Ahoj,
uvažuji o koupi nákladního přívěsného vozíku za kolo značky Azub Single track. Na netu jsem našel nejlevnější cenu za 3990 Kč i s nepromokavou brašnou (viz. odkaz níže). Jak je možné, že jiné servery ho nabízejí za šest tisíc a více bez brašny a jak mám rozumět tomu, že je to "duplikát" ? Mohl by mi někdo na něj dát reference ? Zatím s vozíky nemám zkušenosti. Dále bych se chtěl optat, jak je to s náhradními díly - pneu, duše.. ? A co samotné kolo, je uloženo na ložisku, či kuličkách ? Tento vozík má nosnost 40 kg, tak aby to nějaký km vydržel.. Předem děkuji za odpověď.
http://www.azub.cz/single-track-nakladni-vozik...
Odhadl bych, že slovo duplikát je užito místo slovního spojení "opráskli jsme to od někoho jiného a prodáváme to za odpovídající cenu, nepřipočítáváme cenu štítku se značkou".
Ale přeci jen kdyby se tu někdo objevil, kdo s ním má zkušenosti, ať se ozve :)
http://www.prexl.cz/shoolins-on-the-road/vozik...
Tentýž vozík jsem koupil za 1700,- na aukru. Recenze(bobbob) přesně odpovídá.Páčku rychlonapínáku třeba rozdělat a vsunout z druhé strany díry.Vozík, pokud se nepřetěžuje,je s ohledem k ceně vynikající a zasluhuje dokoupit lepší voděodolnou tašku. Ta původní je šmejd s životností jednoho měsíce.
Ta recenze je, myslím, na ten aukrovozík. (Taky jsem si ho před pár lety nadšeně koupila... a pak nějak nedošlo na zprovoznění. Kdyby byl zájem....)
Nejsem si ale jista, jestli je to ono, co prodává Azub - domnívám se, že ne.
podle obrázku je to tentýž(nemohu to tvrdit s jistotou, ale porovnání detailů při zvětšení tomu nasvědčuje), na tomto linku je k mání i teď:
http://www.az-impex.eu/az-impex/eshop/7-1-SPORT...
také jsem o něm uvažoval a asi ho vezmu- víc jak 25kg na něm nebude a po prohlédnutí a příp. menším doladění ceně odpovídá. ceny nad 5000Kč jsou řádně nadnesené za stejné užitné vlastnosti- je to cena spíše za značku (jako u jiného "značkového" zboží i tu se za ni platí).např. při pádu následkem smyku se na asfaltu poškodí ve stejném rozsahu brašny ze stejného materiálu (za 500Kč/ks nebo Ortieby za 2x tolik)
Jen přemýslím o dodatečném zapletení ráfku náboje s ložisky. Tento typ má kuličkové uložení, což se mi nezdá moc únosné.
Tak já jsem jezdil 10 let s kuličkama v zadním kole a naprosto v pohodě, za těch 10 let jsem na to ani nešáhnul. To proto že mně při koupi tvrdili že tam jsou zapouzdřená ložiska.
Až letos v létě se to vysypalo. Opravář mně radil ať si to dám zase tak jak to bylo, tedy opět mám kuličky.
Pokud vydrží 10let tak mně už přežijí, a pokud né tak mám rezervní výplet se třemi ložisky.
Podotýkám že jsem to zadní kolo značně přetěžoval váhou až 160kg.
Proto si myslím že tento vozík co veze 35kg je v pohodě.
Píšeš o náboji na kole, či vozíku ?
Na kole samozřejmě, ten vozík nemám.
Ještě dodatek, zato středy s ložiskem jsem za těch 10let vyměnil 4x.
Věnečky jsem tam nikdy neměl tak že nevím jak dlouho by vydržely.
Bývaly doby kdy jsem před vice jak 20 léty neustále lámal osky na pedálech, a taky stále měnil kuličky v nich.
Nyní mám "dražší" a kvalitnější které ani nemažu ani nečistím již více jak 5let.
když se podíváš na vozík od Azubu a na tento tvůj odkaz, tak jsou tam odlišnosti..to mě utvrzuje v tom, že kvalitně na tom bude líp ten od Azubu..
Mohl by jsi prosím tě uvest ty odlišnosti, ja je jaksi nemohu najít, možná to bude tím že už špatně vidím.
je podobný-skoro stejný.."skoro".. Ale znáte jak je to s těma dvouma obrázkama vedle sebe a najděte určitý počet rozdílů?? ..a pokud tam prostě jsou takovéto nepatrné-ale podstatné rozdíly, znamená to, že je to vyrobeno jiným výrobcem, tudíž zřejmě jiná kvalita.
Konkrétněji by to nešlo?
Ja tam prostě žádný rozdíl nevidím a to ani nepatrný.
Vytiskl jsem si oba obrázky a projel lupou, bohužel opravdu žádný rozdíl jsem nenašel.
Pokud tam je třeba jen jiné zakřivení nebo kabela tak stále je lepší ten levnější.
to že u toho levnějšího není vyobrazený rychloupínák řešit nebudu:)
Jinak začnu bodama:
1. brašna-zdá se mi jen trošilinku odlišná než u Azubu..může to být ale jen můj dojem..jinak barevnost bych možná moc neřešil-může to být jen focením
2.určitě je zde vidět bytelnější-masivnější konstrukce u Azubu
3.příčka u Azubu je jasně rovně vedená
4.u Azubu je tato část zřetelně kratší než u toho levnějšího
5.jiný blatník, jiná odrazka
6. jiné zadní kolo-na jiném ráfku
Píšu jen, co je na vozíku jinak, kvalitně to nemohu vůbec posoudit a nechávám na zkušenostech ostatních, kteří to měly možnost osobně prubnout.
Je i dost podstatný rozdíl v udané váze. Azub 8,9 proti az cca 6kg.
Může to být tím, že az vážil před složením, tj. bez kola, oje atd.
Jinak - pokud je v obou případech použita ocel, jako že si myslím, že jo, tak by tohle mohlo hodit hodně velký rozdíl v "bytelnosti" (ovšem i opačný v "uživatelské přívětivosti").
Budu ti oponovat,
1.brašna není podstatná
2.konstrukce je stejná jelikož foto levnějšího je vzdálenější
3.příčka je opravdu jediný rozdíl, ovšem nepodstatný
4. blatníkem a odrazkou bych se nezabýval to nemá na kvalitu nějaký zásadní vliv a na cenu taktéž.
Jinak rychloupínák to má taky a dokonce vyfocen v detailu.
Rozdíly opravdu v nevyznamných bodech ale v ceně obrovské.
Zcela jistě udělá tutéž dobrou službu ten levnější a navíc je lehčí, jen 6kg oproti 9kg.
Rozdíly nejsou podstatné - ale jednoznačně ukazují, že nemůže jít o stejný výrobek.
Tj. téměř určitě nebudou mít ani stejnou kvalitu (v čí prospěch je rozdíl a zda odpovídá cenovému rozdílu, to už se z fotek samozřejmě poznat nedá; to, že to není stejná věc za dvě různé ceny, to už ano.)
Je vidět že nejde o stejný výrobek ale dokud mně na ty rozdíly neupozornil kolega tak jsem je fakt nevnímal.
Né vše co je drahé musí byt taky zákonitě kvalitní.
Na té konstrukci není nic moc k pokažení snad jen špatný svar ale to je maličkost která se dá snadno odstranit.
Kvalitu rávku a špic bych taky neřešil a že je jiný blatník a odrazka to mně taky nebolí tam není co pokazit.
Má volba by byla jednoznačně ten levnější.
Ovšem co ta tři kila rozdílu? Variantu, že na levnější vozík byl použit lehčí materiál, bych vyloučila. Takže je ho tam o tři kila míň. To může jeho výdrž a použitelnost ovlivnit dost podstatným způsobem, ač na pohled vypadají skoro stejně.
...buď jde o menší typ- je k mání ve dvou velikostech- nebo je váha bez brašny. já má "číňana",60x40,taška 90l a má přes 8 kilo i s taškou,je to tenkostěnný ocel.jäckl.přežil bez problémů letos 2500km po cestách i kamenitých polňačkách- kuličky v kolečku jako nové. osvědčilo se na nerovnostech doplňené odpružení-nebylo nerovnosti vůbec "cítit", nepřenášely se na zadní náboj. jedině taška je opravdu jen "pro krásu oka",přední černá část už nepromokavá není-nevydržela denodenní otvírání a zavírání. to bude přes zimu třeba vymyslet lacinou a funkční náhradu- do tašky z boba určitě investovat nebudu.teda samotná konstrukce technicky plně srovnatelná s bobem za rozumnou cenu(1900Kč)....
http://www.volny.cz/juvaservis/
Tak jsem zblblej jak lesní včela.Fakt jsem tam taky někde čet,že jde o "duplikát" ale dnes to tam už neni,nebo nenacházím.Ten Aukrovej to nebude,možná se toho fakt už chce Aleš zbavit a je to normálka výprodej?Už se psalo vedle ve vláknu "skusenosti" něco málo o cestování s károu,ale pak se to zaflákalo blbinama. Azub nevím,ale ten Číňánek má klasický konusy. Taky jsem uvažoval o přepletení na ložiska,ale má to tuším 24 drátů(počítat umím,ale je v garáži za městem!)a tak jsem nenašel aspoň trochu odpovídající nábu. Původní jsem rozebral,namazal,sešteloval a už se točí skoro 20tis.km! Jasně,známky opotřebení už na konusech poznáš,ale pořád použitelný. Uvažuji o tom,že vyklepnu misky a seženu odpovídající ložiska. Taška je sice použitelná,ale zase ne (ta moje)úplně nepromokavá i když toho snese poměrně dost! Časem nahradit třeba lodním pytlem?! Pneu a duše jsou běžně k dostání,tam asi problém nebude,ale to jen tak neojedeš. Záleží na tom,na jaké cesty to chceš používat a kolik tam toho naložíš.
nevím, proč máš strach z kuličkového náboje- na kolech mám taky kuličky a po 50000km-ech výměna jedněch konusů na zadním. u vozíku se kolo jen odvaluje pod menším zatížením, tak nemá být proč problém s životností.
Tak já si na letošní odzkoušení opatřil "číňánka" a doplnil o odpružení kolečka na vozíku- už se nemohu dočkat první jízdy. Pojistky uchycení na zadní náboj jsem upravil- vyměnil šroubky za imbusové M5-ky se závitem M4-hlava sedne přesně a nehrozí uvolnění pojistky a tím vyháknutí vozíku.Kuličky v kole nevadí- po opotřebení vyměním konusy....
Řekl bych že není nad klasický dvoukolák uvázaný za sedlovku.
jinak s těmito vozíky nemám zkušenosti,ale to že to je duplkát to bude že toněkde ošlehli a nalepili na to svoji značku. To jestli to je ložiskách nebo kuličkách by měli mít napsané v popisu vozíku. A náhradní díly-pneu nebo kolo to seženeš v každé cykloprodejně.
Pokud zlomíš rám,pak je to horší ale dá se svařit.
jestli to je ale kolo jako klasické kolo tak tam budou nejspíš kuličky a konusy.Ale jak říkám to by tam měli mít napsané. Nebo zkus tento stejný vozík najít na jiném e-shopu i s informacemi,zjisti si o něm co potřebuješ a pak si ho můžeš koupit.
máš recht- je to ošlehnutý, na kuličkách, ale technicky za ty prachy(1900Kč loni) konkurence bobovi
dvoukolák je těžší,má větší valivý odpor,vyšší těžiště,horší manévrovatelnost při vyhýbání a objíždění nerovností či překážek a uchycení za sedlovku ?...
Vy co už máte vozík, jak rychle se vám sjíždí pláště?
Asi bude záležet na typu a kvalitě- osobně bych hádal životnost min. jako přední kolo bicyklu a více (menší zatížení i odpor v zatáčkách),tedy by bez problému měl přežít pláště bicyklu....
Letos 6000km/152(20)kg a vozík, brašna i Schwalbe plášť stále drží :-)
brašna je původní, nebo jsi ji měnil za lepší? moje nepřežila měsíční cestu při každodenním večerním rozbalování a ranním balení je černá část na odpis(u přezky proděravěná, vrstva proti vodě odloupnutá a odlupuje se místy i na červené části. budu muset popřemýšlet nad náhradou .....jinak vozík OK a plášť ani ložiska nejeví známky opotřebení po 2500km-ech
Já brašnu také musela dosti brzy nahradit, ale přepravka z Lidlu to vyřešila. Jinak s vozíkem naprostá spokojenost.
A ta přepravka za jízdy neduní ?
ked su lahvace prazne tak aj ano
Brašna je původní. Neřikám, že dirka někde neni. Jsou, ale na to co prožila se jí nedivim :D Jasně, nevydrží určitě tak dlouho jako kostra vozíku, ale čekal jsem to horší ;) Možná je to také tím, že jsem věci uvnitř vozil v krabičkách od bot. byl to dobrý systém - krabička na jídlo, krabička na věci, krabička na nářadí, a na vrchu ještě krabice s kočkou co sme po cestě našli :D
Já měl věci zabalené taky podle určení v menších "taškách", teda nešlo o poškození zevnitř, ale- jak jsem psal- brašna je prodřená a "sype se" na předním černém díle. Ten je z jiného materiálu (míň odolného- nevím proč není z jednoho typu látky) a je to způsobeno rolováním-uzavíráním. Podotýkám, že je "na odpis" po 26-ti dnech používání- otevření večer a zavření ráno. Asi šlo o opravdu "kvalitní" materiál- vozík jinak kvalitní, drží a není na něm vidět žádná změna- dokonce ani na orig. plášti se nepodepsalo 2500km.
Pro "mínusového hodnotitele"- co je na otázce setyho na mínusové hodnocení?
Na to se vykašli - vždyť vidíš, že mají mínus nasázený všichni od shora dolů.
...mno- tak to jsem si na starších reakcích nevšiml, jó ty roky :-((
Autor minusou zjavne nema rad voziky za bike :-D
Tak jsi měl asi "štěstí" na nějaký horší kousek (nebo já na lepší). U rákosníků nikdy nevíš, proto jsem např. hned měnil plášť za Schwalbe a nepokoušel ten origo :) Měl jsem obavu hlavně o rychloupínák, ale taky vydržel.
Asi jo- jinak v pohodě. V terénu, popř. na dlažbě a cestách typu "samajama" se osvědčilo doplněné odpružení kola vozíku- nerovnosti nejsou "cítit", při zatíženém vozíku se rázy nepřenáší na náboj a závěs. Přes zimu pouvažuju o využití a "instalaci" původních brašen (z nosiče)na korbu vozíku- výhoda "naučeného" systému balení a při případné poruše konstrukce vozíku možnost zavěsit na nosič....
Jáj, takže to ty jsi vytunil svůj vozejk o zadní tlumič? Někde jsem tu na foru na to narazil a hodně dobrá práce!;)
Jak to zamýšlíš s tou instalcí původních brašen?
Zatím je to v stádiu úvah- pokud bych nepřišel na lepší řešení, příp.nesehnal matroš na novou brašnu.Vozit uzavíratelnou přepravku je z hlediska skladnosti nerentabilní-spíš by stálo zato ji,vyrobit na míru korby(ale jaký materiál?).Použil bych doma ležící brašny z Lídlu za 12€/pár(rolovací,systém i tvar podobný Ortlíb),dvě naležato do zadní části- sedí akorát na šířku-před nimi zůstane asi 20cm v širší části.Zítra odfotím-jsou ale vyšší a nevím, čím zaplnit jednu z nich(jedna komplet věci na spaní-stan,spacák,karimatka,plachta 3x1,20m,spací úbor,tyčky+kolíky).
Vyřešení odpružení viz foto-dokumentace ani není třeba. Je to kvůli neplacené přepravě vlakem-sundáš kolo s nápravou a je z toho větší taška s rámem.
tak je to tak- po 2500-ti km/25kg nákladu není vidět žádné opotřebení na orig. plášti- na cestu jsem pro jistotu vezl náhradní, ale jen zavazel..
plná spokojenost (mimo brašny)...