V debatě k personálním změnám v podpoře cyklo jsme se s Lannou dostali i na lehce OT témata, jako jsou Michelská ulice a modal split cyklo v Pardubicích.
Kopíruji slepý konec k Michelské (mírně kráceno) a příkládám pár fotek (pak mi z toho zmaru došly baterky).
===
Vratislav - Michelská: Projekt je z doby, kdy se nevědělo, co je to cyklopruh. Naštěstí je to docela široce dimenzované, takže se tam vejdou piktokoridory. Za stávající situace se dalo udělat alespoň toto:
- Cyklostezku po chodníku oddělit od chodců (aspoň pocitově jinou barvou dlažby, když už nic)
- Zajistit vjezd do nepřímého odbočení do Ohradní hned z rohu a ne s trapnou zajížďkou
- Zajistit bezpečné odbočení cyklistů vlevo z Michelské do ulice U Michelského mlýna (alespoň box na nepřímé odbočení pro méně zdatné). To se dalo udělat i za stávající situace.
Optimum je samozřejmě někde jinde. V úseku A223 by mi nevadila chodníková stezka, ve stoupání je potřeba větší ochrana. Rozhodně ale jednosměrná nahoru. Směr dolů cyklopruh, tam si to člověk může dovolit pustit a kontakt s chodci je vyloženě nežádoucí.
Optimální řešení úseku A23: Tady by trasa měla být spíš chráněná (je to přece jen páteřka), potřebujete se dostat na ústí ulice U Mýdlárny, takže chodníková cyklostezka. Na řešení přesmyků, nebo zda po západním či východním okraji ulice, to by bylo na větší prověření.
Všechny úseky cyklostezky vždy rozhodně s odděleným prostorem pro chodce.
===
Lanna: Do toho starého projektu nebylo možné zasáhnout těmito drobnými změnami? Zkoušel to někdo?
A hned reaguji na Lanninu otázku: Zasáhnout bylo možné a zkoušeli to, ale neúspěšně. Pokusím se zjistit, do jaké míry je monžné zveřejnit podrobnosti tak, aby to nezhoršilo situaci u případných jiných realizací v budoucnu. Mě by taky zajímalo, kteří experti jsou za to osobně zodpovědní a docela s potěšením bych je za to na Prahou na kole řádně opral.
Vratislave, díky za odpověď. Bohužel na tohle neumím reagovat. Kdo byli ti, co to zkoušeli a jak to zkoušeli? A proč nejde zveřejnit podrobnosti, myslím tím ověřené informace a fakta?
Na druhou stranu, já se teď na kole do té nově zrekonstruované Michelské nedostanu, takže se zdržím hodnocení. Mám ale třeba problém s nově udělaným přejezdem pro cyklisty v Drnovské. Jezdila jsem tam a jezdím velmi často. Nikdy před tím jsem neměla problém. Teď, co tam ubrali pruh, kvůli tomu přejezdu a přechodu, problém mám. Já vím, udělali to kvůli cyklotrase, jenže já tu cyklotrasu nepotřebuju, potřebuju odbočit do Vlastiny a tím, že tam odebrali odbočovací pruh se to podstatně zhoršilo. Před nedávnem mě tam málem sejmul náklaďák. Prostě se tam vedle sebe nevejdeme.
Ty žluté cyklosměrovníky jsou pro mě pouze orientační cedule, něco jako modrá cedule třeba "Beroun 20 km". A ta, co tam v té Drnovské nainstalovali je pro mě totálně nečitelná. Já fakt nevím, jak se podle té změti čar orientovat:-))
Ať to nevypadá jako mlžení, opravdu se zeptám, co si kdo troufá pustit na veřejnost. Nechci taky nikoho existenčně poškodit. Ony totiž za otevřené říkání toho, kdo kde tahá za nitky, hrozí insiderům vyhazov (sice oficiálně za něco jiného, třeba z organizačních důvodů při nejbližší vlně propouštění, ale když už šéf musí někoho vyhodit, zbaví se první toho, který si rád pouští hubu na špacír), a u dodavatelů a projektantů třeba to, že už od magoše nebo MČ nedostantou další zakázku.
Hm, Drnovská je zase totálně opačný konec Prahy pro mne ;-). Jel jsem to v létě jednou nahoru i dolů v rámci urgentní pochůzky na letiště, tak jsem to moc nestudoval, pak jsem viděl pár fotek. Ten nový přejezd mi přijde nesmyslně odsunutý daleko od křižovatky (a určitě o pár metrů níž), takže se nedá použít ani na nepřímé odbočení.
A samozřejmě souhlas, žluté šipky jsou přesně totéž co modré cedule - orientační značení. Nemůžeš mi tu Drnovskou vyfotit?
Do politiky se v tomto vlákně pouštět nebudu, tak jen k té Drnovské. Vyfotím příležitostně, nicméně myslím, že původně šlo pouze o to, přesunout přechod pro chodce tak, aby zaměstnanci ústavu rostlinné výroby nemuseli moc zacházet. Takže se ten přechod přesunul, ovšem do místa, kde žádná chodecká návaznost nebyla, takže se tam dodatečně vyrobilo 15 betonových schodů a asi 30m dlouhý vydlážděný bezbarierový chodníček. Ten přechod se uprostřed vozovky z obou stran ohraničil vyvýšenými obrubníkovými půlkruhovými ostrůvky a dvěma železnými zábradlíčky. Ten původní přechod, vzdálený tak asi 50 m od nového, se jako přechod zrušil a vytvořil se z něj přejezd pro cyklisty, také uprostřed silnice ochráněný dvěma obrubníkovými vyvýšenými ostrůvky. Bylo to osazeno cyklocedulemi, které, kdybych chtěla použít, tak se zacyklím a jezdím pořád dokola. Výsledek: jeden ubraný a jeden zúžený jízdní pruh.
Navíc tam z původního chodníku vzniklo rovných celých 50 metrů čisté cyklostezky (osazena kulatou modrou cedulí s kolem). Tu je podle zákona povinen použít (souběžná cyklostezka), ovšem cyklista jedoucí po Drnovské nemá šanci se na ni dostat. Jednak proto, že ta modrá cedule je otočená směrem k přejezdu a cyklista ji nevidí (viz foto v mapě Prahou na kole), druhak proto, že by se na ni musel dostávat skulinou mezi roštím a železným zábradlím, na což ovšem má přesně 0 metrů neb (viz. výše) dříve se o cyklostezce nedozví.
Jo, Vratislave, ještě se chci zeptat. Když máš v mapě nakreslenou plánovanou cyklostezku, kdo ji plánuje?
Koukala jsem, že tam máš plánovanou A 34 kreslenou souběžně s Drnovskou po chodníku kolem vojenského gymnázia. Tam to ale končí u schodů. Kdysi se tam jezdilo kolem těch schodů krpálem, ale v poslední době je to tam tak rozježděné a erodované, že je to skoro nejetelné. Dál to pokračuje na parkoviště ve Vlastině a dál do sídliště Dědina, kde, pokud tomu dobře rozumím, to vede po chodníku, kde je ale cedule čisté stezky pro chodce.
Když to není značené, tak jsou to prakticky průjezdné trasy zhruba v koridoru budoucí trasy městského systému (to je oficiální schéma, čas od času updatované Útvarem rozvoje města). Jinými slovy, "půjčujeme" si áčka tam, kde zhruba povedou, jednak abychom o tom vytvářeli povědomí, jednak abychom šetřili různá X-ka a jiné paskvily.
Jestli máš tip, jak to tam vést lépe (mají to být trasy sjízdné pro +- nováčky, což mi Drnovská nepřijde), tak mi prosím napiš nebo pošli náčrtek na [email protected] .
Ten chodníček je věc názoru. Osobně volím spíš jízdu po Drnovské, protože, když jedu třeba od Hvězdy mám tam jedno prosté odbočení doprava jinak pořád po hlavní. Někdy ten chodníček kolem ruzyňského nádraží a dál kolem vojenského objektu použiju. Nejčastěji tehdy, když se mi povede chytit šraňky na přejezdu a za mnou se naštosuje spousta aut. Pak raději, než aby mě všichni předjížděli na Drnovské uhnu na ten chodník. Tam ale musím překonat kolmo ulici U prioru a počítat s těmi schody na konci. Pro cyklistu třeba s vozíkem to moc není.
To křížení U Prioru má vysoké obruby? Chodí tam hodně lidí?
Je to tohle místo.
http://goo.gl/maps/c9XHH
Z jedné strany není obruba žádná, z druhé strany nízká, ale zrovna v místě přejezdu se připojuje odbočovací pruh a hned za tím je zastávka autobusu.
Počet lidí závisí zjevně na tom, kdy přijede vlak do Ruzyně. Před a po příjezdu bývá lidí hodně, když se strefím do té doby, jedu rychlostí chůze.
Tady je vyústění toho chodníku na druhé straně do Vlastiny
http://goo.gl/maps/dK8C6
Naprosto ukázková krávovina, zbytečné vyhazování peněz a dohadování se o ničem důležitém.
V Michelské máme kanclíky, ten barák je na druhé fotce vidět. Jezdil jsem tam než to rozkopali, jezdil jsem tam přes to rozkopané a kličkoval mezi buldozery, budu tam jezdit i nadále a VÚBEC NIKDY mě žádná čáranice na zemi nechyběla.
Tohle je naprosto ukázkový příklad "leštění prdu"!
My vime, ze Tobe nikde a nikdy zadne cary na zemi nechybi, tak to nemusis vsude psat.
Musím, protože je platím a platit je nechci, je to jasný?
Vzhledem k tomu, že se to platí z peněz Hlavního města Prahy a že ty tu nebydlíš, tak to asi moc neplatíš. Vzhledem k tomu, že pracuješ pro zahraniční firmu, tak velká část tvého zisku je zdaněna jinde. (Samozřejmě DPH z toho co tu sníš tu zůstane. A jiné další daně jistě také. Nejsem účetní, neznám to. Netřeba to napadat) Takže to zas tak moc neplatíš. Rozhodně méně, než pořád řveš. A když to platit nechceš, tak se přestěhuj do Prahy a pak můžeš volit pražské zastupitele. Jinak do toho nemáš zas tak moc co kecat. :p
To si vážně myslíš, že peníze do rozpočtu Prahy jdou jenom od lidí co bydlí v Praze, nebo tam mají firmu?
Máš zkreslené představy o konstrukci rozpočtu, a vůbec nerozumíš pojmu zisk. Můj příjem je zdanĕn v ČR.
Jestli fakturuji do ciziny nebo fakturuji domácí firmĕ je nepodstatné a řekl bych, že pro vlast spíše přínosem v obchodní bilanci.
Podle tvého výkřiku, by do toho, jak bude Michelská vypadat nemĕli co kecat ani důchodci z Nuslí, neodvádí danĕ.
Psal jsem hned úvodem, že na Michelské mám kanclíky a vysvĕtloval jsem, že tahle vopičárna je přesnĕ to,co cyklista nepotřebuje.
Je to velké show, pár obrázků co smeje za dva roky voda a ten kopec si stejnĕ cyklista musí vyšlápnout po silnici, absolutnĕ nulová hodnota, nulový přínos.
Vidím, že v nerozvážném plýtvání cyklodružina hodlá pokračovat, místo jedné rozumné cyklostavby, se rozleje barva po 25 křižovatkách.
Byl bych rád, kdyby si toho všichni, co jezdí na kole všimnuli.
Tuhle jsme se o tom bavili je rozdíl mezi penĕzi do investic, a penĕzi do spotřeby.
Investice budiž lávka třeba z Císařského osttrova, spotřebou, vzhledem ke krátké životnosti, jsou právĕ ty malúvky.
A zase je tu otázka, proč to ti zjevnĕ inteligentní lidé nechápou?
Az prestanes pripojovat poznamky typu "A zase je tu otázka, proč to ti zjevnĕ inteligentní lidé nechápou?", zacnu mit pocit, ze se s Tebou da normalne diskutovat. Ma-li byt diskuse smysluplna a neemotivni, tak do ni takoveto poznamky nepatri.
Ta otázka má navodit odpověď.
Ty máš vysvětlení?
Podobne jizlive poznamky maji pouze naznacit, ze si o nekom myslis, ze je pitomec nebo ze ma vedlejsi umysly. Tak to napis primo ale nestrkej porad nejake takoveto naznacovaci poznamky do vseho, co pises.
Michelskou konkretne neznam. Jsou mista v Praze, kde jsou piktogramy nutne, jsou mista, kde jsou prinosne a mista, kde je povazuji za zbytecne, ale to jeste neznamena, ze je tam neoceni nekdo jiny. Take by mi obcas prislo lepsi ty penize investovat do jineho prvku infrastruktury, coz je ale obvykle drazsi a treba to zrovna nemusi byt pruchozi. Na to, abych k tomu vyjadrovala nejake soudy, mam malo informaci. Jinak take nevim, zda piktaky maluje vsude Praha z celkoveho baliku penez na cyklistiku nebo zda to jde z jinych prihradek.
Piktaky obecne maji smysl, protoze ridicum dostanou do podvedomi, ze se v tech mistech mohou pohybovat cykliste, i kdyz tam treba v tom okamziku zadneho nevadi. A ridici vetsinou jezdi v miste piktaku dal od kraje. A v nekterych mistech potrebuje cyklista, ktery to tam nezna, navest piktakama na nejlepsi prujezd.
Zrovna včera jsem jel v Letňanech autem po hlavní Tupolevově ulici a odbočoval doprava směrem k plaveckému bazénu. Zapnul jsem blinkr a pak jsem si uvědomil, že vidím červený pruh a že přes něj mám přejet. Takže jsem se podíval ještě jednou také do pravého zrcátka, zda neporazím nějakého cykistu. Pokud takhle ty pruhy a piktokoridory fungují na většinu řidičů, tak je to príma a mají velký smysl.
Tvůj názor je obecně známý, jsi v něm poměrně konzistentní a nikoho nepřekvapí. Proto nevím, proč ho musíš prosazovat vždy a všude sáhodlouhým textem s naznačenou nebo rovnou zcela jasnou urážkou. My ostatní tě také takhle urážíme? Jsi tu jeden z mála, kdo se takhle chová a to rovnou a primárně.
Jak píše zjasně Lucie.
Jsou pouze dvě možnosti.
Nezodpovědná hloupost, nebo úplatky.
V každém případě se jedná o veřejné prostředky a tak mám právo vyslovit svůj názor.
Michelská je typickým příkladem plýtvání.
Howg.
Po pravdě řečeno, než aby se někde odebíral pruh a stavěli dosti nebezpečné, zcela zbytečné, ostrůvky, dala bych přednost širšímu pruhu s pikťáky.
Jaké ostrůvky zase?
Ta silnice se opravovala rok, nebyla to ale jen silnice, vyměňovali co se dalo, vodovod, elektro, je dost široká. Žádné malůvky nejsou potřeba.
Naopak, třeba taková lávka z Císařáku na Janáčkovo nábřeží by mohla zpříjemnit cyklistům cestu o další kus co by se nemuseli motat po silnici. Protože peněz je málo (a jak víme ještě na dluh) raději bych investoval do lávky, než počáral 25 křižovatek.
Proč, protože ty čáranice umeje voda velmi rychle, stačí kyž tou Michelskou vyjedeš nahoru a koukneš jak dneska vypadá cykloznačení na křižovatce Michelská-Vyskočilova. To tedy znamená, žemísto abychom peníze rozumně investovali, prožíráme je.
A znovu ta "špatná" otázka.
Proč tomu tak je? Proč se inteligentní lidé nechovají jako zodpovědní hospodáři?
Komu to prospívá?
Hele, uvažoval jsi někdy o tom, proč se třeba na normální dvouproudovou silnici maluje přerušovaná čára?
Dle mého soudu je to zcela zbytečná malůvka, střed silnice pozná každý a u předjíždění stejně musíš dbát dalších nařízení.
A považ, že jsou silnice, kde ta čára není vůbec a vůbec nic se neděje.
Cožpak tyto čáranice na silnici, určené všem motorizovaným i nemotorizovaným (a cyklista i dle zákona na silnici prostě patří) nesmývá déšť? Neobnovují se? Je to zbytečná spotřeba?
Navíc čára není dogma. Čáru můžu přejet a dokonce v případě odvrácení nebezpečí (vlítne mi do jízdní dráhy děcko) mám dle zákona povinnost předpis porušit a zabránit nebezpečí.
Když tam ale budu mít z jedné strany obrubník a z druhé zábradlí, tak se můžu potrhat a nic s tím neudělám.
Trocha demagogie nezaškodí, když nemáš argument, že ano.
Tak zpátky do Mochelské.
Chci slyšet logický a rozumný argument, proč se tam čáralo a co se tím zlepšilo.
Já říkám, absolutní a čistá NULA.
Taď vysvětluj, konkrétní ulice, žádné coby kdyby.
Sorry???
V Michelské se čárali pikťáky?
O pardón, čáraly. Moc se omlouvám.
Takže, čáraly se tam piktogramy?
Je tam načáranej ten cyklopruj na úplně zbytečné světly řízené křižovatce, k pár panelákům. Celá ta rozplyzlá křižovatka je tam zbytečná, s odbočením jedu-li zkopce doleva (první obrázek) a zajetém na parkovišťátko (třetí obrázek s tou nesmyslnou značkou konce cyklostezky dlouhé 12 metrů) nikdy nebyl problém, stejně tak z najížděním zboku na Michelskou.
Možná že tam bydlí nějakej papaláš z magistrátu, tak ho prudilo, že si musí chvilku počkat než na Nuselský blikne červená a nepojedou mu auta, tak si nechal zřídit vlastní světelnou křižovatku.
Celý je to zbytečně megalomanský, důvod - provoz z bočního nájezdu nikdy už větší nebude, neb jest to silnice nikam, a počet vozů je omezen parkovacími místy.
Řekl bych školní ukázka, jak se nechají zbytečně rozfract prachy.
Ať koukám, jak koukám, žádný cyklopruj nevidím. Co ovšem vidím zřetelně, je, že jsi se vrhl od čárání po silnici na kritiku světel, šířek křižovatek a jiných nešvarů. V tomto ohledu neposloužím:-))
Tak znova, svĕtelná křižovatka, pruh napříč a v nĕm bycikl.
Jestli máte jinou terminologii a chceš se na tom točit, posluž si.
Další vopičárna k prdu je ta svislá značka.
Ono korůnka ke korůnce.
Jen si posluž, vykřič se na nás, uleví se ti. My to rádi unesem. Kydž je ten čas adventní:-))
Neunesete.
Ukroutíte si palečjy, protože argument nemáte a víte, že mám pravdu.
Předimenzovaná křižovatka se zbytečným cykloznačením.
Ale abychom nezůstali jen u dopravy, Blanky, krádeží přes Mořské koníky. Tenhle mor prostupuje celou veřejnou správu. Státní maturity. Vyházeny stamiliony, výsledek - radĕji to zrušíme. Registr vozidel, s-karta, tohle jsou záseky, které vás, kroutiče palečků zjevnĕ nechávají v klidu protože nepřítelem je Blanka.
Přitom jde stále o totéž, skupinka gaunerů využívá neznalosti a naivity .
Víš, že s tvými názory občas dost souhlasím. :)
Ale už ne s formou, jakou je presentuješ.
Některá cykloznačení mi také přijdou jako vyhozené peníze, které by se daly využít mnohem účelněji na jiné cyklo projekty. Ale tak je to bohužel nejen s cykloprojekty. U nás v ulici zrušili přechod, přes který lidi chodili, když šlo z metra na Folimanku a o 30 metrů dál postavili nový se světelnou signalizací. Hromada peněz, hromada obtěžujících sloupů (těch máme v ulici fakt hodně :( ) a ještě k tomu nesmyslné prodloužení trasy pro většiny lidí.
Jaká demagogie, čárání jako čárání. Občas ti to nevadí a občas zjevně vadí. Oboje čárání přispívá k bezpečnosti provozu a oboje je zbytné. Dobrý hospodář by jistě zakázal jako zbytečné oboje. Neušetřilo by se vlastně ještě víc, kdyby se žádné silnice nestavěly a neopravovaly? Alespoň by se předešlo korupci. Třeba by je opravila neviditelná ruka trhu.
Spis rozdelujme carani na nezbytne a zbytne, podobne jako dalsi dopravni opatreni.
Nekdo povazuje za zbytecne vse, nekdo kruhace, nekdo semafory, nekdo cykloinfra.
Tak, takže je to jasně věc názoru a ten může mít leckdo různý. Rozhodně ale nelze tvrdit, že kdo má na věc odlišný názor ode mne je dement, jak to činí Jindra.
Jiste, jen jsem se snazil nejak vyjasnit, o co se dohadujete.
Kazdy mate tu hranici jinde. Ted je otazka, podle ceho se ridit a kde dat stopku investicim. Podle prani obcanu? Podle toho, jaky ma co dopad na zdravi? Na prostredi? ...? Jak v tomhle udelat rozumny kompromis?
Exekutor nehledá kompromisy.
Rozumné je, že to co není nezbytné je zbytné a na zbytné si nepůjčuju, to je celé.
V tom případě bude nejrozumnější zastavit stavbu metra pro autíčka. Je to zdaleka největší díra do rozpočtu a jelikož jsme byli bez ní celou dobu, tak jí prokazatelně zas tak moc nepotřebujeme. To je jen ta tvoje logika nasazená na jiný případ. Rozhodně by to bylo finančně účinnější, než čárání či nečárání po asfltu :D Ještě se ti ta tvoje úvaha tak líbí?
To je jak u blbejch, ale vážně.
Největší přepravní porci ve městě bere MHD, rychlá, kulturní a spolehlivá MHD má proto asi tisíckrát větší prioritu než jakékoliv cykloopatření.
Cyklistika, jako způsob přepravy je v Praze absolutně marginální záležitostí, o čemž se můžeš přesvědčit právě zítra, když budeš počítat lidi, kteří jedo do práce na kole a porovnáš to s množstvím, které se přepravuje metrem.
Auta z Prahy lze eliminovat pouze pomocí MHD a nikoliv nějaké fantagasmagorické Prahy cyklistické.
Kdyby sis pozorněji přečetl na co reaguješ jako u blbejch, tak bys četl něco o "METRU PRO AUTÍČKA" a ne o MHD. S 1. tvrzením nejsme ve sporu :)
Ne zcela souhlasím s tvým 2. a 3. tvrzením. Ale pokud považuješ 1-2% za marginální tak souhlas.
Přesto nechápu proč tohle píšeš, když jde o to rozlišit zbytné a nezbyté a já ti navrhuji omezit zbytné výdaje na IAD a posílit na jejich úkor výdaje na MHD a také proporciální kousíček na kola.
Kde si sebral ty procenta?
Nějakej Vratislavův "modal split"?
Zejtra bude tak -3.
Sedni a počítej cyklisty. Jeden ze sta v přepravě? Nebo snad 2?
Za každým autobusem MHD jede jeden cyklista?
Khmérové se ti nelíbili, použiji jiný příměr.
Vy máte takové ty "řecké počty" :-)
Deficit 3 procenta je vlastně 7 procent :-)
Jsem pro to dokončit co rozděláno a nic nového nerozjíždět, dokud se nedjí dohromady státní finance.
Spousta vzdělaných lidí o tom píše denně, třeba pan Michl, paní Šichtařová, pan Mach, všichni vysvětlují, že opravdu už "cirkus odjel" a ty bys chtěl "posilovat" nějaké výdaje. Prachy nejsou, došly.
Ty co máme si půjčujeme, a půjčujeme si každý rok. Nevracíme a nesplácíme nic.
Brzy si začneme půjčovat jen na úroky.
Přestaňte snít o ptákovinách a škrtněte si ze slovníku slovo "výdaje".
Na tu Blanku nějak nereaguješ, nehodí se ti do krámu, že?? :D Tak raději chytáš za slovíčka. Ale budiž, v zimě to samozřejmě 2% ani jen 1% není. Už má dušička radost?
Neumíte nic jiného než Blanka.
Na každou kritiku vyhozených penĕz slyším Blanka.
Bylo by dobré, kdybyste se pokusili racionálnĕ přesvĕdčit mĕ a ostatních (podle tvého odhadu) 99% obyvatel, proč se vyplatilo investovat do svĕtelné křižovatky a příslušného cykloopatření na Michelské. Dále by bylo dobré vyčíslit přesnĕ, kolik to stálo.
Jen co se dostanu k počítači, pošlu ti další obrázek zjevné krávoviny a položím stejnou otázku. A kdybych mĕl čas, mohl bych ti každý den šoupnout jedno "cykloopatření k prdu" a mohli bychom sčítat náklady.
Ale já vím, Blanka stála 10000 x víc, podle tebe tedy máte právo na 10000 hovadin.
Zastavis okruh a auta z centra nedostanes. Dostav okruh a auta v centru muzes omezit. Jednoduche. Zarazit v teto fazi vyvoje Blanku je blbost. O stavbe zbyvajici casti okruhu nemam dostatek informaci, ale urcite by to Praze jako celku od nejake casti dopravy taky pomohlo. Jestli ho stavet na dluh, to je otazka. Ale treba dalnice na jih, ktera je v uplnych zacatcich, ta by se zarazit mela.
Kdyby stal na severu most pres Vltavu, tak nemusim pres Prahu, kdyz jedu na sever nebo vychod. Sever jsem zkousela parkrat pres Melnik, ale je to porad pomalejsi nez vystani si par front v Praze. Ale taky by to vygenerovalo novou dopravu. Znama jezdi z Dablic na letiste, sockou ji to trva hodinu a pul, kdyby existoval most, jezdila by autem.
Hlavne by to po vnejsim okruhu musely brat kamiony a ne klickovat castecne po vnitrnim. Tim by se na vnitrnim uvolnilo misto pro osobaky (jako pred casem mezi D1 a Barrandovem na Jizni spojce) a osobaky by si to prestaly zkracovat pres mesto. A kdyz by se zaroven s tim udelalo par uzkych hrdel rovnou pri vjezdu z okruhu do vnitrni Prahy, auta by mohla zustavat na P+R mimo okruh, ... treba by poklesl pocet aut v Praze doopravdy. Tech par naindukovanych na objezdu by to vice nez vynahradilo.
Ta úzká hrdla na vjezdu z D1 vznikají už 20 let samovolnĕ, stálousavební činností. Na prstech bych spočítal dny, kdy se jelo ve dvou, dnes ve 3 pruzích. Vĕtšinou je jeden zabrán nĕjakou stavbou, často svádí 6 pruhů do 3, když zase nĕco montují.
Tedy experiment z úzkým hrdlem proveden v praxi. Výsledek 13 km D1 smĕrem na Prahu úsek nejvážnĕjších dopravních nehod s cca 13 mrtvými za rok na celé D1.
Z myšlenkou úmyslného vytváření úzkých hrdel na dálnicích si nezahrávat. Nezklidňují dopravu ale zabíjí.
Kapacita parkovištĕ na Chodovĕ nebo Opatovĕ se mi zdá dostatečná, nikdy jsem nemĕl problém zaparkovat. Poplatek 20kč za den není likvidační, v centru se parkuje o dost dráž.
Jak znám strejce z venkova, ti to auto asi fakt rádi nechají zaparkované a do centra nepojedou. Odhaduji, že vĕtšina vozů co do centra jede není privátních ale jedná se o nĕjaké služební pojížďky, takže "neviditelná ruka" nefunguje, protože to nejde z vlastní kapsy.
Zavedení zóny nízkých emisí plus mýto.
V praxi to znamená, že menší firmy už "neviditelnou ruku" pocítí a státní úředníci z penĕz daňových poplatníků obnoví vozový park :-)
No není to báječný svĕt?
Ten most v Tróji staví, určitĕ by se hodil další, o kousek víš na sever. Dokonce bych vĕdĕl kde na nĕj vzít.
Udĕlat ten trójský most rozumnĕ, tsk jak se mosty mají stavĕt, tedy soustředit se na racionální a levnou konstrukci.
Dala se přednost "architektuře" a nad vltavou se klenou dva svařované oblouky, vĕc tak 3x dražší než by ta konstrukce nutnĕ být musela.
Co k tomu dodat. Aktivisté zaslepeni Blankou nĕjak zaspali.
Ten most se jistĕ dostane na nĕjakej ten žebříček minimálnĕ evropských nej.
Je snadné být unikátem, když zvolím nehospodárné řešení.
Most v Troji je celkem k nicemu, je hned vedle Barikadniku. Tedy v souvislosti s Blankou asi smysl ma, protoze odvede nektera auta, co by se uz nevesla na Barikadniky, ale domnivam se, ze se mel primarne stavet vnejsi okruh a nikoli vnitrni. U vnejsiho okruhu jde o to, ze porad neni jasne, kde povede, a nevim, jestli to vubec resi, uz rok jsem o nem nic neslysela. Mne Blanka sice pomuze a nebudu smrdet v Korunovacni a v Holesovicich, ale pri existenci severniho okruhu bych nesmrdela ani v Dejvicich a na Proseku.
Ten most v Troje byl potřeba, a další severněji by se hodil.
Dopravní expert Moos o tom nedávno psal, je to tak. Logické by bylo vystavět vnější okruh a pokud možno jej zprovoznit najednou. Bolševická koncepce 70tých let táhnout magistrálu středem města byla opravdu unikátní, a byla kritizována dopravními experty už v průběhu výstavby, jenže tehdy jako dnes, rozhodovali politici a ne odborníci. Dnes máme hotový jen čtvrtkruh, kousek od nás. Odlehčilo to část Jižní spojky, kamiony z Brna na Plzeň se netáhnou bránickým údolím. Odnesl to Spořilov, protože není dokončen další čtvrtkruh - napojení na Hradeckou a na sever. Severní část je taky snad jen takový čtvrtkruh spojení Hradecké s Teplickou. Na Suchdole mají nějaké problémy, docela efektivně tam už 20 let jakoukoliv výstavbu severní části okruhu místní občané blokují. Tedy problém severní části není v projektantech, ale prostě v občanských aktivistech, prostě nechtějí mít pod okny rodinných domků dálnici, což dokážu pochopit.
Na jihu je snad všechno už vykoupeno a schváleno, ale zase na to prý nejsou prachy, musíme koupit Gripeny, Pandury nebo něco podstatnějšího.
S těma silnicema je to jako těma cyklostezkama, pokud vedou odnikud nikam, dopravě to vůbec nepomáhá, tyhle věci chce dlěat v celku a komplexně, ale to bychom asi museli žít v jiném světě.
Než se to celé dostaví, ty starší úseky budou zralé na rekonstrukci, takže jsem si jist, že project kolem Prahy normálním okruhem, toho se já už nedočkám.
Ale nikde to není ideální, Brusel, Paříž i Londýn mají docela solidní okruhy, čtyř a víceproudé místy a přitom tam zácpy jsou naprosto běžné.
@ Jindra
Treba v Bruselu jsem si na okruhu nekolikrat nehezky postal (z Kortrijku na Bruselske letiste je to kolem dokola), ale nikde jsem tam nevidel pobliz domy, kterym by to vadilo. Jestli byly pobliz, byly velmi dobre kryty stromovim. Takze tam at si auta v kolone stoji, ne?
Včera jsem chtěl navrhnout, aby to byl v tomto tématu tvůj poslední příspěvek, protože nic jiného k Michelské říct nemáš. Zdržel jsem se s nadějí, že se třeba dozvím něco nového, ale nestalo se. Tudíž tě důrazně žádám držet se tématu, jinak tahle větev půjde do stoupy.
Proč ? i takováhle diskuse je celkem zajimavá a i docela poučná různými názory a náhledy.
Naprostý souhlas, otravné a stále se opakující příspěvky patří po nerespektované výzvě smazat.
Omlouvám se všem, že jsem se té hloupé diskuse účastnil a rozdmýchával ji.
I to bylo docela informativní
Jak to vlastne dopadlo s realizaci cykloopatreni, ktera vyplynula z "do prace na kole"? Sice sem ten dotaz tak uplne nepatri, ale nechce semi kvuli tomu zakladat nove tema. Nepamatuji si to uplne dobre, ale nepatril k tomu zprujezdneni Folimanky i nejaky legalni prujezd dal smerem k Ipaku, kde si clovek nyni muze vybrat mezi magistralou, jednosmerkou v protismeru a schody?
Na Folimanace se pracuje (stupeň rozpracovanosti neznám, už se určitě projektuje), Lublaňská bude problém (dokud nebude souhlasit Praha 2, tak nebude, a Praha 2 teď nesouhlasí. Na místě přes léto lobbovali opakovaně projektanti KCD i Auto*Mati, pro úspěšný lobbing ale potřebuješ tlačit jen jednu věc a zrovna teď se hasí příliš odvážné vize s náplavkami, takže Lublaňská pozdržena).
Řešení by každopádně znamenalo spíš zoousměrnění Lublaňské až do Rumunské, ježto vrhnout z Koubokovy cyklisty do pětiramenné křižovatky s Bělehradskou si nikdo celkem rozumně netroufá. Upravit tuto křižovatku lze, ale tuším buĎto Praha 2 nebo PČR už si vymínila v tom případě signalizovat přechod, to se zase nelíbí DPP, protože tam z mě ne zcela jasných důvodů potom nejde dobře udělat praference. Jinými slovy, k vyřešení tohohle místa by se muselo shodnout asi pět lidí s dost odlišnými názory, kteří by to možná udělali, kdyby se tam stavěla Blanka, ale rozhodně nebudou půl roku ladit noty kvůli krásnejm vočím cyklokoordinátora a kluků z Auto*Matu.
Na Prahu 5 bych se musel zeptat, v poslední době se tam ale udělaly nějaké cykloobousměrky o pár ulic výš a tak se zdají být vstřícní.
Jeszli zněl dotaz, zda pro to něco udělal Nosek, tak ano, ten už udělal dost, protože to, prosím, jak známo, slíbil. ;-)
Třetí vítězný koncept byla kampaň "cyklisto, na chodník nepatříš," na kterou se můžeme těšit někdy na jaře. O její přesné podobě se teď vede jistý koncepční spor.
Dik. Ona je ta Lublanska blba, protoze se tam vedle sebe auto a cyklista spatne vejdou skrzeva auta parkujici po obou stranach a jezdi tamtudy v nekterych casech docela dost aut na magistralu, takze chapu, ze se jim to nechce jen tak legalizovat.
Jaka vize s naplavkami?
Právě proto ta Lublaňská obsahuje dost blbě stravitelné varianty, buďto cyklisty natvrdo na chodníku, nebo parkování napůl na chodníku (což je hnus), nebo posunout obrubu, no zkrátka, žádná výhra.
Náplavka -> Prestižní pražská promenáda -> přítomnost cyklistů nežádoucí.
To uz mi prijde, ze je sirsi chodnik u magistraly a radeji nez na chodnik v Lublanske bych nahnala cyklisty na chodnik k Legerove.
A to už bych je raději v Legerce nahnal na ten ubraný pruh, třeba i za nějaké květináče, nebo tak něco ;-)
Ale fuj, kdo to tam má dýchat? Legerova a Sokolská je pro většinu alespoň trochu zdraví dbalých lidí neprůjezdná. Já osobně i před Nuselským mostem zjišťuji, která strana je návětrná.
No, na to by samozřejmě byla lepší ta Lublaňská, i pro místní obsluhu. Přitažlivost průjezdu je neporovnatelná.
I když pravda, nechat v Legerce po humanizaci autům 3 pruhy, pak solidní zelený pás a za tím chodník třeba i jen s 1,5metrovým vyhrazeným pásem cyklo, to by snad už šlo...
Musím se usmát když vidím mapku http://www.nakole.cz/blogy/brahma/476-myslite...
Tohle se opravdu zeleným pásem trávníku nevyřeší. Prostě buď to zamoření akceptueš nebo ne. Dokud po těch ulicích budou jezdit staré diesely, tak budou zamořené.
Většína toho největšího sajrajtu (PM10 a PM2,5) jde z odvalu pneumatik těžké silniční dopravy. Toho se nelze zbavit jinak než vyhnáním zejména kamionového tranzitu na vnější okruh a následně snížením intenzity IAD uvnitř.
"Většína toho největšího sajrajtu (PM10 a PM2,5) jde z odvalu pneumatik těžké silniční dopravy."
Tuto informaci mas z nejakeho pruzkumu zdroju znecisteni?
Teď nevím, jestli to byl pražský Integrovaný krajský program snižování emisí ( http://www.praha.eu/public/65/61/22/774095... ), nebo jsem to našel v publikaci Základy dopravní ekologie, kde citují výzkumy z Německa. O tom, že nejnebezpečnější látkou je patrně PM2,5 (která se přitom zatím moc neměří), vím z konzultace s Dr. Evou Rychlíkovou, specialistkou na zdravotní následky emisí (asi jeden ze tří lidí v ČR, co tomu fakt rozumí).
Nevím, kam to dát, tak snad sem:
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika...