Ahojte,
vím že je tady dost elektrokolistů kteří jezdí po výstavách a testují alektrokola různých typů pohonů a značek. Mě zajímají středové pohony, zejména Bosch, ale taky E-totem, Sun star, Dahon boost, Phanasonic, Tranz X, Yamaha a další. Prosím testery aby tu napsali své zkušenosti se středovými pohony, který z nich je podle nich nejlepší a proč, díky.
Já mám zkušenost trošku se Sunstar a hodně malou zkušenost s Boschem, takže srovnávat všechny systémy si netroufám, ale napíši něco k tomu Sunstar. Vlastně by se dalo napsat strašně moc, ale pokusím se stručně. Takže reaguje to skoro bezprostředně, jak moc šlápneš. Četl jsem, že levnějšímu e-totem reaguje až za jednu otáčku. Ale neříkám, že to je zásadní problém. Velké plus Sunstar je - podle mého názoru - to, že to je takové malé a taky, že se to dá použít prakticky pro jakékoli kolo. Nevýhoda, o které se nemluví, je, že levá šlapka bude vyosena vůči kolu více než pravá. Je to tím, že vlevo je převod od motoru. Ale popravdě si toho člověk při jízdě nevšimne. Takže toliko Sunstar. Co se týká Bosch, tak jsem na tom jel jednou a mé dojmy jsou v superlativech. Sice subjektivně jsem měl ještě lepší pocity z pohonu BionX,a le na ten ses neptal a taky je fakt, že na lámání chleba by došlo v terénu a pro ten bych taky sáhl po středovém pohonu. Kdybych vybíral kolo do terénu a nehleděl na peníze, tak bych asi raději volil hotové kolo s Boschem. Nemám tady čísla, ale tuším, že Bosch má i trošku více točivého momentu. Displej s údaji je taky fajn. Co se týká ostatních systémů, tak nikdy jsem je nezkusil. Panasonic mě přijde úžasný pro městské kolo s nízkým nástupem a to proto, že baterie je za sedlovkou, takže se nikde nemusí plést. Zajímavý je e-totem. Nejdříve mě to přišlo dost divné, že mají řídící jednotku mimo motor ve schránce v rámu, ale asi to není nejhorší nápad. Zase je možné v případě potřeby jednoduše vyměnit řídící jednotku. Jen netuším jaký to má vliv na tuhost uchycení středu šlapání. Prakticky trubky rámu vedou kolmo na stěnu nějakého kaslíku, který má zespoda střed šlapání. Ale snad to tuhé je. Musel bych to vyzkoušet.
Měl bych po sobě lépe číst... Samozřejmě převod je u SunStar na pravé straně.
Díky za reakci, více takových. K tomu Bionixu, myslíš že by byl na asfalt lepší jak ten středový pohon? Chci e-kolo na dojíždění do práce 15km tam a 15km zpět s tím že zpátky mám asi 2km dlouhý kopec se 150m převýšením. Mám strach aby se ten Bionix netrápil.
Přidal bych se k Bobovi.
Silnější motor, přímý "hub". Nejjednodušší montáž, údržba a tu vzdálenost 30 kiláků dáš s jednou baterií. V kopci motoru pomůžeš příšlapem, to by mělo fungovat.
Porád tu v Perle mám opřený o barák tu kilowatovou mašinku, kdybys to chtěl vyzkoušet, jak to jezdí.
Nejlevnějí použitelné se zdá toto:
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/10-1-Sady...
Ale kdybych sám měl znovu volit, postavím si dražší mašinku s tímto motorem:
http://www.electorbikes.cz/products/motor...
Celá sestava s nejlepší řídící jednotkou a ovládacími prvky, nabíječkou a baterií tak jak jsem to nasčítal vyjde na 31 tisíc, ale pak budeš mít špici mezi hub motory.
Bionx ale taky není levný, a výkon nemá.
Taky bych zvolil tu druhou variantu i s ohledem na to ža má řj za 2500kč ja za ní dal o litr více.
I ten nový motor mám ještě stále na prodej za 5000kč včetně obutí.
Jinak vyzkoušet může spíš mého oře jelikož bydlí nedaleko.
Je to na něm.
Myslím si, že nás "elektrikářů" je po republice už rozeseto dost, tak asi nebude problém najít si nejbližšího a otestovat to na živo.
Povídání nic nedá, musí se to osahat.
Teorie ovšem taky není k zahození. Díky tomu že jsem čerpal z diskusí a zkušenosti jiných tak jsem tam kde jsem.
Měl jsem taky možnost si to vyzkoušet přímo v prodejně kde mně to zapůjčili na testovací jízdu.
Tenkrát to bylo sice jen 180W na 24V a tak jsem věděl že tohle né. Dál už asi víš jak to pokračovalo, chyby, poučení, peníze.
Kdybych věděl tenkrát to co dnes, tak jsem ušetřil pár desítek tisíc. Ale ty to víš sám, tak co bych ti to znova popisoval.
A samosebou i nabídka testu u nás stále platí :)
A pro Boba mám vymyšlený extra pomocný řešení na testík, kdyby mu nestačil výkon 250W centrálu... ale je to tajný... abyste se po mě neopičili. :D
Nebo to někdo odhadne? Je to jednoduchý... Co, konstruktéři?
Tak hoď nástin do obálky ja to zveřejňovat nebudu.
Jen abych věděl na co se mám těšít jelikož zvažuji koupi kola se středákem ale až v roce 2014 kdy mně končí jedno pojištění.
Ovšem předpoklad bude taky to abych mohl použít stávající baterie a hlavně aby byly jednoduše připojitelné. Dále měření cycleanalyst a taky vidlici s nezkrácenýn krkem aby byly ridítka co nejvýše. Kvalitní pneu o rozměru 26x1,5 max. 1,6 (novinka?).
Dále možnost vypnutí PAS, jelikož jsou chvíle kdy nemohu šlapat. Brzdy výhradně Večka.
Pokud by se ti něco takového podařilo postavit tak bych do toho šel i když stále nevím jestli by to nebylo k ničemu.
Ideální by bylo to otestovat v základní verzi, jenže to je pro mně nedostupné.
A co že si to nepostavíš sám, za nějakých 20 nebo 25 tisíc to musí být pro tebe úplná brnkačka.
Polib si šos opruze, tebe jsem se na nic neptal.
Hele opruzi, já ti taky na nic neodpovídal, jen jsem se tě ptal.
No, tak tajný to zas není, čekal jsem spíš , že se někdo pokusí to tipnout a bude sranda...
Myslel jsem, že bych ti na kolo se střeďákem při testování hodil ještě sadu přední nebo zadní komplet s baterkou, abys měl garanci že tě to nenechá,ale mohl zkusit jet na samostatnej středovej. Je to v pohodě, protože nový kola maj baterku v rámu a sady většinou nosičovou.
Jinak, děláme na tom, abys si to ve 2014 mohl postavit ze sady už sám... ale neslibuju že se to povede , zatím nevycházím z úžasu , co všechno je tam za překážky
Já ten BionX zkoušel jen na rovině v hale, ale lidi s tím jezdí Alpy, tak věřím, že takový kopeček (ve tvém případě cca 7,5% stoupání) není vůbec žádný problém. Možná nejlepší je si půjčit kolo v Praze od PRE a udělat si obrázek. Taky to plánuji. :) Další věc je, že na elektrokole se člověk nedře, tak má tak nějak dost síly do kopce máknout na tu chvíli více než, kdyby byl unavený. Tedy já mám tuhle strategii, že se do kopců nechci ploužit. :) Jinak já mám pro silnici a dobré cyklostezky trekingové kolo s přímým motorem od Šikuly. Výkon 500W, ale postupně jsem to seškrtil a provozuji cca na 400W a v mém případě to stačí. 12% kopec s tím dám v pohodě. Ale asi bych si na silnici nezvykl, že by mi motor pomáhal jen do 25km/h. Na cyklostezce je to správné omezení, ale mi nevadí, že mi motor pomáhá do vyšší rychlosti. :)
Ten BionX je dobrý že si ho člověk může přeplést do jakéhokoliv kola, to u střeďáků kromě Cycle-star nejde a ten se mi zdá slabý. Jak bys srovnal hlučnost Bosch vs. BionX?
Jinak při houstnoucí premávce uvažuju o návratu do lesů a v tom případě by byl můj favorit tento krasavec http://haibikecz.cz/eq-xduro-rx-26/ . Přezul bych ho na 6cm Big Apply, takže převážný asfalt který jezdím by byl tišší a výdrž o proti Mtb plášťům je 4-násobná. Ono totiž moc dobrého asfaltu u nás není a hlavně krajnice jsou od náklaďáků zdevastované. Ono najetí do takové praskliny na galusce=držkopád podobný najetí do kanálové mříže či tramvajových kolejí po délce. To jen tak na okraj proč někdo jezdí i asfalt na balonech, prostě je to pohodlnější a hlavně bezpečnější.
já mám zadní hub v ráfku 28-1.6 s příslušnĕ úzkým pláštĕm a jízda mimo asfalt je na tom dost nepříjemná, prudí i zámková dlažba.
haibike je fešák ale asi za 70+ litrů
ono kdybychom to spočítali s Bobem, tak už jsme to tím experimentováním stälo taky tak, takže vlastnĕ, proč ne :-)
kluci z eTotemu ale mají taky novýho fešáka, tak to vyzkoušej,
já teď už na motoru jenom do hospody, ostatní na šlapadle, odpadá dobíjení.
Je to už dlouho, co jsem na tom seděl, tak mě ber trošku s rezervou, ale asi tak: BionX je úplně tichý. Bosch hodně tichý. V tichu bys asi něco z těch ozubených převodů slyšel, ale od určité rychlosti to přehluší vzduch. Neřešil bych to.
Tak jak to tady čtu, tak Bob a Jindra preferují přímý motor o vyšším výkonu aby člověka vytáhl do kopce. Jak sem to mé dojíždění do práce popsal, nedá se nic než souhlasit ale je tu jedno ale. Silnější motor mě nebude nutit šlapat, znám to z mé tříkolky se spalovákem kdy otočím plynem a jedu průměr 40km/hod. Holt nemám pevnou vůli a jízda na tříkolce ve vyšších rychlostech je prostě silně návyková. Je to adroš který jen tak v obyč autě člověk nezažije. Když jedu 50km/hod je to jako 120km/hod v trabantu s volnoběžkou z kopce. :-)
Jde mi spíše o to, že po rovině na horském e-kole se vzpřímenějším posedem a na 6cm gumách pojedu se stejným odporem jako na 7kg silničce zabalený do klubka. Takže šlapat budu muset stejně jako za mlada na silničce, nepojedu 35km/hod ale 25km/hod a pojedu na mnohem pohodlnějším kole kde nebudu cítit každý kamínek. To bych odhadl na nějakou malou asistenci s minimální spotřebou. No a do kopce bych si přidal výkonu elektromotoru a výkon jezdce by zůstal stejný. Tak nějak si to představuju, žádnou plynovou páčku nebo gripshift, to už znám. :-)
To je porád zabetonovaná hloupost, opakuju to furt.
Šlapeš jak potřebuješ a chceš a mitorkem si pomáháš přesnĕ jakchceš.
Máš li chuť šetřit baterii, jedeš bez plynu a prostĕ šlapeš. Na okamžité spotřebĕ vidíš jak klesá, když zabereš do pedálů.
V kopci, když je prudší a si tĕžší nebo naložen musíš do pedálů máknout fest, jak jedeš pomaleji, motor se trápí a přehřívá.
Jezdím teď zase na bezmotoráči a zásadní rozdíl v použití vidím jen v rychlosti přesunu. Po rovince jedu stejnĕ rychle, ale do kopců o dost rychleji, přičemž námaha na nohy zhruba stejná.
S kilowatou bez zátĕže vyjedeš slušnej kopeček, ale strašnĕ si vycucneš baterku, stejnĕ jako rychlou jízdou po rovince. Musíš mít mĕřák spotřeby na řidítkách, abys vidĕl jak si stojíš.
Potom budeš překvapenej, jak moc vlastnĕ šlapeš abys nĕkam dojel.
Do práce myslím ideál. Jedu tam, nechci přiiject uřícenej, ménĕ šlapu, více se vezu. Cestou domů naopak.
otočím plynem a mám tam 40 ti fakt moc nehrozí, chová se to jinak. Vyšší výkon u hub motoru je spíš nutnost, než preference, abys ten krám neuvařil v kopci. Zásadní je vždycky váha, jiné informace dostaneš od kluka co má 75 kilo a jiné od metrákovýho chasníka.
A pak náklad. To vše se projeví na spotřebĕ, která je zásadní pro dálkové cesty. Pokud máš jezdit dennĕ krátké vzdálenosti, byla by investice do středové mašinky asi přehnaná a hub bude plnit svoji funkci dopravního prostředku skvĕle.
Já ti rozumím, i spalovák můžu jenom lechtat a více přišlapávat ale je to o vůli a tu prostě nemám tak silnou. :-) U těch 250w člověk šlapat prostě musí, jinak se z místa nehne, u nábojových motorů protože je to slabé, u středových to bez šlapání vůbec nejde. Do práce by bylo samozřejmě lepší něco silnějšího, ale já chci e-kolo i na občasnou 100km vyjížďku a na to bude asi ten Haibike nejlepší.
Hlavně na elektrokole je to paráda, že se nemusíš starat o nějaký plyn. :) Tedy u pedelec. Pak je to teprve ta pravá jízda na kole. Jako by člověk měl nějaký tajný vítr v zádech a ten pomohl právě když to člověk potřebuje.
Sám bych asi váhal jestli BionX a nebo Bosch. Oboje má svoje pro a proti. Pro takovou tu běžnou cykloturistiku bych sám asi šáhl po BionX. Pro fakt terén s rozbitými cestami a velkými stoupáky bych šel do Bosch.
Terény už nejezdím, spíše takové ty rozbité lesní čí polní cesty za sucha. A úplně nejvíc rozbitý asfalt, proto chci kolo do kterého vejdou balonové pláště kvůli pohodlí.
Tím že Bosch točí optimální otáčky, tedy že mu člověk řadí do kopce lehčí převody, myslím že tím se dost šetří baterka i samotný motor. BionX pokud mu člověk pořádně do kopce nepomůže, trpí, přehřívá se a žere baterku mnohem více. Nepletu se?
Tak do kopce mu musíš pomoci tak nebo tak, protože ti naoplátku pomůže jen úměrně tomu jak makáš. Ale ano máš pravdu, že přímý motor bude mít při nižší rychlosti a při větších proudech nižší účinnost. To si myslím musí platit i pro BionX, ikdyž přesně jsem nikde jeho účinnost nenašel. Záleží taky jak prudký kopec to bude a jak časté tak prudké kopce na trase jsou. Na druhou stranu s BionX šetříš řetěz, je asi i menší problém při řazení, rekuperuje to, je to tiché, je to spolehlivé a má to dlouhou životnost. Další plus je, že to v budoucnu můžeš přehodit na jiné kolo a použité uvést do normálního stavu a prodat.
No a další hledisko je, že pokud mluvíš o rozbitých cestách, tak tam bych asi viděl výhodu centrálního motoru v tom, že se o něco sníží riziko defektu a když už bude defekt, tak snadněji vyměníš.
Fakt z mého hlediska tohle vůbec není snadná volba. Rozhodují dost konkrétní podmínky.
Jak píšu níže e-totemovi, po delším uvažování si myslím že v mém případě to vyhrává BionX. Ta jeho životnost bude určitě vyšší než u Bosche. Na horáka do terénu je Bosch jednička, ale já už terény nejezdím a na silnici z větším nájezdem km ročně bych toho Bosche co se mechanických částí týče zlikvidoval o hodně dříve než jednoduchý BionX. No a všichni víme že se to vždycky posere až po záruce a značkové náhradní díly sou tak drahé proto, aby sme si koupili celou věc novou. U Bosch vrtaček to platí 100%, nevěřím že by to u jejich pohonů na kolo bylo jinak. Normálně se Bosch bez kola koupit nedá, ale v tomto případě věřím že existuje nějaký kod, který toto umožní. A nebo to objedná značkový prodejce.
Bob má přímý motor v předním kole, takže má líp rozloženou váhu, když má baterku vzadu. Já mám kmotor v zadním kole, na zadním nosiči baterku (spíše dvě) a tak je jízda v terénu,n arozbitých cestách a té pevné stavbě velmi nepříjemná, můžeš si stopnout di pedálů, ale těch dvacet kilo na zadním kole udělá furt svoje.
Také jsem dost často prorážel duši na zadním kole, neý jsem dal dvě pásky a hustím na šutr.
Pro tebe do terénu by podle všeho asi měl být vhodný tenhle
http://rebelbike.com/index.php?clanek_detail...
Člověče, nechci rejt, ale nejsem si jistej, jestli jsou Tvoje informace zcela korektní...
Podrobněji by to nešlo? Buď prosím konkrétní ať se poučíme všichni.
Celkem mně to zajímá v čem vidíš chybu.
No, je to klasika, jako většina lidí, kteří se snaží hledat, ale v to mixu na netu a podobně se nezorientují. Ani prodejci nejsou většinou dokonale v obraze.
-Jen bych opravil pár drobných nepřesností :
Středový motor může fungovat i samostatně, bez příšlapu... Samosebou to je mimo normu, ale není to technicky problém.
Je třeba si uvědomit, že přímý nábojový motor, což je i Bionx, má velmi úzké spektrum optimálních otáček , většinou se toto nachází spíše ve vyšších rychlostech, takže se nehodí pro pomalé ježdění.
Převodový nábojový motor je na tom podobně, jen díky převodu se optimální spektrum posune spíše do pomalejších rychlostí, takže zase naopak není vhodný pro vysoké rychlosti.
Středový motor v tomto vítězí hlavně proto, že díky převodům záleží jen na jezdci, jak si zařadí a kam si posune optimál. Ten se nachází na určité kadenci šlapání +/- nastavení jednotky.
To je zásadní rozdíl, myslím si že srovnávat tyto aplikace mezi sebou dost dobře nejde. I jízda se dost liší.
Zkusím to shrnout:
Nábojové převodové-vhodné pro pomalejší JÍZDU
Nábojové přímé - vhodné pro rychlejší JÍZDU
Středové - vhodné pro určitou rychlost ŠLAPÁNÍ
U střeďáků se optimální rychlost často uvádí v ot./min, což je kadence. Pocitově to pak vypadá tak, že při vyšší kadenci je méně cítit pomoc motoru a naopak. Částečně by to mělo jít ovlivnit za provozu přepínáním režimů, ale zásadní je pevný převod motoru.
Nevím, jestli to vysvětlení stačí, prosím neřešme teď použitý výkon, ale princip, jinak se to opět zkomplikuje
...srovnávat tyto aplikace mezi sebou dost dobře nejde. Takže by mělo rozhodnout na co člověk bude e-kolo používat nejvíce. U mě je to dojíždění do práce, 2km z kopce - 13km po rovině a zpátky to samé opačně. Takže jako nejlepší by měl být podle tebe nábojový, bezpřevodový přímý motor = v mém případě BionX. Ty 2km do kopce mu budu muset více pomoci a tím jeho nevýhody nejspíš končí, nebo ještě nějaké jsou?
Jindra s Bobem mi doporučovali nábojový, bezpřevodový přímý motor, jen s tím že by měl mít větší výkon než 250W, omluv mě, bez výkonů o tom prostě diskutovat nejde. :-) To chápu, to mé dojíždění do a z práce by většina baterek bez problému vydržela i bez dobíjení v práci a do toho závěrečného kopce by se více výkoný motor tolik netrápil. Ale já chci e-kolo i na občasné delší vyjížďky kolem 100km. Tam by mi byl silnější motor naopak na obtíž kvůli vysoké hmotnosti a vyšší spotřebě elektřiny a tím i další vyšší hmotnosti kvůli potřebě druhé baterie. Takže začarovaný kruh a tudy cesta nevede.
BionX mi připadá jako rozumný kompromis, má sice jen 250W ale na to dojíždění do práce (cca 5000km ročně po rovině/z kopce a 400km do kopce)by měl stačit a na občasné delší štreky v mírně zvlněném terénu taky.
Tak mě napadá, ono kolem 6000km ročně je myslím na e-kolo docela dost a jedná se o zásadní informaci. V tomto případě co se týče koncepce jasně vítězí nábojový, bezpřevodový, přímý motor kvůli své jednoduchosti. Každý převod nebo volnoběžka docela trpí, hlavně když je člověk vyšší hmotnosti a chodí ze sedla, nebo jen silově šlape. Věřím že elektronika dokáže tyto faktory částečně řešit, ale mechanika má prostě svá omezení. V tomto světle se mi jeví středový motor pro mé účely jako hloupost. Z 90% nevyužiju jeho hlavní výhody a naopak budu opotřebovávat jeho převody naprosto zbytečně jízdou po rovině. No a až ho budu někde v pořádném kopci potřebovat, tak povolí jeho opotřebovaná mechanická část, na trubce je video o strhlém Boschi. To sou ale dilemata.
Zhodnotil jsi to docela přesně.
Onjo je to vždycky něco za něco, jinak to ani nejde.
Pořád Tě ale varuji, a myslím že Bob se taky přidá, že 250W je příliš málo na to, co od toho očekáváš.
Já měl 250W přesně 41 km, pak se uvařil.
Tedy extrémní den, extrémní zátěž, ale i tak, upozorňuji na možnost vyhodit slušněj peníz z okna :-)
to zelené kolco nahoře na tom vuzku to je stan? takový ten vteřinový?
Ano, přesnĕ Quechua, 3,5 kg, dvouplášť pro 3, tedy pro mĕ akorát. Jen prostĕ neskladný, kotouč má průmĕr 75 cm, to na kole tĕžko odvezeš.
Jinak naprostá spokojenost, první složení mi trvalo hodinu, ale jak jsem ppchopil ten fígl, sbalím ho za minutu. Stojí okamžitĕ.
Vím vím, nechci udělat stejnou chybu jako ty s Bobem, právě proto chci ověřený BionX. Jak píše Robikl, borci na něm jezdí Alpy a vydrží. Proč by neměl vydržet naši mírně zvlněnou krajinu? Myslím že ten BionX bude nějak tepelně chráněný a i jinak vychytaný, za ty prachy by tedy být měl. Azub měl docela problém dostat licenci aby ho mohl prodávat, to taky o něčem svědčí. Takže věřím že u nich nekoupím nějaký Čínský padělek.
Ale ještě tak úplně rozhodlý nejsem, proto tu diskutujem a zvraty jsou tu velké, třeba můj z Bosche na BionX. :-)
Jen taková připomínka k tomu borci stím jezdí alpy.
Ti borci budou asi dobře trénovaní a nebudou mít nadváhu tak že ten motor jim asi stačí.
Jiné to bude u mně kde mám značnou nadváhu a 250W je pro mně opravdu málo.
Když jsem jej měl tak bez šlapáni jsem to nerozjel.
Jeho životnost taky nic moc. Vydržel necelý rok.
U toho nynějšího HT 250-2000W píší že by měl vydržet 100tis.km, i kdyby vydržel jen polovinu tak je to dost.
V takovém případě by jim bylo elektrokolo spíše na obtíž, tedy kdyby to byli trénovaní sportovci s ideální váhou. Spíše si představuju starší cykloturisty co nejedou moc na těžko v civilních hadrech na trekingech. Totiž my Češi sme Rakušákům a Němcům docela k smíchu na těch karbonových celoodpružených kolech v harapeskách, uplých dresech a blembákama na hlavě. Obzvláště zvláštně to působí na jejich krásných asfaltových cyklostezkách i když mnohdy do dlouhých kopců. :-)
Moje nadváha je nějakých 15kg, mám 40 let a na kole se cítím skvěle. V podstatě žádnou pomoc elektromotoru nepotřebuji. Ale už si nechci masírovat prdel na tvrdé silničce, chci něco pohodlného a tím i těžkého. A není to jenom kvůli pohodlí ale hlavně kvůli bezpečí, o podélných prasklinách asfaltu na našich krajnicích sem už psal. Po rovince žádný problém, i ten náš hrubák vyjedu, ale už né po druhé noční po sobě. Dojedu pod něj a sem rád že ho pomalu výjdu. No a jelikož toho moc nenatrénuju na dlouhých tratích, jsem furt v práci, tak na občasné delší vyjížďce větší kopec po 100km už je taky problém. Zkrátka mi stačí malinká pomoc po rovině kvůli hmotnosti kola/odporu plášťů a trochu větší pomoc do kopce kvůli větší rychlosti. Takže si do kopce máknu ale pojedu rychle, takže kratší dobu vydržím a přímému motoru se tím hodně ulehčí. Takže systém pro mé užití je asi jasný, tedy přímý nábojový motor 250W. V tvém případě je to co máš taky to nejlepší, o tom není pochyb a žádný středový pohon ti tolik co potřebuješ nedá. Možná ten nový Bosch45, ale tam asi nepůjdou použít tvoje stávající baterie. A nebo e-totem přeprogramuje ten jeho střeďák na maximální výkon, třeba by to stačilo.
Ono je to furt jen cívka a pár magnetů, a to všechno je stejnĕ čínský, i v tom bionxu.
Kluci co tomu rozumí to umí rozebrat a zase složit, vyztužit kde je to slabé a pak to funguje, a stojí to o dost míň než platit značku. Můj problém je, že drátkům vůbec nehovím, tak jsem všechno dĕlal methodou pokus-omyl a to leze do penĕz.
Třeba ten magic pie co ho rajtuju má sice deklarováno 1000W, ale nemá na to nadimenzovaný vodiče. Asi nejlepší co by se s tím dalo udĕlat, je rozkuchat ten motor hned po zakoupení a nahradit 3 fázové kabílky pořádnými dráty a hallové senzory nechat tak jak jsou i s vedením, tĕm to bláto stačí. V konečné fázi k tomu stejnĕ došlo, ale dost jsem se natrápil než jsem to pochopil.
Tyhle motorky pracují s vysokými proudy tak prostĕ na to nestačí kabílek k tiskárnĕ. Když pochopíš jak to v tom krámu chodí, je vlastnĕ takovej přímej nezpřevodovsnej motorek velmi triviální stroj, kterému nelze moc ublížit.
Mĕ se to furt sralo kvůli nesprávnĕ navrženým detailům. I když deklarují kilowatu, kabeláž je nastavená tak na 15A, baterie má bms taky na 15A, tak jak z toho dostat 22A aniž bys to uvařl.
Bobův Crystalite je nadimenzovanej správnĕ, ale jestli jsem správnĕ pochopil, jeho baterie nemĕly deklarované vlastnosti a nĕco se tam ukáplo.
Jsme holt takoví pokusní králíci, ale i v tom hledání je zase kousek dobrodružství. Prostĕ číňan nepočítal s tím. že na to nasedne stokilová gorila, zapřáhne padesátikilovej vozejk a vidá se tisíc kilometrů v kuse. :-)
Koukám že kluci čínský taky nespí, vyrobili SmartPie, vypadá to zajímavě - 400W maximum, chlazení integrováno, to by mohlo fungovat
http://www.goldenmotor.com/
počítal jsem to, i s poštovným 600 USD, (bez baterie) naši asi na to nahodí clo a dph takže odhad ceny 15 tisíc za přestavbový kit bez baterie, to není vůbec špatný
http://www.goldenmotor.com/hubmotors/MagicPie...
Mno, to už vypadá líp a těch maximálně 400W by mělo podle Robikla stačit na 12% kopec. Nevím kolik váží i s kolem, třeba to napíše a uděláme si lepší představu. A ty si myslíš že by to soustavu jezdec+kolo+náklad=120kg vytáhlo třeba do 8% kopce s jen mírným příšlapem?
S mírným asi ne, asi by ses musel pořádněji opřít do pedálů. Zatím nevím, jestli na tom někdo jezdí, ale vypadá to docela hezky, menší motorek, 3,5 kila, integrovaná řídící jednotka.
V Magic Pie 2 byla taky integrovaná řj, ale přehřívala se, Magic Pie 3 to údajně vylepšil, ale u nás to nikdo neprovozuje, řj máme externí, což znamená další dráty, a zejména u hallových senzorů možnost snadného poškození.
Pokusím se o tom něco sehnat víc někde na forech v cizině.
Tak klidně se opřu do pedálů i více. Připomíná mí to právě ten BionX jen s tím že to má o trochu větší výkon a mnohem přijatelnější cenu. Jo Jindro, zjisti o tom více, já se domluvím tak akorát v Česku a na Slovensku. :-)
Tady sem něco našel na trubce, ale houno mu rozumím. :-) http://www.youtube.com/watch?v=BPxOKDIz0_A
já zejtra sem hodím rešerši toho co říká, možná by to šlo stáhnout a opatřit titulk , ale to já neumím, zeptám se dcerunky, až se nĕkdy zase ukáže doma :-)
Tak tam není nic moc zajímavého, Garry Sailor z Golden Motor Kanada testoval jak se chová zpětný chod na Smart Pie a dokázal, že běžo docela v pohodě i na nejvyšší rychlost. Nic víc.
Víc toho je na foru Golden Motoru
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?board=15.0
Přelouskám to a dám vědět, kdybych našel něco podstatného, SmartPie je levnější než MagicPie 3 prý proptože je na něm méně materiálu a je dimenzován na 400W zatímco MP3 na kilowatu, integrované řídící jednotky mezi SmartPie a MagicPie nejsou zaměnitelné, čtu-li dál, zjišťuji, že další kolegové řeší problém se SmartPie při rekuperaci, zdá se že voda a prach dělají nějaký problémy, další hoch má problés s integrovanou řj. kterou mu údajně poškodila voda, čínští soudruzi, podle mého rychlého názoru věc zatím ladí, čili můj závěr je:
Nedělej jim za svoje prachy pokusnýho králíka. Až tomu vychytají mušky, bude to asi dobrý motor, zatím na první stránce hnedle 2 závažné problémy, to mě odrazuje.
Můj názor je se na hledání neověřeného vybodnout a jít cestou ověřených motorů kterých je na trhu dostatek.
Aby se vyhnul zklamání a nešel naší cestou ja za sebe bych mu doporučil motor 500 a více watů, dále lehkou baterii 36/15Ah v cenovém rozmezí 10-14tis.(3,2-4,7kg) dle výběru.
Preferuji Li-mn Samsung, zatím jsou s ní dobré zkušenosti.
Tato baterie by mu mohla stačit na nějakých 80km po rovině. Pokud by hodně pomáhal tak i na 120km ale to už by ten motor ani nepotřeboval. Při odběru (50W na měřáku) je to v podstatě jen pomoc za tu zátěž elektriky co vezeš, zbytek výkonu dáváš sám.
Hoch ma nad čím přemýšlet je to na něm, myslím že je toho zde hodně z čeho může čerpat.
Mno právě, už mě z toho přemýšlení bolí hlava. :-) Takže kdybych šel cestou poskládání elektropohonu = motor, baterie, potřebná elektronika, čidla, kabeláž, nabíječka, prostě vše co je potřeba, nemusí to být sada, prostě z toho nejlepšího co se dá sehnat, co by ste mi s Jindrou poradili? Na finance nehleďte, jde o čistě teoretickou rovinu.
Požadavky:
Soustava já+kolo+e-pohon+náklad=cca 13Okg, posed vzpřímený, dojezd po rovině na asfaltu v bezvětří rychlostí 25 km/hod 130km s příšlapem 100W.
Výjezd 8% kopce v délce 3km rychlostí 15 km/hod v bezvětří po asfaltu, vzpřímeném posedu, 130kg a s příšlapem 100W, bez přehřátí jaké koliv komponenty e-pohonu.
Co nejkratší nabíjení
Co nejlehčí sestava
Co nejtišší chod
Předem díky za rady, můžou se připojit i ostatní diskutující.
Pokud ti nejde o prachy tak je volba jasná (pro mně tedy) a to středový bosch.
Pkud jsou finance omezené tak zatím vysoká kvalita je
http://shop.crystalyte-europe.com/home.php?cat=250
Baterie
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Pakje třeba se rozhodnout zda chceš PAS nebo tempomat a podle toho koupit ovládání.
Člověče, objasni mi co je příšlap 100W ?
Protože to co popisuješ je skoro každá obyč. sada co máme ve slevě... Pokud použiješ vyšší výkon, budeš podle mě při daných požadavcích daleko rychlejší , připadá mi že dokážeš šlapat.
Určitě zas budou kecy... ale to já už jsem zvyklej. Nicméně, jestli sedmdesátiletej chlap jezdí pravidelně se sadou kolem 100 - 120 km za odpoledne , nájezd kolem 4000 km ročně, tak sakra nevěřím, že to nestačí borcovi v kondici na podobnou vzdálenost. Samosebou, že se jen tak neveze, spíš jen potřebuje stíhat v kopci mladší ve skupině. Má kolo 26", je to letitej horák s cestovníma gumama, blatníkama a nosičem, možná má trekovej převodník.
Dědové na těch sadách lítaj jak zamlada, tak nevím, co je pravdy na tom, že 250 W je málo...
Je to málo na samostatnou jízdu na plyn, to rozhodně, ale jako asistence stačí
Jasi to vysvětlil tak že on dodá svou silou 100W a zbytek dodá motor.
Tak ja mám zkušenost že 250W přímý motor je pro 130kg opravdu málo.
U středového by to možná mohlo stačit ale i tak bych bral středový raději 350W a více.
Mám nyní 2000W ale jde jen na 750W a taky to není nijak velký zázrak do kopečka.
Asi nemá cenu se o tom přít jelikož to mám odskoušeno vlasním tělem.
Taky najezdím ročně 4000-6000km ale je to vesměs po rovinách, kopečky jen výjimečně.
Ovšem do 70 mně ještě pár let chybí.
Jo kdybych byl zdrávý tak neřeším motory a najedu za odpoledne taky 100-120km.
Tuším kdysi dávno ve Velu sem četl kolik vydává člověk v různých situacích na kole wattů. No a těch 100W byla tuším taková pohodová vyjížďka s mírně propoceným trikem. :-) Měřili to wattmetrem v náboji zadního kola.
Jinak zase se začínám vracet ke středovému pohonu. Myslím si že těch 250W mým účelům bude bohatě stačit. Původně sem si myslel že se ten střeďák využije jenom v hodně kopcovitém terénu, no a teď vidím že to montují i na městská kola a trekingy. Takže ta životnost asi nebude tak špatná, co se týče opotřebení toho převodu uvnitř.
Co nejtižší chod .... BionX.
Co nejkratší nabíjení ... Co vím, tak články Headway. Není problém je na 100% nabít třeba za půl hodiny.
Co nejlehčí sestava ... Patrně některý ze středových pohonů. Možná SunStar. Ale asi není problém si najít čísla a srovnat si.
Mám tušení že sada SunStar je jen na 24V což je dle mého názoru velmi málo.
Určitě bych volil min. 36V napájení.
Viděl bych to taky na bosche, zatím nemá konkurenci, ovšem ani v ceně.
Osobně bych počkal na model 2013.
Totem by měl začít konkurovat kvalitou i cenou.
Vybodnout se bazírovat stale na nějakých bruselskych kravinách o pedelecu a 250W, bosch to dělá.
To je pravda, ten SunStar má jen 24V, takže na stejný výkon musí téct větší proudy, ale tak na Dahonu Boost, který jsem tedy koupil primárně kvůli mamce, která je malá postavou, tak to celkem funguje hezky.
A jaký máš požadavek na ovládání? Jako pedelec nebo plynová rukujeť či páčka?
Pedelec, prostě se o nic nestarat.
Tak jak studuju net, nemůžu si pomoct, ten Bosch je pro mě asi nejideálnější. Je lehký, kompaktní, má pedelec, komfortní ovládání displeye, ty nové baterie se nabíjejí rychleji přesto že mají větší kapacitu - novou nabíječkou do 1 hodiny, středový systém o proti jiným systémům ušetří při stejných podmínkách až 1/3 energie = delší dojezd, jen bude o maličko hlučnější než třeba BionX, ale jak si psal, není to žádná hrůza. Prostě ten Haibik co sem tu dával odkaz mi připadá jako nejlepší volba, všechno je hotové, kabeláž je co nejvíce schovaná v rámu a komponentově je taky na špici. Pár věcí vyměním a mám pohodlné kolo na dojíždění do práce s kterým můžu vyjet i do slabšího terénu.
Ten Haibike bude určitě dost univerzální kolo a vedle s ním nešlápneš. Někdo u systému Bosch říkal, že životnost je 30 tis. km. To je celkem dost. Tak pak dej vědět, jak to frčí. :) A díval jsi se i na konkurenční stroje? Třeba KTM Macina, nebo to české elektrokolo Apache s Boschem?
Ahoj.Mám nábojový motor s planetovkou, 250 W, 10 tis. km a spokojenost. Vyzkoušel jsem jak přímý motor tak středový, popisovat rozdíly je zbytečné - to je známo.
Velmi doporučuji zapůjčit a vyzkoušet, ten rozdíl je opravdu velký a těch stále proklínaných 250 W se projevuje pokaždé jinak.
Držím palce při výběru ale bez vyzkoušení bych to nedoporučoval, můžeš být zklamán.
BionX ani Bosch tady nikdo nemá, nezbývá než objet prodejce a nebo výstavy. Ale máš pravdu, vlastní zkušenost bude to nejlepší, hlavně když jde o vyšší cenové relace.
Ale o těch velkých rozdílech mezi různými typy pohonů v souvislosti s 250W by ses mohl rozepsat. Ono každý má trochu jiné zkušenosti a o každé zkušenosti, dobré či špatné je dobré vědět aby člověk věděl na co si má při testování dát pozor.
Bionx je ovšem dost velká investice a nějak mám tušení že i ten se už vyrábí v číně.
Dát 40-50tis. jen za sadu bez kola je dost.
Když to zvážím tak za daleko silnější motor a ostatní komponenty dám nějakých 12-13tis. bez baterie.
Kvalitní a lehká baterie se dá pořídit za 15tis.
Takové to kolo bude sice vážit o 3-4kg vice ale jezdit se na tom dají i dlouhé štreky.
Pokud vydržíš až se udělá lepší a teplejší počasí tak si to můžeš vyzkoušent na mém e-kole. Stačí se jen domluvit.
Bob má recht, stejnĕ jako Primas.
Nejlepší je vyzkoušet.
Na výstavišti budeš jezdit po rovince, bez zátĕže, každej kdo se sveze, je nadšený jak to samo jezdí. V reálu je to jiná..
Asi zásadní bude váha, jednak jezdce a jednak nákladu. A taky jak dlouho jedeš v kuse, kvůli tomu chlazení.
Na 100 km bych si troufnul s dvĕma baterkama co mám, tedy 2x10Ah, což představuje u mĕ navíc 13kg. Ujel bych to do 5 hodin, v kuse. Když šlapeš je spotřeba 2Ah na 10 km ovĕřený bezpečný odhad. Jiným datům moc nevĕřím, ona ta fyzika za tímje furt stejná.
Jindro, podařilo se mně udělat i 10km na 1Ah ale jen na těch 10km, dál už to stoupalo.
Při jízdě do 50km jsem na 1Ah měl průmer 7,8km ovšem jak už to bylo nad 100km tak byl průměr na 1Ah 4,5km. To vše jen po rovině, kdyby v tom byly kopce tak to spadne hodně hluboko.
Musel jsem se pousmát na tvrzení bionxu:
"Celý systém zohledňuje, jakou silou šlapete do pedálů, jakou rychlostí jedete, jakou máte frekvenci šlapání, jaký stupeň příšlapu požadujete atd. Podle toho vám dokáže poskytnout omračující sílu a zrychlení ve chvílích, kdy je to třeba"
O nějaké omračující síle nemůže být ani řeči.
Dojezd na 8Ah baterii 90km je taky dost přehnaný.
Za ty prachy musí lidem něco nalhat jinak jim to nikdo nekoupí.
Je to tak jak říkáš. Taky umím uject 25 km za 2.58 Ah, to jedu kousek do kopce, a pak pořád už jen s kopce na Prahu, a po cestě jen jeden nebo dva krátké kopečky, když jedu zpátky, zase se mi průměr zhorší, takže na baterku tu 50ku ujedu,
1Ah = 5km zprůměrovaně v našem středočeském terénu, nahoru a dolů...
Ty dojezdy co se uvádí jsou opravdu klamavé, a taky jsem kdysi tomu uvěřil a pak jen koukal :-)
To je jako když jsem tuhle četl, že někdo ujel na kole 1000 km v jednom kuse (tedy s přestávkami na jídlo a spánek).
Když se to umí podat....
Je to tak, nedávno jsem jen letmo zahledl v TV dokument o postiženém borci co jel do Řima na uzpůsobené tříkolce. Koukám a říkám si že je nějak na lehko a pak další záběr a hele doprovodná vozidla se vším komfortem. Tak se prostě dělají rekordy ne jak ty nebo já.
Proč ta TV nenatočí dokument o člověku s protézami který projel půl světa a bez kmfortního zázemí.
To jsem neviděl, ale nebral bych to tak úporně.
Má-li někdo hendikep a čelí mu statečně a bojem, proč mu nedopřát trochu té slávy pomíjející.
Ale máš pravdu, spousta lidí dokáže neuvěřitelné věci, a nikdo se o tom nedoví, a to je škoda.
Přesně tak to bylo myšleno.
I tak má ten borec můj obdiv, ja bych to neujel ani stím komfortem.
A to on šlapal rukama, nohy měl nefunkční a neměl motor.
To je náš spolupracovník - konzultant přes Handbike. Přes Alpy jenom tak rukama, to je mazec. Já ujel s elekrifikovaným handbikem 50 km v tahu a druhej den jsem málem ani neunes tašku s noťasem. Je teda fakt, že nejsem trénovanej, ale stejně, je to výkon ohromnej, navíc tam byl dost slušnej průměr i na normální kolo. Je třeba počítat, že narozdíl od kola, na handbiku nevyužiješ svou váhu, jako když si stoupneš do pedálů.
Pak je to ale o vůli člověka jak se bude chovat při jěždění.
Je tu ovšem taky snadná pomoc jak tomu dopomoci, stojí to ale peníze navíc asi 3500kč.
Je to digi ovládač k tomu motoru kde zapojiš PAS a na ovládači si nastavíš přípomoc podle potřeby. Tím odpadá páčka a ovládáni je stejné jako u středových motorů.
I toto řešení je stále levnější než kolo s motorem bosch.
http://www.electorbikes.cz/products/meric...
Už mě to nechce pustit na reakci na Bobboba a Robikla, tak to píšu sem.
Těch 24V by bylo pro mě málo, ale neříkám že pro štíhlou ženskou nebo pidi chlapa to nemusí stačit.
Co se týče KTM nebo Apache, i na modely 2013 cpou starou sadu Bosch 2012, tudíž se slabší baterkou 288wh (nové mají 400wh), se starou nabíječkou 3,5h (nová 1h), starým displayem (nový má dálkové ovládání).
Kdo chce kašlat na EU, může si pořídit kolo s Boschem45, ten má 350W a max. rychlost 45km/hod. U nás sem ho viděl jenom na Haibike Treking nejvyšší řady za skoro 90 000Kč. Trekinga nechci, těch 350w a rychlost 45km/hod by se na dojíždění do práce hodilo, ale chci horáka.
Stejně bych dal ale šanci našim klukům z e-Totemu, a vyzkoušel si ten jejich novej zázrak.
Mohlo by to být levnější řešení s dostupným servisem. Haibike se mi taky líbí a asi tě nepřekvapí, že bych volil silnější motor :-)
E-totemácký střeďák je ve fázi testování a myslím že ani oni samotní netuší jakou bude mít životnost. Ale jak sem četl recenzi, bude to spíše dostupnější verze středového pohonu, takže když je něco dostupnější, zřejmě tomu bude něco chybět. Tím nechci E-totema nějak osočovat, chraň Bůh, proto si myslím, že by bylo nejlepší kdyby se k tomu vyjádřil sám.
Jinak kdyby chtěli testovacího jezdce se silovým šlapáním, sem k dispozici a sem schopný na tom nahrkat se dvěma baterkama 10 000km za rok. :-)
Bosch už má testování za sebou, věřím že s Německou důkladností a udává minimální životnost 30 000km. Měli nějaké problémy se strženou volnoběžkou, ale věřím že v řadě 2013 už tento problém hrozit nebude. Jinak sem četl velkou chválu na případné reklamace či servis.
Haibike se mi líbí hlavně kvůli motocyklovému upevnění motoru, hlavně na horáku to vypadá skvěle. I když vzhled je druhotná záležitost, hlavní je ochrana motoru rámem, což je v terénu velká deviza. Kdyby v Haibike vyšli vstříct a namontovali mi na horáka tu silnější sadu 350w, tak bych do toho šel i za vyšší cenu. Po novém roce zkusím zjistit zda by to šlo a kolik by to stálo.
No, jsme ve fázi rozvoje střeďáků, takže se postupně budou objevovat nové věci.
Výhodu proti Boschi máme jednoznačně v tom, že máme servisní síť v CZ a na skladě náhradní díly.
Bosch díly nedodává , pokud něco rozbiješ,máš problém.
Zde jen na ukázku od kolegy jenž bosche používá. Nějak tam ten problém nevidím.
"P.S.: Jedna špatná a jedna dobrá zkušenost s Boschem - na dovolené - puťák po Šumavě (500km), při jednom náročnějším výjezdu - kolo, já, přívěsný vozík Bob, brašny atd. - cca 150 kg, se mi podařilo v motoru strhnout volnoběžku (šlapky nebo motor sem tam běžel naprázdno, než se chytla volnoběžka) - na motoru najeto cca 4000 km. Přes noc jsem si zajel domu pro druhé kolo (s předním motorem) a dovolenou jsme dle plánu dokončili. Tak to byla ta špatná.
A ta dobrá - během 3 dnů jsem s prodejcem v Bamberku (tam jsem kola kupoval) vykomunikoval reklamaci, 4. den motor z kola sundal a 5. den mu jej poštou odeslal. Za 10 dní (včera mi poštou přišel motor zpět - a zcela NOVÝ). Odpoledne jsem jej nahodil zpět a už zase jezdím."
Jestli to mám poslat tobě nebo do německa je dnes úplně jedno, tak že bych se toho nebál.
Jisté je že pokud nabídneš něco navíc co bosch nemá budeš mit zákazníky.
Ja ti zde řeknu co bych ja u tebe bral.
1) solidní rám s uchycením na nosič a V brzdy.
2) odpruženou přední vidlici s vysokým zdvihem a nezkrácenou trubkou, brdy V.
3) možnost snadného připojení vlastní baterie.
4) možnost připojení cycleanalystu.
5) možnost vypnutí PAS
6) možnost vypnutí omezení rychlosti 25km/h
7) kvalitní pneu 26x1,5 až 1,75 více né.
Pokud k tomu zajistíš rychlý a kvalitní servis tak bych akceptoval i vyšší cenu jak 40tis.
No, Bosche nebudu rozebírat, ale kdo mi sežene spodní kryt motoru, tomu se pokloním. Máme ho křáplej na testovacím kole, nikdo ho neumí dodat.
Jinak to tvoje kolo je spíš otázka stavby na bázi nějakého seriového provedení. Asi chápeš že tohle provedení je extra, vymyká se prodejním verzím.
K těm ostatním věcem:
Neznám Cycleanalyst, ale pokud vím tak se dává někam na přívod bočník, a nejaké snímání rychlosti, což asi není problém.
Problém je, že řídící jednotka našeho motoru potřebuje ovládat z displeje, takže bys ho stejně musel zachovat.
Uchycení nosiče je asi v pohodě, rámy jsou standartní provedení.
Jednotku pro středový motor budu moci plně programovat, takže stavbu speciálu se dá nastavit cokoliv. Rychlost v pohodě, plyn taky, ale ne tempomat,
Další baterka je jen o doplnění konektoru a nějakém umístění, které je omezeno pouze na spodní trubce, kde je origo baterka.
Systém ale nevyžaduje origo baterku,na jinou by se musel asi přenastavit indikátor nabití na displeji,ale to je detail, hodnoty asi znáš z analystu.
Rámy pro střeďáky máme vzadu bez pivotů,ve 26 " je to jen pánský horák, geometrie je na vidlici do 120 mm zdvihu.
Pneu,vidlice a další díly by se musely namontovat podle přání, když už by se stavěl speciál, je to jedno co se tam dá.
Důležitý je, jestli tě to rozumně uveze bez příšlapu, což se někdy otestuje, to ostatní kolem je už jenom sranda.
Ale jestli to budeš chtít až na 2014, tak doufám že se to povede dát do tvýho kola co máš a bude to... ale to předbíhám. Děláme na tom , plus něco navíc
Na křáplej spodní kryt se bude záruka vztahovat těžko, jezdecká chyba nebo hrubé zacházení. Navíc takovou věc bych řešil přímo z výrobcem, pro tebe jako firmu by to neměl být problém.
A klidně Bosche probírej, jestli je tam nějaký zádrhel, všichni o něm budeme chtít vědět. Myslím že když ses vrhl do středového pohonu, musel si první rozdělat konkurenci, Bosche nevyjímaje. Takže chceme vědět jaké jsou rozdíly a tak.
Mě se líbí že můžeš motor naprogramovat jak to bude zákazník chtít, to je velká výhoda o proti konkurenci. Šlo by to třeba zrychlit na 35km/hod aníž by to extrémě žralo baterku a motor trpěl?
Jasný že neřeším záruku, ale Bosch díly nedodává, nemá je navíc ani KTM ... zírám. Ještě dobře, že nedostal ránu displej. Na záruku ti prodejce sežene věc výměnou, ale jinak nic.
Zeptám se jak řeší naši prodejci náhradní díly, někdy bývá přístup našich prodejců(kup a neotravuj) hodně rozdílný s těmi Německými(viz. výše). Ono není problém koupit rovnou v Německu a mít jistotu že semnou někdo nevydrbe. Bohužel si to někteří domácí kazí sami.
Pokud by se ten střeďák dal přímo namontovat na mou meridu tak není co řešit.
To je to co budeš mit lepší než bosch že máš sadu co jde namotovat na téměř cokoliv.
Držím palce ať se to to podaří zrealizovat.
Co se týče elektriky, tam asi žádný problém nebude a když, tak si myslím že e-totem najde řešení. Co se týče osazení kola, bude to zakázka a tam není problém nasázet přesně co budeš chtít, kromě V-brzd, nové rámy a hlavně vidlice už pivoty pro Véčka nemají. Opravdu nevím co tě nutí zůstávat u Véček, nižší účinost, obrušování ráfku, chytneš osmu a seš bez brzdy atd.. Kotoučovky sou někde jinde a kdyby si nechtěl hydrauliky, jsou tu mechaniky Avid BB7, ty sou z mechanik nejlepší.
Nějak jsem těm kotoučům nepřišel na chuť a to proto že se mně stím většinou podařily urvat špice. Přece jen je tam značný nápor přes špice na ráfek potažmo plašť.
Za 10 let než jsem letos díky rozsypání středu nechal dělat nový výplet tak jsem osmu neměl ani na předním ani zadním kole. O obroušení nemuže být ani řeči, původní ráfek dostal nový střed a špice. Pokud vydrží dalších 10 let tak nemám co řešit.
V brzdy považuji za naprosto spolehlivé tedy u mně a to i za mokra.
U kotoučů stačí kapka oleje a je po brzdění.
Pro mně drahé a neúčinné kotoučovky tak že nechci.
Na V jednou za 2roky koupím kvalitní špalky a jedu dál.
I s mou nadváhou brzdí na "fleku" a že už mně párkrát zachránily proti srážce se psy či nehlidanými dětmi na cyklostezkách.
Nakonec stím co mám vydržím dlouho a až v polovině roku 2014 budu zvažovat další směr, vše závisí na zdraví.
Já ti je nevymlouvám, ale rozhodně bych kvůli nim nekupoval horší vidlici nebo rám. Neúčinné kotoučovky? Možná na kole ze supermarketu. Na tříkolku sem je nechtěl, ale na klasiku hlavně kvůli přesnému dávkování brzdné síly na přední kolo určitě. Při prudkých sjezdech to pomůže proti občasnému kotrmelci přes řidítka. :-) Ale chápu že ty žádné extrémy nejezdíš tak ti Véčka stačí.
Díky za informace. Pokud KTM a Apache budou do kol pro 2013 dávat sadu 2012, tak to je nemilé překvapení. Mě to Haibike přišlo právě divné tím svým rámem, ale asi máš pravdu, že to je výhodné. Mě by se líbil ten celoodpružený model.
Co se týká 24V, tak jsi asi reagoval na SunStar. No nemám s tím problém a nejsem štíhlá ženská a nebo pro pidi chlap. Nebo mrkni na pohon Cyclone (taky střeďák)a na to jakou má účinnost.
No, těch 24 Voltů už je mimo, ale překvapivě i na našich horákách se docela dalo, ale to bylo díky torznímu snímání. Bylo tam jen 9 Ah na 24V a sám jsem nevěřil kolik na tom kluci najezdili.
Akorát je tam horší akcelerace.
Takže hodně dělá nastavení a technologie. Pokud se to někomu povede zmáknout, tak zase při 24 V může požít baterku o velikosti litrový lahve a váze pod 2 kila, což jako pomoc na horáka vůbec nemusí být špatná volba.
Ale obchodně je 24 V už mimo mísu, takže už to nikdo z výrobců moc nezdokonaluje
Velkou akceleraci nepotřebuju, ta nízká hmotnost a dojezd mě láká. Kolik bys odhadl dojezd na 16Ah baterku po rovině na asfaltu?
24V se velkým obloukem vyhni, tudy cesta nevede.
Horko těžko jsem se stím vyhrabal do Juřinky a to jsem měl klouby ještě relativně v pohodě.
Spíše jsem makal jen já a na vrchu byla baterie skoro vycuclá.
Jestli má kolo o 2-3kg více tak to téměř ani nepoznáš.
To jsou dvě petky pití které sebou běžně vezu.
Ježiš... to snad ani po mě nechtěj vědět, i u našich kol který dobře znám, jsem na to opatrnej.
Zkušenost je taková, že většina zdravejch lidí na našem 24V MTB Sense nebo Blade ujede nejméně 60 km po cestách i na horách , ale třeba v půjčovně na Dolní moravě spíš 40. Ale tam je to hodně do kopce a kola jezí většinou lidi bez jakékoli předchozí zkušenosti s pohonem. Takže nejlíp uděláš, když si to otestuješ. Já ti mohu pomoct v rozhodování tím, že ti půjčím cokoliv z naší produkce, pokud si přijedeš. Dokážu to i poslat k někomu z našich prodejců, ale je tam třeba zaplatit dopravu Toptransem tam a zpět, což je možná lepší si to zkusit u nás, klidně víc kusů, kopce jsou po ruce. Prodejci mají sice předváděčky, ale většinou ne všechny modely. Půjčovny jsou Lipno a Dolní morava , tam jsou právě ty MTB 24V.
Ktm dává tu novou sadu jen na Cross a Mtb29, oboje jde mimo mě, ja chci Mtb26. A Apache dává novou sadu na ten jejich nový model Hawk, ale to je zase 29, takže nic pro mě. Navíc Apache tam dávají tu slabší 300wh baterku. Jen tak pro pořádek, abych tě nemystifikoval. :-)
Aha. :) A proč nejdeš do 29 palců?
Prosim tě, jaký je to střeďák na tom Dahonů, Panasonic?
...
Kdyby se k té malé baterii dokoupila ještě ta 16 Ah, o kolik by se zvýšil dojezd? A co se týče hlučnosti, je tišší než Bosch? Celkově vzato to bude asi lehčí a slabší, ale mému účelu by to stačit mohlo. Trochu se o něm rozepiš prosím. :-)
Počítal sem to a motor s tou 16Ah baterií váží neuvěřitelných 6,5kg, takže lehčí jak Bosch a myslím že i z delším dojezdem než ten Bosch.
Jaká je to baterka?
Mĕ přes palec vychází 16 Ah = 80km.
24V/16Ah a krmí to tohle http://www.rebelbike.com/shop/produkt/stredovy... .
Baterie nic moc a zastaralá, tato Li-mn váží o 300g více a má 36V/15,75Ah váha 3,2kg.
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Do sunstáru bych se zrovna nepouštěl už jen pro těch 24V.
Možná by se vyplatilo počkat co v tomto směru hodlá udělat TOTEM.
Těžko říct jak je to s těmi 24V, ty středový motory běhají ve vysokých otáčkách, takže možná nebude tak zle, ale na Sun Staru jsem nejel. Napětí je důležitý hlavně pro rozběh, což tady ty motory se většinou roztáčí až po našlápnutí, takže nízké spektrum otáček překonají bez zátěže, než doženou převodník.
E-totem je pro příští rok jasnej, budou 2 modely se střeďákem, MTB 26" Adrenalin, Cross 700c Rocket. Oboje se stejnou elektrikou, 36V/10,8Ah LiMno , motor 250W. V motoru není nic plastovýho a je naprosto jednoduchej, a servis už myslím celkem umíme. Proti Sunstaru asi bude výhoda cena, pokud některý kolo bude zákazníkovi vyhovovat.
To bude to co půjde namotovat na jakékoliv kolo?
Nebude, příští rok budou jen kompletní kola, ta úprava je náročná a musí se to pak otestovat, bude to nakonec celej novej motor.
Máme dost modelů a na každým je nějaká novinka, což dalo fůru práce , musíme si udržet kvalitu , takže některé věci prostě musí počkat.
Kola jsou ta ,co testoval RebelBike na svých stránkách, ve specifikacích prakticky beze změn
Netrap ho, Bobe
jinak mu můžeš přidělat ošklivé nepříjemnosti,není zvykem publikovat předem přesně co se chystá, konkurence to nemusí vědět.
Třeba u nás to funguje tak, že máme podepsanou "dohodu o důvěrnosti informací" - prostě všichni vědí, že děláme na novém velkém projektu, to utajit nelze, ale o co jde se prostě neříká a už vůbec ne v detailech.
Od toho jsou kluci z markeningu a abchodníci, kteří v pravej čas rozhodnou, co pustí na veřejnost a co nikoliv.
http://rebelbike.com/index.php?clanek_detail...
To už ovšem bude pryč ale má to motor chráněný rámem.
Když budeš ticho, tak něco uslyšíš, ale je to celkem tiché. Přesné srovnání s Boschem neumím, protože ten jsem zkoušel jen jednou, ale prostě bych řekl. že oboje je celkem tiché.
Jízdní dojmy jsou skvělé, hlavně když se to přepne na turbo. :) Pak samozřejmě člověk moc daleko nedojede, ale právě v tomhle režimu je ta pomoc hodně znát a používám jej, jen do větších či středních stoupání. U Dahonu Bost je baterie 26,6V 5Ah a je vážně dost lehká a docela malá. Reálný dojezd je v s u Dahonu Boost v mém případě tak mezi 20 a 30km, podle terénu a toho jak moc se člověk nesnaží. U skládačky mě to většinou i stačí. Samozřejmě, když dochází šťáva, tak můžeš šlapat za své a dojet daleko dál. Je to skládačka na 20 palcových kolech s Big Apple, takže žádný rychlík, ale nejen dle mého dojmu je to dost pohodlné kolo. Sem tam mě někdo předjede ve sjezdu, abych ho pak v kopci zase dojel a předjel.
S 16Ah bych tipoval že alespoň těch 60km dáš.
Pokud se ti nechce čekat na toema tak já osobně bych uvažoval o tonto
http://www.velkoobchodcyklo.cz/jizdni-kola/e...
K tomu bych si pořídil navíc tuto baterii
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Má 2,3kg a tím bych měl dostatek kapcity i pro rajdění pokopečkách s kamarády.
Do práce by mě stačila jen ta láhev.
Tak elektrokolo se střeďákem bych jako bazarové kolo nebral a už vůbec né testovací. Když to v bazaru prodává první majitel, dá se předpokládat že se k němu choval slušně ale nemusí to být pravda. Testovací kola jsou na to, aby si případný zájemce otestoval né jen jak to jede, ale i co to vydrží, no a podle toho ty kola vypadají. Nějaké odřené a potlučené se dá předpokládat, horší jsou skryté vady o kterých ani prodávající nemusí vědět. Jinak stejně je na mě ten 50 rám velký.
No, taky máme bazarovky... je tam cena třeba o 25 % nižší, ale jetý jen v Brně v hale , dohromady třeba 150 km. Na ráfkách je vidět stopa po brzdách, nejde to prodat za nový, nebo je to nějak jiný od prodejní verze, vzorky, nerealizovaný modely...
Myslím, že takovech bazarů se netřeba bát
Já si rok počkám, vy to vyladíte, vychytáte a pak si myslím to kolo se středovým pohonem co budete prodávyt bude solidní volba, pokud cenu udržíte kolem tĕch 40 kolíků.
Ona první verze, jakkoliv skvĕke promyšlená a provedená mä nĕjaké mušky nebo lze vylepšit, tak vám držím palve, abyste tĕchkl prodali co nejvíc a mĕli slušnou odezvu, oni zákaznívi jsoufakt nejlepší testeři.
pokud nenastanou nějaké nečekané zvraty , tak nadále platí, že by náš nejdražší model měl stát 45 na krámě
To je solidní rána konkurenci.