a fakty, jestli nemas do ceho pichnout, proc ne. Jen si myslim, ze Joe a dalsi odpurci cyklisticke infrastruktury si jen ucelove hledaji argumenty a ve skutecnosti je zadna fakta nezajimaji. Hendikepovani jsou casto cistymi prijemci od statu a je zajimave ze rict, ze se investice do infrastruktury pro ne tuplem nevyplati a mely by se zrusit, si nedovoli prakticky nikdo, aby nebyl za asociala.
Stromeckove ozdoby dokoukavaji Rebelku, ale uz za chvili zly medved zhebne a dame si kapra. :-)
Lituji tě, že ve dvě hodiny ráno na Štědrý den řešíš takovéhle ptákoviny a i v tento den hledáš toho nepřítele...
(Ne)spavost je poměrně běžnou součástí postkomočního syndromu. Vracel jsem se ve středu z hor a autobus měl vymlácené tlumiče, takže se mi hlava za ty tři hodiny poněkud naklepala.
Výsledek je ten, že od té doby jsem trochu rozhozený, přes den více spím, ale občas nemůžu v noci usnout. Ale lepší se to a nevrací tak často.
A když nemůžu v noci spát, dělám něco nenáročného na PC.
Modal split říká, že na kolech byste využili komunikaci efektivnĕji.
Nejel jsem sám pro mĕ není argument.
Stejnĕ jako ty nepochopíš, že pražská cyklodoprava nezajímá 95% pražanů.
Možná bude nejlepší, když si údĕláš pořádek v daních.a veřejných dluzích.
Praha - Protáhnout si zlenivělé tělo a začít shazovat nabrané kilogramy, a to zdarma, mohou Pražané od 25. do 31. prosince na několika pražských sportovištích. V rámci akce v Praze otevře na sedm desítek sportovišť a letošní novinkou je také rezervační systém.
http://cestovani.eurozpravy.cz/vylety/62377...
Zajímavé to určitě je a i mě tam něco zaujalo, ale nějak jsem nenašla odkaz na ten rezervační systém nebo jsem nepochopila, zda se jedná o rezervační systém každého zařízení.
A úvodní odstavec mě pobavil
"V rezervačním systému si lidé zamluví sportoviště, o které mají zájem. E-mailem následně obdrží voucher, který přeloží při příchodu. Některá sportoviště neumožňují rezervaci online, v takovém případě se lidé musí obrátit přímo na provozovatele pro ověření, zda je sportoviště v uvedený čas k dispozici."
Obrátit se na provozovatele v době vánočních svátků je opravdu rada nad zlato :o)))
To je jak ta wi-fi zadarmo :-D A nebo by mohli pražanům přinést moře, to by bylo ještě lepší :-D
Nekonečný příběh na téma RUD. :)
Ale takový kraviny nevymýšlejí jen v Praze, to se neboj...
Spíš o smysluplnosti obecních aktivit a pravomocí zastupitelstva, ale to davům nevysvětlíš...
Při hledání ilustračních fotek k nějakému mému zdejšímu příspěvku jsem narazil na tenhle sken.
Třeba potěší nějakého milovníka starých nožů a/nebo pohlednic.
předpokládám, že to je to, co je dnes Mikov. Co znamená to AR na střence? Starý název fabriky?
Neuvědomil jsem si, že monogram neodpovídá záhlaví lístku. Asi jméno některého z Röslerů, zakladatelský rod nožířské výroby. Ignatz Rösler je dnešní funkční Mikov. Bohužel třeba Kunert, výrobce kancelářských potřeb je jen další ruina.
Zrovna mě zaujal výledek hledání ve vlakových jízdních řádech.
R875 Rudolf Těsnohlídek z Prahy přes Českou Třebovou, Blansko do Brna - 210 Kč.
Tentýž vlak jen do Blanska - 312 Kč.
Cena vlaku z Prahy do Brna je "dumpingova", protoze autobus Praha - Brno stoji 210 Kc, ale myslim, ze to neplati pro vsechny mozne trasy.
Ještě jsem se dívala teď, že dokonce i ta Česká Třebová je za 222. Takže se většině cestujících vyplatí si koupit lístek do Brna a vystoupit dřív. (Že to bude mít důvod v té ceně autobusu, mě taky napadlo... ale stejně je to absurdní.)
Hodnocení sledovanosti pohádek večer na Štědrý den
http://www.novinky.cz/kultura/288690...
Říct, že pohádka byly úspěšná když nebyl v daném čase adekvátní protiprogram na jiných stanicích...
Dívala jsem se na těch Dvanáct měsíčků na ČT1 a mě osobně přijde, že ta pohádka byla nemastná neslaná. Nuda, nuda, šeď, šeď. Stejně tak loni pohádka Micimutr, která je zmiňovaná v závěru. Ani jedna z těch pohádek se mi nelíbila. Dívala jsem se na ně jen proto, že mě zajímalo, jaké nové pohádky byly natočeny a bylo to těžké zklamání. Dneska už snad ani neumí natočit pohádku, která by měla jiskru.
Pohádky jsou na to, aby se na ně čumělo... důvod proč na ně i Radka čuměla není důležitý, hlavně, že viděla reklamy... :-D
Na ČT1 žádný reklamy ve filemch nejsou.
Tyhle pohádky by reklama ale vysloveně oživila.
Letos i loni jsem tu pohádku dokoukala, protože jsem si říkala, že snad nemůže být tak "prázdná" až do konce. Byla...
Nové pohádky prostě definitivně škrtám.
Náhodou dneska jsem reklamu ve filmu "Jak dostat tatínka do polepšovny" několikrát viděl reklamu na Svijany :)
Bylo to napsaný na ceduli u krámu , kam jezdili pro cukr s mravencima,
" dnes Svijany"
Jediný rozdíl je v tom, že tenkrát to byl děsivý samoser :)
Ve starších filmech se najdou někdy pěkné reálie. Ve filmu "Vážení přátelé, ano." je záběr z náměstí v Rakovníku a na výloze drogerie je velký nápis "Toaletní papír a vložky nejsou". Ovšem není to žádná satira, ten nápis je autentický a nijak nesouvisí s natáčením filmu.
http://zpravy.idnes.cz/tomas-hanak-apeluje-na...
Velmi přesné a slušné.
Pěkně řečeno.
Přesto se z toho primitivní anti-antikomunisté pos.... a spustí křik.
Zaujala mě Fischerova odpověď ve stylu "jsem sice špatný, ale ONI jsou ještě špatnější". Tím si to u mě definitivně pos_al.
A k Zemanovi - poznal jsem dost vyloučených komunistů - osmašedesátníků. Podle mě z nich to vyloučení nedělá hrdinné odpůrce režimu, nebo antikomunisty. Byli (a jsou) to jen takoví trochu jiní komunisti :o(
Osmašedesátníci jsou prostě jen komunisté, kteří tenkrát ve vnitrostranickém konkurenčním boji prohráli.
Někteří z nich jsou opravdu "slušní" lidé, stále to jsou ale lidé, kteří byli ochotni vstoupit do zločinné organizace. Lze tedy důvodně pochybovat o jejich mravních kvalitách atd.
Lidé z prognosťáku mi přijdou mnohem podezřelejší právě proto, že do strany vstoupit nemuseli. Na takové pozici pokud nebyli ve straně, zbývala už jen jedna možnost, jak se režimu zavděčit..
A ještě studovali na západních univerzitách. Třeba takový Dlouhý mi nepřijde moc chytrý (ale třeba je) a soudruzi mu dovolili studovat na Katolické univerzitě v Lovagni v Belgii....
Divej se kolem sebe, mladej. :-)
On mě učil, tak ho právě znám...
http://xman.idnes.cz/miloslav-lubas-a-kniha...
No jo, další co se jen snaží ulevit svědomí a přesvědčit sám sebe, že takový nebyl, přitom sám byl stejný zmetek a magor co šikanu dělal a podporoval. Byl velitel četa měl plno možností s tím něco dělat, minimálně neudělal nic, tak se dostal na jejich úroveň.
http://www.novinky.cz/koktejl/288892-blondyny...
Snažíš se?, povídej!
8-)))
Tak to plácnu třeba sem - Docela dost jsem znejistěl, když jsem pracně dosmolil obsáhlejší úvodní dotaz k založení nového tématu. Nezakládám je často, takže tak nějak netuším - když nové nadepíšu a odešlu, má se hned zobrazit, nebo jako blog chvilku čeká ? Já to dopsal, nezálohoval, odeslal a.....nic :-( Podruhý bych to teda smolit nechtěl...
Chvíli to trvá, musí to proběhnout redakcí a oni to po "schválení" pustí, ale asi platí i tady zálohovat, zálohovat, zálohovat :-))
To vím, že bylo u blogů. Těch pár témat, co jsem tvořil se mi právě objevovalo hned. Tak jen jestli se něco nezměnilo. No, budu doufat, ale už tomu moc nevěřím, po takový době... :-((
No už to chvíli trvá, tak doufej a začni pomalu tvořit znovu.
Koukám že křesťanské odpouštění vin má své meze.
Bohoslužbu Jaluška nevynechal ani 24. prosince 2012. "A pokud mě nohy unesou, přijdu na hřbitov ve Skaláku i letos. Jen tam budou chybět jména dvaceti mých kamarádů," poznamenal Jaluška. "Doufám, že zloděj si za peníze, co dostal za kovové desky, koupí metylalkohol, vypije ho, oslepne a zemře. A jestli existuje peklo, tak že tam skončí."
http://liberec.idnes.cz/kradez-kovovych...
A to je špatně nebo dobře?
Ano.
Je vidět, že si v politice doma :-)
Totálně vedle.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Disjunkce
Pitomost s tímhle na mě nechoď.
Je tam sice logicke OR které může být TRUE pro platí-li obě podmínky současně, ovšem naše mateřština OR takto nechápe, kromě politiků a Hraboše, stejně tak jako čeština připouští ve větě dvojí zápor aniž by se s popřeného stal opak.
Tyhle hrátky na starýho statika nezkoušej, co se teď učíš, jsem s radostí před léty už zapoměl :-)
I farar je jenom clovek, ale jako priklad oveckam nic moc.
Třeba má radši Starej zákon, oko za oko... :-)
Původní husiti se nikdy s odpuštěním moc nemazali :) Většinou ten kostel zapálili i s lidma.
Dějepisy Polska, Německa, Rakouska, Maďarska mluví celkem jasně, kam dojela spanilá jízda, tam tráva nerostla léta a o barevné kovy vyšších tříd tam nikdo pak ani nezavadil :)
Ale pak nechápu jak může dělat kaplana ve věznici Valdice, co to je ukradených pár kilo mědi proti tommu s čím se tam potkává. Spíš je krásná ukázka toho jak se snadno žvaní o odpuštění viny, ale jen dokud se ho to nějak osobně nedotýká.
Právě, někdy je těžký věci vážit na pouhá kila mědi...
Mého bývalého kolegu připravili o pouhých pár kilo mědi a a zateklo mu do domu tak, že rekonstrukce stála 300,000
Problém je, že pojišťovna mu dala hovno, protože toho blbce chytili a on mu to splácí po 20 koruně...