reklama

Dost bylo rudých dědků! :-)

A těma rudejma dědkama myslím Dědu Mráze a Santu.
Tím prvním nás oblbovali do roku 1989, pak tady - naštěstí pro nás - chcípnul, ovšem záhy byl nahrazen jiným importovaným paskvilem, Santou.
Včera jsem musel služebně do terénu, jdu podle krámu - a ve výloze se kejvá takovej malej červenej vousatej dědek, v jedný ruce svíčku, ve druhý pytel s dárkama, na nose brejličky - a už sem tady! už to bude! veselme se!
Nebo: z práce jezdím podle jednoho rodinného domu před Mirošovicemi - a teď tam maj venku na fasádě zavěšený žebřík a po něm leze do okna o trochu větší magor v červeným mundůru než ten z výlohy, na zádech pytel, na hlavě čepici s bambulí...
A co mě taky nadzdvihlo - když tenhle týden ve zprávách na TV hlasatelka prohlásila, že „v noci přivezl AMERICKÝ TRUCK vánoční strom na Staroměstské náměstí v Praze“... no ještě že tu ten americký truck máme! Jinak by se to tam asi neslo na zádech...
Co vede ty zaprodance k tomu, že sem na Vánoce pořád cpou toho rudýho zmetka? Copak se do těch výloh nedaj dát jesličky s Ježíškem? :-)

[ Zpět ]
Datum: 30.11.2012
Autor: Airline
  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

         

    To bud rad, ze nejsi z Ostravy: "Ostravu čeká výjimečná návštěva, vedení Moravskoslezského kraje totiž oficiálně přivítá ruského Dědu Mráze."

    http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_zprava...

    [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2012
    Autor: lucierut
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

           

      A kurva! Tak nechcípnul!

      [ Zpět ]
      Datum: 30.11.2012
      Autor: Zden42
      Hodnocení: +11 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

         

    Děduška Maróz jolku nam priňós...

    Taky mě ti dva přiožralí frustráti serou. U nás doma vždycky dárky na Vánoce nosil Ježíšek. Jenže chtěj po polonahém batoleti aby ti prodalo tolik zbytečných krámů, které chtějí obchodníci prodat. Vánoce jsou svátky Konzumu a tak vyměníme děcko za dva tlusté byznysmeny.
    Ruský dědek u nás už doufám chcípnul na úbytě, ale ten americký zoofil s tu roztahuje s čím dál větším úspěchem.

    Tradice jdou holt do řiti.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2012
    Autor: Zden42
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

           

      My jsem si u nás řekli, že letos naposled budou pod stromečkem dárky. Pokud nejsou malé děti, tak v tom už nějak nevidíme smysl Vánoc :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 30.11.2012
      Autor: Airline
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

             

        Taky ženě nekoupím rudého Jaguára, který se jí velmi líbí. Ona mi zase nekoupí domek na Krétě, který by se líbil mě. Ale pro mě malé dárečky pod stromečkem prostě k Vánocům patří a vytváří tu pěknou atmosfétu. Stejně jako poslouchání koled (nejraději máme ty od Ozzyho Osbourna), ryba se salátem, stromeček a panák dobré whisky.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2012
        Autor: Zden42
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

               

          Chtel jsem si jeste trochu zalitat, ale neni k mani.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2012
          Autor: abernathy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

               

          Koledy od Ozzyho ? Kde , co ???

          [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2012
          Autor: highlander
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                 

            No, máme rádi Ozzyho a tak si ho na Vánoce pouštíme. A protože jsou Vánoce tak pro nás jsou to koledy. No řekni, třeba taková Mama I´m coming home je vyloženě vánoční.
            Popřípadě u nás koledují Led Zeppelin se Stairway to heaven.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2012
            Autor: Zden42
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                   

              V tom případě jsou mými koledami Este Allgemeine Verunsicherung, konkrétně stařičké CD "Geld oder Leben". Vždy si tím kompenzuji přebytek vánoční muziky.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.11.2012
              Autor: petrp
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                   

              já si o vánočním čase začnu vždycky pouštět vánoční písničky od rockovejch kapel.

              Třeba rolničky od Skid Row:
              https://www.youtube.com/watch?v=hQjINiDA1n0

              mám celý album podobnejch předělávek od různejch kapel, ale je fakt, že ne všechno s mi líbí.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.11.2012
              Autor: Jurimír
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                     

                Ja si letos asi pustim plyn.

                [ Zpět ]
                Datum: 30.11.2012
                Autor: abernathy
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                       

                  když to syčení je takový monotónní... :-(

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.11.2012
                  Autor: Jurimír
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                         

                    Třeba ho prožene přes varhany, nebo alespoň harmonium...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.11.2012
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                       

                  Taky ho občas pustím /biometan/ :-), tož Šťastné a veselé.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.11.2012
                  Autor: vladaza
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                   

              https://www.youtube.com/watch?v=yN4Uu0OlmTg

              [ Zpět ]
              Datum: 30.11.2012
              Autor: john
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                 

            Taky jsem začal pátrat v paměti, co mi u Ozzyho uniklo.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2012
            Autor: john
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

             

        My dárky zrušili už letos a řeknu ti, to je taková úúúúleva :o)))
        A co jsem zjsitila - není žádný shon s dárkama, tak se tak nějak mnohem víc těšíme na štědrovečerní večeři.

        A ti dva v červeném, ti klidně mohou přijít. Potřebuji někoho na vánoční úklid :o)))

        [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2012
        Autor: radka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

               

          Delas ucet bez hostinskyho, pockej na vanoce. Treba budes jedina, kdo nic nekoupil.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2012
          Autor: abernathy
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

               

          Ja zrusila predvanocni uklid a reknu Ti, ze to je uleva a uspora casu mnohem vetsi. :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2012
          Autor: lucierut
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                 

            Já zrušil úklid a řeknu Ti, že to je úleva a úspora času ještě mnohem větší... Pravda, akorát si člověk nesmí všímat toho bordelu kolem... Ale zatím je to v pohodě, stále ještě jde přes okna rozpoznat den a noc... :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2012
            Autor: hekynen
            Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                   

              Na okna kašlu. Před čtyřma rokama jsem dávali nový, tak co bych je myla :o)))

              [ Zpět ]
              Datum: 30.11.2012
              Autor: radka
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                 

            Jednou jsem konsternoval tchyni. Ptala se Nebesky, kdy zacne uklizet a ja drze prohodil, ze kdo uklizi prubezne, nemusi se pred svatkama honit. Melo to obrovskej uspech.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2012
            Autor: abernathy
            Hodnocení: +9 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                 

            Taky jsem ho chtěla zrušit, ale předevčírem jsem se omylem podívala za sklo skříně v pokoji a nějaká bestie pohnula skleničkou :o)))

            Navíc lavice v kuchyni se nějak neplánovaně stala odkládacím prostorem a už přestávám mít přehled o tom, co je ve spodních vrstvách :o)))

            [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2012
            Autor: radka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                   

              Což je výhoda. Po čase odebereš spodní vrstvu a rovnou ji odneseš do popelnice a máš o nějaké krámy doma míň. Protože je jasné, že to nikdo nepotřeboval.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.11.2012
              Autor: petrp
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                     

                Já nechci odebírat jen spodní vrstvu, já chci odebrat všechny, protože už si nemáme kam sednout :o)))

                [ Zpět ]
                Datum: 30.11.2012
                Autor: radka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                   

              Pohnula sklenickou! Nam sklenicky nejak ubejvaji, uz si toho ani nevsimame. Driv si u nas mohlo najednou pripit 137 hostu, ted sotva sezeneme ctyri sklenicky stejny. A presto zijeme.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.11.2012
              Autor: abernathy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

         

    To už zase nastala doba Dědů Santusáků? Ach jo, to mi zase v práci začne další kolo blázince...

    [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2012
    Autor: hekynen
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

         

    Vlastne me napada, ze jsem si jeste moc reklamy na vanoce nevsimla. Na televizi nekoukam, nakupovat chodim jen potraviny, po ulicich jezdim na kole, takze nemam cas koukat do vyloh, tak snad leda, ze jsou svetylka na lampach a domech, coz mi nevadi a obcas to ani neni nevkusne.

    A v sobotu si jdu zazpivat gregoriansky choral na nespory pred prvni nedeli adventni, tam asi zadneho rudeho dedka taky nepotkam.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2012
    Autor: lucierut
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

           

      Já si toho všiml díky "Las Vegas" (jak to velmi příhodně nazvala moje žena) na balkonu vedlejšího paneláku... :) No, teď už žádné Las Vegas z okna nevidím, po jsem se opět přesunul na jih...

      [ Zpět ]
      Datum: 30.11.2012
      Autor: hekynen
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

         

    Tak děda Mráz mi nějak nikdy nevadil. Ale ten emerickej výmysl, ten mě teda prudí. Přijde mi tak nějak vlezlej.

    Jen tě prosím, v tom návalu odporu, neruš mi vánoční pohádky!!! :o)))
    Bez Mrazíka a Třech oříšků to nejsou žádný Vánoce :o)))

    [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2012
    Autor: radka
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

         

    A jak souvisi "AMERICKÝ TRUCK" s dedky? 8-o

    Mimochodem, nakladaky ze statu proste vypadaji reprezentativneji, nez ty z Ruska, ne?

    [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2012
    Autor: Murphy
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

           

      Nemít rád vše americké je IN

      [ Zpět ]
      Datum: 30.11.2012
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

           

      http://www.coca-colacompany.com/stories/coke...

      https://www.google.com/search?q=coca+cola+truck...

      [ Zpět ]
      Datum: 30.11.2012
      Autor: Hrabosh
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

             

        A ten strom privezl cerveny truck s napisem CocaCola (coz porad neevokuje Santu)? Nebo na nem sedel Santa? Asociace pres CocaColu mi nesedi. To by nekomu mohly vadit i ksiltovky, protoze i ty muzou mit napis CocaCola.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.12.2012
        Autor: Murphy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

               

          V trucku sedel muj kamarad, ktery ten strom vezl, byla jsem s nim vcera na kave a jako Santa nevypadal.

          [ Zpět ]
          Datum: 01.12.2012
          Autor: lucierut
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

         

    Já už 14 dní piju nějaký vánoční nápoj, sice je prý lepší s vodkou, ale zase tak bohatý nejsem... Chlapíky v červeném tu mají všude... Světýlka, svíčičky a hromady kravin...
    Problém Ježíška je v tom, že se špatně zobrazuje, prostě nikdo neví, jak vypadá :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2012
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

           

      Nepiješ ty náhodou Glöck?!?
      Hele, Švédové to ještě pijí tak, že si do do hrnku s tímhle teplým nápojem ještě sypou podle chuti rozinky nebo mandle.
      S mandlema mi to obzvláště chutnalo.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.11.2012
      Autor: radka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

             

        Glock mám slíbenej, tak uvidíme... V obchodě to koupíš, ale bez alkoholu... Oni jsou ti švédi stejně zvláštní... Teď na netu psali, jaké mají stravovací návyky v jednotlivých zemích a tam byla rodina, co prý dovolí sladké jen v sobotu... To bych chtěl vidět, k čemu jsou potom ty hromady sladkýho úplně v každém krámě a váží to na kila...

        [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2012
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

               

          V obchodech jsou nějaké máloalkoholické nápoje a mám pocit, že Glöck patří mezi ně. On se dělá v alkohol i nealkohol verzi. Ale fakt nevím, zda ten alkoholový není náhodou jen ve Skobulage (v těch alkoholových obchodech).

          Ten článek jsem také viděla docela jsem se tomu titulku zasmála. To bych chtěla vidět.
          Co vím, tak děti jedí sladké dost - ale hodně tam frčí ty "slané" bonbóny.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2012
          Autor: radka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

               

          Nasla jsem nejakou verzi receptu na glögg, vypada to jako rozsirena verze svaraku, to by mohlo byt ono? Vypada to zajimave, asi to vyzkousim.

          http://goscandinavia.about.com/od...

          [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2012
          Autor: lucierut
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                 

            Taky se prodavala bowle v plechovkach, necelej pullitrak. Byla dost ucinna, ale druhej den nepomahal ani Alka Seltzer.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2012
            Autor: abernathy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                 

            Jj, je to taková obměna svařáku. Jen se tam dává o něco víc koření než hřebíček a skořice.
            A koukám, že tady doporučují podávat i se sekanými fíky.
            Ono je v podstatě na fantazii a chuti každého, co si pak do toho vína přidá.

            Jinak Glöck se prodává i tady - mají ho v Ikee a viděla jsem ho i v jiných řetězcích. Tady se prodává jak v alkoholové, tak i v nealkoholové formě.

            Jednou jsme ve Švédsku trávili Vánoce a Glöck se tam pil odpoledne. Rodina se sešla a Glöck se podával ve skleněné nádobě, pod kterou hořel plamínek, takže nápoj byl stále teplý.
            Byl to takový příjemný úvod Štědrého večera.

            [ Zpět ]
            Datum: 01.12.2012
            Autor: radka
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

           

      Ale ví!

      https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen...

      [ Zpět ]
      Datum: 30.11.2012
      Autor: Zden42
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

         

    Kdybys dal do výlohy jesličky s Ježíškem, třeba bys sis musel uvědomit, že čas předvánoční není čas vyřvávání reklam, ale čas ztišení. A to není nic pro business.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2012
    Autor: petrp
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

           

      Tam ale hýkal oslíček, bečela ovečka a bučela kravička...
      Nehledě na to, že by se zdvojnásobil halas koled, které by simulovali příchod koledníků.

      Tohle také nevidím jako řešení.

      V tomto ročním období občas závidím Arabici :o)))

      [ Zpět ]
      Datum: 30.11.2012
      Autor: radka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

             

        Koledy nemají vlastně v předvánoční době co dělat. Po Vánocích je na ně dost času.

        Tady naštěstí v žádném obchodě ve vsi něco takového jako pořvávání koled nemáme. Jediná předvánoční změna je to, že zelinář má pro stálé zákazníky připravenou skleničku teplého Christkindl Gluhwein.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2012
        Autor: petrp
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

               

          Myslíš takovou koledu?
          http://www.youtube.com/watch?v=ZLyX6rEyT18

          :)

          [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2012
          Autor: hekynen
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

               

          Jenze adventni pisne nejsou tak roztomile, vetsinou jsou prilis nabozenske, vazne a neobsahuji to miminko a v case koled od 25.12. do 8.1. jsou uz pro vetsinu lidi vanoce pase.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2012
          Autor: lucierut
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                 

            Bodejť by adventní písně nebyly vážné, když je vlastně půst. Co se dá dělat, Vánoce jsou náboženský svátek. ;-)

            [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2012
            Autor: petrp
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

         

    Tak trochu k tématu:
    http://vybezek.eu/magaz%C3%ADn/item/802-v%C3...

    Za zmínku stojí věta:
    "Dříve se vánoční stromečky a jiné symboly Vánoc objevovaly předčasně jen ojediněle, proto překvapení z ozdobeného stromu nebylo hrané."

    [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2012
    Autor: petrp
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

         

    Myslím, že za to ti "dědkové" vlastně ani nemohou.

    Mě spíš vadí, že se v naší pokrokové evropě šíří podivné snahy zamezit oslavy Vánoc v jejich místně tradičním duchu.
    Těch zpráv které západní město nepostaví Vánoční strom nebo ho urputně nazývají tu svátečním tu oslavným , nepovolí církevním představitelům spolupracovat při Adventu se školou, postavit jesličky venku před kostelem, o školách kde se nesmí zapět vánoční písně, protože by to někoho mohlo urazit.
    Ve švédsku se musel ministr školství veřejně zeptat co je vlastně špatného na písni Svatá noc po té co se Národní Vzdělávací Agentura (Skolverket) prohlásila tuto neuvěřitelnou větu :
    Švédské školy mohou během Adventu zajít s dětmi do kostela,spolupracovat s církví ale vše musí být strikně nenábožensky zaměřené a bez náboženských symbolů ...

    Jinými slovy, Bůh není vítán na oslavách Adventu a ten pán na kříži, jé ten tu vlastně neměl být a kostel je jen takový místo ...

    [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2012
    Autor: újezďák
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

         

    Tak konec nerudných dědků! Pro dnes prostě KONČÍM s programováním, už vidím zajíce řídit.

    Který debil zase vymyslel "novinku", že faktury posílané e-mailem musí být v PDF/A a musí být elektronicky podepsány certifikátem vydaný "důvěryhodnou" autoritou a hlavně musí být s časovým razítkem; vše je pochopitelně placené a taknějak povinně "doporučené" přes služby České pošty (ano ano, aneb slavné datové schránky).

    Takže PPP - papu, pivo, postel...

    [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2012
    Autor: hekynen
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

           

      Máš programovat pořádný vĕci a ne dĕlat posluhu účetním :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 30.11.2012
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

             

        Účetním by to asi bylo taky taknějak u brusele; ale STÁT to chce...

        [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2012
        Autor: hekynen
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

               

          Není to jen tím, že stát chce. Lidé k tomu dávají podněty rozličnými podvody.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2012
          Autor: 0iIi0
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                 

            Ale pyču s ryžu... Jen další z vopruzů státního ouřady... Jaký je rozdíl, když to vytisknu na papír a pošlu to poštou oproti pošlu to jako "obrázek"/PDF e-majlem?

            [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2012
            Autor: hekynen
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                   

              Rozdil by byl, kdybys tu papirovou verzi podepsal. Navic pri trose snahy a nezabezpecene mailove komunikaci muze odchytit dulezite udaje a poslat podvrzenou fakturu misto Tebe se svym cislem uctu nekdo jiny, ale ja o zadnem takovem pripadu nevim.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.11.2012
              Autor: lucierut
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                     

                Faktura nemusí být podepsána. Za sebe můžu říct, že neplatím (skoro) ani to, co musím; natožpak něco, co mi někdo podstrčí... :-))

                [ Zpět ]
                Datum: 30.11.2012
                Autor: hekynen
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                       

                  Anglánům stačí nepodepsaná, žádný elektronický podpisy, prostĕ pošlu mailem a funguje to.

                  Je to vĕcí uvnitř jejich firmy, to že je faktura v pořádku a má být proplacena parafuje můj nadšéf. Když se jedná o nĕjaké zmĕny, třeba přihodím cestovné, musí to být projednáno a parafnuto finančním direktorem.

                  Ten hlídá každou penny.
                  Státu do toho je přeci prd.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.12.2012
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                         

                    U anglánů platí aj čestný slovo. Oni tam třeba nemaj notáře, potvrdit podpis může každej občan. Se kdysi dost divili, nač potřebuje ségra nějaký razítko na plnou moc do Česka, nemohli pochopit, proč by to jako neměl bejt její platnej podpis, a prej jestli tam musí být nějaké razítko, tak že to jí tam klidně dá paní v kanceáři na universitě :))
                    Prostě nemohli pochopit, k čemu je notář a ověřování podpisu... Musel to nechat ověřit na českém velvyslnectví, když teda nechtěla jet do Česka k notářovi.
                    Jinej kraj, jinej mrav.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.12.2012
                    Autor: bara2
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                           

                      Prý se tam dřív získal řidičák tak, že nějaká důvěryhodná osoba (třeba kněz) napsal prohlášení, že ten člověk umí jezdit. Ale nevím, není-li to jen legenda.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.12.2012
                      Autor: petrp
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                           

                      Zvláštní. A já zrovna nedávno zažil opačné "papírování", když jsem potřeboval u LLoydsTSB (banka) změnit adresu bydliště. Ověřenou kopii pasu (razidlo - notář). Ověření, že tam, kde bydlím, skutečně bydlím (přeloženo do AJ s razítkem). Vyplnit formulář na třech A4.

                      Naopak. Já v UK narazil na šílené papírování (na každou pitomost tam mají papír a razítko). Už jen založení bankovního účtu je někdy dost zdlouhavé a je potřeba dost papírů (ověření, že bydlíš, že pracuješ, že že...). A navíc je tam strašný problém, že furt něco ztrácí, takže kde co musím posílat 2x:-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.12.2012
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                             

                        Založení účtu v UK je opruz a nerezidenti mají smůlu, účet jim nezaloží. Mají docela fest regule proti praní peněz.

                        Naopak, založit v UK sro, tedy LTD je naprostá brnkačka.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.12.2012
                        Autor: Jindra8526
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                               

                          Já s tebou dost často nesouhlasím, ale tady jo:-)

                          Účet ti založí, ale je s tím strašné papírování a dokazování všeho možného i nemožného. Pokud jsi tam, je to snadnější, ale i tak je to na palici.

                          Založit LTD je brnkačka. V podstatě ten, kdo chce "podnikat" to tam má snadné. Řekni, co budeš dělat, přidělíme ti strejce, který bude mít nad tebou dozor (pomáhá, radí,...) a podnikej. Ne jak u nás, kde se začínajícím podnikatelům hází jen větve pod nohy.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 01.12.2012
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                 

                            Tak nevím, jak je to s větvemi pod nohy začínajících podnikatelů - ale s.r.o. si tu cizinec založí klidně i bez strejce.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 01.12.2012
                            Autor: Ifča
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                   

                              Já to myslel celkově.
                              Pokud chci v ČR začít podnikat (chtěl jsem), tak je to na palici. Furt někde něco, furt nějaký papír, furt blbě nevyspalá ouřednice, furt sliby a akce žádná. Támhle něco, tady něco. Nehledě na to...chtěl jsem podnikat v oboru, který není volnou živností a já bych na to ŽL nedostal. Takže další starosti...

                              Když máš v UK chuť, nápad, energii...stačí zajít na ouřad, dostaneš štempl, ouředníka (je to spíš poradce) a je hotovo.

                              Navíc tam mají pro začínající podnikatele různé programy, které opravdu fungují a pomáhají. Ne jak v ČR...Když jsem byl jeden čas na pracáku, tak všude tam viselo, že pomohou začínajícím podnikatelům. I finančně. Když jsem se na to ptal, tak se mi jen vysmáli...

                              Mě to v ČR odradilo. Dost uvažuji, že si vše vyřídím právě v UK.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 01.12.2012
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                     

                                Můj známý chtěl před po VŠ nastoupit do nějaké malé firmy. A vymysleli, že by mohli dostat od pracáku nějakou dotaci na vytvoření prac. místa pro vysokoškoláka. Tak sepsali na půl roku program odborného růstu a já nevím co ještě, předhodili to pracáku v naději, že dostanou nějakých 60.000. No a pracák zjistil, že ten známý už v té firmě byl na brigádě aby si to okoukl. Takže dostali prd - prý praxi nepotřebuje - a ještě na ně bylo pohlíženo, že chtěli okrást stát.

                                On tedy vůbec má stát k VŠ divný přístup. Např. věnovat se 100% studiu se nevyplácí, člověk nemá odpracováno a tím nemá nárok na podporu.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 01.12.2012
                                Autor: petrp
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                     

                                Kvúli tomu ani nemusíš zvednout zadek z ČR, vyřídíš to po netu.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 02.12.2012
                                Autor: Jindra8526
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                   

                              Rozdíl mezi 200 litry a 1 librou je ponĕkud zásadní, :-)

                              Ten proces co u nás trval týdny, v UK trval hodiny, ovšem mám už zastaralé informace, třeba se to už zlepšilo.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 02.12.2012
                              Autor: Jindra8526
                              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                     

                                Ale jo, společnost se dá založit už poměrně rychle a poplatky taky nejsou nijak zásadní.
                                Těch 200 litrů není platba za založení, to je povinnný počáteční kapitál. Pokud ho člověk nechce vkládat, pak musí zvolit některou z forem podnikání "s ručením neomezeným". Britské zákony neznám, ale přišlo by mi trochu nelogické, aby v jejich verzi "omezené ručení" bylo totéž jako "nulové ručení".

                                [ Zpět ]
                                Datum: 02.12.2012
                                Autor: Ifča
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                       

                                  Jen si dovolím poopravit - ne nějakou formu podnikání "s ručením omezeným", ale nějakou formu společnosti k podnikání, tj. "osobní" nebo "kapitálovou".
                                  s.r.o. je jeden jediný typ společnosti a patří do kapitálových společností společně s a.s.
                                  Do osobních pak patří V.O.S. a k.s. je kombinovaná společnost. Trošku specifikou jsou družstva.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 02.12.2012
                                  Autor: radka
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                         

                                    Ne že bys neměla pravdu, ale nějak to vůbec nenavazuje na to, o čem se vedl hovor. :-)))

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 02.12.2012
                                    Autor: Ifča
                                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                           

                                      Je, pardon, až teď vidím, že jsi psala "s ručením NEomezeným" - já četla "...pak musí zvolit některou z forem podnikání "s ručením Omezeným", což nedávalo smysl.
                                      Proto ta reakce.

                                      Měla jsem nějak vykoukané oči a ikdyž jsem si to četla několikrát, tak jsem to prostě četla blbě.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 02.12.2012
                                      Autor: radka
                                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                       

                                  Počáteční vklad byl opravdu 1 libra (zřejmě pozůstatek z dob, kdy libra měla významější cenu).

                                  Běžné LTD ručí do výše 100 liber, ale nemusíš je nikde skládat, ukazovat a tedy ani mít.

                                  Tedy údaje zase asi 12 let staré, nevím jestli se něco nezměnilo.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 02.12.2012
                                  Autor: Jindra8526
                                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                         

                                    1000 liber, nula mi utekla v rychlopsaní

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 02.12.2012
                                    Autor: Jindra8526
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                           

                                      Ručí LTD nebo jeho společníci?
                                      LTD snad nemůže ručit penězi, které nemá...

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 02.12.2012
                                      Autor: Ifča
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                             

                                        Ručit se snad dá i tím, co není momentálně "na prkně". Ručené se dá i splácet, ale v tomhle případě do omezené výše. Zdejší sro. taky nemívá vklad v penězích někde na účtě, ale třeba ve formě strojů, které ztrácí hodnotu. Chápu tu cifru jen jako hraniční, ne jako něco, pro co se kdyžtak hned sáhne.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 02.12.2012
                                        Autor: ronda
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                               

                                          Jasně, ale přijde mi to jako rozpor.
                                          U nás ručí s.r.o. VEŠKERÝM svým majetkem. To "omezení" ručení se vztahuje jen na společníka. Ručí tím, co vložil (evt. měl vložit) do základního kapitálu, nic víc, po něm nelze požadovat. (Odpovědost jednatele teď pomíjím.)
                                          Jestli mezitím s.r.o. narostlo, ručí vším, co má... jestli ten počáteční kapitál prohospodařilo, neručí ničím.
                                          Zatímco u té údajné britské verze LTD nemusí mít peníze, společník nemusí mít žádné peníze - a přesto je tam ručení fixní částkou. Je-li to ručení společníka, pak to chápu. Založil si společnost a i když po něm na začátku nikdo nic nechtěl, musí pořád počítat s tím, že kdyby něco, tu tisícovku bude muset někde sehnat. Zatímco jako ručení společnosti by to nemělo logiku. Jestli tu tisícovku na začátku neměla, ani nijak svou činností nevydělala - tak ji prostě NEMÁ.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 02.12.2012
                                          Autor: Ifča
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                               

                                          Nejlepší bude, když si to přečteš:
                                          http://www.bytestart.co.uk/set-up-limited...

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 02.12.2012
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                               

                                          Teď koukám, že už ani Secretary není od roku 2006 potřeba, říkám, mám zastaralé informace.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 02.12.2012
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                             

                                        Pochopitelně může.
                                        Ručí jednotliví společníci, nikoliv firma, za tu jedná jednatel, ten ovšem vůbec nemusí být společníkem, ovšem musí být zaměstnancem firmy, tedy závislá činnost.

                                        Náš rejstříkový soud chtěl potvrzení od banky, že peníze jsou deponovány, ovšem ty musí být deponovány jen v okamžiku založení, pak si je lze převést do běžného firemního provozu. Takhle to bylo, já zakládal když to bylo ještě 100 tisíc.

                                        Angličané potzvrzení o ručení nepožadují, sro musí ovšem mít minimálně dvě osoby (práv.) (ne jako u nás sám se sebou s r o). Jednou z nich je Director a druhým Secretary.

                                        Toho asi Michal myslel tím strejcem. Ono to není přesně tak jak píše, vláda Jejího Veličenstva ti žádného strejce nepřidělí, ale existuje řada firem, která se zabývá zakládáním firem, a ty ti za úplatu dodají právě toho Secretary.

                                        Je to dost jinak, ale jednoduché a srozumitelné.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 02.12.2012
                                        Autor: Jindra8526
                                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                               

                                          Ano, to jsem právě myslela. Že půjde o ručení společníků, nikoli LTD. Pak je to celkem srozumitelné a jasné.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 02.12.2012
                                          Autor: Ifča
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                         

                                    Když jsem se o to zajímal (cca 3 roky zpět), tak to ještě stále jedna libra byla.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 02.12.2012
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                     

                                Sročko jsme zakládali loni, nezlepšilo se to...

                                [ Zpět ]
                                Datum: 02.12.2012
                                Autor: hekynen
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                       

                  Ještĕ zajímavá vĕc je, že občas prachy při převodu zabloudí. Stávat by se to nemĕlo, ale tak jednou za dva roky se stane, že bloudí bankovním systémem, i když čísla účtů, ibany a swifty v cajku. Clearingové banky to blbĕ vyclearujou či co, nĕkdo se překlepne v čísle a už to frčí.

                  Z mého konce nic dohledat nejde, musí to prošťouchnout odesílatel. Vĕtšinou když podá formální dotaz vĕci se pohnou správným smĕrem.

                  Človĕk by řek, že v tomhle by se chyby stávat nemĕly, ale stávají se.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.12.2012
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                         

                    Ono to vypadá jako občas, ale ta chybovost je naprosto minimální.
                    Na ten počet transakcí, které clearingy protečou je to neskutečně malé číslo :)

                    Když jsem se kolem toho smýkl v ČNB tak to bylo víc než milion transakcí za den, možná dnes už 1,5 milionu ? Nevím to přesně ale byl jsem tam na školení někdy v roce 2002..

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.12.2012
                    Autor: újezďák
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

               

          nemělo by se brát tolik viágry :)

          [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2012
          Autor: újezďák
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

           

      Nechci ti do toho kecat, ale mezi pivem a postelí by jsi se měl ještě vyčúrat :o)))

      [ Zpět ]
      Datum: 30.11.2012
      Autor: radka
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

             

        Jo, potvrzuji, chtělo to... Ale jako správný hospodář jsem to donesl až dom... :-))

        [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2012
        Autor: hekynen
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

           

      Co ja vim, tak elektronicka faktura plati i bez toho, ale mozna to muze vyzadovat nejaka konkretni instituce.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.11.2012
      Autor: lucierut
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

             

        Pokud si to PDF příjemce vytiskne a "založí", tak žádná taková šaškárna není potřeba (je to stejné, jako když to vytiskneš ty a pošleš jim to poštou, akorát tebe to nestojí nic). Nicméně, pokud to příjemce chce uchovávat JEN v elektronické podobě (zákon to umožňuje), tak ta spartakiáda je prej potřeba. Finanční úřad by tu fakturu jen v "počítači" MĚL uznat; ale kdo tomu věří, ať tam běží... Prostě, vitajtě v Kocórkově...

        [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2012
        Autor: hekynen
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

               

          To vymyslel nejaky inteligent. Oc je podle nej vytistena faktura lepsi nez elektronicka? Ja se se vsemi dohodla, ze staci obycejna elektronicka forma, a nikdo zatim neprotestoval. Jen tak mimochodem, jak dlouho zpetne musi firma uchovavat ucetnictvi? Budou ty faktury prepodepisovat pred expiraci certifikatu?

          [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2012
          Autor: lucierut
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                 

            Deset let.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2012
            Autor: hekynen
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                   

              Tak to jim ty certifikaty k overeni podpisu vyexpiruji driv.

              [ Zpět ]
              Datum: 01.12.2012
              Autor: lucierut
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                     

                To mne samozřejmě okamžitě napadlo taky. Ale to už (naštěstí) není náš problém... ;-)

                [ Zpět ]
                Datum: 01.12.2012
                Autor: hekynen
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                 

            vzdyt to heky píse, pokud jsi se se vsemi dohodla a oni si to vytisknou, tak se nic nedeje. problem nastava jen kdyz to chteji uchovavat jen v el. podobe.

            [ Zpět ]
            Datum: 01.12.2012
            Autor: petrp
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                   

              Já myslim, že jednou z náležitostí daňového dokladu je podpis a razítko. Nestačí si to vytisknout na tiskárně, to musí vytisknout ten, co to fakturuje, oštemplovat, podepsat a poslat. To by si mohl každej v nějakým editoru vyrobit faktur (pro zápočet do nákladů) hafo.
              Pokud doklad archivuješ papírově musí mít všechny náležitosti, dnes ho můžeš archivovat i v elektronické podobě, ovšem též se všemi náležitostmi.
              Osobně si myslím, že archovovat na papíře je pohodlnější, strčíš šanon do skříně a za pár let s tím zatopíš. V el.podobě to musíš celou tu dobu někde zálohovat a starat se o to, minimálně se starat o techniku, která to z toho media dokáže přečíst, spíš bys to měl občas překopírovat a vůbec držet na několika úložištích, kdybys některé nepřečet... Ale každopádně se s tím dá lépe podvádět, u papíru to byl akorát požár nebo povodeň, s el.podobou se daj dělat jiný zázraky :)

              [ Zpět ]
              Datum: 01.12.2012
              Autor: bara2
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                     

                Myslíš si to nejspíš špatně. Podívej se na libovolnou fakturu od O2, plynáren, vodáren, ... Nic takového jako podpis a razítko tam nenajdeš.
                Leda, že by povinnost s razítkem platila jen do určité velikosti firmy.

                [ Zpět ]
                Datum: 01.12.2012
                Autor: petrp
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                     

                Razítko ani podpis nepatří mezi základní náležitosti daňového dokladu.

                A pokud to máš v PDF/A, tak s tím žádné "zázraky" neuděláš, ten formát je proti editaci chráněný...

                [ Zpět ]
                Datum: 01.12.2012
                Autor: hekynen
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                     

                Tak při dnešní úrovni techniky si v editoru každý vyrobí libovolný počet faktur i s tím podpisem a razítkem - a bez chemického rozboru to nikdo od originálu nepozná.

                [ Zpět ]
                Datum: 01.12.2012
                Autor: Ifča
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                       

                  On je nakonec stejně podstatnej až bankovní výpis, faktura je jen doklad za co ty peníze byly, ale jako účetní doklad má mít určité náležitosti. Nevím, co dnes tolerují a hlavně jak komu, mi je to celkem šumák, se za faktury, co platím, nikomu nezpovídám a na výši mejch daní nemaj vůbec žádnej vliv.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.12.2012
                  Autor: bara2
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                   

              Pokud to ale chtějí uchovávat JEN v elektronické podobě, tak nejspíš formát .pdf na to nebude stačit. Alespoň neznám účetní software, který by uměl pdf fakturu natáhnout a zpracovat. Tam to stejně musí vzít do ruky účetní a čísla z toho ručně přeťukat. A mám-li pdf fakturu opravdu uchovánu, vyrobit z ní neelektronický doklad vytisknutím mohu kdykoli.
              Nabeton si jistá nejsem, ale z hlediska praktické aplikace mi přijde, že dodávat pdf fakturám další atributy, které musí splňovat elektronický doklad, když stejně elektronickým dokladem nikdy nebudou (maximálně elektronicky zpracovaným obrázkem "papírového" dokladu), je zbytečné.

              [ Zpět ]
              Datum: 01.12.2012
              Autor: Ifča
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                     

                Mne to taky přijde jako blbost, ale když to chtějí mít... V PDF to nestačí, musí to být formát PDF/A, plus k tomu ta "šaškárna" (podpis a časové razítko). Ale stejně si to dle mého to PDF u příjemce z 99% vytisknou, aby se jim to lepčí překlepávalo do jejich účetnictví...
                Nemluvě už o takové "detailu", že ten doklad se má uchovávat 10 let, ale razítko i podpis expiruje po dvou (nebo kolikatože)...

                [ Zpět ]
                Datum: 01.12.2012
                Autor: hekynen
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                   

              Tak jsem se tedy podivala, co o tom rika legislativa, a je to slozitejsi, pro danovy doklad posilany elektronicky dle zakona o DPH potrebujes elektronicky podpis (nebo znacku), pokud neodecitas DPH, nepotrebujes elektronicky podpis, pro ucetni doklad take ne, tam je potreba podpis toho, kdo to zauctovava.

              http://www.podnikatel.cz/clanky/elektronicka...

              [ Zpět ]
              Datum: 01.12.2012
              Autor: lucierut
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                     

                Pořád (naštěstí!) zbývá ta možnost si ono PDF prostě jednoduše vytisknout a založit jako papír; a je po "problému"... :)

                [ Zpět ]
                Datum: 01.12.2012
                Autor: hekynen
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                       

                  Neumis cist? Pro pouziti jako danovy doklad dle zakona o DPH nikoli.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.12.2012
                  Autor: lucierut
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                         

                    Jaký je prosím rozdíl, když fakturu vytisknu, dám do obálky, pošlu poštou, příjemce papír vezme a zpracuje oproti fakturu vytisknu do PDF, pošlu e-mailem, vytiskne si to příjemce, vezme papír a zpracuje?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.12.2012
                    Autor: hekynen
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                           

                      Ptej se autora zakona o DPH, v zakonech bohuzel nema smysl hledat logiku.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.12.2012
                      Autor: lucierut
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                           

                      Rozdíl je v poštovném :o)))

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.12.2012
                      Autor: radka
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                         

                    Abychom se nedostali do konfliktu se zákonem (finančním úřadem), je třeba při fakturaci postupovat následujícím způsobem:

                    A. Jestliže zasíláme fakturu emailem v PDF souboru neoznačeném digitálním (elektronickým) podpisem (elektronická faktura zaslaná emailem nemusí být označena digitálním podpisem), má příjemce dvě možnosti, jak fakturu zpracovat a uchovat. A1. Buďto si fakturu vytiskne, opatří jí podpisem osoby, která fakturu zaúčtovala a v papírové podobě uloží do archívu nebo A2. Fakturu ponechá v elektronické podobě (PDF, obrázek PNG, JPG), soubor však označí digitálním podpisem a uloží do elektronického archivačního systému.

                    B. Jestliže emailem zašleme fakturu v PDF souboru podepsaném (elektronickým) digitálním podpisem, má příjemce opět dvě možnosti, jak s fakturou naloží. B1. Fakturu si vytiskne, opatří podpisem a uloží v papírové podobě nebo B2. Fakturu opatřenou vaším digitálním podpisem rovnou uloží do svého elektronického archivačního systému.
                    Zdroj:http://www.euroekonom.cz/podnikani-faktura...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.12.2012
                    Autor: Netopirat
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                           

                      To je dost nepresny clanek a podle jeho obsahu to je popis, co s fakturou udelat, abys ji mohl pouzit jako ucetni doklad. Zakon nezna pojem faktura. Abys fakturu mohl pouzit jako danovy doklad dle zakona o DPH, je tento postup nedostatecny, nebot tento zakon obsahuje:

                      § 26 Vystavování daňových dokladů
                      (4) Daňový doklad může být vystaven se souhlasem osoby, pro kterou se uskutečňuje zdanitelné plnění nebo plnění osvobozené od daně s nárokem na odpočet daně, i v elektronické podobě, pokud jej plátce nebo osoba uvedená v odstavci 3 opatřila zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb (dále jen „uznávaný elektronický podpis“) nebo elektronickou značkou založenou na kvalifikovaném systémovém certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb (dále jen „uznávaná elektronická značka“) nebo pokud je zaručena věrohodnost původu a neporušitelnost obsahu daňového dokladu elektronickou výměnou informací (EDI)21).

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.12.2012
                      Autor: lucierut
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                             

                        nepřu se o paragrafech, píši jak se k tomu stavíme u nás jak to prakticky děláme a zatím nikdo neprotestoval. Od subjektů kterým fakturujeme máme písemný souhlas, že souhlasí se zasíláním faktur v pdf. Stejmě i subjekty které fakturují proti nám mají náš souhlas se zasíláním faktur v pdf. jedná se o běžné pdf vygenerované buď přímo v účetním sw , nebo jakýmkoliv generátorem pdf. Ani faktura odcházející od nás ani ty chodící k nám nemají el. podpis ani jinou značku. Financům u nás to takto stačí, máme po kontrole a tak předpokládám, že je to OK.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.12.2012
                        Autor: Netopirat
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                               

                          už to tu padlo, faktura zaslaná elektronicky je to samé jako faktura zaslaná poštou, ani jedna z nich nepotřebuje podpis a razíátko vystavovatele ale toho kdo ji zaúčtovává, tedy příjemce.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 01.12.2012
                          Autor: Netopirat
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                               

                          Me prekvapilo, ze v zakone ten pozadavek je, protoze jsem se v praxi jeste nesetkala s tim, ze by se to nekde vyzadovalo.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 01.12.2012
                          Autor: lucierut
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                 

                            Je tam trochu problém, nikde jsem nedohledal jestli se pdf verze faktury považuje za vystavenou v elektornické podobě - u nás panuje názor, že pdf není elektronicky vystavený doklad. V podstatě by se to dalo obejít zasíláním faktur ve formátu jpg, tif...atp - a to už je prostý otisk, obrázek skutečné faktury. Pro archivaci používáme pouze papírové verze dokumentů.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 01.12.2012
                            Autor: Netopirat
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                   

                              Tak to je dobra finta. Ale koukala jsem, ze od noveho roku bude asi platit novela zakona o dph, ktera vypada dost smysluplne "Podle nově navrženého § 34 má plátce povinnost zajistit věrohodnost původu, neporušenost obsahu a čitelnost daňových dokladů, a to jak listinných, tak elektronických.", takze pak je uplne jedno, jak se ten dokument posle a jestli je elektronicky vystaveny nebo ne, jen ta casova razitka mohou v nekterych pripadech usnadnit kontroly.

                              http://www.mzdovapraxe.cz/archiv/dokument/doc...

                              [ Zpět ]
                              Datum: 01.12.2012
                              Autor: lucierut
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                     

                                Jsem spíše technik než úředník, pohybuji se v polygrafii, řídím ofsetovou tiskárnu a oblast pdf je mi velice blízká. Dokud neurčí který typ pdf je pro zasílání dokladů ten jediný správný bude v tom zmatek. Není pdf jako pdf, některé lze upravit i dodatečně bez toho aby to někdo poznal, některé vhodněji připravené pdf jsou zamčené a jejich úprava je velice složitá, ale možná. Na změny zákonů a podmínek podnikání v letech následujících se připravíme až je konečně schválí.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 01.12.2012
                                Autor: Netopirat
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                       

                                  Každý data se daj změnit. To vypývá už z principu věci.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 01.12.2012
                                  Autor: bara2
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                           

                      Coby daňař (ovšem nespecializovaný ausgerechnet na elektronickou komunikaci, sluší se podotknout) s nastíněnými postupy souhlasím bez výhrad. :-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.12.2012
                      Autor: Ifča
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                         

                    Zákon o DPH hovoří o dokladu VYSTAVENÉM v elektronické podobně, nikoli o dokladu posílaném elektronicky.
                    Pdf faktura podle mého soudu není dokladem v elektronické podobě, je to běžný daňový doklad, jen ho neposílám na svoji tiskárnu, ale na tiskárnu odběratele.
                    Elektronické faktury se dělají spíše v xml formátu, příjemce je přímo "natáhne" do svého účetního softu. Netiskne si je, neprohlíží si je na obrazovce, aby zjistil, co z nich má opsat atd.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.12.2012
                    Autor: Ifča
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                           

                      To je ten problem nedostatecne definice terminu, ale je to uz sumak, protoze v nove uprave to je jinak.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.12.2012
                      Autor: lucierut
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                             

                        To je taky pravda. Ale každopádně Netopiratův postup mi přišel jako velmi jednoduché až geniální :-) řešení použitelné pro jakýkoli výklad pojmu. Tj. má to el. podpis a ostatní náležitosti? Pokud mi můj výklad - či výklad "mého kontrolora" připouští, že pdf je elektronický doklad, tak s ním dál jako s takovým nakládám, pokud mám názor opačný, vytisknu si to. (Kontrolorovi v nejhorším řeknu - počkejte, tento šanon je v archivu, přivezeme vám ho... a vytisknu do dalšího dne.) Nemá to el. podpis? Pak to elektronický doklad není určitě a zase si ho vytisknu.
                        V zásadě jsou tu ošetřené všechny možné výklady pojmu.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 02.12.2012
                        Autor: Ifča
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                               

                          Mimo to, jak znám účetní, tak si stejně to PDF vytisknout, i kdyby bylo 100 x ověřeno a certifikováno, protože papír je prostě papír... ;-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 02.12.2012
                          Autor: hekynen
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                 

                            Ono je to upřímně řečeno u té pdfky stejně jediné rozumné řešení. Ty údaje z ní se stejně musí přesně opsat. Než přepínat z okna do okna, třikrát zkontrolovat, zda někde není překlep... držet to v ruce v papírové podobě je nakonec rychlejší.
                            Ten xml přenos je úplně jiné kafe, ale myslím, že v obchodních vztazích moc rozšířen zatím není.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 02.12.2012
                            Autor: Ifča
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                   

                              My pro přenos účetních dat (vč. faktur) XML používáme, hlavně teda pro importy do našeho účetního (i mzdového) systému plus tím přenášíme data mezi našimi webovými aplikacemi a účetnictvím. Ale to je rozhraní vytvořeno by me. Od nás jdou v XML data jen pro sociálku a finančák (DPH). Teda, co si vzpomínám, protože tuto oblast nemám na starost...
                              Ale v "obchodních" vztazích nevím o nikom, kdo by něco takového používal. Norma na to existuje, ta je ale tak rozsáhlá a složitá, že se zatím tomu vyhýbáme. Dělat to do "šuplíku" nemá smysl...

                              [ Zpět ]
                              Datum: 02.12.2012
                              Autor: hekynen
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                     

                                Přesně tak. Interní přenosy existují, už i lecjaký účetní program s nimi počítá - ale mezi firmami jsem se s tím taky dosud nesetkala.
                                Pro komunikaci se státní správou, zejména tím finančákem, je to už ale docela slušně vypracované. Jenže tam je pro každé podání jedna přesně daná šablona. Nastavit na to komunikaci mezi firmami, z nichž každá má jiný soft, jiné zvyklosti, jiné vnitřní směrnice atd... taky mi zatím přijde, že efekt by nebyl přiměřený vynaloženému úsilí.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 02.12.2012
                                Autor: Ifča
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                       

                                  Jediné, v čem by to mohlo trochu pomoct, je načtení adresy dodavatele/odběratele, aby se to nemuselo překlepávat. I když to se stejně udělá jen jednou, když firma není v "adresáři" a pak už se jen vybírá ze seznamu. Plus max částky základ, sazba DPH a daň. Ale kam se to má zaúčtovat už by se stejně muselo udělat ručně, resp. minimálně zkontrolovat, zda se vše přednastavilo, jak se má... To by musely být sjednoceny i nějaké "kódy" co je co, ale z toho by vznikl už fakt mega moloch; a stejně by to nefungovalo automaticky, už jen např. kvůli tomu, na jaké středisko to patří...

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 02.12.2012
                                  Autor: hekynen
                                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                                 

                            Jedna z firem které nám faktury zasílají je posílá ve dvou provedeních. Jedno je klasické pdf a druhé jakýsi ISDOC pro elektronické zpracování. Malé "analogové firmy" použijí pdf, a větší "digitální firmy" si pohrají s ISDOC. mají to doplnění následujícím textem v průvodním e-mailu : Dobrý den,
                            v příloze zasíláme fakturu - elektronický daňový doklad ve formátu ISDOC, který splňuje náležitosti daňového dokladu v
                            elektronické podobě podle zákona č.235/2004Sb, § 26, odst.4., jehož výhodou je možnost vytěžit datově jeho položky a
                            nemuset jej při likvidaci ručně opisovat.

                            Na adrese www.isdoc.cz je možné najít seznam 35 výrobců software, kteří tento formát již podporují. Pokud používáte
                            ekonomický software, který tento formát zatím nepodporuje, můžete na zobrazení či tisk této faktury využít služeb volně
                            použitelného software "ISDOC Reader", který můžete nainstalovat z adresy:
                            http://www.isdoc.org/isdocreader/download/cz

                            [ Zpět ]
                            Datum: 02.12.2012
                            Autor: Netopirat
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

           

      Zajímalo mě to, tak jsem se díval na stránky certifikační autority - České pošty kolik stojí podpis a kolik stojí časové razítko. Nemile mě překvapilo, že nabízejí nějaký SW, který umí PDF podepsat a opatřit časovým razítkem, ale že ten SW neumí příkazový řádek.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.12.2012
      Autor: petrp
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

             

        Ale hlavní přece je, že program je "klikací"; teda pro manažéry... Jsou to fakt idioti, to si jako fakt myslí, že s tím uživatel "orazítkuje" jednu dvě faktury denně? Kvůli tomu si přece ten cirkus okolo elektronické fakturace nebude vyřizovat! Takže jsme si nakonec ten "podpisátor a razítkovač" museli vyrobit sami, protože s myšlenkou, že si bude každou fakturu jednotlivě "razítkovat" by nás velice rychle poslaly někam... :-) Nemluvě o tom, že by si musely "vyzobávat" faktury, které se mají (resp. můžou) poslat elektronicky...

        [ Zpět ]
        Datum: 01.12.2012
        Autor: hekynen
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

               

          Musíš to brát jak to běží, je to "job" a my máme bejt rádi, že ho máme, a ne přemejšlet nad tím, je-li to k něčemu či není.

          Tyhle drobnosti řeším s klukam furt, rozčilujou se, že dělají práci zbytečně, protože dobře vědí, že za půl roku ten inženýr doiteruje k řešení, které oni navrhovali a bylo zamítnuto, a já jim vždycky vysvětluju, hoši oremujte si to, až za čas příjdou na to, jak byli blbí, zase to odremujete, a bude vyděláno. Jeden klučina je obzvlášť tuhej, furt by se hádal, aby nemusel dělat blbosti, místo aby byl rád, že má velmi slušně placenou práci a pustil ty kraviny z hlavy.

          [ Zpět ]
          Datum: 01.12.2012
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                 

            Já removala, až bylo přeremováno :) A stejně mi ty poznámky po čase moc srozumitený nebyly. Dnes už na nějaký comenty kašlu, stejně si ten zdroják přečíst musim.

            [ Zpět ]
            Datum: 01.12.2012
            Autor: bara2
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                   

              Já se díkybohuavšemsvatým komentovat naučil (ano učili nás to na škole, ale kdo by se s tím "patlal", však přece to musím pochopit i bez poznámky, zdrojáky mám, číst umím); a zejména tam dávat datum a kdo to chtěl a odkaz na email/zdroj požadavku. Ono po 10ti letech něco dohledávat (a proč se to tam vlastně dělalo) by bez toho fakt nešlo...

              [ Zpět ]
              Datum: 01.12.2012
              Autor: hekynen
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                     

                Ano dávat tam datum a odkaz kdo to chtěl, to je velmi důležité, protože to lépe řeší o pár měsíců vzniklé spory "kterej blb tohle požadoval?"
                Na mě nedávno vypadl nějaký starý zdroják (cca 1999) a tam autor měl v té době pro něj jistě vtipný komentář:

                poznámka pro rok 2005: Jestliže se píše rok 2005 a více a já tomu nerozumím, dobře mi tak.

                [ Zpět ]
                Datum: 01.12.2012
                Autor: petrp
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                   

              Nevím jak se to dělá dneska, ale pamatuju, že u firmy DEC se komentáře začínaly znaky . ; a počet středníků určoval závažnost komentáře. Někdy ty zdrojáky byly zajímavé
              .; xxxxx
              .;; yyyyy
              .;;;; wsss
              .; eee
              .;;; uuuu

              [ Zpět ]
              Datum: 01.12.2012
              Autor: petrp
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                     

                Já používám taky speciální znaky... Např. "kterej kretén todle vymyslel","Kurva, tak takhle to nejde", případně vznikají řetězce typu "20111012xxx* blablalba; 20111030xxx aha, tak jinak; 20111110xxx tak zase špatně, ještě jinak; 20111130xxx no, takže toto nechtějí, zaremováno 20111203xxx kurva, to je jak u blbých, nakonec to chtějí; 20120102xxx jako dobrý, ale ještě to nebylo ono; 20120115xxx oops, pokud zadali cxcxcx, tak to spadlo :); 20120130xxx a tak ještě jedna chybka; 20120330xxx no, super, legislativní změna, všechno je jinak, takhle to už nejde"

                * xx je zkratka autora

                Ještě štěstí, že zákazník ty zdrojáky nevidí... :-D

                [ Zpět ]
                Datum: 01.12.2012
                Autor: hekynen
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                       

                  Člověče, ale takhle musíš mít poznámky delší než samotný kód :o)))
                  Ovšem čtení pak musí být místy asi hodně veselé :o)))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.12.2012
                  Autor: radka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                 

            Já si nestěžuji; akorát mne sere, že mi stojí jiná práce, která měla být hotova už před měsícem (no dobře, dvěma)...

            [ Zpět ]
            Datum: 01.12.2012
            Autor: hekynen
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                   

              Časový stres je můj největší pomocník.

              [ Zpět ]
              Datum: 01.12.2012
              Autor: petrp
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                     

                Ještě nevím, jaká je to úloha a kolik je na o času, ale s jistotou jsem schopen odpřísáhnout, že to v požadovaném termínu nestihneme.

                Ptají se mě, jak mlůžeu vědět, že to nelze stihnout, když ještě vůbec nevím o co jde.
                A já říkám, inu, 25 let v oboru, to je prostě zkušenost.

                Nikdy jsme nestihli, tak proč zrovna tenhle projekt by měl být výjimkou.

                [ Zpět ]
                Datum: 01.12.2012
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                     

                Tak. Z uhlíku taky vzniká diamant jedině pod tlakem.

                [ Zpět ]
                Datum: 01.12.2012
                Autor: Ifča
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                   

              Klasika,
              květnovej termín jsme stihli, akorát o rok později :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 01.12.2012
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

                     

                :-D

                [ Zpět ]
                Datum: 01.12.2012
                Autor: hekynen
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

         

    Ignoruji je....
    K nám odjakživa chodil Ježíšek. Lezl na balkon po provázku a vždy zazvonil zvonečkem.

    A letos přijde znova. A máme v rodině nový přírůstek, takže letos budeme po dlouhé době zase dva, kdo na Ježíška věří:-)

    [ Zpět ]
    Datum: 01.12.2012
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

         

    Ještě by bylo potřeba se zbavit nerudných dědků.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.12.2012
    Autor: petrp
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

         

    Také je nemám rád! Náš je jen Ježíšek! A strom na Staromáku je z Brd od Holoubkova. Loni byl také z Brd ze Zaječova.

    [ Zpět ]
    Datum: 02.12.2012
    Autor: Valdek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Dost bylo rudých dědků! :-)

           

      To by měl příští rok přijít Orlov neb Kozičín:)

      [ Zpět ]
      Datum: 02.12.2012
      Autor: újezďák
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

534 cyklistů (6 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024