Toz ujezdak asi jezdeni na kole vzdal, kdyz sve tema neobnovil, tak nez uzna pocasi za cyklodojizdenischopne, dovolim si zalozit jeho tema ja. :-)
Murphy, Ty bidaku, priznej se, jel jsi tento tyden aspon jednou do prace na kole? Spolehala jsem na Tebe, ze mi u Kunratickeho potoka rozjezdis snih a led, a ono nic. Ale na trening rovnovahy je to prima. :-)
Dneska jsem si opet overila, jak je nebezpecne pousteni chodcu na viceproude silnici. U Hradcanske jsem zahybala na Letnou, tak jsem stala uprostred vozovky (shodou okolnosti na prechodu) a davala prednost protijedouci tramvaji. Tramvajak chtel byt asi hodny, tak zastavil, ja se rozjela a ejhle, spoza tramvaje vyjelo aut, tak jsme oba hamtli na brzdy a zastavili jeste pred koliznim pasmem (ridic auta na me mavl omluvu), ale kdyz nekdo zapomene vystrcit nos opatrne, muze o nej nepekne prijit. Detem to sice rikam porad, ze maji nejprve na silnici vykouknout a rozhlednout se, nemaji silnici prebihat, maji jit stabilnim krokem a byt predvidatelne, ale mam pocit, ze jim jeste par let bude trvat, nez budou schopne prechazet silnice opravdu dostatecne bezpecnym zpusobem.
Ale no jo, jezdim. Od utery vecer. Za ty 4 cesty jsem potkal v souhrnu 4 cyklisty, z nichz jedna mozna pozdravila, jeden pozdravil urcite a jeden buran predevcirem vecer na Barrandove urcite nepozdravil a jeden dnes rano opet nic. Asi jeste neprislo to spravne zdravici obdobi. 8-(
Jinak se stacilo koukat na zem, vcerejsi cestu domu jsem na spouste mist mohl snadno i rano stopovat, Marathonu XR tu asi tolik jezdit nebude.
http://www.google.cz/imgres?hl=cs&sa=X&...
rano jsem potkal jednoho kolare, ale asi pet bezcu... ten smog moc k jezdeni nelaka - jsem to dneska vytahnul jen kvuli tomu, abych do konce roku zakulatil svuj celkovy najezd a vyzkousel novy samodomo "bender-fender" ;-)
:)
No nemám na to patent a v zimě je mi trapno držet téma , když prostě do práce jezdím MHD.
Výhody : víc čtu, opět rytmus 2-3 knížky za týden
Nevýhody : už jsem od lidí něco chytil. Narvaný metro a modrá armáda taky dokáže občas starý známý fakt, že auta stojí a vlaky taky... teď v prosinci mě už vyšplouchli 3x.
Fyzička lehce dolů, snažím se víc chodit i v práci ( 6 pater ) a doma šlapu spinner.
Ovšem od pátku ani to ne ,viz zmiňovaná viroza se kterou jsem byl 4 dny doma... za celou sezonu na kole ani den nemoci ...ale nechci vánoce proležet tak se šetřím.
Mrzí mě, že jsem letos kolo nedotáhl na 10,000 ale už to asi nedoženu :)
Jsem sice trochu nachcipana, ale mam pocit, ze na rychlost leceni u mne jezdeni na kole nema vliv. Ja tak akorat dotahnu 5 tisic, chybi mi 44 km. :-)
Autem jsem byla v Praze v prosinci jednou, a zase to dlouho neudelam, predvanocni silenstvi eskalovalo zacpy a nemoznost zaparkovani za unosnou hranici.
S fyzickou jsem celkem spokojena, pri slapani do kopce po sjezdovce ve Spindlu jsem na dvou kilometrech utekla kamaradovi o par set metru.
mě chybí asi 350 :) Normálně bych řekl 1 slušný víkend a tejden ježdění do práce ale nějak nebude čas...
Autem jsem byl v Praze v pracovní den naposled asi v létě...
Ale, ale, no to se na to podívejme! Strašně nerado to dělám a jde mi to vážně proti srsti, nicméně nedá se nic dělat, je to moje morální povinnost.
Pravda je taková, že desetitisící kilometr jsem ujelo už 11. Prosince :-))
Asi mas vic volneho casu. I u ujezdaka mi obcas prijde, ze travi na kole strasne moc casu. A jak s tim, co pises, souvisi moralka?
Určitě mám víc volného času. Právě proto se mi příčí chlubiti se počtem najetých kilometrů (závislostí) a používat je jako argument v diskuzi. Z čehož (snad) vyplývá, že moje zmínka o morálce byla jen ironie, rýpnutí si do Újezďáka, za což se omlouvám, nerado bych zrovna z Tvého tématu udělalo kolbiště.
Rejpat muzes podle me jen do nekoho, kdo to obrati v legraci. Jinak je to, jak uz tady kdysi vysvetlil zden42, otvirani si huby v cizi hospode plny stamgastu.
Zdenda je trochu popleta, vždyť já se tady cítím jako doma, u maminky. Vždycky když se mi zasteskne, jdu si sem na chvilku popovídat.
Ty mas ale sarkastickou naladu, zkus byt proste jen tak mile pozitivni, udela Ti to dobre. ;-)
Tak já jdu štípat to dříví, nebo mě stará zabije. Kdybys ještě potřebovala špalek, mám jich tady patnáct kubíků třešňovýho, dalších třicet dubovýho a bukovýho mi přiveze Jéžišek pod stromeček. Letos bude krutá zima, indiáni stále štípou dříví.
Diky, jeste jsme ho s detmi nezvladli rozstipat. :-) Stipani dreva mam rada, clovek se pekne zahreje a odreaguje.
Sláva, zlomilo jsem násadu od kalače! :-) Už bylo načase, děsně mě z toho štípání bólela záda :-)
Já teď na kole nejezdím, se mi totiž nechce. Jak to klesne pod pět stupňů, po třiceti kilometrech mě zebou nohy, nechce se mi vrážet prachy do zimní výbavy.
Občas mám cukání nakoupit kvalitní zimní výbavu, trošku potrénovat, vychytat mouchy, a s nástupem jasného a mrazivého počasí vyrazit, pro začátek třeba na dva dny, na těžko pod stan. To by byla bomba. Akorát že to cukání vždycky trvá tak krátce, že z něho tutově nic konkrétního nevzejde.
To by nebylo nic nového pod Sluncem. Podle těchto kriterií si tu na mě hubu otvírá kdekdo a kupodivu to nikomu nevadí.
Protoze je tady hodne prejicich lidi, no.
Ale hus uz! Kdyztak k tomu aspon napiste, jak se vam jezdi na kole do prace. :-)
Jezdilo se mi dobre, jezdil jsem na kazdou smenu, pokud zrovna nebyly zabreckovany silnice. Ted je to blby, az si vsimnou, ze mi davaj nesmyslne vysokej duchod, budu si muset fachu najit. Zatim ne, lidi mi zavidej i tu duchodovou petadvacitku, to by jeden neveril.
Pondeli vecer, utery rano a utery vecer = 7 cyklistu na 3 x 16 km. 3 z toho odpovedeli na pozdrav, 4 neumeli ani bucet, zadny nepozdravil prvni. Stale to jeste neni na zdraveni. 8-(
Zacinam trosku chapat, co na tom asfaltu mate. Po terennich pasazich dopravam denne kolu vlaznou sprchu a masaz stetcem, jinak bych pod nanosem ani nepoznal, co mam zarazeno.
No nic, jdu montovat dlouhe blatniky s datem vyroby tusim 1992. Takove uz se dnes nedelaji. 8-(
A malem bych zapomnel - vcera vecer mi na hlavni nedala prednost Fabie z vedlejsi. Trosku vystrcil cumak ze Strasnicke a ja z kopce Prazskou hodlal jet dal. http://maps.google.cz/maps?q=na+grosi,+praha...
Pak najednou vyjel, ze to bylo skoro na kolizi. Zacal jsem zatacet, ze ho objedu zezadu. To ale zase zastavil, ze by muj planovany manevr nebyl bezpecny, takze jsem zmenil smer opet pred cumak. A kdyz jsem byl doslova v jednotkach metru od jeho cumaku, dupnul na plyn a najel mi tam.
2x Fenix + 2x Cateye OptiCube triledkova v zableskovem modu proste nestaci. Takze odted vozim fenixe vodorovne. Stejne je tech 180 lumiku prilis slabych, nez abych oslnoval.
Na debila Ti nepomuze sebesilnejsi svetlomet, ten Te prece musel videt. Nevim presne, s kolika lumiky - http://vtm.e15.cz/files/imagecache/dust... - jezdim ja, ale bude to trochu vic a tak jednou za mesic na me nekdo blikne, kdyz si baterku zapomenu na usek za Prahou vytocit kousek doprava. Treba kdybys misto lumiku pouzival jine hlodavce, fungovalo by to lip. ;-)
Pomohlo by neco takoveho. http://www.kronium.cz/hid-svitilny...
Staci takoveho blba probliknout a ten den uz ridit nebude. 8-)
Kdybys jel tak nejak kolem 10 h kolem Kunratickeho potoka, treba bychom se potkali a treba bych Te i pozdravila. :-) Ja dnes v Roztokach na 11 km na kole nikoho nepotkala.
"Zacinam trosku chapat, co na tom asfaltu mate."
To aby sis za chvili zmenil profil. :-)
Chapat ano, ale porad to pro vas neni omluva! 8-p
Kolem 10:00 bude koncit telco, ktere musim absolvovat z prace. 8-(
Taky si rypnu.
V Karline, na A2, byla takova ta krasna sotolina, co jsme tu o ni onehda taky v jednom tematu basnili, jak by to bohate stacilo.
Mno, po tech letech a par zimach je tam ted vysledek takovy, ze drte uz tam moc nezbylo, jsou tam diry jak v ementalu, tedka zrovna plne vody (cekal bych ze v sotoline se tolik drzet nebude). Staci jeden prujezd a umyte kolo, ktere se do te doby celkem drzelo je jak prase a jeste od takoveho toho jemneho jilu s piskem, nebo co to je v tom podkladu za svinstvo.
Je tam sice vyjety kraj, kde je to skoro bez louzi, ale vecer je tam jeden bezec za druhym, takze hezky pekne louzemi. Zacinam uvazovat o asfaltovane objizdce :(
Ovšem cyklopruhy na Rohanském nábřeží jsou zase plné štěrku a skla. Jestli nemáš neprůstřelné gumy, nebo se nebudeš lepit k čáře, tak budeš lepit aspoň jednou týdně (já tam v sobotu koupil ostrý kamínek do pravého kola od vozíku).
Neslo by nejak zaridit, aby mesto ty cyklopruhy cistilo? Jinak dnes jsem videla v Praze 2 zametaci vozy, takze treba se na tom pracuje.
Lze o to požádat a bude odpovězeno, že možná příští rok, letos to v plánu údržby není :-(
A mohli by vycistit zlabek u schodu za Obi v roztylech a trosku vysusit bahno u Botice? 8-)
A kdybych nemusel prostrihavat chodnik podel Barrandovskeho kopce vlastnorucne, taky by mne to potesilo. Ten snad uklizeli naposled, kdyz opravovali svodidla vedle. 8-(
Na zarostlé chodníky a stezky funguje (a to skutečně, jako že jo), tohle: http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/doprava...
Asi jsem zmenil nazor.
Zahradni nuzky taky fungovaly. A ten zbytek je jedna z malo prirody, se kterou mam cestou bezprostredni kontakt. Ja bych to tak vlastne radsi nechal. 8-)
Murphy je zenska, nevi, co chce! :-)
Nemuze byt kazdy takovy chlap, jako Ty! 8-b
Hehe, to mi pripomina Vetrelce trojku:
"Vasquezova, uz si te nekdy spletli s chlapem?"
"Ne, a tebe?" :o))
Sotolina by sla tu a tam opravit v ramci udrzby, ne?
Kolem Botice je v nekterych mistech tak 5 cm jemneho lepiveho blata. Vcera vecer jsem domu dojizdel na 3 prevody na prehazce, vic zaradit neslo. 8-(
Nexus má 8 kvaltů bez ohledu na kvalitu bláta :)
To kolo je puvodne muj turisticky horak. Kdybych ted porizoval kolo do mesta, osadim to jinak, ale menit kliky a preplatat zadni kolo na Nexuse, do toho se mi nechce. To radsi casem vymenim prehazku za shadow a doladim blatniky.
Můj nexus už má ze 7mi jen 6. Ale bude to jen v řazení (ne v náboji). A bahno bylo dnes opravdu kvalitní i když pod sněhem. Po cestě z Opatova do Strašnic jsem vypadal jak Jožin z bažin a zadní kolo najelo 2x víc než přední. Už aby pořádně přituhlo!
Ja se rano vydal meandry Botice a bahno bylo pouzitelne tuhe. Po dojezdu do prace jsem jen kolem parkrat zadribloval a odloupalu se hnede kry. 8-)
Říkal jsem si, kdo to tam přede mnou mohl jet v takové pohodě soudě dle rovné stopy ;) Jel jsem tudyhle:
http://mapa.prahounakole.cz/#trasa=10940321 - nutno překliknout na zelenou, nejdelší variantu.
A ještě jsem si ji prodloužil tím, že jsem to vzal od podjezdu Mírového hnutí ( sjel i z X225) podle Košíkovského potoka http://mapa.prahounakole.cz/#trasa=10940382
(Ani ten vyhledávač by nejel tak blbě - ale ktatší to určitě je ;)
A aby to nebylo málo tak přes Trojmezí tudy http://mapa.prahounakole.cz/#trasa=10940413 (přičemž se omlouvám za vyrušení bezdomovců)
Nedá se zatím dát průjezdový bod abych to upřesnil a ukázat trasu tam kde se jezdit nemá, ale jinak to funguje skvěle. Jsem mile překvapen!
Jo, ale kdo by se s tim delal. Cyklostezky jsou prece jednorazova akce ne?
I kdyz, abych nekrivdil. U mostu Barikadniku v lete zafrezovali a zarovnali asi 300m usek, v Povltavske loni obnovili cyklopruh a v parku u Rokytky cyklopruh taky vyspravili.
Veci se deji, ale remcani je lidstvu vrozene ne? ;-)
A to já pravděpodobnost potkat se na cestě z/do Roztok ještě snižuji tím, že od Vánoc jezdím po pravém břehu :(. Těsně před vánoci jsem za 3 jízdy chytil 4 defekty od posypového kamení. A minulý pátek další... Pravý břeh podél vody není posypaný a navíc bez aut. :) Přemýšlel jsem to těch Schwalbe pláštích s extra ochranou proti defektu ale jak jsem našel různě po netu prý to také není žádná extra jistota.
Takhle na mě koukají v práci jako na dvojnásobného blázna, nejenom kvůli kolu ale ještě když řeknu, že večer pospíchám aby mi neujela poslední loď...
Ja musim zaklepat, ze od jara jsem nepichla ani jednou, a to jsme meli na krajnici silnice z Roztok dva zbytky vysypanych skel. Jinak dnes jsem prvniho cyklistu potkala az pod Vysehradem, ale jela jsem extremne pozde.
No já předtím 3 roky (!) také nic, tak si to holt vybírám všechno najednou koncentrovaně. Ty 2 fleky skla u krajnice si pamatuji, tomu se dá (obvykle) vyhnout a když to člověk jezdí skoro denně tak to už má jako reflex a ví kde je čekat. Ale tomu drobnému kamení těsně po zimním posypu se vyhnout nedá. A to nám na podzim tak pěkně (po kolika letech od zprovoznění?) vyčistili ty betonové rigoly podél nové silnice od štěrku, který tam už pomalu začínal měnit zase v beton :) Uvidíme, jestli SČ kraj najde peníze vyčistit je znova po zimě.
Jezdim jinymi castmi Prahy, ale skore mam podobne...
No, ale kazdopadne lidi jezdi na tuhle dobu celkem dost.
Nejvic me dneska fascinoval ve vytahu messenger, ktery nebyl vubec spinavy. Ja rano dojel do prace durch a jako prase, tak jsem se ho optal jak to dela. Byl dost nevrlej, ze za dvanact let to uz umi... Asi blby dotaz na blbem miste v blbou chvili :(
No nic, jestli si to tu nahodou cte, tak se omlouvam - nebylo to mysleno nijak pohrdlive, fakt bych rad vedel, jak to provest. (jdu shanet nejake blatniky z Liberty :-) )
A nebyl to pesi nebo auto Messenger?
Mam podezreni, ze to byl pesi messenger. Mel sice capaky, ale nohy v tretrach ani navlecich nemel - na zadek jsem mu nekoukal, jestli tam mel plinku nebo ne :-)
A nebyl to ten klasickej zlutocernej, ale modrej - uz nevim tu firmu. No nic...
Dnes rano 4 cyklisti. Dva odpovedeli, jeden ne, jeden mne dojel, chvili jel vedle mne a pak v kopci odpadl. Taky jsem neslysel, ze by pozdravil.
Jsi lepsi, ja potkala 3 cyklisty na 27 km. Zdravit se nesnazim, pokud se cyklista aspon nepokusi o ocni kontakt, nechavam si zdraveni do hor na bezky, tam se jeste nosi.
Zdravim pohledem, kyvnutim hlavy a mavnutim rukou. Ted v zime to beru jako vyjadreni sounalezitosti, ze v tom clovek neni sam. Nekdo odpovi nekdo ne. Vetsinou ted kazdy maka, co to da, aby to mel za sebou, takze na nejake "Ahoooj, jak se ti slape?" to moc neni :-)
Tuhle, jak byl snih, me ale dojel borec, co jel jakoze trening, a s tim jsme pak prokecali celou cestu...
V lete zdravim spis jen vyberove. To by se clovek u-zdravil...
Za tmy kyvnuti nebo male mavnuti moc videt neni. Treba vcera jsem odjizdel z prace v osm vecer. A rano taky chytam vychod slunce nekde kolem Roztyl.
Nesmis tu praci zase tak zrat. ;-)
No hele, vetsinu tech lidi potkam rano kolem 8-9 uz za svetla. Kdyz jedu vecer domu, tak potkam tak dva - tri v protismeru a jeste chvili potom nevidim. Tem nemavam, ale uz z dalky klopim svoji dalkovku do zeme.
Slovne je nezdravim, pac mam kuklu "pres hubu" takze bych leda neco zahuhlal a odpoved stejne neslysel...
Ve městě a na cyklomagistrálách je zdravení dobré akorát tak pro nemocné :-) Já si zdravení nechávám do hlubokých hvozdů a vysokých kopců, tam se rád pozdravím s každým koho potkám.
V hlubokych a vysokych v lete potkas vic cyklistu, nez ted na magistrale.
Asi jak kde, u nás teď jezdí na kole jen o nepatrně míň lidí než v létě. Dokud to neklouže, že už se nedá udržet, tak se jezdí. A když jedu v lesích, tak hned za Hradcem se dá jezdit tak, že tam za celý den nikoho nepotkáš.
Já si dal předsevzetí, že budu jezdit do školy na kole alespoň pátky, protože ráno mám tělocvik, tak se můžu osprchovat a pak je dost času na odpočinek :-)
Tady jsem zlomil představec, takže nejezdím a dost mě to brzdí...
Tak jsem se dnes ze Smichova vratil autem do Hostivare do prace, abych pak mohl na Barrandov na kole. 8-)
Hostivar Barrandov jezdim nekdy taky, shodujes se s vyhledavacem? http://mapa.prahounakole.cz/#trasa=11507864
Nebo spis vymetas ty meandry? ;)
Dneska jsem jel Holesovice > Hostivar a nejakou kombinaci toho, co vyhledavac nabizi jsem skutecne projel: http://mapa.prahounakole.cz/#trasa=11509471
Tak tady:
http://www.bikemap.net/route/1955199#lat=50...
Je tam videt tech par variant. Podle toho, kterym smerem jedu. Po ulicich jsem jel je kdyz bylo minuly tyden tolik bahna.
Nedá mi to: Proč to jedno kombo nejezdíš takhle? ( http://mapa.prahounakole.cz/#trasa=11533868 , žlutá ). Přijde mi to pro starý Spořilov příhodnější...
Případně tohle: http://mapa.prahounakole.cz/#trasa=11534141 ( kromě žluté ) - vyhneš se většímu kopci (a amortizuješ cyklostezku ;-) )
K tomu prvnimu - netusil jsem, ze je nahore prujezd po tou hlavni. Tedy alespon podle fotomapy mi to tak prijde.
U toho druheho odkazu - tech par metru navic mi nijak zasadne nevadi. A ta zluta je proste primejsi. 8-)
Jen drobnost - kdy si v tom svem druhem odkazu porovnas cervenou a zelenou, vedou skoro stejne, ale je v nich dost podstatny casovy rozdil. Cim to? To je za semafor na Videnske? 8-)
Podle mě je rozdíl červené a zelené v tom, že zelená vede vedle silnice po cyklostezkochodníku, zatímco po červené to smažíš s právem přednosti na hlavní po silnici ;)
Přesně tak, zelená vede po chodníku, tudíž 6 km/h, červená přímo po Vídeňské. Až se doznačí A42 Labuť - Kačerov, tak ten rozdíl spadne.
Myslíš rozdíl spadne jako v Severovýdní I, Severozápadní I a Slijačské? Tam koukám při zvětšení, že červená vede taky po "chodníku". To znamená, že po silnici už tam jezdím ilegálně? A tyhle rychlé časy prostě už z vyhledávače nedostanu?
Tam je od loňského podzimu cyklostezka, rychlá vede po ní.
Jinak se omlouvám, změnili jsme formát URL pro vyhledané trasy, ty staré odkazy teď nebudou dočasně fungovat, nový formát umí typ trasy, takže například http://mapa.prahounakole.cz/#hledani=undefined...
Ted jsem zkusil, co mi vyhodi vyhledavac na cestu do prace. Prekvapila mne zelena, ktera to zene vlastne skoro od Vltavy po frekventovanych ulicich. Prijde mi, ze ta balancovana je "zelenejsi". http://mapa.prahounakole.cz/#hledani=undefined...
Podle ceho hodnotite pohodovost trasy? Prevyseni, nebo kryti pred auty?
Ještě jsem se na to díval v podrobném vyhodnocení, ty trasy jsou vážně, pokud jde o klid, skoro stejné (zelená o malinko kidnější).
Klidné trasy by měly být víc kryté před auty a méně u nich záleží na jízdní době. Ten kus "zelené" po Vršovické a V Olšinách je daný velkými bonusy za infrastrukturu (bohužel, routing nepozná, že ty krátké kousky, kte cyklopruhy nejsou, se vyskytují právě v křižovatkách).
Rád bych v budoucnu nechal upravit routování tak, aby klidná trasa byla také citlivější na kopce (aplikovat předpoklad, že klidné trasy budou preferovat spíš méně výkonní cyklisté), ale je to zatím hudba dost vzdálené budoucnosti.
Jo, přesně, takhle to jezdím po té žluté (1.odkaz), pěkně mimoúrovňově. Ještě bych tam trochu sesekal ty obrubníky a bude to téměř dokonalé. A abych nemusel stoupat po spirále, tak raději tudy: http://mapa.prahounakole.cz/#trasa=11565703
Páč od spirály do Krče vedou schody, což je pro mě nepoužitelné http://mapa.prahounakole.cz/#trasa=11566064
Tak si stejně musím lehce nastoupat tudy
http://mapa.prahounakole.cz/#trasa=11566282
Schody nahoru vytlacim a dolu zlabkem sjedu. Tedy - co napadlo uz ne, nechci si tam natlouct. Naposledy jsem to jel za bahna a dobre to se mnou hazelo... Kvuli takhle kratkemu schodisti se mi to nechce objizdet.
Ale kolem obackeho parkoviste to musim testnout. Diky za invenci obema.
Vráťo, proč musím povolovat velkého bratra, aby mi fungovala mapa (google a gstatic)?
Google Analytics a nejspíš i mapový podklad (používáme Google ortofoto). Jak se to chová, když to zakážeš?
Analytics povolovat nemusím.
Chová se to tak, že tam není vůbec nic. Místo mapy prázdná, bílá stránka.
https://addons.mozilla.org/cs/firefox/addon...
Tak po dvou tydnech nuceneho auta (tyden v Hradci, pak pohotovost) jsem dnes skocil na kolo. Parada. Jen s tim dojizdenim mozna uz definitivne tento patek skoncim. Zatim to vypada, ze nam zrusi posledni verejne dostupnou sprchu.
Ze bys byl horsi nez hrabosh, ktery nesmrdi? ;-)
Ja sprchu v praci mam a jeste jsem ji nikdy nevyuzila, ale zpocene obleceni vrazim vzdy nekam na topeni (na zachod nebo na chodbu) vycichnout a prevleknu se do sucheho. Jak se minuly tyden oteplilo, byla jsem mokra jak mys.
Dnes sice trochu mrholilo, ale jak vse roztalo, zase jsem mohla zacit vozit syna do hudebky na nosici, takze i s nakupem mam celych 7 km. :-)
Týden v Hradci a bez kola? To nechápu.
Kazde rano v 6:30 z domova, 8:00 v Hradci u zakaznika a odjezd mezi 20:00 a 22:00. Hotel by pry byl drazsi.
Chces rict, ze v HK nesezenes hotel do 2.000,- za noc? Nevim teda s jakejma sluzbama pritom pocitas ;)
Ja rikal, ze by byl hotel levnejsi, ale nikdo mne neposlouchal. Takhle mam alespon furu prescasu.
Asi záleží jak to kde vedou. My jsme měli určeno rozhodnutím direktora, že ubytování zaplatí jen pokud by mezi koncem a začátkem nové směny bylo méně než 8 hodin s tím, že muselo být alespoň 6 hodin odpočinku, takže bylo úplně vedlejší jak daleko jsi byl.
Rekla bych, ze ridici aut si v Praze na cyklisty zvykli mnohem lepe nez chodci. Zase mi dnes skocil do silnice pod kolo na Male Strane chodec, aniz by se rozhledl. Jelikoz se mi to stava pokazde, kdyz jsem v Praze, tak uz jsem na neho zarvala, at se rozhlidne a rikala jsem si, jestli elektromobily jezdi taky dostatecne tise, aby je chodec preslechl. Jinak mi prislo, ze slunicko dnes vytahlo na kolo vic lidi, nez je v tuto rocni dobu obvykle.
To máš pravdu. Chodci jsou třeba v HK daleko líp vycvičení a řekl bych že i psi ;) V Praze jsem si musel seřídit brzdy a zvonek, páč někteří stále dokážou dělat tak neplynulé a nečitelné manévry, že se z běžné jízdy na kole stane sport.
Včera jsem v nové cykloturistice četl rozhovor s hercem z cyklofilmu Posel,Matějem Hádkem a ocituji :
Otázka Jezdíte na kole po Praze ?
Odpověď : od jara do podzimu, zdá se mi, že se vnímání pražských řidičů velmi zlepšilo. Řidiči respektují cyklisty čím dál více atd... taky chválí cyklopruhy, že se tím cyklisti dostávají pod kůži řidičů i tam kde namalovaný nejsou :)
Vrta mi stale hlavou prejezd pro cyklisty se semaforem. Podle zakona cyklista na prejezdu nema prednost pred auty a smi tam vjet pouze, pokud prijizdejici auta nedonuti zmenit smer a rychlost jizdy. Takze i kdyz ma cyklista na semaforu zelenou, tak podle me nema prednost, takze vjizdi-li na prechod odbocujici auto, mel by mu dat prednost. Pochybuji o tom, ze to takto cykliste chapou.
přiznám se k názoru, že cyklisté málo chápou semafory všeobecně :)
Tady jde o to, ze casto mas vedle sebe na semaforu prechod pro chodce a prejezd pro cyklisty, oba maji zelenou, ale jeden ma prednost a druhy ne. Je to takove zvlastni.
Nemaji nahodou svetla prednost?
Ze bych pri krizeni vozovky na Videnske najednou uprostred zastavil a poustel auta, to je prece pitomost. To bych mohl taky zustat viset nekde mezi auty.
Kdyz tam najizdi auto z vedlejsi, tak zadna svetla zrovna nema. Treba na Videnske tam muze najet auto z te asfaltky, po ktere pokracujes na Sporilov. Jednou jsem tam byla u toho, jak ztama najelo auto, zapichlo to na zebre pul metru od cyklisty a ten na ridice zacal hystericky rvat. Ale de iure tam byl blbe ten cyklista.
Prave proto se ptam, jestli nejsou prednosti na prejezdu nadrazena svetla. Tedy logicky by mel mit cyklista na prejezdu prednost.
Nebo jako cyklista zastavi a da prednost autobusu, ten pred nej strci cumak a blokne ho a da vzapeti prednost chodcum? A nez odjede, maji zelenou auta napric a cyklista je v tu chvili mezi dvema pruhy.
Tak uz jsem to nasla, pokud tam auto jede na zelenou a odbocuje, tak ma cyklista na prejezdu prednost.
§ 70 2c) signál se zeleným plným kruhovým světlem "Volno" možnost pokračovat v jízdě, a dodrží-li ustanovení o odbočování, může odbočit vpravo nebo vlevo, přičemž musí dát přednost chodcům přecházejícím ve volném směru po přechodu pro chodce a cyklistům přejíždějícím ve volném směru po přejezdu pro cyklisty. Svítí-li signál "Signál pro opuštění křižovatky" umístěný v protilehlém rohu křižovatky, neplatí pro odbočování vlevo § 21 odst. 5,
No, tohle platí při plném světle, když jsou šipky, tak by měla být nezkoliuzní situace na přechodu a přejezdu pro cyklisty, auta by měla mít červenou. Pokud je přejezd již kus od křižovatky, tak tam iž musí být jedině bezkolizní přechod, přejezd.
Pro auta jsou tam plna.
http://goo.gl/maps/xK0Vj
Tohle řešení není nejšťastnější, ale zrovna v tomhle místě to docela jde, protože řidič má dobrou možnost vidět cyklistu ještě dřív než do křižovatky vjede.
A jak jinak? Navesit tam dalsi smerove semafory? Prijde mi, ze je to naprosto jasne a bezproblemove.
bezproblémové to samozřejmě být může, ale jen za předpokladu, že všichni sledují provoz kolem a znají předpisy, že řidič ví, že i když má zelenou, že musí dát přednost cyklistovi a cyklista zase, že i když má zelenou, tak bez rozhlédnutí nesmí bezhlavě vletět rychlostí 30 na přejezd, když už tam je auto.
Jde to řešit bezkolizními světly se šipkami, když mají na přechodu chodci a cyklisté zelenou, na silnici je červená. Ale nejvhodnější řešení musí najít úřad, tam jsou na odborníci.
A co mimourovnove krizeni? 8-)
A to není špatný nápad, já bych nad silnicí udělal pojizdný chodník aby si cyklista při přejezdu taky odpočinul :-)
K tomu jen dodám, že když je ten přechod nikoliv napříč hlavní silnicí, ale podél, tak jsou řešení se zvláštní fází pro cyklisty velmi problémová, protože ubírají dost na kapacitě křižovatky, a je pak tendence dávat je na tlačítko, i když auta i chodci mají celou dobu zelenou. Výsledek je ten, že člověk v polovině případů přijede k přejezdu a a) zmáčkne tlačítko a když zjistí, že mu zelená nepadla, převede kolo jako chodec (signalizace navíc zbytečná), b) zmáčkne tlačítko, a když zjistí, že mu zelená nepadla, přejede na zelenou pro pěšáky a myslí si svoje, c) místo už zná a mačkáním tlačítka se ani neobtěžuje. V případech "a" a "b" je tam navíc o minutu později generální stop a zelená pro nikoho.
Rozumné řešení ve většině případů je souběžná zelená a dobře vyřešená viditelnost (například přimknutím stezky ke komunikaci, ostraněním sloupků, reklam a parkujících aut - vzorových obrázků se najdou tucty). Kde se viditelnost nedá zlepšit, nebo je odbočovací směr hodně silný (a má tedy např. extra pruh s extra signálem), mají zvláštní fáze pro cyklisty smysl.
Jen se zeptám, ona taková situace někde je, že cyklista má zelenou a řidič mu na zelůenou kříží trasu? Pokud něco takového je, tak by bylo asi dobrý na to upozornit a chtít vysvětlení jestli to je v pořádku.
Vcera jsem mela zelenou na kapitana Jarose a prosvistelo mi tam auto, ale to, predpokladam, jelo na cervenou.
Bavila jsem se o ridicich, kteri na prejezd odbocuji, ale uz jsem nasla a vyse uvedla odpovidajici paragraf.
A22, křížení Vídeňská a Sulická.
Tam je to snesitelné i v našich podmínkách, protože viditelnost je tam dobrá a stejně je to na tlačítko a zelená pro cyklisty svítí jen pár vteřin. Tudíž pravděpodobnost, že se tam někdo vřítí přímo pod auto, je minimalizována.
Kdyz jsem jel pres Videnskou posledne, prislo mi, ze bude rychlejsi pouzit krizici ulici misto prejezdu. Kdykoliv prijedu a zmacknu, zaradi mne to do poradniku az za 1 cele kolo a vic pozdeji. 8-(
Jj, kdyz predjedu nejakeho pomalika cestou od predchozi krizovatky, tak nez mne padne zelena, on zvladne dojet a prejet na cervenou. Jenze mi prijde trochu prasacke prechazet dvouproudou silnici na cervenou.
Napíšu to sem, když už jste to načali. Vozím ženu do práce do Peckovy, v Práglu. Tato ulice byla jednosměrná ze směru od Pernerovy, jen tam přidali koridor na zem, průjezd pro cyklisty v jednosměrce. Zvyklý zastavit na obou stranách jsem tudíž při vykládání zastavil vlevo a koukám na cyklistku přede mnou, jak mi nadává, že mě musí objet. To se taky stalo naposled a zastavuju vpravo (jako jediný). Ale teď mi řekněte, pokud pojedu po Pernerově autem nějak takhle:
http://www.mapy.cz/s/6pB2
a z Peckovy vyjede cyklista a zahne vpravo, kdopak má přednost? A druhá věc, pokud si pamatuju, když na značkách koridoru bude ležet sníh, jako je to teďka, tak značka neplatí a já tam můžu zastavit? I když je z druhé strany zákaz vjezdu motorových vozidel, který vlastně nevidím? Myslím, že pak riskuju od případného protijedoucího cyklisty nejmíň škaredou gestikulaci ve stylu: "Tři slunce a pak boj!"
Kdyz cyklista zahne vpravo, bude mit prednost, pokud tam neni upravena prednost jinak (hlavni a vedlejsi). I kdyz je na maluvkach snih, mela by tam na zacatku byt znacka, ktera Ti rika, ze pro cyklisty je to obousmerne, mel bys jim tedy nechat adekvatni misto, cca v siri toho pruhu.
Na googlemapach to je jeste postaru. Dnes jsem tam jel autem, ale nekoukal jsem po tom natolik, abych si to jeste ted pamatoval.
Ale kazdopadne tam musi byt i to svisle znaceni, piktokoridor je jen "doplnkove pripomenuti".
Pokud vím, tak je tam všude svislé značení (dodatkové tabulky pod zákazy odbočení apod.). Prostě je potřeba hlídat si všude přednost zprava, jako by to bylo obousměrné.
Já, když tam jezdím (jako cyklista), tak zrovna z té Peckovy si dávám docela pozor a přednost si nijak zvlášť nevynucuju, protože vím, že zvyk je železná košile. Kolizí hrozící situace v zónách 30 (pokud tedy obě vozidla jedou skutečně max. 30) zpravidla končí tak, že nevěda jistě, kdo z nás má přednost, zastavíme oba a ukážeme si :-)
Jestli budu trcet v praci jeste pres devatou hodinu, asi se neovladnu a pojedu autem. 8-(
Tak co, jak to dopadlo?
Ja za tohohle snehu a klouzacky nejezdim. Nemam rada ten kus mezi Roztokama a Prahou, kde je nasnezeno, v tom vyjete koleje, v krajnici bordel, takze tam jet nemuzu, a obcas nejaky ridic to stejne prazi stovkou. V Praze jsem koukala, ze to je pak uz celkem v pohode.
Dobry. Zlakalo mne snezeni
Nacpu nejakej sneznej plast do rafku 559x22? Kdyztak me naved na prislusnou sneznou kategorii, at to tu nezaplevelime, diky.
Sneznej myslis co?
Na led?
Do hlubokeho snehu?
Na ujety snih?
Po meste jezdim na tonhle: http://4.bp.blogspot.com/-t5bfrJn05sk...
Takze zadny special.
Na snih pevny az mekky do hor mam 4" s minimalnim vzorkem. http://mur.rajce.idnes.cz/2012-01-30_Snow...
Da se foukat i jen na 6 PSI.
Ale to asi nebude Tvuj pripad.
Na led se mrkni na hrebove treba od Schwalbe.
Na snowbiku je dobre nemit nerjak extra vystouply vzorek, aby to nenicilo povrchoivou vrstvu snehu - ta Te ma naopak nest - a aby se to v pripade mekciho snehu na jedne strane nezapichovalo a na druhe jsi to zase nevytahoval, jak se kolo odvaluje.
Totez bude platit i u 559x22, i kdyz tam nemas takovy prostor pro rozhodovani.
Kdyz jsem zkousel jizdu ve snehu s klasickym MTB, foukal jsem pri svych cca 90 kg predni na 0,5 a zadni na 0,75 ATM. Ale musi se dat pozor na procvaknuti
Jestli chces jesdit po meste, tak bych vybral neco s dostatecnou stycnou plochou, co snese nizsi tlak. Takze co nejsirsi a podhustit. Treba Big Apple. Ale ten Ti zase nebude zabirat, kdyz se dostanes do udupaneho snehu.
Takze babo rad. 8-)
Sněžnej myslím na měkčí sníh, kde už mi můj současný 2" nestačí. Ten 4" se mi líbí, do vidlic bude v pohodě, mám po celé délce vidlí průchod 135mm. Koukám že máš ale širokej ráfek snad 40mm? Nacpu to 22mm? Taky nevím, jestli se nějak liší patky. Tvůj sněhulák má regulaci tlaku v pneumatikách za jízdy jako některé náklaďáky?
Rafek mam 67 mm. Do 22 bych to asi cpat nezkousel, to by se neudrzelo. Jaky nejuzsi jde pouizit netusim, protoze to nikdo neresi. Kazdy spis rozsiruje.
Do vidle bys to nejspis nedal. Rafek je 26", ale vzhledem k vysce plaste je to vlastne 29".
Honza Kopka prodaval dvojite a trojite rafky (proste svarene nebo lepene vedle sebe). Na to se davala nejaka hodne siroka tusim DH guma, ale bylo potreba odrezat spalky vzorku, prave aby nebrzdilo to zabodavani a vytahovani ze snehu.
Jedina odpruzena vidle, ktera se pouziva na 4" plaste je upside down http://www.maverickbike.com/main/do/products...
Driv delali dve - jedno a dvoubrejlovou. Ta levnejsi byla cca za 16.000Kc, ta dvoubrejlovka za dvounasobek.
Regulace tlaku je manualne externi. 8-)
Patky se nelisi - lisit nemusi, ale kola jsou vypletena offsetove - o 1,7 cm vycentrovana do boku.
Jinak sveho snehulaka hodlam prodat, kdybys mel zajem. Zatim se tvaril Crow75, ale je otazka, jestli do toho nakonec pujde.
Abych se vratil k puvodnimu tematu - potrebujes co nejsirsi plaste, mekke, aby se pri nizkem tlaku pekne rozplacly a s co nejmensim vzorkem. Pripadne vzorek muzes orezat.
Proc s co nejmensim vzorkem?
Uz jsem to psal.
Kdyz se vezme 3" DH plast, bude mit tak centak dlouhe vystupky, ktere se pri odvalovani nejdriv do snehu zapichnou a pote se z nej zase musi vytahnout - a to citelne brzdi.
Dalsi aspekt je, ze kdyz bude snih na hrane nosnosti, tak cim delsi zuby do nej zarazis, tim spis si porusis nosnou vrstvu na povrchu a zacnes se propadat.
Samozrejme se to tyka zvlast hlubokeho snehu.
Tak me napada, propadas se s kolem vic nez pri chuzi nebo mene? A jak hlubokym prasanem se jeste da jet?
Prasanem? Kolik utahnes. Do opravdoveho prasanu s pevnym podkladem (treba asfaltem) by byla lepsi silnicka, ktera by se prorizla. Na snehulakovi jsem jel tak 15 cm noveho snehu a byla to poradna drina.
S kolem se propadam nekdy vic, nekdy mene. Treba na trati upravene pro skate po mne zustane tak 3mm hluboka stopa, pesak se zamackne 1 cm.
Kdyz je snih mekci, sype se a jsou pod nim zmrzle koleje nebo stopy, hazi to se mnou a pak se kolo zaryva vic, nez pesak, ktery prece jen dokaze rychleji reagovat na pocit pod podrazkou.
Tady je porovnani 4" plaste s botou:
http://farm9.staticflickr.com/8242/8518067441...
Neni to A233, tady? http://mapa.prahounakole.cz/misto/1357/
Ono vlastně sněžné kolo má využití i do bahna, to mě nenapadlo...
Puvodne to bylo vymyslene na pouste do Mexika, tusim a snad nejake plaze. Proste pisek.
Fotka je z fora na mtbr.com
Neco o historii snowbikingu:
http://forums.mtbr.com/fat-bikes/fat-bike...
Aha, kolik mas teda obvod nebo prumer kola tech 4"? Kopka píše, že:
Šíře pneumatiky se volí podle šíře sněžného ráfku. Obecně řečeno běhoun by neměl být užší než je šíře ráfku, aby se zamezilo vyvlékání pneumatiky z ráfku při jízdě na velmi nízkém tlaku. Opačně omezení neplatí. Její šíře se volí podle šíře sněžného ráfku. Obecně řečeno běhoun by neměl být užší než je šíře ráfku, aby se zamezilo vyvlékání pneumatiky z ráfku při jízdě na velmi nízkém tlaku. Opačně omezení neplatí. http://www.jankopka.cz/category/poradenstvi/pneu
Tzn. měl bych to tam zkusit nacpat ;)
4"/26" maji vnejsi obvod jako bezna 29"
Muzes se inspirovat tady:
http://forums.mtbr.com/fat-bikes/daily-fatbike...
Jedna se o to, ze treba 3,7" Endomorph uz na 100mm rafku jsou rozplacle tak, ze muzes rafkem o neco vzit. Co to muze provadet za neplechu pri nizkem tlaku nevim. Prijde mi, ze nic, protoze ty rafky, ktere jsem mel v ruce, maji nejem malou drazku proti vypadnuti plaste ven, ale i rychu, aby se plast sam nesroloval doprostred.
Pristi tyden pojedu do sveho kramu otestovat, jestli by se mi vesly plaste 4,7" misto 3,7". Kdyby ses vyskytoval ve vhodnou dobu nekde pobliz Podoli, mohl by sis zaroven zkusit obout ty moje a testnout. Kdyby nam to obema sedelo, mohli bychom rovnou udelat nejaky mensi kseftik. 8-)
He, tady nekdo pise, ze obuta 29" ma prumer 75cm. To tam fakt uz nedam ;( Ale stejne bych si ty tvoje stary plaste chtel vzit na pokusy pokud to vyjde. Duse mam DH 26x3.0, chce to vic?
Ted koukam ze novy stojej u Kopky 2.5L, tak to nevim co by staly stary ;) A je to za par nebo ks?
Za kus. Kde zijes. 8-)
Stary jsou jety tak, ze z nick jeste trci cudliky z vyroby.
Moc jsem nehledal, ale tadyty vychazi za 3L obe: http://www.treefortbikes.com/product... Je mi jasne, ze ve snehu se asi tak neojedou a kor jesis najel jen 200km
Tohle je 27 TPI, ty moje jsou 120. 8-)
Jinak - jestli se tim vazne zabyvas - zkus se podivat, kolik mas mista mezi plastem a retezem pri nejmensim prevodu. A ted si predstav, kolik prevodu Ti zbude, kdyz tam pridas takovyhle plast.
Jako singlespeed by to mohlo fungovat, jestli mas kazetu, kde muzes prehazet pastorky, tak s prostrednim nebo velkym prevodnikem asi taky.
Na snowbike se budto pouzivaji extremne siroke naby, nebo offsetove vypletani. Kazdopadne ale jsou specialni ramy i vidlice.
Snowbikovy plast jen na predku je Ti celkem houby platny. Kolik toho projedes stejne urcuje zadni.
Budto si najdi nejake 3" plaste a mozna Ti to bude vychazet, nebo jdi rovnou do snowbike.
Nacpals na Zombii nakonec ty 4.7"? Máš náby více jak 145mm?
Mam 135 mm naby - klasicky rozmer zadni MTB naby.
Ta 4.7 je 4.7 na 100mm rafku Je otazka, kolik to bude na 67mm, ktere mam ja.
BFL plaste neprisly, takze zatim nebyla sance otestovat.
Zombi nemam ja, tu ma Jirka Hebeda. 8-)
Tak zase po mesici rozlicnych peripetii (nemoc, skialpy, kolo v servisu Ronda s.r.o.) na kole v praci.
Pred Hradcanskou na me nejake auto troubi, rikam si, co se deje, ale uz se stahuje okenko a zurive na me mava Meduza. Toz zdravime motoristy. U uradu vlady si vsimnu cervenobile pentle bohuzel az po prejeti silnice (mimoradne me okamzite nejake auto pustilo, to se na tom miste stava vyjimecne). Tak kdyz uz jsem tam, ptam se policajta, co se deje. "Bezpecnostni opatreni." Ale proc? "Bezpecnostni opatreni." To mi nemuzete rict kvuli jake picovine tudy nemuzu jet? Nejaka demonstrace? "Jo, demonstrace." Tak dik za rozhovor, policie sdilna jako obvykle. Pred uradem vlady je odhadem 20 - 30 lidi s par vlajkama CR.
Pak jeste potkavam houkajici statovku na naplavce, kde klickuje mezi chodci, cyklisty a cervenobilymi pentlemi, ktere asi na dvou mistech cosi ohranicuji. A v Podoli mestaci pohoukavaji za cervenym pickupem a poblikavaji STOP. To mame dnes svatek policie?
U Kunratickeho potoka vylezlo slunicko, tak sundavam bundu a vymenuji bezkarske rukavice za synovy cyklisticke bezprstaky (svoje jsem samozrejme rano nenasla). Hned jedu o nekolik km/h rychleji, ja to porad rikam, ze jsem na solarni pohon.
Takze Rondo, bud v klidu, 27 km do prace probehlo v pohode, nemusis se bat, zes to opravil spatne. :-) Jo a jeste jsem si vsimla novych odrazek na pedalech, Ty jsi proste neuveritelny! :-)
"Při blokádě podle Popelky co nejvíce lidí obklopí Strakovu akademii včetně zadního vchodu a budou tam tak dlouho bránit kabinetu v provozu, dokud ministři s Nečasem v čele neodstoupí."
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/demonstrace-7-dubna-na...
Pokud dostojí svým slovům, měla bys minimálně na středy volit jinou trasu patrně po zbytek sezóny :)
Jelikoz mam od kvetna petimesicni placenou dovolenou, budu si moct jezdit po lesich a na Strakovku se vykaslat. Ty dve stredy uz nejak zvladnu. :-)
5ti měsíční placenou dovolenou?!?
Asi bych to programování neměla zatracovat...
To se Ti muze stat v libovolne firme, ktere se zhorsi hospodarske vysledky. Vlastne se divim, ze VZP takovou dovolenou nenaordinovala polovine zamestnancu, vysledky by na to mela. :-)
Hospodářský výsledek je jedna věc, množství práce druhá a u nás tyto dvě věci spolu nesouvisí, protože netvoříme a nesmíme tvořit zisk, který by hospodářský výsledek ovlivňoval.
Nechť je hospodářský výsledek jakýkoli, množství práce se u nás nemění. Placená dovolená pro polovinu zaměstnanců by tak znamenala 200% vytížení té druhé poloviny...
Že by tohle?
http://praha.idnes.cz/ridic-blokoval-dopravu...
Otresne. Vcera cestou z prace jsem potkal asi 15 cyklistu a dnes rano zase. To je katastrofa, kdyz sleze snih, co se te verbeze vsude vyvrbi. 8-)
Dnes jsem nepotkal ani jednoho cyklistu na cestě Kralupy-Praha. Možná za to může déšť. ;)
Hledala jsem vcera u posty v Jindrisske stojany na kolo a nic. A pritom maji takovou velkou prazdnou vstupni halu, kam by se vesly. Jenze tam jezdim tak 2x za rok, to mi nestoji za psani dotazu, zda je tam nechteji instalovat.
Napiš na městskou část Praha 1 a na celoměsto, stojany před hlavní poštou mají určitě na seznamu připravovaných akcí. Když tímto dotazem vyvineš aktivitu (a pošleš mi CC na [email protected]), tak za odměnu přidám ředmětný stojan do naší mapy cyklisitckých požadavků ( http://mapa.prahounakole.cz/?layers... ) ;-)
Pred hlavni postou bezny stojan neni dobry napad. Tam by to zabralo kus chodniku, kde chodi docela dost lidi. Mozna tak leda by slo podelne seriove parkovani kol a nevim, jak moc takove atypicke stojany mesto podporuje.
Myslím, že měl být ve vozovce místo jednoho parkovacího místa.
To by šlo, v HK jich takhle pár funguje:
http://www.cyklodoprava.cz/pro-media/novinky/v...
No to je nesmysl, to je zase vyhozených peněz. Je blbost aby se tam vešlo 18 kol, stěží polovina, ale v reálu by mě zajímalo kolik lidí si dá do tohodle nesmyslu kolo. Podobný stojany jsou málo využívaný, většina lidí používá vlastní stojánek nebo jen běžnou nějakou tyč nebo zábradlí. Kdyby tam zabetonovaly 4 ohnutý silný trubky, bylo by to účelnější a levnější.
hezky vypadající stojan jsem viděl o víkendu - http://goo.gl/maps/gwkv9
ale praktičnost s ohledem na kotoučovky a tak asi taky nic moc ...
Tuhle spirálu jsem viděl i v Jungmance u vlezu do metra Můstek. Nepřipadalo mi to až tak nepraktický, zaparkovat bez se mi tam povedlo i se zamknutím. Nevýhoda toho je, že to překáží chodcům i když je to prázdný, zrovnatak jako ten 18ti kolový. Mezi těmi účky lze procházet, pokud nejsou moc nahňácaný.
Dneska docela zábava se psy.
Pobavila mě jedna majitelka psa u Rokytky, která ho pevně čapla a když jsem projížděl krokem kolem ( takový to blbý místo mostek pod viaduktem U čuprovy)) tak řekla, pravděpodobně o mě, psovi "tenhle je hodnej". Pes nevypadal, že souhlasí..
Paní na Budějovické zase řekla mě o její fence, "ona není agresivní jen ráda překáží :)"
U Hiltonu, vedle te kachlíkové cikcak pakárny u plavebního kanclu pak setkání se dvěma psy typu čivava , jejichž největší a pravděpodobně nejdražší část byly obojky.
Majitelka barbie ruska s dcerkou se zpruzeně postavily na obě strany té úzké cesty a nechaly pejskům jen asi 50 cm na volno, takže pro řidítka bylo místa dost ale pedály byly v ohrožení.... zaslechl jsem od holčičky model barbie mini cosi jako "mnogije velocipedisty" tak jsem se blísknul jedním spasíbem... to byl pohled :) mám pocit, že jsem té paničce otrávil vzduch a zkysla ji nejenom platinová karta.
S řidiči dneska nic špatnýho dokonce jedno puštění které jsem nečekal, ale potkal jsem nějak moc žiletkářů, za jedním jsem drandil celý rohaňák, byl z toho nervní nařvaný přeoblečený osvětlený magor na horáku s extra velkejma gumama jede 1,5-2 metry za Roubaixem a dresíkem :)
No a nakonec mám dojem, že jsem na rokytce potkal ráno Brahmu.
Dnes celkem 69 km a domů hnusnej protivítr.
Jo a ráno jsem napsal na magistrát prahy 2 + cyklokomisi skrzevá totálně zablokovanou náplavku , nedostatečné značení téhle týdení pakárny, její objížďky a nerovný přístup k účastníkům provozu ve smyslu, že kdekomu hlásí, že o kus dál to po hlavní trase nepůjde, jen na cyklisty se zvysoka kálí a místo toho aby někde u Hiltonu - Rudolfina dali vědět, že by si to cyklisti objeli jen kdyby věděli atd...
Nepotkal, sedím doma a lovím nějaké nové zaměstnání na internetu. No a také konečně dělám předsezónní údržbu našich 4 kol, protože ještě minulý weekend jsem byl na běžkách. Mému přestavěnému Favoritu s předloni novým lakem přes zimu dramaticky prorezavěl rám, tak ho čeká velká oprava laku a perspektivně výměna za nějaký duralový.
Hm, já jsem dneska zase potkal Corsu. Řídila to nějaká buchta a málem jsem si ji prohlídnul z blízka skrz její čelní okno. Odbočovala doleva a nevšimla si, že proti ní jede rovně cyklista...
Já dnes měla úplně stejný problém. Na zcela jasné křižovatce mi nedal přednost řidič odbočující doleva. Typ auta si nepamatuju:-)) Zahemovala jsem v křižovatce a nechala ho odbočit.
Před tím jsem v Karmeltské potkala dva cyklisty jedoucí ve vozovce plážovým tempem vedle sebe a povídajíce si.
Takže u mne za dnešek skore cykliste - motoristé 1:1
No pokud bych si měl všeho všímat, co mě neohrožuje na životě, tak bych tu mohl psát do noci. Snad jen jedna cyklistka mi to tam ladně šoupla zprava, když jsem jel po hlavní. Ale neberu to jako chybu, věděla o mě, já o ní, prostě jsme se v pohodě vešli, bylo to příjemné, krásné a plynulé.
Tak tohle nebyl ten případ. Stála jsem v Hellichovce na světlech a oni projížděli po hlavní přímo přede mnou a ostatními auty.
Na životě ohrožení nebyli, auta za nima se je nepokoušela předjíždět, ačkoliv v křižovatce to mají povolené:-))
No včera jsem bohužel nevyjel, třídní schůzky :)
Ale dneska pěkná cesta do práce, zatím 35 km. Teplo teda, skoro až moc a na náplavce u Františka ( jak jsou tam ty palmy u lodí)se fotila nějaká modelka v černém, tedy hlavně v černých punčochách které končily zhruba ve výšce mých cykloramen :) no co vám mám povídat, rozhodně jsem nepřidal a tuto nenadálou dopravní situaci jsem si prohlédl jak se dalo :)
O kus dál u Rudolfina jsem potkal, již podruhé tento týden, slečnu na kole v přilbě s celoobličejovým oranžovově zabarveným štítem, v pondělí jsem si myslel, že se jedná o recesi, neb jsem se jí docela lekl u podjezdu na štvanici kde jsem měl dojem, že spadla s oblakov jako Majka z Gurunu:) ale asi to myslí vážně...
No já jsem dnes po HK + Praze najel odhadem taky ke 40km. HK klid, ale v Praze kolem poledne centrum > Košíře bylo docela husto. Pod Bulharem jsem se postavil zprava vedle motorky do cykloboxu RV19 a na zelenou se vlažně rozjel dolů k Masaryčce, aby motór mohl přeze mě odbočit do prava. To se povedlo, nebýt nějakého idiota ve staré červené oktávce, který mi udělal po chvíli "laciňáka". Předjel mě v křižovatce a ohnul doprava na magistrálu. Ještě že naložený longtail nejde tak ochotně přes řidítka. Musel jsem opravdu intenzivně brzdit a dlouho jsem se z toho pak vzpamatovával. Pak jsem u hl.n. pustil bábu na přechod a málem ji sundal veSnickej taxík, kterej mě musel v tu chvíli předjet. Jízdou krokem přes Celetnou až na Malostranskou jsem se trochu uklidnil, ale pro jistotu nasadil vestu i když bylo hrozné vedro.
Na P5 byl kupodivu klid, akorát jsem si musel postát mezi autama na ve Štefánikovy, neboť je nebylo kudy předjet. Mezitím mě dojela nějaká starší cyklistka s batohem na zádech, ze kterého ji koukal nějaký tubus ;) Uznávám cargo, ale nebavili jsme se, když se ulice uvolnila jela si jak na výlet a já zmizel u Anděla doprava. Na Plzeňské jsem zvažoval předjíždění zprava cyklopiktokoridorem, ale naštěstí mi do něj najela dodávka. Pak to bylo docela v klidu a kupodivu mě motoristé ochotně pouštěli do levého pruhu, když se v pravém vyskytla nějaká překážka.
Cesta z5 z P5 byla příjemná, bylo krátce po 14h, takže pravý pruh Vrchlického, Duškovy byl vyhrazený mj.pro cyklisty. Předjela mě milá bromptonistka a obdivovala můj náklad. Pak se na každé křižovatce loučila, kdyby mi náhodou ujela ;) Nakonec jsem spolu jeli až na Anděla, kde ji vystřídala jiná kočička s Velamosem sport, odhadem rok 1960.
Obě mi pozvedly náladu a vrátily příjemný den, který mi předtím zkazila ta oktávka. Pak se chtěly ve Vršovické ještě muchlovat dvě buchty přes jejich kýbl v cyklopruhu, ale přičítal jsem to spíš jejich defenzivnímu stylu jízdy a nezkušenosti. Dveře naštěstí mezitím nikdo neotevřel ;)
Já dnes měla krásný klidný den.
Prošla jsem Valdštejnskou zahradou, kde se jeden páv korunkatý a jeden páv bílý věnovali námluvám.
Asi takto:
http://www.ptaci-raj.cz/index-q-Pav_bily-exe-2...
No já dneska ráno prostoru Újezd-Běchovice bral cca kilometrovou kolonu zleva ( vpravo je běsná krajnice) a musím říci, že tak 50-60 procent řidičů mi fakt v pohodu a dostatečně dopředu uhlo, je vidět, že sledují levá zrcátka.
Cestou domů jen taková etuda v Uhříněvsi na kruháku, kde mladistvý vlasatec v prastarém bílém golfu školil řidiče dvou aut, jedno předjel na vjezdu na kruhák, druhé přímo na kruháku a zmizel za soustavního troubení a s rukou s okénka s mezinárodním prstem vzhůru směr Říčany na hořících gumách. Jsem tam zrovna telefonoval vedle na chodníku, tak jsem to měl jako na dlani.
Už jsem viděl ledacos ale tohle...
Když předjíždíš tu stojící frontu zleva, co uděláš, když se náhle rozjede? Necháš se podjíždět? Nebo ti udělají místo na zpětné zařazení? Já z toho mám vždycky strach.
no u nás je vidět opravdu daleko a tak samozřejmě spíš předjíždím když vidím daleko stojící... a většinou se dá zařadit, tam to jede v nejlepším případě 20 když se to rozjede... a když vidím že se to 50-100 metrů přede mnou hýbe, tak není problém si ukázat a pomalu vklouznout do mezery...
Tyy jo, takových zážitků v Praze a já se můžu snažit, jak chci (včetně přejíždění z pravého pruhu přes prostřední do levého, pak užívání si jízdy v levém, protože auto v pravém pruhu se stále nemohlo rozhodnout, zda mě nechá zařadit se před něj nebo až za něj) a nic zajímavého se neděje.
Nevim, jestli to je tim, ze jsem zenska, ale vcera mi prisli ridici nejaci prijemni. U izraelskeho velvyslanectvi jsem cekala pri odbocovani do parku, az prejede tramvaj, tak jsme si vzajemne davali prednost s ridicem rovne jedouci dodavky, kteremu jsem uhybala k chodniku, at muze projet, a na Pankraci mi dekoval ridic tramvaje, ze jsem mu nevlitla pod kola a slusne zabrzdila a dala mu prednost, kdyz prejizdel hlavni. Pak jela jeste tramvaj z druhe strany a ridic se na me taky usmival. Jen jsem zjistila, ze mi pri rychlem brzdeni strasne piska predni brzda, takze se vsichni okolo lekaji, co se deje.
A vubec mi to kolo vcera jelo nejak dobre, naposled jsem byla v praci takhle rychle nekdy pred zimou.
Jo a konecne se mi podarilo videt policajty u vysehradskeho tunelu, prudili zrovna nejakeho cyklistu. Jela jsem tam pred desatou a nikdy tam tak pozde uz nebyli. Jezdim ale z centra ven, takze jsem s nimi nemusela debatovat a vyjimecne jsem je objela po silnici a uvedomila si, ze je tam vlastne mnohem hladsi povrch nez na cyklostezce.
Dneska ráno cca 8,00 jeden prudil ještě před železničním mostem, zhruba v prostoru zastávky tramvaje na tamním úzkém chodníku tam měl lapenou cyklistku směr centrum,, jak jsem tam projížděl tak jsem zaslechl jak mu říká něco jako " vím že jste chudák" :)
No a dneska ráno pár minut před výše zmíněnou událostí na Rohaňáku u golfu bukolická scéna. Dvě děti, chlapec a děvče se školními brašnami na zádech a na kolech, řekl bych tak devíti-deseti leté.
Jeli směr centrum, cca 12kou akorát jsem nedokázal rozluštit kdo je rodič/rodina doprovod , plížila se tam tři dospělá kola cca 10-40 metrů před nima a všichni připadali v úvahu.
Ten průjezd po silnici je, ve srovnání s tunýlkem, obecně dost na pohodu a nejlepší je chytit tramvaj a jet za ní :)
Když jsem tam jel, tak až k tunelu jsem štěkal na lidi, že policajti stojí za železničním mostem a přitom jsem si všiml, že tunelem to zrovna všichni vedli , zjevně tam asi hlídají častěji...
jo a pak celkem vtipný u Rudolfina.
Stál jsem tam u toho vjezdu do garáží a lehce se odstrojoval a když jsem byl prakticky hotov, tak tam akorát dojela dívka na lehce otřískaném celopéru( žádnej Mountfield) s úplně holýma ramenama . boty a k zbytek oblečení tvrdá bikerka... říkal jsem si inu mladé klouby vědí houby počkej za 20-30 let :)
A vyjel jsem cca 15-20 metrů za ní a jak jsme přijeli před zdrávku před rohem do Veleslavínovy( For Season za rohem) tak tam je takový umělecký široký zpomalovací práh z několika obrubníků, jetelnej i na žiletce... nu a tam se image "tvrda bikerka na celopéru" sesypalo jako domeček z karet ..
Zastavila a kolo přes to převedla tak že šla rozkročmo nad rámem :)
:-)
Ja jezdim do Prahy jako holandska duchodkyne, takze nemam o jakou image prijit. Taky bych celopero nemohla nechat vecer pred hospodou a vozit na nosici skoro desetikilovy brasny. Ale vcera jsem si na dlazkach od Muzea dolu rikala, ze je ten trek desna vejtraska a ze se divim, ze mi nevypadne baterka z drzaku.
Já nedávno na náplavce těsně před Rudolfinem uklepal světlo, ale zas je fakt, že mám nafoukaný kola spíš k horní hranici což je moje chyba, ale jedu tak o něco rychleji.
Mám takový ty profilovaný kónický řidítka čili se mi světlo posunulo až k ruce a pak tam volně viselo a samozřejmě jsem ztratil ty gumový pásky co byl pod ním :)
Takhle si predstavuju idealni klimaticke podminky ve meste. V cykjlisticky privetivem meste! To by se to jezdilo do prace.
http://www.jankopka.cz/aktuality/prvni-a...
Dneska moc pěkné odpolední vykličkování dešti, no pár kapek jsem od Podolí cca do Hloubětína schytal ale dost na pohodu, všude kam jsem přijel pak dost louže a po příjezdu domů se strhla průtrž.
Zkušebně jsem se prosmýkl polootevřenou náplavkou, celkově furt dost blbý, chodili tam s konstrukcema těch stanů a všude se něco válelo, před Bajkazylem byla jen taková díra podél zdi, zhruba na řidítka ale cyklisti se doslova rojili.
U Mánesa na semaforu vedle mě stáli dva s podměrečnejma 26MTB a sami zavedli debatu jestli 29 je lepší, řekl jsem, že jo :) a v divadelní jsem je setřásl..
U Rudolfina jsem již potřetí potkal tajemnou cyklistku s celoobličejovým štítem oranžové barvy, stále přemýšlím jestli je to k něčemu nebo si jen plete disciplínu :)
Obě náplavky dnes ultrablblé v úsecích pod mosty, kde se lidi schovávali před přeháňkou.
U Ocelářské jsem dva lidi odehnal od schodů mostu kam se, vedeni mapou chystali vynést kola a ukázal jim přes silnici kam by dojeli :(.
Při tom mě napadla taková zlá, nepěkná myšlenka, že ten most tam možná nestojí kvůli nám, ale kvůli tomu příšernýmu mrakodrapu co tam staví, aby to bylo blíž do parčíku...( samozřejmě už na to asi přišel někdo přede mnou, ale mě to tak dohřálo...)
No a pak celou následnou cyklostezku jsem pěkně odtáhl nějakého sporťáka na háku, fučelo proti nám dost.
Pod průmyslovou mě to v lese nandalo několik cyklistů které jsem předtím na rovině předjeli + ten sporťák , inu když člověk váží jako dva-tři Pantaniové tak nemá dělat na rovině haura.
V Dolních počernicích(Viničky) za blba, který si na zastávce mění ponožky, ten útrpnej pohled lidí z autobusu :) ale měl jsem je mokrý a zábly a tak suchý z obleku z práce byly dost příjemno změnou.
Doma rovnou do vany, špinavej až běda a to mám blatníky jako okapy...
Jen 56 km, neb ráno jsem zavážel nejmladšího do školky a nějak jsme se zdrželi a tak do práce jsem jel tou úplně nejkratší dopravně cyklistickou cestou plným provozem, žádný pohodlí :)
Dneska k večeru jsem si tu bouřku fakt užil, při kroupách jsem děkoval za helmu, pak v dešti bylo fajn potkávat lidi, kteří se z padající vody radovali stejně jako já (a neschovávali se zbaběle s ostatníma na zastávkách), největší zážitek pak stoupání protiproudem na Benešovské, jak se ta voda valila po silnici dolů, tak jsem měl pocit, že do toho kopce jedu proklatě rychle ;)
Kolega , nezkušený cyklista, včera mobil na zádech :) Prý je na odpis...
Kolega je z cukru?
kolega by byl v pohodě, on jinak na dobré úrovni dálkové běhá, je si neuvědomil, že nemá nepromokavý ba´toh a mě vypadla slovo mestský (cyklista) a utopil (mobil)
Utopil tedy mobil, prý měl v baťohu na dně asi litr vody v tý černý části a v tom mu plavaly doklady a mobil... :)
Chytil plavák a protože nebyl z cukru tak jel dál..
Bouřku jsem viděl z okna a počkal si. Mezi deštěma dneska spousta lidí v místech, kde v zimě potkám tak akorát duchy. Bylo to příjemné. Od Spořiova ven na Türkově už samozřejmě nic.
Ale u Billy k tomu debilnímu zábradlí přivázané jiné kolo.
Dneska dobrý , z časových důvodů jsem to ráno mazal převážně po silnicích a už od křižovatky Poděbradské s Průmyslovou(Kbelskou) až po Žluté lázně ( přes českomoravskou, Sokolovksou, Rohanské nábřeží,Dvořákovo nábřeží) mi přišlo neskutečně málo aut ? Jestli se něco někde nestalo...
Smetanovo jsem třeba proje úplně plynule, vůbec jsem nesjel na náplavky, bylo by to úplně zbytečné.
Na vrcholu Jeremenkovi měl ale houpání upozornilo na defekt... takže jsem tam dopíglovávall 3 minuty a dojel na ráfku pěkně před garáž, akorát .
Samozřejmě pak etuda cyklista si píchnul duši, lepí a kolegové veselostí praskají.
Cestou snad jen jedna příhoda, na Dvořákově nábřeží je takový single přechod, tak jsem tam dával přednost chodkyni tak dlouho až mi řekla něco jako ať jedu že to nemá cenu , to by jsme si tam museli lehnout oba aby ta auta, včetně auta městské policie zastavila taky... :(
Domů s větrem v zádech, tak dobrý čas nakonec umožnil neplánovaný okroužek Xaverovským hájem a Klánovickým polesím ( moře kvetoucích sasanek a dalších kytek :) a příjezd domů v dobrém čase.
70 km
Tak jsem dnes delala reklamu na slusne cyklisty. Dala jsem u Karlovych laznich prednost dvema chodcum cekajicim u prechodu. Jenze auta to nejak ignorovala a asi 3 profrcela kolem, nez fronta zastavila. Jeden z chodcu, takovy stary deda, pak na me volal, ze jsem slusnejsi nez oni a ze dekuje.
U Manesa jsem si vsimla, ze vetsina cyklistu od ND k Manesu jezdi po chodniku, jenze tam je dost chodcu a obcas se nektery po cyklistovi ohledl a kroutil hlavou. Cykliste na frekventovanych chodnicich proste nejsou dobra vizitka.
Neni v tech mistech takovy ten obrubnik mezi auty a tramvaji? Nebo je jen tesne pred Manesem?
Je tam zastavka a obrubnik pak az k Manesu.
Tak tam si cyklista nevybere. Budto udela radost autum, nebo chodcum, ale kazdopadne nekoho otravi. Ty obrubnicky, to je vynalez!
Od divadla k Mánesu se dá dobře jet po tramvajových kolejích. Před Mánesem je u dopravních světlel ostrůvek, za který se dá schovat a počkat, až se auta zastaví nebo se schovat před tramvají. Jen se musí vystihnout čas, kdy nejede tramvaj. Vzhledem k tomu, že má u divadla stanici, tak to není nijak časově kritické. Jediné nebezpečí tak je od aut a motorek podobně jedoucích po tramvajovém pruhu.
Dneska ráno poněkud chladněji než jsem čekal, opět jsem měl pocit, že bylo málo aut, hlavně odpoledne bych řekl...
Od Žlutých lázní až po Rudolfinum jsem viděl nejdelší kolonu tak do 15 aut a to na přechodu ke Karlovu mostu, jinak fakt nikde nic. Divadelní jsem jel sám ... Vždycky jsem dojel k semaforu, padla zelená. Neskutečný.,,
Ráno jsem cestou smazal již dopředu celodenní snahu, protože jsem se zastavil na farmářském trhu v Uhříněvsi, kde jsem si koupil asi polovinu jejich sortimentu v koláčích :) Takže jsem snídal, svačil i obědval koláče.
Jo a na trhu měli jahody :) Inu když se to přebalí ze španělských krabic ( ty měli vzadu za plachtou kam jsem si chtěl opřít kolo:)do malých krabiček, tak je to hned jak z pohádky o 12 měsíčkách a třináctém měsíci vítězném farmářovi ...
Jednou jsem se pěkně lekl, v parku u Rokytky, jsem si na poslední chvíli všiml protijedoucího cyklisty, který se vůbec nekoukal na cestu, ale sledoval dění na vedlejším hřišti, a poměrně ostře začal křižovat do protisměru jak koukal doleva, minuli jsme se doslova o pár centimetrů, já už víc doprava nemohl, byl tam strom, no nějaké ty vole ze mě vyletělo..
Těsně před mostem přes Ocelářskou mě někdo razatně předjel a šup na most :) , tak na něj hulákám, že tam je to naprd,zbytečný schody a pak ho sledoval zezdola jak smutně kouká na to plechový schodište :(
Domů pak už celkem bez příhod, jo ještě jsem si všiml, že přerovnali "nejhorší dlažbu ve Stejskalově "(kdysi jsem to sem dával jako konkurenci Vodičkovy :) tak asi 5x5 metrů žulových dračích zubů teď vypadá o něco lépe.
58 km
Jo a vlastně ještě jedna anabáze, zapsat tým do soutěže do Práce na kole, to chce pevné nervy a správný prohlížeč. IE ? FF ? Nic jen prázdný registrační stránky, až nám kolegové z dalšího týmu, kteří se hlásili od včera od rána poradili zajít za IT a nechat si povolit Chrome... a na tom to běhalo. Samozřejmě může to být naší firmou, firewall nebo tak ?
No jsme zapsaný a uvidíme jak se to vyvrbí.
Taky jsem odpoledne potkala vtipneho cyklistu. U divadla Na Fidlovacce mi skocila oranzova na semaforu u prechodu, vedela jsem, ze bych to jela uz na cervenou, tak brzdim, a najednou se za mnou ozvalo "Jed, musis slapat", tak jsem to zase rozjela, aby mi neskoncil cyklista na zadech a projela semafor na cervenou. Kdyz me cyklista predjel, zarvala jsem na nej "vole, ja na cervenou stojim", ale obavam se, ze si to k srdci nevzal. Aby mu neulitly vcely, pitomci jednomu.
Po flamenku jsem byla nejaka utahana, predstavila jsem si v te Korunni dlazky na Vaclavaku, dlazky v Pansky, dlazky na namesti Republiky a dlazky na nabrezi Kapitana Jarose a zalomila to z Vinohradske na magistralu. Ovsem pet minut, ktere jsem tim na trase ke Stromovce ziskala, bylo v tahu, kdyz jsem narazila na beh pro svetlusku. Ne ze by to nevypadalo hezky ty davy lidi s celovkami snazici se klusat, ale kdo tam ma pak jezdit na kole, tak jsem si tam dala u stanku aspon pivo, abych z toho taky neco mela.
Web DPNK se nám dost plazí a včera tam byly i nějaké problémy s funkčností (které jsem teda neviděl, mně to ve FF načetlo normálně, ale už jsem tam zalogovaný, tak jsem se tomu problému možná vyhnul)
Včera těsně po poledni byly nějaké problémy s webem, které trvaly asi 3 hodiny. S prohlížeči by neměl být problém - při vývoji to testujeme v Opeře, FF i Chrome. S IE byly zpočátku nějaké problémy, ale i tam by to mělo fungovat.
Byla by nějaká přesnější specifikace problémů, nebo jde opravdu o jen o ten včerejší výpadek?
No já podezřívám i náš firemní firewall, abych byl upřímný, leckterá oficiální internetová aplikace u nás se pere s naší IT politikou :)
Nejsem odborník, ale co jsem zaslechl tak třeba nemáme ani povolené aut.updaty Javy, všechno centrálně
Ale nakonec to dopadlo dobře a prostě v Chrome to šlo, z domova mi to funguje ze všeho...dík za informaci. Ostatně o těch problémech mi pak napsali i z webu doprácenakole,.
Dneska taková obyčejná cesta do práce a dom, v Jeremenkově mě ještě před kolonou cca v 8,05 předjela mladičká bikerka a v první 1/4 mi naložila 100 m, pak nějak uvadla a nahoře jsem byl za ní, horák, nášlapy a džínové šortky nad cyklokalhotama :) To je tak, když někdo neváží víc než má, to se to šlape ...jo a Jeremnkova zase z půle stáhlá do jednoho pruhu, opruz.
Cestou dom nákladák, Farmářský grunt dodal kváskové chleby a u nás ve malé stánkové zelenině plno vitamínů. Sotva jsem to naložil.
53 km jenom.
Do práce pohoda, za to z práce...
Plánoval jsem vypadnout v 16,00 vyjel jsem v 17,30, práce doslova vylidněná, ale já toho měl nad hlavu.
No a v Uhříněvsi v Kašperské defekt, začal jsem cvakat a to už jsem věděl že se jedná o závod s časem hlavně jsem doufal, že to nevypadne, dotáhl jsem to skor až k tamnímu cyklošopu Bikeway doufal jsem že bude otevřeno Bylo :)
Jsem si zamluvil pumpu,za 5 min vyndal kamínek ze zubu pláště, přehodil duši, pěkně to našťouchal stojanovkou a koupil si tam náhradní duši, neb jsem měl pocit jistého dluhu.
Takže až pojedete po ulici Přátelství, tak víte, že Bikeway čp 173 vás přátelsky přivítají, i když už zavírají a počkají na vás.
A tak jsem se ani moc nezdržel.
Pak už to bylo pohoda..
Kolem jezdím taky, tak díky za tip :-)
Takže kamínek, já se na vjezdu do Kašperské vždycky bojím, že to tam střihnu na těch kolejích...
(dneska to teda bylo ale uplakaný... )
Ráno jo, ale směrem do Prahy se to lepšilo, takový deštný prales někde na severu :)
Obecně náš meteorolog na zítra říká plaváky končí někde kolem Humpolce dál za západ k zhruba k Ondřejovu deště a děštíky a Praha by měla bejt +- stejná jako dneska.
Zpátky to dneska bylo dobrý, jen se mě zdálo tma už v 18,00 tak jsem někde v Hloubětíně rozsvítil...
Tak jsem dnes ráno byla zvědavá na množství cyklistů v Praze, ale potkala jsem jich "jen" pět... Z toho v centru jen jednoho.
Jo a také jsem se dvakrát cestou do práce sečetla, ale domů pojedu jinudy, takže zůstanu neodečtena :o)))
Docela by mě zajímalo, jaké procento sečtených je z toho počtu odečteno, aby se dostal nějaký relativně správný počet jezdících cyklistů...
Já potkala jen tři, ale ono bylo ráno vůbec nějak málo vidět.
Na fotce dnes ráno něco po 7:00 - Vypich, zastávka na nasazení předního světla:-))
Ano, svět dnes mizel v mlze...
Ale nááádherně se dýchalo :o)))
Jo a musím konstatovat, že cyklisté s rozsvíceným předním světlem byli vidět mnohem lépěji než ti bez rozsvíceného světla.
To světlo má opravdu smysl.
Pro rejpaly podotýkám, že jsem jela ráno kolem 6:30, takže již za světla!!!
Za šera a snížené viditelnosti je světlo skoro důležitější než za "běžné" pouliční tmy.
(no, a mně bliká Reelight 24/7, pokud jedu, tak světla řešit nemusím).
Zajimave, neznala jsem, ale drahe. Od jake rychlosti to sviti?
Od rychlejší chůze (tipuju tak 6 km/h). Dělají se tři varianty - blikačka zhasínací hned (nejlevnější), trvalé světlo (pro DE, kde nesmí světlo blikat) a blikačka ještě chvíli po zastavení blikající (pro křižovatky) - nejdražší, ale také asi nejvhodnější.
A dělají se dvě provedení, "klasika" (starší model) se světlem na ose kola, a novější model s drátkem a světlem kamkoliv výš, ten je ale ještě dražší a má myslím více zranitelných prvků. Asi bych o nich měl někdy napsat článek ;-)
Jo já mám tu lepší varinatu, tedy indukční cívku s kondenzátorem a na kabelu blikačku a někdo si dal tu práci a ten drát mi u blikačky čistě uřízl. Jestli chtěl ukradnout tu blikačku a nestihl to, netuším...
A jak moc to svítí? Dá se to nějak srovnat s jinými výkonnými blikačkami? Nebo jakou to má svítivost či světelný tok? Když to potkávám, tak to bliká ale zase nijak moc dramaticky. Ale zase to bliká samo a bez kontroly baterií.
Na muj vkus málo. Dobrý to je na dojeti, když se zapomene světlo. Ale mit to jako hlavni bliknu bych nechtěl.
Ale ja nejsem vhodný referenční vzorek.
Tak to ten tvůj despekt k ní bude spíš tím ;-)
Viděl jsem samozřejmě blikačky, co svítí víc, i blikačky, co svítí míň a taky se snesou. Na jízdu po neosvětlených komunikacích k tomu mám ještě světlomet, ale ten zapínám jen mimo město, případně v lese (ale přes Krčák už jsem za tmy nejel ani nepamatuju).
Já byl překvapenej, že u nás v práci stojany dost plný, morálka týmů soutěže je zatím dobrá...
U nas jako kolarna slouzi takova pidi plechova budka. Je to asi o 20 cm delsi nez kolo ve vsech smerech. Za tu dobu, co jesdim do prace na kole, se mi jeste nestalo, ze bych se o tu plechovku musel delit s vice koly, nez s jednim. Casto je to kolo nekoho, koho sam vylakam.
Tak jsem se dnes dostal na polovicni cas toho zimniho. A to jsem jeste trochu hledal novou cestu. Taky jsem pokoril rekordni prumernou. A to vsechno proto, abych ujel desti a ...
povedlo se! 8-)
Takze jsi jel svych 16 km hodinu? ;-)
16,5 a 48 minut. Singlik mezi sporilovem a Hostivari jsem jel vice mene souvislym smykem predniho kola s prokluzujicim zadnim. Na tohle ty silnicni plaste nejsou.
Docela mne prekvapilo, kolik bahna mam na kole i pres dlouhe blatniky s prodlouzenim z petflasek.
No nic, ted se minimalne dva tydny na kole do prace nesvezu.
To už zní jako normální cestovní rychlost. Co jsi v zimě dělal? To Ti přišlo líto špinit kolo a tak jsi s ním běhal na zádech?
Me prekvapilo, ze ackoli mi letos kolo v zime nijak znatelne netuhlo, tak jsem jezdila i na cistem asfaltu prumerne tak o 2-5 km/h pomaleji, nez jezdim po otepleni. Podel Kunratickeho potoka letos docela dlouho lezel nejaky snih, takze tam byla jizda dost pomala.
V zime jsem treba v meandrech botice mel stridave bahno, snih a led. Asfaltove casti byly nepravidelne namrzle, takze jsem taky kazdou chvili jezdil jinudy. Ale tohle vsechno mne nutilo jezdit natolik pomalu, ze se kolo takhle masivne nespinilo.
Dneska vypečený den, ráno jsem zmokl jako prase :)což od nějakého 15 km už bylo celkem fuk.
Odpoledne defekt, už druhý tenhle týden.
Nejzajímavější, že při testu duše doma jsem zjistil, že se úplně podělal galuskový ventilek. Prostě když to nafouknu a utáhnu tak dobrý, stačí s tím chvíli třást v ruce a povolí se.
To kdybych zjistil na místě, tak jsem to dofoukl a natvrdo ho zalepil :) Takle jsem přijel o půl hodiny pozdějc... hlavně kvůli tomu, že jsem v plášti nemohl nic najít a tak jsem ho prohlížel furt dokola.
Koukal jsem na to zblízka a zdá se mě ta osička nepatrně ohnutá, tak jsem přemýšlel jestli to něco trefilo nebo mi do toho někdo v garážích šťouchl :(
Někteří jsou na dovolené, jiní stále jezdí na kole do práce ;)
Dneska jsem si v Praze užíval kontaktu s ostatními cyklisty, nejdřív mi skočil cyklokurýr z cyklochodníku do silnice přímo před kolo (asi si o sobě myslel, že jede tak rychle, že žádné setkání s jiným cyklistou nehrozí), pak tatík na kole odbočoval vlevo, ovšem stylem zahnu vlevo, pro jistotu se ještě podívám za sebe, hele cyklista mě zrovna předjíždí, tak dám radši rukou znamení a dokončím odbočení. No a nakonec ještě křižovatkový skokan, na světlech pravý pruh odbočuje vpravo, levý jede rovně, vyjíždím jako první v levém, nechám místo odbočujícím autům a chci se zařadit zpět vpravo, dám ruku, podívám se, co kdyby náhodou, a fakt tam už byl, skokan křižovatkový, co umí do vedlejšího pruhu vyskočit vždy dříve než vozidlo/kolo před ním. Naštěstí se naše cesty brzo rozešly, na jiné světelné křižovatce odbočoval vlevo, jako začátečník to jel po přechodech, no snad se jednou naučí i přímé odbočení s autama.
Bod c. při přejíždění z pruhu do pruhu máš dávat přednost. Nevím kde se to stalo, ale třeba na Palacháči z centra bych bych se podivovat nad tím čemu se podivuješ. Kromě toho jsi porušil povinnost jezdit u pravého okraje vozovky (v levém pruhu smí jezdit pouze motorová vozidla), takže si nemáš na co stěžovat.
Na Palachaci z centra jede pravy rovne a levy zataci, ne?
Kde ma jet cyklista, kdyz pravy pruh odbocuje a levy jede rovne a on chce rovne? V pravem?
Podle popisu mi to neprijde jako prejizdeni z pruhu do pruhu, ale jen zarazeni jeste vic na pravou stranu v prubehu krizovatky, kde jiz pruh neni naznacen.
Hraboshu, prosím, jakže je to s tím levým pruhem a motorovýma vozidlama?
Jo, a při přejíždění z pruhu do pruhu, musím dát přednost i vozidlům, která do pruhu skáčí z chodníku?
§ 57 (2) Na vozovce se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici. Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka.
Fakt, že je v pravém pruhu přikázaný směr jízdy kterým jet nechceš Tě této povinosti nijak nezproštuje.
§ 12 (2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič *MOTOROVÉHO* vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.
Při přejíždění z pruhu do pruhu musíš dát přednost řidiči který v tom pruhu už je. Jak se do něj dostal (z chodníku, nedodržel přikázaný směr) není podstatné.
Na jízdu v pruzích upozorňuju speciálně kvůli Ludkovi, nedávno tu dřenil Vráťův kodex s tím že je zbytečný a že plně stačí jezdit podle zppk. Tak jsem chtěl upozornit, že tady si může leda vybrat které ustanovení poruší (tedy mohl z kola slézt a přejít po přechodu, ale pozor na zákaz zastavení vozidla v křižovatce).
§ 12 (2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce V JEDNOM SMĚRU JÍZDY smí řidič *MOTOROVÉHO* vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu
To Tě stále nezbavuje povinnosti jet u pravého okraje vozovky.
Navíc před křižovatkou jsou minimálně 25m plné čáry a před nimi jedou vozidla jedním směrem. Takže se do toho levého pruhu prostě nemůžeš legálně dostat.
"kvůli Ludkovi, nedávno tu dřenil Vráťův kodex s tím že je zbytečný a že plně stačí jezdit podle zppk."
Zajímavé, a já jsem si pořád myslel, že s Vráťou máme jen různé názory na důležitost zvonku u městského cyklisty (a zařazení zvonku na prestižní místo v cyklistickém kodexu). A ono jsem zatím dřenil kodex, jsem asi výkonější než jsem si o sobě původně myslel ;)
Právě proto, že mám na kole povinnost jezdit v pravém pruhu (pokud neodbočuju, neobjíždím, neotáčím se, ...), tak jsem -hned jak to bylo možné- přejížděl z levého do pravého, křižovatka viz tady: http://goo.gl/maps/lq9Yo . Ruku jsem dal, přednost jsem dal, povzdechnutí bylo nad skokanem, který neuznává nepsané pravidlo FiFo v křižovatkách a vždycky se musí zařadit do pruhu dříve než vozidlo před ním (mám s tím zkušenosti i s autem, jedou auta za sebou, protože je ulice zklidněná, tak střídavě přejíždějí z jednoho pruhu do druhého, jenže vždycky se tam najde skokan, který do pruhu musí vskočit co nejdříve, nejlépe na místě, které k tomu není určeno - člověk místo situace před sebou musí mnohem více sledovat situaci za a vedle sebe.
Máš povinnost jezdit u pravého okraje vozovky a odbočení Tě této povinnosti nezbavuje a neopravňuje Tě k jízdě v jiném než pravém pruhu. Blbě napsaný zákon, ale když na to někdo upozorňuje, držkuješ že to je není pravda.
Nikolivěk, Hraboshi. Máš sice jezdit vpravo a při pravém okraji (ostatně analogicky platí i pro motorová vozidla). Ovšem situací, kdy tak nesmíš udělat je docela dost. Například zrovna při odbočení vlevo, kdy dáváš přednost protijedoucím a zároveň máš povinnost nebránit vozidlům za sebou v pojíždění vpravo (ano, jsou i situace, kdy i auta mohou předjíždět vpravo ne jenom cyklisté).
Takže co?
Takže stojíš na odbočení vlevo co nejvíce vlevo, že?
Problém s tím zákonem a cyklisty je v tom, že cyklisté z něj vytrhnou vždy jen tu část a ty paragrafy, kde se vysloveně o cyklistech mluví. To ostatní, co tam je, ale pro ně platí taky.
Bohužel to platí obráceně. Máš obecnou úpravu, která platí pro všechny pokud není přetlučená speciální úpravou pro cyklisty.
Takže pokud máš protichůdná ustanovení, jedno obecné, jedno pro cyklisty, musíš se řídit tím cyklistickým. A to je přesně tento případ.
Ostatně si povšimni že ani není určeno v jaké části pruhu (pokud je cyklista v levém pruhu) se má cyklista pohybovat ani jak daleko se smí cyklista před rozpletem přepruhovat. Prostě na to nikdo nemyslel.
Vybav si odbočení z Ječné do Rumunské. Podle toho jak jsou některými vnímána ustanovení zppk, tak by měl cyklista jet kousek u pravého okraje Sokolské a někde kolem vyústění Na Bojišti se přepruhovat do třetího zprava (druhého zleva) a jet u jeho pravého okraje- fakticky prostředkem magistrály kde Tě navíc předjíždějí auta zleva, která neodbočují.
Optimální jet tak, že hned na IPP se zařadíš do nejlevějšího pruhu k levému obrubníku.
Obecně platí toto:
"(1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.
(2) Na krajnici smí řidič motorového vozidla vjet jen při zastavení a stání nebo, jestliže je to nutné, při objíždění, vyhýbání, odbočování nebo otáčení; přitom musí dbát zvýšené opatrnosti."
Tuto obecnou úpravu přetlouká speciální úprava, která na rozdíl od obecné, umožňuje cyklistům použít té krajnice, kterou k jízdě auta použít nemohou:
"Na vozovce se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici. "
Vidíš to tam?
"(1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.
(2) Na krajnici smí řidič motorového vozidla vjet jen při zastavení a stání nebo, jestliže je to nutné, při objíždění, vyhýbání, odbočování nebo otáčení; přitom musí dbát zvýšené opatrnosti."
Bod 1 je přetlučen paragrafem 57 ("pokud není stanoveno jinak"), který žádné výjimky neumožňuje.
Bod 2 je irelevantní, platí pouze pro motorová vozidla a navíc se týká pouze jízdy po krajnici.
A co že tak najednou tvrdíš, že se má jezdit při pravém okraji. Copak tě tak přesvědčilo, že teď tvrdě hájíš znění zákona?
To jsou mi věci, ale je to dobře, pokud to mimo psaní tady i dodržuješ v praxi.
Já to hehájím, ale upozorňuju na to jaká to je blbost. Samozřejmě že podle toho nejezdím. Když to je blbost.
Tak je to v pořádku, už jsem začínal mít obavy :-)
Nevím, jestli teďka zrovna troluješ, trolbackuješ, tittakuješ nebo se jen děláš blbým, ale zákon je v tomhleto tentokrát nevině.
Pro ostatní: v daném místě samozřejmě platí povinnost u značky IP19 ("Řadicí pruhy") a vodorovného značení V9a ("Směrové šipky"), které v daném místě přebíjejí obecné ustanovení pro jízdu v jízdních pruzích.
Upozorňuji na nesmyslně napsaný zákon a že cyklista ve městě je v běžné praxi nucen porušovat ustanovení zppk (což jsi rozporoval).
Ani jedno ani druhé Tě nezbavuje povinnosti jet u pravého okraje vozovky. Musíš dodržet OBĚ ustanovení.
IP19 je pouze informativní, tu můžeme rovnou ignorovat. Že Ti V9 něco přikazuje Tě nezbavuje dalších povinností, byť jejich složením vznikne nesmysl. Auto nemá problém, prostě se zařadí do pruhu do kterého potřebuje. Cyklista se nesmí odlepit od pravého okraje vozovky, byť ho to žene do pekel horoucích.
Ale to není pravda, prober to někdy se svým právníkem, jaká je hirearchie paragrafů v zákonu (už to tady myslím jednou zmiňovala Lanna).
Co není pravda? V9 ruší nějaké příkazy a zákazy? Které? Co třeba maximální ryhlost, tu V9 neruší? Proč se odvoláváš na argumentum ad verecundiam?
Máš asi na mysli hierarchii dopravního značení: zákon-vodorovné-svislé-vodorovné dočasné-svislé přenosné-pokyn policajta. Jenže jízda cyklity u pravého okraje vozovky nemá s přikázaným směrem jízdy co do činění. Jsou to dvě paralelní ustanovení, která je potřeba stále dodržovat
Jo a hláška "IP19 je pouze informativní, tu můžeme rovnou ignorovat." je fakt perla :(
To jen aby rychle neskončila tahle diskuse a patřičně se rozproudila aby měl dostatečně prostor pro své závěry a měl možnost prudit, protože jeho zacyklenost to tak má nejradši :-)
Ale, ale, včera byl asi nějaký "cyklo" den, protože jsem si rovněž užívala s cyklisty. Jeden mě slušně opískoval a druhý, resp. druhá, jen tak tak zamázla, aby do mě nevrazila.
Jela jsem ulicí, kde zprava i zleva parkovala auta, takže průjezd jen tak na jedno auto. A zrovna tam jedno jelo - pomalu, protože hledalo místo na parkování.
Držela jsem se za ním vpravo, kdyby jako náááhodou šlo předjet. Já to hodnotila, že nejde, ale jakýsi dobroděj to vyhodnotil že jde a protáhnul se jak kolem mě, tak i kolem auta. Mě jen tak tak minul, autu škrtnul o zrcátko. Docela mě ale naštval, prtože jsem se docela lekla - nevěděla jsem o něm a nečekala jsem, že mě může zprava podjet.
No a v zápětí z druhé strany smykem zabrzdila slečna na kole - domnívala se, že hodí myšku přede mě a pak podjede kolem auta, ale na poslední chvíli pochopila, že to opravdu nedá...