Asi některým zimním a zejména městským cyklo-dojížděčům tímto článkem trochu pokazím radost. Snad ne moc, protože je to stejně běžně známé.
S přibývajícími zimními mlhami se stává ovzduší ve velkých městech poměrně nezdravým. Je to způsobené kombinací průmyslových exhalací a automobilové dopravy.…
Já s tebou souhlasím v tom, že je těch sajrajtů plno a při inverzi je to násobně horší, ale jak to souvisí s kolem? Když půdeš pěšky, budeš to dýchat taky. Totéž, když pojdeš autem, autobusem, tramvají... Taktéž když budeš doma nebo v kanceláři, budeš to dýchat. Tedy pokud nemáš věe utěsněno a nějakou šílenou čistčku vzduchu a neortvíráš okna ani dveře.
Zrejme to je mineno tak, ze na kole cinis svuj krevni obeh rychlejsim v souvislosti se zrychlenym dychanim pri vykonavani sportovni aktivity zvane jizda na kole a tak se toho sajrajtu ze vzduchu nalokas daleko rychleji a v podstatne vetsim objemu nezli treba sezenim v te tramvaji.
V tramvaji nebo metru na tebe kejchne nějaký halama chřipku, prej to začíná řádit.
Samozřejmě nejzdravější je zalogovat se k firemnímu serveru z domova, a pracovat si v lůně přírody.
Jistou altermativou, je pak elektrokolo, kdy když se víc povezeš a budeš méně šlapat se nezadýcháš, a navíc si můžeš vzít roušku a nebudeš vypadat ja debil. Rouška sice smogu nebrání, ale chrání před prachovými částicemi, který taky lítá luftem spousta.
Ty máš roušku s oky menšími než 10 mikrometrů?
Já roušku nemám, jsem ten první případ.
Koukám do z okna do lesa a přitom jsem v práci.
Jinak, tohle rejpnutí je zbytečné, rouška nebere všechno ale bere dost, proto se taky noší.
Home office taky cas od casu praktikuju. Dokonce, kdyz jsme poridili byt a porad chodili nejaci remeslnici nebo bylo potreba neco delat, tak tahle moznost prosla fakt vhod. Proste jsem neco pripravil, pustil a sel od toho. Kdyz by neco, tak telefon a operativni zasah...
Jenze ma to i tu nevyhodu, ze jak je clovek doma, ma tendenci delat vsechno mozne, jen ne uplne poradne pracovat - navic vsechno resit po telefonu nebo mailu je taky nekdy kontraproduktivni. Nekdy je lepsi nechat si vec ukazat, probrat problem v sirsim kruhu, u kafe a tak. Sice technologie jsou v tomhle uz hodne vyspele, ale co fakt nesnasim, je conference call - nedej boze jeste pres kameru. To je fakt lepsi se s temi lidmi videt na zivo v kanclu.
Já v režimu práce z domova jedu už deset let. Ale nepotřebuju tolik komunikovat, jake možná u jiných profesí.
Video konference, i mluvící skype nepoužíváme. Vlastnĕ používáme ke komunikaci skype pouze v textovém režimu.
Má to výhodu, že snadno naroluješ zpátky, co jste se vlastnĕ domluvili.
Kluci nechtĕjí dĕlat z domova, protože tam nemají klid, jak ty říkáš. Tu tendenci dĕlat všechno možné lze přelomit, ale musíš mí cimru, nejlépe takovou kde neslyšíš ry nový pecky co si pouští robátko a rodina ví, že k tobĕ "když si v práci" prostĕ nesmí.
Nĕkdy je potřeba si nĕco vyjasnit a osobní komunikace je efektivnĕjší, tak sednu na elektrooře a 40 minut jsem v Michli.
Když se rozjíždí nový projekt, jedeme všichni na tejden do Anglie a tam se hezky pohádáme s inženýrama a vyjasníme si základy a obrysy, zbytek pak už po skype, jen občas, když dojde k nedorozumĕní použiji telefon, a když je zle, sedám do auta a jedu. Ale to max 2x za rok.
Když jsme dĕlali s Nĕmcema byl jsem v Bochumi témĕř furt jako spojka. Nĕmci milují porady a protokoly, chtít po nĕmeckém kolegovi aby řekl jestli platí vzorec A nebo B znamenalo dostat faxem 3 stránkový protokol s hlavičkou, pořadovým číslem úlohy a popřípadĕ i všechny dřívĕjší dokumenty které se tímto novým ruší. Takže se zeptat a odskypovat domů bylo rychlejší.
Spousta výhod práce u domova, dvĕ zásadní nevýhody.
1) zvyknou si na to že si on-line, tím pádem máš pracovní dobu furt, víkendy nevyjímaje
2) Snadno se stane, že kromĕ rodiny třeba 10 dní nevidíš jiného človĕka a dochází k jisté deprivaci a internetovou komunikaci bereš mnohdy vážnĕji, než je nutné
takže se nehýbyt, dýchat co nejslaběji a nevycházet z domu kde je čistička vzduchu a neotvírat okna a dveře. Tedy vegetativní stav?
Já se hejbat potřebuju. Prostě potřebuju pohyb jako takovej, aby mi aspoň trchu fungovalo tělo a rozeběhl se krevní okruh a má to i dost velkej vliv na můj psychikej stav. Prostě je mi i duševně líp, když se hejbu.
Když pojedu do práce na kole, tak péojedu asi se stejnou námahou jako když půjdu pěšky...
Vyhnout se mĕstu, což pokud si ve mĕstĕ je dost hrabĕcí rada.
Až bude zase hezká inverze, vyjedu na Bartošky a vyfotím to. Nad Stovĕžatou bĕžnĕ leží takový žlutavý poklop. Proto jsme před čtvrt stoletím z mĕsta vypadli.
Ale bacha, ono na vsi v zimĕ poslední léta taky žádná výhra. Protože plyn je drahý, lidi pálí co se dá, nĕkdy to tam smrdí jak v Ostravĕ když ještĕ bĕžela v centru koksovna.
U násna kraji vsi je to lepší, ale když přijedou chataři a zatopí, taky setřeš z terasy popílek. Ale ten smogový poklop to furt není.
to pálení bordelu je mor. Ten komín to aspoň dostane kus nad zem a s trochou štěstí se to jakž takž rozptýlí, ale teď mě serou ti paliči listí a větví na zahradách okolo. Hlavně, že v dědině je kompostárna a dokonce jsou ochotni ti to odvýzt. Nehledě na to, že každej správnej zahrádkář by měl mít kompost svůj a ne na jaře sypat na zem kila chemickejch sraček.
Kompostovat vsechno listi, to by treba na nasi zahradce bylo nevyuzitelne. A u nas v osade listi pali vsichni.
OK, listi pri paleni smrdi, ale co Ti vadi na vetvich?
hele když se to umí, uděláš slušnej základ a potom tam máš pořádnej plamen, tak i to listí jde spálit bez kouře. Já mluvím o těch umělcích, co sotva to trochu hoří, nasypou tam všechno a jdou nejlépe do hospody. Po zemi v okruhu 100 metrů se pak válí kouř, že není vidět na krok, natož dýchat. A taky mi přijde přirozené, že při špatných rozptylových podmínkách to prostě nepálím ne? Však to nikam neuteče.
Chatař je škodná!
Jo, vcera jsem si to taky rikal, kdyz jsem rano funel nahoru do Klecan a tri auta za sebou mi tam na chvili docela pricmoudila...
A pak jsem si uvedomil, ze porad lepsi, nez se v autobuse a metru prochrlavat s davem do prace...
Tak urcite, ze by bylo idealni sedet nekde na Sumave nebo v Tatrach, dychat horsky vzduch a delat vzdalene.
Na druhou stranu, kdyz jsem dneska cestou do prace pozoroval, jak v tom cedaku musi na stavbe betonovat, tak si rikam, ze jako kancelarska krysa si vlastne nemam na co stezovat... jdu si uvarit kavicku ;-)
ochranné pomůcky.
http://www.respro.com/
http://totobobo.com/
http://icanbreathe.com/
Jen aby si tě nějaký příslušník potom nespletl s pirátem silnic, když budeš tak i vypadat :D
Jsou zeme, kde je rouska soucasti kultury, treba se pripravuje na emigraci do Japonska. :-)
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/asie-a...
V zime jsem vetsinou jezdil s buff satkem pres nos nebo rovnou v kukle pod helmu. Akorat to ma nevyhodu, ze si tam clovek hrozne nafuni ;-)
Jinak taky bude rozdil v tom, kdyz se jede v klidu a dycha nosem (neco skodlivin se odfiltruje cestou + trochu se ten vzduch asi ohreje), nez kdyz se funi do kopce a dycha usty.
Loni jsem pres zimu jezdil na Pankrac a vyjizdel z Podoli na Prazskeho povstani a pak az nahoru na Pankrac - v tom provozu to byla fakt vec. Az pak na jare me napadlo jezdit zadem na Kavci hory...
No vidis, a pritom je to pres Kavky mirnejsi kopec a skoro zadny provoz. Pokud nejsem v casove tisni, radeji si zajedu, abych se vyhnula hustemu provozu. Nevadi mi jezdit mezi auty, ale cichat ten smrad.
Myslis, ze ten satek odfiltruje jemny prach?
to mi ani neprislo... kopec mi to prijde stejny (jezdil jsem to Pod Klaudiankou).
Provoz minimalni, to jo... Castokrat je to o tom, ze si clovek musi najit optimalni trasu, ale kdyz ty ctvrti moc nezna, tak je proste nejsnazsi to vzit hlavni a co nejprimejsi trasou. To pak je vetsinou v provozu...
Treba kolem tech Kavek jsem se parkrat zamotal v mistnich slepych ulickach nebo znenadani narazil na schody, kde jsem cekal normalni prujezd...
sluší mi to ne? :-)
Na sraze jsm si půjčil a zkoušel Jirkovu masku s filtrama proti prachu a pylu
http://jurimir.rajce.idnes.cz/sraz_lehokol_2010...
Výborné, skvělé. Něco takového bychom si mohli pořídit na cyklojízdu. To by byl teprve mazec :D
Jirka psal tady kdysi tuším něco o tom, že zapomněl, že jí má na sobě a po cestě z práce se stavil v nějakým obchodě a bdošlo mu to až po nějaké době divných pohledů obsluhy:-)Ještě, že se nestavil v bance:-)
Jinak ta maska moc pěkně sedla a dýchalo se přes ní sice trošku hůř nějaký odr to mělo, ale nealo se to srovnt s žádnou plynovou maskou, kterejch jsme si při branných cvičeních na vojně užil až až . Podle mne to není špatné řešení. Jáo nepotřebuju neb jsme vidlák a vzduch je u nás lepší a alergii na pyl nemám, ale zaujala mne a jestli se někdy budu ncen přestěhovt do města, nejspíš o ní budu uvažovat.
http://www.respro.com/home/sports-leisure/
Jeden z těch typů má filtrovat i prachové částice o průměru 5um. To by mohlo pomoci, ale jezdit bych v tom nechtěl. Ovšem proti nanočásticím, které pronikají přes plíce rovnou do krevního oběhu nepomůže nic.
Já jsem to vystavil zejména pro námět na optimalizaci trasy nejen co do rychlosti, ale také množství znečištění. Prostě se některým oblastem např. kolem magistrály vyhýbat. No ale třeba dnes je ideální doba na průjezd centrem Prahy. Znečištění prachem žádné, například Legerova 4ug/m3 :D
I když moje trasa začíná, končí i vede místem největšího zamoření (Vršovická) a já spěchám, abych stihl zavírající obchod, tak to prostě objíždět nebudu…
1. Každý svého štěstí strůjcem.
2. Vršovická zřejmě není nejhorším místem. Ani na té mapě není vidět a to jsem se snažil najít snímek, kde jsou ty hlavní tahy pěkně zřetelné. Nejhorší je Magistrála, Jižní spojka a Průmyslová a hlavně všechna křížení těchto komunikací.
Tak zrovna na tom obrázku ve článku je oblast, kde vede Vršovická úplně červená :)
Já myslím, že ta červená je oblast Jižní spojky. Vršovická je severněji a je rozhodně méně zatížená, než Jižní spojka. Takže pokud je tam vidět jen jedna červená linie, tak to musí být Jižní spojka. Ale to samozřejmě neznamená, že ovzduší na Vršovické je vpořádku, jen tato hrubá mapa to nezaznamenala. Je to pod její rozlišovací schopností a jak jsem psal nahoře, ta mapa přesně sedí jen v těch měřicích bodech. Ostatní je jen extrapolace. Spíš se to musí brát tak nějak komplexně, přes větší území. No a samozřejmě středu města se dá také špatně vyhybat, i když je tam tradičně špatné ovzduší. Já každé ráno udělám úvahu, zda to ještě projedu no a když se rozhodnu jet, tak to už dál neřeším. Ale na magistrálu bych tedy nevyjel už jen kvůli téhle mapce.
Prohlédni si tu mapu pořádně. Ve Vršovicích je měřící bod!
Jojo to je ten rozplizlý velký flek nevětraného údolí. Já jsem hledal souvislou linii komunikace a ono je to plošně zamořené údolí s Vršovickou uprostřed. Už je to jasné, díky. No z toho plyne nejlepší řešení se tomu údolí vyhybat a také tam spíš nebydlet a nepracovat :( Ale střed města se chová úplně stejně. Nakonec si moc nevybereš. Snad až nám páni radní konečně zavedou zóny se zákazem vjezdu smradlavých aut, tak se to snad zlepší. Blanka ten prach určitě filtrovat nebude, jen ho vyfoukne skrze větrací komíny od tunelu ven.
Takze az pani radni ochrani Vrsovickou, jeste vic se mi zhorsi ovzdusi kolem jizni spojky a Prumyslove, ne?
A nebo by mohli páni radní v okolí vytvořit stejně rychlou rovnoběžnou cyklostezku. Nebo dokonce rychlejší, vynechali by se semafory.
Vzdyt tam je, jenze je blizko jizni spojky, takze zlepsenim stavu ovzdusi v centru se zhorsi zivotni podminky pro mne a spoustu dalsich.
No je to tak, jsou to spojité nádoby, když se to někde uzavře, tak se to přelije jinam. Třeba časem ty nejhorší saze plivající náklaďáky odumřou, jako se to stalo osobákům bez katalyzátoru. Do 20 let bude ovzduší v Praze zase o trochu dýchatelnější :(
Kdepak jsou ty časy opravdu sazeplivajících náklaďáků :-) Dneska je jednak vychytanější spalování a pak se taky montují nějaké lapače těch studených sazí. Dneska štrůdl náklaďáků nedokáže to, co kdysi tatrovka, nebo nedej bože Ikarus :-)
Když ty staré Tatrovky a Liazy a Avie jsou ještě v provozu. Jetli mají nové náklaďáky filtr prachových částic opravdu nevím. Osobáky jistě ano, pokud ho v rámci úspory pohobých hmot nevyndali. Ale ano, jeto rozhodně lepší, než v době olovnatého benzínu a aut bez katalyzátoru.
No jak se to veme, pokud se zaměříme na tvoje téma tedy prach a konkrétně pm10, tak je v evropských městech situace spíše setrvalá nebo horší, nebo dieselů v osobácích přibývá razatně oproti minulosti a jak si správně řekl, filtry si spořínci vyřadí.
Paradoxně je pak tento problém téměř neznámý v hlavní zemi automobilismu, tedy v USA :( ..
Jaký div, když dieselů je tam minorita a to i mezi kamiony.
Když si člověk přečte, že Los Angeles má lepší vzduch než Stockholm nebo Amsterodam, tak se pak nestačí divit....
Emise, to je argument, který cykloaktivisté vůbec nezvažují a neustále vymýšlí jak dle jejich slov "zklidnit" dopravu, ale fakticky jen "opruzovat" a brzdit, zastavovat a rozjíždĕt, což je zdrojem emisí.
Seberu-li nĕkde pruh, bude se volným pohybovat cyklista pohodlnĕ, ale vedle nĕj budou blafat stojící nebo popojíždĕjící auta.
Tenhle jedostrannĕ zamĕřený aktivismus páchá neuvĕřitelné škody na životním prostředí. Zelení pobratimové našich aktivistů způsobili, že půl Evropy je oseto monokulturou řepky, jejíž důsledky nejen na emise jsou prokazatelnĕ devastační.
Pořád mi nejde do hlavy, jak je možné, že zjevnĕ myslící a vzdĕlaní lidé neumĕjí promýšlet souvislosti. Kladu si otázku, jakou té řepky nebo fotovoltaiky, jsou ti lidé opravdu tak zaslepenĕ hloupí, nebo jsou tak rafinovanĕ bezohlední, že kvůli bakšiši jsou ochotni plundrovat zemi.
Stejnou otázku si kladu u tĕcch "sklidňovačů" dopravy.
Aut ať jezdí do centra nezbytné minimum, ale ty co už tam jsou, nechť jedou plynule. Kvůli emisím.
Nesouhlas, to plynulé projíždění městy aby auta tolik nekouřila je jen účelová konstrukce. Auta prostě nesmí kouřit a když kouří, tak nemají ve městech (minimálně) co dělat. V tom požadavku na volné projíždění jde zejména a v prvním plánu o to volné projíždění a to se hájí až tím kouřením. Je naopak třeba pro více kouřící auta zakázat vjezd do měst. Města stála hluboko před érou aut a snad to vydrží i do doby po ní. Dnes opět přes to, že bylo jasno, nešlo dohlédnout z Petřínské rozhledny dále, než okraje Prahy. Pražský smog a opar generovaný hlavně auty to zablokoval. Přitom už nyní jsou nástroje, jak ten kouř zmenšit. Takže pokud chce někdo na tom filtru šetřit, tak podle mého názoru nemá zase právo ve městech smrdět. Pražští radní by se k tomu měli postavit statečněji.
Auta pochopitelnĕ musí splňovat emisní limity, a na to taky každé dva roky chodí na technickou.
Nechápu o jakém "filtru" mluvíš a nechápu jak bys jej chtĕl "vyřadit" a co bys tím získal. Moc se v motorech nevyznám, ale můj diesolový traktor má katalyzátor, a tím, že bych jej nĕjsk vyřadil, si moc nepomohu.
Spotřeba v mĕstském provozu roste s rozjíždĕnIm a to dovela radikálnĕ.
Pokud nejsi schopen pochopit, že plynulá jízda produkuje ménĕ emisí, není o čem diskutovat. Prostĕ tomu, kdo nechápe 1 +1 = 2 nemá smysl vysvĕtlovat algebru, natoz diferenciální počet.
Výmysly o filtrech jsou z říše cyklistických pohádek.
Jindřichu, asi se mýlím, ale mám lehce pocit, že všichni ti něco/proti/cokoliv-aktivisté jsou ti lehoulince nesympatičtí... Nebo snad, a ani to skoro nejsem schopen napsat, ty proti nim něco máš?!? Vždyť je to přece pro tvé dobro, pro dobro nás všech! A, ostatně, kvůli tomu si je přece platíš (ty i já) ze svých daní!
Ano emisní limity splňovala i moje stará Škoda 120 a kdyby mi ji neukradli nebo nezkorodovala, tak by i dnes prošla pravidelnou technickou kontrolou a mohla by v Praze vesele smrdět. Dokonce víc než tehdy, poněvadž organická náhrada tetraetylolova na mazání sedel ventilů a antidetonátoru smrdí pocitově mnohem víc. To proto, že ty emisní limity má každá historická technická třída aut jiné. Stará Tatra bez jakéhokoliv filtru dokáže při rozjezdu zaplynovat celou křižovatku. Smysl má jedině ty staré mrchy když už jezdí, tak je nepouštět do center měst.
A když něco hned nechápeš, tak přece nemusíš protivníka označovat za tupce. Já to o tobě také netvrdím :)
Ano plynulá jízda produkuje méně emisí než stálé rozjíždění a zastavování. Ale já tu hovořím o technickém stavu automobilů a o jejich kouřivosti jako celku. Hovořím o tom, že ty nejhorší kouřivce je třeba na kraji města zastavit jako to dělají třeba v zcela racionálním Německu.
(To že žádný automobil kouří méně, než plynule jedoucí, to snad uznáš, ne? Ale to je zde nyní mimo mísu)
Žádný automobil je rovnĕž z říše cykloaktivistických pohádek.
Nemám vůbec nic proti tomu,baby jako v Nĕmecku byly u nás zavedeny emisní zöny, kam smí vozidla co splňují limity.
Ovšem když už tam jsou, tak ať jedou plynule.
Vše co cyklodružina bojovníků ptoti autům plánuje je opruzování a zdržování, a to je škodlivé kvůli tĕm emisím.
Vize Prahy jako cyklomĕsta je nebezpečná utopie.
http://www.auto.cz/emisni-zony-nemecku-mene-aut...
Baže. Kdys naposled viděl kropičku? Za mejch mladejch let jezdily kropny po ulicích furt, teď maximálně při blokovém čištění takovej ten "vlhkej smeták". Chodníky nikdo nezametá, natož aby je předtím pokropil, posyp od zimy se u krajů cest válí až do leta.
Na druhou stranu města měla vždy dopravu skrz naskrz a nepamatuji si, že by se například povozy vyložily za městem a lidi by došli pěšky nebo tovar dovlekli na zádech.
Žádné město nebylo v historii dopravně odříznuté.
Nejsem si úplně jistý, jestli třeba prach z uschlého trusu tažných zvířat nebyl +- to samé jako dnešní PM10, konec konců zemědělská výroba je jeho značným zdrojem.
Stačí se podívat na staré fotky, obrazy a vyvstane nám město zamořené povozy, potahy, bryčkami a tažnými zvířaty všeho druhu.
Hluku a smradu z toho muselo být dost a dost
Kupodivu na žádném obraze města z doby 200 let dozadu se nevyskytuje oblak špinavé mlhy nad městem. Přitom určitě páli co se jen dalo. Ten vznikl až s hromadným spalováním mizerného hnědého uhlí a s automobilovou dopravou. Já nechci tehdejší stav měst nijak adorovat, měli například hygienických problémů až dost. Ale na tom, že ovzduší v evropských městech škodí automobilová doprava, se asi shodneme.
No, chtít to srovnávat podle malovaných obrázků... :-)) Taky třeba v luftu přimalovali andělíčka, nebo draka. Myslíš že jim tam tehdy poletoval ?
Jo a mělo tehdejší město taky podobný počet obyvatel a hustotu ?
Mozna za 20 let, ale zatim vsichni aktiviste, kteri se snazi centrum uzavrit pro auta a vylepsit pro cyklisty mi zaroven zkrati zivot, nebo mne donuti jezdit vyhradne autem.
(Par poslednich dni mi bylo nedobre a k tomu jsem mel vyhozeny kotnik, takze jsem nemel dilema. Uvidime pristi tyden, dnes jsem odlozil berle.)
Omyl, cykloaktivisté se snaží centrum uzavřít pro auta a jako jednu z náhrad ti nabízejí kolo. Takže ten vztah není zavřít kvůli kolu, ale zavřít kvůli dýchání a životu a kolo jen jako jeden z důsledků.
Ani ten nejhorší cykloaktivista by tě jistě o berlích nehonil nuceně pěšky nebo na kole. Bez aut neumíme žít. Jen je chtějí omezit v místě, kde evidentně škodí.
Naprosto drtivá vĕtšina národa kolo jako alternativu nepřijímá a nebere. Alternativou je pouze funkční MHD.
Pol-potovská strategie cyklo-khmérů je násilím skupinky asociálů proti vlastnímu národu. Nechť aktivisté založí stranu a získají pro plán "přemluv bábu ať zahodí berle a sedne na kolo" vĕtšinu. Pak budiž.
Co to meleš, na jakém speedu to ujíždíš? Ty si snad opravdu myslíš, že skupinka kolem Vráti je Polpotovská skupina asociálů bojující násilím proti vlastnímu národu?? :D :D :D
Ano, to si myslím.
Prosazuje zcestnou ideu cykloměsta bez ohledu na to, jestli to městu pomůže nebo ne, viz naše debata o exhalacích.
Blokační cyklojízdu pak beru jako akt terorismu, při kterém si skupinka khmérů a jejich příznivců bere za rukojmí všechny občany. Vrcholem bylo vystooupení jistého Rostislava, který z čirého fanatizmu zabránil nějaké paní následovat manžela do nemocnice.
To už je brutální terorismus a měl by být stíhán a trestán. Právo vyjádřit svůj názor v demokracii má každý, ale svoje právo nellze vyjadřovat tak, že blokuji někomu jinému cestu, omezuji jeho osobní svobodu.
Na ničem neujíždím, nebuď sprostý.
Proc jsi to nesel vysvetlit hornikum, kvuli kterym jsem nemohla nedavno jet kolem uradu vlady? A takovych demonstraci a stavek by se naslo... Opravdu nechapu, proc kdyz neco dela kdokoli jiny, je to podle Tebe v poradku, ale kdyz to delaji cykliste, tak nikoli. To uz je opravdova zast smerovana specialne vuci cykloaktivistum.
Kde říkám, že je to v pořádku?
Co si to vymýšlíš?
Ještě bys mohla hodit do placu Blanku :-)
Je to standardni vyjadreni nazoru zakotvene v nasi legislative. Kdyby Ti existence prava na demonstraci vadila, tak bych predpokladala, ze budes tento svuj nazor formulovat obecneji nez pouze psanim vyhrad vuci cyklojizde.
Pravo na demonstraci nemusi byt nutne uplatnovano tak, ze demonstrujici budou na pravech a svobodach omezovat nedemonstrujici.
Nekdy je potreba, aby clovek dostal klackem pres hlavu, aby si neco uvedomil, ale kdyz ho budes tlouci kazdou chvili z jineho duvodu, ude obecne nasrany a cyklistika neni tak extrovni duvod, aby prave tahle rana nevadila.
Kdyz chci prosadit neco ne uplne obecne uznavaneho, nemel bych to delat tak konfrontacne, zvlast ne vuci tem, kteri jsou cca neutralni.
Odpusť, ale nazývat někoho v demokratické společnosti, kdo se řídí a uznává zákony, teroristou polpotovského typu je opravdu poměrně silný tabák. Pokud tedy neujíždíš na nějaké droze a jsi plně při smyslech, tak si ve wikipedii http://cs.wikipedia.org/wiki/Kambod%C5%BEa přečti něco málo o dějinách Kambodže. Pak to snad pochopíš. Trochu mne sice překvapuje, že se tato informac k tobě při tvém vzdělání ještě nedostala, ale budiž :)
Asi bys měl vědět, že kambodžští Rudí khmérové programově vyvraždili veškerou kambodžskou inteligenci a střední stav. Nastolili brutální teror, který si vyžádal nejméně 1,7 milionů mrtvých. Některé záznamy však hovoří až o 3 milionech obětí. Taže o někom prohlašovat že je jako Rudý Khmér je totéž, jako o něm prohlašovat že je masový vrah proti němuž je každý jiný jen chabý příštipkář. Nechápu, kde v sobě bereš odvahu a drzost o někom tohle prohlašovat. To už tedy rozhodně není básnická licence. A vůbec to není už tvá neznalost, když jsem tě dosti důkladně na to upozornil. Kde bereš tu drzost, mi odvětit, že jsem na tebe hrubý, když sám používáš urážku toho nehrubšího zrna a ještě v tom pokračuješ i přes jasné upozornění? To nechápeš, že to někoho uráží? Nebo chceš dokonce urážet záměrně? O co ti vlastně jde?
Brahma:
Máš u mě bod. Celou dobu přemýšlím, jak Jindra mohl ten příměr použít. Opravdu bych moc poprosila, nemluvte o cyklorudýchkhmerech (ale také ne o autorudýchkmerech). Je to naprosto odlišná dimenze a takhle použito, je to populismus nejhrubšího zrna!
Tak jestli jsem Rudý khmer, tak bych měl tyhle kecy vyřešit po polpotovsku. Vytáhnout ze šuplíku Makarova, dojet do Popovic a vyřídit to na ulici.
(to je takové jemné připomenutí toho jak bych se musel chovat, abys mě oprávněně mohl přirovnávat k Rudým khmerům)
Nevim o tom, ze by hrabosh nekoho napadl jen proto, ze meli rozdilne nazory, ani ze by nenavidel auta, pouze jich chce vyrazne mene v Praze. Vidim, ze opravdu prehanis rad. Ono je jednodussi si vybrat jeden nazor a prosazovat jeho extremni variantu, nez se snazit byt objektivni, hledat pro a proti a pak se zorientovat v komplexnim pohledu na vec.
Nikdo nevede statistiky o tom, kolik lidí se nestihne rozloučit s umírajícími příbuznými díky kolonám, které vznikají nezávisle na Cyklojízdách.
Uvědom si třeba, kolik lidských životů zachrání před smrtí v kolonách „auto-khmérů“ letecká záchranná služba. Nebo kolik nevinných lidí už bylo auto-khméry zabito. Dokud budeš každého člověka, který našel odvahu vyrazit "do průvodu" barvit narudo, budeš mi silně podezřelej.
Ten kluk, co odmítl pustit auto mezi cyklisty, nesl zodpovědnost za jejich bezpečnost. Rozhodoval se mezi dvěma možnostmi, a ani jedna z nich nebyla ideální. To se prostě v životě stává, že se ocitneš v nesprávný čas na špatném místě. Nepovažuji za oprávněné mu to takhle vyčítat.
Taky jsem si vzpomnělo, jak jsi tady se slzou v oku vzpomínal na osmdesátý devátý rok, jak jsi tenkrát objížděl republiku a burcoval občany k aktivitě.
Tvoje názory na Cyklojízdu mi připomínají otce, slavného revolucionáře, který zavrhne vlastní dítě poté, co poprvé najde odvahu se mu vzepřít.
Když to tady sleduju, jak ty lidi myslí pořád stejně totalitně, většina národa mlčí, spousta lidí znovu kolaboruje se stejnými gaunery jako za totáče, říkám si, že bychom si Cyklojízdy měli hýčkat.
Protože až se těm gaunerům podaří zlikvidovat i Cyklojízdy, budeme mít definitivně po prdeli všichni.
Ten "kluk" je povýšený fracek přesvědčený o své mimořádné dokonalosti - vcelku se tím netají.
V dané situaci neměl ani to nejmenší právo kohokoli zadržovat. Ovšem přímo se rochnil v tom, že se mu podařilo vyvolat dojem, že něco podobného může a že opravdu někomu zásadním způsobem zasáhl do života.
A to jsme ještě neprobrali kolik lidí v ČR ročně zabijí kolejová vozidla.
Lidi musí jezdit vlaky a tak mlčí, bojí se a kolaborují užíváním kolejových vozidel ..
Vzhledem k tomu, kolik kolejových vozidel je, je výsledek jejich činnosti tristní...:)
Toto je fascinující.
Lidi kolem D-Fense jsou liberálové, minimální stát a další pindy. Ve chvíli, kdy občané dokážou sami organizovat shromáždění, tak je to najednou špatně.
V dubnu to bylo tak, že do křižovatky vjel policista na motorce, ukázal se tam, počkal než ho vystřídá špuntař. Pokud motoristovi z tohoto gesta nedojde "to je v pořádku, víme o tom, jsme na tom dohodnuti", tak je dost blbej.
Výsledek bude ten, že příště bude v každé křižovatce uniformovaný pěšák. Srát to bude všechny. Nás, že to vypadá jako policejní manévry, protože to bude vypadat že nejsme schopní se zorganizovat. Policisty, místo aby večer byli doma, budou muset tvrdnout někde na křižovatce. Velení PČR, protože to bude stát peníze navíc.
Ale pseudoliberálové, zastánci minimálního státu, budou spokojení. Policista bude na každém rohu, to je přesně to co si přejí.
Naprosto drtivá většina národa kolo jako alternativu možná nepřijímá a nebere, což ale neznamená, že kolo není geniální vynález, který nám možná v budoucnu umožní přežít následky chybných rozhodnutí, které byly učiněny ve prospěch auto-khmérů.
Ty berle jsem dodal jen proto, abych ukazal, ze jsem za smogove situace zatim resit nemusel. Hlavni cast sdeleni je ta, ktera neni v zavorce. Aktiviste za cistsi vzduch a omezeni v centru vyzenou vice aut na Jizni spojku a jine okruhy, cimz mi znemozni cestu do prace bez zvyseneho zdravotniho rizika a paradoxne mne donuti jezdit autem ve 100 % pripadu.
(Trosku nadsazka, obchvat a tunelu jedine podporuji.)
Když se podíváš na úvodní obrázek a hlavně na ty mapy v době jen trochu za mlhy, to je v zimě skoro vždy, tak zjistíš, že centrum je vždy ta nejhorší oblast smogu. Takže pokud by se podřilo tam ten smog snížit, tak by se tam žilo podstatně zdravěji. To, že tebe to omezí v cestě do práce je sice smutné, ale jaksi irelevantní. Ano, více aut by objížděla centrum. Ale že by na periferiích dramaticky stoupla hustota dopravy je nepravděpodobné, když uvážíme, že to centrum je stejně už nyní skoro neprůjezdné. Takže kdo tam nemusí, tak skrze něj nejede už nyní. Jde o to, aby kdo tam jet musí si pořídil něco jiného, než vyběhaný nafťák.
Běž se zeptat na Spořilov, jak vypadá "nepravděpodobnost dramatického zhoustnutí dopravy".
Není sporu o tom, že do centra by auta zajíždět měla, pouze v případech, kdy je to nutné. A kromě aut papalášů, podpapalášů a jejich podržtažků a aut úřednických parazitů jich do centra zajíždí opravdu málo, když tam nemusí.
Cenz PHM jsou tak vysoké, že prostě autem se jezdit nevyplatí, tím spíše, pokud "máš nějaký starý vyběhaný nafťák" což překládám "nemáš na rozhazování". Privátní firmy rovněž šetří, takže jedinej komu je fuk, že po městě smrdí autem je nějaký aparátčik.
S aparátčiky souvisí i problém parkování. To je další věc, která normálnímu civilovi blokuje možnost vjezdu do centra, protože parkovat v parkovacích domech také docela dost leze do peněz. Pochopitelně, pokud to aparátčik platí z peněz daňových poplatníků, je mu to fuk.
Racionálnější, než vymýšlet ptákoviny jak kde brzdit osobní dopravu by bylo došlápnout si na ouřady, zkontrolovat jejich vozové parky a radikálně jim je zredukovat.
Není to tak dlouho co tu někdo napsatoval link na to, jaké požadavky má nějaký ouřad na auto pro svého bafuňáře.
Než válčit s občany, kteří opravdu přemýšlejí, jestli mají ject autem nebo MHD a auto volí jen když není zbytí, by se naši milí khmérové mohli kouknout na to, čím jezdí na ty porady ty jejich protějšky z magistrátu.
A ty smrdící náklaďáky a firemní nafťáky podle normy EURO I ty tam nejezdí, že. Protože po centru zdá se jezdí pouze armáda papalášů ve svých audinách a volvech. Tak to mám asi nějaký stihomam, když je tam vidím. Možná bys ses měl do centra té Prahy také občas podívat a ne to objíždět na mopedu po periferii.
Nejen,ale take problem http://www.novinky.cz/domaci/285928-nekuraci-v...
Málokdy se mi stane, abych se dostal do města, a když se to přihodí, tak mám zážitků na román.
Trochu nabuzen Brahmou, abych se choval ekologicky a neničil v Praze luft, a také protože mě nějak zlobí spojka, rozhodl jsem se, že si to kolo z opravny v Kobylisích vyzvednu tak, že nechám traktor na Chodově na parkovišti obchoďáku (do 3 hodin grátis) a projedu linkou C až do těch Kobylis, vyzvednu kolo, a odvezu metrem zpátky, a hodím ho do kufru traktoru a frčím domů. Úspora mohutná, protože jsem to stihnul tam i zpátky na votočku na jeden lístek za 32, to bych traktorem proprděl o dost víc.
Pochopitelně, každá úspora musí být okamžitě rozfrcána, to je v naší vlasti taková tradice.
Takže když jsem se snažil s tím kolem prodrat turniketem na té Kobyliské, přišel ke mě takovej docela slušně vypadající vágus, jestli bych neměl deset korun, a začal odříkávat takovou tu připravenou historku o tom, že potřebuje na lístek na metro. Kouknu na něj a říkám mu, "Hele nelži mi, ty nemáš na pívo" a on přestal lhát a řekl "Ne, chceme si s klukama koupit víno", a ukázal na hlouček spolupobudů co se maskoval za kandelábrem. A mě nějak přišlo férový, že to na mě nehrál, a vzpoměl jsem si na Boba, jak psal že Rudé právo psalo, a řek jsem si, venku hnusně, kluci se potřebujou zahřát a vytáh jsme peněženku. A jak tam lovím, říkám si: "Bude mu to na víno vůbec stačit?" no tak jsem se ho zeptal, jestli mu pětka bude stačit, a ten chudák byl v takovém šoku, že řekl "Bude, už jsem si něco vyškemral" a pak z nějakého amplionu začali vyřvávat něco o předvánočních slevách a mě se udělalo nějak šoufl nebo co. Dal jsem tomu halamovi kilo, aby měl "šťastný den".
Do metra jsem potom sjížděl s kolem na pravoboku po eskalátoru, za hlasitých díků a mávání všech kobyliských santusáků a bylo mi jasné, že kdyby k nim v tom okamžiku přišel Vratislav s petici "Za Prahu cyklistickou" sehnali by mu během okamžiku nejmíň deset podpisů.
Lepší když se držím doma.
Tohle město není pro slabé.
Nojo ale učinil jsi určitě dobrý skutek. Vždyť o tom také píšeš. No a radost z toho máš také. Tak asi vlastně spokojenost.
No a já mám zase radost, že jsem tě tak trochu nabudil :)
Jen ten Vratislav zase ostrouhal :D
Když já jsem rozpolcenej, moje madam si myslí, že jednak jsem vyhodil kilo, a jednak, že jsem nebohýmu vágusovi ublížil tím, že ho podporuju v chlastu protože my vožralové držíme při sobě :-)
Tak jsem se zase zašil do pracovny, páč za mnou křičela, něco v tom smyslu, že taky takhle jednou dopadnu :-)
Kolikrát člověk vyhodí kilčo za větší blbosti než že dá vágusovi stovku. Teď si udělal pár lidem radost (a pár jich bude naštvanech protože uvidí jak ti bezdomáči zase chlastaj). Ale třeba v konečném výsledku to bude pro Tebe plus. Kdo ví?
A za to jsi ji ani neukazal zlutou? Ty to vedes.
Naučil jsem se být hluchý. Neslyším-li, nemusím reagovat, a brzo můj poslední přestupek je nahrazen novĕjším a ten starší, pochopitelnĕ není zapomenut, ale pouze přesunut do nĕjakého zvláštního dlouhodobého pamĕťového registru, kterým jsou naše polovice vybaveny.
Ani už na to nemusím myslet, prostĕ já už v určitých situacích asi opravdu jsem hluchý.
No on ten bezdomovec je také člověk se všemi člověčími právy a pocity. Takže na dobrém skutku obdarovat ho, není vůbec nic rozpolceného. Je to ten, který to nejvíce potřebuje. No a to, že si za to koupili flašku, co je na tom tak špatného. Jejich život za mnoho nestojí a třeba se alespoň na chvíli poveselí. Kdo ví, jak dopadneme my?
Upřímĕ ti řeknu, že je nemám moc rád. Ty pražské bezďáky.
Nedávno jsem tu psal o našem Čáryfukovi. Ten kluk, dnes bez domova v nĕjaké té kolnĕ, práci pořád má a je na to hrdý. Nemá prachy, protože jeho prostá duše neumí hospodařit.
Přesto se pořäd snaží.
Neumím nikdy přesnĕ napsat vše co bych mĕl, a nĕkdy v tý zkratce mi unikne podstatné a to že snaží pracovat je důležité.
Ti ztroskotanci ve mĕstech nejsou obĕti, sami si za svůj osud můžou, ale tenhle dnešní vágus mĕ překvapil svým kultivovanýma kultůrním projevem, byl to prostĕ sympaťák.
Pocitům rozumím ale nerozumím tĕm "právům".
Jaká "práva" jim lidé, co pracují a bydlí upírají nebo jim je krátí?
Nikdo jim nic nekrátí, oni prostě mají svá lidská práva, jako každý jiný. Jsou občas dost odpudiví, smrdutí, jsou na dně společnosti, ale jsou to lidé.
Jistě tvůj Čáryfuk je asi sympatičtější. Minimálně ho tak interpretuješ.
počkej počkej... Čáryfuk a dělá tam u Vás v pivovaře?
Nejmenuje se Honza? Znám i příjmení, ale jmenovat veřejně nechci. Vypadá na sedmdesát a je mu čtyřicet? Pije tak třicet piv denně?
On ještě žije??? :-O
Nebo je to shoda přezdívek a místa bydliště?
Ano i ne, Čáryfuka vyhodili.
Psal jsem o tom v blogu Čáryfuk.
Myslím, že ho poznáš.
Pravda pravdouci. Kostlivci ve skrinich. Jsou zensky nejak divne naprogramovany, me by nenapadlo tahat to na svetlo. Delala to Nebozka, dela to i Nebeska. To jsou jediny situace, kdy zvysuju hlas a padaj ze me sprostoty.
Ale určitě jen v duchu. Z úst se linou slova - ale jistě milko má, jsem to nejodpornější stvoření co spatřilo světlo světa. Opět ti snesu modré z nebe, (ale teď už přestaň pyskovat a běž konečně udělat tu večeři!) MILÁČKU!
V závorce je opět pouze nevyslovená myšlenka!
minulej tejden jsem zažil skoro totéž...
Ta pohádka o jízdence mě už vytáčí, protože mi jí někdo cpe tak dvacet let. Tentokrát jí takovej mlaďas taky vybalil, tak jsme se na něj podíval, on uhnl pohledem a bylo jasný, že já vím, že keá a on ví, že to vím.
Tak jsme mu vysypal skoro všechno kovový, co jsem měl u sebe (asi něo přes kilo) a on se uplně rozsítil, poděkoval, popřál mi hezkej večer a já jemu taky a zmizel.
Akorát mám někdy výčitky a váhní, že toho dotyčnýho tím daremvlastně strkám zpátky do sraček.
Pak si prstě řeknu, k jsme já, abych určoval, co je pro koho správná cesta a když nikomu neubliže, tak ať jde tou, kterou si vybral.
Nejvíc mě ale serou ty pohádky. Třeba když mi na Hlaváku tvrdí, že má hlad a jestli nemám nějaký drobný, tak jsem mnohokrát řekl, že ne, ale že to nevadí, že mám větší bankovku a táhnul ho k nejbližšímu stánku či krámku s jídlem, že mu něco koupím. Kupodivu snad nikdy o to jídlo najednou nestál, což mě krká a tím pádem nedostane nic.
Kdyby řekl na rovinu na co to chce, byl byl by mne úspěšnější.
Kdysi jsem takhle na Florenci po výstupu z autobusu nabízel svoji nerozbalenou svačinu nějaké Rumunce s dítětem na ruce, že prý má hlad. Těch sprostých slov co jsem si od ní vyslechl!
A jednou jsem vystoupil na hlaváku v nějaké dobré náladě a takový relativně slušně vypadající člověk
chtěl po mě peníze. Dal jsem mu (vzhledem k té náladě) padesátikorunu a on okamžitě začal jestli bych mu nedal víc. Dobrá nálada byla ta tam.
Jednou mě na ulici zastavila cikánka, že mi bude věštit z ruky. Řekla jsem, že svoji budoucnost znát nechci. Tak mi alespoň věnovala zdarma dosti ošklivou kletbu.
Škoda, kdyby si rovnou řekla o peníze, asi by je dostala:-))
tak nějak. V téhle variantě se mi to také stalo.
Jednou mě nasral akýsi bezdomovec, když žebral o jídlo a já mu nabídl chleba. Byl čerstvý, ze zdravé výživy a byl opravdu velmi dobrý. Jedl jsem ho na lavičce kousek o Country Lifu. Ptal se po salámu a pak to zhnuseně odmítl s tím, že přece nebude žrát suchej chleba.
Já ho jedl s chutí a navíc jsem v tu chvíli stejně ani nemě. n žebral, ale to, na co já jsme sel vydělat mbylo málo. Zkazil mi svačinu. O pár chvil později jsem ho s ještě jednm viděl vkráčet do hospody a na nějakou dobu mě to vyléčilo z milodarů.
Ten posledni odstavec nedam dohromady, kdybych nevimco.
Dalo to trošku práce, ale řekla bych, že Jířa tím mínil tohle:
---------
Já ho jedl s chutí a navíc jsem v tu chvíli stejně ani neměL. On žebral, ale to, na co já jsme sI vydělaL, mU bylo málo. Zkazil mi svačinu. O pár chvil později jsem ho ještě jednOU viděl vkráčet do hospody a na nějakou dobu mě to vyléčilo z milodarů.
Jednou jsem zapomnela u kamaradky penezenku a na Masarycce jsem zebrala 10 Kc na rohliky pro deti, protoze uz jsem pro ne nemela svacinu a triletemu diteti nevysvetlis, ze tu hodinu domu prece vydrzi. Samozrejme jsem slysela spoustu vymluv, proc mi nikdo penize neda, a nakonec jsem vyzebrala prachy na nejakem santusakovi, co tam sedel na zemi a kouril. Od te doby jsem zmenila na zebrajici osoby nazor a obvykle jim nejake drobaky dam.
Vyprávěla dcery kamarátka, jak asi v patnácti přestupovala na nějakém autobusovém nádraží z jednoho autobusu na druhý. Měla jízdenku, ale nezbylo ji na záchod. Takže byla z WC vyhozena a snažila se těch 5 korun vyžebrat. Nevyžebrala, běžela nakonec někam za keřík.
nevím, nikdy jsem žebrat nezkoušel. Ani třeba nevolám a neotravuju nikoho s problémama, když se mi stanou. Párkrát mi ujel poslední autobus domů a spal jsem růzě na nádraží či v parku. SIce znám v Praze povícero lidí, ale prostě je mi žinantní někoho otravovat se svým problémem.
Atlo s emi několikrát, že mne okradli a neměl jsme tedy u sebe žádné peníze, ale stejně jsem nedokázal k někomu přijít a žebrat.
Tedy se dvěma vyjímkama. Jednou v Praze a jednou v Říčanech. Pokaždé mne někdo hodil autem na bus a tam jsem zjistil, že mám peněženku v práci. V obou příadech stál ve rontě na autob někdo známý (bratrův kamarád či maminka mého spolužáka ze základky) a se sebezapřením jsem je požáal o drobné na autobus. Ale ty lidi jsem znal. Kdyby tam nebyli, jdu prostě pěšky.
Jinak chápu, že je někdo v problémech a zrovna potřebuje a takéak jsem psal, rozdávám. Ale tu historku o lístku a pár chybjících drobných jsem za dvacet let slyšel tolikrát, že někdy předemnaštve. Obzvlášť když cítím silně, že není pravdivá.
A jak myslis, ze se asi citila moje hrdost, kdyz jsem zebrala penize na rohliky? Jenze jsou situace, kdy clovek proste nema narok resit si svoji hrdost a proste musi jednat.
nevím. Nedokážu posoudit. Říkám, že jsem v té situaci nebyl.
Asi bych jí řešil jinak (prostě by dítě nejedlo, vím, že by nezemřelo hlady), ale tím netvrdím, že tvoje řešení je špatné, jen že bych ho nedokázal použít. V případě totáln nouze (tohle za ni nepovažuju) bych asi raději hledal jídlo v koši...
Trvani na sobestacnosti za kazdou cenu povazuji za chybu, kterou clovek dela mimo jine v ramci sebeobrany, protoze se boji odmitnuti, a snazim se tomu vyhybat, protoze mam k takovemu jednani take sklony.
Já vím, že mít to uplně do extremu není dobré. Mě ale do určitého věku prostě ani nenapadlo žádat o pomoc. Prostě mám problém a tak ho řeším. Já. Učili mě to doma, ve škole, všude. Souhlasím s tím, že přenést řešení svého problému na někoho jiného, je pro mne osobně jednodušší cesta, která mne stojí nejméně námahy a energie, ale není mi prostě vlastní.
Naučil jsem se, al požádat někoho o pomoc, jen to tak moc nevyužívám a jen v nějakých případeh. Většinou když kdybych řešil sám, bude mne to stát ěkolikanásobek času či energi oproti tomu kdybych požádal někoho jiného. To mi přijde v pořádku. Také pak pro kohokoli bez problémů cokoli udělám. ALe ty lidi znám. A pokud bych měl pocit, že je budu obtěžovat příliš či a dlouho, tak to neudělám. Pokud tedy z nějakého důvodu nepůjde o život či zdraví
Kdysi davno jsem se usnes, ze prestanu kourit. Za par dni mi docvaklo, proc se mi vsichni cudaci v praci vyhybaji a ani se mnou nechteji na jedno. Uplne se vytratily nabidky "Chces cigaro?" "Prestavam s tim, no ale..."
V článku http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy... se ovšem hovoří už i o překročení ročních limitů znečištění ovzduší v Praze a také o tom, že akce našich zastupitelů je velice váhavá. Teprve vypisují zadání studie, která to bude mapovat a navrhovat řešení. S řešením opravdu nespěchají. Tak mne napadá, že i tohle by mohlo být zájmem pražských cyklistických a obecně proobyvatelských organizací. V některých pražských oblastech se roční kumulativní limit překročí už v červnu!
To byl Veleslavin, kde se stavi, takze predpokladam, ze to bude prachem ze stavby.
Prach ze stavby je sice protivný, ale snad více přijatelný, než prach z dieselů. I když známe silikozu také.
V Karlínu, Vršovicích a v Legerově ulici v Praze 2 byl limit překonán nyní v listopadu.
Já bych uvalil na mĕsto Praha pokutu.
Aby si to pamatovali tak nejmíň 10 milionů.
Zaplatil bys jí ty, a ostatní pražané.
A právem a po právu.
Není ten náš svĕt príma?
zajímavý blog, dík
dodám pro zvědavce link na evropské hodnoty.
Někdy se na něm člověk může podivit na tím, jak dobře větraná přímořská cykloměsta dosahují a překračují hodnoty nevětrané Pražské kotliny...
http://www.airqualitynow.eu/index.php
Kupříkladu dnešní Amsterodam je na tom daleko hůř než Praha.
Tak poslední vážné varování se naplnilo. Nedá se nic dělat, Jindra tomu buď nevěřil, nebo je mu jedno, že někoho velice vážně uráží. Proto jsem mu všechny urážející příspěvky smazal. V diskusi o mém článku nikdo na nikoho tímto hnusným způsobem plivat nebude.
Tímto všechny a zvláště Jindru žádám, abyste diskutovali zejména k tématu úvodního článku, abyste se vystříhali politických agitací a zejména vzájemných urážek.
K té politice ještě zmínka. Každý máme nějaký názor na svět kolem nás, ale není nutné v na cyklistickém webu dávat odkazy na základní proslovy politických exponentů. Netřeba přece stále dokola jako kafemlejnek razit nějakou politickou mantru, která má k základní diskusi jen okrajový vztah.
Mazanim prispevku totalne boris kontext a neni jasne, na co ty ponechane prispevky reaguji. Pri takovem systemu mazani, jako je zde, je mazani podle me nepraktickym aktem. Jedine, co by melo smysl, by bylo mit moznost zakazat konkretni osobe psat do konkretniho tematu.
Mně se to naopak zdá rozumné. Zakladatel tematu varoval několikrát předem, že bude mazat a co bude mazat. Má na to plné právo a nemluví do větru.
Naopak odebrat apriorně druhému právo zúčastnit se diskuse v rozumné a věcné rovině, bych považovala za chybu.
Tak jestli se maže za názor, tak mne může máznout taky. Mám na tu pakáž totiž stejný názor...
Já to právě pochopila tak, že se nemaže za názor, ale za OPAKOVANÉ urážky.
Holt když malé dítě navzdory důraznému varování pořád cpe prsty do elektrické zásuvky, tak dostane přes zadek. To ale snad neznamená, že ho rodiče navždy odsoudí.
Do Popovic to mám blíže než do Břeclavi... Ach jo, takhle mě tahat po republice, to se dělá?
http://youtu.be/tsXKAtpLm4I