Dráhy přepravily letos opět více cyklistů. Nový jízdní řád vlaků začne platit už za dva týdny. Jaké nové vozy se objeví na českých železnicích a jak se v nich bude cestovat cyklistům?
Cyklisté jezdí na kole!
No já nevím, já teď momentálně za světla na kole do práce a vlakem za tmy s kolem domů.
Ty háky sedí, zavěsit horáka v city elefantovi je ve své podstatě nemožné.... teda ono to jde, ale za špice :(
Mas kolo na solarni pohon? ;-)
bod za vtipnost !
nemám
nechci
ale prostě hůř vidím ve tmě a navíc je na mé cestě domů příliš mnoho silnic bez jakéhokoliv osvětlení, krajnic nebo patníků....
To se radši ráno projedu a odpoledne to zavezu vlakem....
K nám vede jen pivovarská vlečka, a ta byla v provozu na páru jen v Den Kozla, za tmy rozblikat kolo jak Coca Cola Santu, a po ose.
Alr zjistil jsem náhodou, že se smí s kolem do metra, to mĕ baví, nasednu v Hájích a vylezu v Letňanech, ušetřím okruh přez Říčany a Úvaly, popřípadĕ průjezd Prahou.
Cesta na sever volná :-)
Blbost,Jindro! Potrebuju cestovat vlakem s kolo! Nemam ridičak,nahradni vlak! Nesmim poznavat okolo Moravy?
To bylo jen malé rejpnutí.
Taky jsem tahal kolo vlakem, v poštovním voze :-)
Osobně mám z nových vozů zkušenost pouze s řídícím vozem 961 „Sysel“ a je bohužel velmi špatná.
1.) Tři vysoké schody při nástupu moje žena s kolem nezvládla. Kdybych jel natěžko, pak bych měl asi problém taky.
2.) V přístupu k prostoru pro kola překáží velké WC, pokud se tedy prostor "ucpe" je těžké se tu vyhýbat někomu, kdo vystupuje dřív.
3.) V prostoru je přístup do kabiny strojvedoucího, jeho dveře se otevírají směrem do prostoru. Plocha otevření dveří musí zůstat volná, pro nouzové případy (prorokuju, že se v budoucnu stane, že se strojvedoucí nebude moct v případě nouze dostat ven, protože prostě někdo, kdo "přehlédne" výstražný nápis, prostě opře kolo o dveře nebo v jejich blízkosti). To opět zmenšuje už tak malý prostor.
Prostě je vůz řešen, s ohledem na cyklisty, špatně. Ale je to na druhou stranu lepší,než předtím. Jen to chtělo trochu víc přemýšlet při návrhu vozu. Teď už se s tím nic neudělá, budeme takhle jezdit léta.
Jezdím zásadně po ose, vlak je k ničemu. Jednou jsem chtěl vlak využít a prodavač jízdenek v jedne nejmenované stanici na frekventované trati Praha-Kolín mi nebyl schopen vystavit jizdenku s kolem, uměl to jen se psem - toť jen tak pro pobavení.
Myslela jsem, že toho nejsou schopni v žádné stanici a že lístek pro kolo lze koupit jedině u průvodčího ve vlaku (?)
Je to tak lístek na kolo se kupuje ve vlaku buď na jednu jízdu a nebo celodenní.
Poslední ceny unás na valašsku byly 25Kč za kolo jedna jízda z bodu A do bodu B bez přestupu.
Celodenní 50kč s nekonečno přestupy.
Celodenní za pade je JEN na spoluzavazadlo. Do úschovy (služební vagon) je celodenní za 60, platí zároveň i pro spoluzavazadlo (taktéž i 30,- Kč do "úschovy" na jednu cestu platí i pro spoluzavazdlo). Celodenní je ve smyslu jeden kalendářní den (tj. platí vždy do 24:00 dne vydání). Pokud se tedy s kolem cestuje přes noc, je lepší si koupit lístek na kolo na "jednu" cestu (tj. 25 spoluzavazadlo, 30 do úschovy), protože toto platí až do vystoupení/vyložení z vlaku.
Pokud si kupujete rezervaci na spoluzavazadlo (tj. místenku na kolo; tuším to stojí 35 Kč), tak se příplatek za spoluzavazadlo již NEPLATÍ, je již obsažen v místence; bacha, málo průvodčích to ví, ale je to tak (resp. zatím se nám to vždy podařilo obhájit a je to i logické).
Pokud si kupujete rezervaci na úschovu (tj. do "služebáku"), tak ta stojí 15 Kč; pokud si ale rezervaci uděláte v eshopu CD, tak je rezervace ZDARMA.
Tak tolik z mých postřehu na cestách vlakem s kolem... Zejména na trase Břeclav-Havířov a zpět :)
Celodenní jízdenka paltí 24h od doby zakoupení nikoliv do 24:00 hodin
Ověřeno stovkami takovýchto jízd.
Opravuji to není celodenní jizdenka ale jizdenka zpáteční (omlouvám se) a pokud kní mám celodení i na kolo platí současně s touto jízdenkou to zanmená do 24:00 následujícího dne.
Mám to ověřeno tel. hovorem s ČD před chvíli.
To jsem nevěděl. Nicméně se mi to trošku nezdá, na eshopu mi to automaticky dává úschovu 2 x (na každý den jeden). No, naštěstí je to věc, která se dá kdyžtak dokoupit bez přirážky rovnou ve vlaku...
Tu celodenní na kolo si musíš koupit ve vlaku pak je jako součást jízdenky.
Na shopu nevím jak to funguje.
No, leda tak :). Problém ale je, že jsem asi nikdy nejel "hned" na zpáteční...
Ja tak jezdil na navštěvu k přátelům o vikendech, u nich jsme udělali jeden den výlet na kole, večer opékačka a posezeni. Druhý den po vyspání malý výlet a pak vlakem zpět domu.
Nyní už jezdím jen po vlasní ose jelikož do pantografu kolo nevynesu.
Tak o tom nic nevím, žeby lístek na kolo podával pouze průvodčí?
Tak to ti řeknou u každé pokladny, kde se prodávají lístky na vlak.
Není na tom nic divného.
Řekla bych, že to má i svou logiku, protože Pokud má někdo legitku a nemusí pro lístek, tak je zbytečné, aby si chodil pro lístek na kolo a koupí si ho prostě ve vlaku.
Lístek na kolo si můžeš koupit v pokladně anebo přímo u průvodčí (případně ve "služebáku", pokud jde kolo do úschovy) a to jak jen pro jednotlivou jízdu, tak i jako celodenní.
V eshopu na internetu lze koupit jen celodenní (jako spoluzavazadlo za 50 anebo do úschovy za 60; do úschovy platí i pro spoluzavazadlo).
U té pokladny ale zřejmě nejsou povinni ti lístek na kolo vystavit.
Jinak si nedovedu vysvětlit, proč tě s naprostým klidem odkážou na průvodčího ve vlaku.
Ale musí, musí. Jsou jenom líné...
Tak to si teda nedovedu představit, jak bych to z nich vytloukla.
Myslím, že dřív by mě vynesla ochranka, než bych lístek získala...
Bet urážky, ale v Praze na Hlaváku jsou pokladní na zabití...
mám uplně jinou zkušenost. Tedy pokud za mnou není fronta dvaceti nervních lidí, ale to chápu...
Jsem tuhle kupoval jízdenku z Prahy do Opavy na čtvrtek, na neděli z Opavy do Mostku a na úterý z mostku do Prahy a měl jsem asi osm jízdenek, aby to vyšlo co nejlevněji a ušetřila mi docela slušný peníze...
Myslím, že v pokladně to může jít jedině v případě, že je to současně s rezervací. Jinak to asi nejde (má to logiku; ten lístek platí jen v jednom jediném spoji, vystoupením jeho platnost končí).
Tak teď nerozumím tomu, jak to myslíš.
Když si koupíš celodenní jízdenku na kolo, tak ta rozhodně není určena pro jeden konkrétní spoj, takže by mělo být jedno, jestli si ji koupíš ve vlaku nebo v pokladně.
Kdybyste projevili více obrazotvornosti, mohli jste prohlásit kolo za psa a bylo by po problémech.
Mám jedinou zkušenost s cestováním vlakem s kolem z letošní dovolené. A to velmi dobrou. Dvě natěžko naložená kola, z toho jedno leho. Trasa Rožnov p.R. - Běšiny (kousek od Klatov). 5 přestupů z toho 2 rychlíky, Na trase Brno - Horažďovice neplánovaná 100kilometrová výluka, takže busem Horní Cerekev - Hluboká i s plně naloženými koly. Jednání a chování průvodčích ochotné a vstřícné, žádné zpoždění i navzdory výluce.
Měl jsem z cesty strach ale byl jsem mile překvapen. Takže není zcela pravda že vlak je k ničemu.
Ano, mám při výluce obdobnou zkušenost, žádný problém s kolama.. Je to (bohužel ale) jen o lidech...
Já mám teda s výlukama blbý zkušenosti.
Díky jedné jsem místo v Mariánských Lázních skončila ve Stříbře - zkrátka nás odmítli přepravit a nikoho nezajímalo, že máme lístek až do Mariánek.
A díky jiné jsem mále nedojela na vaši svatbu :o))) Tam ale byla trať naštěstí uzavřena jen do 18:00 :o)))
Zatím vždy, když byla na trati výluka, tak se průvodčí orosil při pohledu na kolo s tím, že neví, jestli bude možná přeprava.
Jen když se stavěl koridor u Tábora, tak nás přepravili bez problémů.
jo, když jsme jel nedávno za PetremP tak tam je/byla výluku z Rumburka a byli tam dvě holčiny (tedy spíš paní) s kolama. Lístky pro obojí koupený...
Před nádražím stál bus s docela předstihem a průvodčí jim vysvětloval, že je asi nevezme, ž se to nevejde a že je není kam dát atd.
Byl tam už kočárek...
tak jsem chvílposlouchal a pak dal jako že jsme to neslyšel vylezl ven a súsměvem se ptám těch paní jestli s těma olama chtějí doautobusu pomoci. Průvodčí s ezmohl na slovo any, že prej jim on říká, že se tam nevejdou, tak povídám, že jo, že docela dobře. Tý mamince jsem po zeptání pootočil kočárek o 90° a vytáhl ty kola doprostřed busu, tam si je holky podržely, popvídali jsme cestou a když byl problém vyřešený, tak i průvodčímu někam zmizel nasranej výraz a zvyšování hlasu a začal se na ty paní usmívat a i si s nima povídal. Vypadalo to ale, že kdybych seděl jako pecka, tak je tam nechal stát...
těch překlepů:-(
hele nemáte někdo nějakou starou klávesnici? Mě to vynechává písmenka a mezera a pak je z toho takovejhle blivajz :-(
jediný, co je potřeba je ovládání muziky z klávesnice jinak nesejde na barvě vzoru atd...
Díky moc!
Naše kola jsme naložili do busu do toho zavazadlového prostoru dole. Naležato. Je fakt že to byl bus zájezdový, ale myslím že linkové autobusy ten prostor mají taky. Pokud ano, byl řidič z Tvého příspěvku líný ho otevírat a přidělávat si práci. My jsme si ty kola do zavazadlového prostoru dávali taky sami. Zajedno jsme nechtěli otravovat slušně oblečeného šoféra aby se třeba neumazal a za druhé jsme nechtěli aby nám něco urazil, nebo ohnul.
jj, taky jsme ta kola šoupli dolů. Dokonce nám je tam řidič chtěl dát sám, ale to jsem mu rozmluvil, že si ho tam v pohodě dám sám.
Tak v případě cesty do Marjánek nám to nenabídli. Prostě nám sdělili, že kola dál nejedou a šmitec...
Nakonec nám to ale nevadilo, protože při dovolené je nakonec jedno, kam dojedeme a navíc jsme měli možnost zjistit, že Stříbro je velmi pěkné město a rozhodně stojí za návštěvu :o)))
Když jsme jeli letos od Baltu, tak jsme také absolvovali výluku. Naštěstí jsem to věděl ještě před začátkem dovolené, ale jinak jako zatím vždy výluka v Německu je jedno velké dobrodružství, to že je výluka se člověk dozví jen chvíli před tím, než vlak zabrzdí v konečné stanici, takže rychle popadnout všechny věci, naložit je na kola, vystoupit a tam samozřejmě čeká autobus do kterého se nevejde ani přehazovačka...
Průvodčí to neřeší, ten zůstává ve vlaku, cestující jedou bez doprovodu vlakového personálu.
Ono jde o to, jestli v rámci výluky jsou anebo nejsou omezeny některé služby (typicky právě přeprava spoluzavazedel, případně přeprava v úschově). Ale KDE se to dozvíš, to nevím. Možná na vyluky.cz... Pravda je, že i když se to dozvíš před nástupem do vlaku, případně až v něm, tak je ti stejně naprd, protože už s tím asi těžko něco uděláš...
Tak o výluce mohu něco poreferovat. 14.7.2012 - R203-F.A.Gerstner - Praha-Linz: výluka Veselí-Kaplice. 2 kola natěžko do Summerau. Je tam povinná rezervace na kola, a protože je to vlak do zahraničí, musí se rezervace koupit pouze v mezinárodní pokladně přesto, že je rezervace povinná jen do Českých Budějovic. Zakoupila jsem (v pondělí a odjezd byl v sobotu) a následoval dotaz, jak bude fungovat přeprava kol na výluce. Paní se zarazila a zděsila. Pak volala na výlukové do Prahy. Tam jí sdělili, že by mělo být přistaveno auto na převoz kol. Takže vyjíždíme z Chomutova vlakem do Prahy a zde přestupujeme na R203. Při podání kol do zavazadlového prostoru a sdělení, že kola pojedou až do Summerau, je nám odpovězeno, tak to jsem zvědavý jestli se Vám to dneska podaří. :-( Po příchodu průvodčí do kupé opět následuje dotaz, jak proběhne přesun kol během výluky? Na konci perónu bude dodávka, tam předáte kola, nahlásíte kola do Kaplice a půjdete si najít autobus, který bude označen Kaplice, ne České Budějovice a snad Vám kola nevyloží jinde :-(( a když jo a my vás nepřepravíme, tam kam chcete, tak Vám dráhy vrátí jízdné. To už jsem byla trochu na mrtvici, a navíc když jsme v Českých Budějovicích čekali na další autobus do Kaplice víc jak půl hodiny a kola nevím kde, tak už jsem se viděla, jak s dcerou stavíme stan někde na peróně, nebo u nádraží a sháníme naše kola. Konečně po všech zmatcích Kaplice a co vidíme při příjezdu autobusu před nádraží, stojí tam ta dodávka a v ní naše kola. Takže u mě dráhy zabodovaly a po vystoupení v Summerau mohlo začít naše nádherné 3.týdenní putování po Ennské a Tauerské cyklostezce. No a na závěr putování: opět doma kvůli výluce čekáme na kola před nádražím. :-))
Pouze vim o jizdenky,koupit jizdenku ve vlaku cenu jizdenku plus poplatek 40kč.
Byla jsem zažitek vyluku,bez problem kolo na nahradni dopravy.
Milion krat vim nechutne problem nosit kolo na nadražni schody. Co mam delat.
Zbytek 18dni budu hodne zvidava o nove čas spoje,kam do ciziny vlak s označene kolo :-)
Jízdní řády na IDOSU už umí nové spoje, můžeš se dívat rovnou.
Myslím, že ZTP si mohou kupovat jízdenku ve vlaku bez přirážky. Mohu se ti na to zeptat, kamarád ZTP má a tarifní předpis v malíčku.
Ne! Vim o ZTP. Už jsem zeptala na info o ceny jizdenky ,,na pokladni a ve vlaku,,. Informace mi rikal,že ve vlaku plus poplatek 40kč. Minuly tyden do Ostravice,mam koupit jizdenku pro manžela. Puvodne jsem sama jela do Lyse hory,manžel v prace rozhodl jit s mnou,po prace 22.30h rychle jel domu,pak rychle do nadraži,po nastup do vlaku 6 minut už odjel vlakem 00.12h. Proto vaham koupit jizdenku pro manžela na pokladni nebo ve vlaku. Psal mi sms,že stihne čas do vlaku,nakonec jsem koupila na pokladni.